Tři nové železniční zastávky. Praha 14 shání první důležité razítko pro trať Malešice – Běchovice
Jednotka CityElefant. Foto: Jan Sůra
Vlaky na nové lince ze Smíchova až do Běchovic mají vyjet od prosince 2024.
Vlaky na nové lince ze Smíchova až do Běchovic mají vyjet od prosince 2024.
…aneb jak vycerpat kapacitu na dalsi trati. Denne ubyde v provozu 100 aut a pribyde 200 kamionu.
Bez přesmyku v Libni bude ten poměr ještě horší.
Určitě bude zdvojkolejněna i spojka Nusle-Vyšehrad, že?🤣
A železniční stanice u Vyšehradu…
Nechápu proč stavět hned 3 zastávky takhle blízko u sebe. Dyt to je v pohodlné docházkové vzdálenosti. To ten vlak bude častěji stát než pojede.
Ve Vídni, Drážďanech a jinde mají S-Bahny stejně husté zastávky.
Nevim, jak ve vidni, ale ty drazdany mi prisly spis jak odstrasujici pripad. Ta cesta s tim milionem zastavek, kde se vystupuje po jednom cloveku nebo ani to ne, je fakt nekokecna.
Dobře, ale tam je to ve městě nebo při přestupních terminálech. Tady to vypadá, jako by někdo chtěl nahradit autobus MHD vlakem. To už by pak měly podle stejné logiky být zastávky na obou zhlavích Malešic, v Běchovicích u Billy a ještě na Blatově. A Hostavice i na hlavní trati.
A v Německu má S-bahn blíž k metru než k vlaku…
Jak v kterém městě. Berlín jo, Mnichov ne.
No tak hlavně s-bahn má svoje koleje jak metro a vlaky zase svoje aspoň v Berlíně.
Zastávku Praha-Blatov jsem kdysi na nějakých pláncích viděl 😀
To mě zajímá jak se vejdou vlaky na zastávku Běchovice – střed 🙂
Ta je dál z centra, až za Praha-Běchovice. Pokud budou nové linky končit v Běchovicích, což je imho škoda, není to problém.
Po zprovoznění VRT Polabí nebude problém prodloužit je do Úval, případně do Č. Brodu.
StčK neuvažuje o prodloužení linek S61 a S71 na své území. Konečná pro ně budou Běchovice – střed, kde pro ně vznikne nové nástupiště.
Tak to jsem nevěděl. To je pak škoda, že nepojedou aspoň do Klánovic. Tam pro ně není taky nástupiště, ale přijde mi, že tam nastupuje na esko lidí ze zastávek v okolí nejvíc. Byly by fajn ty Úvaly.
V Klánovicích nastupuje na vlaky nejvíce lidí v Praze, kromě velkých nádraží jako Smíchov, Masaryčka, Libeň, Hlavák. Je to asi jenom polovina lidí co na Smíchově a o 2 tisíce méně než Libeň, na zastávku v lese dobré 😀
To je pořád VRT, VRT, VRT…
Žádná VRT nikdy nevznikne!.
Proč?
Jste nějaký hlavní škodič 🙂 na důležitém místě?
Já zrovna – já snad řeším peníze?
Už jsi tady dlouho, tak bys mohl pochopit, že veškeré stavby u nás nejsou už ani tak o penězích ale o razítkách.
Upřímně si to taky myslím.
Měli by udělat něco s linkou S8. Vlaky jezdí plné, ale jízdní řád je jako noty na buben. Vozový park je také tragédie.
Ideálně druhou kolej Vršovice – Modřany (- Zbraslav). Jenže není dost vůle…
Je na to územní rezerva z Braníka do Modřan?
Naprostý souhlas. Ale co nejychleji, než se vzedme NIMBY odpor v nové výstavbě mezi Braníkem a Modřany.
tam je přece dvoukolejná tramvaj která jezdí co 5 minut..
Typické ROPIDí uvažování…
Ale tramvaj nejezdí tam, co vlaky. A na Zbraslav se rozhodně neplánuje.
Ideálně ani neinformovat majitele dotčených nemovitostí. Úremnní rozhodnutí je utajené nejvyšším stupněm utajení, na které ani hradní kancléř nemá prověrku. Natož aby se k tomu dostal nejvyšší správní soud.
V jakém úseku to jezdí plné? Předloni v létě jsem dvakrát ráno zkusil S80 a rozumně se to zaplnilo až ve Vraném (ano byly prázdniny a nejel jsem až tak časně ráno). Jízdní řád s intervalem 30 minut do Vraného mi jako noty na buben nepřijde, ale to ostatní by skutečně chtělo zlepšit.
