Dopravci Železnice

Útok lokálkářů: KPT Rail a JHMD chtějí jezdit v Královéhradeckém kraji

Regionova v Adršpašských skalách. Foto: České dráhy
Regionova v Adršpašských skalách. Foto: České dráhy

V zadávacím řízení Královéhradeckého kraje na zajištění vlakových spojů na příštích deset let se rýsuje zajímavý souboj. Kraj už dříve bez podrobností zveřejnil, že zájem o pět souborů projevilo celkem šest firem. O každou oblast minimálně tři dopravci.

Podle informací deníku Zdopravy.cz zájem projevili i dva netradiční účastníci soutěží, známí z lokálkového provozu. Jedním je společnost KPT Rail, kterou loni založili nadšenci z Klubu přátel Transverzálky s cílem obnovy provozu na vltavotýnské lokálce.

Firma mimo jiné usiluje o obnovu provozu i na severočeské Kozí dráze. Na Slovensku si pořídila tři motoráky řady 811. Zájem o zakázku od Královéhradeckého kraje potvrdil vedoucí provozu železniční dopravy KPT Rail Jaroslav Kugler. O jaké soubory se firma hlásí, neupřesnil.

Účast deníku Zdopravy.cz potvrdil i šéf Jindřichohradeckých místních drah Boris Čajánek, ani on ale nechtěl mluvit o podrobnostech. „Čekáme na podklady k soutěži,“ řekl. Dalšími účastníky jsou podle informací Zdopravy.cz České dráhy, Arriva, Leo Express a GW Train Regio.

Kraj už dříve uvedl, že počítá s takzvaným přímým zadáním, tedy nebude soutěžit podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Královéhradecký kraj objednává v železniční osobní dopravě 5,7 milionu vlakokilometrů ročně. Vybraní uchazeči vyjedou podle nové desetileté smlouvy v prosinci 2021.

Soubory, na které je rozdělen Královéhradecký kraj:

Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 026 Teplice nad Metují – Meziměstí – státní hranice CZ/PL,
č. 043 Trutnov – Královec – státní hranice CZ/PL,
č. 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou,
č. 047 Trutnov – Teplice nad Metují.

Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 020 Velký Osek – Hradec Králové – Choceň,
č. 021 Týniště nad Orlicí – Letohrad, Častolovice – Solnice,
č. 023 Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických horách,
č. 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř.

Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 020 Velký Osek – Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové,
č. 030 Jaroměř – Stará Paka,
č. 031 Hradec Králové – Jaroměř,
č. 040 Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov,
č. 042 Martinice v Krkonoších – Jilemnice,
č. 044 Kunčice nad Labem – Vrchlabí,
č. 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou,
č. 046 Lomnice nad Popelkou – Stará Paka,
č. 062 Chlumec nad Cidlinou – Městec Králové,
č. 231 Velký Osek – Kolín.

Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 020 Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Choceň,
č. 026 Týniště nad Orlicí – Broumov, Starkoč – Václavice, Meziměstí – státní hranice CZ/PL,
č. 028 Opočno pod Orlickými horami – Dobruška,
č. 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř,
č. 032 Jaroměř – Trutnov,
č. 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou,
č. 047 Trutnov – Teplice nad Metují.

Předpokládaný územní rozsah zakázky je vymezen úseky následujících železničních tratí:
č. 041 Hradec Králové – Jičín – Turnov,
č. 046 Lomnice nad Popelkou – Stará Paka,
č. 061 Nymburk – Jičín,
č. 064 Mladá Boleslav – Libuň – Lomnice nad Popelkou.

