Ťok slíbil prověřit záchranu zasypané trati u Lovosic, kterou už vláda pohřbila
Výjezdní zasedání vlády v demisi po krajích spojené s rozdáváním slibů se v Ústeckém kraji dotklo opět i železnice. Ministr
Výjezdní zasedání vlády v demisi po krajích spojené s rozdáváním slibů se v Ústeckém kraji dotklo opět i železnice. Ministr dopravy Dan Ťok slíbil znovu prověřit možnost obnovení provozu na trati z Lovosic do Teplic, kterou zničil sesuv půdy na dálnici D8. A to i přesto, že vláda před několika týdny vzala na vědomí její zrušení.
„Původně jsme očekávali, že náklady na obnovení této tratě budou kolem 250 milionů korun. Samotný sesuv a jeho sanace by dnes stála 800 milionů. Ukázalo se, že trať má ale závady i v jiných místech, protože jde o sesuvné území. Celkově by tedy revitalizace tratě vyšla na 2,6 miliardy, takže jsme se dohodli s panem hejtmanem, že se na tu věc ještě jednou podíváme a zkusíme najít jinou formu, jak a kde by se trať dala obnovit,” citoval Deník ministra dopravy.
Sesuv poničil zhruba dvousetmetrový úsek, který posunul o zhruba 40 metrů. Stát po sesuvu slíbil, že dá trať do pořádku. „Je to podraz a prasárna. Ukázka, jak ANO plní sliby. Jasně nám ministr Ťok slíbil, že trať opraví,“ reagoval v březnu krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek na plán trať zrušit. „Je pozitivní, že neřekl definitivní ne. Ta trať má pro nás velký význam,“ okomentoval podle serveru iDnes.cz hejtman Oldřich Bubeníček dnešní sdělení Ťoka.
Stát původně mluvil o podstatně nižších částkách za opravu, v červnu 2016 například v tiskové zprávě o 240 milionech korun. Nakonec ale SŽDC dospěla k názoru, že obnova a revitalizace trati by stála podstatně více. „Obnova železniční tratě v místě sesuvu není plně v souladu s výhledovými představami Ústeckého kraje na celkovou revitalizaci tratě,“ uvedlo ministerstvo v důvodové zprávě. Podle ní by požadavky kraje znamenaly zřízení nových zastávek i výhybny ve stanici Dobkovičky. „V rámci revitalizace by rovněž muselo dojít k rekonstrukci všech železničních přejezdů,“ uvádí materiál.
Celkové náklady na obnovu tratě v místě sesuvu a na požadovanou revitalizaci tratě z Ústeckého kraje by tak činily podle vládního materiálu 1,8 – 2,8 miliardy korun. Bez nákladů na sanaci širšího okolí sesuvu, které nejsou dosud známy.
Ministerstvo vysvětluje konec tratě i tím, že nebyla příliš vytížená. V úseku Řetenice – Lovosice jezdilo vlakem průměrně 45 lidí v každém spoji. „Podle odborného odhadu se jeví obhájení ekonomické efektivity celé této akce jako nereálné,“ uvedlo ministerstvo dopravy.