Umbrella míří k velké zakázce v Ústeckém kraji, vyhrála soutěž na tři oblasti
Setra LE v barvách Umbrelly. Foto: Umbrella
V soutěži bylo v každém provozním souboru nejméně pět dopravců, vítěz získá desetiletou smlouvu.
V soutěži bylo v každém provozním souboru nejméně pět dopravců, vítěz získá desetiletou smlouvu.
Ta Setra je opravdu luxus
Proč se pořád máte potřebu strefovat do toho, kolik stojí kilometr DSÚK? Vždyť o tom to přeci není. Je dost zásadní rozdíl platit soukromé firmě náklady + zisk a mít za to jenom odjeté kilometry, nebo platit vlastní firmě de facto cokoliv, protože to jenom přesunu z levé kapsy do pravé. Ty peníze se přeci (všechny nevypaří). Kraj investuje do svého (autobusů).
Představte si, že máte určitý objem peněz na dopravní obslužnost. Ujedou autobusy více kilometrů a tím udělají větší službu obyvatelům s cenou 33 Kč / km nebo 48 Kč / km? Autobusy nejsou nemovitost, za deset let je jejich reálná cena jaká?
Jo, to je jeden pohled, ale to pořád neodpovídáte, proč se strefujete do toho, kolik stojí kilometr DSÚK.
Možná protože je drahý?
otázka je, zda je tím nutné vyplňovat „každý“ článek, asi jako kdyby v televizi byla zpráva o mistrovství světa ve fotbale a půlka zprávy byla reálně o tom, co udělal Zeman
Já nevím, jestli čteme stejné články, ale v textu jsou zmíněna jen fakta. DSÚK je oproti jiným dopravcům drahá a neefektivní, smiřte se s tím.
DSÚK jako krajská spol. nemuze byt tak kreativni, co se tyka praktické aplikace Zákoniku práce, jako soukromy dopravce.
Nedostatek řidičů byl ještě nedávno při docela velké nezaměstnanosti. Nějak bych nevsázel na to, že se řidiči namnoží.
Jiný přístup soukromých dopravců a „státního“ dopravce k určitým praktickým aplikacím pracovního práva se přímo odráží na ceně za km. Samozřejmě je DSÚK asi atraktivnější zaměstnavatel než soukromý „vykořisťovatel“, ale pokud nebude mít DSÚK závazek, tak asi řidiče pozřebovat nebude.
Proč by nemohla? Zrovna tady na severu jsou lidé na kraji kreativní až až, stačí se podívat na to, jak se neustále musejí předělávat soutěže na nové autobusy, nebo jak se tu operuje s dotačními programy, protože na kraji hrají hlavně na to, aby z toho byla malá domů. DSÚK je neefektivní drahá sranda, kterou kraj propaguje jako ráj pro řidiče, ale v reálu je to řízením a strukturou zatuchlý podnik ve stylu „ČSSR 1976“. Na podobných soutěžích se krásně ukazuje, jak je státní/krajský podnik oproti soukromé firmě neefektivní. A doplácí na to všichni.
Filipe, to si nikdo nelajzne takhle riskovat, v privátu jo, není žalobce, není soudce, ale ve veřejném ne, to bys byl na odstřel pro „Pár dolarů“, respektive korun. Dotační programy jsou o dva řády výš, to je jiná liga, možná dokonce i jiný sport.
Miky má pravdu, ve státní sféře je vše mnohem přísnější, v soukromé, pokud na Vás „náhodou“ nepřijde finančák, jste z obliga, ve státní vás kontroluje dalších xx úředníků, kteří se třesou, aby odhalili těžký zločin, že na stránce 1024 8. řádek vlevo dole je překlep…..
samozřejmě, je to psáno s nadhledem a obrazně, přesto to ilustruje rozdíl mezi soukromím a státním, který skutečně je
otázka je, zda je tím nutné vyplňovat „každý“ článek, asi jako kdyby v televizi byla zpráva o mistrovství světa ve fotbale a půlka zprávy byla reálně o tom, co udělal Zeman
Dokud ta cena bude výrazně vyšší, je to samozřejmě na místě. Vám nepřijde bizarní, že v rámci jednoho kraje jezdí soukromí dopravci o mnoho levněji, než jezdí krajská společnost? Jen ať se o tom píše, protože podobný jev se v celé republice nevidí.
No Setra bude furt dražší než sor, když vezmeme v potaz 10 leté vozy
DSÚK nemá jedinou vlastní Setru.
Mily (mila) Vlasto, budte rad(a), ze nepracujete ve verejnem sektoru, protoze pokud by Vam soukromy dodavatel nabidl nizsi cenu nez dodavatel vlastneny statem/krajem a Vy byste presto vybral(a) z vyse popsaneho duvodu toho statniho/krajskeho, tak byste si rekl(a) ne o rizeni pred UHOSem, ale rovnou o trestni oznameni.
Jsem rád že to DSÚK nepřbralo…..
No jo, DSÚK, kopněte si. Můžou snad za to, že jim ICOM, nebo OerlLine neodprodal autobusy, nebo snad, že výrobci autobusů pořád napadají zakázky na nové vozy, ačkoli byly všemožné „diskriminační požadavky“ odstraněny? Veřejný zřizovatel je nejtransparentnější co tu od začátku soutěží je viz. registr smluv je. Copak jiná organizace se takhle starala na území kraje takto dobře o zaměstnance?
Kde se hospodaří za veřejné prostredky, bývá vždy ekonomika to poslední, co všechny zúčastněné zajímá.
Teda hledat mocí mermo „vinu“ v tom, že jim někdo neodprodal autobusy, to už chce hodně kreativní myšlení… „Státní podnik“ vždycky bude tou nejdražší možností, protože to má ve své DNA – je to spíš zaopatřovací ústav a trafika pro odložené politiky, je to prostor pro rozkrádačky a „výhodné nákupy“ (pro druhé strany napojené na politiky), přednost před efektivitou a „řádnou péčí hospodáře“ má politické zadání a neprůhledné zákulistní propletence. Vždycky to tak bylo, je, bude. ČD, DPÚK, dopravní podniky měst. Nenaděláte s tím nic, můžete to jen zkoušet takhle trapně obhajovat – ale připravte se na to, že to… Číst vice »
DPÚK nebyl státní podnik 😉
nechápu, proč vás někdo mínusuje, DPÚk byla soukromá firma
proberte se, už není rok 1990….
A proto krajský podnik jezdí za stejné peníze jako soukromníci a ještě se lépe stará o zaměstnance.
Teda cože? Že je třetinu dražší ??? Jak to? No ještě že máme ty efektivní a úspěšné SŽ, Poštu, ŘSD apod. 😂
Krajský podnik za ceny soukromníků samozřejmě nejezdí
Vždyť přesně to tam píšu!
Jako promiňte, ale který dopravce dává odměny za přesčasy, třináctý plat, vysoké příspěvky na stravné či sociální pojištění. V létě je také příkladně zajišťován pitný režim, dále sociální zařízení pro řidiče a široká síť přepravních infokanceláří, kde rychle a bez čekání odbaví všechny bez čekání, vč. zajišťování spousty dalších provozních věcí. Ty pronájmy od privátních firem nebo Českých drah nejsou také zrovna nízké! Každopádně řidiče má stabilní a vyplácí jim jedny z nejvyšších mezd pro řidiče regionálních autobusů v regionu. přes 32 000tis. Např městském podniku Mostu a Litvínova byly ještě před rokem kolem 17 tis. čistého a management se… Číst vice »
Můj cíl jako daňového poplatníka je aby mé peníze byly vypláceny efektivně, což platby podniku, který jezdí o víc jak třetinu dráž než ostatní, rozhodně neplní.
Ano, takže, transparenost, fungující podnik a kvalitní zázemí zaměstnanců Vás nezajímá. Prostě ukrajinci v jiných oblastech úk za 20 tis. a snižování ceny práce je v pořádku?
Dobře, kdyby ten rozdíl byl pár korun, prostě srovnatelná cena, ok. Ale řekněte sám: zaplatil byste DSÚK o 1/3 vyšší jízdné oproti ostatním?
Nestátní podniky neměly nikdy vzniknout.
🤷🏼♂️🤷🏼♂️
Nepij to. Prostě to nepij. Ani ten Budvar, který založil soukromník.
Treba takový Budvar,státní podnik, viďte?
Blahopřeji, snad si neukrojili moc velký sousto, resp. budou jezdit za cenu, z kterou „to jde vyjezdit“….
Mám na mysli hlavně 32,97 na Kadani, to je za malý bus?
Je to na 18 autobusů, 9 klasických (min. 42 sedaček), 9 malých (min. 35 sedaček). Ale jak jsou rozklíčované ceny za jednotlivé standardy, jsem nenašel.