Česká Umbrella Mobility expanduje do německé MHD. Po Hamburku začne jezdit v Berlíně a Mnichově

Interiér vozu pro MHD. Foto: UmbrellaInteriér vozu pro MHD. Foto: Umbrella

Česká společnost Umbrella Mobility chystá letos velký průnik na trh městské hromadné dopravy. Po zahájeném provozu v Hamburku loňského roku

Česká společnost Umbrella Mobility chystá letos velký průnik na trh městské hromadné dopravy. Po zahájeném provozu v Hamburku loňského roku se chystá letos začít jezdit také v Berlíně, od příštího roku v Mnichově.

V Česku i v Německu je Umbrella známá hlavně jako jeden z největších dopravců jezdících pro FlixBus, ale v Hamburku už loni vstoupila do jiného byznysu. Přes zajišťování náhradní autobusové dopravy při železničních výlukách se firma dostala k prvním linkám městské a příměstské dopravy pod značkou Umbrella City Lines.

Každý rok najedeme zhruba 25 milionů kilometrů. Je tedy logické, že se na nás obraceli zástupci různých měst s otázkou, zda bychom pro ně byli schopni zajistit také městskou a příměstskou dopravu. V Hamburku jsme navíc etablovaní, máme tam již řadu let německou část Umbrelly i svoje provozní zázemí. A tak když nás zástupci města Hamburku oslovili, po zralé úvaze jsme odpověděli, že toho schopni určitě jsme,“ vysvětlil zakladatel generální ředitel společnosti Umbrella Mobility Pavel Steiner. Firma se zúčastnila tří soutěží, ve dvou z nich uspěla.

Podle Steinera firma vyhrála i díky tomu, že jiný provozní soubor v Hamburku jezdí jako dodavatel pro dalšího dopravce a firmě tak odpadly přejezdy s „prázdnými kilometry“. V druhém největším německém městě jezdí na linkách 15, 21 a 24 a zajišťuje provoz na příměstské lince Hamburg – Harburg.

V Hamburku a jeho příměstských částech tak dnes jezdí 18 autobusů značek Mercedes-Benz a MAN s logem Umbrella, které jsou součástí komplexní mobility města Hamburk. „V průběhu února a března 2020 k nim přibude dalších 8 autobusů stejných značek. Od prosince 2020 bychom pak měli naše služby v Hamburku zhruba zdvojnásobit a postupně v dalších letech objem obsluhovaných kilometrů v rámci městské a příměstské mobility navyšovat. Od roku 2022 bychom pak měli začít jezdit i s plně elektrickými autobusy,“ dodal Steiner.

V Berlíně už Umbrella zajišťuje náhradní autobusovou dopravu, během letošního roku tu začne provozovat i linky městské hromadné dopravy. Od příštího roku pak i v Mnichově. „Jen za letošní rok musí Umbrella pořídit a do provozu uvést minimálně 54 autobusů určených pro městskou a příměstskou dopravu,“ dodal Steiner. Firma chce vybírat mezi značkami Mercedes Benz, Setra a MAN. „Je to pro nás snoubení kvality s ekonomickou a technickou stabilitou předmětných autobusů a cestující dostávají maximální kvalitu, bezpečnost a komfort. Standardy ve veřejné mobilitě jsou v Německu na vysoké úrovni a tomu musí odpovídat i vozový park,“ vysvětlil.

Na provoz v městské hromadné dopravě v Hamburku najímá Umbrella i české řidiče, podle Steinera ale pro firmu jezdí řidiči z celé Evropy. Podle něj netrpí nedostatkem řidičů především díky kombinaci volna a výdělku. „Řidič přesně předem ví, kolik a za co si vydělá peněz, na jejich práci jsou v Německu vypsané tarify které musí každý poskytovatel veřejné městské dopravy striktně dodržovat,“ upřesnil Steiner.

Do Umbrella Mobility vstoupila na počátku února investiční skupina RSBC finančníka Roberta Schönfelda, minulý týden oznámila koupi polovičního podílu. Firmě má pomoci s další expanzí.

Tagy Berlín Hamburk Mnichov Německo Umbrella City Lines Umbrella Mobility
13 komentářů