Trať u Valašského Meziříčí zmodernizují za 1,5 miliardy Strabag a Elektrizace železnic
Správa železniční dopravní cesty dovedla k podpisu smlouvy další z velkých projektů plánovaných na letošní rok. Projektu s názvem „Zvýšení
Správa železniční dopravní cesty dovedla k podpisu smlouvy další z velkých projektů plánovaných na letošní rok. Projektu s názvem „Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou“ se zhostí společnosti Strabag Rail a Elektrizace železnic Praha.
Celkem modernizací projde zhruba osm kilometrů dvojkolejné tratě číslo 280, která míří do Žiliny. Výrazná proměna čeká stanici Lhotka nad Bečvou. SŽDC si oproti předpokladům připlatí; soutěž vypisovala s odhadem 1,4 miliardy, smluvní cena činí 1,54 miliardy korun bez DPH. Hotovo má být koncem příštího roku.
Stavbaři se zaměří na mezistaniční úsek Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou, kde vymění železniční svršek i spodek, zrekonstruují mosty a propustky a jeden most vybudují zcela nově v místě budoucího podjezdu pod tratí. Ve Lhotce nad Bečvou budou mimo jiné zmodernizována nástupiště a zřízeny bezbariérové přístupy.
Stávající rychlost v celém úseku dosahuje 80 km/h s výjimkou vjezdu do Valašského Meziříčí, kde je lokálně omezena na 60 km/h. Modernizace má umožnit zvýšení rychlosti na trati až na 135 km/h pro klasické soupravy, pro naklápěcí soupravy až na 160 km/h.
SŽDC na začátku roku oznámila, že se chce letos pustit do zhruba 70 stavebních akcí s objemem nákladů nad 30 milionů korun. Vylepšení trati 280 patří k největším letos zahajovaným projektům. Nedávno deník Zdopravy.cz informoval například o zahájení miliardové opravy stanice Pačejov na trati České Budějovice – Plzeň.