Obří zakázka na dopravce. Vysočina vypsala soutěže na 15 let v hodnotě 22 miliard korun
RegioPanter v Kraji Vysočina. Pramen: ČD

Jedna soutěž už počítá s nasazením akutrolejových jednotek i na neelektrifikované tratě.

Jedna soutěž už počítá s nasazením akutrolejových jednotek i na neelektrifikované tratě.
Udivuje mě že z Humpolce do Nového Města budou jezdit BEMU, a zároveň HB – Nové Město – Tišnov zůstanou motory… Logiku v tomhle kraji asi hledat nejde, stejně jako v Karlovarském
Jak by se řešila situace, kdy kraj uzavře s dopravcem smlouvu na provoz elektrických vlaků, ovšem SŽ nestihne provést elektrifikaci dané tratě v předpokládaném termínu?
Já si (laicky) nemyslím, že plán, předpoklad, je nějak závazný, ns druhou stranu kraji a/nebo dopravci takové zdržení způsobí problémy a výdaje bez užitku. Ovšem čekat se soutěží na dopravce až do doby, kdy bude termín elektrického provozu nezpochybnitelný, může vést ke zbytečné prodlevě.
Prostě by se posunula účinnost smlouvy.
Což ovšem taky může přinést problém, pokud dopravce bude kupovat nová vozidla (případný odklad by se musel propsat i do vztahu výrobce – dopravce).
Tak jsem zvědav na výrobce dieslových vlaků. V ČR jezdí Pesy, ale obvykle maji zpoždění s dodávkou nových jednotek. U elektrické trakce a BEMU bude pravděpodobně dodavatel Škoda (s novým jménem), nezávisle na tom, zda vyhraje Arriva, ČD či Regiojet.
Ha…do Tabora bude i za 150 let stále jezdit přebarvený šukafón (Regionova). Víru v něco lepšího už jsem vzdal….
Přesně to mi taky přišlo na mysl xD
Okříšky – Znojmo taktéž.
Budou stačir vlaky s rokem výroby 2000+, viz. zadávací dokumentace
Takže RegioŠukafon EVO 2001 🤭