V Brně kupují další „draky“, do konce roku bude po městě jezdit 18 EVO2
Tramvaje EVO 2 Drak v Brně. Foto: DPMB
Po roce a půl provozu si DPMB nové tramvaje pochvaluje, závady jsou jen drobnějšího charakteru.
Po roce a půl provozu si DPMB nové tramvaje pochvaluje, závady jsou jen drobnějšího charakteru.
Jakkoliv mám T3 a K2 rád, tak je třeba vozový park omladit. A Drakem se mi jezdí pěkně, přijde mi to tam takové prostorné.
A Ostrava prodala své dílny jako zbytečné,a „výhodně“ nakoupila u Skodawerke…
Což je celkem podivné, když si vezmu složení vozového parku v Ostravě (Tatra + Stadler)
Zajímalo by mě, jestli je možné je spojovat do souprav a je v nich v budoucnosti potenciál k nahrazení Varií, až začnou dosluhovat…?
Až začnou dosluhovat Varia, tak my tady už nebudeme…
I to je možné… 🙂
Jakou vlastně mají plánovanou životnost?
To si nemyslím protože majitel velký počet vozokilometrů za rok.
Jen pro příklad :
Varia jsou v Brně od 2008 a už 15 prošlo VP
13T od 2007 a 1 vůz prošel VP(vím poměrně dlouhý testovací provoz)
https://foto.bmhd.cz/foto/265791
V Plzni zkušebně dvojice jezdily i s cestujícími, ale nevím, jestli je to stejný typ.
Spojování je možné.
Ještě kdyby to tak mělo o jeden článek víc a mohlo to tak jezdit i na jiných linkách, popř. by to na dvojce zvedlo kapacitu.
Šel bych klidně ještě dál čtyři články 40m a cca 60 vozů pro 1 a 12 (když budeme brát v úvahu prodloužení na Kamechy a na Vinohrady [to druhé je hodně scifi])
Jasně, tomu bych se samozřejmě taky nebránil.
Spojování vozů do souprav odmítám, je to zastaralé řešení.
Ale o tom se vůbec nebavíme.
Myslím které se skládá ze čtyř článků které je spojené třemi průchozími kloby.
Samozřejmě že je to zastaralé ale bohužel není jiná možnost když není zázemí aby se taková vozidla mohla servisovat.
Například takové trojce T6 co po Brně v pracovní dny jezdí je bizar ale i tak mi to dělá radost
Ale je. Jenom ne Eva, prosím.
Za mě klidně i EVO hlavně že jsou všechny dveře nízkopodlažní.
Samozřejmě je to Lowcost ale klimatizovaný a komfortní
Ale jak účinné…
Špička 2xT3, sedlo 1xT3…
Sám těmito šalinami jezdím moc rád, je v nich příjemné prostředí a hlavně jsou všechny vstupy a výstupy nízkopodlažní. Jezdí sice hlavně na čtyřce, ale podle mě by měly jezdit na více linkách a hlavně by měly nahradit všechny ty staré šaliny, které mají bariérové vstupy a výstupy. Protože schody jsou fakt únavné nejen pro mě, ale i pro další lidi. Všechny ty staré T3 do běžného provozu dávno nepatří.
No, do te v zelenem nateru bych mel strach vstoupit..:)
Průjezdní profil KT a to jezdit všude
Promiňte bylo k vlaknu od Pražáka
Víte co je ale otravné? To, že nejsou všechna sedadla nízkopodlažně dostupná a přehnaně moc jich je na podestách. V tomto ohledu to není zlepšení oproti Anitře, která má podobní počet nízkopodlažně dostupných sedadel.
A ti, co nemůžou na kolena, raději sedají na sedačky na podestě. Není to tak hluboko, je jednodušší se zvednout.
Škoda, že něco podobného (cca 1,5 T3) nekoupil i DPP místo dalších nesmyslných wan. Obzvláště na noční linky, které jsou v centru většinou nášlapné jako tokijské metro by to bylo ideální.
Napadají me napravivé tlaky a nejspíš průjezdní profil. EVO2 má velký přesah za krajní podvozky a bude hodně vybočovat.
Však já píšu něco podobného, nemusí to být zrovna Evička. Klidně dvoučlánková 15T
Kapacitně 3/2 T3 nám ale jezdí, jmenuje se 14T.
A vrže a vrže…cestující se potí jako vrata od chlíva…
Wany se dělají z důvodu nedostatku financí, jinak by se samozřejmě koupilo něco nového.
jj, bylo to i v jednom díle Dopravního podcastu…
Já vím, ale i tak. Kdyby se wany nedělaly, tak by se pár nových tramvají tohoto typu pořídit dalo a časem další. Takhle tu máme wany na dalších 20 let. Když to tak půjde dál, bude DPP na krásném předposledním místě co se stáří vozového parku týče. Hůř na tom bude jen Liberec.
DPP má v plánu v roce 2024 vyhlásit VŘ na 160 nových tramvají. To pomůže vyřadit některé T3R. P. Předpokládám, že nové tramvaje by mohly jezdit i na nočních linkách, protože všude nejezdí Wany.
S tím že bude mít DPP na nové tramvaje po roce 2024 moc nevěřím po této covid krizi
To jsme dva
Nyní už nejméně 3.
K obrodě vozového parku dojde až ve čtyřicátých letech.
Ale tak, že se vyřadí 14T a 15T plynulou náhradou za tramvaje Pesa nebo Siemens.
Na některé noční linky by se víc hodily 14T. Ty také nemají kapacitu 2xT.
Jenže co ten rámus? To si lidé co chtějí spát nezaslouží.
Tak v Brně, je snížena rychlost oproti normálu v době nočního klidu a myslím, že ten rámus nedělají
Nesmyslných…na takové 2 jsou velmi smyslné…