Autobusy

V Jihomoravském kraji začne jezdit 31 nových autobusů Iveco, budou v jednotných barvách

Nové autobusy Iveco pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: JMK
Nové autobusy Iveco pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: JMK
Vedení kraje předpokládá, že v nejbližších letech dojde k obnově třetiny autobusů.

Tři dopravní společnosti Dopaz, ČSAD Kyjov a BDS Bítešská dopravní společnost zařadí do léta do provozu celkem 31 nových autobusů Iveco Crossway LE Line. Dvanáctimetrové autobusy budou jezdit v jednotném nátěru Jihomoravského kraje, který se na prvních autobusech začal objevovat letos v únoru.

O výrobě dalších nových autobusů informoval Jihomoravský kraj v tiskové zprávě. „Chceme v autobusech co největší komfort. Jen tak si lidé pro cestu do práce raději vyberou hromadnou dopravu a ne auto. Vlna nových autobusů na našich silnicích bude poznat a díky sjednocených barvám lidé konečně poznají, že autobusy jsou naše,“ řekl hejtman Jan Grolich.

Kvůli pandemii uzavřená kabina řidiče

Autobusy Iveco Crossways LE Line budou jezdit ve verzi pro 41 sedících cestujících a dva invalidní vozíky. Jsou vybavené zadní kamerou pro bezpečné couvání, mechanickou rampou pro snadný nástup osob s omezenou pohyblivostí, vozíčkářů i cestujících s kočárkem. Mají dvojité zasklení oken, oddělenou klimatizaci pro cestující a pro řidiče, vyhrazené sedačky pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace i prostor pro přepravu invalidních vozíků, nebo dětských kočárků. Některé autobusy jsou vybaveny i USB sloty na nabíjení mobilních telefonů či elektronickými informačními panely. Jako reakce na současnou situaci s pandemií Covid-19 jsou autobusy vybavené uzavřenou kabinou řidiče.

První autobusy v jednotných barvách představil kraj v únoru. Podobnou cestou, kdy autobusy jezdí v barvách kraje, nikoliv dopravce, jde čím dál více regionů. Nové autobusy nesou červenou a bílou barvu s modrým logem, v dolní části jsou vozidla stříbřitě šedá.

Vedení kraje odhaduje, že se v nejbližších letech podaří obnovit až třetinu vozového parku, což je víc než 200 autobusů. „Nově dodávaná vozidla jsou povinně vybavena silnou klimatizací a disponují zvětšeným prostorem pro umístění dětských kočárků a vozíků pro invalidy. Jihomoravský kraj rovněž z důvodu zvýšení bezpečnosti provozu a ochrany řidičů proti nakažlivým chorobám požadoval vybavení nových autobusů kabinou řidiče. Jako ochrana před chladem i před letními vedry budou sloužit zdvojená zatmavená okna, ta budou v IDS JMK novinkou,“ doplnil ředitel organizátora KORDIS JMK Jiří Horský.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

Nevím ale lepší je když má každý dopravce vlastní logo, nápis a barvou to že to má olomoucký kraj tak to hnedka musí mít i Jihomoravský a to místo pro víc kočáru taky dost na naštvaný …

Kamila

Kéž by tu klimatizaci řidiči účelně používali……

Jedine vlaky

a koho zajímá, kdo ten autobus financuje? Cestující preferuje moderní autobus s vybavením jako jsou zásuvky či wifi, klimatizace a nízkopodlažnost s moderním vzhledem zevnitř i zvenku a samozřejmě s pohodlnými sedadly. Jenže jak koukám, interiér vypadá opět devadesátkové, podle těch žlutých tyčů a těch potahů to vypadá jako 10 let starý autobus. A opět hnusný nezajímavý nátěr. Co jiného čekat. Tenhle kraj prostě má velmi zastaralé nemoderní regionální autobusy.

Tadeáš

Co je na nízkopodlažnosti moderního a k preferování? Znamená to pouze méně míst k sezení a sedadla v protisměru na kterých většina cestujících nechce sedět.

Jedine vlaky

O 4-5 míst méně k sezení je šílená tragédie 😀

Jiří Kocurek

Zvlášní, že ve vlaku zase většina lidí chce sedět na čtverkách proti sobě. A nadává se každému, kdo by z toho dělal letadlo/tramvaj/autobus a sedělo se za sabou.

PvvS

Nízkopodlažní to vepředu je, wifi mají, klimu taky. USB aspoň část. A nátěr je aspoň krajskej..

Zdeněk

A mají v předu bezbariérový nástup někdo má berle tak se tam špatně nastupuje

PvvS

No stačí umět číst. Jsou to LE, takže ano ..

Kernteriér

Gratuluji, že jsi z té změti písmen dokázal vydedukovat, co měla znamenat.

Luke

Dvojí prostor pro kočárky/vozíčkáře je v regionálce dost zbytečnost

M19

Měl byste jít na rodičovskou, bez možnosti využít auto, mluvil byste jinak.

M H

Přesně tak. Nehledě na místo na zavazadla či k stání…

Jiří Kocurek

Nebo na slepeckého psa. A poraďte slepci, ať jede na kole.

zdenek102

Píšete nesmysly. Na regionálních linkách skutečně stačí jedno místo pro kočárek + pro vozíčkáře, tak jak bylo dosud u vozů pro JMK. Asi vám to nedochází ale lidé chtějí po cestě do práce především sedět, ne stát.
Jako zcela dostačující je tato konfigurace:
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/214199?searchParameters%5BcarMainType%5D=Crossway&searchParameters%5BcarBrand%5D=Iveco&searchParameters%5BcarManufactured%5D=2018&searchParameters%5BcarModeId%5D=1&searchParameters%5BcarSortOfPhoto%5D=i&searchPresenter=Busy%3APhotoList&listUrl=https%3A%2F%2Fseznam-autobusu.cz%2Ffotky%3Fntyp%3DCrossway%26idrezimu%3D1%26druh%3Di%26znacka%3DIveco%26rokvyroby%3D2018&fbclid=IwAR0AytqKgJu09460NASwPTo4uajv2JARjvmhciIpBggff5QQqqcc8JX_Uj0#photo
Nesmysl co si prosadil JMK zbytečně naštve cestující a nebude využitý.

Radek

Tohle nikdy nepochopím…. K čemu je dobré, aby každý kraj měl svoje barvy autobusů? Sranda je, že to dělají i u železnic a to i v případě, kdy je jeden vlak ve dvou krajských systémech…

Alex

Co je na tom k nepochopení??? Jedná se o službu hrazenou krajem, resp. kraj ji objednává. Tudíž si tím nátěrem dělá i reklamu.

Jan Pytela

Škoda jen, že ta reklama se sestává z kombinace dvou nesourodých log a tím pádem vypadá strašně.

Beny

Tam kde přejíždí hranice krajů je to běs. A samolepky také. Tečka

Tomáš N.

Škoda, že nesjednotili i potahy.

Karel Ehl

….a tu kabinu máme kde ?

Kernteriér

Vpředu, jak je volant.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast