V Praze se srazily vlaky KŽC Doprava a ČD. Strojvedoucí nadýchal téměř dvě promile

Srážka vlaků na Balabence. Foto: Drážní inspekceSrážka vlaků na Balabence. Foto: Drážní inspekce

Strojvedoucí KŽC Doprava v zácviku projel vjezdové návěstidlo s návěstí zakazující jízdu.

Odebírat
Upozornit na
guest
502 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Uxa

No, vlastně by nebylo vod veci tem dvěma šikulkum poděkovat, že nedávali pozor. Treby by ten nach_canej firma udělal podstatně větší prů_ser… 🤣🤣🤣

král j

To bych tedy náležitě „ocenil“.

JGR

to neměl fíra toho elefantu dost sebereflexe na to, aby aby nelezl na mašinu s dvěma promile, což je stav těžké opilosti?

El Barto

Počkal bych na oficiální verzi, výsledek krevní zkoušky bude teprve definitivní.

David

Jakože by se pak ukázalo, že měl jen 1.8?

El Barto

Je možné, že nepil vůbec. Výsledek dechové zkoušky můžou ovlivnit např. léky nebo (ne)zkalibrování přístroje.

Jan

To bude určitě ono…

Honza

Tak není to první případ. Viz Protivín, Bohumín atd. Tan všude taky neměli žádnou sebereflexi.

Honza

Co k tomu říci. Bohužel porušování různých předpisů ze strany zaměstnanců Správy železnic, Českých drah či jiných osob vidím poměrně jako hodně častý jev. Takže to není žádné překvapení.

Honza

Jenom dodám slovo „některých“. Zajisté se najdou i tací, kteří dodržují předpisy.

Honza

Jen si mínusujte. Třeba teď v Kolíně průvodčí + muž s modrým tričkem a žena v modré mikině ČD, tedy zaměstnanci Českých drah, + security při změně nástupiště z 5. na 4. přešli přes koleje mimo podchod, kde pak stojí a čekají 10 min. na vlak. Tohle není služební nezbytnost. Security má chodit podchodem a zajišťovat bezpečnost cestujících a ne se motat v kolejišti. Prostě bordel. 😀

OndraS

Vidím to dobře, že ten čelní vůz toho motoráku je ohnutej do luku a tedy na vyhození?

qěcy

Vlny kolem bočních dveří.

El Barto

No co, pokud o to KŽC budou stát, tak se nějaký B(D)tax jako dárce skříně najde a Vrútky vyrobí nový.

DavidS

Nevíte někdo, proč tam ten vlak vlastně stál a asi blbá otázka ale jestli tam mohl / musel stát?

Železniční Slídič

Protože opilý strojvůdce se dvěma promile? Nemohlo to bejt právě tímhle?

John

Stůj projel strojvůdce v zacviku KZC (byli tam dva). Údajně nacamran měl být strojvůdce CD.

Železniční Slídič

No vždyť jo! Dotaz byl na soupravu, která stála a ne na tu co projela návěst zakazující jízdu…

Leinad

No v pražském uzlu se běžně zastavuje kvůli provozu. Taky mohl mít poruchu, výpadek napájení.
„Bez důvodu“ by stát neměl, má nějaký jízdní řád, ale i kdyby tak to není příčina nehody, zabzař tam nemělo pouštět další.

člověk

Třeba se mu udělalo blbě a potřeboval zvracet

Martin Uxa

Nebo se potřeboval vych_cat…. 😂😂😂

Neznamy Jarek

To KZC Doprava je to KZC Doprava co podalo rozklad proti zavádění ETCS? Že jako současný systém do 100km/h stačí pro bezpečnou železnici?

Huh

Který trotl může vymyslet evakuaci z fyzicky téměř nepoškozeného vlaku prostřednictvím výsuvného žebříku z dvojkolejného mostu… No ty krávo, to je maximální stupeň retardace. To by nevymysleli ani kocourkovští po trojité lobotomii….

Majky

Takto se evakuovali pouze zranění. Zbytek cestujících byl evakuován do náhradní soupravy.

Konyas

A jaké řešení nabídnete vy?

Huh

Zkus použít hlavu…

Y.K.

Nevím, je to jediná silniční komunikace u nehody, jestli někdo potřeboval akutně převoz, tak je jednodušší ho slanit z mostu, než někde vláčet na nosítkách po zarostlém strmém svahu toho vysokého náspu nebo po kolejích kamsi kdo ví kam.

Ostatní si samozřejmě přestoupili do náhradní soupravy. Řešení jste nenabídl.

https://mapy.cz/s/fesosehefa

Železniční Slídič

Tak asi neměl IZS dost informací a nechtěl riskovat drahocenný čas. Tady je alespoň vidět, že se nic nepodcenilo. Kdyby ta srážka byla větší a část soupravy by se nakoec zřítila i s lidmi z mostu, protože by jejich evakuace nenastala, tak byste psal co?

Huh

No to je asi okometricky ve dne vidět, jestli se souprava zřítí z mostu…

Železniční Slídič

Jo. Z dispečinku to tak určitě viděli…

Jan Tichavský

Jednu věc nechápu, proč se musí evakuovat cestující zrovna z toho nejvyššího bodu nad silnicí a ještě tam zastavovat provoz? Proč je nejde a) poslat tím vlakem do nejbližší stanice, klidně i pomalu krome b) nabrat do jiného netknutého vlaku, který jede kolem, viz další elefant na fotce?

Beru, že variantu c) poslat lidi na nejbližší cestu přes Pivovarnickou ulici by znamenalo zastavit provoz na daném úseku komplet, ale tady už stojí jedna kolej do Vysočan a pro výstup se zřejmě musí zastavit i ta druhá vedle.

Jan Tichavský

*pomalu krokem

Jméno

Nová doba. Dnes se už ani auta neodtahují/neodtlačují, každý čeká na odtahovku a případně brzdí provoz. Dřív se hodilo lano a popotáhlo se aspoň na nejbližší plácek

czhunter

Já to pochopil tak, že z mostu evakuovali zraněné.

Drtivou většinu lidí odvezl jiný vlak (dle článku na iDnesu).

Jerry

KŽC, to bude taky zřejmě dobrej oddíl. 😄😄

Pravda a Lež

Vážení, podle posledních info , strojvedoucímu v krvi nebyl žádný alkohol nalezen. Doufám, že se nyní pan Sůra omluví a vy všichni též. Nejspravedlivější pan Sůra určitě na omluvu vytvoří sbírku a vy všichni moralisté do ní přispějete a předáte ji ČD, které ji doručí poškozenému strojvedoucímu. PČR neměla takovou informaci pouštět ven, když to nebylo potvrzeno krevním vyšetřením. Plivat Vám jde. Tak se nyní narovnejte a ukažte, že nejste jen morální dno.

Jan Sůra

Vyjádření policie, vyjádření ČD = nadýchal. Za co se konkrétně máme omlouvat, anonymní hrdino? Že uplatnil doktora, který mu napsal nula nebo že si jen vymýšlíte?

Y.K.

Info odkud? Jsou to oficiální vyjádření. Máte oficiální vyjádření, které ta původní dementuje?

Železniční Slídič

Morální dno je se nalejt a jít řídit vlakovou soupravu a ohrozit svým jednáním ostatní lidi i majetek! A nakonec ještě očekávat shovívavost od ostatních a schovávat se na veřejné diskuzi za jednoho anonymního diskutéra, který toto přízemní jednání ještě obhajuje!

Železniční Slídič

DODATEK: Samozřejmě, že čekám na oficiální výsledky šetření. Ale 2 promile jsou opravdu hodně.

František Plášek

To jakože jiným se to nestane? Ale no taaak….

Někdo

Proto byl přerušen dopoledne provoz na OOB balamenka.. to by mě zajímalo jaký linky byl ten slon do kterého mravenec vrazil.

FilipH

Podle článku jel slon z Milovic, tedy linka S22.

Martin Toman

Zácvikáři KŽC už sestřelujou nažužlané modré gumy. To nevymyslíš..

Starej

Jak typické pro náš národ. Fokus se upřimuje na strojvedoucího co byl nacamranej. Ten ale podle všeho nehodu nezpůsobil. Ten dostane maximálně důtku nebo vyhazov. Co vyvádela ta dvojka v druhém vlaku se zatím vůbec nereší.

Martin Toman

Ty s nacamranýma strojvedoucíma jezdíš často, že. A vždycky dostaneš pecku do hlavy. Už nevycházej ven bez helmy.

Y.K.

Nějak nechápu co to má společného s národem. To že lidi včetně strojvedoucích dělají chyby je smutný fakt se ketrým se těžko něco dělá, kromě technických opatření. Takže si tak maximálně můžeme těšit na ETCS a plácat se do té doby do čela se slovy „zase“.

Sednutí za řízení pod vlivem ale není lidská chyba, to je vědomé jednání a podle toho jej lidi soudí. A je jedno jestli nehodu způsobil nebo ne, alkohol je zapovězený proto, že pravděpodobnost že ji způsobí je mnohonásobně vyšší než u střízlivého.

Filip Jirsák

U toho strojvedoucího, co nadýchal, už se ví alespoň výsledky dechové zkoušky. O příčině té srážky se zatím neví nic. Je pravděpodobné, že to půjde za nimi, ale pořád je to jen spekulace – pořád to může být i technická závada na vlaku nebo problém v traťovém zabezpečovacím zařízení (ať technický nebo chyba obsluhy).

Jmeno

Projel navestidlo stuj,čili jakoby jeli na červenou….tak fira v zacviku kecal s tím co na nej mel dohlizet…ale to je na české zeleznici normal že se projizdeji navestidla stuj. A firove to jeste obhajuje že to není jako na silnici a podobné kecy..

jackbrno

Jistě že se to řeší. A ne, fíra se dvěma promilemi neskončí s důtkou nebo vyhazovem, ale u soudu pro trestý čin „ohrožení pod vlivem návykové látky“, o který se jedná vždy při řízení jakéhokoliv prostředku (snad s výjimkou kola) s více než jedním promile, i když dotyčný nic nezpůsobí.

