Nevíme, co bude dál. Z opravené Osoblažky jsou místy trosky, voda vzala část úzkokolejky
Osoblažka po povodni. Foto: David Chovančík
Nejvíce poškozený je úsek z Koberna do Osoblahy.
Nejvíce poškozený je úsek z Koberna do Osoblahy.
Bardzo smutny fakt. Jechałem tą kolejką z synem 5 lat temu. Trzymam kciuki za odbudowę zniszczeń i powrotu codziennych kursów
Hlavně v místě té díry v náspu nezapomeňte udělat propustek…
To není špatný nápad. Teď už ho jen realizovat- (správce tratě).
Otázka je taky, co čeká trať 317. viz. https://www.facebook.com/udalostiostrava/videos/361515313699422/?app=fbl
Předpokládám, že Osoblazka se opraví, ale bude používaná jako trať pouze s víkendovým sezónním provozem. Základní dopravní obslužnost této části Slezska financována Moravskoslezským krajem bude zajišťovana autobusy, provoz na trati bude zajišťovan místní dopravní společnosti, např Slezskými zemskými drahami.
..se opraví…. Kdo ji pouze v turistickém režimu opraví?
Nějak nechápu Váš komentář. Mám tomu rozumět tak, že Vy si myslíte, že trať, co ji vzala voda, se už nedá opravit pro běžný provoz? Trať pro jakýkoli veřejný provoz musí splňovat jasné podmínky a předpisy a je jedno, jestli se tam bude jezdit stokrát denně anebo jednou ročně.
Od prosince ji od ČD měly převzít obce.
Doufám, že se ještě někdy svezu. Snad bude oprava co nejjednodušší
Poškození nevypadá nijak fatálně. A stavba jako taková je zcela jistě pojištěna. Neviděl bych to tak černě.
Informaci o pojištní tratě máte od provozovatele, nebo je to jen váš pocit?
Taky myslim, podle fotek to neni uplna katastrofa. Lokalne vymlety svrsek. Blby je to blato ve sterku, ale zprovozneni to ted branit nemusi, bude ale potreba to vycistit. Ted, dokud to je mekke by to mohlo jit vyplachnout, ale urcite nemaji cim.
To vyplachnuti plati i pro budovy, nejlepsi pomocnik po povodnich je wapka a hned jak vypadne voda, tak hned splachnout vsechny zdi. I zasuvky uvnitr jde pres kryt vyplachnout a vubec neni nutne nic rozebirat a otloukat. Meli jsme zatopeny dum 2x, mame to vyzkousene.
Tak téhle trati je mi opravdu moc líto, uzkokolejka nesmí zaniknout!!!!
Mě baví, jak se Osoblažsko považuje za nějaký skanzen s úzkokolekou, a nic více. Ale také tam prozatím ještě žijí lidé v naprosto otřesných podmínkách a zcela odříznutí od ostatního světa. A na úrovni rozvojového světa. A Moravskoslezký kraj, nebo stát právě tou úzkokolejkou, o které se pořád mluví, ty problémy zakrývají, a neudělali za 30 let vůbec nic (sic!!). Neinvestovala se tam ani koruna.
Proto považuji Moravskoslezký kraj za ten nejhorší a nejméně schopný v republice. A ono to tak ve skutečnosti také je.
Teď mudrujte.
To víme, že to je konec světa. Na druhou stranou takových míst v republice je určitě více …
Přísně vzato, v době EU a Schengenského prostoru to konec světa není.
Nicméně chápu jak to myslíte.
Mmch. když si vezmu, jak někdo z Osoblažského výběžku čte propagační VRTkové materiály o tom, jak „VRT zabrání ve vylidňování venkova“ či (cíleněji) „pomůže Moravskoslezskému kraji“ (přitom celý okres Bruntál, postižený mj. nadprůměrnou nezaměstnaností, nebude mít z žádné VRTky téměř žádný přínos).
Obyvatelé okresu Bruntál budou moci využít VRT z Ostravy Svinova k cestě do lepších zítřků. Hned v příštím století.
To je dobrá odpověď, je jich více, a možná určité srovnání s těmi druhými by bylo zajímavé. A je tedy možné, že jsem to s tím Moravskoslezským krajem trochu přehnal, že podobně se chovají k nerozvinutým územím i jiné kraje. A co v zahraničí, známá je tím Francie, tam jsou regiony s ještě nižší ŽÚ než má Česko.
MS kraj určitě není nejhorší a nejméně schopný … jen je na něm nejvíce vidět ten pragocentrismus … veškeré prachy se valí do velkých sídel, ale do příhraničních oblastí se prostě neinvestuje. A není to jen MS kraj, je to i právě aktuálně povodní zasažené Jesenicko, Javornicko…. v Usteckém kraji Vimpersko a okolí … To je to co se doufám právě teď změní …
To bych neřekl. Jeseník v rámci Olomouckého kraje čerpá slušně…, určitě to není jako v Osoblaze ….
V Ústeckém kraji Vimpersko a okolí? No tak to je novina.
Vždyť to nevypadá zase tak fatálně. Určitě ne na zrušení té trati. A ti co tady píší o tom že by se měla zlikvidovat, o neefektivitě atd. ať nejdříve zkusí sami něco vybudovat…
Já bych se moc neradoval. Novojičínku voda zdaleka tolik nepoškodila, dokonce už bylo rozhodnuto o její opravě a vyšetřeny peníze a pak přišlo jedno politické rozhodnutí a dnes tam máme cyklostezku.
Bůh úzkokolejek se zlobí. JHMD jdou do kopru už třetí rok, osoblažku a alpské tretě letos podemlela voda…
Jestli jako potřebujeme tolik skanzenů na železnici, kam bych teda počítal i tratě, kde je zabezpečení jako dob CK…
Mají to dokonce umyté pořádně 😂😂😂
To byl ale opravdu blbej vtip…
Jednoznačně je viník Fiala.
Nový univerzální viník po Kalouskovi…
Zato jak vlastnoručně podemlel silnice, železnice a shodil mosty….by měl odctoupit!!
Neoctoupí a neoctoupí…
Nigdy něoctoupim, len ať si to všeci zapametajú!
Jak je to možné, vždyť ruská dezinformační centra, jasně říkají, že musí odstoupit.
Pokud je na fotkách to opravdu „nejhorší“, tak na to naběhnout a za 5 dní se může jezdit.
Hlavně aby si nenaběhli. :):)
Půda bude silně podmáčená. Nejsem si jist, že se to opraví za pouhých 5 dní.
Tak hlavně aby nějaký ambiciózní úředníček nezačal plánovat cyklostezku za peníze z EU určené na dopravu.
To je v pohodě, opravu zaplatí pojistka
Rozmohl se tu takový nešvar, každý kokot si může dát nějaké jméno, které pak vyvolá dojem, že je to třeba nějaký konkrétní člověk, nebo že je z konkrétní firmy… Dost mě to sere!
JJ, chtělo by to nějaké oficiální registrace … na e-mail, telefon či nějaké takové… Pane Sůra, zkuste nad tím popřemýšlet …. Zajímavé je, že takový Gepard je v poho a mé komentáře se musí schvalovat …
no pořád říkali – je sucho, musíme zadžovat vodu v krajině, no tak teď voda přišla naproti
Fu.
Zadržování vody v krajině snižuje i sílu povodní, to nevíte?
V takovémto případě zanedbatelně.
Možná by se hodilo na tuto trať uspořádat nějakou sbírku.
Proč s tim nezačnte? Dohledat a splnit všechny náležitosti není tak složité. 😉
Tak to je vtip století.
Osoblažsko by potřebovalo injekci v řádu nižších miliard, aby přestalo být odstrčeným a zapomenutým koutem této republiky. Stát ani kraj se k tomu nemá, tak pořád mele o jen o Osoblažce.a dělají z toho koutu skanzen. O to jde, to je podstata, ne ta Osoblažka.
Bohužel město Osoblaha, které bylo naprosto životaschopné, srovnala se zemí Rudá armáda. Ta děkujeme. Teď to zkouší na Ukrajině.
I kdyby tam tolik škod nenastalo, došlo by tak jako tak k odsunu Němců, což (zdaleka nejen tam!) vedlo k úbytku počtu obyvatel, stěhování těch nepůvodních atd.
Turistický ruch související mj. s úzkokolejkou je jednou z logických činností, aby tento kout republiky byl o něco méně zapomenut než by jinak byl.
Dobře, když to vidíte takto, tak rozhodně milovníci železnic tam určitý cestovní ruch mohou udělat, tedy už dělají, propagované to je.
S těmi Němci máte pravdu, město Osoblaha byl zcela německé, podobně Krnov.
Nejen Rudá armáda, aktuálně i místní podnikatel s chudobou, který tam přestěhoval sociálně nepřizpůsobivé …. Osoblahu jsem navštívil, krásné město, jen ten průchod ulicí od nádraží byl trošku o život …
Existuje nějaký jiný důvod jet do Osoblahy a utratit tam peníze?
