Doprava ve městě Tramvaje

Ostrava začíná se zrychlováním tramvají, první úsek modernizuje Strabag a Eurovia

Tramvaj Stadler Tango NF2. Foto: Jan Sůra
Tramvaj Stadler Tango NF2. Foto: Jan Sůra

Sdružení firem Strabag Rail a Eurovia získalo první velkou zakázku Dopravního podniku Ostrava (DPO) na zvyšování rychlosti na vybraných tramvajových tratích. Jedná se o úsek Fričova – Zahrádky.

DPO za stavbu zaplatí podle údajů v registru smluv 129,3 milionu korun, o necelé tři miliony korun méně než byla odhadovaná cena. Do soutěže přišly celkem čtyři nabídky. Kromě ceny rozhodovala i doba, za kterou firma úsek zmodernizuje. Vítězné sdružení se zavázalo trať zrychlit za 82 dní.

Na 2,1 kilometru dlouhém úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Zahrádky jezdí tramvaje dosud šedesátikilometrovou rychlostí, nově má dojít ke zvýšení na 80 km/h. Podle projektové dokumentace tak nastane v jízdním řádu úspora 21 vteřin.

DPO letos do modernizace tratí a zastávek chce investovat 380 milionů korun. „V plánu už jsme tyto akce měli dlouho, teď jsme se ale rozhodli je ještě více nakumulovat. Řekli jsme si, že když je možnost získat takové množství peněz z evropských fondů, jdeme do toho. Navzdory ztrátě způsobené koronavirem nechceme, aby se krize promítla do omezení investic. Podobně rozsáhlé projekty totiž plánujeme i v dalších dvou letech. V případě potřeby si vezmeme i úvěr,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

Z rekordních 380 milionů korun vynaloží DPO na přímé investice v roce 2020 366 milionů, dalších 30 milionů půjde na nutné a plánované opravy.

Investiční akce 2020:
Zvyšování rychlosti Třebovice – Nová Ves (130 milionů Kč, 7–8/2020)
Modernizace trati Výškovická (124 milionů Kč, 9–11/2020)
Tramvajová smyčka Hlučínská (44 milionů Kč, 7–8/2020)
Modernizace Náměstí Svatopluka Čecha (31 milionů Kč, 5–6/2020)
Zvyšování rychlosti Zárubek – Hranečník (14 milionů Kč, 11/2020)
Tramvajová smyčka Vřesinská (3 miliony Kč, 9–10/2020)
Sanace tramvajového spodku vozovna Poruba (3 miliony Kč, 4–6/2020)

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ČD4ever

Až na Opavskou zase přidají nějaký semafor, tak těch 22s bude k prdu. Je to o dotacích, aktivitě a „aby se něco dělalo“.

Pepa

A kdy modernizace začne?

asdefasdf

U každé položky v seznamu je uvedono na které měsíce je plánovaná.

Ondra

Tak zrovna u té „článkové“ trasy po ulici Opavské se už začíná s přípravou. Dnes jsem tam jel a už se chystají pro demontáž obrubníků – je to vidět na těch „ostrůvcích“ oddělující trať od silnice.

Zlámalík

Jo, rychlejší, rychlejší… Ale vypouštějí benzo(a)pyren a musí se kvůli nim rozšířit cesta! Tramvaje jsou fuj!

Nechápu nic – v Porubě vznikla petice proti tramvaji, chtějí autobusy:
„Důrazně žádáme, aby místo drahé a neekologické stavby tramvajové trati byly zavedeny například elektrobusy nebo autobusy na vodík. Moderní autobusy na alternativní pohon nevyžadují obtěžující rekonstrukci a rozšiřování komunikací a jejich provoz, na rozdíl od tramvají, povede ke snížení koncentrace benzo(a)pyrenu v ovzduší,“ uvedla Markéta Vysloužilová, právnička, která zastupuje nespokojené obyvatele.

To tam asi mají nějakou pandemii blbosti.
Staženo z Echo24 cz

Dáda

„Pyreny“ vypouští vše, I autobus na elektriku musí brzdit (otěr z brzdového obložení, otěr z pneumatik). Nehledě k tomu, že jede po pneumatikách, tj i odsud bude zdroj polétavého prachu a mj. i vámi zmíněného bnenzo(a)pyrenu – je to jeden z polycyklických aromatických uhlovodíků, které vznikají pořád a všude, kde se něco spaluje (i obyčejný kouř ze dřeva ho obsahuje), škvaří, přehřívá, dokonce si ho vyrobíte i doma v troubě – když budete péct na „kůrčičku“, určitě vznikne i on. O buřtech na ohni nehovořím, to je přímo továrna na podobné látky.

Jiří Kocurek

To je jednoduché! Zakážeme grilování a pečení koláčů. Hned se bude na Ostravsku líp žít.

Dalibor

Přesně. A pokud vařit tak opatrně, nejlíp v Páře.

Ondra

Jakou má souvislost rekonstrukce stávající tramvajové trati (o které se píše v článku a která by se stejně někdy udělat musela) s případnou výstavbou na 7. a 8. obvod? Nerýpu, jen se ptám :))

Zlámalík

S dovolením žádnou. Jen jsem využil situace a okomentoval článek na jiném webu, neb se taky týká Ostravy a přišlo mi to jako totální bláznovství preferovat autobus (ať už na jakýkoliv pohon) před tramvají v těch podmínkách, jaké tam jsou.

Karel II

Vždycky si vzpomenu na Barrandov… stačily dopravní zácpy a jak pak byli rádi za tramvaj 🙂 Jsem zvědav, jak se projeví dostavba Severního spoje na vytíženosti Průběžné ulice dopravou. Stane se totiž další spojkou od výpadovky na Opavu k D1, Mariánkám, Přívozu atd.

Zdeněk

Ajej, zase Eurovia. To se to bude zase vlnit – což v houpacích štadlerech ještě více vynikne 🙂

Ondra

Přiděláme pneumatiky a když vyskočí na cestu tak nevadí, jede se dál 😀 🙂

Ale mi to houpání teda nikdy nijak nepřišlo – do doby, než se o tom začalo mluvit :))

Poudy

Co vlnícího se postavila Eurovia? Nebylo to náhodou s tou D1 trochu jinak?

Zdeněk

D1? A že hned víme o čem se mluví… Samozřejmě to bylo „trochu jinak“ – stejně jako s přivaděčem v přívoze, stejně jako s mostem ve studénce a mnoha a mnoha dalšími problémy nejen na moravě…

Cyril

Aby to nebyla práce kvapná, málo platná.

Pezos

Hlavně se nepředřít. Heslo pro stavby placené z veřejných peněz, že?

Jiří Kocurek

Lepší je vzít dvě, tři zakázky a pracovat na nich na střídačku.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO