TGV bude mít od zítřka poprvé konkurenci. Ve Francii začínají jezdit italské rychlovlaky

Frecciarossa 1000. Foto: IlsaFrecciarossa 1000. Foto: Ilsa

Italské dráhy budou na trase jezdit zatím dvakrát denně.

Italské státní dráhy Trenitalia začínají zítra s provozem nového vysokorychlostního spojení mezi Milánem a Paříží. Dlouho očekávaná nová linka bude znamenat ve Francii velkou premiéru: státní dráhy SNCF budou poprvé se svými rychlovlaky TGV a Ouigo vystaveny konkurenci na svém území v komerčním provozu. Dosud do Francie zajíždí jen rychlovlaky zahraničních dopravců ve spolupráci se státními drahami.

Trenitalia oznámila start nové linky před více než dvěma roky, teprve tento týden začala s prodejem jízdenek. Mezi Milánem a Paříží bude jezdit dvakrát denně, nejlevnější jízdenky jsou za 29 eur. Cesta trvá necelých sedm hodin přes Turín. Z Milána budou vlaky dojíždět v 6:25 a 15:53 s příjezdem do Paříže ve 13:22 a 22:25, opačným směrem v 7:26 a 15:18 z Paříže s příjezdem do Milána ve 14:07 a 22:07. Postupně přibude ještě třetí pár spojů.

Italský dopravce nasadí na trať vysokorychlostní jednotky Frecciarossa ETR 1000 v uspořádání se třemi různými cestovními třídami.

Na trase jezdí i TGV, to má ale mírně delší dobu jízdy kvůli tomu, že jednotky nejsou certifikované pro provoz na vysokorychlostních tratích v Itálii. Musejí tak jet po konvenční trati.

Tagy Frecciarossa 1000 Miláno - Paříž trenitalia VRT vysokorychlostní tratě
18 komentářů