108 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bjorn

V mnoha diskusích se poslední dobou angažuje dosti hlasitá a agresivní skupina tzv. optimalizátorů dopravy s cílem urputně přesvědčit veřejnost o zastaralosti a nemodernosti železnice jako takové a rušením tratí ve prospěch cyklostezek a zavedení minibusů či taxíků a podle nich se musí všechny lokálky a regionálky zrušit, aby si mohli v duchu moderní módy super zajezdit na kolech po železničních tělesech. Není vše tak černobílé jak se nám tito fanatici snaží namluvit. Švýcarsko(a asijské Japonsko) jsou asi nejlepším příkladem logické a výborné koexistence všech druhů dopravy včetně lokální a regionální železnice.V jejich dopravním modelu nedošlo ani k nijak rozsáhlému… Číst vice »

Erik

Nejdříve útok koronavirus, pak útok UOHS, teď útok lokálkářů. Příště útok novinářů.

Michal Jaroš

To je zase titulek… „Útok lokálkářů…“ 🙂

K.S.

Režíruje Michael Bay…

DPP odbornik

Vcelku smutne, ze chce kraj dal protahovat agonii nekterych sototrati,kde jak uz napsala Spravedlnost, je prevazen jen vzduch. Pro koho je to dobre? A pripominam, ze s povinnym nosenim rousek dostava pojem socka novy rozmer. Chces jet bez rousky? Pak vydelavej dost na to, abys nemusel jezdit sockou. Jako urcity spolecensky filtr jsou ty rousky dobre, ukaze se ted ten potencial, kterym se tu sotousi ohani. Ja bych to svym detem neudelal, abych je misto pohodlneho a bezpecneho svezeni autem nutil riskovat neco chytit a trpet v rouskachy jen abych se mohl valet doma. Rodice, zamyslete se nad tim a… Číst vice »

-TR-

Roušky nejsou povinné jen ve veřejné dopravě, ale třeba i v obchodních centrech, na úřadech nebo v jiných uzavřených prostorách. Takže jejich nošení se stejně nevyhnete, a to ani poté, co ve venkovním prostoru je bude možné sundat.

DPP odbornik

Ja o sotousich a potrefena husa…

ušatá

Proč si dáváte do jména slovo odborník? Není na tom něco špatně?

Jedine vlaky

Vy si vážně myslíte, že je vhodné zrušit vlaky z Trutnova do Adršpachu? O vaších znalostech silně pochybuji, pokud jste tohle vypustil z pusy.

DPP odbornik

To psala Spravedlnost ja si myslim ze je na zruseni tretina provozu v kraji, pro zacatek. Zbytek postupne take redukovat. Kde staci kapacitne busy, nasadit je. Jsou vyrazne levnejsi a zajedou vetsine cestujicich blize k jejich obydli. Za usetrene penize by kraj konecne mohl opravit silnice, aniz by byl nucen kazdorocne prosit statni cecik, zda mu na silnice prispeje. Chybi take mnoho obchvatu. Zrusene trate, pokud o je nebude mit nekdo zajem je odkoupit a udrzovat za svoje a nebude-livna nich vyznamna nakladni doprava (1 manipulak mesicne neni vyznamna), tak asi nejlepsi je budr zrusit a vyuzit trba jako cyklostezky.… Číst vice »

xyz

“ ja si myslim ze je na zruseni tretina provozu v kraji, pro zacatek.“
Buďte konkrétní v tom, na kterých tratích v HK-kraji byste zastavil osobní dopravu. Děkuji.

Dominik

To mi připomínáte šotouše, kteří jedou autem (i když jim za barákem vede trať) aby si vyfotili vlak.
Navíc zrušením vlaků akorát zhoršíte dopravní situaci, která u Adršpachu v sezoně panuje, tam opravdu vlak vzduch nevozí.

Radek Novák

Bože, vy jste magor 😉

K.S.

Vy asi moc nevíte jak je to s penězi a daněmi v tomto státě? Asi nevíte jak je to se se státními penězi i jinde, zdá se mi. Kraj totiž nevybírá daně a dostává nějaký podíl na daní vybraných, a z toho hradí všechno, od papíru pro úředníky, přes přehršel sociálních služeb, hromadou dopravu až po silnice. A to musí pokrýt a na cokoliv extra musí peníze někde sehnat, většinou zase od státu, nikde na světě není nikdo takový grand aby dával milodary veřejné správě. Dost často oprávněně viděné jako brzda ekonomiky a přítěž. (úředníci si za to mohou sami)… Číst vice »

Filemon44

Ono už jen to, že někdo tituluje sám sebe jako odborníka je dost výmluvné…. který soud o tom rozhodnul?

Dominik

Děláte jakoby se ve VHD každý den nakazili stovky lidí novým typem viru. Přitom čísla jasně ukazují, že se situace zlepšuje. A důstojnost, co je na roušce nedůstojného?

Marti Novak

Tak jo. Jezdím asi 6x ročně na zahraniční dovolenou, vlastním byt v Praze, který jsem koupil bez hypotéky, ale nemám auto. Proč? Nepotřebuji ho. Před domem mě ve dne i v noci zastavuje tramvaj. Rozhodně si nepřipadám jako socka, když jí používám. Víte ono z logiky věci, auto není kde zaparkovat, a i kdyby bylo, tak kam to dopracujeme, když budeme všichni jezdit autem? Uvažoval jste někdy na záborem místa IAD? To že VHDje pro socky je myšlení hodné ruské nátury a jeďte se podívat do Moskvy k čemu pak takovéto myšlení vede. No zrovna teď sedím ve vlaku. Slunný… Číst vice »

KarelF

Nemohu se nepřidat. Autem tedy jezdím, ale můj přístup k VHD je téměř stejný jako u M.Novak. Na auto jsou trasy kde prostě jet autem nemá smysl pak jedu vlakem například na severní Moravu, ale třebas i Brno nebo Břeclav Bratislava. D1 ne děkuji. Pak jsou trasy kde je to půl na půl, ale zde volím vlak. Praha – Mariánské Lázně. Prostě při nájezdu 40-60000 km ročně ponejvíce po Praze si prostě chce člověk občas odpočinout. Nebo jsou situace kdy to zvážím například to pivo cestou.

Bardotka

Kdo je chudý duchem jako vy, vozí si zadek autem i do obchodu pro rohlíky.

Zdrasa

Proboha. A já doufal, že podobné názory mají snad jen v USA. Každopádně vám doporučuji prozkoumat tamní situaci. Díky prosazování podobných názorů, tj. podpora pouze osobní silniční dopravy, která je nejnákladnější, jak z hlediska energií, tak záboru místa, a podobných předsudkům vůči hromadné dopravě, je tamní dopravní situace příšerná. Věčně ucpané dálnice s 8 pruhy, každodenní dojíždění několik hodin z předměstí do centra (často v rámci jediného města) a mnoho nemalých měst, kde prakticky hromadná doprava neexistuje, takže lidé bez auta nemají šanci. Asi je to váš sen, to se nedá nic dělat, ale zde asi velkou podporu nenaleznete.

ušatá

I v USA se už dost názory mění. Nejde jim to sice tak snadno a rychle, ale docela je tam tlak na změnu chápání dopravy. Takže rostou názory na zvýšení podílu a kvality hromadné dopravy i oprášení role železnice a ne jen v dálkové dopravě. Holt, někteří lidé u nás jsou nějak pozadu a myslí postaru (zní to hodně divně, že?)

KarelF

DPP odporník to je trochu nemoc nepodobně jako spravedlnost. Co takhle zrušit silnice a udělat z nich železniční tratě nebo cyklostezky. Z autobusových zastávek a nádraží udělat vlaková a pokud by tam byla doprava minimální tak cyklozastávku nebo cyklonádraží. Jinak pro vaše info jen nasazujte autobusy hustěji a častěji o to dříve se spálí nafta která se dělá z ropy a to blíže budeme zpět vlakům. Ona vám ta ropa za 50-100 let dojde a pak minimálně nákladní doprava bude efektivnější po železnici. V nádražích budou logistická centra a odtud elektrododávkama nebo jiný pohon pěkně, až do obchodu nebo kam… Číst vice »

Tomáš Robek

Zajímavý názor – ale kde chcete brát elektrickou energii? Už v současné době jsou zdroje „na hraně“ navíc uhelné elektrárny budou postupně zavírat (viz.např. elektrárna Mělník a přeměna na ZEVO) a elektrárny na severu Čech. Nové elektrárny nestavíme a navíc s uhlím to je podobné jako s ropou. Německo ohlásilo odstoupení od atomu a pokud vezmu naší republiku, tak zatím nejsme schopni ani dostavět 2 bloky v Temelíně, natož postavit novou elektrárnu alespoň do doby, než skončí Dukovany. Tedy s elektřinou na pohon toho všeho místo ropy bych tak úplně nespoléhal, navíc pokud by mělo dojít k tak velkému nárůstu… Číst vice »

ušatá

Hlavně si nesmíme nechat diktovat a enegetiku dělat dle svých potřeb. Ať už se ta elektřina vyrobí jakkoliv, její užití je výhodné po mnoha stranách než volit jiné zdroje.

Dominik

To zas taková pravda není, naše elektrárny rozhodně nejedou na plný výkon a nebýt toho, že Němcům levně přidáváme naši energii a draze kupujeme jejich, tak bychom v pohodě zvládli pokrýt naše potřeby + by zbylo ještě i na další elektrifikované tratě (neříkám, být to množství kolik je silnic, tak by pár nových elektráren bylo potřeba, ale rozhodně pár dalších tratí by se v pohodě zvládlo i za současného stavu). Například vodní elektrárny mají velké rezervy a pro dostatečném množství energie v síti mluví, že přečerpávací vodní elektrárna přečerpává vodu kdykoliv během dne (když není špička), a ne jen v… Číst vice »

Lektor

Vypadá to na souboj 810, ČD GWTR, KPT, JMHD…

Spravedlnost

Jaky smysl ma provozovat vlaky z Adrspachu dal do Trutnova, kdyz v teto casti trati vozí vzduch? A tech useku ci trati k uvaze je na seznamu vicero.

-TR-

Vy sám jste vzduch.

Spravedlnost

Dekuji za nazor. 🙂

-TR-

Nemáte zač 😉

xyz

Mimo jiné coby spojení z té strany právě do Adršpašských skal (čímž se mimochodem rozptýlí přepravní proud od Hradce Králové, kdy část lidí jede přes Trutnov střed a část lidí přes Náchod, takže vlaky v úseku Starkoč – Teplice n/M. – Adršpach nebudou tak plné jako by byly při neexistenci vlaků mezi Trutnovem a Adršpachem).

-TR-

Cokoliv vysvětlovat tomuto diskutérovi je naprosto marné, protože to stejně nepochopí a pojede si pořád tu svoji mantru o tom, jak je třeba vše zlikvidovat.

DPP odbornik

Zdejsimu obhajci stbaka Burese je take marne cokoliv vysvetlovat. Bures sype lokalkam, nebrani se oprave Dobkovicek, tak se TR diva stranou. Jak easy, co?

-TR-

A vy zase jste fanoušek individua z Řeporyjí, že jo? 😀

ušatá

Co byste řekl tomu, že by vás někdo za tato tvrzení zažaloval a chtěl po vás důkazy?

-TR-

Proč bych já měl takového trapáka žalovat? Vždyť je pro smích.

Dominik

A část lidí to odvede do aut, což taky nepomůže, už tak horší, dopravní situaci na silnici v sezoně.

KarelF

Dobrý den,
mohl by jste rozvést jak se vozí vzduch. Vzduch v vagonu by neměl mít své gravitační pole tedy vzduch vám bude unikat z vagonu a vézt jeden a ten samý vzduch tedy nelze od zastávky k zastávce odvézt. Jak si takový vzduch koupí jízdenku a jak dodržuje třebas přepravní řád a pokud jede ten vzduch na černo jak ten vzduch ztotožníte, aby pak zaplatil pokutu. Je zde mnoho otázek bylo by potřeba to rozvést více, aby jsme se dobrali nějakého výsledku.

ušatá

Asi tam jezdíte denné, takže to víte. Neprovokujte!

Růža

Nějak mi tam chybí úsek Jilemnice-Rokytnice.

Vít Jůza

Martinice – Rokytnice je celé v Libereckém kraji.

Erik

Při letmém pohledu na mapu je, trať celá v Libereckém kraji. Proč by měla být v Královéhradeckém kraji?

Růža

Asi je to chyba v příspěvku. Je pravda, že trať Martinice – Jilemnice – Rokytnice je celá v Libereckém kraji. Proč by ji měl soutěžit Hradecký kraj.

Jan Sůra

Není, takto je to vypsáno. Logiku to může mít z pohledu provozního souboru, pro Liberecký kraj může být výhodnější, když bude součástí větší zakázky.

Růža

A Jilemnice – Rokytnice bude jezdit Liberecký kraj. To mě nedává logiku.

Lektor

Na trati Martinice-rokytnice i dnes objednává dopravu Hradecký kraj. Těch trati které prakticky neleží v khk je víc pce-hk,Letohrad, velký Osek, 064, 046, Turnov… Spíš by mě zajímalo proč je spousta tratí uvedeno v několika souborech , vypadá to na pěknej guláš. Zajímavý je i soubor, který dnes jezdí. GW i když to provozně nedává smysl.

Růža

To jsem netušil. ale stále tam chybí ten zbytek z Jilemnice do Rokytnice. Že by ukončení provozu?

Dominik

Tak zrovna Pce – HK je větší část v Pardubickém kraji.

Růža

Ale trať 042 vede pouze Libereckým krajem.

Pečlivý pozorovatel

Pce- Hradec já hodně frekventovaná trat, elektrifikována a v současnosti na ni jezdí moderní jednotky Panter. Jestli i zde vyhraje někdo s motorovymi šroty z Německa tak je tady skutečně něco hodně špatně.

Kubrt

Ale nebojte.

Honza
Jan Sůra

Ví. Ale nepíšeme o každé MÚ na železnici, zvláště, když nedošlo k usmrcení nebo těžkým zranění.

Honza

No, spíše záleží na tom, v jakém městě se dvě železniční nehody v rozmezí několika hodin stanou…..

MiKi

Není nad skrytou reklamu. Chceš si přečíst článek ? Tak si kup předplatné.

Franta Jouda

A bude pak Čejen držkovat po Královehradeckém kraji a vydírat jako Vysočinu?

Dominik

Tak mezikrajské osobní vlaky jsou po dohodě s druhým krajem, ne?
Protože by mě docela zajímalo, co by se stalo, kdyby třeba Pardubický kraj trval na ČD na OS do Hradce, navíc tam jsou nasazování Panteři, a ty jsou vázány na danou trať díky dotacím, nebo to už padlo?

Horák

Že by Čajánek upravil hašišbedny pro normální rozchod?

Petes

A co přerozchodovat Túčka 😀

Pečlivý pozorovatel

No to si kraj tedy má opravdu z čeho vybírat. Dva lokálkáři se třemi 810, GJW po tom co předvádí na Šumavě také vítězství, dcera německé matky, to by byla opravdu podpora českých firem, která se teď tak propaguje a je potřeba a Leo který je před krachem. Nějak mi tu chybí ale ten “ nejlepší “ dopravce ve střední Evropě? Neříkal náhodou pan Jančura že bude mít zájem o vše co bude nabídnuto?

-TR-

GWTR je v Královéhradeckém kraji tradičním dopravcem, do Svobody nad Úpou jezdí už skoro 20 let. Mezistátní vlaky do Polska jezdí také v jejich režii.

Pečlivý pozorovatel

Ano děkuji za upozornění . Špatně jsem četl a GW si spletl s GJW.

xyz

GWTR. Ne GJW. Jde o dvě různé společnosti. Mimochodem, GWTR spolehlivě provozuje osobní dopravu na dvou tratích v HKkraji už po mnoho let.

A před krachem je možná LeoExpress, ne však LeoExpress Tenders, který má mj. dlouholetý kontrakt na souboru tratí v Pardubickém kraji a který, předpokládám, by byl dopravcem i v Královéhradeckém kraji.

xyz

„Dva lokálkáři se třemi 810“
Počet NYNÍ VLASTNĚNÝCH vozidel je irelevantní (každý z dopravců bude mít čas na jejich pořízení).
(Pomíjím, že mi není známo, že by JHMD měly nějaké šukafony.)