Toto dopadne dobře, a to právě díky výsledkům činnosti SZD a dalších se SZD propojených subjektů.
Co s tím má společného Szybowcowy Zakład Doświadczalny?
A co třeba Slezské Zemské Dráhy?
Nechci bejt pesimista …Ale tady vlak nepojede pekne dlouho. Nedivil bych se obnoveni po X letech ciste v turistickem rezimu
Geniální analýza, a dokonce na základě pěti fotek.
Podle těch fotek opravu vidím tak na týden a maximálně za milion . V zásadě tam chybí jen materiál naspu který lze jednoduše doplnit. A ty rychlosti na trati jsou velice nízké, takže nic komplikovaneho.
No asi se při doplňování materiálu musí odstranit kolejový rošt, páč jinak to nejde navážet a hutnit. Ale ani to není nic nereálného.
V Brně řeší 96 let hlavní nádraží. Pochybuji, zda se vůbec vrtky dožiji. Osoblažky je mně líto. Prošel jsem ji pěšky po glajzách v roce 1982.
Ale hlavní nádraží se už vyřešilo, myslím už před 10-ti roky, že se postaví nové, kousek jinde. Jen se od té doby nic neděje.
Kousek jinde – v zátopové oblasti. Jak prozaické v těchto dnech.
Po realizaci PPO to zaplavová oblast nebude.
kousek? – skoro kilometr bez adekvátního napojení na MHD a další městské funkce a hlavně v zátopové oblasti !! Územněplánovací zločin, který Brno postavil na roveň Bělehradu nebo Tiraně, kde také nádraží vymístili někam na okraj.
“Ne my to tak chceme, to lid si to žádá! A my s tím souhlasíme, s tím lidem!”
Zrovna dneska odpoledne jsem v podchodu potkal borca, co propagoval jakousi petici za nádraží v centru. Říkal jsem si jestli vůbec tuší jak naprosto zbytečně využívá svoji energii a tráví svůj čas.
Neztrácel jste přemýšlením nad touto věcí také zbytečně svoji energii? 🙂
Představte si tu hrůzu, že tehdy postavili nádraží až za hradbami!
O kolik let tohle odsune výstavbu VRT, protože peníze určené na ni se budou muset realokovat na obnovu zničených tratí?
Ty VRTkařské termíny jsou i tak neuvěřitelně optimistické, že by nebyly dodrženy, i kdyby žádná povodeň nepřišla.
Mmch. dle ekonomických zákonitostí mezitím proběhne i několik ekonomických cyklů (tzn. bude možné se případně vymluvit i na „ekonomickou krizi“ atd). Případně můžou přijít další povodně (i kdyby v jiné části ČR a i kdyby např. za 10 let) atd.
Tohle určitě o nic. Výstavba VRT bude řádově v jiných číslech. Navíc obnova tratí vyčerpá letošní rozpočet a tam na VRT nic extrémního není a navíc to půjde z jiného balíčku.
Současná fáze VRT je územní plánování a projektová příprava. To zas tak drahé není.
(Spíš čekám, že povodeň bude důvod pro zpoždění výhradního provozu ETCS.)
Na výstavbu VRT zatím žádné peníze určené nejsou. A troufnu si říct že tak 10 let ještě nebudou. Pokud není Správa železnic schopná rozjet ani modernizaci Brno – Přerov, která je nezbytně nutná a obce na trase ji chtějí, jak by se mohla začít stavět VRT, proti které bude většina obcí pravděpodobně zuby nehty bojovat v NIMBY stylu. „U nás v Horní to vést nemůže protože XY, přetrasujte to přes Dolní“.
Já v tom do nemalé míry vidím logiku, protože t-300 je už teď (a po modernizaci může být ještě víc, zejména mezi Brnem a Vyškovem) přínosná jednotlivým obcím na trase.
Zato VRT většině obcí nebude přínosná vůbec či jen málo, protože nejbližší VRT-terminál desítky km daleko.
Jinak obecně souhlas.
Néé?
https://zdopravy.cz/tag/brno-prerov/
SŽ o VRT jedná tak intenzivně, že nejintenzivněji jedná na slepém rameni Olomouc – Brodek – Prosenice, které bude pro všechny megapřínosné a vyroste nejrychleji…..
Aby nedopadla jak trať 326.
760 mm tratí v ČR zase tolik není. Rozhodně míň než cyklostezek.
Proč by měl být podpis odložen?
Asi se obcím nechce shánět autobus.
