Ťok slíbil prověřit záchranu zasypané trati u Lovosic, kterou už vláda pohřbila

Sesuv původy u Lichotovic. Foto: juandev/Wikimedia CommonsSesuv původy u Lichotovic. Foto: juandev/Wikimedia Commons

Výjezdní zasedání vlády v demisi po krajích spojené s rozdáváním slibů se v Ústeckém kraji dotklo opět i železnice. Ministr

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Framal

Trať z Lovosic do Teplic, je krásná a vzácná technická památka. Dívat se na celou věc jako na čisté řešení dopravy z bodu A do bodu B je podle mého názoru hloupost a omezenost. Dvouhodinový interval a poslední spoj krátce po osmnácté hodině? Kdo by raději nespoléhal na auto? Těch je teď například Opárenské údolí , oblíbené výletní místo Tepličáků, plné. Cyklisté mohou s klidem jezdit podél zmíněné trati a také tak činí, nevšiml jsem si, že by nebylo kudy jet, do CHKO přijedou autem a obráží místní kopce a atrakce. „Budovat“ cyklostezku je vyhazování peněz. Je potřeba umožnit příjezd… Číst vice »

Jiří

Naprostý souhlas s Framal.
Tato trať má opravdu potenciál a bylo by naprosté barbarství jí zrušit a
dělat tam pofidérní módní cyklostezku.
http://dopravni.net/zeleznice/19436/zeleznice-versus-cyklostezka/#more-19436
Nemůžete všechny lidi urputně cpát na silnice do aut, busů i kol
Jednou se tam všichni vzájemně pomlátíte, jak to bude dál houstnout.
Je naprostý nesmysl a zločin proti skupině lidí ničit bezhlavě tratě s potenciálem
alternativní a klidné přepravy osob. A tato trať tyto předpoklady prostě má.

kik

Tunel: Vzhledem k tomu, že skoro každý nová cyklostezka budovaná pomocí dotací z EU má naprosto zbytečně asfaltový povrch a podobné blbosti, tak bych se ani moc nedivil, kdyby se ta celková cena přiblížila té – z mého pohledu – přemrštěné ceně za tzv. revitalizaci. Protože jakmile je něco hrazeno z dotace, tak to obvykle vyjde mnohem dráže než kdyby tam ta dotace nebyla. Navíc do toho obvykle kecá mnohem více lidí, dělá to ta“správná“ firma apod. Příkladů se najde jistě dost a dost. Ono by se to opravdu mohlo dělat postupně, tedy v první fázi sanovat sesuv a teprve… Číst vice »

Tunel

Zbytečně asfaltový povrch? Vy asi na kole moc nejezdíte, když vám asfalt přijde zbytečný. 😉

Cyklostezka za 2,5 miliardy? Ale jděte. To jen váš závistiví šotosen. Cyklostezka ani nevyžaduje sanovat problematický úsek, jednoduše ho obvede jinudy a na těleso trati se vrátí až v Radejčíně. 🙂

Cyklostezka by se v pohodě vešla do 100 milionů… kupte si kapesníček, pomůže vám to.

kik

Tunel: Máte pravdu, na kole už nejezdím. Jenom to ale vidím kolem sebe jak se na snad všechny nové cyklostezky pokládá asfalt. Takže se i spousta lesních a polních cest zalila asfaltem jen díky tomu, že se přeměnily na cyklostezky. A znovu pčipomínám, že je to velice často proto, že byla dotace. Bez ní by tam byl třeba jen nějaký zpevněný povrch.

železničář v důchodu

Kdesi jsem četl o cyklostezkách, kde 1 km budování vyšel běžně na 10 milionů Kč – kde to bylo a kdo se na tom „nakapsoval“, to už ovšem nevím. A vzpomínám si, že za příklady hodně nákladných cyklostezek vybudovaných na tělesech zrušených železničních tratí byly dávány třeba trasy Nezamyslice – Morkovice a Přibyslav – Sázava: přitom tam šlo jen o náklady na vlastní vybudování cyklostezky (povrchu a ostatních náležitostí) a náklady na likvidaci železniční trati a opravu tělesa do nich vůbec započítány nebyly. A ještě dodám internetový odkaz na tiskovou zprávu o tom, jaký podraz v případě sesuvu u Dobkoviček… Číst vice »

Jiří

Přesně tak, souhlasím. Velkou měrou by na tu opravu mělo přispět ŘSD.
A cyklistů i osobních aut už je v naší malé zemi poněkud přespříliš.
Cyklistika je časová módní záležitost a na arogantním chování mnoha
cykloteroristů je to pěkně vidět. A s těmi přibývajícími osobními auty
začíná být i na okrajových silnicích docela husto. Nevidím žádný rozumný
důvod likvidovat alternativní a klidnější formy přepravy osob ke kterým
lokální a regionální železnice zcela právem patří.

Jiří

Souhlas s Kik. Bohužel ze zdejších přispěvatelů Dopravak, Tunel, VRT a dalších čiší čirá nenávist, zlomyslnost a škodolibost ohledně regionálních tratí a lokálek. Typická česká vlastnost působit jiným problémy a škody. Jim přeci nikdo nebere ty jejich cyklostezky, právo jezdit si všude, kam si zamanou, prostoru mají na zemi habaděj, ale jim to nestačí, chtějí víc a víc. Tohle není o žádným šotoušství, kterým se tu neustále ohánějí. Nechtějí prostě pochopit, že tu také žijí lidé, co dávají přednost přepravě po kolejích ať už z praktických či jiných důvodů a nechtějí prostě přispívat k neustálému zahušťování silniční dopravy. A mimochodem… Číst vice »

Tomáš Tužín ing.

V poslední době se potkávám dost často s názory, že tu i onu regionální trať by bylo výhodné nahradit cyklostezkou. Téma je to natolik oblíbené, že stojí zato se na něj určitě podívat podrobněji. Co mně dost výrazně zaráží, možná i jistým způsobem baví, je vášnivá obhajoba „drážních cyklostezek“ ze strany některých železničních odborníků, či „rádoby – odborníků“. Rád se jich potom ptám, nakolik sami na kole jezdí, jakou mají zkušenost s cyklistickou dopravu a proč jsou si tak jistí, že zrovna cyklostezka místo trati je tou stavbou, kterou cyklisté potřebují? Co když za stejné peníze, které by stála „drážní… Číst vice »

Tunel

Vždyť tu mimo slunečné soboty jezdilo stěží 200 lidí denně, jaká nejvytíženější trať v kraji? Tady by mnohem lepším řešením byla cyklostezka. Snad vyhraje zdravý rozum a ne zase šotorozhazování.

železničář v důchodu

Jen aby ta cyklostezka ve výsledku nakonec nevyšla dráž, než obnova 200 metrů sesunuté trati …

Tunel

No, 2,5 miliardy určitě cyklostezka z Lovosic do Teplic stát nebude…. v komplikovaném úseku může být cyklostezka vedená jinudy a ono zrušení tratě také něco stojí… sanace terénu nikdy není zdarma a už není rok 1950, abyste mohl trať jenom tak nechat ladem, odvézt koleje a nesanovat to, nejsme na Ukrajině, jsme v EU. Navíc na cyklostezku půjdou získat dotace ze zmíněné EU, takže vyjde mnohem výhodněji než nedotovatelná oprava té málo využívané železnice. 😉

železničář v důchodu

Tunel: „a ono zrušení tratě také něco stojí…“
No, právě – ale když tam chcete místo obnovení železnice vybudovat cyklostezku, měl byste právě i všechny ty náklady na snesení železnice započítat do nákladů na vybudování té cyklostezky – a rázem budete minimálně na řádově nemálo milionech na kilometr.

AAA

Magneti jí časem snesou sami.

Tunel

Já je klidně započítám, ale 85% pokryje EU, takže je pak zase odečtu. Na opravu železnice vám EU nedá ani euro. Což je dobře, nejde donekonečna stavět rozhledny v rovině nebo opravovat naprosto zbytečné tratě, které nemají žádný význam v nákladní dopravě, osobní ani neslouží k odklonům. V okolí je tratí doslova tři řitky. S větší použitelností než tato. A turisty sveze i autobus. Na Slapy je taky háže bus, koleje tam nikdy nevedly. Nebo třeba na Modravu si také nedojede vlakem a turistika tam jen kvete.

Jiří

Náměstek hejtmana Komínek také upozornil, že kraj usiluje o to, aby stát opravil úsek tratě 097 mezi Teplicemi a Lovosicemi, který v roce 2013 poničil spolu s rozestavěnou dálnicí D8 sesuv u Prackovic. „Státu se do toho ale moc nechce, protože by to prý bylo moc nákladné. Připadá mi to, jako bychom čekali, až nám spadnou všechny mosty, a pak už je neopravovali,“ kritizoval Komínek postup Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) ve věci poškozené železnice. SŽDC však podle jejího mluvčího Marka Illiaše nezahálí. Na základě požadavků ministerstva dopravy vybírala ze tří navržených variant opravy, rozhodovala se mezi mostem, náspem a… Číst vice »

Chachar Budvar

Opravit. Neopravit. Opravit. Neopravit. Opravit. To stvoření je bezcharakterní měchuřina, nikoli férový chlap.

Romanero

Do prčic, to je pátý přes devátý.. krajský radní s hejtmanem lobujou za obnovení tratě, ale SŽDC hlásí, že požadavky kraje na revitalizaci tratě jim prodražily opravu na nesmyslné 3 mld. To každý seděli u jiného stolu nebo co!?

Taky to započítávání nákladů na sanaci širšího okolí s dráhou rozhodně nic společného nemá. Spíš to vypadá, že tahle opičárna z nějakého důvodu „nesmí vyjít“..

Milan

Oprava tratě a všeho co souvisí se sesuvem se má zaplatit z rozpočtu ŘSD, jakožto investora a vlastníka stavby (dálnice) a kvůli jehož stavbě škoda vznikla. ŘSD pak dál může škodu vymáhat na koncovém viníkovi – projektantovi, dodavatelích, atp..
Může ale někdo vysvětlit, proč se do ceny za opravu tratě nyní započítává i cena celkové revitalizace, vč. rekonstrukce přejezdů atp.?! Modernizace je přece zcela nesouvisející záležitost. Prvě je třeba obnovit původní provoz a poté lze přemýšlet o celkové rekonstrukci, která pak bude pochopitelně už z rozpočtu ŠZDC.

Ondřej Šanda

Plně souhlasím s Milanem.

železničář v důchodu

A nejlepší je, jak ty vysoké náklady MD ČR svorně se SŽDC svádí na Ústecký kraj = viz: „Nakonec ale SŽDC dospěla k názoru, že obnova a revitalizace trati by stála podstatně více. „Obnova železniční tratě v místě sesuvu není plně v souladu s výhledovými představami Ústeckého kraje na celkovou revitalizaci tratě,“ uvedlo ministerstvo v důvodové zprávě. Podle ní by požadavky kraje znamenaly zřízení nových zastávek i výhybny ve stanici Dobkovičky. „V rámci revitalizace by rovněž muselo dojít k rekonstrukci všech železničních přejezdů,“ uvádí materiál.“ – nechápu, jak „rekonstrukce všech železničních přejezdů“ souvisí s odstraněním následků sesuvu, když na fakticky… Číst vice »

kanarek

Může ale někdo vysvětlit, proč se do ceny za opravu tratě nyní započítává i cena celkové revitalizace, vč. rekonstrukce přejezdů atp.?!

Protoze zadani bylo jednoznacne: Nesmi vyjit ekonomicky vyhodne ani neutralni. Tak se do opravy sesuvu pocita i pohreb prezidentovy babicky……

Štěpán

Normální člověk nemůže navrhnout tuhle trať ke zrušení. Nebo snad je v pořádku kvůli 200m dlouhému sesuvu rušit 14 km kolejí, po kterých se jezdilo a vlaky tam rozhodně nejezdily prázdné? Nebýt sesuvu, fungovala by bez problémů dál. A když už teda k tomu došlo, měil by to zaplatit ti, kdo tu dálnici pod tím stavěli (trať fungovala mnoho desetiletí a přežila několik povodní, takže stavba dálnice na tohle musela mít vliv).

jančurobijci

Jenže tady nejde o „obyčejnou opravu 200m koleje“.
Takže si jezděte pro mě za mě až k sesuvu z obou stran.
Stejně většina lidí od Lovosic vystupuje(vystupovala) už před Radejčínem!

František

Taková trať (Valašské Meziříčí) – Hostašovice – Nový Jičín byla také poničena v krátkém úseku, a jak dopadla. I tam byla potenciálně využitelná (a snad předtím i využívaná) vlečka. Tak snad tady bude lépe. Sanace svahu by měla jít na vrub tomu, kdo ji způsobil, ne poškozenému. Koleje je třeba co nejvíce využívat k úlevě silnicím, ne je libovolně rušit.

Jan

Z Lovosic je opravdu největší frekvence jen do nejbližšího okolí /Opárno, Chotiměř, Velemín/. Turisticky je ale trať významná z opačné strany z Teplic, jako přístup do Českého středohoří.

železničář v důchodu

Jakkoli je to především nehorázná lumpárna ze strany MD ČR a SŽDC, ani ČD a vedení Ústeckého kraje nejsou zcela “ z obliga“ – i jim přece muselo být od samého počátku jasné, že odstranění následků sesuvu nebude jen záležitostí týdnů či několika málo měsíců, ale přesto byla NAD zavedena i v úseku, kterým osobní vlaky klidně mohly jezdit i nadále. Já vím, je to jednodušší, vlaky by asi vyžadovaly i jedny vozební náležitosti navíc, takže by to bylo určitě i provozně dražší, ale byl by aspoň k dispozici argument, že železnici je třeba opravit co nejdříve a nejrychleji, aby… Číst vice »

Tunel

Tato trať narozdíl od souběžné dálnice neměla na autodopravu žádný vliv, dálnice opravdu pomohla, ta auta stáhla a je mnohem důležitější než tato trať.

František> Trať do Hostašovic vedla z málo zalidněného okraje Nového Jičína do ještě většího okraje ValMezu, ta neměla žádný význam, dneska ve formě cyklostezky má větší využití než dřív, takže reálně ubere více aut a přitáhne i turisty. Zvolilo se lepší řešení.

jančurobijci

Tunel: Přesně tak, tyto tratě neuleví silnicím prakticky nic. Navíc tím busem o víkendu za slunka nějak o moc míň lidí nejede, možná úplně stejně. Je to jen přání lokálkových šotoušů, že bez těchto tratí přijde konec světa.
Ale nepřišel ve Francii, Německu taky ne a v Dánsku rovněž překvapivě ne. Ve Španělsku či severním Rakousku taky nepřišel mor a záhuba, no a Polsko apd. za vzor dávat nebudu, tam se omezilo i plno tratí s dobrým potenciálem pro osobku…

Tunel

jančurobijci> Ano, Polsko je už trochu moc, tam je pročištěno někde přehnaně (i když ono to spíš zchátralo než že by se to pročistilo), ale to šotouškům nevysvětlíte, že jim nikdo nechce zrušit všechny tratě. Německá redukce byla optimální. A kde to nevyžaduje drahé investice, může se tu a tam něco nechat turistice a jako objízdná trasa, jako v tom severním Rakousku. Trať 097 je ale nevhodná na cokoliv, objízdných tratí je kolem dost, pro nákladku nemá sklony, turistice poslouží i autobus (na Orlickou nebo Slapskou přehradu taky jezdí turisté a to tam koleje nikdy nevedly), po cestě jsou jen… Číst vice »

Tomáš Tužín ing.

Příběh trati současného čísla 097 se začal psát už v roce 1897, a to jako příběh trati dálkové, vedoucí z Teplic do Liberce. O historii železnic bylo napsáno mnohé, nemá proto smysl se opakovat. Přesto by tato věta zaznít měla, protože v úvodním nadpisu není nic o likvidaci „lokálky“ – ona to možná je z dnešního pohledu „lokálka“, nicméně v časech vzniku odpovídal její význam – silniční terminologií – přibližně silnici I. třídy. Zdánlivý detail má však dodnes vliv zásadní např. v technických parametrech a z nich vyplývající možné rychlosti, která je rozhodně vyšší než „lokálková“. K masivnímu svahovému sesuvu,… Číst vice »

VRT

2,6 mld kvůli 45 lidem v jednom vlaku.
Zlý sen.

jančurobijci

Ano, ale v kladiva a za špatnýho počasí třeba ani ne 7 lidí ve vlaku.

Jinak u té 340 mě přijde 9 miliard poněkud hodně, na to, co se má udělat(velice slušně řečeno).
Je vidět, že SŽDC bere „z ničího“ a konkrétní přínos tam nikoho moc nebere…

VRT

Je mi jasné, že těch 45 je asi nějaká šotoakce. Ale i kdyby těch 45 bylo v každém vlaku, tak investice 2,6 mld (podle Ťoka) je zcela mimo. Sentimentální kecy šotoušstva a regionálních politiků ignorovat. Ať si to zaplatí že svého.

František

Na silnicích se pomlaťte sami. 🙂

Jan

Spíš bych se ptal za co ty 2-3 mld? Proč neudělat jen tu sanaci svahu a ostatní řešit operativně poté? Souhlasím, že ta částka je za provoz nesmyslná, ale určitě by to šlo podstatně snížit, právě proto, že je to lokálka a ne rychlostní koridor.

Tunel

VRT> Souhlas, šotouškové se už úplně zbláznili… Neskutečné plýtvání požadují. Dneska by ta trať mohla najít využití jako cyklostezka, pro cyklisty by zmírnila vystoupání na kopec. A i pěší by se tam mohli podívat, takže vyhlídky se zachovají. Stačí postavit dálniční odpočívadlo, odkud se pěkně projdou turisté po bývalé trati a bude jich možná víc, než kolik lidí vozila ta trať. František> Po téhle trati jezdilo stěží 200 lidí denně, ignorujte červnové slunečné soboty a uvidíte skutečnost. Nová dálnice vedle, ta krásně uvolnila souběžnou silnici. Stáhla mnohonásobně více aut než tahle směšná železnice. Ta byla jen na dožití a jednou… Číst vice »

KPL

Ignorujte provokatéry typu Tunel, Jančurobijci, VRT a podobné trolly. Ať se třeba uvztekají k smrti, ale velká část veřejnosti si přeje zachování regionálních tratí a díky tomu již byla SŽDC donucena pod tlakem jednat a začala s opravami některých lokálek a v tomto případě to bude také lítý boj a tlak proti mocné asfaltové lobby.

jančurobijci

O zrychlení(plus drátizace) např. 340ky se mluví nejmíň 25 let.
Ale na ..čovský lokálky se prachy zase najdou…
Neříkám, že tato trať by neměla být o víkendech v provozu, kdyby nedošlo k sesuvu, ale už se stalo
a žádnej „viník“ to nezaplatí…

Tunel

Přesně! Kde to můžu podepsat?