Chleba Nakup

Třeba ty dvě promile natankoval neúmyslně, zrovna si otevíral alpu kvůli namazání lokte a jak do něj ten mravenec drcnul, omylem se to vylilo do jinýho hrníčku, tedy do dutiny ústní.

v

Jezdím tímto spojem velmi často pravidelně jede na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost. Takže to že to ráno nedobrzdil bych na mírně vlhký kolejích i chápal. Že jsi na to nedali pozor, je věc jiná

jackbrno

Co to je za nesmysl? Pokud je na vjezdu „stůj“, tak vždycky musí být před vjezdem na dostatečné zábrzdné vzdálenosti „výstraha“. Na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost potom může být ještě „opakovaná výstraha“. Ale není možné, aby nebylo nic a potom najednou výstraha a na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost hned „stůj“

stanik

Nejsem nádražák, ale každý v zácviku není v kabině sám – je s ním odpovědná dohlížející osoba !!!

jackbrno

Jistě, nicméně i ten zácvikář už má základní dopravní zkoušku, takže už má 50% své zodpovědnosti. Není to jak v autoškole, kde by to všechno šlo za instruktorem. Ale o tom řeč nebyla, psal jsem o tom, nesmyslu, co psal „v“ že se jezdí na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost.

czhunter

V té autoškole to je taky různé – záleží v jaké fázi výcviku to je, jestli žák už má jiný ŘP, jestli nezpůsobil nehodu záměrně nebo nedbalostí (ani nedbalost není „omyl“ nebo „náhoda“, to je vědomá činnost vedoucí ke zvýšení rizika chyby)

Ano, obvykle vina jde za instruktorem (zejména „chyb z poplašení“, kdy si žák třeba splete pedály – to má instruktor očekávat), ale rozhodně ne vždy.

nowas

Tam žádná nedostatečná zabrzdná vzdálenost není. 1200 m.

Tomáš

Ve švédsku ve štokecu jsem už před léty koukal, jak v MHD při změně řidiče musí ten nový fouknout do hadičky napojené na test drog. Bez negativního výsledku mu autobus nenastartoval.

Jindrich Kuchar

Já tady ten systém „podezřelí jsou všichni“ nechci. I za cenu že občas narazím na blba

MP22

Mě jako cestujícímu je jedno co ty chceš, já nechci aby mě a mou rodinu vozil vychlastaný idiot.

Jerry

Může se ti to nelíbit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co proti tomu můžeš dělat.

Jirka

proti systému co tady není ? To spíš vy se musíte snažit, Jindra je v klidu 😉

Jméno

asi by stačilo namátkově, ale celkem často dávat fírům dýchnout při zastavení vlaku, aby si nemohli být jisti kontrolou. Totéž se myslím osvědčilo na silnici, že PČR dává dýchnout vždy při silniční kontrole. Za starých časů (devadesátky) mi dokonce nedali dýchnout ani při malé nehodě, ťukanci.

DavidS

Takže ČD budou muset najít způsob, jak kontrolovat alkohol u strojvedoucích, KŽC bude muset najít způsob, jak kontrolovat školitele, aby jeho strojvedoucí v zácviku nenapálil stojící vlak a strojvedoucí v zácviku bude muset najít způsob, jak se vyrovnat s pocitem, že to napálil do stojícího vlaku.

Naštěstí to dopadlo ještě relativně dobře. 23 lehce zraněných.

DavidS

Tak těch raněných bude asi více, ale i tak.

Železniční Slídič

Však on taky ten strojvedoucí ten stojící vlak nenapálil (ve větší rychlosti), to by ho sešrotoval a shodil z mostu. Nejspíše po projetí návěsti začal brzdit. A jak daleko od té návěsti stála ta souprava? Tipuji že moc daleko ne.

Prngr

Ten zácvik se mu asi nějak protáhne …
Technicky za to může ten instruktor. Ale zácvikář už určitě nějaké zkoušky také měl.

jackbrno

Pokud už má aktivní zácvik, tak už musí znát předpisy a odpovědnost se dělí 50/50 s tím instruktorem.

Železniční Slídič

Jsem zvědavej co ukáže šetření. Jestli technická závada nebo nepozornost při řízení.

Paja

Ta „hvězdička“ na předním skle Kristýnky byla hlava?

Vrabec na střeše

3 blbci se hledali až se našli.

Martin Toman

👍👌

Prngr

Co tam ti dva dělali?
Hráli karty, čučeli na mobil oba nebo?

Tomáš R.

Fíru KŽC zírajícího za jízdy do mobilu jsem v létě potkal, když jsem s kolem čekal na přejezdu ve Kbelích. Čímž samozřejmě neříkám, že to u jiných dopravců nedělají a že to bylo příčinou této nehody. Ale rozhodně se to děje.

Vojta

Nerozumim tomu proc jeste nejsou pri kazdym nastupu (minimlne z onj kde je to proveditelny) povinnej test na alkohol bez vyjimky pro kazdyho kdo jde do sluzby.

Fisa68

Nebudu řešit strojvedoucího ČD, tam je vše bez diskuzí !!!!! Ale zácvik s instruktorem, to mi hlava nebere……..byl to vůbec zácvik???

Petr Voceďálek

Který strojvedoucí prosím po dnešním ťukanci vlastně vyvázne bez trestu?

michawel2

Leda ten co byl v zácviku, tu odpovědnost přebere ten instruktor. Ale možná se pletu.

Prngr

V autoškole jezdíš, aniž by jsi dělal testy.
Zácvikář za sebou nějaké testy určitě měl. Ale hlavní zodpovědnost má ten instruktor

jackbrno

Pleteš. Strojvedoucí v zácviku, i když jede pod dohledem, má už základní dopravní zkoušku, takže zná předpisy a má minimálně 50% zodpovědnost. Je to tam dělené s instruktorem napůl.

Armando Andreoli

Ten co nebyl v práci 🙂

filias

Koukám kvalita na železnici. Jeden za jasného dne nevidí elefanta ani návěstidlo. Druhý dvě promile…

tarten

Tak ono to nemusí být tak, že návěstidlo vysloveně neviděl, ale že nevyhodnotil, že je pro něj, nebo co přesně pro něj znamená. A vidět vlak před sebou často (ne vždy) už znamená, že je pozdě a ubrzdit se to nedá úplně.

mlp

To místo je v oblouku, jinak je tam vidět dost daleko, ale na ubrždění to asi opravdu neni (vzhledem k tomu, že to neskončilo hromadou šrotu, tak asi brzdil, uvidíme co se ukáže, na to máme inspekci). Taky je tam hustý provoz. Když jsem ještě jezdil do Holešovic nebo Vysočan, tak jsem to občas počítal a za cestu na tom kousku ten můj vlak potkal 4-6 vlaků v protisměru jen na tom úseku z hlavního přes Nové spojení (pak už toho bylo míň). Tedy je předpoklad, že stejné množství vlaků je i ve směru, kterým jsem jel. Taky se dost… Číst vice »

Prngr

KŽC? Klub železničních cestovatelů?
Co znamená ta zkratka?

Martin Toman

Lokální dopravce.

Prngr

Ptal jsem se, co znamená ta zkratka.
ČD jsou České dráhy, co je KŽC?

Ondra L.

Ano, Klub zeleznicnich cestovatelu.

Prngr

Tak tu zkratku znám někdy z roku 1990. Předpokládal jsem, že tady to bude něco jiného …

Martin Toman

Vždyť jsi to tam sám napsal co to znamená.🤦🤦

mlp

Ano je to Klub Železničních Cestovatelů. Kromě linek pro nadšence provozují i nějaké linky v rámci PID (neplatí tam řežíky, ale tramvajenka tam platí). Některé i se starými vozidly, svého času třeba jezdil kredenc nebo 810 na linkách do Čakovic z Masaryčky nebo do Řep/Zličína (nevím, který název je teď aktuální) přes pražský semmering.

vbb

No jeden čas byl aktuální název „Pražský táboráček“ 🙂

František Plášek

Celý název je KŽC Doprava.

silenysotous

No KŽC je výjev samo o sobě…
Sem tam se spojem linky S34 svezu a strojvedoucí mají dost často s sebou na stanovišti kdovíkoho, někdy děcko, někdy kamarádku/ženu.
Chápu že tato MU byla zaviněna strojvedoucím v zácviku, ale i tak mi to přijde takové nebezpečné, vykecávat za jízdy a asi tím pádem dávat menší pozor na trať / návěstidla…
To ale samozřejmě neomlouvá strojvedoucího ochlastu od ČD…

Jeffer

A nie je to tak, že strojvodca v zácviku nemôže zaviniť nehodu, pretože ešte nie je papierovo spôsobilý viesť vozidlo? Tj. nehoda ide primárne za zacvičujúcim strojvodcom, ktorý mal na toho zacvičovaného dohliadať?

Aj v autoškole to väčšinou pôjde za inštruktorom, nie?

silenysotous

Ano, máte pravdu, měl jsem napsat spíš „probíhajícím zácvikem strojvedoucího“, nebo „nepozorností instruktora“

michawel2

Tím spíš by se jim nemělo nic stát. Někdo tu ale zmínil, že ten Mravenec blbě brzdí, tak ví bůh. Na druhou stranu, mokro už dneska snad nebylo.

Mickey

po ránu být rosa klidně mohla…

jackbrno

Není to tak. Zácvikář už má minimálně základní dopravní zkoušku a je způsobilý jezdit pod dohledem. A má už 50% zodpovědnost. Není to jak v autoškole, kde žák zatím nemá žádný papír.

Kebab

Neřeknu půl promile, ale skoro dvě? Zavřít a doživotní zákaz na mašinu.

Prngr

Ale ten opilej Stůj neprojel …

Tuaer

A to mění prosím co? Když budu řídit opilý a nikoho nesrazím je to snad OK?

nowas

Není to OK, ale nemůžou vás vinit z toho, že jste někoho srazil.

Jerry

Nikdo ho neviní ze sražení, ale z toho, ze chlastá před jízdou.

Y.K.

To je snad jedno, ne?

§ 274
Ohrožení pod vlivem návykové látky

(1) Kdo vykonává ve stavu vylučujícím způsobilost, který si přivodil vlivem návykové látky, zaměstnání nebo jinou činnost, při kterých by mohl ohrozit život nebo zdraví lidí nebo způsobit značnou škodu na majetku, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok, peněžitým trestem nebo zákazem činnosti.

nowas

Však jo, strojvedoucí ČD dostane tenhle paragraf a strojvedoucí KŽC tu srážku, projetí návěstidla,

Y.K.

Jj, mohl být v klidu, ale podělal si život.

vbb

Co kdybychom počkali na rozbor krve?

Martin Toman

To na tom, že je to blb a měl by přijít o licenci nic nemění.

Starej

Vetší bordel než na železnici je už snád jenom v parlamentu.

El Barto

Prázdnější výkřiky do tmy o ničem tady předvádí snád jenom Tomáš…

Starej

Tady nalitej borec řídil jenom vlak. V parlamentu se šňupe na hajzlech a panáčci řídí stát. Nevím co je horší 🤡

El Barto

Ano, pojďme házet všechny zaměstnance na železnici do jednoho pytle jako nezodpovědné alkoholiky a obdobně poslance jako feťáky.

Mimochodem, vy jste u toho všeho byl, že víte, jak to s tím fetem v PS bylo? Pokud vím, tak se s jistotou ví akorát to, že se tam našel.

Leinad

A že na vyšetření koksu šli poslanci Pirátů. Bureš nešel, asi by jeho obvinění nebyla tak hezká, kdyby byl znám výsledek.

MOS

Ale nehodu nakonec způsobil nenalitej borec s motoráčkem.

jackbrno

Jen ČD mají asi 7 tisíc fírů. Zkus sestavit jakoukoliv skupinu sedmi tisíc lidí, ve které přes veškeré zkoušky a prověrky nenajdeš nespolehlivého lempla, případně někoho s nějakými osobními problémy, že si otevře flašku. Garantuju, že takovou skupinu prostě sestavit nejde. Ostatně stává se to i v letectví, že před odletem vyvedou z letadla pilota, u kterého měl některý člen posádky podezření, že je pod vlivem a to se potvrdí. A to v letectví jsou ještě o level vyšší psychotesty a lékařské prohlídky, než na fíru. Je to smutné, ale takový člověk se prostě najde všude. Dá se to vhodnými… Číst vice »

Pavel Mach

Takový bordel je v této republuce všude kam se podíváte nejen na železnici.

Martin Toman

Pozor! Blbec má názor!!

Armando Andreoli

Před dávnými lety, v počátcích mého profesního života na dráze jsem zaslechnul moudro, že na každý průser v dopravě jsou potřeba minimálně dva, kteří udělají chybu. Tady už to ale vypadá na zločinné spolčení..

nowas

Tady to byli ale přesně dva.

Armando Andreoli

Jestli myslíte ty dva od KŽC, tak částečně souhlasím. Otázka zní, jestli to vlastně nebylo štěstí v neštěstí. Onen strojvedoucí pod vlivem, manévrující v dopravně zahuštěném pražském uzlu, totiž mohl způsobit díky ztrátě koncentrace daleko větší katastrofu zrovna tak najetím do před ním stojícího vlaku někde v tunelu před hlavním nádražím..

nowas

Mohl, ale nezpůsobil. Takže jako ze Švejka – Pošlete ho k ČD, ať si ho „oběsí“ sami.

jackbrno

Otázka je, jak dlouho už byl ve směně a co stihl zatím v tom stavu najezdit. Jestli třeba náhodou zrovna před chvílí nezačal, že ještě nestihnul nic způsobit.

Fučida

Tak by vlastně ti od KŽC měli dostat metál, když ve službě narazili na nalitýho fíru.

SpitiPater

Ano, když si přečtete nějaké závěrečné zprávy DI z MU, zjistíte, že toto moudro často funguje. Minimálně dva a k tomu nějaké blbé okolnosti.
Zajímavé je, že se často chybuje, když jsou na stanovišti dva.

Chleba Nakup

Takže když se za ČSD jezdilo dvojmužně, byla by to v kuse jedna velká hromada?

jackbrno

Docela jo. Respektive nebylo jich míň, jak by mohl někdo díky čtyřem očím očekávat. Upřímě, třeba mě osobně se jede rozhodně líp, když jsem na stanovišti sám, protože jak tam jsou dva, tak celkem nevyhnutelně se spolu začnou bavit o věcech, které nesouvisí s jízdou a a pozornost jde prostě mimo.

tarten

To dává smysl. Je snaha železnici dělat tak, aby jediná chyba k průšvihu ještě nevedla, nebo ne k velkému. Ne že by se to všude dařilo.

j.Trojan

To se nečte zrovna dobře taková zpráva. Na této trati jezdíme celá rodina jako cestující a když si odmyslím všechny výluky na této trati (Praha/Lysá nad Labem), tak ještě fíra pod vlivem, to na klidu nepřidá.

Juraj

Tak přestanete jezdit a zůstanete doma?
Protože na silnicích je magorů, i těch pod vlivem, ještě mnohem víc. A na rozdíl od železnice nulové zabezpečení.

mlp

Něco takového mě taky napadlo, po této trati jsem taky dost jezdil (já i jiní členové rodiny), nejdřív S9 z/do Vysočan a pak R17 z/do Holešovic. Mimořádností jsem pár zažil, ale už jen v tom smyslu, že se to objíždělo přes Libeň a Malešice rovnou do Hostivaře, kde se naložili cestující z Hlaváku. Nikdy jsem naštěstí nebyl v tom vlaku, co se mu něco stalo.
Ale je to už pár let, co tyhle linky končí na Hlaváku, takže jezdím metrem.

Hasler

Jojo, ale stále se bude vymýšlet proč nejde propojit alkohol tester s lokomotivou a čtečkou karet a při kazždém nahození mašiny by si člověk musel fouknout, jinak nezapne HV.

Pořád je to zbytečný náklad pane Šimrale?

czhunter

Jak znám český přístup třeba z STK, tak by tam foukl kámoš, co zrovna náhodou nelil.

P_V

Tak by se to foukání vyžadovalo pravidelně, jako se mačká živák. Po uplynutí půl hodiny od předchozího fouknutí, jakmile by HV jednou zastavilo, by to bez fouknutí nedovolilo zadat jízdu.

qěcy

A nedalo by se do toho fouknout třeba pumpičkou?🤪

rodilyslavkovak
czhunter

Poučení zní – mýval může foukat, ale je přísně zakázáno ho vozit v kabině!

Jan Tichavský

Podobně jako je zakázáno prodávat a prodávat alkohol mladistvým, ale kunzumace už se jim nezakazuje.

JirkaM

V kamionech je to taky a kluci si fouknou kompresorem 😁

nowas

3 promile oleje v dechu, včera jste vypil 2 litry, nikam nedete. 😀

SpitiPater

Ano, je to zbytečný náklad. Zařízení bude drahé na pořízení i údržbu a hlavně nespolehlivé. Kvůli tomu pak nevyjede spoustu vozidel.

Petr Šimral

Sice nevím, proč kladete otázku mě, ale klidně Vám odpovím.

V podání toho, jak si to asi představujete, tedy okamžitě a střelhbitě nařídíme vytvořit zařízení, které bude obsahovat atestovaný alkohol tester a bude propojeno s řídícími obvody vozidla. V takovém případě nesouhlasím a to hlavně kvůli zcela nepřiměřeným nákladům na takovou věc.

Kdyby to již léta bylo povinnou výbavou na nově kupovaných vozidlech, nemám nic proti tomu.

Ghv

Fouknete tam vzduch z nafukovacího balónků, ten nafouknuté pumpičkou nebo den dopředu.

Martin Uxa

Tvl, dva přehlédnou návěstidlo, třetí je nach_canej jak zákon káže, ve středu po ránu masakr…. 🤣🤣🤣🤣

Tomáš R.

Přesně, to se sešly tři velké osobnosti ve stejný čas na stejném místě🙄

czhunter

Nedávno tu někdo psal o „afrikanizaci a úpadku Německa“.

Mám pocit, že České železnice jsou silně afrikanizované i bez „inženýrů z dovozu“.

SYN

Tohle vypadá na rusifikaci…

Air Traveller

by mě zajímalo, co člověka „nutká“ k tomu, že do všeho musí nacpat migranty.

vy to asi nemáte v hlavě úplně v pořádku, že?

Zdrasa

Řekl bych, že předřečník si naopak dělal srandu z těch, co všude cpou migranty. Že mi zvládáme mít bordel i bez nich.

czhunter

Ano.

PS: „my“

mlokXCM

Nevím teda, v čem konkrétně má ten bordel spočívat v tomto případě, protože se to jeví jako individuální chyby, které se stávají všude.

czhunter

No, tři individuální chyby zároveň se všude nestávají.

Občas jo – a pak je o tom třeba díl pořadu Letecké katastrofy.

Jenže česká železnice je zdá se podobných „individuálních chyb“ plná.

Kolikrát už jsme letos četli o projetí návěstidla a následné buď nehodě nebo v „lepším“ případě „zastavení vlaků pár desítek metrů od sebe“?

5x? 10x?

Taková frekvence selhání profesionálů s potenciálem zabíjet už skoro vypadá na systematickou chybu (a klidně to může jít i tak hluboko, jaký „materiál“ a za jakých pracovních podmínek u nás vlastně řídí vlaky)

qěcy

Pokud narůstá počet kolizních vlakových cest, tak narůstá počet dojezdů ke stůj. A Balabenka je úrovňové křížení. A zřejmě již od příštího GVD na Balabence kolizních cest výrazně přibude.

Y.K.

Nějak nechápu co to znamená. A nějak bych neřekl, že by se u nás problémy s alkoholem historicky nikdy nevykytovaly, když tady běžně chlastá takové množství lidí a vůbec si v tom nevedeme dobře. Takže občas někdo spadne do alkoholismu a propadne sítem kontrol nepovšimnut dokud se něco nestane.

czhunter

Tak „afrikanizace“ určitě neznamená „alkoholismus“ (tam takový problém nemají – ti mají jednu z nejnizších konzumací alkoholu na světě).

Já to slovo nevymyslel, já si ho jen půjčil – vnímám ho jako „laxnost, šlendrián, nedodržování pravidel a zákonů, nedůslednost, nedochvilnost, nepřesnost, …“ prostě přesný opak toho, co bysme si mohli představit pod slovem „germanizace“.

El Barto

Normalizace nadměrného pití je u nás pořád, v této problematice jsme bohužel pořád spíše součástí východní Evropy, ač to říkám nerad.

David

Tyjo, docela průšvih pro KŽC, ale teda i pro fíru od ČD, dvě promile jsou teda dost, to není zbytkáč po včerejší oslave. Ale je to asi karma, zrovna, když se vyleješ jako konev, tak to nějakej jouda v zácviku do tebe napere zezadu 🙁 A co dělal ten instruktor? Jsem docela zvědavej na zprávu od DI

SYN

Taky jsem si říkal že „je v tom prakticky nevinně“… ale dvě je fakt moc, to je dobře že se na to přišlo.

F. Brabenec

Nic nezpůsobil, ale byl nalitej, to se nedá omluvit.

Železničář

Věděl by někdo, jestli umí ETCS zastavit vlak ještě dřív, než dojde k projetí návěstidla (nebo toho úseku)? Jestli to sleduje rychlost a nějakou brzdnou křivku? Něco jako Mirel.

M152

Ano, umí. A rozhodně lépe než Mirel, protože reaguje na skutečné údaje.

Miloslav Hřiba

Jo, umí. Hlídá maximální dovolenou rychlost v daném úseku a zároveň generuje brzdnou křivku, když se vlak blíží ke konci oprávnění k jízdě.

nowas

ETCS narozdíl od mirelu přesně ví, kde je to návěstidlo se stůj.

Sebesta

Umí a naprosto přesně. Kontroluje, nejenom stůl, ale hlídá i rychlostní návěsti. Když by měla být rychlost vlaku podle ETCS u návěstidla vyšší než je povolená návěst, začne automaticky snižovat rychlost. A když je návěstidlo na stůj, tak snižuje tak, aby stačil bezpečně zastavit před tím návěstidlem. A dělá to dostatečně napřed tak, aby se to dalo třeba zastavit plynule, bez nouzového brždění.

Filip Jirsák

Ano, je to jedna z klíčových vlastností ETCS – je to skutečný zabezpečovač, takže umí zabránit nedovolené jízdě.

Y.K.

Umí jednak svým způsobem říci „koukej brzdit, jsme na křivce k nějakému cíli“ (ten je zobrazen na displeji) a když se reakce nedostaví tak i zastavit. A ty křivky jsou přesně podle traťových poměrů a vlastností vlaku, ne na oddíl jako u Mirelu.

Petr Šimral

Tady máte jedno relativně krátké video, kde uvidíte společnou práci MIRELu i ETCS, můžete porovnávat.
https://youtu.be/OvY9xOSGKAA?si=r_RPhxOEWMeBAcjK

jackbrno

Samozřejmě, to je hlavní smysl ETCS, že nedovolí návěst „stůj“ projet, ani nedovolí překročit rychlost na výhybkách atd.

qěcy

ETCS zastaví vlak buď k červené, nebo jen kousek za červenou tak, aby vlak nevjel do jiné cesty. Je to samozřejmě složitější, ale pro laiky to stačí.

Petr Vašek

S čím teď bude Augusta jezdit na S34? Podle toho jak je mravenec na boku celý zmuchlaný, to vypadá že skončí ve šrotu. Ale kamarádi z Ropidu mu jistě pokutu za neplnění standardů nevyměří, takže asi pohoda, může tam poslat kredenc.

Juraj

Mají ty krámy přesně dva, takže to na S34 vidím opět na náhradní 810. Na druhé straně, Ropid moc nedodržení objednávky neřeší (jeden elefant místo dvou…).

Uvidíme na rozsah poškození u 471.009. Je to jedna z těch, se kterými už se dlouhodobě nepočítá, ale snad se do provozu ještě vrátí.

Kkarel

Skoro 2 ‰ asi není zbytkáč.

Libor

Ve středu? To bude zbytkáč ze soboty… Z té příští…

Tomáš

Všichni zdejší mašinkáři se zastávali ČD jako svého boha a hádejte to? Fíra byl nachcanej. Tak teď se mi doufám omluvíte!!!

Zapa

Tys asi nepochopil proč jsme se ozývali, co? 🤦🏼

El Barto

Nemám za co se vám omlouvat. Alkohol u strojvedoucího je neomluvitelný, ale šlo o to, že jste tady nasázel takovou hromadu lží a nesmyslů, že škoda mluvit, a i když vám to bylo mnohokrát vysvětleno, pořád si jedete svou. Navíc působíte hystericky a přeafektovaně, jak průměrný konzument bulvárních Televizních novin nebo Novinek.cz

jackbrno

Ty máš nejspíš ještě víc, než ty 2 promile 😀 Pořád jsi nepochopil, že tu kraksnu zavinil tvůj zbožňovaný soukromník 😀 Jistě to neomlouvá toho ožralu z ČD, ale ten nic nezpůsobil.

Air Traveller

Pokud to bylo tak, že ovíněn byl opravdu ten z ČD, tak pomalu ještě asi můžeme tomu maníkovi z KŽC poděkovat, že ho sundal .. bo kdo ví, co by ještě v průběhu dne vyvedl..

Svojšín

Na Novinkách píšou, že šlo o firu stojícího vlaku.

Anonym03

Však ano.

Air Traveller

novinky (a nejen ty) vzdycky napisou spoustu veci .. ktere s realitou nemaji nic spolecneho.

proto radeji ten kondicionál.

DavidS

Měl docela pech no.

jackbrno

Nebo naopak neskutečné štěstí, že mu dali fouknout dřív, než sám něco způsobil. To by bylo pro něj výrazně horší, než když „jen“ nafoukal.

DavidS

No jde taky o to, jestli to u něj byl běžný den a nebo byl vylitej zrovna dnes… Já to možná radši nechci vědět. Každopádně je dobře, že se na to přišlo

Jan

Po dnešku těžko někoho přesvědčíte, že střízlivý strojvedoucí je bezpečnější než opilý…

Gotrek

Tak statistika automobilových nehod ukazuje jasně, že naprostou většinu nehod způsobí střízliví řidiči…

(a všichni doufám víme, že dělat z toho závěr, že jezdit nachcanej je bezpečnější, je chyba v interpretaci statistických dat)

Anonym03

Zdejší diskutující, kteří tvrdí, že „nezastavit s 813 je umění“ tím asi nikdy nejeli. To, že to je vyrobený ze šukafonu neznamená, že to brzdí jako šukafon. Tipuju, že 813 je jedna z nejhůř brzdících jednotek, horší jak Regionova.

Liquid

Doplnil bych že na nízkou rychlost se to dostane relativně rychle (retardér) a následně z nižší rychlosti do nuly už to jde opravdu velmi špatně (jen nekovové špalky). Což by asi mohlo odpovídat tomu, jak to vypadá na místě.

nowas

Otázka je, proč se vůbec dostával na tu vyšší rychlost, když z Vysočan odjížděl na výstrahu.

Liquid

To samozřejmě, tohle neomlouvám, ale že mravenec nebrzdí dobře je nedílná součást celkovýho obrazu.

Anonym03

A navíc v nouzi zadáte rychle rychlobrzdu a modlíte se, o nějakém retardéru nemůže být řeč. To brzdné dráze moc nepřispěje.

Leinad

To je furt baví při rychlobrzdě odstřelit co funguje?
(Když sáňkuje Rakev z Harrachova, taky je potřeba vypnout EDB, aby to ani nezpomalilo.)

JiP

Nadavny vyjev pri prijezdu elefantu na nasi zastavku. Fira, evidentne nejaky mladas, noha hozena nahore na pultu, kapuca pres sklopenou hlavu cumici nekam dolu zcel jiste do mobilu…..

El Barto

Mohl ovládat třeba AVV nebo něco jiného, z pohledu do kabiny skrz čelní sklo těžko soudit.

Leinad

A i kdyby to byl mobil/tablet, co a proč má na displeji – onlyfans nebo ttp?

StrojvedoucíPepa

Zcela jistě jízdní řád, který má strojvedoucí distribuovaný přes služební tablet

Martin

Strojvedoucí ČD, který za to nemohl pil??? 😂😂 Tak to je dobrý…. Ten toho kolegu od konkurence teď bude mít rád…

Marťas

Tak podle serveru nova.cz a zprávy, aktualizované v 10.09 jeden ze strojvedoucích nadýchal…

Pezos

Prý strojvedoucí stojícího vlaku (novinky.cz)

Marťas

Takže i když je v tom prakticky nevinně, jde to za ním… Tak to mu fakt nezávidím…

nowas

Za ním nic nejde. Jen to, že byl na mašině pod vlivem.

platamond

Ale jde, za to se chodí na hodinu, tedy pokud to není soukromník.

Pezos

Ale pořád to z něj nedělá (spolu)vinníka nehody, to myslel nowas. Vyhazov bude za chlast, ne za nehodu.

***** Petr

Na silnici by šla celá nehoda za ním. Pod vlivem tam vůbec neměl být. Na druhou stranu nechápu jak dva co čumí na trať přehlednou nejvyšší soupravu co tam jezdi

rodilyslavkovak

to je zase taková městská legenda

qěcy

Kulový. Proč by.

Air Traveller

to opravdu nesla 🙂 nesirte pohadky.

czhunter

Ne, nešla – vina nehody je dělitelná, klidně může být zavinění třeba 20/80 .

czhunter

A na té silnici by hlavně každý účastník byl trestán za něco jiného – jeden za způsobení nehody (jak jsme viděli nedávno, lze potrestat i žáka autoškoly v zácviku), druhý za jízdu pod vlivem (pokud před tím stáním jel – stát pod vlivem se smí).

Filip Jirsák

No, pravděpodobně tam nebyli dva, co čumí na trať, ale dva, co kecají a trať moc nesledují.

nowas

To, že ho propustí, je jedna věc. Ale tu nehodu opravdu nezavinil.

Bram

Prostě a jen ho od ČD vyhodí.

nowas

No, vždyť. Může tam být i i jiné obvinění, ale ne z této nehody.

MrMarkus

Z pohledu pojišťovny je tohle vítaná záležitost …

nowas

K čemu vítaná? Jestli to má KŽC vůbec pojištěné, tak pojišťovnu, tak je promile u strojvedoucího ČD zajímat nebudou. A vlak ČD žádnou škodu nezpůsobila pojištěnej nebude.

MrMarkus

Nevím, jak je to na železnici, ale na silnici tohle bývá velká komplikace. Pojišťovna se rychle postará, ale vymáhání náhrady škody je pak hodně na právnících.

Air Traveller

vy jste jako petr 🙂 nechte si tyhle hospodske pohadky od cesty.

i ty vase zle pojistovny plni podle miry zavineni. i kdyz bych byl nalitej na 4 promile, stal bych na svetlech a nejaky moula to do me zezadu nahuci, tak na miru plneni z vinikova povinneho ruceni vuci me to nebude mit zadny vliv.

MrMarkus

Není to obor kterému rozumím a je pravda, že jsem neměl raději nic psát. Vycházel jsem ze zkušenosti s případem v mém okolí, kde radost z úspěšné léčby po těžké nehodě vystřídalo vymáhání nákladů s tím, že kdyby tam nebyl alkohol, nevymáhalo by se.

Dan

Uvádějí okolo 2 promile, to je sakra dost.

Marťas

Fakt, jo…? Tak to je hovado…

ZdendaP

To už musel bejt pořádně narvanej. To už je na kriminál. Ne?

rodilyslavkovak

Teoreticky ovšem soudy jsou k fírerům celkem shovívavé … jinej co srážku (byť střízlivej) zavinil, si u soudu pobrečel a nedostal ani zákaz činnosti. Řidič by min dva roky nesměl sednout ani na Babetu, natož dál profesionálně řídit.

Juraj

Ono je totiž celkem rozdíl něco zavinit prostou chybou z nedbalosti (pomalá reakce, nesprávný odhad) a vědomě být pod vlivem, což tomu jde naproti.

Proto je dobře, že soudy kontext situace zohledňují.

rodilyslavkovak

Jo tak na tohle zohlednění jsem fakt zvědavej. Vsadím boty že to bude stejně podmínka. Zákaz činnosti asi teda neokecá.

j.Trojan

Obecné ohrožení ?

ZdendaP

Buď a nebo ohrožení pod vlivem návykové látky. Nebo obojí. Nevím jak to přesně funguje.

Leinad

2 promile kde, v krvi, nebo aspoň v dechu opakovaně po pár minutách na čerstvém vzduchu?
„Měl obyčejnej zbytkáč, číslo přestřelilo protože mu z držky smrděla ústní voda a z mašiny ostřikovač.“

Džamel

Já jsem to dle dostupných zdrojů pochopil tak, že zácvik byl OK, ale ten, co ho měl hlídat, ten byl cinknutý…

El Barto

Uvidíme, s čím přijde oficiální vyšetřování. Do té doby těžko říct.

Pezos

V článku je napsáno doslova tohle
„Mohu potvrdit, že strojvedoucí stojícího vlaku byl pod vlivem alkoholu. Druhý strojvedoucí byl v zácviku,“ řekl Novinkám mluvčí pražské policie Jan Daněk.

To by vypadalo na to, že „hlídače“ neberou za strojvedoucího. Ale uvidíme, jak se to vyvine.

Ketchup1970

Ne nepochopil. KŽC jeli dva fírové zácvikář a instruující. v ČD byl fíra sám a ten nadýchal.

Tomáš R.

Ty vlaky podle fotek vypadají, že by mohly odjet „po svých“. Zaplať pánbůh i za to, jak jsem četl první titulky, hned mě napadlo, že by to mohlo znamenat mínus dva až čtyři Elefanty, což by byla velká nepříjemnost. Tohle snad žádné drama nebude.

nowas

Ale ten druhej by mohl být ohnutej.

JanO

Řidičák od „mravence“ mi přijde trochu zvlněný, ale třeba je to vlastnost.

Lukáš F.

Máte pravdu, je kolem dveří nějaký zvrásněný. To rozhodně není vlastnost. Na fotce 6 je taky vidět deformace podlahy nad kloubem.

Mirek/

Na iDnes je fotka, kde je vidět, že je hnutý. Myslím, že končí.

Martin

Ten Elephant nejprve musí vystřízlivět, než se vydá na další cestu.

hroch.obojzivelny

Ano. Měl sloní dávku.

Honza

Koukám že Kristýnka si chtěla hrát na siláka a že jí nějaký slon nebude zavazet v její spanilé jízdě 😀

No ok trochu vážněji:
* Hlavně že se nikomu nic vážného nestalo
* Ta evakuace z mostu musí být teda pecka…
* Jsem rád že sem projel o vlak dřív
* Přeji lidem hodně nervů při cestě do práce :/
* Už aby bylo etcs. tohle je přesně případ který by tomu zabránil.

Náhodný Kolemjdoucí

Slon a mravenec … není to nějaká bajka?

Leinad

Skutečně by tomu etcs zabránilo? Není tam autoblok, kterej by dovolil proklikat se 😀

vbb

Autoblok tam není, s největší pravděpodobností projel vjezdové návěstidlo odbočky Rokytka. Slon stál před cesťákem.
ETCS by tomu nejspíš zabránilo (i když „proklikat se“ je samozřejmě možné, ale vyžaduje to dost „úsilí“)

Leinad

Dobrá připomínka. 😉 to beru jako že se nedá proklikat.
(Dá se proklikat = mohl mu dojet zadek podle rozhledu)

Vít Jůza

Domnívám se, že problém je naopak v tom, že strojvedoucí KŽC Doprava neměl projet vjezdové návěstidlo.

Tom

Píšou oddílové návěstidlo……. 🤔

Vít Jůza

Okopíroval jsem citaci správně. Oceňuji, že v podtitulku „měl projet“ je již opraveno na „projel“. Opravdu ho neměl projet, a nemusela se řešit mimořádná událost.

Leinad

Já to chápal jako policejní právničtinu.
„měl zavraždit“ = podezírame ho, ale zatím nemáme důkaz.
„měl projet“ = myslíme si, že projel, ale vyšetřuje se to.

Filip Jirsák

„Měl projet“ je podmiňovací způsob, zkratka třeba pro „údajně měl projet“ – tedy pro informaci, která není ověřená.

Marana_CZE

Psali a určitě naposledy před hodinou :). Proč lhát? Strojvedoucí KŽC projel vjezdové návěstidlo, takže není o čem 🙂

Bram

Tam žádné oddílové návěstidlo není.

Tomáš P

Chtel bych videt jak ten zacvik probihal….

Juraj

– „Viděls tam tu červenou?“
– „Jo“
– „Tak přesně tam jsi měl zastavit!“

qěcy

Mně starý fíři učili, že když jsou v kabině víc než dva lidi, musejí si nahlas hlásit všechny návěsti a druhý to zopakuje.

czhunter

V Japonsku je prý musí nahlas říkat strojvůdce i když jede sám (ono to dost pomáhá soustředění a zvědomování si) – možná proto mají na rozdíl od Česka minimum nehod i když jejich lokálky nejsou o nic moc víc zabezpečené než ty naše.

qěcy

Ano, jim to tam funguje. I proto, že Japonci jsou v průměru velmi disciplinovaný národ.

Lukáš

A co Fukušima?

B.W.B.

U výstrahy apod. si tu návěst opakuji také, a takhle nad ránem si na nekódované trati opakuji i to „volno“.

qěcy

Pardon, víc než jeden člověk v kabině, tak se hlásí a opakuje.

Anonym03

To jsou ty „skvělé“ úseky, kde je výstraha na výrazně zkrácenou vzdálenost. Na průser to tam jen čekalo.

nowas

1200 m od odjezdu ve Vysočanech. Kolik by tam s tím šukafonem chtěl na zastavení? 10 km?

Pan průvodčí

Ale přecijen to napálit s 813, která má Vmax90 a to jen za hezkýho počasí do ešusu zrovna na Balabence, kde je dobrá viditelnost je umění.

nowas

A ještě tam byli dva.

hroch.obojzivelny

Inu, synergický efekt. Dva dokážou věci, které by jeden nedokázal…

Anonym03

Pane průvodčí, jel jste někdy tou škatulí? Asi ne, jinak byste poznal, že to skoro nebrzdí. To, že to je vyrobený ze šukafonu neznamená, že to má stejná brzdící procenta jako šukafon… A bylo to v oblouku, moc metrů tam zase nebylo.

v

A minimálně pro začátek oblouku to tam měl v plném tahu protože takhle se tam běžně jezdí pravidelně tam svítí nedostatečná brzdná vzdálenost a ví se že vlak jede před náma a prostě šlápne dalšího díla pustí i nás. Akorát že dnes něco křižoval pozdě

Tom

Oddílové návěstidlo,? Permisivní stůj? Jízda podle rozhledových poměrů? Víme o tom něco?

Michal M

K tomu, aby ti tenhle výkřik fungoval, by to muselo být oddílové návěstidlo automatického bloku (takhle hezky celé), jinde permisivní stůj není.
A jízda podle rozhledových poměrů to taky úplně nebyla, nebyl pohotový zastavit a jel rychleji než 30.

Marana_CZE

Ještě že projel vjezdové návěstidlo 🙂

v

Nejde mi sem vložit fotky ale většinou tam svítí výstraha a dolní blikající bílá to znamená nedostatečná brzdná záležitost

Tomáš Záruba

Právě naopak, to jsou ty výstrahy na příliš dlouhou vzdálenost. Pak to furt svítí žlutě a vzniká automatismus „tam to bude postavený“ (alt. „to je ještě daleko“), namísto aby výstraha byla vzácnost a znamenala hned začít brzdit.

Dost se divím, že se třeba ještě nic nestalo v I. Vinohradském tunelu.

Vavrroch

Nepamatuji se už zcela přesně, ale kdysi bývalo pravidlo, že pokud je mezi místem, kam by vycházelo umístění samostatné předvěsti, a předcházejícím návěstidlem vzdálenost menší než X, samostatná předvěst se nezřizuje. Funkci předvěsti pak plní to předchozí návěstidlo – v našem případě odjezdové návěstidlo ve Vysočanech. Kolik byla hodnota X, si již nevybavuji. Možná doplní někdo znalejší / méně zapomnětlivý.

qěcy

Tohle místo je právě jedním z těch, kde je skoro vždycky vjezd postaven k tomu cesťáku.

v

Trefila jsi to přesně běžně se tam tak to jezdí já jsem několikrát už víry a vůbec z časových důvodů a grafikonu se tam prostě takhle jezdí a občas proti tomu šlápne něco co křižuje do Holešovic později a tím to celý zabrzdí. Prostě úspora při stavbě přesmyku se nám teďka vrací

Tomáš

Děkujeme, SŽ a ČD

El Barto

Vás asi hodně baví se znemožňovat stále dokola, že? Nebo jde o troling?

Edudant

Za co ani jeden stim nemá nic moc společného.?

Tomáš

Neexistující zabezpečení vlaků vám přijde málo??????

El Barto

Zajímavé, že vám vadí furt jen SŽ a ČD, ale o KŽC, jejichž zaměstnanec srážku nejspíš způsobil, neřeknete ani slovo. Přitom od takových ČD tady nepochybil nejspíš nikdo.

Tomáš

Vlaky ve světě jezdí 500 km/h, celá západní evropa, asie, USA, ….. jen u nás pořád bourají vlaky, protože chybí zabezpečení!!!!!!! A to tady vlaky jezdí tak 50 km/h!!! Skanzen světa!!!!!!

El Barto

„jen u nás pořád bourají vlaky“ – lež, co tam máte dál?

PaoloAlto

Že máte potřebu na něj reagovat. Vždyť z těch odpovědí je jasné, že si z vás dělá srandu a provokuje

Jindřich Kuchař

Kde v evropě nebo USA jezdí vlaky 500 km/h?

Tomáš

Všude?

El Barto

Tak to jste solidně v koncích když máte potřebu takto lhát.

XXyy

Všude je konkrétně co za zemi???

Michal M

SSSR!

Jindřich Kuchař

Aha, tak na Všude jsem se nedíval, to mě nenapadlo. Ale jinde pokud vím se jezdí maximálně kolem 320km/h

nowas

Na ostrově Sodor. To musí Tomáš vědět. 😀

XXyy

prosím můžete mi poradit, kde tedy vlak ve světě jede 500? Já bych se s ním chtěl svézt

Joe

Nekrmit, jen trolí.

Tomáš

500km/h Čína, Japonsko, Jižní Korea, USA, Německo, Kanada, Francie, Španělsko
400km/h Austrálie, Itálie, Řecko
250 km/h Polsko, Finsko, Norsko, Dánsko, Švédsko, půlka Jižní Ameriky, zbytek Asie

El Barto

A zase lži. To nemá cenu, sledujte Novinky a TV Nova a CNN Prima News, tam budete cílovou skupinou a v diskuzi budete mít větší úspěchy. Tady má diskuze povětšinou ještě nějakou hodnotu a kredibilitu.

Josef

Ještě Tunisko

dzejejc

Lol. Ještě, že se neznáme. Mít za kamaráda takové tupé hovado, tak bych se musel stydět…

Robert Šalda

Není těch vykřičníků pořád málo? Co to třeba napsat verzálkama. Už tu ze sebe dvě hodiny děláte vola. Normální člověk by po tom co od ostatních diskutujících dostal takový kotel asi zalezl. Jak ale říkal na útvaru na Čeperce nadpraporčík Nachtigal: „Komu není z hůry dáno v apatice nekoupí“

Ingip

Málo vykřičníků, zkuste jich ještě víc.

jira.h

ty seš neskutečný vocas a trotl. 500 nejezdí cestovní nikde. Ani ten maglev. Ten má 450km/h. A hlavně v USA jezdí pomaleji. Kromě jedné trati. Jinak na západě vlaky nebourají . Si to trochu chlapečku nastuduj. Např nehoda u Santiaga de Compostel, u Eschede, V anglii poblíž nádraží v londýnském Paddingtonu atd

mgw

Nechcete si tam přidat dalších deset otazníků?

qěcy

To poděkuj především straně a vládě KSČ a KSSS v padesátých a šedesátých letech, že se u nás prosadil barvičkovač místo zabezpečovače. Následující vlády a ČSD/ČD/SŽ už to jen přebíraly a mohly ještě někdy před třiceti lety nejpozději rozhodnout o konverzi k řádnému národnímu zabezpečovači. Později už by to byl nesmysl, protože se rozhodlo o přechodu na ETCS a to dokonce na celé síti SŽ.

Navíc mezi Vysočany a Balabenkou LVZ byl mnoho let a stále je a funguje.

Josef Fulín

KŽC jeden z bojovníků proti ETCS

Martin

Nebýt těch stran, tak tu máme ještě koňezpřežku. A svítíme petrolejkou.

El Barto

Kterých stran? KSČ a KSSS? Jako, jestli je to vtip, tak dobré.

Pan průvodčí

Kretén jsi od malička nebo se ti to přihodilo během puberty ?
Jsi skutečně tak omezenej, že jsi to nepochopil ani poté, co se ti to tady snažilo asi dvacet lidí vysvětlit ?

Tomáš

Neexistující zabezpečení ti přijde v pohodě????????????????

El Barto

Projíždět návěstidla vám přijde v pohodě? Jo, něco jako to PZB tady mělo být dávno, teď se to snažíme dohnat s ETCS, ale to nejde přes noc všude.

Tomáš

O ETCS se jen mluví, ale pořád tu je středověk. Řídí to tu neandrtálci a umírají nevinní lidé!!! Lidi přestaňte volit tu svoloč jako pijáty apod

El Barto

„O ETCS se jen mluví“ – lež.
A už do toho taháte politiku, tak to jsme doma.

Jiří Švácha

Koukám že se sem dostávají dezoláti z novinek a seznam zpráv. 🤦🏻‍♂️

Michal M

Spíš mrdky z trolích farem ANOfertu.

Air Traveller

Tohle není ani dezolát z novinek a seznamu. Ti mu nesahaj ani pod kotníky.

qěcy

Pijáty, žráče, píchače, huliče a píče alkoholu. Kolik kuželek jsi dneska do sebe už nalámal?

Petr

Takže jste vědomě blb. A pracujete na tom tvrdě.

Pan průvodčí

Chápeš vůbec kontext situace ? 😄
Nejsi taky nějakej pologramotnej přivandrovalec z Novinek, kterýho ještě nestihli admini eliminovat ? Přecijen se tu očekává od diskutujících alespoň elementární inteligence a trochu větší schopnosti než reagovat na světlo a tmu.

mgw

Dej si tam dalších dvacet otazníků, blbe.

Tom

Tvl ty budeš ultra dement🫣

Tom

Začíná mi vadit že se jmenují stejně jako nejhloupější idiot z celé diskuze…..

Juraj

Tomáši sorry, ale ty seš fakt vůl.
Zatím každý výkřik tady v diskusi zcela mimo. Nechceš raději jít dělat něco produktivního?

Petr Vašek

Informovanost na stránkách poctivého šotodopravce dvě hodiny po mimořádné události nulová.

Petr Vašek

Díky Bohouši Augusto za mínus.

Libor

Takže v zácviku, jo? Tak tam byli dva? A stejně projeli zákaz. Tady už pomůže leda ETCS L3

vbb

Pomohlo by i ETCS L1.

qěcy

Měli zapnutý barvičkovač?

El Barto

Jestli ta 813 vůbec má barvičkovač, a ne třeba jen KBS.

Pepa

KZC jsou nejvetsi zmr*i Ceskych koleji:
Priserny personal-ktery vypada neustale pod vlivem
Vraky (nejde nazvat jejich stroje vlaky), neustale v opravach, protoze zastaraly uz za bolsevika
Drzkujou na ETCS, ktery by jim ted zachranili zadek
Ve vlacich si lepi nalepky, ze nepobiraj evropske dotace, ale brat dotace bez souteze od statu a Prahy na S34, to jim vubec neva
Ale musim uznat, ze se hezky drzi hesla pro fanousky zeleznicni nostalgie, protoze zjevne mentalne zamrzli v 70tych letech

Libor

Teď by jim zachránil předek, ne zadek 😉

Tomáš P

Treba nekdo da i trestni oznameni na KZC…Za toto by jim treba hrozilo odebrani licence a byl by klid.

Jiří Švácha

Tvl jakou rychlost dokáže ta reinkarnace šukafonu vyvinout že to ten fíra neubrzdil? Jako jestli přehlédnul toho slona tak musí bejt asi slepej… Jinak chválím zdejší redakci za nepoužívání katastrofických titulků. 👍

Lukáš

Ono to taky nijak úžasně nebrzdí.

Juraj

Pro doplnění: umí to jet 90 (pokud se u toho aspoň část cestujících modlí).

Milan

Jsem přesvědčen, že jako Regionova, to má jezdit do 80km/h, ale stejně jako ona jistě ze svahu dokáže nabrat rychlost podtstaně vyšší – až by to (jako ona letos pod ČÍsovicemi naštěstí bez obsazení) v oblouku vykolejilo!

El Barto

Pozor, 813 ZSSK, ale i 813.1 KŽC mají opravdu maximálku těch 90 km/h.

Jiří Švácha

Teď jsem koukal na Wiki fakt to má max 90.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_jednotka_813.2

Juraj

Jste přesvědčen špatně.
Všechny 813 (bageta i mravec) jsou remotorizované s novým motorem MAN a zvýšenou Vmax.

qěcy

Tam je stejně jenom vosumde traťová.

Liquid

Jezdí to 90, ale hlavně to má nekovové špalky. Z vyšší rychlosti nejdřív zabírá retardér a brzdí to dobře, ale v nižší rychlosti už jenom ty špalky a to už brzdí opravdu velmi špatně a do nuly to jde dlouho.

qěcy

Víš, ono v tom velmi přehledném oblouku i za luxusní viditelnosti právě jde si do poslední chvíle myslet, že ten ešus stojí na jiné koleji. V přímé by byl vyveden z takového omylu daleko dříve.

Tomáš

To není problém KŽC, ale Správy železnic. Ti mají vědět, kde je jaký vlak!!!!!

El Barto

Ale oni to vědí, ale s tím, že vlak KŽC projede návěstidlo zakazující jízdu, už mnoho udělat nezmůžou.

BND30

Myslím, že to ví. Teď jim třeba hned dva stojí na Balabence.

Urban

Takhle na plech po ranu?

jackbrno

Že ty jsi nějaký zneuznaný fanoušek KŽC? 🙂 Teď už ty tvoje bláboly tady po ránu začínají dávat smysl 😀

XXyy

Spíš zneužitý a poblázněný

Tuaer

Zajímalo by mě, jestli jste ten samý Tomáš, co o pár příspěvků níže obviňoval ČD nebo jestli se jenom našli dva stejní fištróni se stejným jménem. V každém případě bych vám doporučil se k tomu moc již nevyjadřovat, možná si ještě zachováte krapítek důstojnosti.

JF Kalimero

Elefant ho vybrzdil!

Vojtěch

Smi drc do elefantu.

Surio Mario

Poď sem a zvopakuj to!

Bob Saint-Clair

Táák.. a tu škodu zaplatíte!

Tomáš R.

Česká média jsou fakt peklo (teď nemyslím toto médium). Když jsem si ráno otevřel internet, první titulek, který mi padl do oka, byl „V Praze se srazily vlaky, na místě je velký počet zraněných“. To automaticky evokuje představu čelní srážky a masakru. A nakonec – naštěstí – dle obrázků relativně malý ťukanec s pár odřeninami.
Obávám se, že takto to je téměř se vším, co se v médiích objeví.

Jan Sůra

To byl první tweet zdravotnické záchranné služby. Oficiální účet. Takže stížnosti tam.

Tomáš R.

O to smutnější, že oficiální informační kanály profesionálů šíří hysterii.

watslaw

Smutné je, že oficiální informační kanál veřejné instituce je na zahraniční webové stránce přístupné jen registrovaným uživatelům.

Vít Jůza

Nevím, zda je to oficiální informační kanál. Že je určen jen určitému okruhu, je v tomto případě v pořádku. Že někdo v rámci šíření paniky tuto první informaci z tohoto víceméně interního zdroje zveřejnil, to je problém.

nowas

To není žádný interní zdroj.

michalglogr

Mají to volat z okna?

watslaw

Co takhle to zveřejňovat na vlastní webové stránce přístupné bez hesla?

MaT

Na Twitter se můžete podívat i bez přihlášení (a tedy bez účtu). To, že když pak na daném webu klikáte dál, tak Vás to k přihlášení či registraci trochu tlačí, to už je jiná věc. Ale jinak jsem také zastánce spíš klasických webů, než toho, aby sociální sítě sloužily jako hlavní komunikační kanál. Uznávám ale i to, že to může mít jednu výhodu – málokterá firma či instituce má web dobře škálovatelný, takže se může snadno stát, že se o něčem objeví zmínka někde v televizi či v jiném médiu a web dané instituce je rázem nedostupný. Servery Twitteru či… Číst vice »

hans

Já nic ,já muzikant. Njn, v jedné věci měl Zeman pravdu.

Tomáš R.

Ano, tentokrát jsem nemyslel vás a také jsem to v závorce svého příspěvku uvedl:-)

Patrik Čech

Přesně tohle četla kolegyně v práci. Dcera ji sedal v tom vlaku. Sbalila se a odjela.

Tomáš

Jak se to může stát? To nejsou vlaky nějak zabezpečené? Bohatě by stačila GPS z Alzy za 300 Kč a mohlo se zabránit tragédii. ČD je fakt středověk.

Air Traveller

jak by gps z alzy zabranila peojeti navestidla?

btw – CD? co s tim ma spolecneho CD?

Tomáš

Asi že by zablokovala jízdou dvou vraků proti sobě?? Asistenta má dneska kdejaká Fabie!! A to nemluvim, že v letadle by se něco takového nestalo. Jestli ČD nemají kromě toaleťáku ani na základní zabezpečení, tak ať to prodají soukromníkovi!

Martin

Ty jsi vůl,proč do toho tahaš ČD ty nic neprojeli. Hlavně si kopnout viď.

El Barto

Jak Hurvínek válku. Jo, kdybyste vytáhl ETCS nebo PZB, tak snad, ale nějaké GPS z Alzy?

A za dnešní srážku ČD opravdu nejspíš nemohou.

Pavel Skládaný

Opravdu škoda, že se už v 90.letech nedoplnily zabezpečovací body PZB ke každému hlavnímu návěstidlu, jako u kapitalistů. Vlak při projetí návěstidla v poloze „Stůj“ okamžitě brzdí (pokud je před ním i magnet 500 Hz, tak brzdí s předstihem). Teď už se to projednává nedobře, protože jsme se koncepčně vydali jiným směrem.

Pezos

Předpokládám, že by tehdy pyskovali přesně ti samí, co dnes pyskují na ETCS.

***** Petr

Podíl mají už tím, že fira nadychal. Pokud je to pravda , stávat by se to nemelo ani na jižní Moravě 😜

El Barto

Pokud fíra ČD opravdu nadýchal, pak stále nemá podíl na srážce. Dvě na sobě nezávislé věci.

nowas

Takže by zablokovala všechny vícekolejné tratě?

Vojtěch

Základní zabezpečení selhalo koukám u tvých rodičů. Guma jseš ale aspoň ty 😂.

Tomáš

Tak třeba tady čti, existuje to, ty mašinkáři https://cs.wikipedia.org/wiki/Indusi

El Barto

I kdyby vozidlo ČD (které srážku zřejmě nezavinilo) bylo vybavené Indusi, tak jím není vybavená trať SŽ a bylo by k ničemu.

Tomáš

| to je ten problém! Že na to kašlou ČD i SŽ. Máme stejné zabezpečení jako v roce 1950

Air Traveller

stihl jste ve svem (jiste spravedlivem) rozhorceni zaregistrovat, ze CD do niceho nenarazily? ze narazil vlak jine spolecnosti do vlaku CD?

El Barto

Proč by ČD instalovaly do svých vozidel pro vnitrostátní provoz něco, co na síti SŽ nemůže fungovat?

jackbrno

Tak znovu, zabezpečení tratě nestanovují dopravci. Netuším co tady pořád blábolíš o ČD.

Robert Šalda

Malér udělal KŽC, ale kašlou na to ČD a SŽ…🤣

vbb

Ten odkaz máte špatně, asi jste chtěl dát
https://www.alza.cz/tomtom-go-classic-6-d6557059.htm
🙂 🙂 🙂

Krom toho, že není za 300, by vám to asi ukazovalo, že jedete po ulici (a ne po kolejích), o druhém vlaku by to nemělo ani potuchy a vás by to stejně nezastavilo.
Tak komu byste tím prospěl? Komu?

Air Traveller

znovu se ptam, jak by gps zabranila jizde dvou vlaku proti sobe? zkusim napovedet – problematicke je to uz jen proto, ze gps je natolik nepresna, ze ani neni schopna rozeznat, jestli jede po jedne nebo druhe koleji. plus asi tak milion dalsich duvodu, proc by to nefungovalo. ta kdejaka fabie ma sice milion asistentu, ale zadny neni napojen na gps. v letadle by se to nestalo, ale nikoli proto, ze gos – letadla zadna GPS based zabezpeceni nepouzivaji a znovu se ptam – proc do toho tahate CD? CD do niceho nenabouraly. nemluve o tom, ze po nich chcete… Číst vice »

Tomáš

Tady čti: https://cs.wikipedia.org/wiki/Indusi Ve vyspělých zemích by se to nestalo, ty vláčkaři

Air Traveller

indusi je “gps za 300”?

El Barto

Jenže ono to Indusi je přece jen něco úplně jiného, než vaše GPS z Alzy za 3 kila. A musí jím být vybavena trať, kterou ČD nespravují už nějaký ten pátek.

petr

Proč na kašpara jako Tomáš vůbec reagujete….to nechápu

jackbrno

Ve vyspělých zemích se vlaky sráží úplně stejně. Akorát se to tady nedozvíš on-line za pár minut. Musel bys použít mozek a trochu víc hledat.

Y.K.

No, to zase není tak úplně pravda. Ne že by srážky neexistovaly, ale jejich počet je u nás fakt vysoký. Což je dáno mizerným zabezpečovačem, který konečně začíná být nahrazován.

Jirka63

Ty jsi opravdu inteligent.Píši slušně.

Jindřich Kuchař

Letadla mají TCAS, což je zařízení za desítky tisíc dolarů a na alze ho momentálně skladem nemají

Znalý

Z nejvetší pravděpodobností tuto nehodu způsobil právě „soukromník“.

Martin

Ano, letadlo ve vzduchu těžko zastaví jako ten Elefant. A teď vážně: Srážka letadel nad Überlingenem.

bakiy

Nebo Českými Budějovicemi, ať zůstaneme v Česku…

Vincenc

Proč řešíte ČD?Navestidlo projel strojvedouci KŽC.

jira.h

ty chytrej to právě tu drobnou srážku soukromník zavinil

Tomáš

To není problém té linky, ale Správy železnic. Ti mají vědět, kde je jaký vlak!

El Barto

To ale oni vědí, oni tam ten vlak KŽC nepustili. Pište raději o něčem, o čem máte aspoň elementární znalosti, pokud ovšem nechcete jen tak neopodstatněně nadávat a kopat do ČD a SŽ

jira.h

SŽ ale ví kde jejich vlak je. Oni nemohou že stroujvedoucí od soukromníka čuměl do mobilu a přehlídl návěst

jackbrno

Oni vědí, kde je jaký vlak. Akorát spoléhají na to, že zastaví před „stůj“.

jackbrno

Tvl,. co to má společného s ČD? Jestli sis nevšimnul, tak vlak KŽC narazil zezadu do stojícího vlaku ČD. A ne, zabezpečení na železnici se fakt nedělá na základě GPS nikde na světě a kupodivu ani v letectví.

Olin

Jj, ale Hellfíra na to jede docela spolehlivě 🙂 . Pravda má odblokovanou „ostrou“ verzi, ale to proto, aby trefila třeba to čelní okno, protože jak již zde bylo zmíněno některým z kolegů, jinak je to kolej jako kolej.

Karel Mio

Nekrmte trolla.

Marťas

Spíš trotla než trolla

qěcy

Dvou vraků možná.

Kkarel

Ty jsi dobrý materiál, pokud se zrovna někde neléčíš by bylo zajímavé si zajít na pivo. Kolikrát v životě se podaří něco takového potkat.

Jindřich Kuchař

GPS z alzy není dost přesná na to, aby poznala na které z paralelně vedoucích kolejí vlak jede. Dále ji nelze napojit na brzdy vlaku, takže by maximálně zobrazila červenou barvu – ta už ale byla zobrazena na návěstidle. A pak netuším, jak by GPS z alzy zjistila, že před vlakem je jiný vlak, nevím že by spolu GPS z alzy komunikovaly.
PS: U všech asistentů v autě je v návodu napsáno, že nic negarantují, nemusí fungovat, nelze se na ně spolehat a automobilka při jejich použití za nic neručí. To zrovna není vzor pro zabezpečení jízdy vlaku

Petr Vašek

Tvoje máma tě měla prodat soukromníkovi (ale na převýchovu).

Roman

Je vidět že nikdy jsi nejel na stanovišti strojvedoucího nebo aspoň na stupačce jako posunovač.

Marana_CZE

Nabourali jim do fantu, co jiného? 😀 I jako oběť za to můžou!

Modré zábradlí

Nemají se plést Bohoušovi do cesty, jejich vina 🙂

Lukáš

Přece si GPS z Alzy pověsí na stěrač jako amulet.

Vít Jůza

Že včas neujela … (nevím, zda by to bylo reálné řešení).

jackbrno

1) zabezpečení si nestanovuje dopravce (ČD), ale správce infrastruktury (SŽ) a 2) ne, GPS z Alzy by fakt nestačilo. Ty máš nápady jak tři dny starý pes 🙂

Blahoš

O vaší inteligenci plně vypovídá váš příspěvek.

Tomáš

Tady čti ty mašinkáři: https://cs.wikipedia.org/wiki/Indusi Ve vyspělých zemích by se to nestalo, ty vláčkaři. Za vše může SŽ a ČD. Jsou to líné vši a nedokáží ani zainvestovat pár set tisíc do bezpečnosti lidí.

El Barto

Až na to, že návěstidlo neprojel vlak ČD ale KŽC. A přece ČD nebudou do vozidel montovat něco, co na tratích SŽ bude mít funkci nanejvýš tak těžítka.

Zapa

Víš co Sašo…..

El Barto

A investice do ETCS běží jak na straně ČD, tak SŽ, takže nemáte pravdu. A rozhodně nejde jen o pár set tisíc.

jackbrno

Ve vyspělých zemích se srážky vlaků stávají běžně taky…

Sasi

Začínám pozorovat. že to bude troll. Opakuje se víc než zaseklý gramofon.

Petr

Jseš fakt tak blbej nebo to hraješ?

Y.K.

Zkratku ETCS jste někdu slyšel? Většina lidí tu ví co to je Indusi, PZB a podobné systémy, zřejmě na rozdíl od vás, když jste si to po lavině komentářů našel na Wiki.

Fakt to není GPS z Alzy za pár stovek. K pár set tisícím si přihoďte pár nul. To je spíše v řádu stovek miliard. Divím se, že jste ještě nepostřehl diskusi k ETCS, která je tu letos opravdu živá a taháte z pytle podivnosti.

jira.h

PLÁCÁŠ NESMYSL. PROČ DO TOHO PLETEŠ ČD KDYŽ NÁVĚST PROJEL VLAK KČC A OPRAVDU BY GPS OD ALZY NEPOMOHLA. JSI ABSOLUTNÍ MIMOŃ

Tomáš

Prosimtě neřvi na mě ajznboňáku

Michal.S

Tomášek co nemá rád vláčky a vláčkaře má pravdu, že zabezpečení jízd vlaků je zastaralé a jistě vî, že už se s tím něco dělá. ETCS.

jackbrno

A ty si hoď na hlavu alobalovou čepičku, máš asi ozářený mozek… Nebo jsi spíš ještě nevystřízlivěl ze včerejší chlastačky, podle toho co píšeš za ko*otiny 😀

MiK

Musí, když se s tebou jinak bavit nedá 😉 Dle tvého uvažování, pokud stojíš na křižovatce ne červenou a někdo jiný to do tebe napálí, tak 100% viníkem jsi jen a pouze ty! Trochu pokřivené, ne? 😉

percula

Tak piš to co má hlavu a patu. Tomu co píšeš chybí, víš o drátě něco víc než že se jezdí po kolejích?

jira.h

tebe měl táta utřít do kapesníku nebo máma polknout. Ty jsi neskutečný trol.
PS nejsem ajznbonák, a vubec na železnici nepracuji

Jirka63

Manažére z Alzy,zalez a nepleť se tam,kde se baví dospělí

janvagala

Ty seš vážně retard.

