U Pražského okruhu vznikne obchvat, chystá ho obec Ořech

Karlštejnská ulice v obci Ořech. Foto: VitVit/Wikimedia CommonsKarlštejnská ulice v obci Ořech. Foto: VitVit/Wikimedia Commons

Přepracovaný návrh počítá s maximální rychlostí 70 km/h.

Obec Ořech ležící v těsné blízkosti jihozápadní části Pražského okruhu chce postavit obchvat, který by vyvedl část tranzitní dopravy. Úřadům poslala druhou žádost do zjišťovacího řízení. To má ukázat, zda se bude pro stavbu dělat velký posudek vlivu na životní prostředí, nebo ne.

Jde o jeden z mála obchvatů v zemi, kde za tím bude obec. Ta o o první povolení žádala už předloni v listopadu, loni na počátku roku ale svoji žádost stáhla a přepracovala. Se Středočeským krajem má obec Ořech podepsanou smlouvu o spolupráci. Obec má zajistit územní rozhodnutí, kraj pak bude pokračovat v další projekční přípravě.

Okolo obce má vzniknout dvoupruhová komunikace v délce 2,51 km, která odvede tranzitní dopravu mimo obydlenou část. Začátek trasy záměru se napojuje na ulici Karlštejnská na hranici obcí Ořech a Zbuzany. Dále trasa pokračuje severním směrem podél obce Ořech a kříží ulice Uhelná a Zbuzanská. Následně se trasa stáčí severovýchodním směrem a vede přes okružní křižovatku, která bude sloužit pro napojení obchvatu obce Ořech na dálnici D0 (Pražský okruh). Poté trasa pokračuje východním směrem a vede souběžně s Pražským okruhem. Konec trasy je napojen na ulici Slivenecká na severovýchodním okraji obce Ořech.

Trasa navrhovaného obchvatu. Foto: Obec Ořech

Trasa navrhovaného obchvatu. Foto: Obec Ořech

Obchvat je navržen jako silnice III. třídy. Západní část obchvatu – směr Chýnice, Zbuzany v kategorii S 8,5/70 a východní část obchvatu – směr Slivenec, Radotín v kategorii S 7,5/70. Na rozdíl od původního záměru na něm bude snížena rychlost na 70 km/h, v blízkosti křížení s pěší komunikací mezi ulicemi Uhelná a Zbuzanská na 50 km/h.

Tagy obchvat obce Ořech Obec Ořech Středočeský kraj
35 komentářů