3 až 41 cestujících. Ústecký kraj zveřejnil první data o vytížení vlaků na Kozí dráze

První den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký krajPrvní den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký kraj

Podle kraje je zájem o provoz na trati podle očekávání.

Před téměř třemi měsíci se vrátila na trať z Děčína do Telnice po více než desetileté pauze pravidelná osobní doprava. Ústecký kraj poprvé zveřejnil na dotaz deníku Zdopravy.cz data o vytížení jednotlivých spojů na této trati.

Jde o data ze sčítačcho průzkumu o víkendu 14. 5. a 15. 5. Šlo o víkend, kdy po oba dny bylo slunečné počasí a teplo ideální na výlety. Jiná čísla kraj od dopravce nemá. Od hlavní sezóny očekáváme ještě zvýšení zájmu. „Tyto dny byl dle platné smlouvy na dopravní výkony nasazován motorový vůz  řady 810. Tento disponuje kapacitou 55 sedících cestujících a 8 jízdních kol (pokud jsou přepravována jízdní kola, snižuje se obsazenost na 50 sedících cestujících,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková. Podle kraje počty cestujících odpovídají očekávání, s nástupem hlavní sezóny očekává zvýšení zájmu.

K obnovení provozu došlo na konci března. Vlaky zajišťuje pro Ústecký kraj. KŽC Doprava, která na linku nasazuje motorový vůz 810. Ústecký kraj má za provoz zaplatit podle registru smluv 10,6 milionů korun za čtyři roky. Na trati platí Dopravy Ústeckého kraje.

Výsledky dopravního průzkumu

Os 18310
– obsazenost z 5 % (tj. 3 cestující)
Os 18311
– spoj nebyl sčítán
Os 18312
– obsazení mezi 36 % – 51 % (tj. 20 až 28 cestujících)
– jízdní kola z 25 % (tj. 2 kola)
Os 18313
– obsazení mezi 25 % – 75 % (tj. 14 až 41 cestujících)
Os 18314
– obsazení mezi 25 % – 65 % (tj. 14 až 36 cestujících)
– jízdní kola z 125 % (tj. 10 kol)
Os 18315
– obsazení mezi 24 % – 67 % (tj. 13 až 37 cestujících)
Os 18316
– spoj nebyl sčítán
Os 18317
– spoj nebyl sčítán

Tagy Děčín - Telnice Doprava Ústeckého kraje Kozí dráha KŽC Doprava Ústecký kraj
119 komentářů