Ostrava začíná se zrychlováním tramvají, první úsek modernizuje Strabag a Eurovia

Tramvaj Stadler Tango NF2. Foto: Jan SůraTramvaj Stadler Tango NF2. Foto: Jan Sůra

Sdružení firem Strabag Rail a Eurovia získalo první velkou zakázku Dopravního podniku Ostrava (DPO) na zvyšování rychlosti na vybraných tramvajových

Sdružení firem Strabag Rail a Eurovia získalo první velkou zakázku Dopravního podniku Ostrava (DPO) na zvyšování rychlosti na vybraných tramvajových tratích. Jedná se o úsek Fričova – Zahrádky.

DPO za stavbu zaplatí podle údajů v registru smluv 129,3 milionu korun, o necelé tři miliony korun méně než byla odhadovaná cena. Do soutěže přišly celkem čtyři nabídky. Kromě ceny rozhodovala i doba, za kterou firma úsek zmodernizuje. Vítězné sdružení se zavázalo trať zrychlit za 82 dní.

Na 2,1 kilometru dlouhém úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Zahrádky jezdí tramvaje dosud šedesátikilometrovou rychlostí, nově má dojít ke zvýšení na 80 km/h. Podle projektové dokumentace tak nastane v jízdním řádu úspora 21 vteřin.

DPO letos do modernizace tratí a zastávek chce investovat 380 milionů korun. „V plánu už jsme tyto akce měli dlouho, teď jsme se ale rozhodli je ještě více nakumulovat. Řekli jsme si, že když je možnost získat takové množství peněz z evropských fondů, jdeme do toho. Navzdory ztrátě způsobené koronavirem nechceme, aby se krize promítla do omezení investic. Podobně rozsáhlé projekty totiž plánujeme i v dalších dvou letech. V případě potřeby si vezmeme i úvěr,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.

Z rekordních 380 milionů korun vynaloží DPO na přímé investice v roce 2020 366 milionů, dalších 30 milionů půjde na nutné a plánované opravy.

Investiční akce 2020:
Zvyšování rychlosti Třebovice – Nová Ves (130 milionů Kč, 7–8/2020)
Modernizace trati Výškovická (124 milionů Kč, 9–11/2020)
Tramvajová smyčka Hlučínská (44 milionů Kč, 7–8/2020)
Modernizace Náměstí Svatopluka Čecha (31 milionů Kč, 5–6/2020)
Zvyšování rychlosti Zárubek – Hranečník (14 milionů Kč, 11/2020)
Tramvajová smyčka Vřesinská (3 miliony Kč, 9–10/2020)
Sanace tramvajového spodku vozovna Poruba (3 miliony Kč, 4–6/2020)

Tagy dopravní podnik ostrava DPO Fričova - Zahrádky zvyšování rychlosti tramvajových tratí v Ostravě
18 komentářů