Infrastruktura Železnice

Zasypanou trať z Lovosic do Teplic stát přes původní sliby neobnoví. Prasárna, říká krajský radní

Sesuv původy u Lichotovic. Foto: juandev/Wikimedia Commons
Sesuv tratě, ilustrační foto. Foto: juandev/Wikimedia Commons

Ministerstvo dopravy definitivně zavrhlo plány na možnou obnovu tratě z Lovosic do Teplic. Na ní téměř pět let nejezdí vlaky, protože ji poškodil sesuv půdy u Dobkoviček kvůli výstavbě dálnice D8. Ještě nedávno přitom ministerstvo tvrdilo, že trať opraví.

Konec plánů vyplývá to z materiálu, který ministerstvo dopravy odeslalo do meziresortního připomínkového řízení. Sesuv kromě dálnice poškodil i trať: dvousetmetrový úsek posunul o zhruba 40 metrů.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nechala zpracovat projektovou dokumentaci na opravu tratě s výstavbou mostu, což by vyšlo na 800 milionů korun. Původně ministerstvo dopravy mluvilo o podstatně nižších částkách. V červnu 2016 například v tiskové zprávě o 240 milionech korun.

Nakonec ale SŽDC dospěla k názoru, že obnova a revitalizace trati by stála podstatně více. „Obnova železniční tratě v místě sesuvu není plně v souladu s výhledovými představami Ústeckého kraje na celkovou revitalizaci tratě,“ uvedlo ministerstvo v důvodové zprávě. Podle ní by požadavky kraje znamenaly zřízení nových zastávek i výhybny ve stanici Dobkovičky. „V rámci revitalizace by rovněž muselo dojít k rekonstrukci všech železničních přejezdů,“ uvádí materiál.

Celkové náklady na obnovu tratě v místě sesuvu a na požadovanou revitalizaci tratě z Ústeckého kraje by tak činily 1,8 – 2,8 miliardy korun. Bez nákladů na sanaci širšího okolí sesuvu, které nejsou dosud známy.

Ministerstvo vysvětluje konec tratě i tím, že nebyla příliš vytížená. V úseku Řetenice – Lovosice jezdilo vlakem průměrně 45 lidí v každém spoji. „Podle odborného odhadu se jeví obhájení ekonomické efektivity celé této akce jako nereálné,“ uvedlo ministerstvo dopravy. Vlaky mají definitivně nahradit autobusy. Dosud jezdí vlaky z Teplic do Radejčína, pak už jen autobusy.

Centrální komise ministerstva dopravy už projekt obnovy tratě odmítla na svém zasedání v úterý. Dopravní obslužnost příslušného území bude zajištěna autobusovou dopravou.

SŽDC zatím vyčká podle mluvčí Kateřiny Šubové na finální verdikt vlády. Náměstek pro dopravu v Ústeckém kraji Jaroslav Komínek (KSČM) rozhodnutí ministerstva kritizoval. „Je to podraz a prasárna. Ukázka, jak ANO plní sliby. Jasně nám ministr Ťok slíbil, že trať opraví,“ řekl Komínek. Kraj podle jeho slov bude dál usilovat o opravu trati nebo alespoň rekonstrukci úseku z Teplic do Radejčína. Autobusy podle něj nejsou na tuto trať adekvátní náhradou. „Už teď je s nimi problém kvůli složitému terénu,“ dodal.

64 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Vtipné je, že tuto trať (cca 37km) dokázali naši předci postavit za zhruba 18 měsíců, a my opravujeme těch 200 metrů už pět let…

  • Lokálka a lom žily pěkně pospolu, dokud se neudělal pod lokálkou zářez. Nevím, kolik stála sanace dálnice a ještě bude stát. Pokud se podaří určit příčinu, tak je jasný původce a ten, kdo to zaplatí.
    Most se pro dálnici nestavěl i opravené těleso je sypané. Nevím, proč by musel být most pod lokálkou. Odtěžily se milióny kubíků hlíny, tak se jich ještě pár může odtěžit. Těleso by se mělo udělat tak, jak se dělalo dříve na těchto tratích. Rovnané kamenivo s odvodňovacími žlábky. (Jejich neúdržba byla mj. příčinou havárie na Moldavské dráze ). A politická reprezentace jedná tak, jak jí volič dovolí. Protože máme na podzim volby, je možné naznačit, že takto ne…

  • Klasické politické řešení, necháme to vyhnít, až emoce opadnou.

  • Je vidět, že v ČR stále platí Závěry 14.sjezdu KSČ z roku 1971 o likvidaci regionálních tratích. Zvláště na Ústecku se jím řídili a řídí dosud, zničili ttam za posledních 40 let ty nejkrásnější tratě pouzew připomínám: Svor-Cvikov-Jablonné, Česká Lípa Střelnice- Nový Oldřichov-Kamenický Šenov, V.Březno -Lovečkovice/Verneřice-Úštěk (v tomto případě částečná obnova po roce 1992), ostatní tratě netřeba připomínat- viz Kozí dráha. Argumentovat, že trať Lovosice-Úpořiny-Teplice bude nahrazena autobusovou dopravou je naprostý nesmysl.- trať silnici nekopíruje, navíc nejen pro turisty jsou busy neatraktivní a ani v současné době není vyloučený úsek adekvátně busem nahrazen- viz nebosloužené dolní Oparno, to samé u nádraží Lovosice ÚTD. Lidé po trati před sesuvem jezdili a argumetace ceny 3 miliardy je naprostý účelový výmysl. Sesuv vyvolal naddimenzovaný lom a stavba dálnice v geologicky nevyhovujícím prostředí. Geologové před tím varovali. Tak ať to pan Babiš teď zaplatí, zvlášť když může rozdávat slevy za 6 miliard!!
    Současné vedení Ústeckého kraje naopak chválím zas jejich podporu linkám T a možné obnově pravidelné dopravy na trati Lovosice-Obrnice-Most.

    • Pochopitelně je to vše zcela průhledná politická „msta“ vedoucí státní garnitury (nejen) ústeckému „bolševikovi“ za to, že (spolu se „socany“) získal většinu ve volbách, ale současné vedení Ústeckého kraje rozhodně nelze chválit bez výrazných výhrad: je především jeho chybou, že místo osobních vlaků relace Litoměřice horní nádraží – Lovosice – Chotiměř – Dobkovičky / NAD Chotiměř – Radejčín / vlak dále do Úpořin a Teplic objednává už několik roků NAD už z Lovosic do Radejčína, ač to nebylo a není v takovém rozsahu nutné – takže teď se už nemůže nikdo divit, že se té NAD naučili používat nejen běžní „všednodenní“ cestující jezdící do a ze zaměstnání a škol, ale i pěší turisté, pro něž zastávky v obci ve Velemíně a Opárnu jsou možná dokonce výškově i vzdálenostně příhodnější pro výstupy na Milešovku a Lovoš než lokality, kam by je dovezl vlak. Výmluva na nutnost s tím souvisejícího dvojího přestupu (vlak / NAD / vlak) je přitom zcela lichá, protože ten dvojí přestup by se ve skutečnosti týkal jen skutečně pouhých jednotek cestujících, protože právě v přerušeném úseku jich vždy jezdilo jen minimum, ale v obou sesuvem nepostižených částech trati byla a je frekvence větší. Především kraj se tak svým laxním a nedomyšleným přístupem připravil o dost silný argument, jímž by mohl oprávněný tlak na obnovu trati posílit.

  • Jezdíval jsem do Prahy vlakem, po téhle trati a přesedl v Lovosicích na rychlík (cca 2 hodiny jedna jízda), i když jen 2x až 3x týdně tam a zpět. Cestou jsem si mohl číst, nebo se jen tak rozhlížet, a je opravdu na co dívat, zvláště na té lokálce. V zimě, to ještě býval v zimě dokonce i sníh, to bylo úplně parádní. Co trať není v provozu, jezdím celou trasu výhradně autem, a čekal jsem na opravu trati, prakování v Praze bylo a je hodně problematické, a jen se více a více zhoršuje, k vlaku bych se rád vrátil. Cestování autobusem jsem párkrát vyzkoušel, a používat jej nebudu, autobus na našich venkovských silnicích je opravdový kostitřas bez ohledu na typ vozidla. Chápu, že kvůli takovým staromilcům, jako jsem já, se trať opravovat nebude, budiž. Ale ta cena mi přijde hodně přehnaná, asi aby se to lépe a snáze dalo zamítnout. Na trati ani nejsou žádné významné podniky, kde by se dala zvažovat nákladní doprava, pokud vím. A osobní doprava ji nejspíše neuživí.

    • Těch 15 km a 25 minut v NAD je tak nesnesitelných že kvůli tomu musíte jezdit celou cestu autem až do Prahy? A auto na našich venkovských silnicích kostitřas není? Nebo pro něj jsou k dispozici jiné silnice?

  • autobusy podle něj nejsou na tuto trať adekvátní náhradou. „Už teď je s nimi problém kvůli složitému terénu,“

    To je někde v Himalájích?

    • To nemusí být, ale může plně stačit že jsou v místech úzké silnice a do kopce z kopce a serpentiny, na to nemusí být nic extra vysokého, stačí aby poslední vylepšení cesty pamatující císaře a krále Zikmunda bylo polití asfaltem.

    • Autobusy běžně obsluhují nejrůznější horské kozí stezky, kam koleje nikdy nevedly.

  • Aneb slíbíme cokoliv komukoliv, ale „makat“ budeme podle svého.

  • Dnes jsem jel linkou R24, z Lužné zůstalo 12 cestujících (díky NAD standno spočítatelné) z čtyřvagového rychlíku taženým dýchavičným brejlovcem, v jedničce nepřekvapivě jsem byl celou cestu jediný platící cestující.
    Navážu-li na příspěvky zdejších diskutujících: bylo by zřejmě lépe zrušit úsek Kladno-Rakovník a nahradit autobusy.

  • Takhle v Praze, kdyby to bylo, tak je opravená hned, stálo by to 5 miliard a nikdo by nic neřešil. Sever? Ten slouží jen jako odkladiště problémových, aby v Praze nepřekáželi. Sever ten zaslouží jen vytěžit, vydrancovat a zapomenout. Přepočítávání na vyplatí, nevyplatí je cesta do pekel. Jednou tam železnice byla, postavili ji naši předci, stát ji ukradl a zavinil její zničení a devastaci. Tak ji přece opravím, ne? Starat se o staré a nemocné se taky nevyplatí a děláme to. Na Německé straně Krušných hor vede železnice z Pirny až na hřeben do vesnice Altenberg. V roce 2012 trať spláchla povodeň. Němci celou opravili a znovu zprovoznili. Hlupáci, to se přece nemohlo vyplatit! Nebo je to jinak?

    • Z Heidenau, ne z Pirny, navíc tam povodeň byla už někdy před rokem 2000. Vylyla se tam říčka Mükliz, nebo tak nějak. My jsme již po opravené trati jeli, když jsem ještě nebyl výpravčí, tj. Do 1. Poloviny 1999

    • Jednou jsem četl někde na k-r nebo želpage nekonečný seznam tratí se zastavenou os. dop.(příp. vrácen jen turis.provoz) na území Německa,Francie, Dánska atd.
      Vůbec mě do té doby nenapadlo, jak jsme na světě takový lokálkový ostrov.
      Takže s tím Německem bych moc nešermoval….

    • jančurobijci . Dobrý den. Nemáte náhodou odkazy na tyto seznamy se zastavenou dopravou v Evropě? Také bych se rád dozvěděl jak to s námi vlastně v té Evropě je a jak si z historického pohledu vedeme.

    • Bohužel ne(taky bych se na to znovu rád podíval), ale někde se dají najít mapy s bývalýma tratěma, současnýma s jen nákladní dop. nebo turistic. + s těmi, co se dodnes jezdí(bohužel to bylo bez Německa, ale celkem zajímavě tam bylo rozepsaný Španělsko,Francie, Rakousko částečně a Dánsko s Finskem.
      Zkuste se zeptat na k-rep. tam jsou někteří se solidnějším přehledem.

    • Oprava: Tam šlo o vypsané tratě myslím bez map.
      Solidní mapa byla např.někde u Polska, vč. tratí např. zrušených ve 40letech .
      Polsko se svojí sítí zatočilo hodně až brutálně, to je už docela silný odstrašující příklad, i když občas něco znovuzprovozní….

    • Příkladem jsou třeba lokálky z jihu k českým hranicím – Slavonice, Nové Údolí…

      Vytrhaných lokálek ve Francii i Švýcarsku jsem taky pár viděl…

  • Docela se divím, jak je vůbec možné, že kdysi tu trať naši předkové postavili tak rychle a vlastně že jí vůbec postavili. Desítky kilometrů v kopcích, tunel… A my dnes nejsme schopni s moderní technikou opravit podělaných 300 metrů. Necháme to X let zavřené, aby se na to zapomnělo, poté vymyslíme nereálné částky a nakonec to odepíšeme, protože se to nehodí.

    O tom jak byla trať vytížená se vědělo už dávno. Huba se lidem zavřela se slovy, že se to opraví. Až bude nějaká petice, tak jí podepíšu.

    • Zapojte prosím mozek. Je tam velký sesuv, nestabilní svah a to celé pár desítek metrů nad dálnicí a estakádou, kde je každý nanometrový pohyb mediálně sledovanou událostí. Přes to nejde jen tak znovu položit kolejnice a modlit se, ať to drží. Bylo by nutné ten svah odtěžit, zajistit, zpevnit, znovu navrstvit. Za velkých bezpečnostních opatření, zřejmě měsíce dlouhé uzavírky dálnice. To je každému se selským rozumem a alespoň jedním absolvovaným ročníkem zeměpisu na střední škole jasné. Opravení trati tedy bylo ze strany MD skutečně od počátku jen planým slibem na zavření huby, stejně jako u desítek dalších staveb.

    • jak je vůbec možné, že kdysi tu trať naši předkové postavili tak rychle a vlastně že jí vůbec postavili.

      to bude asi tím že tehdy neměli jinou možnost jak odvozit vytěžené uhlí

    • MartinM: Nestabilní svah se udělal „sám“, jinak a slušněji řečeno, je přírodního původu. Až sesuv byl zřejmě způsoben činností člověka.
      Vůbec netuším jak tvorba sesuvu souvisí s náklady na obnovení té trati. Dokud nebude přesně určen viník (nebude nikdy), tak mu ty náklady nemůžou být nijak vyčísleny.

      http://www.geology.cz/app/pasport/viewdbs.pl?db=6&map=02-41-21

    • D: Nejsem zeměpisec, projektant a nemám vzdělání v tomto oboru (ani rok na střední). Proto mě možná napadají řešení, která ve skutečnosti nejsou proveditelná.
      Já reaguji na fakta a vyjádření, která se kolem této události motají a jsou zveřejněna. Upřímně jste první člověk, co napsal rozumné důvody k tomu to neobnovit (z toho, co jsem po různu četl). Je smutné, že to dokážete vy, ale média a jiné orgány ne. Z jejich strany je to pouze házení sliby, které mě už poslední roky vytáčí.

  • A jejda. už se nějaký šplhoun snaží zavděčit novému trůnu. A rušení svede ožvanit kdejaký namachrovaný hejhula. Je to jednoduché.

  • Taky záleží, s čím ty náklady porovnávají. S aktuálními náklady asi těžko. Vlaky stejně jezdí do Radejčína a potom kraj platí NAD, která je dle různých článků v tisku ještě dražší než provozování lokální železniční trati. Takže návratem ke sjízdnosti celé trasy a jejímu běžnému zapojení do integrovaného dopravního systému ÚK by mělo docházet k následným provozním úsporám.

    A jak už psal někdo níže, je docela sprosté do projektu obnovy pár set metrů železničního svršku zahrnout kompletní revitalizaci desítek kilometrů trati a pak se točit na tom, že taková investice je moc vysoká. Zatím by stačilo uvést trať do provozuschopného stavu, revitalizace může přijít na řadu jako samostatný projekt.

    Možná mám k této trati příliš citový vztah, kdy jsme s prarodiči podnikali na této trati pravidelné výlety do Českého středohoří, ale i tak si nemyslím, že by zasloužila zánik kvůli pár set metrům chybějících kolejí. To ať to fakt radši někomu za symbolickou cenu prodají a za pár měsíců se bude jezdit.

    • Na NAD jezdí jeden bus. Takže nemůže být dražší, jedině by v tom byla docelá velká MALÁ DOMŮ.

  • Konečně racionální rozhodnutí. Dle mého názoru by se měli regionální železniční tratě rušit. Místo toho nakupte elektrobusy. Ušetří se mnoho peněz a bude to ekologičtější.

    • A ty elektrobusy pojedou kudy? Po regionálních silnicích? A ty rušit budete také? Nebo nikoli a budete tedy zvýhodňovat silniční dopravu před železniční?

    • Souhlasím s rušením málo využívaných tratí.A tato k nim patří.Ve všední dny v inkriminovaném úseku jezdilo v roce 2010 průměrně za den 100 cestujících,o víkendech 200.To je ve všední den asi 8 cestujících na vlak.Železnice by se měla rozvíjet tam,kde jsou velké proudy cestujících,tisíce lidí za den.Pár desítek lidí levněji a mnohdy konfortněji přepraví autobusy,auta a bude to i ekologičtější,než když 40 tunová Regionova veze 5 cestujících.Ale to si mnoho „příznivců“ železnice nepřizná.

    • Ekologičtější těžko, elektrobus musíte srovnávat s bateriovým vlakem. Navíc se vám spousta lidí na ten autobus vykašle, protože už pro ně bude pohodlnější auto, a to pro celou trasu (když už mají i tu dálnici, že). 45 lidí na spoj jako průměr (!) je velice slušné číslo, prakticky plný motorák. Kdysi se pro náhradu vlaku autobusem volila hranice nejvýše 18 lidí,někdy i méně. I kdyby přešla do auta jen čtvrtina lidí, ekologičtější už to nebude vůbec. Pak by možná stálo za to na staré silnici přeci jen postavit ty podchody, které by zabránily tolik kritizovaným střetům s chodci v obcích. Ovšem, i bez toho ten provoz bude něco stát.

      Tady se vyhází 6 miliard ročně na nahnání dalších lidí do už přeplněných (protože atraktivních) vlakových spojů, ale že úsporou mnohem menší částky opět vzroste silniční doprava (včetně nákladní – pokud v lomu, který kdysi dávno užíval i vlečku, ještě budou těžit) se všemi důsledky na stav silnic a zdraví, je podle některých zavilých teoretiků dobře. No, nevím. Investoval bych raději do budoucnosti.

    • Od kdy jsou elektrobusy ekologické? Výroba elektřiny pálením uhlí s účinností 40 % je ekologická? To jsem nevěděl.

    • Františku,45 lidí na spoj je možná ve všech úsecích.V úseku ,kde je trať přerušená,jezdilo ve všech vlacích 100 lid za celý den.A 2 vlaky (to je jeden pár) tam nejezdily.Údaje v článku jsou manipulativní.
      Toto čeká v budoucnu další tratě,až úplně zrezaví 810 a její klony Regionovy,slovenské Bagety a Mravce.Nově se taková vozidla nevyplatí vyrábět a z důvodu TSI to ani není možné.Pak již nebude finančně únosné vozit max. 5 cestujících soupravou pro 120 cestujících se spotřebou nad 1 litr nafty na 100 km.

  • Tak to je „vtipné“. Výstavba silniční stavby poničí trať, ale nechá se to tak, místo aby se náklady na opravu trati, zahrunly do rozpočtu dé dálnice.

    Navíc se jako argument pro neorpavení použije zvláštní logika, že se započte i spousta nesouvisejících ěvci, jako prave všech přejezdů? To by se snad muselo udělat tak jako tak, i kdyby k sesuvu nedošlo. A pokud se t odělat nemuselo, tak by se to nemuselo dělat ani teď.

    Doufám, že alespoň nebude trať i s pozemky rozprodána, aby mohlo v budoucnu dojít k obnovení za rozumnější vlády. Zde se jedná o CHKO a možnost tam jet vlakem je určitě šetrnější, než pouze autem (autobusem nikdo na výlet nepojede, šanci dostat lidi na výloetě z auta má pouze vlak).

    • Já jezdím na výlety autobusem běžně, co je na nich špatného? Co má vlak oproti autobusu, že je schopný vytáhnout lidi z auta, zatímco autobus ne?

    • Všeobecně se na výlety jezdí spíš vlakem, ale často může být ouspěšnej i bus , např. víkendová 201 Stará Osada – Jedovnice jezdí v sobotu narvaná po střechu, i přes hodinový interval.
      I z těch Lovosic jezdí výletníci rovněž busem, možná je jich o něco míň…(?)

    • Bus je OK, pokud se využívá na kratší trasy (typicky dojezd do bližšího okolí anebo od vlaku) a pokud netrpí neduhy přeplněných silnic. Jinak už je pohodlnější vytáhnout auto, kde si můžete naplánovat přestávky nebo trávit čekání pohodlněji. Nemívá záchod, bývá těsnější a zadýchanější, přípoje zatím zpravidla nejisté. Méně místa na zavazadla. Někdy objíždí všechny vesnice, což je šikovné, pokud do některé míříte, ale nešikovné, když to zdržuje příliš, nehledě na spotřebu pohonných hmot. Mohu položit otázku i jinak – v čem je proti autobusu horší vlak? Také by se našlo, ale…

    • babilon: Zkuste si vzít na výlet do autobusu kolo. Ono stačí, když si ho vezmete do vlaku a v části trasy je NAD. Ale tam ještě máte šanci řidiče přemluvit. U klasické linky nepochodíte, pokud to tedy není cyklobus.

    • AAA: Doporučoval bych vám být například těhotný, pak poznáte..

    • babilon: WC, více místa na nohy, prostor na kolo, mnohonásobně bezpečnější, lze se za jízdy protáhnout nebo projít, stolek na hraní (omalovánky, karty), odpadkový koš, průvodčí poradí (vytiskne) itinerář další cesty, neodjíždí se před pravidelným časem dle JŘ, na přípoje je spoleh…

  • Kdybych trať poškodil já, tak bych určitě musel zaplatit obnovu do posledního haléře. Ale když to udělá, řekněme, stát svým špatným rozhodnutím (ať už postavit dálnici či neschopností vymoci peníze na lomu, pokud to tedy je chyba lomu), tak se nic neděje a trať se prostě opravovat nebude.
    A argument, že by se jinde muselo revitalizovat, snad není myšlen vážně, peníze na obnovu jsou přece jen na něch 300 metrů a vše ostatní už není náklad na obnovu, ale ne zlepšení stávajícího majetku

    • Pokud se trať neprovozuje, tak se ani neudržuje. Na mnoha místech není trať provozuschopná. ke znovu-zprovoznění by stálo další miliony korun. Je to správné rozhodnutí.

    • Ano, nejlepší je všechno zrušit, protože to nestojí nic, tedy kromě druhotných nákladů. Příroda to rozloží sama a my můžeme na troskách vesele stavět zase něco jiného, byť méně efektivního, ale hlavně ne stejného. Třeba další silnice. Materiálu i energií je dost a krajina to snese.

    • Když si poškodíte okno na vlastním baráku, je to jenom na vás jak a jestli vůbec si ho opravíte.

    • Jenomže tu trať nepoškodilo SŽDC že jo. Ta traŤ by se měla opravit v rámci výstyvby dálnice. Snad by to mělo tak fungovat všude, když něco někomu zničím tak to opravím a nebudu řešit zda to ten dotyčný opravdu potřebuje.

      A ten příměr s tím oknem by měl znít když mi někdo rozbije okno a já nemám na opravu tak to budu požadovat potom kdo mi ho rozbil.

    • Jenže když jste si ho rozbil sám tak je můžete požadovat leda sám po sobě.
      SŽDC je státní, ŘSD je státní. Sorry jako.

    • To není pravda, před měsícem jsem se jel na Radejčín a pak do Dubic a vlaky tam normálně jezdí, i když vytížené jsou méně než kdysi, to znamená, že o víkendu v posledním vlaku do Lovosic je jenom průvodčí a řidič autobusu. Jinak předtím vlaky jezdily většinou obsazené. Trať dříve byla i celostátního významu, jako trať Teplice-Liberec. Jak dlouho to v tomto režimu vydrží mi není jasné, ale pokud se něco nestane do roku 2025, tak zřejmě se ta dráha dříve nebo později rozpadne, nebýt toho, že po trati jezdlily za socialismu nákladní vlaky nebyla by v provozu, poněvadž pražce jsou na většině trati z betonu.

  • Jaká ekonomická hodnota? Tady jde přece o zachování kulturní hodnoty. Vše staré, (tratě, nemovitosti) rozprodat, zničit. To je jediné, co tento zavšivenej stát umí. Za desítky let se budem divit. Koukněte třeba na trať Oldřichov – Děčín. Za poslední roky, co železniční doprava jde vzhůru, si myslím, že by to dnes byla využívaná trať. Doufám, že takhle neskončí i Most – Moldava.

    • Doprava jde vzhůru celkově, vlaky se spíše vezou na chvostu. Ono také není divu, když se podíváme na výši a účelnost investic. Z kolejí zatím pořád ještě často přestavbami uživatele spíše dále vyháníme než získáváme, čest výjimkám.

  • Byla by ta trať alespoň k něčemu jinému než na lokálku? Jsou tam sklony snesitelné pro nákladní dopravu? Pokud ano, tak je to pitomost ji rušit. Není mi jasné co na tom má stát skoro miliardu. Raději to někomu prodejte, opravit to musí jít i levněji.

    Beru to za obligátní 1 Kč, slovy jednu korunu. 😀

    • Kdysi se právě z toho lomu u Dobkoviček vozíval po železnici štěrk …

  • Neuvěřitelné je slabé slovo.. Aneb jak z opravy blbých 200 metrů tratě udělat akci za 3 miliardy a pak to prohlásit za nereálné. V téhle zemi se děje v poslední době spousta debilit, ale tohle je teda za železnici top.

    • Romanero. Naprostý souhlas. Nechci sem tahat politiku, ale už jsem to říkal několikrát. Hlavně, že se vyhodí půl miliardy za prasečák v Letech u Písku. A nad touhle krásnou tratí, se uzavře zem. Chce se mi zvracet!!!!

    • Souhlasím, je to zvěrstvo. Být to dálnice, na peníze by se nehledělo (kolik vlastně stála obnova té, co tam je?). Neopravení úseku bude znamenat úpadek ve zbylých částech trati (viz Kralovice – Mladotice).

    • Cožpak prasečák, nějaké narovnání křivdy ještě pochopím (i když o nákladech nepolemizuji, o problematice vím málo). Šest miliard za jediný rok se má vyhodit na to, aby studenti a důchodci bez ohledu na svou skutečnou finanční situaci mohli jezdit veřejnou dopravou ještě mnohem levněji než dnes, bez ohledu na finanční situaci různých lidí z jiných sociálních skupin. Myslím, že i na to půjdou peníze, které by jinak mohly být investovány do šetrnější dopravy pro všechny.

    • Pokud se bavíme o Letech, tak na pozemku bývalého pracovního a následně sberneho tábora je jedna hala a jedna tam zasahuje rohem. Zbývajících 6 hal je mimo původní tábor.

    • Zaplať pan Bůh. Alespoň se peníze z balíčku údržby přestěhují na lépe využívané tratě

    • Ne. Peníze se přestěhují do balíčku levné jízdné, případně do balíčku výstavba a údržba dalších silnic.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora