Autobusy Zprávy

ÚOHS zdržel soutěže, Zlínský kraj provizorně vybral čtyři autobusové dopravce přímo

Autobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský kraj
Autobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský kraj

Radní Zlínského kraje schválili výběr dopravců, kteří od prosince letošního roku zajistí dočasnou dopravní obslužnost regionu veřejnou linkovou dopravou. Vybraní dopravci pro všech šest oblastí vzešli z jednacího řízení bez uveřejnění, byli tedy vybráni bez otevřené soutěže. Tu totiž svým rozhodnutím před více než třemi měsíci zdržel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Zlínský kraj o aktuálním vývoji informoval na svých stránkách.

„Kvůli tomu, že nám v dubnu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže při svém prvoinstančním rozhodnutí zrušil veřejnou zakázku na linkovou autobusovou dopravu vypsanou pro období dalších deseti let, museli jsme s ohledem na to, že máme povinnost zajistit od 15. prosince 2019 veřejnou autobusovou dopravu na svém území, tuto situaci řešit. Přistoupili jsme tedy k přímému oslovení dopravců, v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek,“ uvedl náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy Pavel Botek.

Takto vybraní dopravci zajistí dopravní obslužnost kraje do doby, než bude završena klasická veřejná zakázka na delší časové období. Úřad v první instanci tendry zrušil na popud společnosti BusLine LK, které se nelíbily zadávací a kvalifikační podmínky; považuje je za diskriminační. Firma v kraji nepodala žádnou nabídku. Kraj proti prvotnímu rozhodnutí ÚOHS podal rozklad, kterému předseda úřadu Petr Rafaj vyhověl. Prvoinstanční rozhodnutí tedy bylo zrušeno a věc se vrátila k novému projednání. To může trvat řadu týdnů i měsíců.

Vybraní dopravci – jednací řízení bez uveřejnění

Oblast Uherské Hradiště – ČSAD BUS Uherské Hradiště a. s. (nabídková cena 37,52 Kč bez DPH / 1 km).

Oblast Kroměříž – KRODOS BUS a. s. (nabídková cena 38,90 Kč bez DPH / 1 km)

Oblast Zlín – ČSAD Vsetín a. s. (nabídková cena 36,90 Kč bez DPH / 1 km)

Oblast Valašské Klobouky – ARRIVA MORAVA a. s. (nabídková cena 36,70 Kč bez DPH / 1 km)

Oblast Vsetín – ČSAD Vsetín a. s. (nabídková cena 38,90 Kč bez DPH / 1 km)

Oblast Valašské Meziříčí – ČSAD Vsetín (nabídková cena 39,90 Kč bez DPH / 1 km)

Vítězové původních soutěží ve Zlínském kraji

Zřejmě největším překvapením vzešlým z tendrů byl neúspěch dosud největší dopravní skupiny ve Zlínském kraji, firem společnosti ČSAD Invest Zdeňka Zemka. Skupina přišla s nejnižší cenou jen na Kroměřížsku (Krodos Bus).

Oblast Uherské Hradiště – ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s.

Oblast Kroměříž – KRODOS BUS a.s.

Oblast Zlín – ARRIVA MORAVA a.s.

Oblast Valašské Klobouky – ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s.

Oblast Vsetín – Transdev Morava s.r.o. a TQM holding s.r.o.

Oblast Valašské Meziříčí – Transdev Morava s.r.o. a TQM holding s.r.o.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří
Host
Jiří

Náměstek píše, že došlo k přímému oslovení dopravců, v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Kdo byl všechno osloven, neví se? Když má Valašské Klobouky Arriva, tak ta oslovena byla. Byli osloveni také Transdev a TQM, když v té velké zakázce vyhráli Vsetín a Valmez?

Nikolaj M.
Host
Nikolaj M.

To by mě taky zajímalo. Nicméně chápu, pokud byli a současně by odmítli.
Řekněme, že třeba Transdev zatím nemá ve Zlínském kraji zázemí – vyplatí se mu ho vybudovat pro zakázku na 10 let (rozpočítá si náklady do dlouhého období), ale ne kvůli pár měsícům ježdění (kdyby chtěl rozpočítat náklady do pár měsíců, nemůže konkurovat cenou) nebo riskovat, že pak nakonec jezdit dlouhodobě nebude (pokud by náklady nerozpočítal do ceny v přímém zadání a spolehl se, že se zahojí na velké zakázce, ale ta by padla)… opačně pro dopravce, kteří zde již jezdí, to nepředstavuje žádné zvýšené náklady…

Jiří
Host
Jiří

Souhlas s Vámi, ale do této logiky nezapadá ta Arriva, která nemá ve velké zakázce Klobouky, ani se tam nehlásila, ale najednou je má na krátkou dobu a musí budovat zázemí. To mi hlava nebere. Proč to na krátkou dobu nevzal Transdev s TQM, když v té velké zakázce vyhráli 2 oblasti?

Zlínka
Host
Zlínka

Tak Slavičín je vcelku jednoduchý, podle všeho tam není žádný střet s ČSAD Vsetín..
Nádraží tam nebudou ve vlastnictví současného dopravce. Tudíž odpadne dohadování o vjezdech. Zázemí sice nemají, ale servis tam někde najdou. Na to stačí externí servis.
Ptáte se na to, proč ne Transdev. Oni dobře vědí, že jaksi nemají čím jezdit.
A hlásit se někam, když nic nemám. Navíc se jim blíží zakázka v Hradeckém kraji, jak se tu kdysi informovalo. Tak proč se pouštět do nejisté budoucnosti, když mám jinde jistotu.

Zlínka
Host
Zlínka

A má Transdev 150 volných vozů? Kde je k nám sežene do konce roku.? Navíc Arriva také byla zjevně oslovena, i když na Zlínsku nic nejezdí. Transdev prý byl osloven.
Že do toho nešel, se nedivím. Pokud seženete do konce roku 150 vozů jste machr.

Tomáš
Host
Tomáš

Zajímalo by mě jestli třeba za měsíc nebo 2-3 kdyby ÚHOS potvrdil ZK že vše udělal dle zákona a smlouvy se tak mohly podepsat jestli tedy by ids zk začal fungovat od prosince. I s tím že by s novými autobusy zacali jezdit dopravci později.

petr766
Host
petr766

Vzhledem k tomu, že o (nějakém) IDS se v ZK mluví snad co úřad začal fungovat, tak si nemyslím, že by se cokoliv stíhalo od prosince… Uvidíme teď, zda to kraj myslí vážně, když Vsetín v podstatě skončil dle výsledků výběrových řízení a jak to bude např. s „házením klacků“ a vybíráním poplatků od dopravců, když zůstává Zemek majitelem nádraží ve Zlíně i jinde, ale jezdit tam už prakticky nebude. Doprava ve ZK bohužel je x let pozadu právě vinou nadstandartních vztahů úředníků na kraji s „klasickými“ dopravci, většinou šlo i o ex-zaměstnance dopravců, kteří pak na kraji měli řešit… Číst vice »

kakov
Host
kakov

„jaká se naházela omezení komerčním dopravcům“

můžete to prosím konkretizovat? děkuji

Nikolaj M.
Host
Nikolaj M.

Nutno dodat, že jde ale o jízdenku na vlak speciální – tzv. ZID jízdenka, kterou teda můžete jet vlakem i MHD. Dříve šlo použít kterokoliv MHD jízdenku i na vlak, to ale bylo zrušeno, protože se nebyli schopni dohodnout na platbách… takže i to byl krok zpět od IDS. Obdobně s předplatníma jízdenkama na MHD – dříve šlo jet i vlakem, pak se zavedlo, že kdo chce jezdit i vlakem, musí si koupit speciální variantu, která platí na MHD i vlak…

Jan Mahdal
Host
Jan Mahdal

Ceny jsou ovšem poněkud rozdílné oproti původnímu zrušenému VŘ:-(
Nabídky dopravců pro jednotlivé oblasti (cena za kilometr)

Zlín
Arriva 38,01
ČSAD Vsetín 38,89

Uherské Hradiště
ČSAD Bus Uherské Hradiště 35,30

Kroměříž
Krodos Bus 37,89
Arriva 38,04
Vsetín

Vsetín
Transdev+TQM 34,97
ČSAD Vsetín 37,89
Arriva 37,92

Valašské Meziříčí
Transdev+TQM 35,50
ČSAD Vsetín 37,89

Valašské Klobouky
ČSAD Bus Uherské Hradiště 34,71
ČSAD Vsetín 37,89

Přemek
Host
Přemek

Cena neveřejného odpovídá urgentnosti. Na deset let se ceny snižují. Základ ekonomiky.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll