Doprava ve městě Tramvaje

V Brně vypustili prvního Draka do provozu s cestujícími

Tramvaj EVO2 Drak. Pramen: DPMB
Tramvaj EVO2 Drak. Pramen: DPMB

Dopravní podnik města Brna (DPMB) dnes poprvé nabídl cestujícím svezení v nové tramvaji EVO2, které se v moravské metropoli dostalo pojmenování Drak. Názvu odpovídá i polep (nově i s rouškou). Tramvaj kvůli virové nákaze vyjela bez velké slávy ze zastávky Náměstí Míru ve 12:21 do centra.

Tramvaje kompletují zaměstnanci Dopravního podniku města Brna v ústředních dílnách, stavebnici dodávají Krnovské opravny a strojírny. Celkem se vozový park dopravce rozroste do roku 2024 o 41 těchto strojů, projekt má hodnotu 1,3 miliardy korun.

„Celkem se kompletace v různých fázích účastní přibližně 40 zámečníků, 30 elektrikářů, osm stolařů, pět lakýrníků a pět soustružníků. Další pak provádějí pomocné a přípravné práce. Při montáži byly nejobtížnější začátky, kdy se naši lidé museli seznámit se zcela novou koncepcí vozidla, která je zcela odlišná od předchozích. Jejich práce si velmi vážím a stojím si za tím, že naše ústřední dílny jsou v České republice unikátní,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Nové tramvaje jsou nízkopodlažní, klimatizované, s USB zásuvkami a wifi. Nahradí tramvaje typu K2, budou vypravovány v pracovních dnech nejčastěji na linkách 4 a 10. Výzbroj je od Cegelec Praha. Jde o první klimatizované tramvaje v Brně.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

vše ok, ale nejsem si jist tím polepem přes okna dle fotek bez výřezů a bezpečností únikové cesty při nehodě. tím kladívkem tam cestující moc nezmůže

Leoš Konečný

Tak jako konečně jsou v Brně originální a vtipní, toto je aspoň dobrý.

bkp

Zoufalý interiér, většina sedaček na podestách, navíc docela vysokých. Jako v roce 2000 bomba, 2020 průser.

Lemmy

A kam byste ty podvozky jinak schoval? 🙂 Průser jsou spíš záměry vyrábět dál a dál T3 Wany…

PetrB

Tak ten interer je dost slabota, tak jako v Plzni. To Mostecaci ho maji pekne barevny….

Původní Pražák

Nemá Brno těch typů tramvají zbytečně málo?

Kalanis

To nevíš, že Brno potřebuje od každého typu šaliny aspoň 4 kousky?

Bubák2003

Stejně jako Plzeň?🤭 namátkou T3M,T3RP,T3PLF,SLF,Wany,K3,Inka2/2,Astry,Evo2…. na tak malej provoz oproti Brnu se taky nemají za co stydět(jako jasně,dochází k unifikaci a “čistce”ve vozového parku)

Růža

Šalina – Drak. Až navštívím Brno, rád se s ní svezu.

hoholu

Každej „grafik“ tady trousí nadávky na DOČASNÝ polep, úžasný..
Viděl ho z vás někdo vůbec??
Mě se taky na fotkách nelíbil, ale několikrát jsem už EVO potkal a musím říct, že mu sluší!!!

MMM

Ježiš, proč jsou tam ty hrozný sedačky? Čekal bych, že budou osazovat ty, co bývají v novějších wanách, ty mi přijdou nejlepší.

Luděk

Asi jde o to že jsou tam sedadla 1,5 a ty se vyrábí jen tyto

Luděk

Neměl jsem velké očekávání abych nebyl zklamán, ale výsledek je velmi příjemné překvapení za který si DPMB zaslouží pochvalu.
Ticha, pohodlná a prostorná jediná věc která mi trochu vadila byla ozvěna vnitřního hlášení ale to souvisí s touto prostorností

Ondra

Ono až ty šaliny budou normálně plné, tak ta ozvěna nebude 🙂

Bubák2003

Jako to tedy čučím,že to má výzbroj Europulse od Celegu👍…Dobře Brno🤘

most

dizajn čela tramvaje je naprosto nenápaditý, obyčejný, z celé skříně čouhá pohrobek T3.

Jarek

Asi nejen mně uniklo, že T3 byla nízkopodlažní…
Design čela je celkem hezký – foto o článek níž – když ho neolepíte polepem z chráněné dílny.

Dalibor

Design tramvaje je to poslední, co je důležitý. Tahle šalina je tichá, klimatizovaná, nízkopodlažní a pohodlná. Tzn jednoznačný přínos! Už aby jich bylo vís a nahrazovaly ty přestárlé kousky (T3, K2..), co furt jezdí…

Tomáš Gottschalk

Byl bych mnohem raději, kdyby draci nahradili ty nejstarší krámy s pevnými podvozky, které jsou jenom pro zlost a ničení tratí.

bohyn

K té tichosti, je to hodně o kolejích. Když jedu šalinou je to neskutečný randál i na rovných a relativně nových úsecích v porovnání s tramvajema v Praze

Dalibor

ony svršky jsou tu ve velké míře dávno za zenitem.

