Dopravní společnost Ústeckého kraje přebírá od 1. července další oblast, kde bude zajišťovat autobusovou dopravu. Krajem vlastněná firma začne jezdit na linkách na Bílinsku a Litvínovsku. Provoz zde ukončí společnost ČSAD Slaný patřící pod skupinu ICOM, její autobusy zde ale zůstanou.
„Tarif a smluvní přepravní podmínky zůstávají zachovány včetně platnosti čipových karet dopravce ČSAD Slaný. Se změnou dopravce nastávají změny v jízdních řádech na vybraných linkách,“ uvedl Ústecký kraj na svých stránkách.
Ústecký kraj se pustil jako první do experimentu s vlastním dopravcem. Než nabere všechny lidi a bude mít autobusy, řeší v řadě oblastí provoz přechodnými smlouvami s jinými dopravci za nadstandardní ceny.
Podle mluvčí Ústeckého kraj Magdaleny Fraňkové se počítá pro oblast Litvínovska a Bílinska s padesáti řidiči. „Tento počet je dnes zajištěný,“ řekla Fraňková.
DSÚK nemá ale ještě vlastní autobusy. Vozidla z rámcových smluv, které řeší antimonopolní úřad, ještě dopravce nepřevzal. „Autobusy, které využije společnost od července, budou pronajaté od společnosti ČSAD Slaný. Termíny z rámcových dohod a kupních smluv na dodání autobusů jsou pozdější, vozy zatím ještě nejsou hotové a nepřebírají se,“ dodala Fraňková.
Další oblastí, kterou DSÚK převezme, bude od ledna příštího roku oblast Dolní Poohří a Teplicko (včetně příměstské dopravy Teplice), od 1. února 2021 ještě Lounsko – západ a Podbořansko.
Jaké linky přebírá DSÚK
498 Teplice-Bílina-Louny – přečíslování linky na 504 Teplice-Bílina-Louny
499 Teplice-Světec-Velvěty – přečíslování linky na 502 Teplice-Světec-Velvěty
501 Bílina-Osek-Litvínov,Záluží – beze změny
502 Teplice-Světec-Velvěty – dříve linka 499
503 Bílina-Ohníč-Teplice – sloučení s linkou 505 Bílina-Ledvice-Úpoř
504 Teplice-Bílina-Louny – dříve linka 498
505 Bílina-Ledvice-Úpoř – linka zrušena, sloučena s linkou 503
506 Měrunice-Bílina-Lovosice – zrušena rozšířená přeprava jízdních kol v pracovní dny
508 Bílina-Lukov – beze změny
521 Litvínov-Brandov-Olbernhau – beze změny
523 Litvínov-Český Jiřetín – beze změny
524 Litvínov,Záluží-Dubí-Chlumec – beze změny
525 Litvínov-Mariánské Radčice-Braňany – beze změny
526 Litvínov-Osek,Dlouhá Louka – nově provoz o víkendech po celý rok, nový víkendový odpolední spoj
K přiloženému fotu u článku: Do Olbernhau dopravce ČSAD Slaný již nenasazuje vozy Mercedes-Benz Citaro, ale SETRA MultiClass LE bussines.
Převzetím linek pod DSÚK došlo k tomu, že jsou nasazovány autobusy Mercedes-Benz Intouro na místo SORu, ale ty bohužel nejsou nízkopodlažní a tedy méně komfortní pro starší a imobilní cestující včetně maminek s kočárky.
Bohužel většině obyvatel se Intoura líbí mnohem víc (hlavně důchodců, stát. slevy na to velký vliv neměly) než nízkopodlažní Sorky. Asi se vrací do starých časů. Já když musím s Intourem jako cestující jet, tak se snažím z něj co nejrychleji vypadnout a přestoupit na něco jiného.
A upřímně nechápu, kdo raději jezdí vysokopodlažními autobusy než nízkopodlažními. Ještě že si ty vozy od ČSAD Slaný pronajali. Zlatý auto.
Arriva bude taky končit?
O Arrive vim jen to, ze Teplice pripravuji vyberove rizeni na provozovatele MHD, takze je otazkou zda se obhaji pro dalsi obdobi nebo z Teplice odejde
Nenízkopodlažnost překáží snad jen při výstupu a nástupu => v okamžiku když už jsem uvnitř tak je mi snad jedno jak jsem vysoko, vystoupit po těch schodech musim tak jako tak. Možnosti jako uhořet, umlátit se k smrti nebo vyletět oknem (což je v Intouru přeci jen o něco těžší, tedy aspoň pro toho koho neobtěžujou pásy, který v SORkách člověk moc nevidí) teď neuvažuji.