V Brně kupují další „draky“, do konce roku bude po městě jezdit 18 EVO2

Tramvaje EVO 2 Drak v Brně. Foto: DPMBTramvaje EVO 2 Drak v Brně. Foto: DPMB

Po roce a půl provozu si DPMB nové tramvaje pochvaluje, závady jsou jen drobnějšího charakteru.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

Jakkoliv mám T3 a K2 rád, tak je třeba vozový park omladit. A Drakem se mi jezdí pěkně, přijde mi to tam takové prostorné.

Chronosphere

A Ostrava prodala své dílny jako zbytečné,a „výhodně“ nakoupila u Skodawerke…

medical examiner

Což je celkem podivné, když si vezmu složení vozového parku v Ostravě (Tatra + Stadler)

Cuba

Zajímalo by mě, jestli je možné je spojovat do souprav a je v nich v budoucnosti potenciál k nahrazení Varií, až začnou dosluhovat…?

Marana_CZE

Až začnou dosluhovat Varia, tak my tady už nebudeme…

Cuba

I to je možné… 🙂

Jakou vlastně mají plánovanou životnost?

Luděk

To si nemyslím protože majitel velký počet vozokilometrů za rok.
Jen pro příklad :
Varia jsou v Brně od 2008 a už 15 prošlo VP
13T od 2007 a 1 vůz prošel VP(vím poměrně dlouhý testovací provoz)

Thomas
Marian

V Plzni zkušebně dvojice jezdily i s cestujícími, ale nevím, jestli je to stejný typ.

Tomáš Gottschalk

Spojování je možné.

Kernteriér

Ještě kdyby to tak mělo o jeden článek víc a mohlo to tak jezdit i na jiných linkách, popř. by to na dvojce zvedlo kapacitu.

Luděk

Šel bych klidně ještě dál čtyři články 40m a cca 60 vozů pro 1 a 12 (když budeme brát v úvahu prodloužení na Kamechy a na Vinohrady [to druhé je hodně scifi])

Kernteriér

Jasně, tomu bych se samozřejmě taky nebránil.

Zubař 69

Spojování vozů do souprav odmítám, je to zastaralé řešení.

Kernteriér

Ale o tom se vůbec nebavíme.

Luděk

Myslím které se skládá ze čtyř článků které je spojené třemi průchozími kloby.
Samozřejmě že je to zastaralé ale bohužel není jiná možnost když není zázemí aby se taková vozidla mohla servisovat.
Například takové trojce T6 co po Brně v pracovní dny jezdí je bizar ale i tak mi to dělá radost

Jedine vlaky

Ale je. Jenom ne Eva, prosím.

Luděk

Za mě klidně i EVO hlavně že jsou všechny dveře nízkopodlažní.
Samozřejmě je to Lowcost ale klimatizovaný a komfortní

medical examiner

Ale jak účinné…
Špička 2xT3, sedlo 1xT3…

Jarda

Sám těmito šalinami jezdím moc rád, je v nich příjemné prostředí a hlavně jsou všechny vstupy a výstupy nízkopodlažní. Jezdí sice hlavně na čtyřce, ale podle mě by měly jezdit na více linkách a hlavně by měly nahradit všechny ty staré šaliny, které mají bariérové vstupy a výstupy. Protože schody jsou fakt únavné nejen pro mě, ale i pro další lidi. Všechny ty staré T3 do běžného provozu dávno nepatří.

JanT 1984

No, do te v zelenem nateru bych mel strach vstoupit..:)

Luděk

Průjezdní profil KT a to jezdit všude

Luděk

Promiňte bylo k vlaknu od Pražáka

Zubař 69

Víte co je ale otravné? To, že nejsou všechna sedadla nízkopodlažně dostupná a přehnaně moc jich je na podestách. V tomto ohledu to není zlepšení oproti Anitře, která má podobní počet nízkopodlažně dostupných sedadel.

Jiří Kocurek

A ti, co nemůžou na kolena, raději sedají na sedačky na podestě. Není to tak hluboko, je jednodušší se zvednout.

Pražák

Škoda, že něco podobného (cca 1,5 T3) nekoupil i DPP místo dalších nesmyslných wan. Obzvláště na noční linky, které jsou v centru většinou nášlapné jako tokijské metro by to bylo ideální.

Sch

Napadají me napravivé tlaky a nejspíš průjezdní profil. EVO2 má velký přesah za krajní podvozky a bude hodně vybočovat.

Pražák

Však já píšu něco podobného, nemusí to být zrovna Evička. Klidně dvoučlánková 15T

Leinad

Kapacitně 3/2 T3 nám ale jezdí, jmenuje se 14T.

medical examiner

A vrže a vrže…cestující se potí jako vrata od chlíva…

Zubař 69

Wany se dělají z důvodu nedostatku financí, jinak by se samozřejmě koupilo něco nového.

Cuba

jj, bylo to i v jednom díle Dopravního podcastu…

Pražák

Já vím, ale i tak. Kdyby se wany nedělaly, tak by se pár nových tramvají tohoto typu pořídit dalo a časem další. Takhle tu máme wany na dalších 20 let. Když to tak půjde dál, bude DPP na krásném předposledním místě co se stáří vozového parku týče. Hůř na tom bude jen Liberec.

Jedine vlaky

DPP má v plánu v roce 2024 vyhlásit VŘ na 160 nových tramvají. To pomůže vyřadit některé T3R. P. Předpokládám, že nové tramvaje by mohly jezdit i na nočních linkách, protože všude nejezdí Wany.

Luděk

S tím že bude mít DPP na nové tramvaje po roce 2024 moc nevěřím po této covid krizi

Pražák

To jsme dva

medical examiner

Nyní už nejméně 3.
K obrodě vozového parku dojde až ve čtyřicátých letech.
Ale tak, že se vyřadí 14T a 15T plynulou náhradou za tramvaje Pesa nebo Siemens.

MHD

Na některé noční linky by se víc hodily 14T. Ty také nemají kapacitu 2xT.

Pražák

Jenže co ten rámus? To si lidé co chtějí spát nezaslouží.

Moe

Tak v Brně, je snížena rychlost oproti normálu v době nočního klidu a myslím, že ten rámus nedělají

medical examiner

Nesmyslných…na takové 2 jsou velmi smyslné…