Brno si pochvaluje miliardy z EU. Za dotace nakoupí další nové tramvaje i trolejbusy
Dodávka poslední tramvaje ForCity Smart 45T z objednávky pěti kusů pro Brno. Foto: Škoda Group
Dopravní podnik z bruselských peněz platí i technologie a nové tratě. Za 10 let získal už 2,4 miliardy.
A stále se najdou jedinci co vypouští z úst věty o odchodu ČR z EU 🙄🥺 Ale kam se podíváte na cokoliv co se zde staví nebo opravuje, všude je napsáno za přispění z EU. 😀
A už jste někdy četl kolik peněz jim sypeme my daňoví poplatníci? Oni nám to pouze za „drobný“ poplatek přerozdělí.
Tak schválně, kolik? A pokud možno i s důvěryhodným zdrojem.
Si to někde vyhledejte, když to chcete vědět. Nebuďte líný.
Budu citovat z oficiálních zdrojů: „Celkově ČR od svého vstupu do EU 1. května 2004 do 30. června 2022 zaplatila do evropského rozpočtu 775,9 mld. Kč a získala zhruba 1,75 bil. Kč.“ Zdroj. Tisková zpráva MF ČR z 29.7.2022 (https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2022/cista-pozice-cr-vuci-eu-dosahla-v-polole-48344/). Tož asi tolik k tym kapitalistom z teho Bruselu, co z nás chcú sedřít kožu.
Když si vzpomenu,co jezdí v Itálii,tak do starých autobusu má člověk strach nastoupit. Bez dotací to tady bude to samé
Vyzerá to pekne, lenže v Brne je problém, že rozpočet vďaka populisticky držanej cene lístokov dostali do stavu, že sú na dotáciach závislý. Väčšina obnovy vozového parku sa platí z dotácií, a evidentne už aj údržba tratí. Modernizácia trate do Modŕic, ktorú už niekoľkokrát odkladali, napriek tomu, že už musia šaliny kvôli stavu trate jazdiť zníženou rýchlosťou a mesto žiada o dotáciu, lebo na jej opravu zase nemá v rozpočte peniaze… Ja si nedokážem predstaviť čo nastane, keď sa dotácie obmedzia, k čomu skôr alebo neskôr dôjde. Z čoho to mesto nahradí… Taká situácia môže pritom nastať už o pár… Číst vice »
Jaksi nepleťte rekonstrukci tratí s jejich pouhou údržbou a pak si uvědomte, že doslova vyhazovat peníze do oprav něčeho, co stejně plánuji rekonstruovat (zejména na vyšší projektovanou traťovou rychlost – mosto doavdních max 60km/h minimálně na 70km/h, ale můžou klidně i na 80km/h), by bylo rozhodně nehospodárné!
A schválně, který DP kupuje vozy jen za svý ? Bez dotací z EU nebo města ?
Dotace EU a města (jako majitele DP) jsou docela rozdíl. Město stejně pokrývá valnou část provozních výdajů, někde drtivou většinu a rozhoduje o cenách lístků i o rozsahu dopravy.
Co bude bez „EU dotací“ je naprosto jasné. Nebude nic, a to nic bude trvat tak dlouho dokud špatný stav MHD nezačne ohrožovat volební preference politiků ve vedení města. Pak najednou bude město mít peníze úplně na všechno.
Jenže tohle nikdo nechce slyšet.
A když zdražit MHD= lidi přejdou do aut = kam s nimi = kampaň na navracení lidi do MHD. Toto už máme 30 let za sebou. A třeba v Praze či Milanu je denní jízdenka levnější jak v Brně, o ročních jizdenkach nemluve. Automatizace a úspory v rizeni (managemen a další neprovozuje a nevýdělečné složky) jsou často místo úspor
V příliš nízké ceně to kouzlo opravdu není. Lidé akorát více jezdí – MHD i auty. Bylo by naopak dobré jezdit trochu méně a nabízet v MHD kvalitnější spojení (plynulost, spolehlivost a použitelné přípoje), i s určitou mírou pohodlí (příjemné prostředí, dostupnost potřebných informací), namísto přílišných investic do snazšího užívání IAD.
Takže za to můžou lidé, že využívají mhd i k něčemu jinýmo než na cesty do/z práce, školy … ?
Jasně. Dvouosé tramvaje pevný podvozek, navíc s výrazně větším rozvorem neměly, oblouky nežraly a údržba se asi nedělala. Populistický výmluvy, jak zanedbanou údržbu hodit na tramvaje, navíc s přimazávanými okolky.
Doporučuju zjistit, jakej vliv mají otočný podvozky u ČKD vozů. Kmitání na rovné trati, vlnkovitost.. Anitry a poršata jen ukázaly, na jakých tankodromech se jezdí a jak se s**e na údržbu. kdepak jsou na obloucích přechodnice a jakpak DP používá v obloucích kolejnice se širším žlábkem ? Případně i zvětšení rozchodu ? A navíc při brněnským širším obutí…
Můžete přece jezdit za rozumné jízdné v Bratislavě. Tam určitě máte všechny tratě v pořádku.
To je zajímavý,jakto,ze to někde jde,Brno, Plzeň,Ostrava a na druhém konci Liberec se skanzenem T3 a o něco lepší Olomoucí?
Ja myslel,ze se takové věci kupuji z dotací EU?
Audit se tyka finacování DPO nebo nákupu tramvají?
Olomouc má nové tram zafinancované z úplně stejných dotací a donedávna měla mladší vozový park než Brno.
Omlouvám se ale to co mají v Olomouci nepovažuji za moderní tramvaj,je to taková lepší wana.Ale v pohodě,sotousum se to líbí.
Moderní tramvaj je kloubová bez spřáhel.
Neurážejte zejména obousměrné verze 15m dlouhých TRAM v Olomouci – průchod celým vozem je podélně bez schodů, a stání proti podélně sedícím zády k oknům je také dle mě značně pohodlné (na podestě má sedící místa dost a stojící má místo pro špičky nohou pod podestou!
Samotný vůz může jezdit jedním směrem na obratoště s tzv. točnou/smyčkou (příp by stačil obratový trojúhelník) a tam může nabýzet menší kapacitu, ale na častějších spojeních pro cestující mimo dopravní špičku výhodnějších.
Dva vozy spřažené k sobě záděmi mohou jezdit na obratiště tvořené pouze výhybkou/úvratí (kolejovým přejezdem) mezi sousedními protisměrnými kolejemi.
Ano a taky jsou to nejdražší tramvaje široko daleko…
A proto byly objednány jako kusovky.
„…může nabÝzet…“
Ježkovy oči.
Jo pravda maji Astry,celkem hezká tramvaj
Zlatý Wany, T3, K2, K3. A Anitry, Astry a z nich odvozené 13T a spol, je tragédie. 100x radši K3, než 13T6. Dotace jsou akorát pro zlost.
Chápu,jsi prostě šotouš.Tohle je prostě jako by si řekl, že lepší kredence než třeba žralok.
Taky miluju kredence ale prostě doba je jinde.
Na to, aby si mohl zadat dotace musi mit dopravce nebo mesto nalezite financno ekonomicke ukazovatele. Jinak te kazdy i s projektem EU posle nekam – jelikoz nemas jak zabezpecit tzv udrzitelnost projektu a nekolik desitek dalsich veci co se sleduje.Pripad Liberce to neni takze dostane velike ( a to si dopovez)
Takové to hnědé zapáchající?
A z čeho kupujou autobusy,jen za svoje?
Brno, Plzeň, Ostrava – jakoby se opsal seznam preferovaných měst z rozpočtového určení daní.
Tak abyste se tu nehádali, tak nejlepší MHD má Praha. 🙂 A mám pocit že i vlastně nejlevnější. (roční kupón)
Košice podobnej veľkosti majú omnoho lepšiu MHD. Iba môj subjektívny názor.
A prášky už dneska byly ? Tak šup šup ..
To je to město co chtělo provozovat trolejbusy?
Chtělo, ale nepochopilo princip.
Košice nemají podobnou velikost a Brno má lepší MHD než větší Bratislava.
Na jakých podkladech se tento subjektivní názor zakládá?
těsně vedle Bratislava má míň obyvatel…
No tak to tedy nemáte pravdu:
Brno má necelých 400 tisíc (např. https://cs.wikipedia.org/wiki/Brno).
Bratislava má cca 475 tisíc (např. https://cs.wikipedia.org/wiki/Bratislava).
Jen pro srovnání, Košice jsou fakt výrazně menší, cca 240 tisíc.
Košice nemají dokonce co se týče počtu obyvatel ani na Ostravu která má 283 tisíc
Ale spadovost Brna je přes 600 tis, protože opravdu velká část Jižní Moravy Denne odjizdi do Brna a okolí . Naopak fenomén Bratislavy je, ze odjizdi do Vídně
Patriotismus je dobrá věc, ale nesmí produkovat názory mimo realitu.
Košice mají 4x míň obyvatel….
To zase ne, ten poměr je ani ne 1:2 (400k ku 250k).
A hodina matiky by se nehodila?
Chlape dat si prasky. Interval 20 minut na lince na sidliste velikosti – Praha Repy nebo Bratislava Dubravka nebo Brno Lisen a tebe se to zda jako lepsi MHD? tak urcite. Trate napriklad na sidliste Nad Jazerom v Kosicich kde se clovek pomaly boji zda to vubec zustane v koleji za jizdy ( nerekonstruovane od 80 let od vzniku trate ) atd atd atd…. Doporucoval bych ti navstevu psychiatricke kliniky FN v Kosicich ( myslim Tr. SNP). jede ti tam tramvaj 6!
Hodne zdravi… hlavne psychickeho
Pokud to není ve špičce a mají lepší návaznosti, proč ne. Lepší, než častější spoje s nutností vystát důlek na přestupu (a ideálně i možností radostně zamávat ujíždějícímu spoji). 🙂 Jestli však ani tratě řádně neudržují, je to na pováženou.
Není to to město, které nebylo schopno si zažádat o dotace a přišlo o ně? Tohle je ta nejlepší MHD kde ani neumí s dotacema modernizovat vozový park. Není to spíše anti-čecháčctví.