Ústečtí radní schválili návrat vlaků na zbytek Kozí dráhy. Trať není sjízdná a potřebuje stovky milionů korun
První den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký kraj
Podle kraje jde o signál Správě železnic, že má zájem o obnovení provozu.
Podle Eberl Friebové: „Správa železnic má povinnost udržovat trať v provozuschopném stavu i za podmínky omezení železničního provozu. To může v některých případech znamenat, že i přes výrazné omezení dopravy v daném kraji, je potřeba některé opravné či udržovací práce realizovat“.
Tohle bych tesal do všech kamenů podél Koziny. Zajímavé, že v souvislostí s ní jsem tuto větu z úst kohokoli ze SŽDC/SŽ nikdy neslyšel.
Prostě to zaplatí ti, co byli za stav tratě odpovědní a nechali ji zdevastovat. A bude to i poučení pro příště a pro jiné.
Blábol
Ten, co to ve finále zaplatí bude zas a jako vždy daňový poplatník. Nebo snad někdo věří tomu, že Kalivoda s Kašparem něco zaplatí?
To je vcelku dobrá zpráva, tak snad se kozina povede nakonec zprovoznit celá a bude dobře sloužit lidem. Je třeba stále připomínat SŽ její zákonné povinnosti a je dobře, že ÚK nevzdává boj o opravu a zprovoznění poškozené trati 097, kde již bylo ze strany SŽ a MD přislíbeno zahájení oprav. Ústecký kraj je pořád (a doufám, že ještě bude) velice přívětivý pro železniční turistiku a to nejenom na těch vysloveně turistických tratích ve Středohoří, Krušných Horách a na Podřipsku. I na normálních tratích v režimu ZDO je velice dobrý takt, skvělá provázanost s autobusy a MHD, přátelský systém síťových… Číst vice »
Kozina je jediná trať „na zrušení“, kterou SŽDC/SŽ nikdy nenabídlo k prodeji, proč asi? Kdyby k prodeji byla, hned bych si jí koupil, protože málokterá lokálka u nás má parametry hlavní tratě a tak vysoký potenciál v nákladní i osobní dopravě jako Kozina. Zastavená doprava na ní byla jen politická objednávka a rozhodně nebyl zájem se jí zbavit prodejem, zde byl eminentní zájem o její fyzickou likvidaci.
Jo a ještě Kozina byla po Mladotické a Slavkovské dráze jediná, kde byla násilně zastavena nákladní doprava, všechny ostatní zastavené tratě v tomto tisíciletí byly v momentu zastavení dopravy bez nákladní dopravy.
Jenže toto se táhne od 80.let min.stoleti. prostě tam chtěli udělat prelozku I/13 a proto ten postupný útlum. I dnes je stále na stole varianta v tělese trati.
Za komunistů se Kozina používala jako odklonová trasa. Ten přivaděč byl momentální nápad pana radního za dopravu ÚK France (za Šulce), když jsme mu vyvrátili všechny argumenty pro zrušení Koziny. Od začátku to nemělo nejmenší šanci na schválení.
Na těch pár betonových pražců a propustků a mostků stovky miliónů? Tak to vezmu partu a za ty stovky miliónů jim ty nivelity strovnáme, ukradené kolejnice nahradíme a propustky a mosty dáme dohromady a budeme mít všichni na desítky let luxusní život.
Pokud je Kašpar renomovaný odhadce dopravních staveb, tak já jsem papež v Římě.
SŽ se řídí podle tabulek, které vychází ze standardu EU a navíc se musí na vše vyhlašovat soutěž a to vše stojí astronomické peníze. Mě když podle těchto tabulek vypočítávala firma opravu vlečky, vyšlo jim to na 3 miliony, ale fyzicky (bez nároku na jakékoli dotace), se to opravilo za 250 000. Pokud chcete získat dotace EU, musíte vše dělat podle jejich směrnic.
Ta částka je enormně nadnesená. Co tak zkusit vypsat výběrové řízení na dodavatele, který by to udělal nějak levně a rozumně?
NEMAJÍ PENÍZE?! Hlavně že mají na nové přejezdové zabezpečovací zařízení na trať, kde se bude rušit provoz.
A která je ta „šťastná“ ? Díky
Tak pokud ji kraj tam mermomocí chce, tak proč ji nepřevést ? I bezúplatně. Před pár lety o ni měl takto zájem Děčín, tak proč nevyhovět. SŽ by se zbavila tratě, o kterou nestojí a kraj by získal trať o kterou tak stojí .
Já jsem zástupce jedné z největších spedic v ČR a musím poukázat na pár (jistě nezáměrných) nepravd v článku. Za 1) v roce 2007 byla úplně zastavená osobní doprava. Není pravdou, že víkendová doprava pokračovala až do roku 2015. Pouze v roce 2015 se podařilo na chvilku víkendovou dopravu zavést, ale velmi rychle byla SŽDC zastavena vymyšlenou závadou na trati. Za 2) úplně článek mlčí o nákladní dopravě na trati, která byla provozována až do roku 2011, kdy byla sždc násilně zastavena vymyšlenými závadami na trati. Od té doby neúnavně bojuji o zprovoznění Koziny pro nákladní dopravu (osobní mě nezajímá)… Číst vice »
Dobrý den, oprava kozina byla provedena v letech 86-87 a to v úseku Děčín západ-Libouchec a Chlumec-Oldřichov. Tyto úseky jsou na betonech, nápravový je 18 tun, 6,4 tun na běžný metr v celém úseku trati .Snížení nápravového tlaku je momentálně v úseku Děčín západ – Jílový z důvodu porušení klenby mostku před Jílovým a to na 16 tun.Úsek Telnice – Chlumec je na dřevech a pražce jsou již vyžilé ,takže bude potřeba je vyměnit včetně geometrie koleje a úpravou žel. spodku. Celou trať jsem si prošel a nafotil před 11 lety a byla v solidním stavu. Co se týče připadného… Číst vice »
Mohl byste prosím tu nákladní dopravu nějak upřesnit, čistě pro zajímavost?
tak potenciál musí mít i trat Chomutov- Vejprty. Tak by mohli zadat jízdní dobu v pracovní den.
Tato trať má svršek v dobrém stavu, jen na ni dostat cestující a ne jen ty víkendové, což jsou většinou němci.
Dobře je kraj vytrolil 😀
Do dnešního dne trolí spíš SŽ kraj.
Na právě optimalizované trati č. 231 (Lysá n/L – Praha) jsou vyměňovány betonové pražce a kolejnice, které tam byly dány před pěti lety. Ty by určitě šlo využít při opravě lokální tratě.
Vy chcete vzít SŽ výmluvy jak to bude drahé? No to přece nejde, když už to záměrně nechali zpustnout. To by přiznali chybu a porušování zákona.
velké množství betonových pražců (výzisk) je situován v Děčíně východ (horní nádraží)
No vida. Tak stačí je jen situovat jinam a mohou ležet spokojeně dál :- )
To by sz musela použít mozek.
V přípafě úspěšné obnovy trati do Oldřichova, jaká je šance na obnovení pravidelného celoročního provozu?
Jenže to kraj neplánuje a to je ten základní kámen úrazu. To je to slavné vysílání signálů, jak je teď v módě. Nemají koule na to, udělat průzkum trhu, kolik lidí by to opravdu využilo k pravidelnému dojíždění apod.
Po precteni diskuze k tema provoz na tehle trati neprestavam byt konsternovany. Tady x let trva, nez se sezenou penize na opravu klicovych nadrazi na hlavni trati kraje. Opravdu sem jsem si nevsiml nejakeho vyrazneho tlaku kraje na to, aby se na jeho paterni lince dalo cestovat na nejake odpovidajici urovni ( viz nadrazi v Chomutove, Moste, Biline…). Misto toho se vedeni kraje neustale populisticky stara jen o tuto trat aby nahnalo levne body?
Opravdu se nedivim, v jakem stavu je nas kraj, kdyz velkou cast obyvatel staci opit Kozi drahou.
To není „místo toho“ , ale má to běžet souběžně.
Skvele, ale kdyz SZ neni ochotna nebo schopna dat penize na oboji, tak je treba si vybrat. Pres 20 let cekaji cestujici na poradnou rekonstrukci Podkrusnohorske magistraly. A misto toho, aby kraj tlacil na opravu paterni trate a jejich nadrazi, tak se handrkuji o zrusenou trat, na ktere se snazi sbirat lacine politicke body?
Opravdu trapne. Ale nic noveho v nasem kraji.
Ale SŽ peníze z rozpočtu na údržbu tratí každoročně čerpá, na údržbu nesjízdných tratí taky (viz tabulka neprovozovaných tratí tuším vloni), na odměny vázané na co nejvíce investovaných peněz (což rozhodně neznamená EFEKTIVNĚ) čerpá z rozpočtu taky. Tudíž se bavíme o lenosti a neochotě organizace, která za své peníze svoji práci rozhodně dobře neodvádí. To že je dodnes nejen tato trať nesjízdná a přitom vedení pobírá prémie je něco strašného. Pokud by takhle vykazovala soukromá firma opravující náš soukromý barák, tak by opravdu tvrdě narazila. Ale státní peníze vytekly z rozpočtu a výsledky? Koridory „vylepšené“ hákovnicemi, uzemnění trakčního vedení přes… Číst vice »
SŽ tu není k tomu, aby rozhodovala, jakou trať bude udržovat a jakou ne. To jí nepřísluší. Ona se má starat o svěřený majetek, aby se dal používat a neničil se. To ale nedělá, takže trestat!
Ta rekonstrukce průběžně probíhá a některé úseky již jsou hotové.
Jenže ona se nestarala a způsobila škodu, ze které pak vyplývají ty nové náklady. Peníze na údržbu měla, ale nepoužila. Takže dnes se nedá vymlouvat, ale spíš uvažovat o trestním řízení.
Ale SZ na tu trať bere roky peníze na údržbu ..tak kde jsou ?
Asi se využily na jinou, potřebnější, trať.
Asi? Tak potom by jim mnel někdo prasknout přes prsty za podvod.
V Mostě se modernizace blíží.
Chomutov je větším projektem, ale také již má své lhůty.
Jen Bílinou si nejsem jist.
Mimochodem jestli ta nádraží jsou tak využívaná, tak podpora jejich modernizace přece jsou také velké „body“, že.
Kozí dráhu mám projděnou opakovaně. Troufám si tvrdit, že zase tak v hrozném stavu není, aby se muselo vypláznout 200 mil. Kč. Nejhorší stav je skutečně od Telnice do Chlumce, kde jsou místa se zcela rozpadlými pražci, ze kterých už vypadly kolejnice, rozchod kolejí je o hodně více než standard, pochybuji, že tam projede alespoň drezína. A chybí také dost šroubů, předpokládám, že skončily ve sběrně. Dále už trať vypadá zachovaleji, i když třeba výhybky ve stanici Krupka k použití nejsou, průjezd do příma by ale jistě byl možný. Trať je místy zbahněná a v Krupce opticky chybí trochu štěrku,… Číst vice »
Přesně sz hledá důvody proč to nejde. To bylo i s tratí Hostašovice – nový Jičín..poničená povodněmi..prošel sem to cele a jen kousek trati byl na opravu.
„…projděnou…“
Ach ten češtin…Správně má být prošlou.
Místní stínové vedení SŽ: Prý jaká drzost, že si na SŽ dovolili nechat shnít pražce.. hoši ne, voni si jenom troufli nejdřív pre-mej-šlet než pustí kačky na nějakou kravinu. Drzost..!
Představte si, že vlastníte několik činžáků. Na jejich správu,údržbu a obnovu si najmete nějakou firmu. Té nařídite,že všechny činžáky musí udržovat v obyvatelném stavu. Přijde vám normální, když některý činžák bude v neobyvatelném stavu, protože zaměstnanci té správní firmy se rozhodli přemýšlet za vás?
To máte špatně. Ani vy nebudete investovat do baráku,na kterém budete tak jako tak prodělávat.
Všichni nejsme stejní.
No tak vy jo,vy máte zlatej důl,ale majitel SŽ ne,víte?
Jste vedle. Do údržby se investuje dle možností, ale investuje.
Aby bylo jasno: Já do údržby investuji dle možností, ale investuji.
Účelem veřejné služby není zisk…
…A kdyby se tak dělo i na kozině není úsek Telnice -Oldřichov ve stavu v jakém je. Jo a mimochodem se pražce rozpadají i na dalších tratích a jsem zvědavý co přijde. Jestli automaticky oprava a nebo se řekne „nejsou peníze“.
Veřejná doprava moc vydělávat nemůže…
Tak především to není jejím účelem. Veřejná služba opravdu není obchodní korporace.
Ale když se to spojí i s další dopravu jako třeba nákladní, pak se dá na trati i vydělávat.
Já ten příklad použil, abych jednoduše ukázal na vztah majitel – zaměstnanec správce.
Rozdíl je v tom, že Ondřej2 bude asi na těch činžácích chtít vydělat, kdežto stát Česká Republika tu železniční síť vlastní pro zajištění základních služeb pro občany a na těch se obvykle prodělává.
a dáte jí dost peněz aby udržovala i tu poslední kůlnu na venkově pro kterou nemáte žádné využití?
Jenomže to musí někdo závazně a zákonem předepsaným způsobem říct, že už pro ni není žádné využití, a ten někdo podle zákona není SŽ, a ten, kdo má podle zákona gebíry na to, aby to řekl, to neřekl, takže SŽ má držet hubu a krok a podle zákona se starat.
Jeden z důvodů, proč jsme se ještě ani nepříblížili těm „lepším“ státům na západ od nás, je tento: Ten, kdo nejvíc porušuje zákony zdejšího státu, je sám stát.
A už si kraj konečně požádal o odkoupení této atrakce evropského formátu, aby v ní mohl utápět svoje prachy?
Stát jsou lidé, čili porušují to ti, kteří byli pověření jeho správou pro ty lidi. A to je přeci jen takový malý rozdíl.
Jasně, protože čím víc peněz jí dáte, tím víc jich vyteče bez užitku do odměn těch, kteří ve skutečnosti žádné zásluhy nemají?
Parkinsonovy zákony platí…
3. zákon profesora Parkinsona:
Výdaje narůstají úměrně s příjmem. Naplánovaný rozpočet se pokaždé zcela vyčerpá, ať je jakkoli vysoký.
Z pohledu turistiky by myslím celkem stačilo aspoň umožnit dojet k lanovce.
Souhlas. A pak už jsme do Oldřichova přibližně na půli cesty
Ale i ze druhé strany, třeba od Mostu a Chomutova, Duchcova…..
Správa železnic není politickým subjektem co má rozhodovat o co se bude starat a o co ne. O tom mají rozhodovat občané / politici a správa železnic má spravovat majetek jí svěřený. Pokud vláda nechce dávat peníze na údržbu neperspektivní trati, ať ji nabídne bezplatně kraji (ten ať si zvolí vlastního správce infrastruktury) a pokud o něj kraj (ani obce) nemají zájem ať trať prodá či zruší. Ale nechápu jak se může legálně správce infrastruktury nestarat o něco na co dostává peníze aby to udržoval. To je jak kdyby ŘSD zavřelo silnici s tím, že je nesjízdná, protože ji léta… Číst vice »
Jenomže ona ty peníze nedostává.
Dostává je podle délky sítě a typu tratě.
Tak po koridoru do Třebové se bude dál jezdit 80 krásným klikatým údolím, do Kladna budou z Prahy vlaky pomalu tahat ještě koně, budeme rozvíjet sny o rychlých vlacích atd ale bude se jezdit o víkendech nejdražší hračkou pro šotouse. Turecký hospodářství hadr.
Trať rozhodně není jen nějaka hračka pro šotouše. Jen ubožák může tvrdit takovou kravinu, o které sám ví, že je to absolutní nesmysl.
A co vážit si práce našich předků, kteří lokální tratě vybudovali a někdy se třeba budou hodit. Kolikrát úseky, kde se stal nějaký problám není možnost objetí po náhradní trase. Lepší jet pomalu, než vůbec!
Jestli si vážíte práce předků tak doma určitě také perete na valše a ne v automatické pračce, protože pokrok nezaszavis že.
Ne, peruánské v automatce, ale prát jsem nepřestal, ani jsem pračku nevýhodou protože stačí potok za obcí a plány na jeho prohloubení.
Teď jsem si všiml. Ne, peruánské, ale peru. Ach ty automatické opravy.
:- )
Zrušení tratě ale není pokrok. Spíše by se měla modernizovat, jako zmíněný přechod z valchy na automatickou pračku. Někdy by se třeba její provozuschopnost mohla hodit.
Vážit si práce předků však neznamená bezhlavě udržovat všechno, co mělo smysl před sto lety. Na Vltavě už dneska taky nepotkám voraře, sůl se nevozí koňkou a silnice do každé osady musí být třeba jen kvůli dojezdu IZS.
Moc se těším na čísla, kolik toho mnohými opěvovaná Kozina za sezónu převezla. Léto je pro výlety ideální, počasí turistům přeje. Tak schválně, jaké z toho v říjnu vyjdou davy.
„A co vážit si práce našich předků, kteří lokální tratě vybudovali“
S tímto přístupem by se musely provozovat dostavníky. Ono totiž vždy dojde ke sporu, která novinka nesmí nastat, ve strachu, že nahradí něco nového. Telegraf? Máme přece poštu a poštovní dostavníky. Telefon? Naco, na posílání zpráv jsou malí kluci. Kanalizaci? Naco, tadyhle senkrovník Čurda…
A propós ani předkové neudržovali kdejaké trosky, jen proto, že je někdo kdysi postavil.
Na konci 17. století byl zcela opuštěn. Ve druhé polovině 19. století dostali občané Rožnova povolení obecního úřadu zbytky hradu rozebrat pro stavby svých obydlí.
viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ro%C5%BEnov_pod_Radho%C5%A1t%C4%9Bm_(hrad)
Srovnavate hrušky a jabka
Naopak – za 12 let neudržování toho úseku se přece ušetřilo dost peněz na to, že na vámi uvedené důležitější věci peníze zbyly. 🙂
(aspoň tak se některé názory tváří, resp. „inverzně“ by se to dalo odvodit i z tohoto vašeho komentáře)
Má tam být 110 km/h takže lžete
Jezdil jsem z Unčína do Novosedlic a do Děčína, sice jen v létě o prázdninách, jako dítě. Jsem rád alespoň za úsek Děčín – Telnice. Za předchozího provozovatele jezdil vlak do Telnice a z Telnice výlukový autobus pod lanovku v Krupce. Teď k lanovce nic od vlaku nejezdí. Letos jsem vlak využil třikrát a líbí se mi, že spojů využívají i místní za nákupy do Děčína. Pokud by došlo ke sjízdnění alespoň do Krupky, tak bych takového spojení využíval.
Stejně si myslím, že Správa má dost velkou rezervu v hospodaření a racionalizaci. Tak obrovskou, že by to na zprovoznění tratě v pohodě stačilo.
A ty výkřiky o stovkách milionů mi přijdou také mimo.
Zvlášť když by se důsledně zkontrolovaly prováděné práce, zda byly a v jakém rozsahu provedeny a za jakou cenu – zda byla odpovídající a zda práce něco přinesly přímo pro provoz, a co konkrétně. Pak by se dalo posuzovat, zda je dostatek peněz i zda se vynakládají efektivně.
Je dost nelogické jako ostatně dost dalších kroků v české kotlině v době kdy je seznam dosud funkčních tratí na zrušení a proti tomu stojí avantgarda z Ústí se znovuobnovením části tratě v současné době nesjízdné. Nezdá se vám někomu jako mě že jeto docela veřejný tunel Ústeckého kraje do kapes poplatníků společně se zájemcem o provoz na této tratě jinde nejmenovaném. Zda bude využívána ztrať jen o víkendy nebo po celý týden tu opravdu nikomu nejde. Později se dozvíme že tiše vzniklý provozovatel této dráhy má nevypověditelnou smlouvu na 10 a nebo 100 let. Fuj to jsou fakt strašné… Číst vice »
Co má Moldavská a Kozí společného? Možná více než se může dnes na první pohled zdát. Moldavská „V 90. letech došlo bohužel k obratu, mnoho podniků zkrachovalo nebo přešlo z ekonomických důvodů k nákladním automobilům. Tím prakticky zanikla nákladní doprava na horském úseku . O nic lépe se nedařilo ani zbytku tratě. po poklesu těžby uhlí a průmyslové výroby zanikla průběžná nákladní doprava mezi Mostem a Loukou u Litvínova a Oldřichovým u Dubí, v provozu zůstaly pouze manipulační vlaky mezi Mostem a Loukou. Od té doby se zde nejezdí elektricky a trolej je pod proudem pouze proti případnému odcizení. V… Číst vice »
Ať se SŽ obrátí s žádostí o příspěvek na ty politiky, kteří na zastavení provozu v minulosti tlačili, chtěli po ní, aby trať neudržovala atd.
Tomu nerozumím. SŽ čerpala příspěvek na provozuschopnost a někdo ji tlačil na to, aby trať neudržovala? Kdo konkrétně?
Ja myslím, že Miloslav naráží na hejtmana Šulce a jemu podobné, kteří místo tělesa dráhy svého času viděli přivaděč z D8 do Děčína a podle toho jednali.
Ten,kdo je podepsán pod rozkazem o výluce a ten,kdo nekonal,když byly zjištěny závady,které způsobily nesjízdnost dráhy.
Necháte je zavřít-něco ukradli-nebo byste je poslal do exekuce?
Zeptal bych se jich,kdo jim osobně nařídil trať dále neudržovat.Zvláště,když těsně před vydáním rozkazu o výluce vznikl požadavek na nákladní dopravu.
Soustřeďte se. Tady je diskuse pod příspěvkem s požadavkem na peníze od osob, které rozhodly o neudržování trati, a vy to zabijete s tím, že byste se jich chtěl jenom na něco zeptat.😁🥴
Mě oni samozřejmě odpovídat nebudou.Zeptat se musí buď ministr dopravy nebo lépe orgány činné v trestním řízení,neboť existuje silné podezření,že šlo o pomoc konkrétnímu nákladnímu silničnímu dopravci,aby byla zlikvidována železniční konkurence.Bohužel toto podezření nemohu ze své pozice prokázat,neboť nemàm přístup k potřebným informacím ani nejsem jejich nadřízený ani vyšetřovatel.
Tohle si přečtěte:
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/zahada-lokalek-zeleznice-film-andrea-primusova-20210720.html
Přesně tak, nechat zchátrat již vybudované.
Pokud by se kraj dohodl se správou a vybudoval na tělese d4ahy cyklostezku bylo by to ideální. Opravovat trat kde se jezdí jen o víkendu a jen v sezóně je vyhazování peněz, navíc v době kdy za rohem číhá krize.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/obrazem-obrazem-jak-cykliste-obsadili-jih-cech-211789#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Tak radši fotku č.2 než českobudějovické nebo královéhradecké náměstí (myslím tím ta „hlavní“ náměstí). A radši fotku č.6 než brněnskou Masaryčku s takzvanou pěší zónou.
Ultras si tady řeší svoje výlety, výživné jako vždycky 🙈🤣
Myslíte cykloultras, kteří by nejradši zaasfaltovali každou lokálku?
Berou nám nám vláčky, co teď budu po sté projíždět? 😢 🙀
Jééé, no tak určitě. Ale proč ne. Budujme železniční vojsko a počítejme s železničními transporty, ale současne rušmě železniční tratě. Takové tratě, jejichž případné použití neomezi výzmamně běžnou dopravu. Až bude zpoždění v osobní dopravě kvůli tomu, že bylo třeba kapacitu tratě využít pro nějakou přepravu to zase bude nářku.
Pokud nemá SŽ dostatek peněz na údržbu a rozvoj hlavních tratí a pravidelně na nich rok co rok posouvá začátek plánovaných akcí, tak je tato trať vcelku logicky na okraji zájmu.
Kromě peněz je to také otázka kapacity dodavatelských firem.
Kolik tady bylo křiku kvůli trati Brno – Střelice – Zastávka?
https://zdopravy.cz/o-pul-miliardy-drazsi-nez-byl-odhad-trat-do-zastavky-u-brna-elektrizuje-spolecnost-zastrel-110379/?comments=1#comments
Trochu drahý kolotoč.
Pro místní rozhodně lepší než cyklokolotoč. Navíc když už se zprovoznilo do Telnice bylo by nepochopitelné nepropojení s Oldřichovem.
Máte na to nějakou statistiku co chtějí místní? Z diskuzí v DC fóru rozhodně neplyne, že by dráha jednoznačně vyhrávala.
Statistiku nemám. Ale sám píšete, že z diskuzí nevyplývá, že by dráha jednoznačně vyhrávala. Tedy to asi není o tom, že by jí chtěli všichni zrušit a všichni chtěli cyklostezku. Dále je třeba se ptát i lidí co nikde o dané věci nediskutují.
Je-li lidem dlouhodobě podsouvána jen jedna jediná, správná možnost, jak takové hlasování může asi dopadnout?
„Stokrát opakovaná lež se stává pravdou.“
Tak teď jde o to, která je ta správná možnost. Obě strany argumentují někdy tak trochu zvláštně.
Pravda. Nejedná se o koridorovou trať, ae kdyby se SŽ základně starala o to co má, tak se nad tou částkou teď nediví. Pozdě bycha honiti…
Tohle už není ani vtipné.
Stovky milionů za to, aby se pár asociálů mohlo vozit vláčkem?
V době, kdy budeme rádi, že udržíme stávající rozsah dopravy i na hlavních tratích?
Nějak nechápu komu vlastně nadavate…?
A za druhé nechápu proč třeba rodiče s dětmi co jedou na výlet víkendovým vlakem jsou asocialove? Nebo obecně proč někdo kdo jede na výlet je asocial?
V jádru mám na to, za současné situace, podobný názor, každopádně by to šlo napsat asi trochu jinak. Tímhle nikoho nepresvedčíte, spíš naopak.
Popravdě necítím potřebu někoho přesvědčovat…
V tom případě nepište, ideálně nepište vůbec.
Naštěstí o tom vy nerozhodujete.
https://www.youtube.com/watch?v=nquosFnUSkE
Ani nevíte co znamená slovo asocial.chudaku
Nejen pár asociálů,ale i speditéři po této trati chtějí přepravovat zboží.
Pár jsou dva. Během července jsem tím jel dvakrát a pokaždé bylo plno. Samí turisté. Asociála jsem neviděl ani jednoho.
Těžko jste tam mohl jet dvakrát, když ta trať není sjízdná. Aspoň si to přečtěte, než začnete psát.
Zřejmě myslí zprovozněný úsek Koziny.
Pardon. Měl jsem na mysli sjízdnou část tratě. A kdyby byla sjízdná celá, tak bude turistů ještě více. Asociál si zásadně nekupuje jízdenku, což jsem zažil letos na Slovensku, kdy taková parta byla vyhozena hned na první zastávce po kontrole průvodčím. Pochybuji, že na této trati by je vozily zadarmo, takže to není trať pro pár asociálů jak jste nás turisty nazval.
Kdo to je asociál?
Asociální? Jinak řečeno by se také dalo říci nepřizpůsobivý!
Asociál-neschopný přizpůsobit se běžným požadavkům většinové společnosti, nespolečenský
Asociální chování- závažnější odchylky chování od sociálních, etických a pedagogických norem, které však ještě nemají ráz trestné činnosti
Děkuji, já samozřejmě význam toho pojmu znám, mě jenom zajímalo, jak si ho vykládá nositel nicku ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW.
Jasné, o tom nepochybuji.
„neschopný přizpůsobit se běžným požadavkům většinové společnosti,“
Je mnoho lidí neschopných zařadit se do většinové společnosti prostě proto, že nemohou, ale rozhodně to není jejich chyba když jiní tedy často zástupci většinové společnosti jim toto zařazení znesnadňují. Nevím jestli pochopíte co jsem tíl chtěl říci, ale snad ano ;- )
Já se jenom pokouším zpochybnit představu vyplývající z toho diskusního příspěvku nicku ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW, že vlaky jsou plné asociálů a že „normální“ člověk vlakem nejezdí
Stovky milionu korun za víkendové projížďky 🤦♂️ To nemůžou jezdit po stávajících tratích? … zabetonovat a udělat cyklostezku, ušetřené peníze použit na užitečnější projekty.
A výstavbu cykostezky a její údržbu bude platit kdo?
Její zřizovatel.
V tom příadě si musí ale on jako první rozmyslet jestli mu více může přinést cyklostezka nebo železniční trat.
Pouze jsem odpovídal na váš dotaz.
A já děkuji.
16,50
?
Ať přemýšlím jak přemýšlím nevím co jste tím chtěl říci. Jediné co mě napadá je to že 16,50 je rozchod kolejí v měřítku 1:87
Adam.
Tady není pár melounů na něco pro lidi a jinde se vyhazují miliardy.
Většinou také pro lidi….
Ani ne před týdnem tu byl clanek o záměru na 30km cyklostezku za pul miliardy.
Prostě úspora jak swine
Jo, jenomže to bylo o cyklostezce Praha – Kladno, u které bych se o využití rozhodně nebál.
Ale furt je to půl miliardy a kvůli blbemu melounu zruší ten stejny kraj historický provoz na kolesovce…
Koukám, že se nám začínají vytvářet dvě nesmiřitelné skupiny šotouši x cyklisté, ať u téhle cyklostezky, nebo u Koziny.
Nejsem ani šotouš ani cyklista, přesto si dovoluji mít názor… Svoboda slova se tomu říká.
Ještě jsem o tom Vašem příspěvku přemýšlel :
„Stovky milionu korun za víkendové projížďky 🤦♂️ To nemůžou jezdit po stávajících tratích?“
A co kdybychom takhle vyjmuli slovo tratích a nahradili ho slovem silnicích?
Malý rozdíl, který vám ve svatém nadšení možná uniká:
– ty silnice jsou na rozdíl od tratí veřejně přístupné kdykoliv a všem
Trať je rovněž veřejně přístupná a dostupná všem. Možná jsem to napsal špatně a vyznělo to jinak než jsem chtěl, ale měl jsem na mysli proč by cyklisté nemohli jezdit po silnici.
Diskuzi o silnicích vždy ukončí kouzelná zkratka „IZS“. Zatímco lokálkou hasiči ani doktor nikdy nepojedou (snad s výjimkou rozvodněného Labe v Dolním Žlebu), silnici do Lhoty prostě mít musíme. Nejsme v čase žebřiňáků a koleje lokálek dávno neslouží původně plánované nákladní dopravě pro kterou se stavěly. Je mi líto, že to mnohým milovníkům starých časů uniká.
btw: po cyklostezce, může IZS celkem úspěšně v případě nouze jezdit
Telnice-Krupka-Dubí-Teplice… všude podél této trati vedou silnice. A když z Telnice do Teplic tak po 13ce. Už vidím jak se hasičské auto motá po úzké cyklostezce. IZS bude po cyklostezce nucena jezdit hlavně v případě, že tato bude existovat, protože ciklostezka=více lidí a vzhledem k charakteru činnosti na ní více úrazů.
Ono se občas opravdu po cyklostezce motá, pokud jede hasit. Člověk do pole uhne a počká, ale spodek té cyklostezky trpí, protože takhle těžký cyklistika se hned tak nenajde…
Jééé,ale fuj. ciklostezka….Teď na to koukám. 8- )
A co si tak nejdřív ověřit ty údaje o stovkách milionů? To by asi k tomu museli tu trať pozlatit.
Správa železnic zájem nemá.
Hned o článek níže se píše o tom, že stát chce přitáhnout gigafactory na Plzeňsko. A místo toho, aby se krajští radní chytili za nos jak tuhle možnost prokoučovali a začali pracovat na řešení zásadních rozvojových problémů Ústeckého kraje, tak řeší turistické vláčky. Holt signály Správě železnic moc úsilí nestojí…
A jaká že je spojitost mezi gigafactory a kozí drahou?
Však to Gejza píše – někdo vidí rozvoj kraje v lákání investic, někdo v x-té turistické lince. Paradoxně Plzeňsko už žádné další montovny nepotřebuje, nota bene lákané na investiční pobídky, zato Ústecký kraj má nezaměstnané i brownfieldy na svém území, ale tamní radní, na rozdíl od plzeňských, tomu naproti nešli.
A někdo vidí rozvoj v obojím. V objemu krajského rozpočtu to jsou minimální rozdíly.
Mmch. část nezaměstnaných (nejen) v Ústeckém kraji prostě pracovat nechce a nezmění se to ani při přitáhnutí x-té montovny.
Přesně tak, děkuji!
Kde má Ústecký kraj ty nezaměstnané toužící pracovat v montovnách? To je pohled z křesla od televize zPrahy, nebo Plzně. V Ústeckém kraji je stejně dostupná práce jako jinde, jen tu je víc lidí, kteří dělat nechtějí a nikdy nebudou. Kdyby jste znal nějakého pracovitého nezaměstnaného, sem s ním.
Objektivně by část z nich pracovat chtěla, ale protože nic neumí, tak vlastně ani smysluplně nemohou.
Až mi ukázete ty nezaměstnané (ty, co nechtějí makat!!!) v nějaké montovně/v továrně, že tam začali pracovat, pak se můžeme bavit o nějaké nové továrně/skladu. 😉
Navíc kdo může, jezdí makat do Německa.
Ústecký kraj má především nezměstnatelné. Práce je dost. Jen u nás v Teplicích je nedostatek lékařů, zdravotních sester, učitelů, řidičů autobusů, trolejbusů a nákladních aut, kuchařů i číšníků, prodavačů a pokladních, dělníků do výroby všeho možného, brigádníků v zemědělství, policistů státních i městských, hasičů nebo třeba zahradníků. Omlouvám se profesím, na které jsem zapomněl.
A vsimnul jste si, že hejtman je z sekty ano? Když prudite se signály?
Loď sice začíná nabírat vodu ale na Kozině začíná večírek 🤑
spíš by měly pořádně opravit trat Lužná u Rakovníka – Chomutov, ta by se dala vylepšit líp než jí zavřít jak navrhujou
Nikdo trať zavírat nechce. Jen na ní nebude provozována osobní doprava.
Což je vlastně krok ke zrušení. Vždyť nebudeme udržovat trať, kde nic nejezdí a zbytek nákladní dopravy tam také znemožníme. To by bylo, aby se to nepovedlo. A stačí k tomu třeba výluka – dlouhodobá – pro nesjízdný stav, který tam bude rok, dva, deset a tu trať už pak ani nikdo nenajde jako u Kralovice – Mladotice.
Tuto trať nikdo zavřít nenavrhuje, dopravcům je nadále k dispozici.
RuSSká filcka zvaná Komínek škodí nadále……
Soudruhu Komínku, jestli chcete řídit krajskou dopravu, kolegové Borecký, Kortyš a Půta Vám poradí. Neztrapňujte se zbytečně, i když Vám, jakožto členovi Putlerovi strany, je asi názor druhých kdesi u zadnice, že?
Nekrmit
Koryš nebude asi mít na konzultace čas, má pravděpodobně sám dost co dělat s ne zrovna ideální dopravní obslužností na svém domácím dvorečku.
Pochybuju, že zrovna o jeho moudra by někdo příčetný stál.
Tak ale mohl by v Ústí vzít poučení, jaké je to být rukojmím VarilLines
Prosím admina o zásah. Takhle sprostě a nenávistně tu nepsali ani ti co byli banováni. Tomuto člověku, jak je vidět projde úplně vše. Neskutečné!!! Pana Komínka neznám, nikdy jsem ho neviděl, ale toto už je na podání žaloby na ochranu osobnosti…
Spíš se ztrapňujete vy sám. A to nebývale hodně.
