Autobusy Zprávy

Přehledně: Jihomoravský kraj vybral dopravce pro devět oblastí, většina obhájila s vyššími cenami

Autobus ČSAD Tišnov, ilustrační foto. Pramen: ČSAD Tišnov
Autobus ČSAD Tišnov, ilustrační foto. Pramen: ČSAD Tišnov

Jihomoravský kraj už má částečně vyřešen problém s vládním nařízením, které navýšilo mzdy řidičů autobusů. Kraj po výpovědích dopravců vypsal pro oblasti Brněnsko, Boskovicko a Jihovýchod nový tendr, který z větší části dotáhl k podpisu smluv.

V rámci tendru soutěžili dopravci o 13 smluv, celkem šlo o téměř 800 milionů bez DPH. Z toho devět smluv už kraj s vítězi uzavřel. Původní dopravci své oblasti většinou obhájili, pouze ve třech (části 6, 7, 9) dojde k výměně firem. Průměrná cena vzrostla zhruba o osm korun na 35 korun za jeden kilometr.

Situace na jižní Moravě dospěla k nové soutěži, neboť kraj neviděl jinou cestu, jak dopravcům legálně přilepšit poté, co vláda Bohuslava Sobotky nařídila od ledna 2017 zvýšit mzdy. O čtyři soubory nicméně nebyl mezi firmami žádný zájem, takže kraj musel tendr v těchto částech zrušit. „Na části, které chybí, nyní probíhá jiné zadávací řízení,“ doplnila mluvčí kraje Monika Brindzáková. Podrobnosti deník Zdopravy.cz zjišťuje.

Oblasti a vítězové

Část 1. Brněnsko – autobusové linky č. 73, 151, 202, 509, 610, 611, 612, 630
Dopravce: VYDOS BUS
Cena za rok: 30 mil.
Kč/km bez DPH: 36
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2021

Část 2. Brněnsko – autobusové linky č. 153, 420, 423, 424
Dopravce: ADOSA (Rosice),
Cena za rok: 25 mil.
Kč/km bez DPH: 35,88
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2021

Část 3. Brněnsko – autobusové linky č. 601, 602, 630, 631, 632, 640, 641, 643, 730 a 750
Zrušeno – žádný zájemce

Část 4. Brněnsko – autobusové linky č. 601, 620, 630 a 631
Zrušeno – žádný zájemce

Část 5. Brněnsko – autobusové linky č. 601, 602, 620, 621, 630, 631, 632, 640, 750 a 753
Zrušeno – žádný zájemce

Část 6. Brněnsko – autobusové linky č. 107, 601, 602, 631, 730, 750, 751
Dopravce: BDS-BUS (Velká Bíteš) (původní dopravce VYDOS BUS)
Cena za rok: 13 mil.
Kč/km bez DPH: 35,59
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2021

Část 7. Brněnsko – autobusové linky č. 440
Dopravce: BDS-BUS (původní dopravce Znojemská dopravní společnosti – PSOTA)
Cena za rok: 4 mil.
Kč/km bez DPH: 36,48
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2021

Část 8. – Brněnsko – autobusové linky č. 107, 602, 630, 631, 640, 641, 730, 731, 732, 750 a 755
Zrušeno – žádný zájemce

Část 9. Brněnsko – autobusové linky č. 48, 73, 151, 202, 509, 610, 611, 612, 620, 630
Dopravce: BORS BUS (Břeclav) (původní dopravce VYDOS BUS)
Cena za rok: 19 mil.
Kč/km bez DPH: 33,23 (malý autobus) a 35,57
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2021

Část 10. Boskovicko – autobusové linky č. 41, 256, 301
Dopravce: ZDAR (Ždár n/S.)
Cena za rok: 30 mil.
Kč/km bez DPH: 28,31
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2022

Část 11. Boskovicko – autobusové linky č. 51, 302, 303, 310, 313
Dopravce: ČSAD Tišnov
Cena za rok: 17 mil.
Kč/km bez DPH: 33,8 a 27,8 (malý autobus)
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2022

Část 12. Boskovicko – autobusové linky č. 41, 245, 250, 254, 255, 256, 257, 261, 275, 301
Dopravce: ZDAR
Cena za rok: 26 mil.
Kč/km bez DPH: 35,55 a 32,95 (malý autobus) a 30,45 (minibus)
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2022

Část 13. Jihovýchod – autobusové linky č. 666
Dopravce: BDS-BUS
Cena za rok: 13 mil.
Kč/km bez DPH: 34,49
Doba smlouvy: 1.6. 2019 – 31.12. 2023

Deník Zdopravy.cz čerpal z věstníku veřejných zakázek a profilu zadavatele, kde už jsou zveřejněny písemné zprávy zadavatele.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Souprava

35kc/km… a pak ze autobusova doprava je uz skori stejne draha jako vlakova… kde udelali sotousci chybu? 😉

Svojsin

To ale není cca 35kč. Celou tržbu odevzdají dopravci na kraj, takže čím je linka vytíženější, tím je pro KU v Brně levnější….

Souprava

Teď si koledujete taky o mínusy. Taková pravda šotouškům nevoní. 🙂 Mimochodem, docela by mě zajímalo, kdo je v té skupině asi 50-100 vláčkofanatiků, kteří pravidelně „mínuskují“ všechno, co je proti vlakům, i když jde o fakta. 😀 Hlavně by mě u nich zajímalo, zda tahle social bublina má pocit, že když se zde vyjádří skrze 70 mínusů, tak tím nějak změní to, že svět už je úplně někde jinde a na lokálkách nestojí a nepadá vůbec nic. (a to nemluvě o tom, že ono to samozřejmě nestojí ani na těch venkovských busech, jak dokazuje spousta zemí západně od nás,… Číst vice »

xyz

Je pro mě překvapením, že (dle údajů v článku) objednatelem linky č. 440 (https://www.idsjmk.cz/jrady/440.pdf?date=01.05.2019), která de facto je linkou MHD v Moravském Krumlově, tedy je Jihomoravský kraj a ne Město Moravský Krumlov (viz bod č. 7). Zajímavé. 🙂

železničář v důchodu

A není to třeba nějaký výsledek snahy zachovat „páteřnost“ železnice pro Moravský Krumlov a okolí, na které má zájem „kraj“ a ne samo město?

Svojsin

Jednoznačně ano