TGV bude mít od zítřka poprvé konkurenci. Ve Francii začínají jezdit italské rychlovlaky
Frecciarossa 1000. Foto: Ilsa
Italské dráhy budou na trase jezdit zatím dvakrát denně.
Italské dráhy budou na trase jezdit zatím dvakrát denně.
Klobouk dolů, čas na večerním spoji je 6 h 35 min. Nedávno jsem v podobném čase (6 h 21 min) vyzkoušel Vídeň – Frankfurt v ICE. A přestože je to trasa trochu nešťastná a většinou se míjí s VRT, byla to pohodová alternativa k letu. Zajímalo by mě, jaké jsou šance na dokončení VRT ze Savojska do Piemontu v plánovaném termínu. To by mohlo cestu zase o hodně zkrátit.
Podle webu FS se má doprava postupně rozšířit až na deset spojů Trenitalia denně, cca 5000 míst.
Cena velmi příjemná. Kolik asi vychází peněz na 1 km cesty?
No kolik, kolik… Normální trojčlenka, ne? Našel jsem, že trať by měla mít 639 km (pokud to není nějaká ta konvenční „pomalurychlostní“ – ale i kdyvy, tak to moc velký rozdíl nebude), takže asi 0,05 € na 1 km? Akorát se obávám, že ty lupeny za 29 €, to bude při nákupu 2 týdny dopředu a bude jich jen pár a jinak to bude klidně dvakrát tolik… Ale i to by bylo celkem slušné. Jel jsem kdysi neplánovaně Thalysem z Paříže do Brusele, bylo to koupené den před tím a stálo to 80 €. A to je asi 300 km… Číst vice »
Dnes dopoledne jsem dival na dnesni odpoledni spoj a stale bylo volno za 29 € standard, business myslim za 55 €. Je ale mozne, ze pro zacatek bylo vic mist za nizkou cenu…a dokonce si slo vybrat misto z planku 👍🏻
Docela rad bych se svezl, loni jsem planoval jet TGV, z Parize do Milana ale kvuli omezenim a rusenym vlakum jsem to zavrhnul, kdyz clovek nevdel, jestli neco za mesic pojede nebo ne…
Tedy 1,20 až 1,50 Kč na km. Praha – Brno za 300 Kč. Odpůrci VRT nicméně nadále omílají částky v tisících korun.
Pozoruhodné však je, že taliani len horko ťažko púšťajú konkurenciu na svoje koľaje. Skvelý príklad sú napríklad Pendolina SŽ, ktorým po tom ako sa stali obchodne úspešné na trati do Benátok zrazu hodili poleno pod nohy v podobe nutnosti zabezpečovača ktorý pred tým nepotrebovali, následne slovincom neschválili ich Taurusy napriek tomu, že talianske tam jazdili. OBB muselo s RailJetmi súpravu obiehať, lebo nechceli dovoliť aby bola súprava tlačená mašinou vzadu a teraz TGV nesmie na vysokorýchlostné trate v Taliansku 🙂 Špageťáci si to bránia zubami nechtami.
welcome to EU 🙂
Aha. On jediný evropský soukromý vysokorychlostní dopravce https://www.italotreno.it/ není konkurence. Příčina není v nacismu italů. Příčinou je neskutečná italská byrokracie. Vždyť to je země, kde se lidé dobře živí stáním ve frontách na úřadech.
To bude ono. Italský správce infra začal vyžadovat plnění všech předpisů. Parní lokomotiva se vždycky otáčela na točně!
Tak moment. Ako potom môže taliansky Taurus splňať pravidlá ale ten istý s trochu odlišným packetom iného dopravcu nie? Samozrejme teraz je tomu inak, bolo to v čase kedy Slovincom Taurusy prišli. Mašina bola riadne vybavená na prevádzku v Taliansku, napriek tomu ju tam nepustili.
Peklo zamrzlo, to bych necekal 😀
Bude stávka?
Přece konkurence znamená rozklad a kolaps železnic, jako u nás kde lístek z Prahy do Ostravy stojí méně než v roce 2010, navzdory inflaci.
No ve Francii bych ani nic jiného nečekal, tam je stávkování národní sport.
Ale ve více než půlce vlaku neplatí rezijka, takže si to stávku bezpochyby zaslouží 🙂
To dává smysl, boj proti konkurenci tím, že neobsloužíme vlastní zákazníky. A ne že pojedou autem!
Konkurence na železnici je potřebná a zdravá. Nakonec na to přijdou i Francouzi. Přeji úspěch oběma dopravcům.
Já těm italům. Ač národní, tak SNCF to potřebuje jako prase drbání a ty jednotky jsou pecka