Anonym03

Kup si GPS za 300 do svojí Feldy a neotravuj na odborném zpravodajském webu, když o železnici víš zjevně úplný houno, chytrolíne.

Ketchup1970

Patent na zabezpečovací systém jste si už podal? Adresu úřadu v Bubenči máte?

BND30

Jakože to podat na sračkárně….

Michal M

Nééé, další mamlas kupuje GPS v Alze a vytahuje páječku…

Jirka63

ČD nic neudělalo,jelo podle předpisů.Jen soukromník je nedodržel.

Michal²

Alkohol škodí zdraví

Y.K.

A kde by se na GPS vzal ten druhý vlak, poloha výhybek, návěstidel? To mi fakt v Alze ukažte. Jen se nebojte, odkaz sem. Plácáte o něčem o čem nemáte páru (ani o výpočetní technice ani o zabezpečení).

Vojtěch

Jsem zvědavý, jestli si ještě teď KŽC dovolí držkovat, že ETCS ke diskriminační. Po tomhle incidentu už by měli jen šoupat nohama.

Air Traveller

nebal bych se. nejakou zaminku si najdou.

Panoramix

No, na volné trati při dobré viditelnosti šťouchnout zezadu do Elephanta, to je ukázka pořádného “mistrovství”. I jestli projel návěstidlo “stůj”, pořád toho Elephanta měl před sebou vidět. A reinkarnace 810 určitě nevyvine takovou rychlost, aby se to nedalo v pohodě ubrzdit. Nedivil bych se, kdyby fíra upřednostnil chatování s kamarády před věnováním se situaci před sebou. Jinak se to snad ani nedá odůvodnit, pokud zrovna nedostal infarkt či epileptický záchvat.

Libor

Říkám to furt, telefony do služby pouze tlačítkové a hotovo.

Apollo 17

Strojvedoucí má dnes v mobilu traťový jízdní řád, tabulky traťových poměrů….(je to záloha za tablet).

libor

má mít tablet

Karel V.

Píšou že byl v zácviku…

BND30

Nácvik nehody – za jedna !

šumař Bárta

Má jedničku i za projetí návěstidla 🙂
ale jen jestli ho pustí i k nácviku rozříznutí výměny

Anonym03

Je to v oblouku a přehledné to rozhodně není.

Liquid

Nemějte kecy, když nevíte o čem mluvíte. Projet návěstidlo je samozřejmě neomluvitelné, ale 813.2 má nekovové špalky, které v nižší rychlosti po odpadnutí retardéru brzdí velmi špatně. S originální 810 by naopak měl mnohem lepší šanci to ubrzdit, byť tady určitě nikdo nemáme dost informací na to, abychom to rozebrali detailně a konkrétně.

Starej

Jak nevídané 😀 srážka vlaků u nás?

El Barto

Jinde ve světě se vlaky nesrážejí?
Zbytečné české sebemrskačství.

Nose Peak

Jinde ve světě je Příhoda omezen zabzař, v Čé eR nikoliv…i Rumunsko má líp zabezpečený tratě…

El Barto

Ano, to je důvod celé akce ETCS, abychom měli opravdový zabezpečovač.

Martin

😂

Marana_CZE

Neprojel spíše vjezdové návěstidlo? Co si pamatuju, tak tam byl odjezd těsně před odbočkou a kus předním ještě vjezd…

Jan Sůra

ano, vjezdové, první informace byla mylná.

rony

Jen si dovolím opravit autora…strojvedoucí projel návěstidlo 301VS, které není oddílové, ale hlavní návěstidlo.

Tobias

Oddilove navestidlo je ale taky hlavni.

Radim Škopec

A odkdy oddílové nepatří mezi hlavní návěstidla?

Pavel Skládaný

Podle označení by to mělo být spíš vjezdové návěstidlo.

jackbrno

Hlavních návěstidel je celkem 7 druhů a kupodivu oddílové patří mezi ně 😉

rony

Omlouvám se, špatně jsem to napsal, chtěl jsem napsat vjezdové. Spíše mě šlo o to, aby to někdo nezaměnil s oddílovým návěstidlem autobloku, za které lze, za určitých podmínek jet, i když návěstí stůj. Ale samozřejmě oddílové návěstidlo např AH, atd je hlavní návěstidlo.

Pavel

Co je vlastně strojvedoucí v zácviku? Má u sebe někoho nebo už jede sám? V prvním případě, co dělal ten instruktor?

Radim Škopec

Ano, v zácviku je strojvedoucí pod dozorem strojvedoucího, který již má hotové papíry. Co dělal ten, co jej měl hlídat, to je otázkou…

Petr Vašek

Nebyl to Bram? Vždy, když je tu článek o Langustově KŽC, tak exceluje v diskusi. A dnes nic…

jackbrno

Strojvedoucí v zácviku sám nejede. Musí mít u sebe jiného strojvedoucího s praxí >5 let. Nicméně umím si představit, pokud se tomu dohlížejícímu strojvedoucímu zdá, že už zácvikář jezdí dobře, protože s ním už měl třeba několik směn, tak si třeba odskočí na minutu na WC nebo holt čumí do mobilu a nesleduje pořádně trať.

Koro

5 pet už dávno neplatí. V praxi zácvikáře dostávají i strojvůdci, kteří jsou měsíc po zkouškách

Koro

5 let*

Tomáš P

Uz at je vsude povinne ETCS bez jakekoliv vyjimky! Nemas ETCS nejedes, tecka.

Hans N.

Kdo Ti při volání po zabezpečení dá minus? Nechápeš.

Tomáš P

Taky ne.

Pavel Skládaný

Asi ti, kteří vědí, že zabezpečit všechny tratě pomocí ETCS je v dohledné době iluzorní.

vlachjan

Přesně, kdo by byl proti zkvalitnění zabezpečení… Oh, wait… https://zdopravy.cz/kzc-doprava-poda-ve-veci-etcs-rozklad-zpusob-zavadeni-povazuje-za-diskriminacni-204494/

Martin

Chtěl jsem jenom pozdravit kolegu od konkurence, říkal strojvedoucí… To bylo jen takové přátelské pošťuchování, povídal druhý….

BND30

Kdyby jeli okolo Troji, tak bych pochopil rozhovor zácvikáře s fírou:
Je tam elefant.
Vidím.
Stojí tam ELEFANT!
Říkám, že ho divím !!!
TVL SLON – Prásk

Vít Jůza

Na dohled možná ZOO je, ale teď jsou sloni z druhé strany kopce.

Tomáš M

Hlavně si SŽ vyplatilo mimořádné pololetní prémie, protože podle slov, že se jim daří!!!!
#mynic

Air Traveller

jak premie v SZ souvisi s tim, ze vlak projel navestidlo?

El Barto

Prémie v SŽ s tím souvisí akorát tak, že ze SŽ dělají vděčného fackovacího panáka i pro případy, kdy je v tom SŽ nevinně.

Hans N.

A ona tam SZ má nějaké zabezpečovací zařízení? A mohli bychom ho vidět?

El Barto

Pravda, už před desítkami let bylo možné zavést PZB. Takto u nás bude prvním skutečným zabezpečovačem až ETCS a to ještě na mnoha místech potrvá.

Filip Jirsák

No, SŽ v tom zas až tak nevinně není – to, že trať není vybavena tak, aby bylo možné použít (skutečný) vlakový zabezpečovač, to jde plně za SŽ. Resp. zrovna tady už možná trať vybavena je, ale použití stále není povinné.

El Barto

V tom případě nesou vinu všichni, kteří už od dob totáče mohli zavést PZB, ale neudělali to. Teď před příchodem ETCS už je trochu pozdě.

Tomáš M

Kde tam vidíte v mém textu, že za to může SŽ, psal jsem jen o prémiích……

Air Traveller

no a ja se ptam, jak s tom ty premie souvisi?

Tomáš M

Že si je zaslouží, za tak těžkou práci

El Barto

OK, takže vlastně ty prémie s obsahem článku nesouvisejí vůbec jinak, jen ke kopnutí do SŽ.

Zapa

To ale neprojela SŽ, ale strojvedoucí KŽC. Ale počkal bych na vyšetřování.

Kamil

Ale SZ stavi vlakove cesty. Dost casto tak, ze vlaky stoji na sire trati. Tak hlavne ze mame CDP, ktere by melo zajistit plynulejsi jizdu vlaku, ze?

Air Traveller

blábol.

BND30

Přesně tak, a když uvízne elefant na Balabence, vyběhnou dva tři z kanceláří a pomůžou zatlačit.

Martin

Jenze on tam neuviznul. Tady je to klasika, ze na CDP nejsou schopni vyrobit vlakovou cestu tak, aby se projelo bez zastaveni v mezistanicnim useku.

BND30

Ne vždy to jde. Příčin může být mnoho. Porucha zabezpečovacího zařízení. Dispečer, který vidí dále než vy z okna, upřednostní jiné vlaky. Porucha na vlaku. Špatný způsob vedení vlaku. Dlouho nastupující cestující. Zásah IZS u vlaku. Výpadek napětí…. SŽ není svatá, ale opravdu nemůže za vše.

jouda

Zrovna okolo Balabenky stáváme ve směru od Vysočan poměrně dost často. Většinou pouštíme R/EC od Holešovic.

markuc

No jo. Ale přiznejte, v autě na křižovatce také nadáváte na příslušného programátora semaforů, že zrovna Vám taky nevyrobí pokaždé průjezd na zelenou?

Jarda

A co má jako bejt. Když mám na stůj tak stojím jak v nádraží tak na širý trati. Můžu stát z jakýhokoliv důvodu a ve většině případů mi do toho proč stojím jako strojvedoucímu dohromady nic není. Až se rozsvítí návěst dovolující jízdu tak pokračuju.

Martin

Strojvedouciho nikdo neomlouva. Ale SZ ma tady taky maslo na hlave.

vbb

To na tom vjezdu měla rozsvítit dvě červené? Nebo tři? Nebo kolik?

markuc

Při stání na širé trati, na rozdíl od stání v žst., asi chytneme blechy, či něco podobně katastrofického

David Peca

Přesně, daří se jim, ale vám se nedaří, píšete na špatnou diskusi.

Error

Toto uz je nemoc, opravdu.

Tomáš M

Být kritický znamená nemoc, aha. Ano nepřijmout kritiku a nepoužít sebereflexi je opravdu nemoc.

rejpal

Jeste stesti, ze to nebylo obracene.