Italské rychlovlaky míří do Španělska. Nový dopravce bude jezdit s Freciarossou

Vysokorychlostní jednotka Freciarossa 1000. Foto: HitachiVysokorychlostní jednotka Freciarossa 1000. Foto: Hitachi

Po španělských vysokorychlostních tratích začnou poprvé jezdit i jiní dopravci než státní dráhy Renfe.

Sdružení Hitachi Rail a Bombardier Transportation získalo zakázku na dodávku 23 vysokorychlostních jednotek Frecciarossa ETR 1000 pro nového španělského dopravce Intermodalidad de Levante (ILSA). Ten bude prvním alternativním dopravcem na síti španělských vysokorychlostních tratí, dosud zde nabízí spojení jen státní dráhy Renfe.

Hodnota zakázky je 800 milionů eur. ILSA je společným podnikem italských státních drah Trenitalia (45 %) a španělské společnosti Operador Ferroviario de Levante, která patří pod Air Nostrum.

Jednotky jsou dobře známé cestujícím v Itálii, kde je Trenitalia nasazuje na vysokorychlostní tratě. „Jde o nejrychlejší a nejobdivovanější rychlovlak v Evropě. Jsme velmi hrdí na získání této zakázky a věříme, že přineseme nový standard i do Španělska,“ řekl Andrew Barr, šéf Hitachi Rail.

Vlaky jsou kompletně italské, vyrábí se v závodě Hitachi v toskánském městě Pistoia a přístavu Vado Ligure u Janova, kde má závod Bombardier. Do osmivozové soupravy se vejde 460 cestujících.

Maximální rychlost jednotky je 360 kilometrů za hodinu, v provozu jsou od roku 2016. Objednávka přichází necelý rok poté, co si Trenitalia objednala dalších 14 vlaků k původnímu počtu 50 souprav. Trenitalia je chce nasadit na chystané spojení z Milána do Paříže.

Španělský správce infrastruktury ADIF se rozhodl ukončit dlouholetý monopol státního dopravce loni, letos vybral v soutěži tři firmy, které na vybraných tratích budou jezdit.

Tagy air nostrum Bombardier Transportation ETR 1000 Freciarossa Hitachi Rail ILSA Španělsko Top trenitalia vysokorychlostní železnice ve Španělsku
48 komentářů