Tomáš Gottschalk

Ale prd, velebnosti. Okruh kolem hradeb je převážně spravený, ale už se minimálně dvakrát musely měnit oblouky na Šilingráku. No a teď jsou tam dokonce místo asfaltu panely. Za to by někdo měl viset v průvanu. Cejl až na Starku novátor, Milada a Merhautka ke zdravce totéž, vršek Merhautky bude za dva metry, potom se udělá Lesnická. Minská/ Horova novodur, Veveří se dělá teď. Líšeň se dělala loni, Křenka v normě. Na Blaukec je štreka taky cajk, slabota je co si vybavuju tak vyloženě chabrusový to je na Benešově a Hybešce.

SaulGoodman

To je jako finální podoba? Jestli jo, tak je to naprosto strašný 😀 To i celovozová reklama vypadá lépe. A ty látkové sedačky, to je také chytré rozhodnutí…

Jiří Kocurek

Ne, je to dočasný polep. S lidma už by jezdit neměl.
Ostatně Škodovkama taky lidi neopovrhují protože uviděli Kodiaka v maskovacím polepu.

BND30

Měli to koupit od IKEA. Tam by si vystačili s inbus-klíčkem 🙂

TPal

V roce 1996 by tohle byla možná byla zajímavá tramvaj. Ale už je rok 2020. Škoda toho nevkusu jak interiéru, tak exteriéru tak v neposlední řadě těch krásných polepů…

Jiří Kocurek

Nikdo nikomu nebrání vyrobit lepší za podobnou cenu. Stát šalinkarta 7000 Kč protože proto, tak by .. no dost možná dopravní podnik na jízdném utržil méně.

Pražák

Buďte rád, největší DP v zemi, DPP jde v rozletu ještě dál, ten si bude, též vlastními silami, montovat tramvaje jejichž původ spadá do konce 50 let. Proti tomu, to musíte uznat, je konec milénia vrchol modernosti.

Luděk

Jedna z věcí co jsem na DPP nepochopil jak mohli tvrdit že EVO1 je moc malá ale T3 Wana která je sice asi o metr delší (ale ten metr navíc zabírají schody) už malá není.

Pražák

Malé jsou obě, pro noční a méně vytížené linky DPP by bylo ideální právě něco jako EVO2, tj. 1,5 násobek klasické T3. Ale DPP chce zřejmě soutěžit s DPMLJ o nejstarší vozový park v zemi.

Kalanis

Nesoutěží. Dováží z Liberce.

Rochličák

DPP (resp. Praha) splácí 15T, má zahlcené dílny a chce rozšířit vozový park s využitím náhradních dílů a za unifikace. Proto wany a enkové kachny. Taky nemá úplně jasno, co se týče rychlosti budoucího rozvoje tratí. Až některé z těchto faktů přestanou platit, bude na stole nákup nové typové řady.

TPal.

Nejsem Brňák, obecně mě mrzí, jak se k tomu přistupuje v Česku, relativně bohaté zemi.

Anonym ze severu

Zdá se mi to nebo ta tramvaj opravdu má sedačky s textílií?

M H

Má, stejjně jako je má poslední série autobusů. Méně kloužou a v zimě na ně nepřimrzá zadek. Na druhou stranu žádný molitan tam není, tak se do nich nemůže nic nasáknout a dají se tím pádem i relativně dobře udržovat.

a8n

A do látky nic nenasákne?

M H

Do jedné vrstvy látky na plastovém podkladu toho opravdu moc nenasákne.

ušatá

Proč v tom západním zahraničí jsou látkové sedačky – i s měkkým posezem – bežné, čisté, udržované? Že by se tam netrpěli nepřizpůsobiví? Proč to u nás nejde a my se musíme přizpůsobovat nepřizpůsobivým a trpět tím?

Radim Cenek

V západním zahraničí už asi přišli na to, že když se pokusí provozovat veřejnou dopravu a pobytovou sociální službu metodou „dva v jednom“, tak bude obojí stát za prd.

Ales

Pokud ani pandemie neodradila DPMB od textilního potahu, tak tady už pomůže jedině mor.

Dalibor

Sedí se na tom dobře. nestudí, nekloužou.

liposh

Vy jste nikdy nejel na pouze dřevěné sedačce, že? 😀 Ten textil není zázračný, ale jediný možný.

M H

Svým způsobem by byla asi nelepší originální sedadla z KT8 a T6A5, případně B731 či 14Tr…tedy nepříliš měkká vycpávka a na tom koženka. Sice se v létě často lepily na kůži a potil se na nich zadek, ale jinak byly pohodlné, omuvatelné a čkověk na nich neklouzal. Akorát by je nesměl nikdo nařezávat.

Kkarel

Vypadá to zajímavě.

Kubrt

Ano, je neuvěřitelně zajímavé, že v roce 2020 ve střední Evropě někdo nalepí na tramvaj něco tak nevkusneho.

eon

Pohoršovat se nad dočasným polepem, který má být v první řadě vtipnou hříčkou, není ani na úrovni roku 1948…

Kubrt

Tak ale nemusí se mi to líbit, ani připadat vtipné, že ne?

Lemmy

Hnusnější polep aby člověk pohledal…