„vypravování turistických vlaků obcemi a městy a také soukromými společnostmi skončilo v roce 2015.“
… a to nikoliv samo o sobě (Ústecký kraj tam od roku 2016 plánoval zavést turistickou linku s označením T2; toto číslo nakonec bylo vynecháno; o pár let později jej dostal – do té doby „bezčíselný“ – cyklovlak Děčín – Mikulášovice), ale vlivem toho, že od podzimu 2015 Dobrá správa vyloučila z provozu i úsek Děčín západ – Telnice.
Že by další navypověditelná smlouva s KŽC?
Tento článek se zde objevuje v pravou chíli. Tím myslím blížící se IV. symbolické znovupropojení Moldavské a Freiberské dráhy
Tady by stát měl konečně prolomit ten status quo a říct, že kvůli pár víkendovým vlakům se trať obnovovat nebude, protože to je neúčelné vynakládání prostředků, které jsou potřeba jinde. Obzvlášť v dnešní době. Sorry jako.
Ústecký kraj má nejdražší linkové autobusy v republice (Kč/km), spoustu turistických vlaků, tak nechápu, že se tento kraj stále vylidňuje.
A znáte „co sis navařil to si i sněz“ ?
Myslíte rezignaci na trať, která nepřináší žádný celospolečenský užitek? Tam už to mělo být zrušeno dávno. Sorry jako.
Ne, nemělo to být zrušeno nikdy. Nebýt původního nápadu na dálniční přivaděč ve stopě trati, nikdy by na ni provoz nebyl uměle zlikvidován úpravou jízdních řádů. Tahle trať by jinak fungovala dál a neměla by problém.
Dnes možná díky svému stavu nepřináší, ale co není dnes může být za pár let. Proč? Protože Duchcovsko-podmokelská dráha. Proto. Sorry jako
Celospolečenský užitek nepřináší žádná jednotlivá trať nebo silnice, ale celospolečenský užitek se prostě skládá z těch partikulárních užitků.
K tomu je ještě nutno doplnit, že celospolečenský užitek se často – možná většinou – nedá vyjádřit penězi.
Můžete mít pravdu.
Ale dobrá správa je povinna ji udržovat sjízdnou. Stejně jako horní slavkov loket.
Není možné aby sám stát kaslal na vlastní předpisy a zároveň chtěl po jinych dodržování pitomosti.
Máme tady zákon, schválený parlamentem,který nařizuje státní organizaci udržovat tratě. Ale nemáme ( a z logiky věci ani nemůžeme mít) zákon,který by tomuto parlamentu nařizoval přidělit této organizaci být jen jedinou korunu. Jak z toho chcete vytančit,a koho z toho chcete obvinit?
Jak to, že nemáme? Parlament je zákonodárce a vytváření zákonů mu nařizuje ústava. Státní rozpočet je taky zákon… Ve státním rozpočtu je kapitola 327, která přiděluje peníze ministerstvu dopravy, včetně stanovení výše dotace do Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy je nadřízeným orgánem SŽ.
Správa železnic tam deklarovi horentní sumy za údržbu a nedelali nic.nyl tam zájem i o nákladní dopravu….takze nejen turistické vlaky
Jo, budeme zavirat bazény ci tam mít vodu jen na 22, ale budeme drzet nějaký vikendovou trat za 100+M. Vyletnici fakt nejsou základní dopravní obsluznost.
S vaším tvrzením se dá souhlasit. Ale o zrušení trati musí rozhodnout stát a ne SZ která nemá sama o sobě žádné právo o budoucnosti tratě rozhodnout.
Stát a SŽ je de-facto jeden subjekt. Resp. SŽ je přímo podřízena státu. Sorry jako.
Tak to by SŽ vlastně mohla říkat státu co má dělat že podle této logiky.
Ani náhodou pane. Nebo to mám brát tak že SZ se nemusí řídit zákony protože je to de-facto stát, jak jste napsal Vy???
„Stát a SŽ je de-facto jeden subjekt.“
Omyl.
„Resp. SŽ je přímo podřízena státu.“
No a co? Právo rozhodnout o zrušení tratě určitě nemá.
Znovu: SŽ je servisní organizace, která má jediné právo, a to plnit povinnosti uložené jí zákonem.
Pan Andrej to zřejmě nedomyslel, protože podle téhle teorie je kraj de-facto stát. A to se nebojím říct že je to stát víc než SŽ, tudíž by se SZ měla.ridit tím co chce kraj … : – D
Ano, ale stát může říct ať nějakou trať neudržuje/neopravuje, a pokud se to někdo pokusí napadnout soudně, bude zařízeno zametení pod koberec. Sorry jako.
Co kdyby to někdo vyzkoušel na vás? Berete?
Problém je ale v tom, že stát nic takového neřekl a stejně se po té trati nedá jezdit.
Soudruhu, tyhle časy už skončily.
A jakou má pracovní náplŇ, status?
Bazén rovněž není životně důežitý. Ovšem trať, která má návaznost na Moldavskou a jedná se o nejsevernější trať vedoucí Krušnými horami….Až dojde k opětovnému propojení až do Freibergu…Zbytek si snad domyslíte.
Bazény také nejsou základní lidská potřeba. Závist je strašná lidská vlastnost.
Jenže zavírání veřejných bazénů je bezpečnostní riziko. Nezaměstnaní se budou nudit a budou místo cáchání se páchat trestnou činnost 🙂
Bazény už vůbec nejsou základní dopravní obslužnost, jen menšina jejich uživatelů se skrz jejich vodu dostává do práce, do školy, k lékaři nebo na úřady a zpět, tu trať vždy za těmito účely využije více lidí … a až bude v nějakém lepším stavu a budou zase chybět řidiči autobusů, může je aspoň v jednom směru nahradit.
No a do vlaků zase moc lidí nechodí plavat.
To je sice pravda, ale možná se jimi do oněch bazénů dopravují.
Však už to ta státní Dobrá správa řekla.
Akorát teda ona neobnovuje ani úsek Radejčín – Chotiměř, kde je ta objednávka celoroční.
Slibovali most ne?
Navíc to měla už dávno udělat a peníze vymáhat na viníkovi sesuvu.
Že sz nemá peníze na opravu je její problém.kdyby ji opravdu udržovala tak stav není v havarijním stavu.