úzkorozchodnej
Protože mají všichni plné ruce práce s vytopenými baráky, podemletými silnicemi, lidmi v tělocvičnách, kteří se nemohou vrátit domů a na takové blbosti jako podpisy smluv teď nemá nikdo čas?
radomir.hanacik@gmail.com
Pamatujete, jak byla zničená železnice z Koutů nad Desnou v roce 1997? A za několik měsíců se jezdilo.
Jo, ale sluší se připomenout, že zásluhou státu to rozhodně není. Tehdejší ČD ji prostě chtěly zrušit jako mnoho dalších.
Tehdejší ČD nikoliv, nýbrž tehdejší ministr dopravy Říman. Ten byl velice rozezlen, když mu ráno přišlo hlášení, že ČD Osoblažku opravili (zaměstnanci tehdejší traťové distance nečekali, až někdo z Prahy pošle nějaké příkazy). Podobně to bylo s tratěmi do Koutů nad Desnou a do Vrbna pod Pradědem, které byly opraveny velkou zásluhou tehdejšího OKD, který hlušinu naloženou na damcarech místo na haldy odvezl na postižená místa a zasypal s ní vodou odnesené náspy. Oni ti zaměstnanci ČD a jiných podniků zase tak neschopní nebyli. Doufám, že jim to vydrželo dodnes, i když přežívají ve velmi okleštěné podobě.
Tak ministr Říman by svého času nejraději zrušil dráhy všechny a hned. Do normálních zaměstnanců ČD se rozhodně nenavážím. Rozhodování dnešní SŽ a tehdejších ČD je v lecčems podobné.
Já si myslím, že to tehdy rušit nechtěl. On se chtěl zbavit provozování těchto tratí pod hlavičkou státu. O každé trati se mělo jednat- byla na stole varianta privatizace, či zatažení obcí do věci. S čím bych i souhlasil.
Dle mého názoru je nesmysl, pokud stát vlastní a provozuje tratě jako je například Osoblažka. Ta má být ve vlastnictví kraje a má ji provozovat kraj. A kraj má být tím kompetentním celkem, který má říci, nasypeme do trati spoustu peněz anebo opustíme ji a peníze využijeme jinak.
No to je nápad století … pořád neví co s hořící Heřmanickou haldou , tak teď ji mohou rozvést pod tratě …. stejně budou potřebovat strašně moc materiálu …
jj, Říman, Lord Voldemort dopravy v ČR…. A jak pěkně zprivatizoval ty stanice STK…. žiši zase neusnu….
Osoblažku dobře znám, cestoval jsem po ní mnohokrát, je to utrpení Boží. Trať při výstavbě byla uměle prodlužována, pokud to někdo neví, kvůli byrokracii, aby se vůbec mohla realizovat. Vlak je proto neuvěřitelně pomalý, kličkuje mezi poli, kde nic není, a nádraží jdou kus od center obcí. Ale ať si tam dělají co chtějí. Říkají, že je to klenot. V pořádku, TAK SI TO ZNOVU OPRAVTE, ale ne za státní peníze. V podstatě by to mělo být muzeum Moravskoslezkého kraje, který by plně tuto infrastrukturu financoval, servisoval. Muzea v ostatních krajích také financují většinou kraje, někde města. Do toho se… Číst vice »
Ten první odstavec je zjevná fáma, srov. s úzkokolejkou do Dvorců.
P. S. to muzeum by taky bylo z veřejných prostředků, že.
To ano, ale na úkor něčeho z Moravskoslezkéjo kraje. To vím, že peníze z nebes nepadají. Takže souhlas.
Na úkor něčeho z kraje zasaženého povodněmi nejvíc…
Tady naopak nejvíc dává smysl ta státní pomoc, cílená právě (ovšem, „nerovnoměrně vůči krajům“, ale o to rovnoměrněji ve vztahu ke stupni zasaženosti) na oblasti postižené velkou vodou.
Když vám to taj vadí, proč jste nejel autobusem či autem? Myslím si, že jste po ní nejel ani jednou.
Osoblažka se určitě opraví a bude žít dál. Až voda opadne, zjistí se škody a třeba to bude jen pár horších míst plus komplet podbití.
Jezdil jsem po ní jako student, kdy jsem auto neměl, ale někdy šlo jet autobusem, to jsem jezdil také. BYlo to tak ,že v některých částech dne jezdilo obojí, ale třeba o víkendu žádný autobus nejel. Lidé tam byli dokonale odříznutí od světa, zůstavali tam jen lidé v zemědělství a učitelé.
Píšete, že o víkendu autobus nejel, ale úzkokolejka jela. Tak byla potřebná.
Nejezdění o víkendu není fyzikální vlastnost autobusu (ohrané, ale stále platné).
A kraje jsou jako financovány z čeho?
Z rozpočtového určení daní
Kraje jsou financovány z veřejných prostředků, viz níže, ale podle určitých parametrů, proto chci , aby se to převedlo na muzeum, a nenárokoval to kraj jako dopravní spojení.
Tedy aby Moravskoslezský kraj z v tomto případě byl pokrácen.
Osoblažská dráha je součástí kultury našeho národa, našeho kulturního prostoru ,je to součást kulturního dědictví .Národ ,ktery si neváží kulturního dědictví si neváží ani sebe.
Čím je ta trať tak strašně významná, ve srovnání třeba s tratí Loket – Horní Slavkov?
Pro velkou část obyvatel, kteří dokážou vnímat kulturní krajinu a mezi jejichž hodnoty patří mj. zachování bohatého kulturního a technického dědictví, krásy přírody a neporovnávají vše pouze penězi, ta Osoblažka svoji hodnotu má.
Tak zrovna mluvíte o oblasti, kde jsou lidé totálně bez kultury, krajina je přeměněna jedno velké pole bez remízků, plný berbicidů. které jsou pak i ve vode. Kulturní dědidictví je něco jiného, než aby se všude povalovat nějaký šrot , ale v Morabskoslezdkém kraji, kde je příroda ze 2/3 zničená, je asi kulturním dědictvím hlavně to, co člověk svou nejapností a velikášstvím zničil.
To je samozřejmě potřeba napravit a není to zdaleka jen případ Osoblažska.A to řešení kultury si představujete jak?
Jedinej kulturní objekt v Osoblaze je památník Rudé armády, která to tam rozstřílela na hadry…
A zbytky hradeb a židovský hřbitov nejsou kulturní objekty?
Po krachu JHMD je to poslední provozní úzkorozchodná trať v ČR .
Opravud srovnáváte Osoblažku s takovými skvosty, jako je chrám sv. Víta ?
Kdyby do Prahy nepřivedli dráhu, tak město živoří. Neznám u nás velké město bez železnice.
Nejvetsi obec v CR bez osobni zeleznicni dopravy je Orlova, ale i tam vede trat (bohuzel po ni jezdi jen naklad)
Ale Osoblaha živoří i tak, a Moravskoslezský kraj pro Osoblahu neudělal za desítky let vůbec nic, tak to kryje tou Osoblažkou. Je to oblast pod úrovni rozvojového světa, tak když to tady oslavujete, dělá jim medvědí službu. Jediné, co tam funguje, jsou základní školy, kde kdysi na umístěnky museli nastoupit učitelé z celé republiky.
Bohužel kdysi krásné městečko, ale rudá armáda to srovnala se zemí.
Můžete uvést aspoň tři body, které podle vás „mohl a měl“ MSkraj udělat pro Osoblažsko, ale neučinil tak?
Díky.
A co Velká Bíteš? 🙂
Tam maj aspoň hezkou vizualizaci VRTky…
A jestli už vědí, že jim tam dle aktuálních plánů nezastaví ani rychlík Praha – HB – Brno. 🙂
Jenže tady jste na šotouškých stránkách, tady jsou čtenáři schopni srovnávat s s chrámem sv, Víta, i povalující se techniku vyřazených letadel na dálnici do Liberce, a bojovat za to, i kdyby to byly vyřazené ledničky, hlavně, že je to technická záležitost. A o krajině, a podobných věcech zde mnozí nemají ani tušení.
Sem sice malinko šoto, kvuli Osoblažce jsem někdy v roce 1998 jel jako cerstve 18 lety pubertak pres pul republiky jen abych se ji mohli svézt … ale opravdu je to kulturni dedictvi, soucast kultury naseho naroda?
neprehanel bych.
Samozřejmě ze je Osoblažka součástí našeho kulturního dědictví.Jsme technický,strojírenský národ.Naši předkové byli na konci 19 a počátkem 20 století na špičce světového technického vývoje.Naše strojirenstvi na přelomu 19 a 20 století bylo high-tech celého tehdejšího světa.Automobily L&K se vyvážely do Japonska kde se podle nich učili stavět auta,naše cukrovary,rafinerie,jeřáby,děla,lokomotivy,zemědělské stroje,zbraně byly nejlepší na světě.Že to potom v prvni polovině 20 století s rozpadem R-U začalo trochu upadat a počátkem 50 let to šlo úplně do kelu,to už je jiný příběh.Kdybychom byli nějací hotentoti tak jsou našim kulturním dědictvím luky,šípy a nějaké nahrdelniky z korálků.
