ÚOHS zdržel soutěže, Zlínský kraj provizorně vybral čtyři autobusové dopravce přímo
Autobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský kraj
Radní Zlínského kraje schválili výběr dopravců, kteří od prosince letošního roku zajistí dočasnou dopravní obslužnost regionu veřejnou linkovou dopravou. Vybraní
Náměstek píše, že došlo k přímému oslovení dopravců, v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Kdo byl všechno osloven, neví se? Když má Valašské Klobouky Arriva, tak ta oslovena byla. Byli osloveni také Transdev a TQM, když v té velké zakázce vyhráli Vsetín a Valmez?
To by mě taky zajímalo. Nicméně chápu, pokud byli a současně by odmítli.
Řekněme, že třeba Transdev zatím nemá ve Zlínském kraji zázemí – vyplatí se mu ho vybudovat pro zakázku na 10 let (rozpočítá si náklady do dlouhého období), ale ne kvůli pár měsícům ježdění (kdyby chtěl rozpočítat náklady do pár měsíců, nemůže konkurovat cenou) nebo riskovat, že pak nakonec jezdit dlouhodobě nebude (pokud by náklady nerozpočítal do ceny v přímém zadání a spolehl se, že se zahojí na velké zakázce, ale ta by padla)… opačně pro dopravce, kteří zde již jezdí, to nepředstavuje žádné zvýšené náklady…
Souhlas s Vámi, ale do této logiky nezapadá ta Arriva, která nemá ve velké zakázce Klobouky, ani se tam nehlásila, ale najednou je má na krátkou dobu a musí budovat zázemí. To mi hlava nebere. Proč to na krátkou dobu nevzal Transdev s TQM, když v té velké zakázce vyhráli 2 oblasti?
Tak Slavičín je vcelku jednoduchý, podle všeho tam není žádný střet s ČSAD Vsetín..
Nádraží tam nebudou ve vlastnictví současného dopravce. Tudíž odpadne dohadování o vjezdech. Zázemí sice nemají, ale servis tam někde najdou. Na to stačí externí servis.
Ptáte se na to, proč ne Transdev. Oni dobře vědí, že jaksi nemají čím jezdit.
A hlásit se někam, když nic nemám. Navíc se jim blíží zakázka v Hradeckém kraji, jak se tu kdysi informovalo. Tak proč se pouštět do nejisté budoucnosti, když mám jinde jistotu.
A má Transdev 150 volných vozů? Kde je k nám sežene do konce roku.? Navíc Arriva také byla zjevně oslovena, i když na Zlínsku nic nejezdí. Transdev prý byl osloven.
Že do toho nešel, se nedivím. Pokud seženete do konce roku 150 vozů jste machr.
Zajímalo by mě jestli třeba za měsíc nebo 2-3 kdyby ÚHOS potvrdil ZK že vše udělal dle zákona a smlouvy se tak mohly podepsat jestli tedy by ids zk začal fungovat od prosince. I s tím že by s novými autobusy zacali jezdit dopravci později.
Vzhledem k tomu, že o (nějakém) IDS se v ZK mluví snad co úřad začal fungovat, tak si nemyslím, že by se cokoliv stíhalo od prosince… Uvidíme teď, zda to kraj myslí vážně, když Vsetín v podstatě skončil dle výsledků výběrových řízení a jak to bude např. s „házením klacků“ a vybíráním poplatků od dopravců, když zůstává Zemek majitelem nádraží ve Zlíně i jinde, ale jezdit tam už prakticky nebude. Doprava ve ZK bohužel je x let pozadu právě vinou nadstandartních vztahů úředníků na kraji s „klasickými“ dopravci, většinou šlo i o ex-zaměstnance dopravců, kteří pak na kraji měli řešit… Číst vice »
„jaká se naházela omezení komerčním dopravcům“
můžete to prosím konkretizovat? děkuji
Nutno dodat, že jde ale o jízdenku na vlak speciální – tzv. ZID jízdenka, kterou teda můžete jet vlakem i MHD. Dříve šlo použít kterokoliv MHD jízdenku i na vlak, to ale bylo zrušeno, protože se nebyli schopni dohodnout na platbách… takže i to byl krok zpět od IDS. Obdobně s předplatníma jízdenkama na MHD – dříve šlo jet i vlakem, pak se zavedlo, že kdo chce jezdit i vlakem, musí si koupit speciální variantu, která platí na MHD i vlak…
Ceny jsou ovšem poněkud rozdílné oproti původnímu zrušenému VŘ:-(
Nabídky dopravců pro jednotlivé oblasti (cena za kilometr)
Zlín
Arriva 38,01
ČSAD Vsetín 38,89
Uherské Hradiště
ČSAD Bus Uherské Hradiště 35,30
Kroměříž
Krodos Bus 37,89
Arriva 38,04
Vsetín
Vsetín
Transdev+TQM 34,97
ČSAD Vsetín 37,89
Arriva 37,92
Valašské Meziříčí
Transdev+TQM 35,50
ČSAD Vsetín 37,89
Valašské Klobouky
ČSAD Bus Uherské Hradiště 34,71
ČSAD Vsetín 37,89
Cena neveřejného odpovídá urgentnosti. Na deset let se ceny snižují. Základ ekonomiky.