Pečlivý pozorovatel

A mohl by jste mi prosím trochu objasnit, jak může dát již teď dopravce který nemá ještě ani vozidla a neví jaká a za kolik se mu podaří zajistí, alesspoň trochu poctivou a pravdivou nabídku? Podseknout cenu, která bude rozhodující a díky tomu zvítězit je velice snadné. A ono to pak nějak dopadne on kraj priplati.

xyz

„Neví jaká“
Již ví či bude vědět ze zadávacích podmínek stanovených objednatelem.

„a za kolik se mu podaří zajistit“
Vaše předjímání; reálně může mít poptánu cenu vozidel u eventuálních dodavatelů; stejně jako to např. zvládly ČD u „nízkopodlažních“ Stadlerů GTW odkoupených od DB či před pár lety ty samé ČD v případě Regioshuttlů pronajmutých od ODEG.

„alesspoň trochu poctivou a pravdivou nabídku“
Odpis pořizovací ceny vozidel je jen jednou z několika nákladových položek.

xyz

„Podseknout cenu, která bude rozhodující a díky tomu zvítězit je velice snadné. A ono to pak nějak dopadne on kraj priplati.“

Uveďte příklad v železniční dopravě, kde to tak u neČD-dopravce vzešlého ze soutěže či poptávkového řízení dopadlo. Děkuji.

(Já si pamatuji mj. na případ nevysoutěžených ČD směrem k JMK na počátu roku 2008, kdy dopravce odeslal kraji dopis, že kvůli – dle názoru dopravce – nedostatečné výši úhrady, zruší ČD ke stanovenému datu osobní dopravu na několika tratích. Po této pohrůžce, musel kraj úhradu navýšit. Pro připomenutí viz https://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/vlaky20080115.html)

lada13

Správné připomenutí! Já to už zapomněl. A pak se tady někteří divte, jak se chová JMK ve vztahu pořizování vlastních vozidel pro zabezpečení dopravy svých regionálních tratích, když má s tím „jediným správným dopravcem“ z dřívějška takovéto zkušenosti.

Dominik

On JMK vlastní nějaké tratě?

Jiří Kocurek

Dokonce nevlastní ani silnice. přesto na nich provozuje dopravu. Němělo by se to zakázat?

Pečlivý pozorovatel

Mělo by se to zakázat to máte pravdu. 😀

Dominik

Nic o zákazu jsem neříkal, jen jsem tím chtěl poukázat, že těžko může provozovat dopravu na svých tratích, když žádné nevlastní. Jen si u dopravců (sám žádnou dopravu neprovozuje) objednává službu.

Dominik

Jakou dopravu provozuje? Dopravu provozují dopravci, ne kraj, nebo snad kraj je vlastníkem některého z dopravců?

Alf

Já tedy v ostatních bodech nesouhlasím s Pečlivým pozorovatelem, jen mě napadá, že zrovna JHMD řešily podseknutou cenu a bylo to předmětem sporu Šatava-Čajánek (přitom to nebyl klasický tendr).

Pečlivý pozorovatel

To jsou dvě naprosto rozdílné a nesrovnatelné věci. Situace v roce 2008 a nynější přímá zadání.

xyz

Poprosím o odpověď na moji otázku – Uveďte příklad v železniční dopravě, kde to tak u neČD-dopravce vzešlého ze soutěže či poptávkového řízení dopadlo. Děkuji.

Erik

Čas??????????? Do spuštění je rok a půl. Ještě není rozhodnuto kdo to bude. Času je málo.

Dalibor

RJ má zájem být úspěšný (tj mít patřičnou míru zisku). Na tom není nic špatnýho, ne? Dále předpokládám, že se bude nyní soustředit na spíše rychlikové spoje, než na malé lokálky.

