V Jihomoravském kraji se mění dopravci, vyjede 91 nových autobusů v jednotném nátěru
Autobus MAN Lion´s City A21 společnosti BDS-Bus pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: FB IDS JMK
Loni zahájená obměna a nové smlouvy přinesly již 253 nových autobusů v kraji.
Ukončit linku 505 v Modřicích je absolutní nesmysl.
By mě zajímalo s čím Trado-bus vyjede. Nový autobus to hned nebude. Jsem si myslel, že když se přihlásí a vyhraje dopravce soutěž, nasadí nové autobusy, ale ono to tak asi nefunguje. Nebo respektivě funguje, ale ne u všech
Nové autobusy na jihu Moravy nikdy nebývaly podmínkou.
Kterého chytráka u Kordisu zase napadlo ukončit 505 v Modřicích u tramvaje, kde je na odstavování autobusů snad ještě míň místa, než u Ústředního hřbitova, kde už to také bylo na hraně? Proč to proboha neprotáhli aspoň k modřickému nádraží, kde je místa na odstavení dost? Prostě Kordis. Neustále vymýšlet, s prominutím, kraviny, které komplikují život cestujícím, dopravcům i řidičům, místo, aby dělali to, od čeho jsou placení, tedy zlepšovali dopravu v kraji.
U modřického nádraží je dost místa na odstavení? Na to jste přišel jak? Tam je místa naopak poskrovnu. Smyčka u šaliny v Modřicích slouží jen pro potřeby IDS JMK, narozdíl od cest u nádraží. Ústřední hřbitov je zastávka přímo na čtyřproudé silnici, tam jak sám píšete je to na hraně a proto zrušení ukončení linky 505 tam, je pro danou lokalitu přínosné. Na vlak můžete přestoupit v Rajhradě, není třeba jen až do Modřic.
U modřického nádraží je dostatečně velká plocha na odstavování autobusů, která je po většinu dne nevyužitá. Těch pár busů z 505 se tam vejde více než bohatě. To u tramvajové smyčky nehrozí. Tam je sotva místo na vyhnutí se dvou autobusů, je-li to potřeba. Odstavovat tam někam autobusy na delší dobu? To mi člověče vysvětlete kam, aby nepřekážely projíždějícím autobusům. Já tam to místo prostě nevidím. Ono určitě má svůj důvod, že v současné době tamtudy vše projíždí a nekončí to tam. Ten terminál nebyl projektován na odstavování autobusů, byl projektován jako průjezdný a průjezdným by podle mě měl i… Číst vice »
Je to to na dobré slovo, že se nebudou hádat? Je to stále legálně možné? https://mapy.cz/s/casakulobo
Když už jste u těch fotomap, proč se nepodíváte i o pár metrů dál ke smyčce tramvají a neřeknete mi, jak se TAM ty autobusy vejdou? U toho nádraží aspoň nějaké místo je. U smyčky není žádné. Takže to nakonec stejně dopadne tak, že ty autobusy budou služebně jezdit na Zvonařku, a v Brně ty zplodiny z autobusů budou tak jako tak. Opravdu chytré řešení, jen co je pravda.
Tak se podívejte ještě o pár metrů dál a budete vědět. A nebude psát nesmysly.
A mohu se dívat na obě ty plochy?
https://mapy.cz/s/petegunege
Legálně, pokud zaplatíte nájem. Je tam i zákazová značka. Teď si nejsem jist, jestli je to SŽ nebo ČD Cargo.
1. Není žádný přepravní důvod tam jezdit. Do pár minut navazuje 510, opačně také přiveze případné zájemce chvíli před odjezdem 505. 2. Na nádraží je to cca kilometr. Při té četnosti spojů to dělá přes 30 000 Kč měsíčně zbytečně vyhozených z okna. 3. Na vlak se dá přestoupit v Rajhradě, v Modřicích by se stejně ve většině případů nestíhal. 4. Na obrat v Modřicích je dnes ve většině případů 14 minut. Protažením k nádraží by padla možnost bezpečnostních přestávek, což by znamenalo prodražení provozu nutností zapojit další vozy a řidiče. 5. Pro řidiče je ve smyčce k dispozici zázemí… Číst vice »
I 14 minut je dost, na to, aby ty autobusy překážely, zejména budou-li tam i nadále 15 m busy, což, pokud vím, být mají. A jelikož tam na jejich odstavení místo prostě reálně fyzicky není, tak ty kilometry na nejbližší rozumné odstavné místo budou muset řidiči najet, takže kde je jaká úspora? Nikde. Oběhově to prostě nevychází, ani na tu bezpečnostní přestávku, které stejně budou muset být v Židlochovicích. V Modřicích stejně akorát projedou a pojedou se odstavit někam, kde překážet nebudou, protože tady překážet budou, což musí vidět každý, kdo ten terminál zná.
Budou tam klasiky, můžeš být v klidu.
A zbytek nekomentuji, protože jsi úplně mimo.
Hmm, povíme si v úterý, kdo je úplně mimo. I když, v úterý možná ještě ne, to to ještě možná bude fungovat podle plánu. Ale za pár dnů, až někomu dojde, že tam to místo prostě není a vymyslí nějakou novou šílenost, mi dej vědět, kdo z nás je mimo.
V úterý to bude fungovat, ve středu ne? 😀 Nejsem povinen nikomu nic dávat vědět, nemám důvod myslet si, že to fungovat nebude.
To nebyla reakce na vás (tedy pokud tu nevystupujete pod dvěma nicky, což si ale dovolím pochybovat), tak se prosím zklidněte. Děkuji.
Napřed přestaňte takhle bezostyšně lhát. Děkuji.
O.K. Domluveno. 🙂
U modřického nádraží není dostatečná plocha. To co považujete za odstavnou plochu je přístupová komunikace do firemního areálu a ta druhá plocha je manipulační plocha pro nakládku a vykládku, ne odstavná plocha pro vozidla. Takže žádné extra místo tam není. To co tam je, je tak rezerva pro autobusovou náhradní dopravu, kdyby bylo opět potřeba. Stačí bohatě co tam již nyní začíná a končí.
U modřické smyčky, je místo třeba zde: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6049241&y=49.1268200&z=16&pano=1&source=pubt&id=15225568&pid=56862825&yaw=4.176&fov=1.257&pitch=0.314
A kde tam to místo máte? Asi jsem slepý, ale já ho tam jaksi pořád nevidím.
Viz odkaz níže v diskuzi.
Asi z logiky toho, že tramvaj jezdí mnohem častěji než vlak a na nádraží by se autobus musel vracet. To jsou kilometry navíc, které by bylo potřeba zaplatit.
A které ty autobusy nakonec stejně nejspíš najezdí, akorát služebně, protože u smyčky tramvají na jejich odstavení prostě není místo. Takže v reálu úspora nula-nula-nic. Ale hlavně, že na papíře, který snese všechno, někdo ušetřil. Že si to zase pořádně nepromyslel, to nikoho nezajímá, že ano.
Já bych se jezdil odstavovat do Kyjova
Za 14 minut to akorát vyjde.
Nebo prostě jen internet snese všechno a proto píšete co píšete. U smyčky samozřejmě místo je, tak nelžete. Jeden nick Petr Novák přispíval do diskuzí na webu brnenského deníku, nejste to vy? Podle lží a demagogických konstrukcí, které používáte, to tak skoro vypadá.
Demagogie a lží tu je hodně, ale ne ode mě, milý pane. Takže znovu, místo tam není, jak jste si sám i dokázal tou fotkou výše. Konec debaty z mé strany, protože to nemá smysl. V úterý se pravda ukáže.
Ale je, viz například ty neustálé nesmysly o nemožnosti odstavovat busy u smyčky.
Ale jo, odstavovat se tam asi dají. Ale dají se tam odstavovat tak, aby nepřekážely ostatním autobusům, které tu smyčku využívají? IMHO nedají. A o to tu jde. Ale to vy zjevně nechápete, nebo možná chápat nechcete. Ale budiž. V úterý uvidíme, kdo má pravdu.
Právě jste se přiznal k opakované lži. No konečně. Nedokážete si dohledat ani tohle? Ano, bude to jediná linka ukončená tam, kromě noční. Bez problémů. Moc to nechápete, za to rád obviňujete jiné. Je tam smyčka a pak odstavná plocha. Místa je tam spousta, to jen hledáte problémy tam, kde nejsou. Zkuste si to ještě jednou prohlédnout. Pořádně. Akorát trollíte, to je evidentní.
Opět, jen a pouze osobní útoky. Nic k věci. To místo tam prostě není, tak aby si tam autobusy nepřekážely. To byla pointa celou dobu, kterou jste vy překroutil do úplně jiné debaty. Tečka, konec debaty s vámi, když to sklouzáváte k osobním útokům. Děkuji za pochopení, ale takto opravdu ne! Takto se věcná diskuse opravdu vést nedá, pane trolle!
To, že tam je smyčka a odstavná plocha nemůžete vyvrátit a tak tvrdíte vyčítáte druhým to, co děláte sám. Na rozdíl od vás nic nepřekrucuji. Ano, tak ja diskutujete se opravdu věcná diskuze nevede. A neustálé lhaní a překrucování z vaší strany na tom nezmění. Každý má možnost si sám ověřit, kdo tady lže.
Židlochovicko a Ivančicko velmi dlouho obhospodařovala společnost Adosa, v Židlochovicích mají i provozovnu (je u ní i zastávka podle ní pojmenovaná), její řidiči bydlí podél tras jejích (dosavadních) linek, tak je zajímavé, že se nechala z těchto oblastí vyšachovat společnostmi odjinud.
Totéž můžeš aplikovat i na BORS BUS.
No, asi se jim nechtějí kupovat nové busy. Kordis tvrdí, že šlo o jeden z požadavků při výběru. S vysokopodlažními starými SORy od Adosy moc parády neuděláte, BORS ještě loni jezdil s Karosami. Navíc na Šlapanicku provozoval Crosswaye z roku 2012, k nim jeden Citelis a starý Mercedes. I když to nebyly špatné vozy, lidé obměnu určitě budou kvitovat.
Co to s tím má společného? Kdyby nechtěli nic kupovat, tak se do výběrového řízení nehlásí, ne? A hlásili se.
Ono je problém, že nedávno kupovali nové vozy. A po pěti šesti letech kupovat nové? Nevím jestli to je úplně ekonomické
Já informace článku úplně nechápu. Znamená to, že linky v uvedených regionech získaly firmy, které už předem nakoupily autobusy se zatmavenými dvojitými skly, silnější klimatizací, pohodlnějšími sedadly, couvací kamerou zvyšující bezpečnost chodců a uzavřenou kabinou řidiče a ještě navíc je nechaly přelakovat do krajského nátěru (a tedy že ve vysoutěžených regionech budou takové autobusy od prvního února nasazeny)? Nebo to znamená, že vyhrály firmy, které se zavázaly, že autobusy s takovými parametry teprve postupně nakoupí a ještě je patřičně přebarví (tedy že ve vysoutěžených regionech budou takové autobusy nasazovány teprve postupně)?
Druhou část mate správně. Takhle se soutěži většina výkonu v zavazkove dopravě
No Adosa ztroskotala nějak administrativně na bankovní záruce, byla kvůli tomu vyloučena, viz např. zde: https://zakazky.krajbezkorupce.cz/document_download_113755.html
To byla jen u jedné skupiny, kterou nakonec stejně získala. Takže ne.
Nerozumím, tohle odůvodnění je i v dalších částech z rozsahu 1 až 35, kam se Adosa hlásila. A získal je tak někdo jiný, až na část 7 (linky okolo Rosic), kam se hlásila jen Adosa. Tam se to opakovalo, opět se hlásila jen Adosa, takže tuto část získala. Mimo to už jen MHD v Krumlově. Proto myslím, že o Židlochovicko přišla dost možná jen kvůli nějaké administrativní chybě.
A jak bude zbarvan bus, který jede ve dvou IDSkach, viz linka Kroměříž – Vyškov 😁
Jako Tour Bus?? Ten je jediný z JMK co jezdí do KM a to jen zřídka. To víc jezdí autobusů/minibusů do Koryčan, Morkovic, Pačlavic a tam jezdí Vydos Bus
Jaké číslo má v rámci IDS JMK linka Kroměříž – Vyškov? Zřejmě žádné. Není zahrnuta v IDS JMK a tudíž není důvod, aby autobus na ní jezdící měl barvy IDS JMK.
Zřejmě jako dosud. Bílé s logem dopravce Z-Group bus.
Škoda že je to starší generace
Je jen dobře, že se systém Pípni a Jeď rozšiřuje v rámci IDS JMK. V rámci Brna je to hojně využívané. Nový nátěr autobusů IDS JMK splňuje to co by měl zejména. Již z dálky je poznat, že se blíží autobus jezdící v rámci IDS JMK a ne nějaký komerční spoj nebo zájezdový bus.