A ještě ta drzost, že SZ si sama klade jakési podmínky za kterých by byla ochotná tu trat, kterou musí podle zákona udržovat v provozuschopném stavu, uvést do provozuschopného stavu.
Doufám že náš pan ministr dopravy zasáhne a tu sebrankou ve vedení pošle na úřad práce!
tak určitě. a pošle tam kopat černý barony, ne.
Co kopat?
Snaží se ti naznačit, že sice vedení možná bude na pracáku, ale k řešení ses vůbec nepřiblížil. Nebo si opravdu myslíš, že nové vedení trať zprovozní tlesknutím rukou?
Nepamatuji že bychom spolu pásli kozy pane bkv.
Opravdu si nemyslím že nové vedení by tlesknutim trať zprovoznilo. Ale to není důvod do nekonečna ignorovat že současné vedení, se neřídí zákony této Republiky a že SZ je vedena tím nejlepším možným způsobem. Každá změna, i ta která trvá dlouho, musí jednou začít.
můžes podat trestní oznámení když se neřídí zákony 🙂
Trestní oznámení se podává v případě podezření z trestného činu, ne v případě porušení zákona.
Jsou i jiné zákoníky než trestní…
Ryba smrdi odhlavy
Přesně tohle napadlo mě: Který zákon nebo jiná norma dává SŽ právo tímto způsobem rozhodovat o tom, za jakých podmínek se milostivě uvolí opravit a udržovat trať, na kterou má objednávku provozu? Nota bene když stejná SŽ nechala tu trať zchátrat, což je porušení zákona z její strany… To už není ani drzost. To je víc než drzost, říká se tomu chucpe, tj. kombinace drzosti, opovážlivosti, cynismu a arogance. SŽ má jako servisní organizace státu právo držet hubu a krok a plnit úkoly, pro které byla založena. Právo rozhodovat má ten, kdo za objednanou dopravu zaplatí, v tomto případě Ústecký… Číst vice »
Obnovovat trať, kde více než deset let nebyla objednána doprava, aby tam jezdil turistický retrovlak se skutečně nezaplatí.
Ústecký kraj by v případě zájmu mohl odkoupit od SŽ a ČD infrastrukturu, či co z ní zbylo a tu životně důležitou dopravní tepnu provozovat, podobně jako provozuje silnice 2. a 3. třídy.
Třeba by si pak někdo uvědomil, že mimo investice do infrastruktury je nutná taje pravidelná údržba, které také nebude nezanedbatelná (pochůzkář, prořez naletů, promazání výhybek, kontrola a servis zabezpečovací techniky, havarijní servis). A příjem od několika cestujících, kteří si ani nejsou ochotni zaplatit tržní jízdné.
Kraj má svých nevýdělečných povinností dost, udržovat provozuschopnost železnice mezi ně nepatří. Každý by měl plnit své povinnosti, a ne vymýšlet, že by je na sebe mohl vzít někdo jíný.
Za normálních okolností by měla být trať po pěti letech bez provozu automaticky zrušena.
Já bych rád viděl, aby se náklad přesouval ze silnice na železnici, protože to je efektivní. Místo toho neustále probíhají diskuze o tratích, kde není pravidelný provoz a železnice je zde neefektivní.
Jenže ta doprava tam celou dobu objednaná byla, jako linka T2.
Ne, nebyla – Ústecký kraj tu linku v roce 2016 nakonec vůbec „gentlemansky“ neobjednal, čímž byla Dobrá správa z obliga.
SŽ není ten subjekt, který má rozhodovat o tom, co je výdělečné a co ne. SŽ není obchodní korporace a vytváření zisku není předmětem její činnosti. SŽ má zajistit prostředí pro plnění veřejné služby za podmínek, o kterých sama nemá právo rozhodovat.
Proč ne, ale od státu by pak měl kraj dostat peníze na odstranění škod a pak je po vinících vymáhat.
50 000 pokuta? To jako vážně? Při těch penězích co tam kolují u #mynic je to jak když přijdete před Kaufland a u kolemjdoucího vyžebráte pětikorunu do košíku…
Jsem zmaten.
Stat presune 50 tisic penez danovych poplatniku z jedne kapsy do druhe.
O jake pokute je rec? On ji snad zaplatil „vinik“?
Tomuhle konceptu vzajemneho pokutovani se mezi jednotlivymi statnimi institucemi proste nerozumim.
Tak si ti nastudujte. A začněte Ústavou.
Taky mi tenhle koncept hýbe žlučí. Pokud by se jednalo o konkrétní viníky + ředitel, tak OK. Ale tohle je prostě špatně. Notabene je to SŽ jako celku úplně jedno. Prostě tu částku zaměstnanec na pokyn převede na jiný účet a pustí tu věc z hlavy.
Presne na to narazim. Potrestan nikdo nebyl, ok, nejaka instituce bude mit mensi rozpocet, tedy, ve finale bude trpet stejne danovy poplatnik kvuli tomu, ze na neco nezbydou penize.
Ale nejake personalni dusledky? Osobni odpovednost? Srazka ze mzdy? Odebrani premii? Chaaaaa, tak urcite.
Verejny sektor neni soukroma firma, o jejich prachy a pozice prece nejde, tak jakypak copak…
Měl by je dostat postiženy kraj.
zeptám se kacířsky, to výměna shnilých pražců za výzisk odněkud z koridoru musí nutně stát 60mio?
a více čísel zde není, kolik ta sranda bude stát?
Nemusí 🙂 zkuste si to nacenit mimo spržel
ano, a ještě ti za ty prachy mezi Děčínem a Telnicí daj čtyři! chybné návěsti😆
A že se jich tam válí
https://zdopravy.cz/obrazem-zasypane-zarezy-zbytecne-mosty-opustena-hradla-stary-usek-iv-koridoru-mizi-po-150-letech-z-krajiny-120754/
To bývá otázka s různou odpovědí, nakolik se vyplatí něco starého a použitého.
a někdy lepší něco nežli nic
https://youtu.be/22-1H9jqVKc?t=99
Samozřejmě že nebude. To chce skutečně odborně a úsporně udělaný rozpočet a výběr dodavatele. Pak by se dalo mluvit o skutečných nákladech. Kontrolní otázka – Proč se to neudělá?