Infrastruktura Železnice

SŽDC začne s velkou modernizací koridoru podél Berounky, obce chtějí nižší rychlost

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) požádala o další povolení pro modernizaci trati mezi Prahou a Berounem. Koridor, který je ve špatném stavu, se má dočkat prvních zásadnějších oprav už letos na podzim mezi Smíchovem a Radotínem.

Na dlouho ale může jít o poslední úsek: na dalších místech SŽDC už teď naráží s návrhovou rychlostí 145 km/h na protesty obcí. V budoucnu by mohl trať nahradit tunel.

V registru oznámení už byly zveřejněny dva nové záměry SŽDC na zásadní modernizaci tratě: od odbočky Berounka po Karlštejn a druhý z Karlštejnu do Berouna. V obou případech začíná takzvané zjišťovací řízení, během kterého úřady budou zkoumat, zda je stavbu nutné posuzovat složitěji z hlediska vlivu na životní prostředí, nebo ne.

SŽDC ale naráží na protesty starostů okolních obcí. Zatímco v návrhu je rychlost až 145 kilometrů v hodině, 11 obcí sdružených v Regionu Dolní Berounka chce pomalejší jízdu. Zástupci obcí poslali ministrovi dopravy dopis, v kterém žádají maximální rychlost 105 km/h pro osobní vlaky a 90 km/h pro nákladní. Podle starostů by se měl projekt připravovat tak, že doprava se v budoucnu stejně převede do chystaného tunelu a trať bude sloužit jen příměstské dopravě. Nechtějí ani vysoké protihlukové zdi, ty ale SŽDC z projektu odstranila. Dopis je součástí dokumentace, kterou SŽDC předložila na úřady.

SŽDC ale nepočítá s tím, že by na trati byla nižší rychlost, projekt mluví o rychlosti až 145 km/h pro vlaky s naklápěcí skříní, 130 km/h pro všechny osobní vlaky a stovce pro nákladní vlaky. Výjimkou je průjezd Karlštejnem. V úseku od odbočky Berounka je rychlost nižší, maximum 120 kilometrů za hodinu pro osobní vlaky s klasickou vozbou, 130 pro naklápěcí soupravy.

Zatímco na modernizaci těchto úseků si budou muset cestující ještě několik let počkat, výrazně blíže je modernizace prvního úseku mezi Smíchovem a Radotínem. „V současné době je vydáno rozhodnutí o výběru dodavatele stavby a připravuje se podpis smlouvy o dílo. Stavební práce by měly začít letos v září,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Trať podél Berounky patří k nejvytíženějším v zemi, přesto neprošla za poslední půlstoletí žádnou větší modernizací. I to má vliv na časté výpadky provozu. SŽDC počítá mezi Prahou a Berounem s tím, že dálkové a nákladní vymístí do nového tunelu. Zda se SŽDC vyplatí, nebo nevyplatí, má ukázat studie proveditelnosti. Tu již zhotovitel odevzdal, nyní se čeká na připomínky.

313
Diskuze

avatar
34 Komentáře
279 Reakce na komentáře
72 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
73 Autoři komentářů
jana8nXXXDDispečerSYN Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
jan
Host
jan

Bych se nechal vysmát. Jednak si myslím, že ten tunel pro smíšený provoz bude stát spíše 80 mld ne li 100. A plánuje se tunel do Budějovic a především na ty slavné Drážďany. Oba docela slušně vycinkají státní kasu. Jo ještě Choceň Třebová. K tomu tady máme další krizi. A konec eurofondů. (myslím, že EU může za 4 roky vypadat jinak). A znovu rozpadající se opravené koridory. Takže takové scfi. I kdyby byl tunel, stejně v tomto místě bude vždy nutná 4kolejka. A ta podél vody i pro cargo. Těmto požadavkům na pouze zastávkové vlaky se směju. Vyhazování peněz daňového… Číst vice »

jan
Host
jan

Jo.. A zapomněl jsem na tunel na Kladno..:-)

Bob
Host
Bob

Já bych všechny zastávky mezi Radotínem a Berounem zrušil, tím se pomůže místním, protože nejvíce hluku dělají brzdící a rozjíždějící se vlaky. 🙂

Jarek
Host
Jarek

Tady je krásný zdroj k přečtení všech petic, kapriců, laických zlepšováků korunovaných stížností na zpoždění a časté mimořádnosti 🙂
https://www.mestocernosice.cz/samosprava/projekty-a-dotace/strategicke-zamery/rekonstrukce-zeleznice/

Nejvíc se mi ovšem líbila odpověď ministra dopravy na požadavek rychlosti 105 km/h. 🙂 Takovéto dopisy bych chtěl umět psát… :)))

VRT
Host
VRT

No mě se tam líbí třeba Komplexní studie pro nádraží Černošice – SUM.architekti, arch. František Štáfek a ta přeškrtnutá modrá zábradlí, co tam mají jako odstrašující příklad. Se vůbec nedivím, že tomu SUDOPu nedůvěřují.

Jarek
Host
Jarek

Jo, to je moc pěkný, jen mi nepřijde moc uvěřitelná nivelita budov zastávek vůči kolejím. V rovině peronu 550 mm nad TK to práh dveří asi nemá. A „zahrabávat“ trať (jde třeba jen o 20-30 cm) pro takto ideální využití budov se u nás moc nechce ani ve významnějších stanicích… 🙁

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Zaprvé, píše se niveleta, a zadruhé, satčilo by to nastudovat poněkud zevrubněji…

SYN
Host
SYN

550mm nad TK je skutečně standartní výška podlahy běžných novějších nízkopodlažních vozidel v ČR (namátkové uveďme třeba Regioznova, Elefant, Panter (všechny verze)… Je to preferovaná výška nástupiště u nás. V úvahu ještě připadá 350mm (kdy i do nízkopodlažních vozidel je jeden schodek, snadnější na zbudování) případně Němci mají obvykle 850mm (ale laborují mezi 550 a 850, různé spolkové země preferují některou z variant). Případně samozřejmě tzv. výška nula (neboli výstup „na mez“). Vagony klasické stavby samozřejmě 550mm nemají žádné (o kterých vím), ale řeší se to 1 až 2 schodky, vcelku bezproblémové, o poznání lepší než obvyklá socialistická situace (nízké… Číst vice »

a8n
Host
a8n

Elaborát pěkný, ale v tomto kontextu totálně mimo mísu.

Hanzi
Host
Hanzi

145km/h ? K čemu? Staví to u každého patníku tady a s bídou to rozjede fíra na těch 100 km/h. Možná když se tam zruší třetina naprosto zbytečných vlaků, které vozí vzduch pak se tam možná procpe i TGV. Dnes stačí aby se na tomto úseku něco stalo ráno a grafikon se s bídou srovná někdy večer jak je trať ,,zajebaná,, vlaky. Ani se těm lidem nedivím, že další ,,megalománie,, tam už nechtějí a naštěstí pro ně samotný, stav státní kasy pro ně bude zárukou, že se hned tak něco dít nebude.

kápo
Host
kápo

ono by i stačilo když by byli v každý stanici nebo i zastávce dvě průjezdný koleje uprostřed a boční nástupiště by obsloužili další dvě koleje pak by ta rychlost byla opodstatněná a slůňátka by nebrzdila provoz když zastavují v každý horní dolní.. na slovensku je tohle dost častý jev a úplně jim závidím že tak velkoryse staví

Hanzi
Host
Hanzi

A nacpe se to kam? Z jedné strany skála, z druhé řeka, mezi tím baráky.Že bychom lidem bourali domy ?

kápo
Host
kápo

stačí se podívat na mapy a hned je jasný kde všude by šlo udělat boční nástupiště a zbourat ostrovní… máte prostor pro 4 koleje dost hnedka .. třeba v dobřichovicích v řevnicích i v karlštějně a i v tý třebání by to šlo . jen se musí chtít.

kápo
Host
kápo

pro dvě boční nástupiště po stranách v nějaký rozumný délce.

Jarek
Host
Jarek

Když osobák zastaví a nechá se předjet, tak mu to typicky přidá +5 minut a obecně je preference tohle nedělat. Něco jinýho je předjíždění v mezistaničních úsecích a na to právě prostor není s výjimkou Chuchle-Radotín-(teoreticky před Černošice).

Martin
Host
Martin

Bavime se o zabezpecovacce typu ETCS? Pac v jinych zemich je obvykle, ze jak vlak zastavi ve stanici, temer hned jej predjizdi express a zastavkovy muze opet vyrazit… temer zadne zdrzeni…
Jen pro zajimavost, u shinkansenu je na nekterych tratich i interval 3-5min…

Dáda
Host
Dáda

srovnávat ČR s SŽDC s Japonskem a jejich Šinkanzénem, je tak trochu nemožný………

SYN
Host
SYN

U toho Šinkanzenu je to ovšem dáno mj. i tím že tam jezdí prakticky všechny vlaky stejné (rychlost, zastávkování) a tedy se právě předjíždět nemusí… v metru to například taky krásně vychází že…

Anonym
Host
Anonym

Nejde ale o ešusy. I příměstská vozidla možná budou mít jednou lepší zrychlení, v každém případě tunel zatím jen tak nebude. A pro normální soupravy se jedná o rychlost 130.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Rychlíky smozřejmě taky staví u každého patníku…

Anonym
Host
Anonym

A kde? Já myslel, že jen Praha-Smíchov a Beroun…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To byla rekace na „stačí 100 km/h“ protože „to“ (pisatel měl zřejmě na mysli zastávkové osobáky) „staví u každého patníku“. A tak 145 km/h je moc.

SYN
Host
SYN

Tak chápu že by asi místní rádi aby tam „to co tu nestaví ať tu vůbec nejezdí (neotravuje)“… to by jistě bylo hezké ale poněkud nereálnén, obzvláště v dohledném časovém období jedné či dvou generací…

XXXD
Host
XXXD

Shodou okolností ano, ale až za Berounem.

kix
Host
kix

zruší třetina naprosto zbytečných vlaků? jako nejsem tam pravidelný cestující, ale co sem měl vždy čest, tak i dva sloni byly na stojáka, tak nějak nevím co tam je zbytečnýho?

jan
Host
jan

A co eliminace dnes všudepřítomných zpoždění.. A rychlejší vrstva..

SYN
Host
SYN

Tak pokud tam nebude „megalomanie“ (tunel?) tak tam bude jezdit všechno na Plzeň, Cheb, Bavorsko, Horní Rakousy… takže pořádný špunt, a udělat reko na 100 v takovýchto podmínkách je vražda… v reálu zaříznutí veškeré dopravy tím směrem, vlakem pak pojede jen ten kdo bezpodmínečně nemůže jinak. Jediný smysl by mi takový požadavek dával jako prostředek k protlačení co nejdřívější stavby tunelu, pokud to nebylo myšleno takto tak jeto NIMBY nehrubějšího zrna. S tím zrychlováním mezi zastávkami, nevylučujeme doufám aspoň teoretickou možnost vlaků Sp/R (nemyslím žádné Expresy) které staví jen někde, ty tu rychlost v pohodě využijí… Trať pod 120kmh je… Číst vice »

SYN
Host
SYN

Správně by se ta „další“ (tunelová příp. jiná) trasa měla udělat urychleně, aby posloužila po dobu rekonstrukce stávající (úplná výluka řádově rok-dva, další menší navíc k tomu ), ale bohužel se o tom mluví asi tak 20 let a kde nic tu nic, a stávající trať se při vysokém zatížení velmi „úspěšně“ rozpadá…

kápo
Host
kápo

nejhorší je úsek mezi Zadní Třebání a Karlštějnem.. to jsem zvědav jak se jim to tam povede narovnat ty oblouky… jestli vůbec.. já bych za Třebání vybudoval tunel pod vrchem voškov který by vyústil před Srbskem a obyvatelé karlštejna by si nemohli stěžovat na hluk protože by tam už vlaky ani nejezdily a molo by se okolí rozvíjet jiným způsobem … a možná by se obyvatelé pak za pár dali počítat ve stovkách a ne v desítkách. do té doby by tam vše v klídečku zvládly obsloužit efektivněji busy ať už na Prahu nebo Beroun když by někdo chtěl jet… Číst vice »

Štěpán
Host
Štěpán

To je asi jen vtip, že ano? Osobní vlaky Praha – Beroun jsou jedny z nejvytíženějších regionálních spojů vůbec, pokud vím, tak o víkendech jde o nejvytíženější linku PID, v pracovní den je tuším na 3. místě (nebo na nějakém dalším, ale mezi 5 nejvytíženějších rozhodně patří). Právě stanice Karlštejn generuje veliké počty cestujících a autobus by to tam nepobral ani náhodou. Přeložka tratě mimo tuto stanici vůbec nepřipadá v úvahu.

Dispečer
Host
Dispečer

Je to téměř všude stejné – dostat se rychle a pohodlně do práce, či za zábavou, ale aby mi to nehlučelo za domem,nejlépe aby to vůbec nebylo vidět. ..

XXXD
Host
XXXD

Neefektivní? Jedná se o jednu z nejvytíženějších přiměstských tratí (z pohledu počtu cestujících) . Řevnice – Beroun už zase tak vytížené nejsou, ale snad je jasné koncový úsek už tak vytížený nebude.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Hoši, bavíte se s pošukama, který to tu viděli tak na google mapách…

XXXD
Host
XXXD

Jo kdyby se ještě alespoň na ty mapy podíval, ale kolega se ani tam nejspíš nedíval, jinak nevím, jak by mohl na takovou blbost přijít.

liberal shark
Host
liberal shark

Beroun dnes funguje jako předměstí a rezidenční čtvrť Prahy. Množství dojíždějících lidí je enormní a stále roste.

Host
Host
Host

Zajímalo by mě, kolik diskutujících si na serveru CENIA opravdu otevřelo to oznámení EIA, které bylo vstupem pro tento článek. Spousta řečí je tady totiž zcela mimo realitu a diskutuje se o něčem, co už dávno neplatí. V oznámení se např. dočtete – délka nástupišť 200 m (zkrácení oproti stávajícímu stavu) – návrhová rychlost – mimochodem – lítá nahoru dolů, nejdelší souvislý úsek se stálou rychlostí je cca 2-3 km. Opravdu má smysl návrhová rychlost 120 km/h v délce 2,5 km, když před i za je 80 km/h? Skáče to asi 10x na úseku Odbočka – Karlštejn. Kolik vteřin se… Číst vice »

XXXD
Host
XXXD

0, 0, 0, {}, další česká story.

kolkol
Host
kolkol

Opravdu? Myslel jsem, že idiocie nástupišť délky 200 m byla už prokázána dostatečně, aby se pokročilo k jinému číslu.

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Bydlím v údolí Berounky, zároveň jsem ředitelem ŽESNAD.CZ a teď tiše žasnu nad řadou komentářů, které jako kdyby spadly z Marsu. Takže – spolupracujeme se SŽDC na řešení modernizace tratě a diskutujeme i se starosty. Prosím, nepodceňujte starosty Dolního Poberouní a jejich relevantní požadavky, stejně jako relevantní požadavky dopravců. Určitě ale nikoli neinformovaných šotoušů. Myslím, že se všichni domluvíme.

Xaver
Host
Xaver

Mně jen fascinuje, že jako ředitel Žesnadu máte čas pročítat zdejší diskuze.

Zapa
Host
Zapa

Xaver: Mně zase fascinuje, že sem takovou kravinu vůbec dokážete napsat.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Každý člověk má právo dělat ve svém volném čase co chce. Třeba číst diskuze na téma které jej zajímá. Na tom není nic k fascinování.

X Y
Host
X Y

Já mám daleko relevantnější požadavek, že celá trať z Prahy do Berouna měla být dávno optimalizovaná tak, jak je to od Berouna do Plzně. My jako cestující jsme tu totiž taky, víte? Nejsou tu jenom lidé žijící v obcích u Prahy a jejich vztah k místu.

johny
Host
johny

počkáme si až se optimalizuje trať s Plzně na Domažlice až ke st. hranicím a pak bude větší tlak na pořádnou modernizaci protože to bude úzké hrdlo asi jako trať z úo do chocně kde už taky schválili velkorysou variantu s mimoúrovňovým křížením …

X Y
Host
X Y

Není na co čekat. Váš argument chápu, ale trať z Berouna do Prahy se musí optimalizovat co nejdříve, pokud možno „včera“.

johny
Host
johny

jojo chápu i já vás a je mi líto cestujících na této trase…

XXXD
Host
XXXD

No i včera bylo pozdě.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Včera? Včas bylo za Husáka.
Narážím především na zabezpečovací zařízení − není tam autoblok, ale báboblok s hradly, což poněkud zařezává kapacitu trati.

Jarek
Host
Jarek

No tohle se zkoumalo, ale pokud se nejezdí po nesprávné koleji, tak ani ne.

X Y
Host
X Y

Ta trať se musí optimalizovat tak jako tak. Báboblok nebo autoblok nerozhoduje.

a8n
Host
a8n

Nicméně tehdy se to porovnávalo s AB se zábrzdnou 1000 m. Aktuálně už se počítá se zábrzdnou 700 m.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jo, to je takové malé drobné „ale“. Například předjetí osobáku po nesprávné, či jakákoliv výluka se z toho malého drobného „ale“ mění na „čo s tym budeme robiť, čo s tym budeme robiť“

SYN
Host
SYN

Ona se musí akutně opravit, a je to škoda neudělat tu optimalizaci naráz… zbývá jen odladit v jaké podobě, k tomu by však bylo vhodné vědět jestli/kdy asi tak bude rychlé/další spojení (tunel) a to dost kazí možnost to „naladit“ optimálně… takže se bude muset dost hádat (odhadovat)…

Lektor
Host
Lektor

Jak přesně a kdo na koho zvýší ten tlak po dokočení Domažlic?

jan
Host
jan

Tím, že tam bydlíte si ovšem nemyslím, že jste nestranný. A tedy „podjatý“. A nejsou pouze nákladní dopravci. Jsou i osobní. A jsou i cestující. Z jiných končin, něž těchto pár „Vesnic“… A samozřejmě Vy se na něčem můžete dohodnout, ale platí to státní rozpočet.. A z cizího krev neteče.. Tunel pro nákladní dopravu je to nejdražší řešení..

VRT
Host
VRT

No, tak příspěvek Fenence byl smazán, nicméně si myslím, že velmi dobře vystihl podstatu problému: už se tu zase dělá nová Havránková. My úžasní a nedotknutelní ze SŽDC a SUDOP chceme udělat betonové koryto, zničit celé údolí Berounky a vy hnusní starostové a idioti co tam bydlíte nám nepadnete k nohám. Ne nepadnou a je vidět, že i na ty betonové hrůzy došlo. Ferenc má naprostou pravdu. Tím problémem nejsou obce a starostové. Ti tam samozřejmě moderní koleje chtějí. Problém je ve zcela arogantním a tupém přístupu státu. Nechcem zeď. Na to je norma. Atd. Závěr: nepapouškovat vše, co vám… Číst vice »

Jarek
Host
Jarek

Příspěvek Ference velmi dobře vystihl podstatu problému a to sice že Ferenc je vůl.

X 1
Host
X 1

Jarek
Ferenc je možná vůl.
Ale hlavně je vůl každý, kdo podporuje SŽDC a hlavně Sudop v jeho pravěkém plánování daného projektu.
Ten projekt by zabodoval. Tak před třiceti lety. S tím, že by se dnes přestavovalo znovu.
Zkrátka, ten projekt je naprosto špatný z hlediska efektivity, ekonomiky a hlavně, 50-ti leté vyhlídky do budoucna.
A že je komunikace mezi institucemi na nulové úrovni?
To už je jen klišé a národní zvyk, povýšený na zákon.

X Y
Host
X Y

V čem je špatný na 50 let dopředu? To by mě docela zajímalo.

X Y
Host
X Y

Zazněl tu názor, že obce rekonstrukci tratě nebrání. Tak brání, nebo nebrání? SŽDC jí nebrání, já jako cestující taky ne. Akorát lidi v obcích kolem trati nám pořád tak nějak remcají. 🙂

X 1
Host
X 1

Rekonstrukci tratě chtějí všichni. Ovšem aby nebyla poplatná rokům 1980 – 1990. Rekonstrukce tratě samotné ale i okolí, zab. zař, mobiliář či p+r, by měla odpovídat 21.století (nejlépe celého). Projekt má vypracovat tým odborníků seznámených s nejnovějšími trendy ve světě. Pokud se však bude vycházet z technických norem, které byly ušity horkou jehlou, aby se patřičně natáhly na nestandardní elementy neschopných techniků a vývojářů, vždy projektantům vyjde železniční trať z roku 1990. Neméně důležitým faktorem je komunikace a informovanost. Zejména zrychlená mezioborová komunikace. Mezi jednotlivými projektanty (klidně několik firem), mezi úřady a samozřejmě směrem k veřejnosti. Při mnoha stavebních projektech… Číst vice »

X Y
Host
X Y

Remcají lidé z obcí kolem trati, tedy pochopitelně prostřednictvím JIMI ZVOLENÝCH politiků, jak je snad i vám patrno ze zápisů zastupitelstev. Zmínění politikové žádný kiosek kromě kiosku na jídlo a levný alkohol nepotřebují, protože informací mají fůru, ale pořád jim něco nevoní, poněvadž si tím získávají hlasy místních, kteří o mezinárodní koridor vůbec nestojí, neboť chtějí jezdit k Berounce na ryby, což je jasné i malému dítěti, tím spíše mně i vám. 🙂 Uvidíme, jestli si vyzdržujete ten tunel. 🙂

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Lidé kolem ramcají stejně, jako by remcal každdý z vás. Inu, to tak v civilizovaném světě chodí, že když někomu chcete rozkopat dvorek, tak se s ním musíte dohodnou. Další možností je Rusko.. Jinak, kdyby se někdo z vás obtěžoval seznámit se s relevantními informacemi (vím, zabere to víc než 30 vteřin a to je dnes pro většinu lidí tl;dr), tak by velmi rychle sezna, že až na požadavky marginálních kazišuckých sdružení (která mnohdypodporují ty nejvlhčí betonářské sny), jso upožadavky samospráv naprosto logické a realistické a že se samosprávy snaží prosadit reálné a projednatelné řešení. Není jejich problémem, že pro… Číst vice »

X Y
Host
X Y

Váš dvorek není můj dvorek, nýbrž je to váš dvorek, jak jistě chápete, při vašem vzdělání. Máme na to i katastr a to už je co říct, v dnešní době. 🙂

Jinak řečeno já chci modernizovanou trať. Na vaše hypersenzitivní výroky a požadovanou subtilnost lávky nad Černošicemi či rychlost 60 km/h pro nákladní vlaky v nočních hodinách neberu vůbec žádný zřetel. Jsou to irelevantní a iracionální požadavky.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To vám samozřejmě nikdo nebere, že chcete modernizovaou trať (to my samozřejmě taky, protože nás překvapivě nebaví zabíjet v mimořádnostech stovky hodin ročně každý), nicméně holt nám ta trať vede „přes dvorek“ takže se s námi holt ta rekonstrukce musí diskutovat. To je prostě elementární vlastnost (zatím) demokratického státu.

Jinak, co blábolíte o nějaké lávce přes Černošice či o jakýchsi 60 km/h, to věru nevím.

X Y
Host
X Y

Nevíte? Proč mě to vlastně ani nepřekvapuje? To jsou jak známo požadavky pana starosty Kořínka, exprimované v jeho pregnantním nesouhlasném vyjádření k dokumentaci „zlotřilého“ spolku jménem SUDOP. Aneb jak praví vám jistě známý a mnou ad hoc upravený klasik: Lidé, čtěte!

Mohu se ještě při této příležitosti zeptat, jestli vlastníte spojení na Google, nebo z které džungle jste sem do diskuse vlastně zavítal? Soudě podle vašich příspěvků nejspíš ze zaplivané nádražky od uslintané třinácté dvanáctky a osmé borovičky s vylouhovanou marijánou.

Georg
Host
Georg

korinkuv dopis z cervence je na webu cernosic, odkaz najdete nahore v diskusi.

AAA
Host
AAA

nejnovější trend ve světě je hyperloop

Jarek
Host
Jarek

Vidím, že jste kovaný teoretik-idealista. Jestli čekáte v ČR Švýcarsko, tak možná naběhněte do Pevnostní ulice, tam je švýcarská ambasáda a požádejte si tam o imigrační vízum. ČR Švýcarskem nebyla ani za první republiky, a nebude ním nikdy.
Tyhle názory jako z Marsu měly a mají jediný výsledek – rekonstrukce trati se o 5-10 let zpozdila a tisíce cestujících denně si to „užívají“ naplno.

VRT
Host
VRT

Ano ano, za první republiky jsme na tom totiž byli lépe než Švýcarsko. Ale to je jen takový detail ilustrující erudici některých komentujících.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

V čem že jsme na tom byli za první republiky lépe nežli Švýcarsko? Nebudeme sem teď tahat rovnoprávnost žen, která byla vyřešena ve Švýcarsku definitivně až v roce 1990, že ano?

Georg
Host
Georg

ceskoslovensko tahlo dolu hospodarsky zaostale slovensko, nemluve o podkapatske rusi. podle paula bairocha, ktery delal odhady gdp v parite kupni sily, byl rozdil dvojnasobny (a vsimnete si i dynamiky 1925 vs. 1938). odhaduju, ze i kdybyste z toho vypreparoval chudou vychodni polovinu, bude cislo pro ceske zeme stale o ctvrtinu ci tretinu mensi.

tady je odkaz na vycuc z bairocha: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)_per_capita#Europe_1830%E2%80%931938_(Bairoch)

Jarek
Host
Jarek

Zase obecné plácání, prezentujete to tady jako kdyby chtěli zbourat půlku Černošic a postavit tam čtyřkolejku.

Mohl byste se hecnout a povědět, co tak strašného na projektu v jeho současné verzi je?

Projekt asi nedosahuje švýcarských architektonických kvalit, ale upřímně řečeno, Černošice a jejich socialistický urbanismus mají taky daleko k předměstí Ženevy, že ano…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Socialistický urbanismus Černošic, nejslavnější to villegiatury předválečného Československa? Tím myslíte Kotěru, Jurkoviče, Kantonu, Stráníka, Hořejše a další.
Bože, vy ste jelito. Kroupový. Nasolený.

Georg
Host
Georg

odborne termity ovladate, jarek je mozna jelito, ale ani X1 ani vy jste nerekli proc je projekt „naprosto špatný z hlediska efektivity, ekonomiky a hlavně, 50-ti leté vyhlídky do budoucna.“

klicove pripominky jsou shrnute v dopise starosty korinka? nebo kde je muze clovek snazici se pochopit vas pohled najit?

SYN
Host
SYN

Je statisticky nepravděpodobné že by byl problém výhradně na jedné straně…

Asdf
Host
Asdf

Pokud by starostové měli pod čepicí a požadovali niżší rychlost kvůli nějakejm broukům , určitě by dosáhli svého.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Netřeba požadovat rychlost kvůli broukům, EIA bere v úvahu dopady na brouky i na lidi, ostatně si myslím, že SZDC má dostatečný pud sebezáchovy aby se dohodla.

VRT
Host
VRT

Tím bych si nebyl tak jist…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Aspoň na úseku Černo – Beroun to vypadá vcelku nadějně, aspoň tam, kde samospráva nechrápe. Nicméně, vypadá to, že další Benešov se konat nebude.

VRT
Host
VRT

Mimochodem, nedávno byly celkem zásadní stížnosti od hasičů. Kdyby měli větší lobby než betonáři, tak už se to u toho Benešova odstraňuje.

Jarek
Host
Jarek

To né, do Benešova je už 10 let hotovo a jezdí se po novým… Zatímco u Berounky to už 10 let vypadá na další Ořechovku.

Poudy
Host
Poudy

Nevíte někdo, jak to bude v Chuchli s přejezdem? Vedlo se kolem toho spousta diskuzí.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Při modernizaci SmRad se zatím vynechá, nedohodli se, jestli podjezd nebo nájezd.

X Y
Host
X Y

Kdo se nedohodl?

a8n
Host
a8n

Momentálně běží územní řízení na nadjezd.

mic30
Host
mic30

Místní lidi dlouhodobě i noví zastupitelé V.Ch. jsou v otázce nadjezd/podjezd zajedno. Veškeré síly napnuty k tomu, aby byla vyjednána a realizována tunelová varianta, resp. podjezd. Pokud možno souběžně s revitalizací trati, což se bohužel zřejmě nepodaří. Průser, jehož důsledky mnohým ještě nedochází, tedy na obzoru. Předchozí starosta se v této věci jaksi nikoho neptal, majitelů dotčených pozemků už vůbec ne, a vedl si svou partyzánštinu s nadjezdem. Místní k tomu bohužel přispěli tím, že se neobtěžovali kdysi dostavit v potřebném počtu k referendu o této otázce.

Jarek
Host
Jarek

Podjezd se z vizualizace jeví mnohem lepší, méně to ovlivní ty domy vedle. Jediná otázka k podjezdu jsou povodně, ale i to je asi řešitelné…

X Y
Host
X Y

Aha, takže opět problém v obci. A já si furt říkal, kde to vázne.

a8n
Host
a8n

Místními myslíte těch pár pár obyvatel Starochuchelské, kterých se nadjezd dotkne a pár, kteří se z toho pokoušejí získat politický kapitál? Pak tam ještě máte sbírku fanatiků, kteří prosazují zachování přejezdu, ale o dalších fanoušcích varianty tunel nevím. A zjevně nejsou ve větší míře ani v zastupitelstvu, když před pěti lety schválilo celkem přesvědčivě nadjezd a není mi známo, že by došlo k revokaci..

Jarek
Host
Jarek

Chuchle, ale co v Černošicích?

XXXD
Host
XXXD

No jak co v Černošicích? Snad tam asi nemůže být ta současná ostuda nádraží na dvou přejezdech na koridorové trati. Tak nemožní nejsou snad ani na SŽDC a SUDOPu. Pokud vím, tak nadjezd byl v návrhu snad vždy.

Jarek
Host
Jarek

V aktuální podobě vidím, že se s ním počítá-nicméně pár let dozadu byl právě přejezd šílený zásek.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Pardon, že se tu povyšuju nad vobyčejnský lidi relevantními fakty, ale počítá se s podjezdem u vodárny a novou silnicí podle trati k současnému nádraží. Oba stávající přejetdy mají být zrušeny, ten dál od Prahy má být nahrazen dosti velkorysým podchodem od arch. Štáfka..

XXXD
Host
XXXD

Ano samozřejmě se celou dobu jedná o podjezd, nějak jsem si to zaměnil.

Anonym
Host
Anonym

To prostě nemá cenu komentovat. Protihlukové stěny nechtějí a zároveň žádají nižší rychlost. Postaví si barák u dráhy a pak si stěžují. Absolutně nebrat ohled.

Permonik
Host
Permonik

Nechtěji „vysoké“ protihlukové stěny ne že nechtěji stěny vůbec.

Anonym
Host
Anonym

Tak v tom případě v pořádku. Nízké stačí. V tom případě nechápu, proč uměle omezovat rychlost dráhy, když to jde rychleji. Prostě o tom zase rozhodují lidé, kteří tomu vůbec nerozumí. Co takhle zrušit všechny koridory? Však 80 stačí…

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Protože nejde o hluk.

VRT
Host
VRT

Vždyť se tam těch 80 stejně bude jezdit. Je to trať na příměsto. Vlak co 10 minut. Nic než „rovnoběžný grafikon“ tam stejně ve 2 kolejích neuděláte.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

V šotosvětě ovšem neplatí ani fyzikální zákony, ba ani obecné vlatnosti třírozměrného prostoru. Jak říkáte, je to trať pro příměsto, při desetiminutě de-fakto povrchové metro, a domnívat se, že když tam za enormních nákladů a enormní prudy zvýšíme v několika úsecích rychlost, že tím bude vše vyřešeno a vejde se tam nemožné, je, no, řekněme úsměvné. Vyřeší to jen nová trať Pha – Beroun (nebo tam někam), a pokud to má dávat smysl, měla by mít parametry VRT, tedy žádné další kroucení se údolím s několika krátkými tunely… Někdy mám pocit, že je zbytečný stavět nový dálnice či obchvaty, dyk… Číst vice »

Anonym
Host
Anonym

Já jsem zase realista a vím, že tunel jen tak nebude. Navíc to stále bude důležitá odklonová trať, když se tam něco pokaká. Stále mi někdo nezodpověděl, proč dělat nacrhovou rychlost na 105, když jde na 130. Nikdo neříká, že tam ty ešusy takovou rychlostí opravdu pojedou, třeba to bude někdy v budoucnu pro výkonnější vozidla, toto je ale škoda.

Jarek
Host
Jarek

Tihle dva experti vám nic konkrétního neodpoví, oni jsou géniové, které národ nedokáže docenit.

VRT
Host
VRT

Co na to odpovědět? Že úplně nerozumíte problému?

Anonym
Host
Anonym

Zjevně máte jiný názor, to ovšem znamená, že nemám o železnici jisté znalosti.

Anonym
Host
Anonym

Neznamená

VRT
Host
VRT

Jak souvisí fyzika s mým názorem. To se ty vlaky budou přeskakovat? Tohle není debata, jestli se mi líbí rock nebo dechovka.

Jarek
Host
Jarek

Ne, vlaky se nebudou přeskakovat, ale kategorický názor, že 130 km/h je v daném úseku zbytečný se dá udělat až na základě simualcí GVD v cílové podobě toho úseku.
Kategorické soudy z klávesnice dvou největších chytráků v šotodiskusích proto beru s poměrně velkou rezervou…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

simulaci si můžeš provejst sám za pomoci tužky, papíru a učiva pro 7. třídu, ty zoufalče.

VRT
Host
VRT

Pššš.

Jarek
Host
Jarek

No ty kráso. Tužkou bych nechtěl simulovat ani Liteňku, natož tenhle blázinec. 🙂 Ale hlavně, že v tom máte taknějak jasno vy sám.

AAA
Host
AAA

Vlaky v Česku nechceme!

lukas
Host
lukas

Vymístí? Co to je za slovo?😂

Jarek
Host
Jarek

To je úplně krumulentní slovo. Něco jako odpočívka. 😀

liberal shark
Host
liberal shark

Nebo ohumusování :-)). Někteří lidé prostě neovládají vlastní rodný jazyk do takové míry, že si díky neznalosti elementární slovní zásoby musejí vymýšlet podobné odpudivé novotvary :-(.

liberal shark
Host
liberal shark

Úřednický argot …

Dáda
Host
Dáda

taková koulechtivá delikvátní situace…

Robert Šalda
Host
Robert Šalda

Hlavně by bylo dobré do začátku stavby rozhodnout o tom, jak bude vypadat nová trať na Beroun. Tedy zda dlouhý tunel od Barrandova, či nějaká kratší varianta. Tedy aby se především na jižní straně Smíchova stavělo tak, aby bylo možné novou trať bez opětného překopávání napojit.

Brzdič zániku
Host
Brzdič zániku

Bude B nebo C, ale v každém případě se začne stavět až dávno po roce 2030..

Robert Šalda
Host
Robert Šalda

Právě ale rozhodnutí, zda B nebo C má dost velký vliv na to, jak to od Smíchova až za Radotín modernizovat.

Lektor
Host
Lektor

Nemá, krom toho Smíchov-Radotín je jediná stavba, která už je nakreslená a letos se snad začne stavět.

Y.K.
Host
Y.K.

Tohle je výsledek dluhodobě zanedbané infra. Lidé vnímají vlaky jako hlučné a bojí se, že s vyšší rychlostí bude ještě větší kravál. Přitom kvalitní svršek a případně nízké protihlukovky zajistí opak i při vyšší rychlosti.

Stačilo by aby požadovaly vozidla bez litnových špalků,. 😉

Dáda
Host
Dáda

problém je, že i po nových svršcích jezdí starý plečky s „přežitou“ konstrukcí podvozků, bržděním přes pojížděnou plochu kola nejlépe litinovým brzdovým špalkem. A každý druhý vlak má zařazen „obutý“ vůz. to je pak těžký. Bydlím u trati a velmi je slyšet rozdíl mezi „autovlakem“ – ložený auta, táhne to většinou moderní mašina – jen to šustí a kalsickým NV taženým dvěma laminátkama -jen ty mašiny řvou mnohonásobně víc… a stačí jedno „obutý“ kolo a máš po spaní… Tohle lidi vnímaj a pak dojde k efektu vylití vaničky i s dítětena celým příbuzenstvem. Bohužel.

patology_chef
Host
patology_chef

Martyrium, předcházející výstavbě zastávky Třinec centrum obsahovalo strašení jak protihlukovými zdmi, tak skřípěním brzd EM488.0. Nicméně, dnes tam je nástupiště, plexisklo (pravidelně aspoň na jednom místě prokopnuté), parkoviště a elefanty a zdá se, že nikdo nestrádá 🙂

liberal shark
Host
liberal shark

Nádherně vystiženo panem Havlíkem zde :
https://www.youtube.com/watch?v=7HjlKM0Psu

Jarek
Host
Jarek

Nějak nerozumím tomu, co má obec kecat do rychlosti, důležitý je hluk a ne rychlost.

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Obec je dotčeným účastníkem řízení a může si kecat do čeho chce, zákon ji přiznává toto právo. Jinak vlivem železnice není jen emise hluku, ale i nepruchodnost území, bezpečnost a spousta dalších otázek,, které musí investor zohlednit.

Dáda
Host
Dáda

sousta lidí má (médii utvrzovaný) názor že hluk = rychlost. To že to není tak jednoduchý nikdo neví (nebo nechce vědět)

HonzaEM
Host
HonzaEM

Tak ono celý to není jen o hluku, ale jak zde bylo zmíněno, že by se musely stavět přeložky a rušit přejezdy, a to se těm, co jim to povede nan zahrádce moc nechce.

Jarek
Host
Jarek

A kde to čtete s těma přeložkama?

Dalibor
Host
Dalibor

presne tak. zvyseni hluku od aerodynamickych jevu lze krasne „vykompenzovat“ na podvozku. jenze problem je ten, ze stavi SZDC a jezdi dopravce… tj. pokud dopravce pojede s prisernymi vozy, bude to interpretovano jako HLUCNA TRAT lidi tohle nerozlisuji (a zastupitele z valne casti taky ne)

Přemek
Host
Přemek

Kvalitní svršek v kombinaci s nehlučnými podvozky a nízkými PHS asi starostové neznají. Měli by být poučeni. Zbývá náklad, ale i tam se na hlučnosti podvozků pracuje. Béčka a spol s hlučnými podvozky do aglomerací prostě nepatří a je nezbytné je rychle vyřadit z provozu.

Martin V.
Host
Martin V.

No oni je možná i znají, ale považují je dosud za pozoruhodnost, raritu, která je sice zajímavá, ale jim bohužel nepomůže. Proč si to myslí? Pokud rozdíl v hluku od tichých vlaků a „normálních vlaků“ (= 30-40 let starých, dnes běžně v provozu) je 9-12 dB, tak vzhledem k faktu, že decibely jsou logaritmická jednotka, to znamená, že jeden tichý vlak s 8-16 vozy vyprodukuje stejný hluk jako JEDEN STARÝ VAGÓN. Takže celkový dojem z železnice utvářejí právě ty staré vozy, které sice podle vás (a na tom se shodneme) do aglomerací nepatří, ale které tam stále dnes a denně… Číst vice »

Dalibor
Host
Dalibor

jeste bych podotkl, ze zvyseni hladiny zvuku o 3dB je povazovano za „prave postrehnutelnou zmenu“ hlasitosti.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Starostové i zastupitelstva všechno tohle znají (fakt tu nejsme pralidi), problém je čistě v legislativě, která pro novostavby vyžaduje nové měření hlukové zátěže, ovšem podle stávajících mnohem přísnějších norem, tudíž ani ty tiché podvozky a další věci nemusej stačit.
Jinak, starostové krom jiného žádají právě použití nízkých protihluků místo PHS model Strančice.

Přemek
Host
Přemek

Kvalitní železniční svršek v kombinaci s nehlučnými podvozky a nízkými PHS asi starostové neznají. Někdo by je měl poučit. Hlučný tak zůstává pouze náklad, i když i tam jde vývoj ohledně hlučnosti vagonů kupředu.

Dushan
Host
Dushan

Podle mě to skončí kompromisem, ani 145km/h ani 105km/h, ale stále docela dostačující 120km/h pro osobní a 100km/h pro nákladní dopravu. A docela rozumné by mi přišlo na této trati vyloučení vlaků s hlučnými brzdami.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Což jestli tam jezdí i náklady asi dost dobře nepujde.

Jarek
Host
Jarek

Náklady v tom úseku moc nebrzdí.

Dushan
Host
Dushan

Moderní nákladní vagony řady Sggnss jsou ve srovnání s vagóny z 80.let velmi tiché při jízdě i při brzdění.

Dáda
Host
Dáda

ano to máte pravdu. Kolik % techto vozů je ve vozovém parku českých dopravců?

Y.K.
Host
Y.K.

I nákladní vlaky to čeká velmi brzy. Minimálně přechod na nekovové špalky.

Martin V.
Host
Martin V.

Tomu bych věřil jen u nákladních vlaků jedoucích do/z Německa a Rakouska. Z mých zkušeností je to většina kontejnerových vozů, převoz nových aut, dost často ucelené soupravy kotlů s naftou, někdy obilí. Z tuzemských přeprav nově uhlí Innofreight a dál? Plejáda starých hlučných vozů Eas, Falls a mnohých dalších. Zrovna u Berounky v Českém krasu je významná přeprava cementu a vápna (Radotín, Čertovy schody), ale kolik mají naše vápenky a cementárny nových vozů? Já vídám pořád většinou „cibule“ Uacs. To není zrovna prototyp tichého vozu.

Apollo17
Host
Apollo17

I starší vozy jsou postupně vystrojovány nekovovými špalíky.Třeba ty Eas.

Martin V.
Host
Martin V.

Fakt jo? Tak to se těším! Schválně se zaposlouchám, až pojede nějaká směska. A je už u nás nebo v okolních zemích nějaké cílové datum do něhož se to musí předělat? Stačí, když ve vlaku z nových vozů zůstane jeden s litinou a je to hrozně slyšet. Tím myslím vůz v normálním stavu, ne obutý.

Dalibor
Host
Dalibor

no pár cibulí se bude muset teď akutne nahradit, vypadaly neopravitelně…Vy víte kde…

liberal shark
Host
liberal shark

Snad budou jednou také nahrazeny Innowagony s účelovou samovýsypnou nástavbou. Ale toho se já určitě nedožiju :-(.

Dáda
Host
Dáda

no SŽDC by mohlo s výměnou vozového parku pomoct zvýšenímpočtu „veselých“ oblouků tam, kde je nikdo nečeká – Pokus o černý humor.

Dáda
Host
Dáda

vyloučení vlaků s hlučnými brzdami = vyloučení 95% NV a vylučení 40% Os a R.

Dushan
Host
Dushan

Což je ničím nepodložený výmysl. Realita je, že na trati jezdí v drtivě většíně elefanty a rychlíky s vagony s kotoučovými brzdami (=tiché), v osobní dopravě jsou snad jedinou výjimkou posilové spoje s patrovými Bdmteeo, které se zde prostě přestanou provozovat, jelikož jsou z vícero důvodů nevyhovující.

Dalibor
Host
Dalibor

no neřekl bych. Je to jen do tohoto příměru přepočítaný statistický údaj o vozech, co jsou v ČR v provozu. A ono „obout“ můžete i osu s kotoučovou brzdou. a kalsickáý podvozek Z25 taky není „hojne“ osazován kotoučovými brzdami. Ale o to hojněji se vyskytuje v ČR na vozech, že.

a8n
Host
a8n

I po montáži kompozitů zůstanou Y25 skřípějící kluznice.

Filip
Host
Filip

Všichni chceme dalnice, rychlou železnici ale nikdo je nechce za barákem….

HonzaEM
Host
HonzaEM

Ideální místo pro autobusovou zastávku je, před barákem souseda. Nechci, aby mi autobusy vrčely a smrděli před mým barákem, ale chci to mít co nejblíž xD

Frantisek
Host
Frantisek

Ano. Leckde jsou pak takové zastávky – daleko od všech – zcela nepoužitelné a lidé vrčí a smrdí sobě i ostatním auty. Nejhůře je na tom železnice, která – jak se tak jednou postaví – bude daleko už napořád.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Třeba v takových Černošicích až tak nechtějí železnici, že si najali vlastního architekta, kterej to řeší společně s týmem SŽDC.
Aneb takový to, když je realita někde zcela jinde, než si myslíte…

Mašinka
Host
Mašinka

A ty masy lidí pjedou jak?

Frantisek
Host
Frantisek

Auty v kolonách po nových dálnicích…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Kupodivu vlakem, proto to obce řeší. Ale těžko to vysvětlovat v šotodiskusi, kde půlka účastníku kašle na medikaci.

Jarek
Host
Jarek

…jediným spravedlivým Futuristou počínaje.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Když je někdo debil bez argumentů, útočí ad hominem.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Příspěvek smazan pro množství vulgarismů

Jindřich
Host
Jindřich

Svou arogancí jste zabil všechen obsah vašeho komentáře.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To není arogance, to je nasranost. V jistých situacích holt dochází na lámání chleba a člověk zjistí, že jalovost a lživost některých výroků jest taková, že nemá smysl debatovat, ale jejich autory postat do řiti. Počítám, že i vy jste už v takové situaci byl a reagoval stejně.

Jarek
Host
Jarek

Poslat někoho do řiti je to nejjednodušší a zároveň nejblbější, co můžete udělat, protože tím diskuse končí a navíc protistrana získá silné negativní emoce nejen vůči blbcovi Futuristovi, ale i vůči všem názorům, které zastával. To, co tu předvádíte, je dost medvědí služba…

Dáda
Host
Dáda

čímž nikoho nepřesvědčíta, naopak se všichni „zabejší“ a nebudou ochotni jednat ani přistouppit na kompromis.

Zlínka
Host
Zlínka

Pane Sůra přijde vám toto, co píše Ferenc futurista vhodné?
Proč uráží oponenty.
Tohle je hodně za hranou slušnosti.

XXXD
Host
XXXD

No je to trochu expresivnější vyjádření, ale ve své podstatě pravdivé.

Qěcy
Host
Qěcy

Neni to pravdivé. Rychlík v sedle se na 145 rozjede v pohodě. Nebo když bude potřebovat krátit a nic mu zrovna nebude překážet. Také při výlukách a jednokolejném provozu s omezením primesta na polovinu. Po celé víkendy. Atd. Prostě kvalitni infrastruktua musí mít i rezervy pro mimořádné stavy.

A zadruhé po odklonění nakládky a dalkovky do tunelu bude na této trati zavedena spesňáková vrstva. A ta bude také potřebovat vyšší rychlost alespoň pro krácení jízdních dob.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Jenže ta Sp vrstva pojede tunelem, ne po staré trati. Proč také, když není pro koho zrychlovat – hlavní zdroje cestujících jsou od Prahy všechny zastávky vyjma Chuchle až do Zadní Třebaně. Správně by měla být pro pásmování určena Zadní Třebaň a ne Řevnice.

Y.K.
Host
Y.K.

Tunel, až tady bude tunel, ta trať bude zralá na další reko.

XXXD
Host
XXXD

Nesmysl rychlík zaprvé nikdy těch 145 nepojede, protože to může jet pouze souprava s náklápěcí technikou a žádný takový vlak na rychlících nejezdí. Dokonce i na expresech jsou to v současnosti pouze dva spoje každým směrem za den. A za druhé když rychlík/expres pojede max. rychlostí, tak v naprosté většině připadů dohoní osobák před sebou a pak se bude zbytečně ploužit. O jednokolejném provozu snad ani nemá smysl mluvit. Pokud je jedna kolej vyloučena na druhé se obvykle nejezdí plnou rychlostí, to by se dělníkům dost blbě pracovalo. Jinak by mě docela zajímalo, jak jste přišel na to, že po… Číst vice »

Jackub
Host
Jackub

Opravdu by mě zajímalo, proč jsou v poslední době všichni tak přecitlivělí… :-/ Koneckonců – pokud někdo mluví hrubě, vypovídá to o něm a ne o objektu, tak by se vaše citlivé a pobouřené ego mohlo zase hodit do klidu… 😉

Zlínka
Host
Zlínka

Nejde o to jestli je to pravda. Jde o to, že ihned uráží oponenty (kteří se snad ještě ani nevyjádřili) . Ano o něm to vypovídá cosi.
O tom, že tam vlak tou rychlostí těžko bude jezdit, o tom není pochyb.
Ale pokud je toto vyjádření v pořádku, tak je to ok.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Víte, když se něčím 20 let zabývám, opravdu nehodlám debatovat se substrátem, ktterý o věci ví maximálně to, co si přečetl v titulku tohoto článku a nyní se domnívá, že má fundovaný názor. Navíc zastávám tezi, že idotovi je dobré oznémit skutečnost, že je idioit, aby posléze nemokl tvrdit, že na tuto skutečnost nebyl upozorněn.

Jinak, tento příspěvek je rakcí na všechny ty Xandery, Arnošty a podobný pitomce k-repu, na jejichž totálně zhůvěřilé plky nemá smysl reagovat jednotlivě.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Zase jeden z těch, co sežral Šalamounovo lejno a myslí si, že je mistr světa. Ale není, je to jen namyšlený hulvát, nic jinýho.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Přesně. kdo o věci něco ví, má držet hubu a debatovat mají jen ti, kteří o věci vědí pendrek. To jen, kdybyste nevěděl, proč je v CZ všechno tak v háji….

HonzaEM
Host
HonzaEM

Pokud se tou hubou vyjadřují jako největší hulváti a dlaždiči, tak ano, ať ji drží.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

…pokud tedy zrovna náhodou nekonvenují s vaším názorem, pak je to pochopitelně v rychtyku, co?

Xaver
Host
Xaver

Nesuďte druhé podle sebe. Další příznak psychopatičnosti.

Zlínka
Host
Zlínka

Tak proč sem jdete diskutovat, když o to nestojíte.?
Já tedy nevím, ale lekce slušného chování by vám neškodila.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Já si klidně podiskutuju, ale prostě mi ti hnula žlučí ta sbírka neuvěřitelnejch plků různejch hlupců, který se s nějakou realitou naprosto nepářou a navíc navrhují s kýmkoli zatočit po bolševicku.
A fakt není mým problémem, že žijem v době, kdy je do relativně slušných slov zaobalená naprostá lež přijatelnější než expresivně vyjádřená pravda.
A vůbec, co kdybyste místo trapného moralizování zkusila povědít něco k věci?

Jarek
Host
Jarek

Co kdybyste začal u sebe? Zatím jste toho k věci moc nedodal, a to se prezentujete jako odborník…

Dáda
Host
Dáda

Víte cvo je blbý? když do toho substrátu zaintegrujete i ty, co se danou problematikou setkává a zabývá (v různých stupních jak šla kariéra) už 30 let. Díky, zesnulý komiku.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Hele, ty bonzáku – vulgarismy a napadání na druhé straně barikády jsi nechal bez povšimnutí proč? Každopádně doporučuju vytáhnout pásku PSVB, jistě ji máš doma po fotrovi…

Xaver
Host
Xaver

Zkuste si trochu omezit svoje potřebujelé ego a zcela evidentní pocit, že jste něco víc než ostatní. To jsou totiž známky psychopatičnosti a nakonec váš sprostý a arogantní komentář je akorát vykazuje 😉

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Pokud o něčem něco vím, a to fakt nesrovnatelně více než drtivá většina tragédů v této diskusi (to je holt fakt), není to pocit, že jsem něco víc než ostatní. Naopak, tragédií dnešní doby je, že si každý myslí, že má právo na názor na základě nulových informací.

HonzaEM
Host
HonzaEM

I kdybyste věděl, jak získat elektřinu ze vzduchu, tak když se budete vyjadřovat jak dlaždič a urážet všechny okolo, tak budete jen nula. To je taky „holý fakt“.

Xaver
Host
Xaver

Tak samozřejmě nelze od jedince s psychopatickými sklony (odborně s poruchou osobnosti), aby si uvědomil psychopatičnost svého jednání. Ať mu sebe víc ukážete, že opravdu není víc, než ostatní a že neví všechno nejlíp, tak si stejně bude dál myslet, že on jediný vše zná nejlépe a všichni kolem něj jsou jen „idioti“, „dementi“ a „šotokreténi“.
Vlastně jsem tak ani ten komentář nepsal pro Vás, ale pro sotatní, aby jim bylo jasné, s kým mají tu čest 😉

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jenže tohle je právě úplná blbost. Sleduji-li ti věc detailně 20 let, je prostě holým faktem, že můj názor musí být nutně fundovanější než názory lidí, kteří tu treagují na jeden článek a víc o tom neví (a takových je tu 9 z 10, čest výjimkám). Aneb, názor biomatky na očkování prostě nemůže být stavěn na roveň názoru epidemiologa, byť by si to v dnešní době „každý může mít názor“ leckdo přál. A stejně tak povědomí o tématu nemá nic společného s psychopatií, byť si všímám, že jsme se opět ocitli v časech, kdy je každý, kdo něco ví, automaticky… Číst vice »

Xaver
Host
Xaver

Povědomí o tématu skutečně nemá nic společného s psychopatií, ale vaše vyjadřování a napadání ostatních ano. Tedy nikoliv obsah, ale styl.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Nehodlám po padesáté vysvětlovat elementární fakta zřejmá šestiletému děcku.

HonzaEM
Host
HonzaEM

A co takhle se vrátit domů k rodičům a do školy a naučit se slušnému chování?

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Tady prostě šototeroristi nejsou schopni pochopit, že pro vzdálenější budoucnost musí být tunel a pro současnost a blízkou budoucnost zrekonstruovaná trať s doplněnými odbočkami. Vůbec není potřeba, aby se tam nějak dramaticky zvyšovala rychlost, spíše aby se trať rychlostně zhomogenizovala a osobně bych byl rád, kdyby rychlostník 105 platil od Smíchova až za Řevnice. Více není pro velkou příměstskou dopravu ani třeba. Ale jde li o čekárny ve Všenorech, ty ať jdou klidně k zemi, jsou absolutně k ničemu, jsou akorát zdroj smradu a odkladiště bordelu a do dnešní doby už nepatří. Tam ať se vyrovná oblouk, což nakonec ocení… Číst vice »

HonzaEM
Host
HonzaEM

Jaké odbočky?

Apollo 17
Host
Apollo 17

Tak se nazývají místa,která dovolují přejíždět z 1. do 2. traťové koleje a naopak mimo stanice.Zkrátí se tím jednokolejný provoz při výlukách jedné koleje.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Jo takhle, kolejové spojky mimo stanice, nejsou to spíš výhybny?

Kubrt
Host
Kubrt

Ne, jsou to odbočky.

Mašinka
Host
Mašinka

Odbočky od slova odbočovat. Asi jinam ne? 🙂

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Odbočka na dvou a vícekolejné trati, odkud žádná jiná trať neodbočuje, je drážní záležitost. Pokud se v tom někdo začne rýpat, drážní „odborníci“ se poserou do vejšky a budou tvrdit, že to musí být takhle a ne jinak. Má to sice opodstatnění v zabezpečovacím zařízení, ale je to velmi matoucí pro všechny ostatní. Chtělo by to jiný název, ale není zájem to měnit.

Jarek
Host
Jarek

Na druhou kolej?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jasně, místní ve Všenorech jistě oceněj, až jim půjdou zastávky k zemi a to bez náhrady (viz platný projekt). Až pak budou čekat v dešti na schodech podchodu, páč jinam se schovat nepůjde, jistě budou velebit správu železnic za snížení hlukové zátěže.

Jinak, vy jste v některé z budov za poslední dobu byl? Nebo odkud berete, že jsou plné smradu a bordelu?

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Byl jsem tam naposledy před asi čtrnácti dny a bubu velmi rád, když zmizí a oblouk bude srovnán.

Mimochodem, chováš se jako naprostý kretén, takže se buď zkroť, nebo z téhle diskuse vypadni. Bylo by dobré, když se se svým výrazivem neuklidníš, aby tě odsud J. S. vyštípal.

HonzaEM
Host
HonzaEM

Přesně tak.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Takový ty lidi, který ostatní nazývají kretény, a zároveň volají drába na kohokoli jiného, kdo to řekne taky…

Nicméně, nebudu se snižvovat na tvoji úroveň a pouze zopakuji otázku – vzhledem k tomu, že jsou budovy uzamčené, rád bych se dozvěděl, jak jsi zjistil, co je uvnitř. Zkus odpovědět na jednoduchý dotaz místo udávání a nemístného motralizování, díky.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Hele ušáku, já jsem tě nenazval kreténem, ale napsal jsem, že se chováš jak kretén a to je rozdíl. A za tím, že se chováš jak kretén, za tím si plně stojím.

X Y
Host
X Y

Žel úroveň diskuse ani vy stále ne a nezvedáte.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

A jak jsi tedy zjistil, co je uvnitř?

X Y
Host
X Y

S výrazivem by bylo dobré začít u sebe. 🙂

VRT
Host
VRT

Podepisuji, souhlas. Naprosto.

Jarek
Host
Jarek

Jestli tam něco projede 145 km/h nebo 130 km/h záleží na kvalitě konstrukce GVD. Když jeden osobák předjedete na čtyřkolejce, druhý se uklidí na kusou v Mokropsích (protože tam končí) a třetí v Řevnicích, tak to není nereálné. U nás velmi málo využívanou technikou je pásmování (je možné, že by to vzdálenější obce i ocenily)… Navíc mluvíme o maximálních rychlostech v některých úsecích, celé se to dost klikatí. Průjezd Černošicemi a Mokropsy ve 130 km/h si moc neumím představit. A je škoda, že dobrý nápad občanské participace na stavebních řízeních má svoje negativní vedlejší efekty v tom, že se do… Číst vice »

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Co má prosím končit na jaké kusé koleji v Mokropsích?

XXXD
Host
XXXD

Jestli o tom nevíte tak ukončení vlaků v Mokropsech už je tabu. V současné chvíli se počítá s ukončením těchto vlaků až v Dobřichovicích/Řevnících na střídačku. Ale hlavním problém je, že při dané rychlosti dojede rychlík/expres dost pravděpodobně osobák do Berouna.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Prosímvás, nepovyšujte se tu vědomostma nad ty dobré lidi, co vynášejí soudy na základě špatně pochopených a navíc deset let neplatných informací :).

Dáda
Host
Dáda

Toto je přesně model toho, jak věcnou podstatu totálně zlikviduje forma a nadávky. Jen tak dál.

X Y
Host
X Y

Ta trať se stejně dřív nebo později zmodernizuje. Zbytečně zdržujete.

XXXD
Host
XXXD

Musím se přiznat, že u této trati bydlím, ale omezení rychlosti také moc nechápu. Myslím, že těch 30 km/h nějak výrazně moc hluku navíc neudělá.Pokud chtějí snížení hluku, měli by spíš začít řešit, co na trati jezdí. Tipl bych si, že největší bordel udělá, když začne brzdit nějaká koženka , příšera od Die Länderbahn nebo případně nákladní vlaky, které jsou vybavené ještě kovovou špalíkovou brzdou. Docela by mě také zajímalo, jak dopadlo testovaní nízkých protihlukových zdí, o kterých jsem zde také někdy četl. Pokud vykázali nějaké výsledky tak by se také daly použít. Na druhou stranu bych neviděl to omezení… Číst vice »

Kamui
Host
Kamui

Nízké stěny jdou použít jen na jednokolejce, ale navíc ještě komplikují údržbu trati. Zajímavější by spíš byly nějaké sklopné francouzské stěny, o kterých se tu psalo snad také.

XXXD
Host
XXXD

Ale jistě že se dají použít i dvoukolejné, jen se to ještě řeší a testuje, proto jsem se ostatně ptal.

Zapa
Host
Zapa

Největší bordel tam dělají při brzdění pochopitelně sysloidní soupravy. U ešusů je zase hlučná klimatizace. Co ovšem nechápu, tak jak došli k těm navrhovaným rychlostem 90 a hlavně 105.
Nízké protihlukovky by byly asi dobré, jen ta aplikace na dvojkolejku je jaksi problematická, pokud mluvíme o tom, co je třeba v Hlubočepech.

XXXD
Host
XXXD

Ano na Bdmteeo 296 jsem zapomněl, ale doufám, že ty u nás moc dlouho páchnout nebudou. Co se týče klimatizace City Elefantů, tak jsem někde četl, že by se to prý dalo nějakou úpravou vyřešit. Tak snad při jejich kompletní modernizaci, až se bude řešit, aby mohly jezdit pod 25kV 50 Hz.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Zapa: ta čísla vycházejí z toho, jaká vmax se dá nacpat na současnou stopu. A o zachování současné stopy jde obcím proto, že v rámci projektu je stopa na více místech o pár desítek cm šoupnuta za cenu demolic, které se obcím nelíběj.

Jarek
Host
Jarek

Demolic vysloužilých drážních objektů na drážních pozemcích, nebo i něčeho jiného?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To je zcela irelevantní dotaz. Obce jsou účastníky řízení a využívají svá práva, jako by to na jejich místě udělal kdokoli. Tedy může se jim nelíbit tu demolice, tu zlikvidování návsi, ale gró toho, co se vám snažím vysvětlit, spočívá v tom, že to jsou všechno věci, se kterými musí SŽDC při reko počítat a nedivit se, že se obce ozvou. Ani vy si nemůžete bez souhlasu příslušného stavebního úřadu zbourat chalupu na svém pozemku, i když je vaše, žejo…

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Ovšem není jen právo na straně obce, jak si Ferenc Futurista myslí. Majitel objektu všenorských čekáren také může se svého práva domáhat a požadovat zbourání těchto do budoucna nevyhovujících a hlavně zcela zbytných objektů.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To samozřejmě může, ale musí na to mít povolení, které právě do určité míry ovlivňuje obec (tuplem, pokud má stavební úřad). Jinak, i tu zbytnost musí na straně SŽDC někdo odůvodnit…

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Nemusí se žádná zbytnost odůvodňovat. Pokud majitel na svém pozemku chce zbourat nějakou stavbu, která není památkově chráněná a předloží vše, co právní normy požadují, tak stavební úřad povolit zbourání musí. Prostě dá ve stanovené lhůtě razítko a pokud se bude ošívat a chtít ho dát nebude, tak je to na žalobu. Holt pak soud rozhodne a milý stavební úřad se dozví, že si nemůže dělat jen to, co se mu momentálně chce a na co tlačí nějací místní politikové.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To se samozřejmě pletete. Pokud taková stavba přímo sousedí s cizím pozemkem, může majitel tohoto pozemku házet vidle vcelku stejně, jako při stavebním povolení. O pravomocích jakéhokolistavebního úřadu zdržovat jakoukoloi stavbu či demolici nemluvě…

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Jenže z toho, co píšeš, je akorát vidět, že máš oslí uši – pozemky okolo obou budov zastávky jsou ve vlastnictví České republiky a právo hospodařit s nimi má SŽDC. Na to, abys tohle zjistil, si musíš otevřít katastrální mapu a podívat se do ní. To jsou ale věci, které ti unikají a nediv se, že že z tebe skoro všichni mají všichni srandu, když odmyslím že jsi se svým výrazivem vyloženě na přesdržku. Mimochodem, stavební úřad nemůže jen tak něco zdržovat. Pro vše musí mít nějaký důvod, který má oporu v právních normách. Ale to by snad člověk velkoformátu… Číst vice »

Georg
Host
Georg

ze vam zasahuju do diskuse, ale nema roli stavebniho uradu na draze drazni urad?

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Pochopitelně má. Jenže i on se musí držet v mezích právních norem stejně jako stavební úřad v jakékoliv obci. Tady jde obecně o princip, který přechytřelý Ferenc Futurista zcela odmítá pochopit.

a8n
Host
a8n

>(tuplem, pokud má stavební úřad)
Kéž by už konečně proběhla reforma stavebního práva. Přenesená působnost v oblasti staveb je jedna z největších příšerností, kterou zákonodárce vymyslel.

MartinLT
Host
MartinLT

Obávam se že v případě nízkých protihlukových zdí to zůstane navždy jen u několika testovacích miniúseků.

XXXD
Host
XXXD

No já jsem se spíš právě ptal, jestli už nejsou nějaké výsledky z testování těchto nízkých protihlukových bariér. A pokud výsledky jsou a dokonce pozitivní, tak bych to rovnou zanesl do projektu všude, kde je to potřeba. Postavit to pouze jen na nějakém testovacím úseku a až pak na základě výsledků rozhodnout o dalším postupu, to by v ČR skutečně nemuselo dopadnout dobře.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Testuje se, a řeší se, jak vyřešit díl konstrukce mezi kolejemi… jak to dopadne, je zatím ve hvězdách.

XXXD
Host
XXXD

jak to dopadne, je zatím ve hvězdách.

No tak to je si s optimalizací tratě 171 za Radotínem v lecčems podobné.

Georg
Host
Georg

taky jsem nikde nezaznamenal vylozene presvedcive vysledky absorberu a nizouckych sten.
muzou je vyzkouset, ale jakmile nekde hluk presahne hygienicke limity, to stejne budou muset vyresit stavbou vysoke zdi.

Partneři



CSCARGO
RSD