Jen ta červená střecha mohla být víc vidět
To, že nátěr splňuje, že tak poznáš autobus IDS je sice pravda, ale to že je hnusnej jak prdel je věc druhá
Napřed se naučte slušnému chování, slušné mluvě a pak teprve zkuste diskutovat. Fakt, že se vám něco nelíbí není zaprvé objektivní hodnocení, za druhé neslušnou mluvou tím pravdivosti nepřidáte. Podle mě je zdařilý.
Kdo říkal, že „prdel“ je hnusná? Pokud na ní není příliš nápadná celulitida nebo to není třesoucí se rosol, je naopak spíš „k nakousnutí“, ne?
Jak hodně je autobus z dálky poznat, když je podobně špinavý jako návěs vpravo na fotce a vedle něj jede obdobně zašpiněný (původně) celý bílý?
Pokud je cokoliv zašpiněného tak, že není poznat původní barva, tak je jedno jaký to má nátěr. Tak špinavý autobus jsem už roky neviděl, aby nebylo poznat jaký je jeho původní nátěr.
Tak to jste asi ještě neviděl autobusy na výluce do Blanska. Některé z nich nejspíš neumývali od doby, co přišly od svých původních dopravců LOL A autobusy Vydosu na výluce do Adamova na tom nejsou o mnoho lépe. Už jsem tam viděl i autobus, který měl tak špinavé zadní sklo, že nešlo přečíst zadní panel. A zrovna u Vydosu mě toto dost nepříjemně zarazilo, protože ten si vždy dával na čistotě svých vozů záležet. Ale jak je vidět, tak teď, když si odbíjí svou poslední štaci v rámci IDS JMK, už nejspíš na všechno kašle, i na tu čistotu. A… Číst vice »
Viděl, krásný nablískaný moderní zájezdový autobus. Takhle špinavý jsem fakt neviděl. A autobusy na výluce nejsou provozovány výlučně dopravci v závazku IDS JMK. Je to výluková činnost, ne pravidelná doprava v rámci IDS JMK. A Vydosácký bus, nějaké Iveco jsem snad zahlédl též, rozhodně nebyl nijak závratně špinavé, jak popisujete. A mimo to všichni dopravci v rámci IDS JMK musí dodržovat totožné standardy.
Tak to jste toho asi z výlukových autobusů moc neviděl, protože nablýskaných autobusů je tam minimum a zájezďáků nakonec taky. A moderních ještě míň. Dost z toho, co tam jezdí jsou CN12, či Crosswaye v různém stáří (většinou ale vyšším) a stádiu rozpadu. Ale jak píšete, je to výluka a na té asi netřeba dodržovat standardy kvality IDS JMK. Tedy pokud jde o linky xS2B a xS2K. Na linkách xS2A a xS2C je něco jiného, protože to jsou standardní linky IDS JMK, vysoutěžené Kordisem, a tudíž by se na ně jeho standardy kvality vztahovat měly. Ale asi se mýlím a… Číst vice »
Už přestaňte lhát a manipulovat. Zkuste si napřed o tom něco zjistit, je to všechno snadno dohledatelné, googlit snad umíte. Tak si to vyhledejte, nastudujte a zkuste pochopit obsah. Smlouvy naleznete na Tender Aréně například. Součástí výběrového řízení je i nabídka konkrétních vozidel. Takže vozidla splňují to co mají a pokud máte pocit, že tomu tak není, obraťte se na příslušná místa. Zrovna Vydos vyhrál zajištění linek na linkách xS2A a xS2C, kdežto linky XS2B a XS2K zajišťuje někdo jiný. A výběrová řízení na linky dělaly České dráhy. Standardy IDS JMK pro běžný provoz a pro výluky naleznete na internetu… Číst vice »
Co je psáno na internetu je jedna věc, jaká je realita je věc druhá. Mě je to jedno a nehodlám buzerovat dopravce NAD, kteří jsou v současné situaci jistě rádi, že to něčím a někým vyjezdí. Pravda ale je, že jakékoliv papírové standardy kvality šly na této výluce ke všem čertům. To musí vidět každý, kdo se na ty autobusy přijde fyzicky podívat. Že vy jste moc líný na to, to udělat a šíříte tu lži, které jste si vygooglil, je vaše věc. Ale prosím přestaňte obviňovat ostatní ze lží a trollingu, protože takovým tónem se nemá smysl s vámi… Číst vice »
Ano, tedy co píšete na internetu nemá s realitou nic společného? Abyste mohl posoudit standardy, musíte je napřed znát. Ani netušíte, které linky kdo vysoutěžil. Kdyby vám šlo o věc, tak se prostě obrátíte na příslušná místa a nebudete tady pomlouvat a obviňovat jiné. Tohle je zrovna věc, která se prokazuje snadno. Výše jste psal, že už diskutovat nebudete a stejně to děláte, tolik k váze vašeho slova. Jak je to doopravdy si každý dokáže ověřit sám. Já vás přece diskutovat se mnou nenutím. Tak to nedělejte, když nechcete.
To je pravda. A navíc vypadá lépe než co mají Pražáci. Celkem se bojím s čím vyleze ZLK. Ten je na spatlaniny odborník
Vzhledem k tomu, že základní barvami ve znaku kraje je žlutá a modrá, v logu používají odstíny modré a doplňkovými barvami ve znaku jsou červená a bílá, nabízí se několik barvených kombinací. Bude záležet na výběru odstínů a přesném provedení. Teoreticky by mohli použít jen žlutou a modrou, ale to by se mohlo plést s autobusy MHD ve Zlíně a Otrokovicích. Spíš to vidím na modrý spodek, bílý střed a vršek žlutý, snad s tenkým červeným proužkem pod okny, pokud by chtěli použít barvy ze znaku. Takhle jen popsáno to vypadá docela divoce, ale zase určitě to nepřehlédnete. Uvidíme, třeba… Číst vice »
Které krajské nátěry v poslední době se dělaly podle barev znaku, prosím pěkně? Ten jihomoravský ne, ten pidí také ne. Tak proč by ve Zlínském kraji měli respektovat barvy znaku, když jinde to také nedělají?
A proč by nemuseli? Mimochodem, PID zvolila do barevného schématu červenou, která je pražskou i středočeskou barvou a barva šedá, která je doplňková barva středočeského kraje, vzhledem k tomu, že většina tras leží mimo vlastní území Prahy. Takže PID respektovala barvy jak středočeského, tak pražského znaku. Jihomoravské schéma vychází ze červené, bílé barvy, které jsou znakem jihomoravského kraje a Brna. Té červené je tam jen malý podíl, stejně jako město Brno má jen malý podíl na celkové ploše jihomoravského kraje. Šedá na spodní část byla zvolena místo modré, z praktických důvodů.
Červená ale v nátěru IDS JMK není. To na střeše je barva magenta, jak sám Kordis i kraj přiznali, když ten nátěr loni představovali. A také přiznali, že nátěr vychází z nového loga kraje, nikoliv znaku. A to logo si ze znaku nebere nic. Naopak, totálně ho ignoruje.
Uveďte zdroj pro svá tvrzení. Magenta je mimochodem druh červené barvy. Ale je tam normálně červená. https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-ukazal-autobusy-v-novem-stylu-od-kvetna-jich-bude-padesat-72512/ Už přestaňte lhát, stejně vám to nikdo nevěří.
Magenta je druh růžové, ne červené. To za prvé. A za druhé, kde přesně je tam psáno, že je to červená? Dohledejte si reportáž ČT z toho předávání, kde se o magentě zmiňoval přímo hejtman Grolich. Tolik k vašim lžím a trollení. Víc na vás reagovat již nehodlám, protože to posouváte do roviny osobních útoků a k tomu sklouznout nehodlám.
Je to druh červené. Zkuste nějakou encyklopedii. Proč bych něco dohledával, já vám odkaz poslal. Nebudu hledat něco, co možná ani neexistuje. Vaše tvrzení o něco výše v této diskuzi, že jsem líný vaším osobním útokem na mou osobu je a očekával bych omluvu, když nechcete sklouzávat k osobním útokům. Dávno je provozujete. Nikdo vás diskutovat nenutí, tak reagovat nemusíte.
Videlste někdy logo JMK v poslední době? Modrá a růžové m
Logo není znak. Barvy znaku kraje jsou jiné, než barvy na logu.
Ale, jak jsem napsal výše, jsou stejné, jako na novém krajském nátěru.
Cože jste napsal výše? Už ani netušíte, co jste napsal v této samé diskuzi? Výše jste tvrdil, že to totálně ignoruje. Opravdu jen trollíte.
A ta odpověď se týká barev Zlínského kraje, to chce číst celé vlákno, aby člověk chápal kontext.