zeleznic tu máme přes devět tisíc kilometrů, z nichž většina pochází z dob rakouska uherska, čili definici kulturního dědictví splnuji uplne stejne, jako osoblažka. takže, co je na osoblažce tak specifického, že zerovna ta, a žádná jiná, je součástí kulturního dědictví? mám totiž pocit, že pokud bychom se měli řídit vámi předkládanou .. nechci říct ideologií, ale řekněmě ideologoigí .. tak v čechách už nezrušíme jediný kilometr železnic, a to bez ohledu na jeho smysluplnost. Jo, jako turistická atrakce super… ale. Troufám si tvrdit, že zánik osoblažky (čímž ho jakkoli nepřivolávám a nevyvolávám) by způsobil ztrátu na kulturním dědictví nulovou.… Číst vice »
Tak ono dost záleží na tom, nakolik sudetské Němce považujete za své předky a příslušníky vyšeho národa. Bez nich by to totiž s tou špičkou světového vývoje bylo trochu bídné.
Samozřejmě ze jsou Sudetští Němci součástí našeho národa a naši historie.Moje babička řikala ,že jsou to německy mluvící Češi.Vzdyť v Českých zemích v roce 1900 bylo každé třetí manželství smíšené.A Čech nebo Němec se poznal jenom tak že se k dané národnosti přihlásil.Samozrejmě ze Hotzenplotz byl většinově německý,ale byli to slezští Němci.Mimochodem slezský Němec byl i Gustík z polského seriálu Čtyři z tanku a pes.:-)
Zásadně s vámi nesouhlasím. Ale to snad nikdy.
Umělé prodlužováni nad 20 km je urban legend, žádný takový zákon nebyl a vznikla řada kratších trati.
Byste tam nejraději viděl bratra investora Čajánka, co ? Opět mimo mísu …
Tahle romantická dráha, si už přešla tolika peripetiemi, že si jistě zaslouží přesah mimo region. Kdybyste raději místo rychlosti, ocenil kus té poctivé práce, která se tam hlavně v posledních dvou dekádách vykonala. Kromě toho to není muzejní dráha, je zde standartní provoz + historické jízdy.
Osobně věřím v maximální angažovanost pro opravu osoblažky, třeba i formou veřejné sbírky.
To je pohádka, že trať musela mít 20 km. Ve stejný den zahájila provoz Dvorecká úzká dlouhá 11 km.
Ať peníze od SŽ dostane kraj a uvidíme…
Vidím tam krásný nový rošt, který se dosype, podbije a jede se dál. Ten vymletý mostek/propustek je blbý, ale taky nic co nejde opravit za den práce bagru. A skvělá zpráva, že budovám se nic nestalo.
Horší budou zničené stanice velké dráhy v Ostravě… to bude na dlouho a bude to stát miliardy.
Přežilo modré zábradlí?
Jo.
🤣🤣🤣👍👏👏👏
Jde o peníze, žádná elektronika,žádná velká mostní stavba.Do příští turistické sezony to bude fakt jen o těch penězích.
Tohle by mohla byt šance trasu tratě upravit , aby zastávky byly blíže obcím.
A to konkrétně které zastávky? Odpovím si sám – žádná taková zastávka, která by se dala přesunout/postavit v lepší poloze, tam není.
Bohušov, o 120 metrů blíž k přejezdu 🙂
To bude opravdu dramatická změna. A ty opravené budovy by se mohl stěhovat po kolejích, jako kostel v Mostě 🙂
Pozemky (pod stávajícími objekty) se taky „prostě přesunou“ blíž k obci? Nebo nějaký dobrodinec obci věnuje kus svého pozemku, aby se tam vybudovalo nové nástupiště, na kterém skoro nikdo nenastupuje?
Říká Vám něco územní řízení, nebo stavební zákon obecně. Ta změna polohy je dobrý úlet šotoušů, inženýring na několik let, který zaplatí kdo?
Jestli jste si nevšiml, tak já říkám v podstatě totéž, co vy – že to jen tak jednoduše nejde.
To je neskutečně v háji …. Doufejme že to obce dokážou spravit … takový tahák jako úzkokolejka je pro region velký turistický tahák …
Jo tahák je vždycky tahák. V turistice i ve škole!
Trať je a nadále bude v majetku České republiky a správě SŽ. Není tedy ani možné, aby jí opravovaly obce ( i kdyby na to měly peníze). Pokud by to tak mělo být, musel by jí stát nejprve převést na svazek obcí, jako to bylo v případě „Desné“.
Obce, hlavně v tomto zapomenutém kraji, které hospodaří s rozpočty kolikrát v řádu nižších jednotek milionů korun, který jim tak tak vystačí na financování základních služeb a nejnutnějších investic jako opravy chodníků a veřejného osvětlení by se měly skládat na opravu tratě. Dobrej vtip. A hlavně nesmysl, když trať není v jejich majetku ale skrze SŽ v majetku státu. Tak proč by to dělaly? Obce nebo města taky neopravují krajské silnice ve svém katastru, na to mají kraje zřízené Správy silnic. Stejně tak kraje neopravují dálnice, ty jsou v majetku státu skrze ŘSD. Chtělo by to se vrátit ze šotosnů… Číst vice »
A právě tady končí sny o provozování vlaků. Ono to totiž není jen o ježdění, ale i o financování škod na železnici vzniklých. Tak alespoň bude na Osoblažsku pořádná cyklostezka.
Proto neni nutne ani opravovat silnice, staci jen jedna prijezdova do pbce, zbytek zrusit…
na co silnice? staci pristavaci draha, nejlepe primo v centru na namesti!
Heliport
Jde o poměr mezi financemi a využitím. A Osoblažka měla využití tristní. Kdežto silnice využívá násobně víc individuální doprava, hromadná dopravy, zásobování, firmy emitující daně státu. To Osoblažka nenabídla a ani nenbídne.
To některým tady nevysvětlíte. Ta trať je pro denní dojíždění do zaměstnání a do školy naprosto nepoužitelná. 20 km z Osoblahy do Třemešné za padesát minut, pak dalších 20 minut do Krnova. To opravdu někdo příčetnej považuje za moderní, konkurenceschopný prostředek veřejné dopravy v 21.století?
Tam nemá smysl dělat vůbec nic. Zničenej Hotzenplotz měli nechat, tak jak byl: https://www.volby.cz/pls/ps2021/ps311?xjazyk=CZ&xkraj=14&xobec=597716&xvyber=8101
To je samozrejme otazka druha…
Jaký je dopravní moment na libovolné okresce a jaký je na trati typu osoblažka? Je potřeba si přiznat, že tratě jako tahle nemají prakticky žádný přínos co do dopravní obslužnosti, a ani tím turistyckým potenciálem bych se nebyl moc jistý, Osoblaha je konec světa, a trať nevede nijak atraktivní krajinou.
Nesmysl, spousta okresek je k nicemu, casto do obci vedou i dve soubezne okresky, takze spousta z nich neni nutna pro silnicni dopravu, casto jsou to vyasfaltovane polnacky a provoz na nich je nizky a zvladne jej soubezna silnice…
O te trati nevim, jak funguje a jak je vyuzivana, zda skonci nebo ne, to je otazka druha, a treto je, zda skoby jopu nejak extremne vysoke nebo snesitelne, pokud trat fungovala. Dle info co mam, jde o technickou pamatku.
http://www.osoblazsko.com/uvod/uzkokolejka
..pardon za preklepy, melo byt …
…to je otazka druha, a treti je, zda skody jsou nejak extremne vysoke
moment je vždycky součin hrušek s jabkama – moment síly je síla krát rameno, moment setrvačnosti je hmotnost krát čtverec ramene a dopravní moment přejezdu je počet aut krát počet vlaků za nějakou dobu. Silnice nebo železnice sama o sobě dopravní moment nemá, ta má intenzitu dopravy
Mezi cyklostezkou v Osoblaze a vaší další cestou na Měsíc existuje přímá souvislost. Nebude tam ani jedno, ani druhé.
Vsadíme se ? Do vánoc padne rozhodnutí o zrušení tratě. Obce nebudou chtít sypat peníze do NAD, které by mohly použít na VHD.
Obce žádné peníze za NAD sypat nebudou, protože ty nemuzejní vlaky ČD platí kraj a ČD mají na starost i NAD (a úplně si nemyslím, že jim bude vadit platit provoz busu místo TU47). A jak to bude s „převzetím provozu obcemi“ (ať už si pod tím představíme cokoliv) teď asi tady nemá smysl řešit, to si musí dohodnout jiní a jinde. Jakkoliv to dopadne, provoz vlaků v závazku bude i nadále financovat kraj dle běžící smlouvy.
Dříve žádné cykloztezky nebyli tak nevím proč by se měli stavět na drážním tělese. I tento boom jednou pomine .
Protože vedou mimo silnici a tudíž si cyklisté nemusí vzájemně zavazet o ohrožovat se s motoristy?
Dříve žádné cyklostezky nebyli a na kolech se jezdilo. Vše je o ohleduplnosti.
Drive nebyla ani auta, resp. jich nebylo tolik.
Protože ekologie…za to, kolik spolykají tyhle černé díry se dají okolní obce doslova zaplavit elektrokoly.
Mj. právě proto, aby to drážní těleso zůstalo do budoucna zachováno.
To je naprosto nesmyslná pohádka, že se někdy někde můžou reálně (nejen technicky, ale i ekonomicky) místo asfaltu cyklostezky vrátit koleje, a to hlavně s adekvátním zabezpečením drážního provozu na nich, když se to prvně pro vznik té cyklostezky odstraní!
Tomu nevěřím. Jakmile se trať zakonzervuje na cyklostezku tak už zní trať nikdy neobnoví ať se to někomu líbí nebo ne. Vždy se budou hledat výmluvy proč to nejde.
Melete nesmysl, protože (z nesznalosti či ještě húře ze snahy manipulovat ostatními) zaměňujete 1.) „v situaci, kdy mají obce převzít na trati provoz“ = PROVOZ DRÁŽNÍ DOPRAVY (myšleno pravidelných spojů tzv. základní dopravní obslužnosti), které dosud zajišťují ČD a.s. pouhý provozovatel (tzv. železniční dopravce) osobní drážní dopravy viz https://zdopravy.cz/rozhodnuto-obce-v-prosinci-prevezmou-provoz-na-osoblazce-od-ceskych-drah-213716/ Při čemž za mě takový soukromý provozovatel drážní dopravy, narozdíl od ČD a.s., by mohl spíše na té trati: a) uzpůsobit JŘ pravidelných spojů potřebám místních lidí při jejich cestách do/ze zaměstnání či škol, ať již přímo podél té trati či s potřebou jejich přestupu na spoje na klasicky rozchodných tratích… Číst vice »
JŘ pravidelných spojů je určen objednávkou MS kraje, nikoliv vůlí dopravce.
Nákladní doprava na osoblažce je chiméra – co by se tam asi tak vozilo, na komerční bázi?
Napadá mě třeba odvoz dřeva místo těžkými silničními vozidly ničícími místní silnice a ohrožujícími všechny ostatní jejich uživatele, protože vyhnout se na nich vozidlu širokému 2,5m je umění s rizikem utržení krajnice?
On je to spíš polní kraj, ale sněte si dál – o tom, jak tam někdo vytěží fůru dřeva a nebude ho nakládat ho na vlak v Městě Albrechtice, ale třeba ve Slezských Rudolticích – protože od obecního dopravce dostane naprosto neodolatelnou cenovou nabídku. Mimo realitu.
Mohu potvrdit, mám tu krajinu dobře načtenou je to jedno velké pole v naprosté rovině. Je tam velmi málo jiných komponentů než pole.
Co se týče objednávky jakého kolivkraje na zajištění tzv. základní dopravní obslužnosti, tak pokud dopravce je v majetku obcí, tak logicky vliv těch obcí na podobu dané objednávky diametrálně roste než, když kraj tu objednávku předkládá dopravci nespjatému s danou objednávkou obsluhovanými obcemi!
Až se bude organizovat olympiáda mimoňů, budete jasný favorit na zlatou medaili.
Jinak ovšem i kdyby si Osoblažku chtěly okolní obce převzít jako trať do majetku a správy, tak by to nemuselo být pro ní horší než pod státem a hlavně jeho Správou železnic – zpravidla soukromí provozovatelé železničních tratí a tzv. vleček pořizují prvky tratí i provádění prací na nich za zlomek nákladů na stejné díly a práce než SŽ!
A snesení kolejí a vybudování cyklostezky by stálo kolik ? Samozřejmě několikanásobně více než oprava trati.
Samozřejmě?? Tak vyhoďte nějaká doložitelná čísla, „experte“.
3 až 5 mil Kč za km v cenách z roku 2016. Někde se ale staví kilometr cyklostezky i za 100 milionů. Připočteme k tomu cenu za zrušení trati, která bude podobná a je to pěkný balík. „Experte“
Tam cklostezka by nebyly navíc atraktivní, je to rovina a jedno velké pole. Musíte si uvědomit, to nejsou Jeseníky, ale tzv. Malopolská nížina. Totálně rovná krajina, využívána pouze a velmi intenzivně zemedělsky.
(Nechtěl jsem použít slovo drancována, nebo ždímána).
Zas tak moc totálně rovná krajina to není. I ta krajina je naštěstí pestřejší než pouze intenzivně zemědělsky využívaná…
Vy jste ubohej.