Trať z Berouna do Hýskova čeká desetitýdenní oprava, při které zmizí dvě budovy
Opravené nádraží v Hýskově. Foto: Správa železnic
Podle Správy železnic jsou bývalý strážní domek a závorářské stanoviště nepřevoditelné.
Podle Správy železnic jsou bývalý strážní domek a závorářské stanoviště nepřevoditelné.
Jak je možné že strážní domek s závorářské stanoviště nejsou prohlášeny za kulturní památku a nebo se neozívájí organizace co by je chtěli zadarmo do nájmu a nebo převést do vlastnictví? Takové vzácné unikátní budovy a SŽ jen klidně nechá zchátrat a zbořit fuj fuj fuj.
🤣🤣🤣
A kosmická rychlost 70 km/h zůstane …
Tak vzhledem tomu že pomalu celá ta trať vede jen lesy a to ještě z velké části lesy na skalách a k vyloučení střetu s padlým stromem ( což je zde běžné) by bylo potřeba vyřezat půlka křivoklátského polesí tak ta 70 je až dost. Nikdo ani z personálu ani lidí ve vlaku to určitě netouží narvat ve stovce do stoletyho jasanu.
Tak to abychom snížili rychlosti ve všech lesních úsecích.
Blbost.
Řešení tedy?
Průběžná péče a po bouřích kontrola.
Pravdivé a čisté řešení. Pouze na to nejsou lidé, ani prostředky. A kácení náletových dřevin kolem trati je předmětem velkých diskusí, které vyvolaly spolky chránící životní prostředí (bez ohledu na bezpečnostní normy). Není to jednoduché, v té naší vesničce malé, střediskové.
Františku jeďte se tam svézt , požádejte o jízdu vepředu ať vidíte jaká tam ta situace je. Žádná lokálka nebude mít rychlost TGV . Vlak není auto který je schopný zabrzdit na fleku. Dřeva by se tam muselo vykácet tolik že snad ani Čína by ho nelzpracovala a dráha by získala zcela jistě nálepku dopravy šetrné k životnímu prostředí.
Navíc se v postatné části klikatí kolem Berounky a tam je jakýkoli větší zrychlování (=narovnání) naprostý scifi.
Jak jsem už poznamenal: centrum Prahy (Muzeum) – Nové Strašecí, 44 km za 70 minut. Autobusem, který jede celou cestu po dálnici. 40 km/hod.
Jen jako zajímavost.. Ne jako obhajoba, že jezdíme jako před 120 lety.
Ono směrově to až taková hitparáda není. Okolo Roztok proběhla větší oprava rok, dva zpátky a v rámci stopy se udělalo zřejmě maximum…
Spíš je škoda, že minulé vedení kraje bylo naprosto neschopné co se týče výběrek na dopravní obslužnost a nevyjednalo na trať lepší vozidla než regiošuky.
Vidím dobře drátizaci Hrbatý? Ale to není trať do Hýskova a Rakovníka, ale na Rudnou. To bude tenhle barák: https://mapy.cz/turisticka?x=14.0821440&y=49.9701618&z=19&pano=1&base=ophoto&pid=62329516&yaw=6.018&fov=1.257&pitch=0.014
Se na to dívám. Čumák auta skoro pod závorou a výhled do křoví. Ten přejezd by potřeboval především zahradníka. https://mapy.cz/s/cosodefeke
Obě dvě se mají drátovat, ale Hrbatá k tomu má blíž.
A co zvýšení maximální rychlosti, nebo případné částečné zdvoukolejnění? To je asi po již proběhlé rekonstrukci sci-fi, že?
U Hrbatý ano. U Rakovnické je ještě brzo.
Druhá kolej by se v tomto úseku hodil. Slyšel jsem, že se uvažuje o zastávce Beroun – Pískovna, v bývalé pískovně má vyrůst bytový komplex.
O té se sice uvažovalo, protože to chtělo město, ale Správa železnic to odmítla tuším s tím, že by tam byla velká koncentrace zastávek krátce po sobě a narušovalo by to jízdní řád. Někde na webu města ten dokument je, ale jsem líný to hledat, už to je nějaká doba. K pískovně se má stavět jakýsi obchvat horem.
Pokud by to tak bylo, tak je na zvážení nezbytnost Závodí. Využití zcela minimální, poloha slušně řečeno podivná a po rekonstrukci a vzdálení nástupišť ještě podivnější.
Stanice leží na tratích 174 a 173, hned u školy, v zástavbě, navíc město nyní řeší přístup i z druhé strany z Cibulky, kde se stále staví nové domy.
Máte nějaký čísla počtu cestujících? Vystupoval jsem tam po setmění a fakt to není nic příjemného – zcela opuštěná průmyslová oblast. Jako ženská bych Závodí nepoužíval ani náhodou.
Závodí je naprosto učebnicová ukázka toho, jak by v žádném případě neměla vypadat rekonstrukce. Modrý zábradlí v délce zákopů u Kurska, nejhnusnější a nejlacinější antivandalní přístřešky, co vypadalí jako monolitická žumpa, kterou někdo zapomněl zakopat a navrch to geniální nástupiště, ke kterýmu se nevejdou ani dva spřažený dvouvozový žlutý hi-techy ze Šumperka. Kdyby to v SUDOPu nechali namalovat uklízečku nebo vrátnýho, dopadlo by to asi líp.
Pokud to ještě někdo čte, tak jsem to přece jen našel: https://i.imgur.com/S09PEk2.jpg
V Závodí je přestup na autobusové zastávky U Slavaše /Brožíkova. Autobusy 380, 384, 394 nejedou na „hlavní“ nádraží.
Ano to je ta paráda, přijedete na hlavní a přestoupíte na lokálku na Závodí a na Závodí přestoupíte na 380 a coby dup jste na sídlišti.
Ten přestup je pro lidi, co Berounem projíždějí a přijedou od Rakovníka.
Velká rekonstrukce hrbaté proběhla v roce 2015 a nesmí se na to sahat 10 let, takže pokud chceme něco vylepšit, už můžeme klidně asi začít projektovat. Rychlosti tak špatné nejsou a bez přeložek se asi nezvýší, kazí to jen 50 km/h přes většinu stanic kvůli zhlavím nebo přechodům přes hlavní kolej. Částečné zdvoukolejnění by se hodilo, v úseku z Řeporyj do Rudné by nebylo tak obtížné, a odstranilo by se přenášení zpoždění (od zavedení rychlíků je 5 minut sekera všech vlaků docela normálka), ale nikdy jsem neslyšel, že by se plánovalo.
A k čemu by elektrifikace byla? Stejně tam budou jezdit Regionovy🤣
Až se zase omezí trať údolím vedle. Nebo z Rudné do Hostivic a na Letiště či Kladno.
Možná by bylo vhodné tu trať v údolí udržovat v bezvadném stavu a ne to flikovat.
Kdyby byly v pr##li ryby, nepotřebovali bychom rybníky. Každopádně, i to uvedení 171 do stavu adekvátního letopočtu si vyžádá ještě dlouhá léta kopání (když si vezmu, jak dlouho se patlaj s úsekem Smíchov – Radotín), během kterýho tam budou dlouhý úseky s jednokolejným provozem. Mít tedy zadrátovanou „třetí kolej“ do Berouna, nejlépe s vyhýbacími úseky, po který by šlo poslat alespoň část rychlíků, dává více než smysl.
Už jsou na tuto linku objednané nové Pesy. Ale to je jedno, elektrifikace je samozřejmě kvůli odklonům, ty se budou často hodit i po dokončení modernizace tratě 171. A vedlejším přínosem by pak mohla být změna Pes za nějaké Pantery, poptávka roste, nové domy okolo tratě se pořád staví a silnice jsou čím dál méně průjezdné.
Pak tam budou jezdit 2dílné Flirty…
Nemyslím si, že by se do toho nesmělo sahat za žádných okolností. To pravidlo ohledně projektů z dotací se týká nějaké „životnosti“ využitých peněz, tj. se nesmí nějak znehodnotit ten projekt, na nějž ty peníze byly použity. Ale věřím, že přidat trakční vedení k rekonstruované trati by problém nebyl, jen by možná bylo o něco víc papírování. Zdvojkolejnění už by asi bylo horší.
Právě probíhá SP SRuB včetně řešení elektrizace a nějakého vylepšení
Prosimvás, tady ty debilní zkratky vymýšlí kdo?
Mně se ty zkratky docela líbí, SRuB = Smíchov Rudná Beroun, hned je všem jasné o jakou stavbu jde 🙂
SRaB = Smíchov – Radotín – Beroun
SRuB = Smíchov – Rudná – Beroun
BRaS = Beroun – Radotín – Smíchov
BRuS = Beroun – Rudná – Smíchov
HoŘí = Hostivař – Říčany
ČeTa 1 = Čerčany – Tábor
BeTa = Benešov – Tábor
ČePí = České Budějovice – Písek
ČeTa 2 = České Budějovice – Tábor
ČeTa 3 = Český Krumlov – Tábor
LeTý = Letohrad – Týniště nad Orlicí
VeTa = Veselý nad Lužnicí – Tábor
TýNa = Týniště nad Orlicí – Náchod
RyTa =Rychnov u Jablonce nad Nisou – Tanvald
KoPa = Kolín – Pardubice
PoNy = Poříčany – Nymburk
Ale tak, to „nesmí“ opravdu neplatí.
Jen by někdo musel s EK jednat. To SŽ ani panáci z MD naprosto nezvládají.
Jinak, udržitelnost u staveb dopravní infrastruktury pouhých 5 nebo 10 let je něco absolutně nestandardního a EK se to vůbec nelíbí.
Jen co jsem slyšel, prý by po zadrátování 173 by zde měli být vedený odklony v relaci Beroun – Praha, zdůvodu reko koridoru 171….
Jak na 173 tak 174 jsou možnosti zrychlení omezené, neboť vedou buď mezi skalami nebo skrz osídlení.