V úseku Zbraslav- Hl.n.
Jednou jsme nesmyslně pojmenovali stanici metra, tak proč ten nesmysl nepřenést i na název železniční zastávky… Ale tak ono to má v Praze tradici. Viz Praha Libeň.
Nu, a Hostavice budou na straně k Dolním Počernicím, zatímco Dolní Počernice na straně k Hostavicím. 🙂 Ještě, že pořadí ve směru východ – západ sice velmi těsně, ale přeci jen zatím odpovídá…
Přesně to mě taky napadlo, že by se hodilo ty názvy prohodit 😀 Ale asi by to nadělalo spíš zmatky.
Byl návrh na Nové Strašnice. Ale zase by to znamenalo přesunout název zastávky tramvají už podruhé 🙁
Tragédie doby implementovat „Eskové“ linky na stávající železniční infrastrukturu bez jejího adekvátního zkapacitnění. Třílokolejka z Libně do Běchovic a čtyřkolejka ze Zahradního Města do Vršovic to rozhodně nemohou spasit.
Tak tak.
Bylo by příhodné mít z Prahy do
– Nymburka
– Benešova
– Kralup n. Vlt.
– Kolína
a z Olomouce do
– Nezamyslic přes Prostějov
– Nezamyslic přes Přerov
– Zábřeha
– Hranic
byly nejméně 3, ideálně 4 koleje. Tedy že R a Ex (a odpovídající nákladní vlaky) pojedou po prostřední dvojici kolejí, Os po krajním páru kolejí.
Jinak to bude do Berouna, kdy čtyřkolejný úsek bude pouze z hlavního nádraží ke smíchovské straně vyšehradského mostu.
Vy byste chtěl být už jako v Německu. Není to brzy, už po 100 letech?
V Německu? Ale kdeže. Tady jen chybí politická odvaha odkázat celý ROPID s jeho některými nápady do patřičných mezí. Někdy si říkám, že se v Rytířské snad vzájemně triumfují v tom, jak velká blbost jim dokáže projít.
Tyhle dementní nápady chodí od městských částí – zpravidla ústupek za něco jiného. Zde bych si přihodil, že jde o okruh. Ropid je pak zpravidla jen převodová páka.
Kdo a proč by to měl dělat? Snad SprŽel může při kreslení GVD říct, že není místo (a některé roky to tak bylo, viz linka Roztoky-Libeň vs Hostivař, a u ostatních linek nápady jako interval 10..20, místo 15). Ale holt objednané osobní vlaky mají prioritu.
Že Praha a městské části chtějí kvalitní spojení pro své voliče, to je docela logické, dokud se veřejná doprava objednává z rozpočtu.
Sice nevím, jakým způsobem se dnes kreslí GVD, tipoval bych, že se na zatížených tratích nakrmí výpočetní technika daty a následně z ní „něco“ vypadne. Nemyslím, že by to člověk s rýsovací technikou udělal o moc lépe. Jen mám dojem, že v případech, kdy počítač po nakrmení vyhodí informaci, že za daných podmínek je trať přetížena, tak v osobní dopravě se z politických důvodů škrtat nebude. A i tak stačí efekt mávnutí motýlích křídel (nemusí jít zrovna o vykolejení stavebního mechanismu) a celá konstrukce se v reálu zhroutí.
To bude mít ŽESNAD radost.
Já myslím že osobní vlaky i kdyby v půlhodinovém taktu na takové dvojkolejce zase tolik kapacity nevyžerou
Vyzerou ji v taktu a to je to nejhorší. A k tomu vždy v Malešicích křížem přes všechny koleje, a to obě tamní tangenty. Takže Malešice budou s kapacitou v řitním otvoru.
Nějaký přesmyk obou směrů se v Malešicích náhodou neuvažuje?
A právě proto jsou v příměstských úsecích potřeba 4 koleje.
Pak si můžou vymyslet libovolný interval. Klidně 5 minut…
Těžko Anežko. Je třeba myslet i na potřebu křížení linek. Pokud budeme stále chtít úrovňová křížení, tak nám nepomohou ani desetikolejky. Akorát nebudeme stát jak vidle za sebou, ale vedle sebe…
Taky si myslím, že by kromě přesmyku v Libni (který je doufám jistý), chtělo mimoúrovňové křížení tratí Libeň – Hostivař s tratí Běchovice – Zahradní Město. Otázka je kde? Jestli na libeňském nebo hostivařském zhlaví Malešic. Nebo jedna kolej tam a druhá na druhé straně?
To jsem si ještě nemaloval. 🙂
Tak malujte. Schválně co vymyslíte. Zadání: ZM – Male – Běcho: S61 a S71, obě ve třiicetiminutovém intervalu
Hosti – Male – Lib: S49, třicetiminutový takt.
Lib – Male: 60 párů Sv, NEx, Pn, Mn, Lv
Male – ZH: 50 párů Sv, NEx, Pn, Mn, Lv
Běcho – Male: 20 párů NEx, Pn, Mn, Lv
Male Hosti: 30 párů Sv, NEx, Pn, Mn, Lv
Jsem na Vás moc zvědav, s jakým řešením přijdete. Nezapomeňte na zastávku Depo Hostivař 🙂
🙂
A v Malešicích se u těch nákladních vlaků počítá s nějakým končením? Nebo tam budou končit maximálně nějaká obsluha vleček okolo?
Tam ty nákladní vlaky budou maximálně chvíli (cca 10-20 minut) čekat na nějaké předjízdné koleji?
Zastávku depo Hostivař beru jako samozřejmost, já bych si ale i představil zastávku i na druhém zhlaví/záhlaví.
Na první pohled mi z toho vychází, že by se totiž měli Malešice zrušit a zůstal by tam přesmyk (libeńské zhlaví)s několika málem předjízdnými kolejemi. Jen se musím kouknout na sklony.
Nejezdit to přes Libeň, ale postavit mimoúrovňově zaústěné napojení novou trasou z Prahy-Malešic na sever. Už jsem to někde viděl… 🙂
Tak nejlepší by bylo z Malešic rovnou do tunelu někam k Neratovicím.
Já to už jako náznak v jedné studii viděl taky, nicméně tento náznak asi nikoho nezaujal :-(.
V Malešicích zůstane teplárna, přibyde spalovna, točí tam ARRIVA a nově i RJ, tedy nelze přepokládat zrušení stanice a řešit situaci traťovými spojkami.
A pokud se infrastruktura skamarádí s AVV, nebudete stát ale pojede pomalu tak aby vycházely průjezdy 😀
To spíše až s AoETCS 🙂
Já taky nechápu, co chtějí řešit s úrovňovými kříženími na pražském suburbanu. Dyť je to naprosto ujetý a snad 70 let odzkoušený v Evropě.
My o tom víme a rozebírá to tady kolega Petr Šimral. Problém jsou urovňová křížení v Malešicích.
Nástupiště délky 100 metrů ?
Dělají si legraci ?
To je méně než mají nástupiště na lokálce Praha – Dobříš, na níž jezdí vozidla 814.2.
Na nástupiště délky 100 m se nevejdou čtyři vozidla delší 25 m, to je zmršenina na úrovni zastávky Praha-Kačerov. Tam je „pokrokové“ nástupiště délky 150 metrů, k němuž se ovšem „legálně“ nevejdou dvě EJ 471, tudíž při odklonech Os přes Krč na zastávce nemohou nastupovat/vystupovat cestující a jsou nuceni jet až do Vršovic (pokud se zde zastaví), resp. až na HLN …
Jako nepochopím proč to nemá mít těch aspoň 120, aby se tam s rezervou vešla plánovaná emu400. A nebo spíš 170 na dva slony…
A co by tam asi tak EMU 400 dělala?
A jaká čtyři vozidla délky nad 25 metrů by se tam měla vyskytovat? I kdyby tam výhledově nestačil uvažovaný třívozový panter, tak je tu pořád možnost nasadit sólo ešus. Víc Jahodnice a spol. opravdu nenaplní, tangenciální linky budou vždycky slabší než ty radiální.
No trochu bych se bál, že až se pustí do řešení mostu na výtoni, tak tam bude celkem šrumec.
To bude opravdu šrumec.
Ex6 zrušena, R16 přes Kačerov, S7 jen do Berouna po 30 minutách taky přes Kačerov…
R9 a R18 zkráceny na hl.n., R19 zrušena…
Divil bych se, kdyby min. část S7 nekončila na Smíchově…
Co to tady zase blábolíte za nesmysly?
Řešení mostu na Výtoni způsobí potřebu zastavovat dlouhými vlaky v Jahodnici? To jsou věci…
A ono někdy v příštích dvaceti letech plánu vedení a hlavně využití pro něco většího než Regionova a nebo dvouvozový panter? Tyhle megalomanské představy pro případ co kdyby náhodou jednou za deset let…….
Když už, tak hlásit „v zastávce XXX zastavujeme jenom vozy číslo 2,3,4“ v průchozí soupravě nevidím problém.
Srovnávat atraktivitu zastávek okolo Jahodnice a Kačerov je trošku mimo. A při eventuelních odklonech na S1 přes Malešice by se Jahodnice a spol. projížděla. K zastavování tam není žádný důvod.
A no co by jako ty delší nástupiště měla být? Tam nebudou jezdit radiální linky, ale tangenciální. To jste opravdu tak naivní, že si myslíte, že tam bude takový obrat cestujících. Jinak, co se týče Kačerova, tak tam se má nástupiště prodloužit na 220 m a doplnit druhé. ale k čemu těch 220 m bude, úplně nevím. Odkloněná S7 stejně běžně mezi hlavním a Chuchlí vůbec nikde nestaví, kromě toho zrovna při výluce není takový problém neotevřít několik zadních dveří na kratších zastávkách, ostatně se tak i na Kačerově dělo, při té jediné výluce, kterou pamatuju, kdy S7 v Krči,… Číst vice »
Škoda, že nepůjde o prodloužení S6 (nebo ještě lépe S65, ale to až po přestavbě Smíchova), vznikla by tak celá řada atraktivních přímých spojení. Takhle bude zcela zbytečně jedna linka na Smíchově končit a jiná začínat.
Budem blokovat Smíchov ježděním křížem přes všechny koleje každou půlhodinu?
To nastane tak jako tak, pokud se nebude přes most jezdit proti správnému směru (což podle zkušeností s S65 nebude).
Já bych byl pro, atraktivitu S6 by to výrazně zvýšilo (na Smíchov jede to Béčko taky). Ve stávajících časových polohách tam žádné kolize nevidím, od S6 není žádný těsný přípoj na hl.n.
Budeme na Smíchově současně obracet dva vlaky, nejlépe u různých hran stejného nástupiště?
Jakože by vlak od Berouna/“Rudné“ pak jel přes do Vršovic a Kačerova atd…?
Vyloučeno. Trať ze Smíchova do Prahy je přeplněna linkami R a vlaky RGJ.
Regiojet tam už brzy nebude a přes Vltavu má vést třetí kolej. Dále lze postavit spojky mezi kolejemi na východním konci Nuselského údolí a druhou kolej Vyšehrad – Vršovice (při úpravě nivelety) a opustit „cancoury někam za hlavní“; hodilo by se i místo kratších vlaků furt posílat delší s přípoji. Zrovna na Kačerov bych ale S6 netahal, pro tangentu mezi B a C bude Dvorecký most.
Ony ty koleje budou nakonec 4, ale to je fuk…
A na to jste přišel jak?
Tak S65 i S6 by měly výhledově končit až na hlavním. Další věc je, jestli i tak není lepší si opravdu vystačit jen s přestupem, protože zvlášť u linek, které jezdí po jednokolejných tratí, má přenášení zpoždění mezi jednotlivými rameny větší důsledky.
Tu linku S71 bych ohnul na trasu Malešice – Libeň – Bubny – letiště. A půl Prahy by získalo přímé spojení s letištěm a od jihu resp východu by se dalo přestupovat v zahradním městě resp v Libni.
To by bylo hodně luxusní. Hlavně přestupní vazby z východu na západ města by stály za zamyšlení. V relaci depo hostivař- hradčanská- veleslavín by to jízdní dobou snadno překonalo metro. Nejezdí to sice každý 2 minuty, ale to navazující vlaky taky ne.
Pokud by to nebylo torpédováno nevhodnými vozidly…
Ale nezapomeňte, že u R je na ráně při zrychlování právě zastavování v podobných místech.
Tedy že R do Brna pojede z Prahy rovnou do Kolína bez zastávky v Libni…
A tu by se zjistilo, že mezi Hrabovkou a Negrelliho viaduktem chybí jedna kolej…
A proto se tam měla udělat, aby za neznámou dobu mohly jezdit hypotetické vlaky z neexistujícího libeňkého přesmyku.
No tak se tam za těch 10 roků ta druhá kolej dodělá.
Rovněž nevidím důvod, proč vynechat Masaryčku. Ani kdyby to měla být pomsta pro Dlážděnou.
Pokud na ní bude pozemek.
Pozemek v centru Prahy? Když to státní rozpočet zaplatí, tak No Problem! 🙂
Tak ta jedna kolej tam bohatě stačí, vzhledem k tomu, že dál na Bubny (po připojení kolejí od Masaryčky) vedou přes Negrelliho viadukt „jen“ 2 koleje.