České dráhy zesílí po dnešní nehodě kontroly strojvedoucích, zda nejezdí opilí
Srážka vlaků na Balabence. Foto: HZS SŽ
Dopravce letos provedl 47 tisíc testů na alkohol a omamné látky.
Dopravce letos provedl 47 tisíc testů na alkohol a omamné látky.
X:
Policie ČR
@PolicieCZ
Kriminalisté rozšířili právní kvalifikaci případu o TČ ohrožení pod vlivem návyk. látky. Strojvedoucí se v nemocnici podrobil lékařskému vyšetření a nyní čekáme na výsledky. Úkony TŘ s ním mohly být provedeny až po několika hodinách, když jich byl vzhledem ke svému stavu schopen.
Na stanovišti byla nalezena flaška od chlastu. To leccos vysvětluje, proč na to nikdo nepřišel předem.
Zdroj této informace? Ten příspěvek na X jsem našel, to je teda síla a průser jak Brno, ale to o flašce na stanovišti ne.
Jen to ukazuje na komunistický režim v ČD. Děsná firma. Ožralý strojvedoucí není poprvé.
ČD patří do minulého století.
Ale ten strojvedoucí nepatřil k ČD, ty chytrej. Ani sis nedal práci si přečíst články, natož jim i porozumět…
Procházím občas do firem, kde je na vrátnici automatický terminál s orientačním měřením alkoholu v dechu. Asi hold jiná firemní kultura.
To jim tam asi pracuje pěkně ožralá pakáž, když něco takového potřebují ke svému fungování.
V kolejišti celostátní dráhy se vrátnice nenacházejí.
Kolik z těch 47 tisíc kontrol bylo provedeno reálně? Ne jen „tady mi to podepiš“. A žádná evidence měření a testerů s tím stejně nepomůže… 😉
Mě by hlavně zajímalo, kolik těch kontrol bylo pozitivních – to do tohot tweetu nenapsali.
I kdyby objevili, tak ho nevyhodí. v ČD se totiž nevyhazuje. Tam člověk klidně nemusí pracovat, nic se mu nestane.
Ty časy už jsou snad dávno pryč.
Neměl jsem těch pralinek sníst celou krabici najednou…
Bylo by zajímavém vědět, kdy byl použitý tester naposledy kalibrován.
Každý záznam má údaje o kalibraci a teplotě.
Ale tak následovaly krevní testy …
On je tady ještě jeden problém, že pokud strojvůdce (podobně pilot letadla, řidič autobusu, etc.) ve svém volném čase konzumuje vysoké dávky alkoholu, dejme tomu až 3 promile, i přesto že do práce přichází střízlivý nebo téměř střízlivý, je to problém. Pravidelné pití vysokých dávek alkoholu otupuje myšlení a SNIŽUJE KONCENTRACI, proto by měly být povinné psychologické testy dejme tomu co 5 let, a to právě testy na míru koncentrace. Ne na výšku IQ, ta klesá s věkem, to by bylo diskriminační, to potřebné není.
A nemělo by se to snad týkat všech profesí?
Mno v dílně nebo se smetákem na ulici zdaleka nehrozí taková škoda, jako při řízení drážního vozidla.
To jistě, ale není to omluva.
Sládek v pivovaře taky. Hihi
Zkuste p. Kocourek měsíc, čtvrtrok anebo rok jako ‚leťák‘ v Praze a uvidíte, co Vaše KONCENTRACE, kdyby bez jediné kapky alkoholu 😉
Když se pro halíř jde přes mrt*oly..
Můžete řešit co uznáte..
(asi jako byste řešil prasklinu v přehradě, když pár metrů vedle budete mít díru metrového průměru 😉.. )
Asi jim tam budou krom ETCS muset namontovat i alkoholové testery.
Trochu mě překvapuje, že nemají každý den alespoň orientační měření.
Protože nedělají ve fabrice ,ale na tratích. Na severu Čech má ČD strojmistra jen v Děčíně, Chebu a Lounech(v Mostě jen přes den). Nastupující strojvedoucí v Ústí nad Labem , Rumburku, Mostě(v noci), Chomutově, Varech se hlásí jen telefonem (aplikací ).
Chápu, že mnohde je to obtížné, ale zrovna tyhle pražské linky jsou snad celkem dobře řešitelné.
Když budou alkoholici vědět, že na Hlavním, Smíchově nebo Masarykově čeká někdo z ČD nebo z PID s testerem, tak si večer předtím spíš dají pozor.
Alkoholikům je to jedno. Nehledě na to, že pokud někdo nasává ve velkém, tak se to o něm většinou ví.
V takovém případě by je ovšem ty testy podchytili, což také není špatná věc.
Jen se zeptám-v autobusech jsou testery, dneska už běžně, možná dokonce povinně. Jakmile se nadýchá, tak buď nelze nastartovat nebo aspoň zařadit rychlost. V lokomotivách nic takového není?
Kde to je v autobusech běžně nebo povinně?
Ve Skandinávii a Německu jsem testery viděl v busech běžně. I při střídání na trase musel nastupující řidič dýchnout. Jeden mě říkal, že všechny busy vyrobené po roce ?? musí testery mít. Ale nerozuměl jsem zda z výroby nebo je požaduje zadavatel výběrka na ZDO. Každopádně Německo, Švédsko a Norsko dle mých pozorování běžná věc.
Tady nejsi ve Skandinávii
Regiojet: https://www.busportal.cz/images/stories/2019/15269_RegioJetScaniaalkoholtester.jpeg
Takže ,když se posere alkoholtester, vlak nevyjede a bude odřeknut.
A když bude měřit nesmysly tak taky. Někdo může mít ze zdravotních důvodů acetaldehyd v dechu a nulu v krvi.
Což ale některým nezabrání ho opokutovat, protože si ten zdravotní problém způsobil zcela úmyslně, má přece řidičák na auto a to u některých rozhoduje o zavinění.
Co třeba „vyjede, ale udělá to řev“ – zpráva pro dispečera, na tachografu bude záznam „bypass dechové zkoušky“…
Na vlaku není tachograf, ale rychloměr to za prvé.
Za druhé je to zásah do řízení vozidla, takže nutné schvalování drážního úřadu, v tomto případě dokonce ERA. To máte za několik milionů a schvalování a zkušební provoz minimálně na několik desítek měsíců.
Chtěl bych vidět dopravce, který by do toho dobrovolně šel.
Naštěstí se na vlaku nemůže porouchat vůbec nic jiného, takže neexistuje nic jako záloha.
Vzkaz pro strojvůdce vlaku, kterému naměřili 2 promile: kamaráde byla to chyba, ale jsem s tebou. Celé je to nesmysl. Ty jsi nic nezavinil. Pokud bys s tím Elefantem vyjel na Masaryčce na ulici, pak ať ti dají třeba doživotí. Ale tohle by si měl odskákat skutečný viník. Bohužel vše je z principu postaveno špatně. I kdybys měl jen půl promile, byl bys pro systém a bohužel i pro drtivou většinu tohohle omezeného národa viníkem. Ještě jednou: jsem s tebou a držím palce.
Oba byste se měli léčit. A jediný omezenec jsi ty. Zajímalo by mě, jestli bys to pořád tvrdil, kdyby se vysypal s vlakem, kde by seděla tvoje rodina. Je mi z takových bezmozků, jako ty, na blití, není divu, že pak Andrej má 30 % a SPD se dostane do parlamentu, když chodí volit alkoholici, co jsou permanentně pod vlivem.
Prosím, nespojujte toto s politkou. Chápu, že máte mnoho výtek proti těmto stranám. Ale to, že nacamranej se neřídí (auto, vlak, letadlo ani nic jiného) by snad mělo být nadstranické a vaše šťouchnutí mi přijde zbytečné.
Odkdy se bere opilost řidiče jak se bere, od chvíle pohybu prvního povozu? Asi ne, viďte? Takže on ten přesný, přesně jasný jedině správný pohled.. V případě že byly časy kdy v momentě průseru šlo o ‚polehčující okolnost‘, neviděl bych problematiku totálně absolutně černo- bíle (NEZASTÁVÁM se, řeším ne/napadnutelnost principů.. Že byly časy, KDY BY MU TEN (PŘÍPADNÝ) ALKOHOL BYL PRICTEN K DOBRU! (V momentě být chyba u něj, průser kvůli jemu!.. ) )
Jediný, kdo tu tvrdí, že alkáč z elefantu zavinil nehodu, jsi ty.
Z nějakého omezeného lidu asi budeš.
A ještě pošli děkovný dopis na KŽC, protože položili „život“ šrotovlaku za možnou větší nehodu o kousek dál nezodpovědným norkem. Už jenom tvé pochlebování je na hranici demence. Opravdu není normální jezdit autem, busem nebo vlakem s dvojkou v žíle. Místo držení palců jsi ho měl vzít pod paží do léčebny. Není chyba že ho chytli, ale že na chlastu jede zřejmě za podpory taky kamarádů.
Až na to.. že výsledek krve na alkohol strojvedoucího byl negativní.. který již od počátku říkal PČR že nepil..že to způsobily léky..
Asi byste měl příště lépe vyhodnocovat, kterým informacím věřit.
Ne, s takovou hladinou alkoholu nemá co dělat ani za volantem, natož za kniplem lokomotivy. Nikde na světě.
Jeden takový zabil sebe, zramoval pendolíno, zranil několik cestujích i několik kolegů. Podle závěrečné zprávy měl 1,64 promile v krvi a střední stupeň opilosti. Neobhajitelné.
Takze ty bys hazel dlazebni kostky z mostu na dalnici, ale kdyz bys nic netrefil, tak bys v klidu sel domu.. Jooo, pokud by ses trefil, tak to by byla jina…
Jak te mohlo neco takoveho napsat???
Mezi tím „být nalitý“ a „být nebezpečný při práci náročné na rychlost reakcí, koncentraci…“ je silná kolerace, ale nebyl bych proti možnosti hájit se důkazem.
Zaplatit si okamžité přezkoušky, než se složí komise tak vyklikat nějakou postřehovku na PC.
Za co mínusy?
Dokud je nalitej(a možná ještě přiživovanej, když testy trvaj dlouho) udělat testy na rychlost reakce, orientaci v prostoru, z předpisů, … pokud je ve stavu, že licenci, osvedčení dopravce, zkoušky na typ mašiny atd. udělá, tak by to přebilo nafoukaní.
Naopak kdo nenakliká postřehový test, neumí předpisy, chodí na směnu nevyspalý,… může být nebezpečný i když nenafouká..
Špatný příklad. Toto nelze provést tak, aby se „nic nestalo“. Trefíte minimálně povrch dálnice, čímž ji poškodíte.
Firemní kultura ČD zaměstnávání ožral s výučňákem a dutou hlavou (je vidět, že Olomouc má s tím dlouholeté zkušenosti), kteří po práci chlastají nepřetržitě v nádražkách. V zahraničí platí firemní kultura a strojvůdci ani po práci nechlastají, leda, že mají dlouhé pracovní volno aspoň 7dnů a mezi nástupem a pařbou je aspoň odstup 5 dnů. Navíc platí přísné psychologické testy. To jsou prý ti čeští zaměstnanci ČD na které jak někdo psal dřív Polákům, Olomouc má čich. Narušení vlakvedoucí řvoucí jako tur, sílení průvodčí, opilí strojvedoucí, tak to už raději s Němci nebo Poláky. Když si to tak čtu tak… Číst vice »
to je fakt, v cizině se to nestává: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-vlak-strojvedouci-alkohol-promile-stuttgart-deutsche-bahn.A221216_134150_zahranicni_jhr
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-namol-opily-strojvedouci-francouzskeho-rychliku-minul-stanici-namerili-mu-336-promile-40038497
Chlape, vy byste to neměl pít ani ředěné.
já s ním teda fakt nejsem.
to jako, že je vlastně dobrej, že se tolik kilomertů udržel a náhodou nic neprovedl, protože krize by na něj přišla o dva kilometry dál? Jinak ale toho fíru neodsuzuji, je v éteru dost zpráv o tom, že v krvi alkohol neměl. Takže uvidíme, jestli něco uvidíme, až bude znám výsledek kevních testů.
O vině strojvedoucích zadního vlaku asi není pochyb, i když zatím také nikdo neprokázal, že šlo o chybu člověka, že neselhaly brzdy nebo nešlo o sabotáž výměnou červené a zelezné clonky na projetém návěstidle (něco takového se už také stalo).
Upřímně, hodně strojvedoucích jezdí v podobném stavu opilosti, protože jsou díky šetřícím směnám ráno tak unavení, že ani nevnímají okolí. Ale o tom se moc hlavně když se ušetří 0,7 strojvedoucího.
A co na to odbory, tlačí dál režijky?
Kritizují Ministerstvo Dopravy, že se odvážidlo soutěžit rychlíky, volají po zrušení krajů a ti radikální by platnost zákoníku práce podmínili zaplacením odborových příspěvků.
Takže vám jde zjevně, stejně jako vašemu předřečníkovi, si do někoho kopnout. Proč?
A co teprve řidičů autobusů, dodávek a dalších že…
Doba, kdy strojvedoucí za 12 hodin udělal 150 km už se opravdu nevrátí.
Jako ujet méně než 15 km za hodinu? K čemu je takový vlak, vlastně?
To těm volským a koňským povozům konkurují tak leda v nosnosti…
Právě. A to ten potah vyjde mnohem levněji, krmí a množí se to samo. Štěrková cesta taky levjnější, když na ní nejsou potřeba pražce a kolejnice, natož trolej.
Komunistické směny na nákladech, kde se většina času prostála v nácestných stanicích, se opravdu naštěstí nevrátí…
Někdo tady před nedávnem psal jak dlouho tvá projet s nákladním vlakem republiku… Pokud jsem to pochopil správně, je ot víc o čekání než o ježdění.
S výlukama SŽ úplně běžně.
Se ani vracet nemusí. Když na směně ujedu aspoň těch 150 km tak to beru za úspěch…
Pokud se nepletu, za realného socíku občas taky byla směna „nastartovat Sergeje, čekat jestli nebude volno na poskok do sousední stanice, nebylo, chcípnout“ 😀 ale narážka možná je na to že byly i směny „chrápat na fírcimře a ríkat tomu záloha“
Dneska čekám na služebním bytě na gauči až se Němci uráčí.
Ano, pokrok tam je.
„No hlavně o tom kecejte blbouni!
Ať máme na krku bezpečnost práce!“
dvě promile to je stav těžké opilosti, že se do tý mašiny vůbec dostal
Dostal, protože opilý nebyl 🤷
tedy podle mínusářů je OK jezdit vožralej??
jenže oni mu naměřili 1,9 a to je ještě lehká opilost.
Takže vlastně cajk, ne? To by tak scházelo, aby si člověk nemohl před směnou pár piv nebo panáků pro uklidnění.
Myšlení některých lidí vážně nepochopím. I kdyby to bylo 0,5 tak tam neměl co dělat
tenhle národ je plný alkoholiků, a pivo je tu náboženství 🤷♂️
https://cs.wikipedia.org/wiki/Opilost
Je to střední opilost a vzhledem k tomu, že je akoholik, bude mít symptomy mírnější.
A ty víš výsledky krve a znáš strojvedoucího osobně, že píšeš, že je to alkoholik?
V reakci na tu nehodu by spíš měli hlídat,jestli tam nemají nějakého střízlivého..
Od známých, strojvedoucích, vím, že se dnes kontroluje ve velkém.
Hurá akce poté, co se stal průser…
Lepší nedělat nic?
Při nástupu v depu je docela běžné, že tam lidi prijdou střízlivý.
Při střídání na ose se vesměs akorát fírové rychle pozdravěj a není tam nikdo s měřákem. Při odstavení mašiny kdesi v polích (nocování elefanta v některém z měst okolo Prahy) se ani nepotkají.
A kdy se tu objeví informace kolik měl na odběru? Aby tady horké hlavy trochu vychladly …
Jako abstinující alkoholik asi tak nějak tuším, jak to mohlo být, myslím s tím chlastem u strojvedoucího. Všechny scénáře s různými stavy opilosti a různými hodnotami promile versus snažení vést „normální“ život a vydělávat na živobytí v kontextu uvědomování si, že mám opravdu problém, jsem sám zažil. Je to upřímně peklo. Alkoholik potřebuje pomoc a mě bylo třeba i líto, že tu pomocnou ruku mi v tu dobu třeba zaměstnavatel nepodal. K čemu pak v našich firmách všechny ty personální nebo human resources oddělení. Ano, je to neakceptovatelné a musí se vyvodit důsledky, ale nezůstávejme jenom u toho, jestli si… Číst vice »
Vidím dost velký rozdíl mezi přijít na personální, že mám problém a potřebuju přeřadit na jinou práci, volno na léčení a podobně, a sednout ožralý do kabiny. V prvním případě jsem pro pomocnou ruku, v druhém už není moc co řešit.
Je to o tom Emane, že když máte problém a myslíte si sám, že problém nemáte, tak si nestihnete o tu pomocnou ruku sám říct včas. V mém případě jsem se klátil „jenom“ u počítače… Určitě nepopírám zodpovědnost, ale věřte mi, že když v tom lítáte a 1,9 po ránu v tom určitě lítáte, je vám všechno jedno.
takže je to chyba systému a za vše může Fiala s Kalouskem? 😀
Zrovna Kalousek by moh celkem vyprávět. 🤣🤣🤣🍻🥂
Mirek má jen laryngitidu…
Ano, jsem stejně jako vy alkoholik na důchodě a nenadýchat ještě neznamená, že je človek odpočatý a fit, když konzumoval před tím třeba dva dny. Sám jsem se takto natrápil mnohokrát, ale než přijít nacamraný do práce, raději jsem vzal volno.Bohužel, spousta lidí si neuvědomuje, že má problém s pitím a to ani v takovém příadě, když vleze napitý na mašinu……protože alkoholik je podle některých prochcaný smradlavý bezďák, okupující vleže lavičky, chodníky, příkopy apod….
Máte pravdu Tendo. Ale v práci pak ke konci každý druhý den volno prostě nedostanete…
No právě.To už pak jedině nemocenská a pak když už ani to ne, tak odjezd do odmašťovacího ústavu…pokud s tím člověk nešvihne sám.I takové znám a vàžím si všech.
Respekt.
jj,to je na pohodu,když plán dovolené na celý rok musíte odevzdat do konce prosince předchozího rouku,realně spíš vymahají do půl listopadu.
HR je pouze těžba lidí. Lidské zdroje. Tohle oddělení nemá nic společného s filantropií. I proto je ten název tak nelidský.
Každý větší firma nabízí zaměstnancům přístup k psychologiockému poradenství… Jedna konzultace tady a už je přestaveno na správnou cestu.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/daniela-dudova–pecujme-o-dusevni-zdravi-nasich-zamestnancu-/-28232/
V tomto případě lze nalézt lidský rozměr v tom, co se mohlo stát, kdyby ten alkoholik chyboval….
Martine drž se a vydrž. 👍
Jezdím 42 let a nikldy mě nenapadlo jít do práce po chlastačce,se zbytkovýn alkoholem,natož chlastat na v práci.Absolutně odsuzuji chování takového kolegy a jsem rád,že ho chytili,protože mohl způsobit obrovskou hromadu.
Mám to nastavené stejně…
Možná uděláte lépe, když si počkáte na oficiální zprávu DI. Na Káčku už jeden diskutující tvrdí, že dotyčný bere léky na játra a byl bez alkoholu. Tož tak.
Ano i po některých lécích může nastat situace, že jakýkoliv řidič auta/loko muže „nafoukat“ nějaké promile (desetiny,setiny) aniž by před či během jízdy požil jakékoliv množství alkoholu.
Dvě promile je ale fakt hodně. Štešstí pro něj, že šel rovnou na krev, to je jediné prokazatelné měření, kde měří přímo alkohol a ne metabolické indikátory, ze kterých se dopočítává výsledek na základě pravděpodobnosti.
Nevěřím, že 2 promile dokaží léky… Ale káčko je modla, tak to přeci musí být pravda…
Jenže Drager měří acetaldehyd v dechu. Alkohol v krvi je pak pouhá korelace, což může a taky způsobuje statistické chyby.
Ikdyž se mi to taky nezdá, tak raději počkám na něco důverychodnějšího než JPP.
Jasně, ale dělá se opakující měření dragerem ( po určité době), a nesmí tam být velká odchylka, jinak se měření opakuje. Nejpřesnější je samozřejmě odběr krve. Kdyby to byly léky, tak to není takhle velká hodnota. Ale počkejme na výsledky šetření.
Pakliže nechceš jít rovnou na krev. Pak už se opakované testy nedělají.
Proto se to po krvy do 0,2 ukončí. Okolo 0,4 ještě něco opindaš, ale při dvou promilích spíš zkoušel zátěžovým testem jestli játra a ledviny ještě fungují.
Tak se z něj vyklubal šikula. Už je obviněn z trestného činu ohrožení pod vlivem návykové látky. Měli jste pravdu.
TPC delate si prdel? to jako vazne?
spravne by meli CD na toho saska podat TO za obecne ohrozeni…
Veze x desitek lidi a je nachlastany? wtf?!
Už jste viděl výsledek krevního testu? Já ne, tak se ptám.
Ano, už jdou zkazky, že na krvi bylo nula.
No právě, proto jsem zvědavý na oficiální verzi.
nez se ten sasek dostane na krev je jasny ze to klesne nebo bude nulove..
Jasně, ze dvou promile na nulu. I kdyby na polovinu, je to divné, tak to nefunguje.
Dvě promile se odbourávají tak 10 hodin.
V Praze, při nehodě kousek od Bulovky, 2 promile docela těžko.
Dospělý muž, pokud je zdravotně v pořádku, odbourá za hodinu 0,2 promile, přičemž u naměřených hodnot pod 0,3 promile už je obtížně průkazné ovlivnění alkoholem. Takže by ho policajti museli do té nemocnice vézt 8 hodin, aby to šlo „uhrát“.
Šašek jsi ty. Z krve se ten alkohol odbourává daleko pomaleji než z dechu. Si o tom něco zjisti, než tu budeš veřejně ze sebe dělat blba.
Po požití vám hrozí náraz motorákem zezadu, a to i když stojíte a nic neděláte. Tak nebezpečný alkohol umí být.
(Pozn. ovšem jestli někdo jezdí fakt vylitý až na 1,9 promile, tak je ta reakce beze srandy na místě. Akorát ti ostatní, co nepijí a bude je to otravovat, mu asi poděkují.)
Ajaj, to bude zase na dráze kalamita a odřeknutých spojů…. jak po povodni…
Nějak se to vylilo. 🙂
Hezky jste to Martine rozjel. 😉 Miluju český humor a že ho neztrácíme ani v takových situacích. 👍
ČD nestačí stále udivovat 😀
To je chyba lidí, pokud bydlí na nějaké vesnici, tak to mohl být zbytkový alkohol
Jako jestli je u tebe 1,9 promile zbytkový alkohol, tak by mě zajímala špičková hodnota.
Vám skončil ban?
Tady je vina za srážku nejspíš u soukromníka, že strojvedoucí chlastal je druhá nesouvisející věc i když to omluvit nejde.
Nevím kde vzaly ČD tu hodnotu 47 tis. testů. Každý kdo pracuje u dráhy ví, že je to nesmysl. Osobně jsem letos ještě nefoukal ani nelízal 👍
To je asi počítáno včetně testů úředníků na nábřeží Ludvíka Svobody, aby nechodili do práce pod vlivem a nevymýšleli kraviny. 🙂
😂
České dráhy mají cca 13 500 zaměstnanců, tedy v průměru každý zaměstnanec podstupuje test na alkohol každé čtvrletí. Tak jsou buď testy prováděny pouze papírově nebo nejsou někteří zaměstnanci testování a někteří častěji.
Fakt, že během dvou let se stala nehoda, při níž měl strojvedoucí pozitivní test na alkohol (byť v tomto případě nezaviněná nehoda) je velmi zarážející.
Před lety jsem na výhybkách dýchal při každé návštěvě dozorčího jako jediný ze stanice -holt jsem mu „padl do oka“ jako mladý a dlouhovlasý – časy už se změnily, jako starý a dlouhovlasý dýchám dnes taky při každé kontrole, ale všichni kolem taky… 🙂
U Carga dýcháme pravidelně a lízání probíhá při periodické prohlídce.Takže nevím,kde jezdíš.
Osobně bych s vynášením soudů počkal až na lékařskou zprávu. Pití alkoholu k řízení čehokoliv nepatří, ale on takový ústní sprej nebo voda taky dokáží divy, vlastně i kompot nebo některé potraviny.
No rozhodně ne 1,9
to jo, ale neudělají ti 2 promile, to je fakt silná opilost
Ale ta krev určitě řekne víc, to nepochybně.
Rum, kontušovka, čert, jeřabinka, ořechovka, višňovka a vanilková!
Osobní vlak směr Praha-hlavní nádraží, oddíl první třídy sektor a, c, barový oddíl na stanovišti strojvedoucího.
to nad odlehčení
„Poslušně hlásím, pane lajtnant, že mne, mezitím co jsem čekal na ten nejbližší vlak, stihla ta nehoda, že jsem pil za stolem jedno pivo za druhým.“
Jo, to si člověk ráno vyčistí zuby, vypláchne hubu Listerinem, sežere flašku kompotu a pak jsou tam 2 promile, jen to hvízdne:-)
Plus „některé potraviny“, čímž se asi myslí tuzemák…
Když Vás policie za volantem zkontroluje Dragerem a nadýcháte, dle judikatury soudu už není potřeba další vyšetření krve a je to bráno jako důkaz pro správní nebo trestní řízení. Při pozitivním testu následuje tuším za deset minut druhý při kterém by pozitivní hodnota z ústní vody, višní v čokoládě či Margotky měla spadnout na nulu. Ale nikdy z těchto věcí nemáte 2 promile.
Nemusí rovnou na nulu, ale už propad na polovic (za těch 10 minut) znamená, že Drager měři něco úplně jiného. Pokud policie trvá na přestupku, trvejte na odběru krve.
To není potřeba ve smyslu že by Vás tam museli vozit, ale když si to vyžádáte sám, tak musí.
Což má ovšem smysl jen máte-li naději že byste na krvi mohl mezitím klesnout pod 0.2, případně jste-li si jiste ze byste přes 1 promile mít neměl 🙂
Fskutecnosti, pokud je prvni dychani pozitivni (to znamena vice nez 0,24), do 10 minut nasleduje druhy dychani.
Rozdil mezi prvnim a druhym merenim nesmi byt vice nez 10%; v takovem pripade je vysledek mereni neplatny.
V pripade pozitivniho nadychani je asi zhruba uplne pokazde vhodne trvat na odberu krve. Furt lepsi si udelat vylet do spitalu, nez mit riziko zakazu rizeni na zaklade nepresneho mereni, tuplem, pokud clovek vi, ze fakt nic nepozil.
I když vás změří Draegerem 2x pozitivně a s konzistentním výsledkem, pořád máte možnost napadnout výsledek měření ve správním řízení, pokud by se ukázalo, že jste chtěl krevní zkoušku a nebyla vám umožněna. Proto vás na krev milerádi odvezou. Protože když krevní zkouška výsledek měření potvrdí, tak jste prohrál.
Z toho, že střížlivý fíra návěst narozdíl od podnapilého kolegy nerepsektoval, si vyvozuju závěr, že by měli fírové naopak před šichtou panáka fasovat…
Dvě promile je spíš půl flašky.
Dvě promile v půl osmé ráno znamenají večerněnoční litr tvrdého alkoholu…
Měl jsem spíš na mysli, případ, kdy si někdo dá už ráno.
Přesně Petře.
Jo slyšel jsem příhodu o autobusákovi, kterej 20 let jinak než pod vlivem neřídil, ale pak se po tom začlo jít, tak si teda nedal a ve střízlivosti se vyboural. Protože jsem tuhle historku slyšel s mnoha obměnama z různých zdrojů (podle jedné varianty jezdil (jiný autobusák) 20 let bez papírů a přišlo se na to úplně náhodou), považuju to spíš za městskou legendu.
Kompotem nebo ústním sprejem fakt neuděláte 2 promile.
Tak určitě – padesátiletej chlap se u snídaně přežere kompotem (běžná toť strava) a nadejchá z něj dvě promile…
To by nebyl kompot, ale bowle, ne?
„1,9 promile, což je těsně pod hranicí opilosti“
„Všeovládající zlořidiči“ si prosadili trestný čin už při poloviční dávce.
Mno co, museli to být oni, ovládají přece stát. 😛
Každé tělo na alkohol reaguje jinak. Někdo je střízlivý při 3 promile, někdo se neudrží při půl. Třeba takoví asiati nemají skoro žádnou toleranci alkoholu.
A tak strojvedoucí vůbec nemusel působit podezřele, nemuselo z něho táhnout a nikdo by na to nepřišel, kdyby jej zezadu nenabořili. Jestliže pendluje jednu trasu, tak řízení je podvědomá činnost, kde je přímé spojení mezi okem a rukou, caso podvědomé, bez účasti mozku.
S 2 promile? To se poznat muselo. Ona to ukáže ta krev, protože mě taky napadlo, jestli na mašině neměl placatku a zrovna těsně před tím si nedal zdravotního prcka, to pak promile naskočí okamžitě a na krvi už bude mít třeba jenom 0,5 promile. Nicméně i tak evidentně nebyl normální.
Při 3 promile není „střízlivý“ opravdu nikdo, to je stav, který se jmenuje „vážná otrava alkoholem“. Je samozřejmě fakt, že každý vypadá v opilosti jinak a jinak alkohol odbourává. Měl jsem kdysi kolegu, který třeba ve 4 ráno sotva chodil a v 8 po třech hodinách spánku vypadal naprosto jakože nic. A pak jsou lidi, kteří se ze tří piv vzpamatovávají dva dny. Ale že by na někom skoro 2 promile nebyly vůbec vidět a cítit, to je velmi nepravděpodobné. I když, pokud se s lidmi potkával na větší vzdálenost a třeba ještě ve tmě, tak si toho opravdu všimnout… Číst vice »
Jedině mě napadá, že si dal něco těsně před tím. A tam pak ty promile naskočí, uvidíme ta krev.
Pokud pil pravidelně a byl ve stadiu, kdy byl na alkohol zvyklý, ale ještě si nestihl zničit organismus, tak na něm nemuselo být nic znát. Mám pár známých, kteří po 15 pivech uměli odejít po svých bez problémů s rovnováhou, zatímco já končil u čtvrtého, protože po pátém pivu už bych se motal. Dneska už jsou z těch lidí trosky, kterým vypovídají službu játra, ledviny, mozek. Ale když byli ve vrcholné alkoholické formě, tak vydrželi bez větších známek opilosti neuvěřitelné dávky.
To ano. Pokud takový člověk, který pije 1. ligu a zatím ještě nemá zničený organismus, dělá pomocného dělníka, tak to nemusí moc vadit. Ale pokud by tento typ byl fíra, tak je nemožné, aby o tom, že má zásadní problém s chlastem, nevěděla jeho rodina či kolegové. Je to opravdu zvláštní.
Víte, ani na těch stavbách to nemají rádi. On se vám pak takový opilec rozběhne a skočí na jedoucí tatru, aby mu šofér po cestě koupil dva rumy. Spadnout pod kola, je na místě vyřízeno.
Střízlivý můžete být i při vážné otravě alkoholem. Někdo je tak vytrenovaný nebo má takovou toleranci, že i takové množství alkoholu na něj nemusí působit.
To rozhodně ne. Střízlivost a opilost jsou jasně definované pojmy. Střízlivost je stav, kdy je člověk není pod vlivem alkoholických nápojů, což při 1,9 promile zkrátka je.
Zaměňujete dvě věci a to je objektivní hodnota a to, jak tu opilost subjektivně jedinec vnímá. Ano, někdo je i při takovéto hodnotě schopen zdánlivě dobře fungovat a někdo leží pod stolem. Ale opilí jsou oba.
Je to stejné, jako s nadváhou. Když má někdo BMI 35, je objektivně obézní. Někdo i s takovouto nadváhou může mít i celkem dobrou kondici a někdo se sotva zvedne z gauče.
A víte, že sportovci se svaly jako pohoří a víceméně bez tuku mají úplně příšerné BMI?
A to je ten vtip. Být pod vlivem a množství promile není ekvivalencí.
Tak ten byl vážně dobrej… 🤣🤣🤣👉
Při 3 promile není střízlivý nikdo. Někdo to může do jisté míry maskovat, třeba při ranním nástupu jsou rozmačkaní všichni, ale střízlivý opravdu není. To se prokázalo už tisíckrát. Nijak to nebrání běžně řídit, to je automatická činnost, brání rychlému jednání a myšlení. Tam zřejmě spadá i adekvátní rozhodnutí nejít do práce pod vlivem.
Po ránu 2 promile a střízlivý? Tyhle pohádky vykládej děckám.
Napsal to hloupě, ale pokud tím myslí, že ten člověk mohl vypadat a vystupovat jako střízlivý, tak se s tím dá souhlasit. Jsou lidi, co vydrží velké dávky alkoholu a není na nich poznat, že jsou pod vlivem. Jiná věc je, že za pár let budou na dně a pak už to pozná každý.
Což o to, vystupovat jako střízlivý třeba mohl, ale když nastupoval, byl v rauši.
No tak jasně já i se dvěma promilema odpovídám na otázky AZ kvízu líp, než většina ostatních lidí za střízliva – ty centra kde je paměť na bezcenná školometská data nejsou alkoholem skoro vůbec ovlivněna.
Ale mám zpomalené reakce, nepřesné pohyby, podceňuju rizika a prostě dělám všechny ty věci, které VŠICHNI opilí lidé dělají.
Aby se toho nechytl mluvčí ČD v rámci damage control kampaně. 🙂 „Náš strojvedoucí měl trať perfektně seznanou a navíc má vysokou alkoholovou toleranci, takže vlastně nic nehrozilo a vše je v pořádku. „
Neví někdo, jak je na tom AŽD s tou autonomní hydrou?
Někdo ví.
Hydra už toho autonomně moc nenajezdí.
Nechcete se taky zeptat na autonomní 810, resp. 811?
Ne. Chci se zeptat, jestli už náhodou není automatika bezpečnější, než fíra s dvojkou v žíle, případně barvoslepej fíra v zácviku s úplně slepým dohledem…
Vy už víte, že měl alkohol už v krvi? Už jsou někde oficiální výsledky rozbotru krve?
Automatika zatím bezpečnější není.
Pokud bychom chtěli jezdit jen za jasného počasí, přes den, vždy se sluncem v zádech a nechtěli bychom zjišťovat i problémy typu podemletí trati, vyšinutí kolejnic vedrem, větev v profilu či prověšené vedení, tak se automatika může jakž takž člověku přibližovat.
Nicméně legislativně je to zatím na nule.
Tak já bych se s dovolením zeptal právě na tu autonomní 810/811.
Tak ta je na tom lépe 🙂
Počítá se i s nějakým provozem „s cestujícími“ (samozřejmě ne přímo v ní, ale v přivěšené 010, kam bude „přímý přenos“ z kabiny, že fíra nic nedělá).
Prý příští jaro se můžeme těšit.
U kohokoliv, kdo řídí nějaký dopravní prostředek je alkohol neomluvitelný. Zvlášť u profesionálů kteří mají za zadkem desítky lidí bez ohledu na to, jestli způsobí nebo nezpůsobí nehodu. Leccos se dá pochopit, ale v případě alkohoholu, nebo jiných návykových látek za volantem, nebo pákami věc naprosto neomluvitelná.
Naprosto jednoznačně. Zkrat jednotlivce, kdy pod vlivem si myslí, že to domů „jak se říká“ dojede, si představit dokážu, ale v žádném případě neomlouvám. Ale že vědomě, ožralej, sedne za mašinu nacpanou lidma? To pochopit nedokážu. Jestli uvažoval tím stylem, že no co – pojedu na AVV, tam se přece nemůže nic stát, tak s takovouhle povahou fakt leda zavřít, nebo poslat na odklízecí práce po povodních a zavřít až pak.
Takového nechceš, aby se motal po stavbě. Ale zametat na zastávkách může.
Ale BOZP platí všude, to je pak těžký.
V tomto prípade je to jasné, a rovnako v prípade autobusu, nákladného auta, lietadla, atď… ale takmer všade na západe môže mať šofér OSOBNÉHO AUTA do 0.5 promile, niekde aj 0.8. A funguje im to, nemajú viac nehôd ako v ČR alebo SR. (Pričom ja netvrdím, že by sa taká tolerancia mala zaviesť aj v našich končinách…)
Nepochopitelná věc, musel už udělat min. jednu cestu z Prahy. Já si mylně myslel, že při nástupu ten alkoholtest dělají všichni (v osobce, u těch nákladů chápu, že to asi není tak snadný, ty si ty vlaky berou porůznu). Pro představu nad 1,5 promile Vás přijme záchytka a pouští, když vám alkohol pod 1,5 promile klesne. Ten musel přece být viditelně pod vlivem. Jsem zvědavý, kolik mu najdou v krvi, přece jenom jestli to měřili Drägerem, tak tam může hrát roli leccos. To si toho nevšimla ani vlaková četa při nástupu? V dnešní době si jít sednout za vlak plnej… Číst vice »
Má rudé bělmo, kruhy pod očima, vypadá unaveně, na pozdrav jen něco zamumlá, jde pomalu a z dechu mu táhne smrad cigarety, kterou právě kouří. Jak laicky poznáte, jestli je ten člověk jen fyzicky zničený ze vstávání ve 3 ráno, anebo je pod vlivem alkoholu?
Tak zničený a neodpočatý člověk nemá na stroji stejně tak co dělat. Fakt to není legrace.
Jak člověk pozná, že je zničený a neodpočatý.
https://www.youtube.com/watch?v=i_ZcDUa45vQ
Ten naměřený alkohol mě nejvíce mrzí, bohužel v Česku je stále ještě hodně zažitý zvyk trávit volný čas i pitím alkoholu. Kontroly jsou proto na místě. Je dobře pokud se zvýší.
Je vůbec otázkou, zda člověk, který ve svém volném čase pravidelně pije například do hodnoty 3 promile , je tím vhodným zaměstnancem – strojvůdcem, i když pak přichází do práce střízlivý, nebo s nízkými hodnotami. To je otázka na experty.
Možná je můj komentář pro mnohé k smíchu, to chápu.
Klidně dejte mínus, čakám to, a nečeká ani jedno plus.
Zřejmě je můj komentář trochu donkichotský.
Já bych řekl, že vůbec není k smíchu. Tohle by si měl zaměstnavatel sakra hlídat. Je rozdíl, když se někdo „ožere“ v kanceláři při počítání cestujících za minulý rok v Excelu a u strojvedoucího, který má za zadkem 200 lidí. Druhá stránka mince je, že těch vycvičených fírů je pořád celkem málo, takže zas extrémně šlapat po zádech jim nemůžou, šli by jinam. Ale tohle je naprosto nepřípustné a slušnej strojvedoucí zkousne i tu „buzeraci“ s alkoholtestem, protože chápu a rozumí důvodům.
A jak chcete zjišťovat, co dělá strojvedoucí ve svém volném čase? Pro zaměstnavatele je důležitá zkouška před jízdou, nebo během směny. Zase nepřehánějte. Něco můžou odhalit zdravotní prohlídky, ale to je tak vše.
Tohle je pro mě naprosto nepochopitelné. 1,9 promile na tom člověku už musí být zcela zřetelně vidět a cítit. Na stanovišti sice sedí fíra sám, ale od začátku směny se přece musel s někým potkat, kdo jeho stav mohl zaregistrovat.
Ledaže by vychrup flašku tuzemáku na cestě z Milovic do Vysočan, to pak jo.
Každopádně je to fakt kardinální selhání.
Jenom do konce roku? 🙂
Tomu se říká „smůla“, ten opilý srážku nezpůsobil a bez toho by se na to nepřišlo…
Několik úrovní průseru.
1,9 promile není pod hranicí opilosti, je to těsně pod hranicí „těžké opilosti“.
Za tohle by si měl jít strojvedoucí sednout, jako odstrašující příklad.
Tak obecné ohrožení se zraněním, k tomu skoro 2 promile. Počítám že pan prokurátor už brousí tužtičku a sotva bude chtít, aby to uhráli na podmínku.
Vtip je v tom, že tu srážku s největší pravděpodobností nezpůsobil a nejspíš ji ani nemohl jakkoli zmírnit. Tak nějak tipuju, že kdyby do něho ten v zácviku zezadu nevrazil, tak se o opilosti nikdo nedozví.
Je to sice průser, že byl nalítý, ale těžko mu přišijou nehodu a její následky. Chybí tam jaksi příčinná souvislost.
Pokud se i lékařským vyšetřením vykáže pozitivní alkohol, je to neomluvitelné a neakceptovatelné.
Určitě to nebyl nějaký zbytek, ale pořádná pijatika až do rána, nebo řádný hlt po probuzení.
Není to selhání jednotlivce, tento dobře věděl, že je zodpovědný za lidské životy a v jakém stavu má nastoupit službu.
V neposlední řadě tímto špiní i své kolegy a zeměstnavatele.
Že nižádným způsobem nezavinil popsanou mimořádnou událost, je zcela podružné.
Ostuda.
Ne sednout, lehnout. Do odmašťovny…
Sednout si za to, že byl v práci opilý…? Je to na vyhazov, ale nehodu a její následky mu nepřišijou. Nechci předbíhat vyšetřování, ale nevidím tam příčinnou souvislost…