U Pražského okruhu vznikne obchvat, chystá ho obec Ořech

Karlštejnská ulice v obci Ořech. Foto: VitVit/Wikimedia CommonsKarlštejnská ulice v obci Ořech. Foto: VitVit/Wikimedia Commons

Přepracovaný návrh počítá s maximální rychlostí 70 km/h.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym03

To je těžké, když tímto směrem chybí rychlá sběrná kapacitní veřejná doprava. Je to tu ještě horší než přetížený Kolín, tak se holt není čemu divit, že se za miliardy za Prahou staví obchvaty a následně lidé používají parkovací místa pro místní na sídlištích jako P+R u metra.

Twix

Kterým směrem? Na Chýnici a Mořinu ve směru od Jihozápadního města? Ona ta S6 s dvojitými regínami po 30 minutách rychlá i kapacitní je, zaparkovat se u většiny zastávek dá snadno a zdarma, ale řada lidí jede raději autem až do Prahy, protože projet se tam ještě nějak dá, a buď mají potom parkování ve firmě, nebo ani v sídlištích u toho metra to není velký problém. A protože S6 končí na Smíchově, kudy metro B projíždí stejně.

Anonym03

No, ta mě vlastně ani nenapadla, ale tuto trať zatím za kapacitní moc nepovažuju. Pokud je konkurenceschopná časově, což asi celkem je, tak je pak potřeba i její propagace.

Petr

Mimo obec 70km/h. Pak se člověk diví, že ani v obci 50km/h málokdo dodržuje. 🙁

Anonym03

Nedodržují to akorát neandrtálci, jako jsme my. V Německu je normální, že když je někde kilo, tak je na tempomatu i v BMW kilo. České řidiče v praxi vidím z tramvaje pořád. V Česku už pomůže na silnicích jedině tvrdá represe.

ABC

Tak hlavně v Německu je kilo standard i na každé okrsce mimo město a taktéž 70 mimo skutečně zastavěnou část obce.

Kuba

Jaký pak má význam, že na úplně rovné silnici bude sedmdesátka? Aby si na sebe obchvat vydělal na pokutách?

On.

V okolí je velmi málo hluku a zástavba velmi daleko. Navíc vzdálenost mezi křižovatkami je tak velká že vyloženě vyplatí jet celých 10 vteřin „plnou rychlostí“.

Kuba

Nikdo Vás nenutí, abyste tam naplno jezdil. Vzdálenost mezi křižovatkami přinejmenším v západní části není relevantní, když tato silnice bude připojena jako hlavní. A hluk? To ať si obec rozmyslí, proč to nutně potřebuje táhnout mezi barákama místo jihovýchodně od obce, kde by vzdálenost od zástavby mohla být o dost větší. Sice by nebyl přímo napojen nájezd na okruh, ale přinejmenším pro dominantní směr do Prahy by to dostatečně nahradily ulice K Austisu a K Zadní Kopanině.

Twix

Silnice bude hlavní, ale odhadem 40 % bude odbočovat na křižovatce směr Zbuzany (hádám podle odbočujících aut na současné křižovatce v Ořechu) a obchvat k ní bude asi trochu stoupat, takže tam není vhodné, aby se po té hlavní jezdilo moc rychle. A navíc hned vedle se bude křižovat chodník Uhelná, tam by snad mohl být i přechod pro chodce a cyklisty. Jihovýchodně od obce, to myslíte až okolo toho skládkového kopce? To by takový obchvat téměř nic neodvedl, když by nenabídl přímé napojení na okruh (a Řeporyje) ani neřešil směr do Zbuzan. Hluk je potřeba řešit, jsem zvědavý co… Číst vice »

Paja

Velmi málo hluku? Vždyť půlka trasy vede v souběhu s D0 !!

Zbyněk

Moment, vždyť to jde proti klasickým motoristickým poučkám, že dálnice ulevují od aut. Aneb dopravní indukce v praxi.

Twix

Provoz v Ořechu nesouvisí jen s dálnicí. Jede tudy řada aut z JZ Prahy do rozrostlých obcí na jih od Ořecha, nejen Chýnice atd., ale třeba i Řevnic. Jestli přijedou po okruhu nebo přes Řeporyje vyjde tak nějak nastejno.

Luboš Beneš

Taky se ta cesta využívá při ucpaném obchvatu….

Jiří Kocurek

Důkaz sporem: A když se D0 zavře, tak v okolních obcích aut ubyde? Nebo se z toho opuntíkují v okolí Radlické? Již brzy, plánuje se tam údržba.

MichalN

Ale houby, záměr je jiný. V této obci jsou dvě blbé (čti nebezpečné) křižovatky, navíc nedaleko od sebe, se špatnými rozhledovými podmínkami. I poměrovými (odbočuje tam bus 352). Dvě zrcadla, na každé křižovatce po jednom, mi tam navíc přijdou i nějak „špatně“ nastavená. Autobusová zastávka opodál, pohyb chodců… Třicítka v pořádku z hlediska bezpečnosti. Ovšem tamní retardér je napřesdržku. Obchvat pomůže velmi a sedmdesátka je optimální z hlediska emisí.

Tobek

Trolling

Jiří Kocurek

Žejo? Kdyby znali teorii dopravní indukce, tak by v obci neměli ani chodníky. Ty totiž indukují chodce a pak se musí chodník dláždit a dlažba udržovat.

Člověk

Nebylo by jednodušší protáhnout ulici Poncarova tak, aby ústila do silnice mezi Jinočany a Zbuzany?

Twix

Ona tam tak střídavě ústí a neústí, podle toho jak velké překážky v trase zrovna jsou 🙂 Ale se situací v Ořechu to příliš nesouvisí.

Walker

Jestli si to dobre vybavuju, tak ty betonove zatarasy jsou tam postavene kvuli tomu, ze se jedna o komunikaci na soukromem pozemku. Ale myslim si, ze z ty komunikace je tam toho cim dal tim min, asfalt ubejva 🙂

Jirka

Obchvat Jinočan – Okružní ulice, se také plánuje.

Kuba

A jak by to přesně pomohlo tranzitu od Chýnic?

Jirka Z

To by se musela prodloužit kolem Zbuzan až k Chýnici, případně ještě dál kolem Chýnice, Kuchaře a Mořiny do Řevnice. Pak by mohla odvést velkou část tranzitu z Ořecha, navíc by toto řešení pomohlo i Řeporyjím. Problém je, že kdekoliv ta nová silnice bude končit, přivede ještě hustší dopravu do úzkých uliček v následující vesnici.

Zbyněk

Stavíme kapacitní silnice, sklízíme auta.

Twix

Před časem jsem viděl článek „kudy povede obchvat Ořecha?“ v nějakém místním plátku a pokládal ho jen za zbožné přání před komunálními volbami, a vida, ono se to opravdu chystá. Bydlím ve Zbuzanech a uznávám že doprava v Ořechu je dosti silná, dá se říct že jde i o tranzit, třeba mezi jihozápadem Prahy a údolím Berounky, také se to zahušťuje při kolonách na okruhu. Škoda je toho úrovňového křížení Uhelné, to je mezi obcemi takový příjemný a osvětlený chodník bez aut (někdy ji využiju i večer když jede jen bus 301 ale nic do Zbuzan) a křižovatka s obchvatem… Číst vice »

Koro

Kdyz nebude vychodni cast, nikdo nebude vyuzivat navazujici zapadni cast.

Twix

To není pravda, západní část využijí ti všichni co teď projíždějí Ořechem od exitu 19 resp. od Řeporyj, plus všichni co jedou do 1,5-tisícových Zbuzan. Tedy podle mě většina současného provozu v Ořechu.

Rudolf Tuček

Když projizdite touto oblasti s vozidlem které má max rychlost 70 km/h nezbývá než jet podél okruhu.

Leina

Vyjma kola (které bych na časté jízdy z/do práce nahradil skútrem, na projížďky zase směřoval spíše po polňačkach a cyklostezkách) proč bych jezdil takovým líným verkem?

Jiří Kocurek

Nesmíte to brát jen podle sebe. Někteří řídí traktor, jiní zase bagr, občas jede i kombajn či jiná technika. A tyhle věci mají konstrukční rychlost nižší.

MildaIV

Jakože traktory a kombajny zpúsobují problémy v Pražské dopravě? 🙂

Twix

To ano, ale silnice podél okruhu už tam je. Nevýhodu má akorát v tom, že se v Ořechu připojuje na poměrně stísněné křižovatce, kde Vás s tím vozidlem může sejmout nějaký pirát.

Beekee

Jde o jeden z mála obchvatů v zemi, kde bude je zatím obec. Ta o o první povolení…

David

„… má vzniknout dvoupruhové komunikace …“