Pečlivý pozorovatel

Dalibore jinými slovy dělá přesně to, za co je mnohými kritizován. Vyzobava ty pověstné třešničky. Jako firmě se mu to samozřejmě vytýkat dá asi těžko. Každý chce vydělávat. Ale železniční dopravě jako celku toto jen škodí. A pan Jančura nemá lhát a tvrdit že mu vůbec nejde o penize, ale jeho snahou je především zlepšení železniční dopravy.

xyz

„Vyzobava ty pověstné třešničky.“

S tímto výrokem je v rozporu skutečnost, že provozuje osobní vlaky na méně vytížených – „netřešničkových“ – tratích jako Děčín – Ústí-Střekov, Ústí – Úpořiny – Bílina či Most – Žatec.

Dalibor

Důležitý je, zda se mu i na těchto „netřešničkách“ daří tvořit zisk, nebo alespoň černou 0. Pokud ano, je to v pořádku.

noerf

Pečlivý pozorovatel: můžete mi prosím sdělit hospodářský výsledek vlaků SC dopravce ČD na trati Praha – Ostrava v jakémkoliv roce? Ta vaše třešnicka stojí ročně ČD minimálně 0,5 miliardy Kč (některé zdroje hovoří o tom, že celé ČD prodělávají na této trati 1 miliardu Kč ročně), což je jeden z důvodů, proč ČD mají problémy dostat osobní dopravu do zisku. Doufám, že jste si povšiml, že je Regiojet v zisku i na trati Praha – Brno – Bratislava/Vídeň i bez dotací (na základě objednávky MD). Možná by jste pečlivý pozorovateli měl do svého pozorování zahrnout i ekonomickou stránku věci a… Číst vice »

D.S.

Můžete to něčím podložit?

noerf

D.S.: Někdejší šéf ČD přiznal před nástupem konkurence, že jednotky pendolin prodělávají 400 milionů ročně. Pokud se kouknete na obsazenost jednotek, cenu za lístek a náklady na provoz tak zjistíte skutečný stav. Můžete použít i týdenní test obsazenosti zdejších autorů, když dělali ještě mf dnes, kdy vyšlo, že polovina spojů SC nevydělá ani na provozní náklady (plat strojvůdce, vlakového doprovodu, poplatku za dopravní cestu, trakční elektřinu) a to máte k tomu ještě běžnou údržbu a odpisy (nákup jednotek, opravy interiéru, vyvozovací opravy). Dále se koukněte kolik v ostatních kategoriích lokomotivy tahají vagónů a kolik tahali předtím a jak jsou obsazené.… Číst vice »

D.S.

Toho času tomu tak bylo, ale kde berete přesvědčení, že tomu tak i dnes? Nyní jsou jednotky 680 již splacené a obsazenost je také jinde, než v začátcích.

noerf

D.S.: Jednotky jsou sice zaplacené, ale prošli modernizací, která také něco stále, to znamená nějaké odpisy.
Naposled okolo půlky ledna jsem se na obsazenost koukal a nepřišla mi, že by mimo špiček převyšovala 50 %.

ušatá

No, moje zkušenosti jsou, že obsazení bývá \až nepříjemně vysoké – tedy pro cestujícího, a to i v 1. třídě. Hlavně tedy z Prahy na východ. Od Plzně na Cheb je to něco jiného.

Kryšpín Jankovec

Noo obsazenost je spíš nikde než někde 😂

Tomariero

V mínusu byli SC v době kdy na ně ještě běžel úvěr voz bylo někdy do roku 2015 cca od té doby jsou v zisku potažmo na černé nule

Dalibor

každému podnikateli jde o peníze. Dokonce každému zaměstnanci jde o peníze. Osobně neznám nikoho, kterej by chodil do práce a šéfovi řekl, hele já nechu výoplatu, mi stačí že mne práce baví. Jestli to dopravě škodí nebo neškodí nemohu já osobně posoudit. Například na R8, kterou pravidelně jezdím, se nyní s RJ dost zvýšil standart služeb ve vlaku

Dalibor

A zároveň klesla cena, zapoměl jsem dodat.

Petr766

Nic nevyzobává.

Jenda

„Vyzobávat?“ – no nevím, ale jestli jezdit v závazku a mít jistotu kolik dostanu za vlakokilometr nebo soutěžit na trhu s konkurencí a nést riziko nevyprodání dostatečného množství jízdenek? Myslím si že každé má své a takto bych to nehodnotil.

Jiří Kocurek

Jistě. Vydělávat na koláčích je zločin, když Penam (Agrofert) musí škemrat o dotace na toastový chleba.

noerf

Pečlivý pozorovatel: Vzhledem k soutěžícím, se dá očekávat, že valná část tratí jsou pro dieslové jednotky, které Arriva či GWTR umí levněji. A Regiojet spíše budou zajímat rychlíkové a expresní linky, kde bude moci své autobusy nahrazovat vlaky a které budou pro něj ziskovější, jelikož dokážeš svými službami přilákat více cestujících.
Tyto regionální linky v neto režimu naopak vyhovují jiným dopravcům, kteří se v tomto segmentu umí pohybovat.

AlaskaRaillroad

Jindy Radim zase řikal dejte všechny tratě do výběrek a já se jich nezůčastním…

Pečlivý pozorovatel

A to si myslite, že toto myslel vážně ? Opravdu si to myslíte ?

Zdeněk

No potěš koště!

Petr

To by mě zajímalo co KPT nabídlo za vlaky. Žádný balíček nejde s třema orchestrionama odjezdit.

noerf

Petr: Záleží na domluvě, nicméně jedná se o provoz od prosince 2021, kdy se uvolní několik jednotek 628 Regiojetu v Ústeckém kraji (nahrazeny jednotkami od Pesy) a od Arrivy (nahrazeny Desiry od Alpha leasing). K tomu je spusta jednotek v okolních zemích a součaný dopravce také s něčím jezdí.
Sranda by byla, kdyby LE vyhrál soutěž s cenou výrazně nižší než ČD a pak jej ČD koupila.
Pro redakci: lze k soutěženým souborům doplnit, které jsou soubory jsou určené pro elektrické a které pro dieslové vlaky. Děkuji.

Kubrt

Předpokládám, že elektrika (se špetkou dieselu) je dvojka, ostatní jsou diesel s případným zajezdem pod dráty.

TZTrainz

Mně by zajímalo jaké jednotky se u Arrivy uvolní? Červená Desira se vrátí do Německa k DB, protože jsou jen pronajaté. Nové pronajaté Desira a Stadlery nahradí na osobácích jednotky 845/945, které půjdou pouze na rychlíky a městskou linku.

dopravák

S tou „městskou linkou“ bych byl opatrnější: pokud vím, jednak je její provozování současným dopravcem sjednáno nyní jen na 3 roky a jednak i tam je samozřejmě zájem objednatele o nasazení nízkopodlažních vozidel, m.j. i proto, že se tím naučilo jezdit dost cestujících s kočárky, a těm k tomu jednotky 845/945 pochopitelně příliš dobré podmínky nenabízejí.

TZTrainz

no a na městské lince jsou maximálně dvě soupravy které najdou využití na jiných linkách.

dopravák

V pracovní dny ve špičkách tři – tedy pokud se dopravci daří …

Jenda

Elektrifikované to v KHK moc není – to je akorát:

(PCE -) HK – Jaroměř
HK – Chlumec n. C. (- Velký Osek)
HK – Týniště (- Choceň)

Jinak samé diesely, leda alternativy na vodík apod.

PeDu

No, treba trat č. 064 Mladá Boleslav – Libuň – Lomnice nad Popelkou, by s pripadnym prevzetim byvale vozebni stanice v Ml. Bolce, kde jsou dislokovane 4×810 s jejich 13 ridici, bez problemu vyjezdila i rameno MB-Mseno-Melnik. Veskere zazemi, nafta, voda, fekal, dilna a noclezna tam je. Myslim, ze pro OCP-S je tato lokalita naprosto zbytna.

Kubrt

Zbytna nezbytná, tahle to nefunguje.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO