SŽDC začne s velkou modernizací koridoru podél Berounky, obce chtějí nižší rychlost
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) požádala o další povolení pro modernizaci trati mezi Prahou a Berounem. Koridor, který je ve
Bych se nechal vysmát. Jednak si myslím, že ten tunel pro smíšený provoz bude stát spíše 80 mld ne li 100. A plánuje se tunel do Budějovic a především na ty slavné Drážďany. Oba docela slušně vycinkají státní kasu. Jo ještě Choceň Třebová. K tomu tady máme další krizi. A konec eurofondů. (myslím, že EU může za 4 roky vypadat jinak). A znovu rozpadající se opravené koridory. Takže takové scfi. I kdyby byl tunel, stejně v tomto místě bude vždy nutná 4kolejka. A ta podél vody i pro cargo. Těmto požadavkům na pouze zastávkové vlaky se směju. Vyhazování peněz daňového… Číst vice »
Jo.. A zapomněl jsem na tunel na Kladno..:-)
Já bych všechny zastávky mezi Radotínem a Berounem zrušil, tím se pomůže místním, protože nejvíce hluku dělají brzdící a rozjíždějící se vlaky. 🙂
Tady je krásný zdroj k přečtení všech petic, kapriců, laických zlepšováků korunovaných stížností na zpoždění a časté mimořádnosti 🙂
https://www.mestocernosice.cz/samosprava/projekty-a-dotace/strategicke-zamery/rekonstrukce-zeleznice/
Nejvíc se mi ovšem líbila odpověď ministra dopravy na požadavek rychlosti 105 km/h. 🙂 Takovéto dopisy bych chtěl umět psát… :)))
No mě se tam líbí třeba Komplexní studie pro nádraží Černošice – SUM.architekti, arch. František Štáfek a ta přeškrtnutá modrá zábradlí, co tam mají jako odstrašující příklad. Se vůbec nedivím, že tomu SUDOPu nedůvěřují.
Jo, to je moc pěkný, jen mi nepřijde moc uvěřitelná nivelita budov zastávek vůči kolejím. V rovině peronu 550 mm nad TK to práh dveří asi nemá. A „zahrabávat“ trať (jde třeba jen o 20-30 cm) pro takto ideální využití budov se u nás moc nechce ani ve významnějších stanicích… 🙁
Zaprvé, píše se niveleta, a zadruhé, satčilo by to nastudovat poněkud zevrubněji…
550mm nad TK je skutečně standartní výška podlahy běžných novějších nízkopodlažních vozidel v ČR (namátkové uveďme třeba Regioznova, Elefant, Panter (všechny verze)… Je to preferovaná výška nástupiště u nás. V úvahu ještě připadá 350mm (kdy i do nízkopodlažních vozidel je jeden schodek, snadnější na zbudování) případně Němci mají obvykle 850mm (ale laborují mezi 550 a 850, různé spolkové země preferují některou z variant). Případně samozřejmě tzv. výška nula (neboli výstup „na mez“). Vagony klasické stavby samozřejmě 550mm nemají žádné (o kterých vím), ale řeší se to 1 až 2 schodky, vcelku bezproblémové, o poznání lepší než obvyklá socialistická situace (nízké… Číst vice »
Elaborát pěkný, ale v tomto kontextu totálně mimo mísu.
145km/h ? K čemu? Staví to u každého patníku tady a s bídou to rozjede fíra na těch 100 km/h. Možná když se tam zruší třetina naprosto zbytečných vlaků, které vozí vzduch pak se tam možná procpe i TGV. Dnes stačí aby se na tomto úseku něco stalo ráno a grafikon se s bídou srovná někdy večer jak je trať ,,zajebaná,, vlaky. Ani se těm lidem nedivím, že další ,,megalománie,, tam už nechtějí a naštěstí pro ně samotný, stav státní kasy pro ně bude zárukou, že se hned tak něco dít nebude.
ono by i stačilo když by byli v každý stanici nebo i zastávce dvě průjezdný koleje uprostřed a boční nástupiště by obsloužili další dvě koleje pak by ta rychlost byla opodstatněná a slůňátka by nebrzdila provoz když zastavují v každý horní dolní.. na slovensku je tohle dost častý jev a úplně jim závidím že tak velkoryse staví
A nacpe se to kam? Z jedné strany skála, z druhé řeka, mezi tím baráky.Že bychom lidem bourali domy ?
stačí se podívat na mapy a hned je jasný kde všude by šlo udělat boční nástupiště a zbourat ostrovní… máte prostor pro 4 koleje dost hnedka .. třeba v dobřichovicích v řevnicích i v karlštějně a i v tý třebání by to šlo . jen se musí chtít.
pro dvě boční nástupiště po stranách v nějaký rozumný délce.
Když osobák zastaví a nechá se předjet, tak mu to typicky přidá +5 minut a obecně je preference tohle nedělat. Něco jinýho je předjíždění v mezistaničních úsecích a na to právě prostor není s výjimkou Chuchle-Radotín-(teoreticky před Černošice).
Bavime se o zabezpecovacce typu ETCS? Pac v jinych zemich je obvykle, ze jak vlak zastavi ve stanici, temer hned jej predjizdi express a zastavkovy muze opet vyrazit… temer zadne zdrzeni…
Jen pro zajimavost, u shinkansenu je na nekterych tratich i interval 3-5min…
srovnávat ČR s SŽDC s Japonskem a jejich Šinkanzénem, je tak trochu nemožný………
U toho Šinkanzenu je to ovšem dáno mj. i tím že tam jezdí prakticky všechny vlaky stejné (rychlost, zastávkování) a tedy se právě předjíždět nemusí… v metru to například taky krásně vychází že…
Nejde ale o ešusy. I příměstská vozidla možná budou mít jednou lepší zrychlení, v každém případě tunel zatím jen tak nebude. A pro normální soupravy se jedná o rychlost 130.
Rychlíky smozřejmě taky staví u každého patníku…
A kde? Já myslel, že jen Praha-Smíchov a Beroun…
To byla rekace na „stačí 100 km/h“ protože „to“ (pisatel měl zřejmě na mysli zastávkové osobáky) „staví u každého patníku“. A tak 145 km/h je moc.
Tak chápu že by asi místní rádi aby tam „to co tu nestaví ať tu vůbec nejezdí (neotravuje)“… to by jistě bylo hezké ale poněkud nereálnén, obzvláště v dohledném časovém období jedné či dvou generací…
Shodou okolností ano, ale až za Berounem.
zruší třetina naprosto zbytečných vlaků? jako nejsem tam pravidelný cestující, ale co sem měl vždy čest, tak i dva sloni byly na stojáka, tak nějak nevím co tam je zbytečnýho?
A co eliminace dnes všudepřítomných zpoždění.. A rychlejší vrstva..
Tak pokud tam nebude „megalomanie“ (tunel?) tak tam bude jezdit všechno na Plzeň, Cheb, Bavorsko, Horní Rakousy… takže pořádný špunt, a udělat reko na 100 v takovýchto podmínkách je vražda… v reálu zaříznutí veškeré dopravy tím směrem, vlakem pak pojede jen ten kdo bezpodmínečně nemůže jinak. Jediný smysl by mi takový požadavek dával jako prostředek k protlačení co nejdřívější stavby tunelu, pokud to nebylo myšleno takto tak jeto NIMBY nehrubějšího zrna. S tím zrychlováním mezi zastávkami, nevylučujeme doufám aspoň teoretickou možnost vlaků Sp/R (nemyslím žádné Expresy) které staví jen někde, ty tu rychlost v pohodě využijí… Trať pod 120kmh je… Číst vice »
Správně by se ta „další“ (tunelová příp. jiná) trasa měla udělat urychleně, aby posloužila po dobu rekonstrukce stávající (úplná výluka řádově rok-dva, další menší navíc k tomu ), ale bohužel se o tom mluví asi tak 20 let a kde nic tu nic, a stávající trať se při vysokém zatížení velmi „úspěšně“ rozpadá…
nejhorší je úsek mezi Zadní Třebání a Karlštějnem.. to jsem zvědav jak se jim to tam povede narovnat ty oblouky… jestli vůbec.. já bych za Třebání vybudoval tunel pod vrchem voškov který by vyústil před Srbskem a obyvatelé karlštejna by si nemohli stěžovat na hluk protože by tam už vlaky ani nejezdily a molo by se okolí rozvíjet jiným způsobem … a možná by se obyvatelé pak za pár dali počítat ve stovkách a ne v desítkách. do té doby by tam vše v klídečku zvládly obsloužit efektivněji busy ať už na Prahu nebo Beroun když by někdo chtěl jet… Číst vice »
To je asi jen vtip, že ano? Osobní vlaky Praha – Beroun jsou jedny z nejvytíženějších regionálních spojů vůbec, pokud vím, tak o víkendech jde o nejvytíženější linku PID, v pracovní den je tuším na 3. místě (nebo na nějakém dalším, ale mezi 5 nejvytíženějších rozhodně patří). Právě stanice Karlštejn generuje veliké počty cestujících a autobus by to tam nepobral ani náhodou. Přeložka tratě mimo tuto stanici vůbec nepřipadá v úvahu.
Je to téměř všude stejné – dostat se rychle a pohodlně do práce, či za zábavou, ale aby mi to nehlučelo za domem,nejlépe aby to vůbec nebylo vidět. ..
Neefektivní? Jedná se o jednu z nejvytíženějších přiměstských tratí (z pohledu počtu cestujících) . Řevnice – Beroun už zase tak vytížené nejsou, ale snad je jasné koncový úsek už tak vytížený nebude.
Hoši, bavíte se s pošukama, který to tu viděli tak na google mapách…
Jo kdyby se ještě alespoň na ty mapy podíval, ale kolega se ani tam nejspíš nedíval, jinak nevím, jak by mohl na takovou blbost přijít.
Beroun dnes funguje jako předměstí a rezidenční čtvrť Prahy. Množství dojíždějících lidí je enormní a stále roste.
Zajímalo by mě, kolik diskutujících si na serveru CENIA opravdu otevřelo to oznámení EIA, které bylo vstupem pro tento článek. Spousta řečí je tady totiž zcela mimo realitu a diskutuje se o něčem, co už dávno neplatí. V oznámení se např. dočtete – délka nástupišť 200 m (zkrácení oproti stávajícímu stavu) – návrhová rychlost – mimochodem – lítá nahoru dolů, nejdelší souvislý úsek se stálou rychlostí je cca 2-3 km. Opravdu má smysl návrhová rychlost 120 km/h v délce 2,5 km, když před i za je 80 km/h? Skáče to asi 10x na úseku Odbočka – Karlštejn. Kolik vteřin se… Číst vice »
0, 0, 0, {}, další česká story.
Opravdu? Myslel jsem, že idiocie nástupišť délky 200 m byla už prokázána dostatečně, aby se pokročilo k jinému číslu.
Bydlím v údolí Berounky, zároveň jsem ředitelem ŽESNAD.CZ a teď tiše žasnu nad řadou komentářů, které jako kdyby spadly z Marsu. Takže – spolupracujeme se SŽDC na řešení modernizace tratě a diskutujeme i se starosty. Prosím, nepodceňujte starosty Dolního Poberouní a jejich relevantní požadavky, stejně jako relevantní požadavky dopravců. Určitě ale nikoli neinformovaných šotoušů. Myslím, že se všichni domluvíme.
Mně jen fascinuje, že jako ředitel Žesnadu máte čas pročítat zdejší diskuze.
Xaver: Mně zase fascinuje, že sem takovou kravinu vůbec dokážete napsat.
Každý člověk má právo dělat ve svém volném čase co chce. Třeba číst diskuze na téma které jej zajímá. Na tom není nic k fascinování.
Já mám daleko relevantnější požadavek, že celá trať z Prahy do Berouna měla být dávno optimalizovaná tak, jak je to od Berouna do Plzně. My jako cestující jsme tu totiž taky, víte? Nejsou tu jenom lidé žijící v obcích u Prahy a jejich vztah k místu.
počkáme si až se optimalizuje trať s Plzně na Domažlice až ke st. hranicím a pak bude větší tlak na pořádnou modernizaci protože to bude úzké hrdlo asi jako trať z úo do chocně kde už taky schválili velkorysou variantu s mimoúrovňovým křížením …
Není na co čekat. Váš argument chápu, ale trať z Berouna do Prahy se musí optimalizovat co nejdříve, pokud možno „včera“.
jojo chápu i já vás a je mi líto cestujících na této trase…
No i včera bylo pozdě.
Včera? Včas bylo za Husáka.
Narážím především na zabezpečovací zařízení − není tam autoblok, ale báboblok s hradly, což poněkud zařezává kapacitu trati.
No tohle se zkoumalo, ale pokud se nejezdí po nesprávné koleji, tak ani ne.
Ta trať se musí optimalizovat tak jako tak. Báboblok nebo autoblok nerozhoduje.
Nicméně tehdy se to porovnávalo s AB se zábrzdnou 1000 m. Aktuálně už se počítá se zábrzdnou 700 m.
Jo, to je takové malé drobné „ale“. Například předjetí osobáku po nesprávné, či jakákoliv výluka se z toho malého drobného „ale“ mění na „čo s tym budeme robiť, čo s tym budeme robiť“
Ona se musí akutně opravit, a je to škoda neudělat tu optimalizaci naráz… zbývá jen odladit v jaké podobě, k tomu by však bylo vhodné vědět jestli/kdy asi tak bude rychlé/další spojení (tunel) a to dost kazí možnost to „naladit“ optimálně… takže se bude muset dost hádat (odhadovat)…
Jak přesně a kdo na koho zvýší ten tlak po dokočení Domažlic?
Tím, že tam bydlíte si ovšem nemyslím, že jste nestranný. A tedy „podjatý“. A nejsou pouze nákladní dopravci. Jsou i osobní. A jsou i cestující. Z jiných končin, něž těchto pár „Vesnic“… A samozřejmě Vy se na něčem můžete dohodnout, ale platí to státní rozpočet.. A z cizího krev neteče.. Tunel pro nákladní dopravu je to nejdražší řešení..
No, tak příspěvek Fenence byl smazán, nicméně si myslím, že velmi dobře vystihl podstatu problému: už se tu zase dělá nová Havránková. My úžasní a nedotknutelní ze SŽDC a SUDOP chceme udělat betonové koryto, zničit celé údolí Berounky a vy hnusní starostové a idioti co tam bydlíte nám nepadnete k nohám. Ne nepadnou a je vidět, že i na ty betonové hrůzy došlo. Ferenc má naprostou pravdu. Tím problémem nejsou obce a starostové. Ti tam samozřejmě moderní koleje chtějí. Problém je ve zcela arogantním a tupém přístupu státu. Nechcem zeď. Na to je norma. Atd. Závěr: nepapouškovat vše, co vám… Číst vice »
Příspěvek Ference velmi dobře vystihl podstatu problému a to sice že Ferenc je vůl.
Jarek
Ferenc je možná vůl.
Ale hlavně je vůl každý, kdo podporuje SŽDC a hlavně Sudop v jeho pravěkém plánování daného projektu.
Ten projekt by zabodoval. Tak před třiceti lety. S tím, že by se dnes přestavovalo znovu.
Zkrátka, ten projekt je naprosto špatný z hlediska efektivity, ekonomiky a hlavně, 50-ti leté vyhlídky do budoucna.
A že je komunikace mezi institucemi na nulové úrovni?
To už je jen klišé a národní zvyk, povýšený na zákon.
V čem je špatný na 50 let dopředu? To by mě docela zajímalo.
Zazněl tu názor, že obce rekonstrukci tratě nebrání. Tak brání, nebo nebrání? SŽDC jí nebrání, já jako cestující taky ne. Akorát lidi v obcích kolem trati nám pořád tak nějak remcají. 🙂
Rekonstrukci tratě chtějí všichni. Ovšem aby nebyla poplatná rokům 1980 – 1990. Rekonstrukce tratě samotné ale i okolí, zab. zař, mobiliář či p+r, by měla odpovídat 21.století (nejlépe celého). Projekt má vypracovat tým odborníků seznámených s nejnovějšími trendy ve světě. Pokud se však bude vycházet z technických norem, které byly ušity horkou jehlou, aby se patřičně natáhly na nestandardní elementy neschopných techniků a vývojářů, vždy projektantům vyjde železniční trať z roku 1990. Neméně důležitým faktorem je komunikace a informovanost. Zejména zrychlená mezioborová komunikace. Mezi jednotlivými projektanty (klidně několik firem), mezi úřady a samozřejmě směrem k veřejnosti. Při mnoha stavebních projektech… Číst vice »
Remcají lidé z obcí kolem trati, tedy pochopitelně prostřednictvím JIMI ZVOLENÝCH politiků, jak je snad i vám patrno ze zápisů zastupitelstev. Zmínění politikové žádný kiosek kromě kiosku na jídlo a levný alkohol nepotřebují, protože informací mají fůru, ale pořád jim něco nevoní, poněvadž si tím získávají hlasy místních, kteří o mezinárodní koridor vůbec nestojí, neboť chtějí jezdit k Berounce na ryby, což je jasné i malému dítěti, tím spíše mně i vám. 🙂 Uvidíme, jestli si vyzdržujete ten tunel. 🙂
Lidé kolem ramcají stejně, jako by remcal každdý z vás. Inu, to tak v civilizovaném světě chodí, že když někomu chcete rozkopat dvorek, tak se s ním musíte dohodnou. Další možností je Rusko.. Jinak, kdyby se někdo z vás obtěžoval seznámit se s relevantními informacemi (vím, zabere to víc než 30 vteřin a to je dnes pro většinu lidí tl;dr), tak by velmi rychle sezna, že až na požadavky marginálních kazišuckých sdružení (která mnohdypodporují ty nejvlhčí betonářské sny), jso upožadavky samospráv naprosto logické a realistické a že se samosprávy snaží prosadit reálné a projednatelné řešení. Není jejich problémem, že pro… Číst vice »
Váš dvorek není můj dvorek, nýbrž je to váš dvorek, jak jistě chápete, při vašem vzdělání. Máme na to i katastr a to už je co říct, v dnešní době. 🙂
Jinak řečeno já chci modernizovanou trať. Na vaše hypersenzitivní výroky a požadovanou subtilnost lávky nad Černošicemi či rychlost 60 km/h pro nákladní vlaky v nočních hodinách neberu vůbec žádný zřetel. Jsou to irelevantní a iracionální požadavky.
To vám samozřejmě nikdo nebere, že chcete modernizovaou trať (to my samozřejmě taky, protože nás překvapivě nebaví zabíjet v mimořádnostech stovky hodin ročně každý), nicméně holt nám ta trať vede „přes dvorek“ takže se s námi holt ta rekonstrukce musí diskutovat. To je prostě elementární vlastnost (zatím) demokratického státu.
Jinak, co blábolíte o nějaké lávce přes Černošice či o jakýchsi 60 km/h, to věru nevím.
Nevíte? Proč mě to vlastně ani nepřekvapuje? To jsou jak známo požadavky pana starosty Kořínka, exprimované v jeho pregnantním nesouhlasném vyjádření k dokumentaci „zlotřilého“ spolku jménem SUDOP. Aneb jak praví vám jistě známý a mnou ad hoc upravený klasik: Lidé, čtěte!
Mohu se ještě při této příležitosti zeptat, jestli vlastníte spojení na Google, nebo z které džungle jste sem do diskuse vlastně zavítal? Soudě podle vašich příspěvků nejspíš ze zaplivané nádražky od uslintané třinácté dvanáctky a osmé borovičky s vylouhovanou marijánou.
korinkuv dopis z cervence je na webu cernosic, odkaz najdete nahore v diskusi.
nejnovější trend ve světě je hyperloop
Vidím, že jste kovaný teoretik-idealista. Jestli čekáte v ČR Švýcarsko, tak možná naběhněte do Pevnostní ulice, tam je švýcarská ambasáda a požádejte si tam o imigrační vízum. ČR Švýcarskem nebyla ani za první republiky, a nebude ním nikdy.
Tyhle názory jako z Marsu měly a mají jediný výsledek – rekonstrukce trati se o 5-10 let zpozdila a tisíce cestujících denně si to „užívají“ naplno.
Ano ano, za první republiky jsme na tom totiž byli lépe než Švýcarsko. Ale to je jen takový detail ilustrující erudici některých komentujících.
V čem že jsme na tom byli za první republiky lépe nežli Švýcarsko? Nebudeme sem teď tahat rovnoprávnost žen, která byla vyřešena ve Švýcarsku definitivně až v roce 1990, že ano?
ceskoslovensko tahlo dolu hospodarsky zaostale slovensko, nemluve o podkapatske rusi. podle paula bairocha, ktery delal odhady gdp v parite kupni sily, byl rozdil dvojnasobny (a vsimnete si i dynamiky 1925 vs. 1938). odhaduju, ze i kdybyste z toho vypreparoval chudou vychodni polovinu, bude cislo pro ceske zeme stale o ctvrtinu ci tretinu mensi.
tady je odkaz na vycuc z bairocha: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)_per_capita#Europe_1830%E2%80%931938_(Bairoch)
Zase obecné plácání, prezentujete to tady jako kdyby chtěli zbourat půlku Černošic a postavit tam čtyřkolejku.
Mohl byste se hecnout a povědět, co tak strašného na projektu v jeho současné verzi je?
Projekt asi nedosahuje švýcarských architektonických kvalit, ale upřímně řečeno, Černošice a jejich socialistický urbanismus mají taky daleko k předměstí Ženevy, že ano…
Socialistický urbanismus Černošic, nejslavnější to villegiatury předválečného Československa? Tím myslíte Kotěru, Jurkoviče, Kantonu, Stráníka, Hořejše a další.
Bože, vy ste jelito. Kroupový. Nasolený.
odborne termity ovladate, jarek je mozna jelito, ale ani X1 ani vy jste nerekli proc je projekt „naprosto špatný z hlediska efektivity, ekonomiky a hlavně, 50-ti leté vyhlídky do budoucna.“
klicove pripominky jsou shrnute v dopise starosty korinka? nebo kde je muze clovek snazici se pochopit vas pohled najit?
Je statisticky nepravděpodobné že by byl problém výhradně na jedné straně…
Pokud by starostové měli pod čepicí a požadovali niżší rychlost kvůli nějakejm broukům , určitě by dosáhli svého.
Netřeba požadovat rychlost kvůli broukům, EIA bere v úvahu dopady na brouky i na lidi, ostatně si myslím, že SZDC má dostatečný pud sebezáchovy aby se dohodla.
Tím bych si nebyl tak jist…
Aspoň na úseku Černo – Beroun to vypadá vcelku nadějně, aspoň tam, kde samospráva nechrápe. Nicméně, vypadá to, že další Benešov se konat nebude.
Mimochodem, nedávno byly celkem zásadní stížnosti od hasičů. Kdyby měli větší lobby než betonáři, tak už se to u toho Benešova odstraňuje.
To né, do Benešova je už 10 let hotovo a jezdí se po novým… Zatímco u Berounky to už 10 let vypadá na další Ořechovku.
Nevíte někdo, jak to bude v Chuchli s přejezdem? Vedlo se kolem toho spousta diskuzí.
Při modernizaci SmRad se zatím vynechá, nedohodli se, jestli podjezd nebo nájezd.
Kdo se nedohodl?
Momentálně běží územní řízení na nadjezd.
Místní lidi dlouhodobě i noví zastupitelé V.Ch. jsou v otázce nadjezd/podjezd zajedno. Veškeré síly napnuty k tomu, aby byla vyjednána a realizována tunelová varianta, resp. podjezd. Pokud možno souběžně s revitalizací trati, což se bohužel zřejmě nepodaří. Průser, jehož důsledky mnohým ještě nedochází, tedy na obzoru. Předchozí starosta se v této věci jaksi nikoho neptal, majitelů dotčených pozemků už vůbec ne, a vedl si svou partyzánštinu s nadjezdem. Místní k tomu bohužel přispěli tím, že se neobtěžovali kdysi dostavit v potřebném počtu k referendu o této otázce.
Podjezd se z vizualizace jeví mnohem lepší, méně to ovlivní ty domy vedle. Jediná otázka k podjezdu jsou povodně, ale i to je asi řešitelné…
Aha, takže opět problém v obci. A já si furt říkal, kde to vázne.
Místními myslíte těch pár pár obyvatel Starochuchelské, kterých se nadjezd dotkne a pár, kteří se z toho pokoušejí získat politický kapitál? Pak tam ještě máte sbírku fanatiků, kteří prosazují zachování přejezdu, ale o dalších fanoušcích varianty tunel nevím. A zjevně nejsou ve větší míře ani v zastupitelstvu, když před pěti lety schválilo celkem přesvědčivě nadjezd a není mi známo, že by došlo k revokaci..
Chuchle, ale co v Černošicích?
No jak co v Černošicích? Snad tam asi nemůže být ta současná ostuda nádraží na dvou přejezdech na koridorové trati. Tak nemožní nejsou snad ani na SŽDC a SUDOPu. Pokud vím, tak nadjezd byl v návrhu snad vždy.
V aktuální podobě vidím, že se s ním počítá-nicméně pár let dozadu byl právě přejezd šílený zásek.
Pardon, že se tu povyšuju nad vobyčejnský lidi relevantními fakty, ale počítá se s podjezdem u vodárny a novou silnicí podle trati k současnému nádraží. Oba stávající přejetdy mají být zrušeny, ten dál od Prahy má být nahrazen dosti velkorysým podchodem od arch. Štáfka..
Ano samozřejmě se celou dobu jedná o podjezd, nějak jsem si to zaměnil.
To prostě nemá cenu komentovat. Protihlukové stěny nechtějí a zároveň žádají nižší rychlost. Postaví si barák u dráhy a pak si stěžují. Absolutně nebrat ohled.
Nechtěji „vysoké“ protihlukové stěny ne že nechtěji stěny vůbec.
Tak v tom případě v pořádku. Nízké stačí. V tom případě nechápu, proč uměle omezovat rychlost dráhy, když to jde rychleji. Prostě o tom zase rozhodují lidé, kteří tomu vůbec nerozumí. Co takhle zrušit všechny koridory? Však 80 stačí…
Protože nejde o hluk.
Vždyť se tam těch 80 stejně bude jezdit. Je to trať na příměsto. Vlak co 10 minut. Nic než „rovnoběžný grafikon“ tam stejně ve 2 kolejích neuděláte.
V šotosvětě ovšem neplatí ani fyzikální zákony, ba ani obecné vlatnosti třírozměrného prostoru. Jak říkáte, je to trať pro příměsto, při desetiminutě de-fakto povrchové metro, a domnívat se, že když tam za enormních nákladů a enormní prudy zvýšíme v několika úsecích rychlost, že tím bude vše vyřešeno a vejde se tam nemožné, je, no, řekněme úsměvné. Vyřeší to jen nová trať Pha – Beroun (nebo tam někam), a pokud to má dávat smysl, měla by mít parametry VRT, tedy žádné další kroucení se údolím s několika krátkými tunely… Někdy mám pocit, že je zbytečný stavět nový dálnice či obchvaty, dyk… Číst vice »
Já jsem zase realista a vím, že tunel jen tak nebude. Navíc to stále bude důležitá odklonová trať, když se tam něco pokaká. Stále mi někdo nezodpověděl, proč dělat nacrhovou rychlost na 105, když jde na 130. Nikdo neříká, že tam ty ešusy takovou rychlostí opravdu pojedou, třeba to bude někdy v budoucnu pro výkonnější vozidla, toto je ale škoda.
Tihle dva experti vám nic konkrétního neodpoví, oni jsou géniové, které národ nedokáže docenit.
Co na to odpovědět? Že úplně nerozumíte problému?
Zjevně máte jiný názor, to ovšem znamená, že nemám o železnici jisté znalosti.
Neznamená
Jak souvisí fyzika s mým názorem. To se ty vlaky budou přeskakovat? Tohle není debata, jestli se mi líbí rock nebo dechovka.
Ne, vlaky se nebudou přeskakovat, ale kategorický názor, že 130 km/h je v daném úseku zbytečný se dá udělat až na základě simualcí GVD v cílové podobě toho úseku.
Kategorické soudy z klávesnice dvou největších chytráků v šotodiskusích proto beru s poměrně velkou rezervou…
simulaci si můžeš provejst sám za pomoci tužky, papíru a učiva pro 7. třídu, ty zoufalče.
Pššš.
No ty kráso. Tužkou bych nechtěl simulovat ani Liteňku, natož tenhle blázinec. 🙂 Ale hlavně, že v tom máte taknějak jasno vy sám.
Vlaky v Česku nechceme!
Vymístí? Co to je za slovo?😂
To je úplně krumulentní slovo. Něco jako odpočívka. 😀
Nebo ohumusování :-)). Někteří lidé prostě neovládají vlastní rodný jazyk do takové míry, že si díky neznalosti elementární slovní zásoby musejí vymýšlet podobné odpudivé novotvary :-(.
Úřednický argot …
taková koulechtivá delikvátní situace…
Hlavně by bylo dobré do začátku stavby rozhodnout o tom, jak bude vypadat nová trať na Beroun. Tedy zda dlouhý tunel od Barrandova, či nějaká kratší varianta. Tedy aby se především na jižní straně Smíchova stavělo tak, aby bylo možné novou trať bez opětného překopávání napojit.
Bude B nebo C, ale v každém případě se začne stavět až dávno po roce 2030..
Právě ale rozhodnutí, zda B nebo C má dost velký vliv na to, jak to od Smíchova až za Radotín modernizovat.
Nemá, krom toho Smíchov-Radotín je jediná stavba, která už je nakreslená a letos se snad začne stavět.
Tohle je výsledek dluhodobě zanedbané infra. Lidé vnímají vlaky jako hlučné a bojí se, že s vyšší rychlostí bude ještě větší kravál. Přitom kvalitní svršek a případně nízké protihlukovky zajistí opak i při vyšší rychlosti.
Stačilo by aby požadovaly vozidla bez litnových špalků,. 😉
problém je, že i po nových svršcích jezdí starý plečky s „přežitou“ konstrukcí podvozků, bržděním přes pojížděnou plochu kola nejlépe litinovým brzdovým špalkem. A každý druhý vlak má zařazen „obutý“ vůz. to je pak těžký. Bydlím u trati a velmi je slyšet rozdíl mezi „autovlakem“ – ložený auta, táhne to většinou moderní mašina – jen to šustí a kalsickým NV taženým dvěma laminátkama -jen ty mašiny řvou mnohonásobně víc… a stačí jedno „obutý“ kolo a máš po spaní… Tohle lidi vnímaj a pak dojde k efektu vylití vaničky i s dítětena celým příbuzenstvem. Bohužel.
Martyrium, předcházející výstavbě zastávky Třinec centrum obsahovalo strašení jak protihlukovými zdmi, tak skřípěním brzd EM488.0. Nicméně, dnes tam je nástupiště, plexisklo (pravidelně aspoň na jednom místě prokopnuté), parkoviště a elefanty a zdá se, že nikdo nestrádá 🙂
Nádherně vystiženo panem Havlíkem zde :
https://www.youtube.com/watch?v=7HjlKM0Psu
Nějak nerozumím tomu, co má obec kecat do rychlosti, důležitý je hluk a ne rychlost.
Obec je dotčeným účastníkem řízení a může si kecat do čeho chce, zákon ji přiznává toto právo. Jinak vlivem železnice není jen emise hluku, ale i nepruchodnost území, bezpečnost a spousta dalších otázek,, které musí investor zohlednit.
sousta lidí má (médii utvrzovaný) názor že hluk = rychlost. To že to není tak jednoduchý nikdo neví (nebo nechce vědět)
Tak ono celý to není jen o hluku, ale jak zde bylo zmíněno, že by se musely stavět přeložky a rušit přejezdy, a to se těm, co jim to povede nan zahrádce moc nechce.
A kde to čtete s těma přeložkama?
presne tak. zvyseni hluku od aerodynamickych jevu lze krasne „vykompenzovat“ na podvozku. jenze problem je ten, ze stavi SZDC a jezdi dopravce… tj. pokud dopravce pojede s prisernymi vozy, bude to interpretovano jako HLUCNA TRAT lidi tohle nerozlisuji (a zastupitele z valne casti taky ne)
Kvalitní svršek v kombinaci s nehlučnými podvozky a nízkými PHS asi starostové neznají. Měli by být poučeni. Zbývá náklad, ale i tam se na hlučnosti podvozků pracuje. Béčka a spol s hlučnými podvozky do aglomerací prostě nepatří a je nezbytné je rychle vyřadit z provozu.
No oni je možná i znají, ale považují je dosud za pozoruhodnost, raritu, která je sice zajímavá, ale jim bohužel nepomůže. Proč si to myslí? Pokud rozdíl v hluku od tichých vlaků a „normálních vlaků“ (= 30-40 let starých, dnes běžně v provozu) je 9-12 dB, tak vzhledem k faktu, že decibely jsou logaritmická jednotka, to znamená, že jeden tichý vlak s 8-16 vozy vyprodukuje stejný hluk jako JEDEN STARÝ VAGÓN. Takže celkový dojem z železnice utvářejí právě ty staré vozy, které sice podle vás (a na tom se shodneme) do aglomerací nepatří, ale které tam stále dnes a denně… Číst vice »
jeste bych podotkl, ze zvyseni hladiny zvuku o 3dB je povazovano za „prave postrehnutelnou zmenu“ hlasitosti.
Starostové i zastupitelstva všechno tohle znají (fakt tu nejsme pralidi), problém je čistě v legislativě, která pro novostavby vyžaduje nové měření hlukové zátěže, ovšem podle stávajících mnohem přísnějších norem, tudíž ani ty tiché podvozky a další věci nemusej stačit.
Jinak, starostové krom jiného žádají právě použití nízkých protihluků místo PHS model Strančice.
Kvalitní železniční svršek v kombinaci s nehlučnými podvozky a nízkými PHS asi starostové neznají. Někdo by je měl poučit. Hlučný tak zůstává pouze náklad, i když i tam jde vývoj ohledně hlučnosti vagonů kupředu.
Podle mě to skončí kompromisem, ani 145km/h ani 105km/h, ale stále docela dostačující 120km/h pro osobní a 100km/h pro nákladní dopravu. A docela rozumné by mi přišlo na této trati vyloučení vlaků s hlučnými brzdami.
Což jestli tam jezdí i náklady asi dost dobře nepujde.
Náklady v tom úseku moc nebrzdí.
Moderní nákladní vagony řady Sggnss jsou ve srovnání s vagóny z 80.let velmi tiché při jízdě i při brzdění.
ano to máte pravdu. Kolik % techto vozů je ve vozovém parku českých dopravců?
I nákladní vlaky to čeká velmi brzy. Minimálně přechod na nekovové špalky.
Tomu bych věřil jen u nákladních vlaků jedoucích do/z Německa a Rakouska. Z mých zkušeností je to většina kontejnerových vozů, převoz nových aut, dost často ucelené soupravy kotlů s naftou, někdy obilí. Z tuzemských přeprav nově uhlí Innofreight a dál? Plejáda starých hlučných vozů Eas, Falls a mnohých dalších. Zrovna u Berounky v Českém krasu je významná přeprava cementu a vápna (Radotín, Čertovy schody), ale kolik mají naše vápenky a cementárny nových vozů? Já vídám pořád většinou „cibule“ Uacs. To není zrovna prototyp tichého vozu.
I starší vozy jsou postupně vystrojovány nekovovými špalíky.Třeba ty Eas.
Fakt jo? Tak to se těším! Schválně se zaposlouchám, až pojede nějaká směska. A je už u nás nebo v okolních zemích nějaké cílové datum do něhož se to musí předělat? Stačí, když ve vlaku z nových vozů zůstane jeden s litinou a je to hrozně slyšet. Tím myslím vůz v normálním stavu, ne obutý.
no pár cibulí se bude muset teď akutne nahradit, vypadaly neopravitelně…Vy víte kde…
Snad budou jednou také nahrazeny Innowagony s účelovou samovýsypnou nástavbou. Ale toho se já určitě nedožiju :-(.
no SŽDC by mohlo s výměnou vozového parku pomoct zvýšenímpočtu „veselých“ oblouků tam, kde je nikdo nečeká – Pokus o černý humor.
vyloučení vlaků s hlučnými brzdami = vyloučení 95% NV a vylučení 40% Os a R.
Což je ničím nepodložený výmysl. Realita je, že na trati jezdí v drtivě většíně elefanty a rychlíky s vagony s kotoučovými brzdami (=tiché), v osobní dopravě jsou snad jedinou výjimkou posilové spoje s patrovými Bdmteeo, které se zde prostě přestanou provozovat, jelikož jsou z vícero důvodů nevyhovující.
no neřekl bych. Je to jen do tohoto příměru přepočítaný statistický údaj o vozech, co jsou v ČR v provozu. A ono „obout“ můžete i osu s kotoučovou brzdou. a kalsickáý podvozek Z25 taky není „hojne“ osazován kotoučovými brzdami. Ale o to hojněji se vyskytuje v ČR na vozech, že.
I po montáži kompozitů zůstanou Y25 skřípějící kluznice.
Všichni chceme dalnice, rychlou železnici ale nikdo je nechce za barákem….
Ideální místo pro autobusovou zastávku je, před barákem souseda. Nechci, aby mi autobusy vrčely a smrděli před mým barákem, ale chci to mít co nejblíž xD
Ano. Leckde jsou pak takové zastávky – daleko od všech – zcela nepoužitelné a lidé vrčí a smrdí sobě i ostatním auty. Nejhůře je na tom železnice, která – jak se tak jednou postaví – bude daleko už napořád.
Třeba v takových Černošicích až tak nechtějí železnici, že si najali vlastního architekta, kterej to řeší společně s týmem SŽDC.
Aneb takový to, když je realita někde zcela jinde, než si myslíte…
A ty masy lidí pjedou jak?
Auty v kolonách po nových dálnicích…
Kupodivu vlakem, proto to obce řeší. Ale těžko to vysvětlovat v šotodiskusi, kde půlka účastníku kašle na medikaci.
…jediným spravedlivým Futuristou počínaje.
Když je někdo debil bez argumentů, útočí ad hominem.
Příspěvek smazan pro množství vulgarismů
Svou arogancí jste zabil všechen obsah vašeho komentáře.
To není arogance, to je nasranost. V jistých situacích holt dochází na lámání chleba a člověk zjistí, že jalovost a lživost některých výroků jest taková, že nemá smysl debatovat, ale jejich autory postat do řiti. Počítám, že i vy jste už v takové situaci byl a reagoval stejně.
Poslat někoho do řiti je to nejjednodušší a zároveň nejblbější, co můžete udělat, protože tím diskuse končí a navíc protistrana získá silné negativní emoce nejen vůči blbcovi Futuristovi, ale i vůči všem názorům, které zastával. To, co tu předvádíte, je dost medvědí služba…
čímž nikoho nepřesvědčíta, naopak se všichni „zabejší“ a nebudou ochotni jednat ani přistouppit na kompromis.
Pane Sůra přijde vám toto, co píše Ferenc futurista vhodné?
Proč uráží oponenty.
Tohle je hodně za hranou slušnosti.
No je to trochu expresivnější vyjádření, ale ve své podstatě pravdivé.
Neni to pravdivé. Rychlík v sedle se na 145 rozjede v pohodě. Nebo když bude potřebovat krátit a nic mu zrovna nebude překážet. Také při výlukách a jednokolejném provozu s omezením primesta na polovinu. Po celé víkendy. Atd. Prostě kvalitni infrastruktua musí mít i rezervy pro mimořádné stavy.
A zadruhé po odklonění nakládky a dalkovky do tunelu bude na této trati zavedena spesňáková vrstva. A ta bude také potřebovat vyšší rychlost alespoň pro krácení jízdních dob.
Jenže ta Sp vrstva pojede tunelem, ne po staré trati. Proč také, když není pro koho zrychlovat – hlavní zdroje cestujících jsou od Prahy všechny zastávky vyjma Chuchle až do Zadní Třebaně. Správně by měla být pro pásmování určena Zadní Třebaň a ne Řevnice.
Tunel, až tady bude tunel, ta trať bude zralá na další reko.
Nesmysl rychlík zaprvé nikdy těch 145 nepojede, protože to může jet pouze souprava s náklápěcí technikou a žádný takový vlak na rychlících nejezdí. Dokonce i na expresech jsou to v současnosti pouze dva spoje každým směrem za den. A za druhé když rychlík/expres pojede max. rychlostí, tak v naprosté většině připadů dohoní osobák před sebou a pak se bude zbytečně ploužit. O jednokolejném provozu snad ani nemá smysl mluvit. Pokud je jedna kolej vyloučena na druhé se obvykle nejezdí plnou rychlostí, to by se dělníkům dost blbě pracovalo. Jinak by mě docela zajímalo, jak jste přišel na to, že po… Číst vice »
Opravdu by mě zajímalo, proč jsou v poslední době všichni tak přecitlivělí… :-/ Koneckonců – pokud někdo mluví hrubě, vypovídá to o něm a ne o objektu, tak by se vaše citlivé a pobouřené ego mohlo zase hodit do klidu… 😉
Nejde o to jestli je to pravda. Jde o to, že ihned uráží oponenty (kteří se snad ještě ani nevyjádřili) . Ano o něm to vypovídá cosi.
O tom, že tam vlak tou rychlostí těžko bude jezdit, o tom není pochyb.
Ale pokud je toto vyjádření v pořádku, tak je to ok.
Víte, když se něčím 20 let zabývám, opravdu nehodlám debatovat se substrátem, ktterý o věci ví maximálně to, co si přečetl v titulku tohoto článku a nyní se domnívá, že má fundovaný názor. Navíc zastávám tezi, že idotovi je dobré oznémit skutečnost, že je idioit, aby posléze nemokl tvrdit, že na tuto skutečnost nebyl upozorněn.
Jinak, tento příspěvek je rakcí na všechny ty Xandery, Arnošty a podobný pitomce k-repu, na jejichž totálně zhůvěřilé plky nemá smysl reagovat jednotlivě.
Zase jeden z těch, co sežral Šalamounovo lejno a myslí si, že je mistr světa. Ale není, je to jen namyšlený hulvát, nic jinýho.
Přesně. kdo o věci něco ví, má držet hubu a debatovat mají jen ti, kteří o věci vědí pendrek. To jen, kdybyste nevěděl, proč je v CZ všechno tak v háji….
Pokud se tou hubou vyjadřují jako největší hulváti a dlaždiči, tak ano, ať ji drží.
…pokud tedy zrovna náhodou nekonvenují s vaším názorem, pak je to pochopitelně v rychtyku, co?
Nesuďte druhé podle sebe. Další příznak psychopatičnosti.
Tak proč sem jdete diskutovat, když o to nestojíte.?
Já tedy nevím, ale lekce slušného chování by vám neškodila.
Já si klidně podiskutuju, ale prostě mi ti hnula žlučí ta sbírka neuvěřitelnejch plků různejch hlupců, který se s nějakou realitou naprosto nepářou a navíc navrhují s kýmkoli zatočit po bolševicku.
A fakt není mým problémem, že žijem v době, kdy je do relativně slušných slov zaobalená naprostá lež přijatelnější než expresivně vyjádřená pravda.
A vůbec, co kdybyste místo trapného moralizování zkusila povědít něco k věci?
Co kdybyste začal u sebe? Zatím jste toho k věci moc nedodal, a to se prezentujete jako odborník…
Víte cvo je blbý? když do toho substrátu zaintegrujete i ty, co se danou problematikou setkává a zabývá (v různých stupních jak šla kariéra) už 30 let. Díky, zesnulý komiku.
Hele, ty bonzáku – vulgarismy a napadání na druhé straně barikády jsi nechal bez povšimnutí proč? Každopádně doporučuju vytáhnout pásku PSVB, jistě ji máš doma po fotrovi…
Zkuste si trochu omezit svoje potřebujelé ego a zcela evidentní pocit, že jste něco víc než ostatní. To jsou totiž známky psychopatičnosti a nakonec váš sprostý a arogantní komentář je akorát vykazuje 😉
Pokud o něčem něco vím, a to fakt nesrovnatelně více než drtivá většina tragédů v této diskusi (to je holt fakt), není to pocit, že jsem něco víc než ostatní. Naopak, tragédií dnešní doby je, že si každý myslí, že má právo na názor na základě nulových informací.
I kdybyste věděl, jak získat elektřinu ze vzduchu, tak když se budete vyjadřovat jak dlaždič a urážet všechny okolo, tak budete jen nula. To je taky „holý fakt“.
Tak samozřejmě nelze od jedince s psychopatickými sklony (odborně s poruchou osobnosti), aby si uvědomil psychopatičnost svého jednání. Ať mu sebe víc ukážete, že opravdu není víc, než ostatní a že neví všechno nejlíp, tak si stejně bude dál myslet, že on jediný vše zná nejlépe a všichni kolem něj jsou jen „idioti“, „dementi“ a „šotokreténi“.
Vlastně jsem tak ani ten komentář nepsal pro Vás, ale pro sotatní, aby jim bylo jasné, s kým mají tu čest 😉
Jenže tohle je právě úplná blbost. Sleduji-li ti věc detailně 20 let, je prostě holým faktem, že můj názor musí být nutně fundovanější než názory lidí, kteří tu treagují na jeden článek a víc o tom neví (a takových je tu 9 z 10, čest výjimkám). Aneb, názor biomatky na očkování prostě nemůže být stavěn na roveň názoru epidemiologa, byť by si to v dnešní době „každý může mít názor“ leckdo přál. A stejně tak povědomí o tématu nemá nic společného s psychopatií, byť si všímám, že jsme se opět ocitli v časech, kdy je každý, kdo něco ví, automaticky… Číst vice »
Povědomí o tématu skutečně nemá nic společného s psychopatií, ale vaše vyjadřování a napadání ostatních ano. Tedy nikoliv obsah, ale styl.
Nehodlám po padesáté vysvětlovat elementární fakta zřejmá šestiletému děcku.
A co takhle se vrátit domů k rodičům a do školy a naučit se slušnému chování?
Tady prostě šototeroristi nejsou schopni pochopit, že pro vzdálenější budoucnost musí být tunel a pro současnost a blízkou budoucnost zrekonstruovaná trať s doplněnými odbočkami. Vůbec není potřeba, aby se tam nějak dramaticky zvyšovala rychlost, spíše aby se trať rychlostně zhomogenizovala a osobně bych byl rád, kdyby rychlostník 105 platil od Smíchova až za Řevnice. Více není pro velkou příměstskou dopravu ani třeba. Ale jde li o čekárny ve Všenorech, ty ať jdou klidně k zemi, jsou absolutně k ničemu, jsou akorát zdroj smradu a odkladiště bordelu a do dnešní doby už nepatří. Tam ať se vyrovná oblouk, což nakonec ocení… Číst vice »
Jaké odbočky?
Tak se nazývají místa,která dovolují přejíždět z 1. do 2. traťové koleje a naopak mimo stanice.Zkrátí se tím jednokolejný provoz při výlukách jedné koleje.
Jo takhle, kolejové spojky mimo stanice, nejsou to spíš výhybny?
Ne, jsou to odbočky.
Odbočky od slova odbočovat. Asi jinam ne? 🙂
Odbočka na dvou a vícekolejné trati, odkud žádná jiná trať neodbočuje, je drážní záležitost. Pokud se v tom někdo začne rýpat, drážní „odborníci“ se poserou do vejšky a budou tvrdit, že to musí být takhle a ne jinak. Má to sice opodstatnění v zabezpečovacím zařízení, ale je to velmi matoucí pro všechny ostatní. Chtělo by to jiný název, ale není zájem to měnit.
Na druhou kolej?
Jasně, místní ve Všenorech jistě oceněj, až jim půjdou zastávky k zemi a to bez náhrady (viz platný projekt). Až pak budou čekat v dešti na schodech podchodu, páč jinam se schovat nepůjde, jistě budou velebit správu železnic za snížení hlukové zátěže.
Jinak, vy jste v některé z budov za poslední dobu byl? Nebo odkud berete, že jsou plné smradu a bordelu?
Byl jsem tam naposledy před asi čtrnácti dny a bubu velmi rád, když zmizí a oblouk bude srovnán.
Mimochodem, chováš se jako naprostý kretén, takže se buď zkroť, nebo z téhle diskuse vypadni. Bylo by dobré, když se se svým výrazivem neuklidníš, aby tě odsud J. S. vyštípal.
Přesně tak.
Takový ty lidi, který ostatní nazývají kretény, a zároveň volají drába na kohokoli jiného, kdo to řekne taky…
Nicméně, nebudu se snižvovat na tvoji úroveň a pouze zopakuji otázku – vzhledem k tomu, že jsou budovy uzamčené, rád bych se dozvěděl, jak jsi zjistil, co je uvnitř. Zkus odpovědět na jednoduchý dotaz místo udávání a nemístného motralizování, díky.
Hele ušáku, já jsem tě nenazval kreténem, ale napsal jsem, že se chováš jak kretén a to je rozdíl. A za tím, že se chováš jak kretén, za tím si plně stojím.
Žel úroveň diskuse ani vy stále ne a nezvedáte.
A jak jsi tedy zjistil, co je uvnitř?
S výrazivem by bylo dobré začít u sebe. 🙂
Podepisuji, souhlas. Naprosto.
Jestli tam něco projede 145 km/h nebo 130 km/h záleží na kvalitě konstrukce GVD. Když jeden osobák předjedete na čtyřkolejce, druhý se uklidí na kusou v Mokropsích (protože tam končí) a třetí v Řevnicích, tak to není nereálné. U nás velmi málo využívanou technikou je pásmování (je možné, že by to vzdálenější obce i ocenily)… Navíc mluvíme o maximálních rychlostech v některých úsecích, celé se to dost klikatí. Průjezd Černošicemi a Mokropsy ve 130 km/h si moc neumím představit. A je škoda, že dobrý nápad občanské participace na stavebních řízeních má svoje negativní vedlejší efekty v tom, že se do… Číst vice »
Co má prosím končit na jaké kusé koleji v Mokropsích?
Jestli o tom nevíte tak ukončení vlaků v Mokropsech už je tabu. V současné chvíli se počítá s ukončením těchto vlaků až v Dobřichovicích/Řevnících na střídačku. Ale hlavním problém je, že při dané rychlosti dojede rychlík/expres dost pravděpodobně osobák do Berouna.
Prosímvás, nepovyšujte se tu vědomostma nad ty dobré lidi, co vynášejí soudy na základě špatně pochopených a navíc deset let neplatných informací :).
Toto je přesně model toho, jak věcnou podstatu totálně zlikviduje forma a nadávky. Jen tak dál.
Ta trať se stejně dřív nebo později zmodernizuje. Zbytečně zdržujete.
Musím se přiznat, že u této trati bydlím, ale omezení rychlosti také moc nechápu. Myslím, že těch 30 km/h nějak výrazně moc hluku navíc neudělá.Pokud chtějí snížení hluku, měli by spíš začít řešit, co na trati jezdí. Tipl bych si, že největší bordel udělá, když začne brzdit nějaká koženka , příšera od Die Länderbahn nebo případně nákladní vlaky, které jsou vybavené ještě kovovou špalíkovou brzdou. Docela by mě také zajímalo, jak dopadlo testovaní nízkých protihlukových zdí, o kterých jsem zde také někdy četl. Pokud vykázali nějaké výsledky tak by se také daly použít. Na druhou stranu bych neviděl to omezení… Číst vice »
Nízké stěny jdou použít jen na jednokolejce, ale navíc ještě komplikují údržbu trati. Zajímavější by spíš byly nějaké sklopné francouzské stěny, o kterých se tu psalo snad také.
Ale jistě že se dají použít i dvoukolejné, jen se to ještě řeší a testuje, proto jsem se ostatně ptal.
Největší bordel tam dělají při brzdění pochopitelně sysloidní soupravy. U ešusů je zase hlučná klimatizace. Co ovšem nechápu, tak jak došli k těm navrhovaným rychlostem 90 a hlavně 105.
Nízké protihlukovky by byly asi dobré, jen ta aplikace na dvojkolejku je jaksi problematická, pokud mluvíme o tom, co je třeba v Hlubočepech.
Ano na Bdmteeo 296 jsem zapomněl, ale doufám, že ty u nás moc dlouho páchnout nebudou. Co se týče klimatizace City Elefantů, tak jsem někde četl, že by se to prý dalo nějakou úpravou vyřešit. Tak snad při jejich kompletní modernizaci, až se bude řešit, aby mohly jezdit pod 25kV 50 Hz.
Zapa: ta čísla vycházejí z toho, jaká vmax se dá nacpat na současnou stopu. A o zachování současné stopy jde obcím proto, že v rámci projektu je stopa na více místech o pár desítek cm šoupnuta za cenu demolic, které se obcím nelíběj.
Demolic vysloužilých drážních objektů na drážních pozemcích, nebo i něčeho jiného?
To je zcela irelevantní dotaz. Obce jsou účastníky řízení a využívají svá práva, jako by to na jejich místě udělal kdokoli. Tedy může se jim nelíbit tu demolice, tu zlikvidování návsi, ale gró toho, co se vám snažím vysvětlit, spočívá v tom, že to jsou všechno věci, se kterými musí SŽDC při reko počítat a nedivit se, že se obce ozvou. Ani vy si nemůžete bez souhlasu příslušného stavebního úřadu zbourat chalupu na svém pozemku, i když je vaše, žejo…
Ovšem není jen právo na straně obce, jak si Ferenc Futurista myslí. Majitel objektu všenorských čekáren také může se svého práva domáhat a požadovat zbourání těchto do budoucna nevyhovujících a hlavně zcela zbytných objektů.
To samozřejmě může, ale musí na to mít povolení, které právě do určité míry ovlivňuje obec (tuplem, pokud má stavební úřad). Jinak, i tu zbytnost musí na straně SŽDC někdo odůvodnit…
Nemusí se žádná zbytnost odůvodňovat. Pokud majitel na svém pozemku chce zbourat nějakou stavbu, která není památkově chráněná a předloží vše, co právní normy požadují, tak stavební úřad povolit zbourání musí. Prostě dá ve stanovené lhůtě razítko a pokud se bude ošívat a chtít ho dát nebude, tak je to na žalobu. Holt pak soud rozhodne a milý stavební úřad se dozví, že si nemůže dělat jen to, co se mu momentálně chce a na co tlačí nějací místní politikové.
To se samozřejmě pletete. Pokud taková stavba přímo sousedí s cizím pozemkem, může majitel tohoto pozemku házet vidle vcelku stejně, jako při stavebním povolení. O pravomocích jakéhokolistavebního úřadu zdržovat jakoukoloi stavbu či demolici nemluvě…
Jenže z toho, co píšeš, je akorát vidět, že máš oslí uši – pozemky okolo obou budov zastávky jsou ve vlastnictví České republiky a právo hospodařit s nimi má SŽDC. Na to, abys tohle zjistil, si musíš otevřít katastrální mapu a podívat se do ní. To jsou ale věci, které ti unikají a nediv se, že že z tebe skoro všichni mají všichni srandu, když odmyslím že jsi se svým výrazivem vyloženě na přesdržku. Mimochodem, stavební úřad nemůže jen tak něco zdržovat. Pro vše musí mít nějaký důvod, který má oporu v právních normách. Ale to by snad člověk velkoformátu… Číst vice »
ze vam zasahuju do diskuse, ale nema roli stavebniho uradu na draze drazni urad?
Pochopitelně má. Jenže i on se musí držet v mezích právních norem stejně jako stavební úřad v jakékoliv obci. Tady jde obecně o princip, který přechytřelý Ferenc Futurista zcela odmítá pochopit.
>(tuplem, pokud má stavební úřad)
Kéž by už konečně proběhla reforma stavebního práva. Přenesená působnost v oblasti staveb je jedna z největších příšerností, kterou zákonodárce vymyslel.
Obávam se že v případě nízkých protihlukových zdí to zůstane navždy jen u několika testovacích miniúseků.
No já jsem se spíš právě ptal, jestli už nejsou nějaké výsledky z testování těchto nízkých protihlukových bariér. A pokud výsledky jsou a dokonce pozitivní, tak bych to rovnou zanesl do projektu všude, kde je to potřeba. Postavit to pouze jen na nějakém testovacím úseku a až pak na základě výsledků rozhodnout o dalším postupu, to by v ČR skutečně nemuselo dopadnout dobře.
Testuje se, a řeší se, jak vyřešit díl konstrukce mezi kolejemi… jak to dopadne, je zatím ve hvězdách.
jak to dopadne, je zatím ve hvězdách.
No tak to je si s optimalizací tratě 171 za Radotínem v lecčems podobné.
taky jsem nikde nezaznamenal vylozene presvedcive vysledky absorberu a nizouckych sten.
muzou je vyzkouset, ale jakmile nekde hluk presahne hygienicke limity, to stejne budou muset vyresit stavbou vysoke zdi.
Nebylo by špatné právě na úseku Smíchov – Radotín použít v místech pěší dostupnosti různá protihluková opatření (od stávajícího stavu trati po vysoké betonové stěny), aby se zájemci na vlastní smysly přesvědčili jednak o účinnosti jednotlivých způsobů a zároveň o jejich vzhledu nebo možná raději nevzhledu. Informační tabule by byly už jen pověstná třešnička na dortu. 😁
Při současné hustotě spojů na tomto úseku by člověk za odpolední vycházku získal přehled jak ktere opatření funguje a vypadá a navíc by udělal něco pro své zdraví.
PHS ale nikdo až na pár marginálních kazišukú)v údolí Berounky nechce…
To nechce nikdy nikde, ale norma je norma, nicméně jste asi příspěvek Honzy D. nepochopil.
O to, co jsem pochopil, nemějte péči. Jinak, norma je sice norma, ale faktem je, že v projektu reko 171 je PHS opravdu poskrovnu, takže ona ta norma asi jde vyložit i jinak než ve směru na Benešov…
Samozřejmě, dneska už nejde nikdo tak okatě na ruku projektantům a stavebním firmám, neb novináři by ho za to usmažili za živa a to je zcela v pořádku. Jenže trať na Benešov se rekonstruovala přede cca 15 lety a projekt je ještě alespoň o pět let starší. Takže třeba místo rychlých výhybek máme protihlukové stěny… Ale až na PHS dopadla trať 221 dobře, udělalo se maximum toho, co udělat šlo.
Ano sice už nikdo nejde tolik projektantům, stavebním firmám a dodavatelům dílů PHS tolik na ruku, přesto kdyby SŽDC chtěla tak dále tlačí na zmírnění protihlukových limitů. Zde se pak dostává do křížku min.dopravy s min. zdravotnictví, kde všichni vykazují činnost.
Jojo, nevzdávají se a svojí (ne)činnost maskují jako činnost pro dobro člověka. To je normální stav ve státní správě. Osobně jsem rád, že dnes už lze zčeřit stojaté smradlavé vody na MD a SŽDC tak, že neprojdou gigantické PHS na trati 171 a neprojde ani pozlacená koňka mezi Plzní a Domažlicemi (částečně jednokolejná trať s vmax 60 – 160 km/h a s velkým množstvím PHS atd.). Někdy je prostě lépe i delší dobu počkat, než aby něco někdo zmrvil tak, že si z toho budou ostatní drbat hlavu dalších padesát let. Na druhou stranu, na trati 221 se provedené optimalizaci… Číst vice »
Já bych na tu trať nešahal, poslední romantika u Prahy.
Ale vážně. Není mi jasné, co přesně si starostové od omezené rychlosti slibují a kde k těm číslům přišli. Nižší hluk? Bojí se vzdušných vírů? Katastrofických srážek na přejezdech? Rychlost sama o sobě není nic, do čeho by měli mluvit.
Ano, poslední pěkná trať kolem Prahy.
Tak to asi bude souviset s těmi přeložkami..
Obcím vadí zejména to, že předloženy projekt je klasická tragická SUDOPí hrůza vzor 1994, naprosto nerespektující cokoli.
Děkujeme za podrobné a erudované vysvětlení slabin aktuální verze projektu, hned jsme chytřejší.
Myslíte, že tato diskuse dává prostor k proobrání tématu, které ja na hodiny? Najděte si třeba dokumentaci pro stavební řízení Smíchov – Radotín (chytrej jste na to evidentně dost) a mrkněte se, jak bude vypadat „vylepšená“ stanice Radotín, nebo vlastně celej průchod trati Radotínem. Pak možná pochopíte, o čem mluvím i bez sáhodlouhého vysvětlování, kterému jste už teď připraven nerozumět.
A co jsi nám tím chtěl říci? Ovšem odkopal jsi se dokonale, o rekonstrukci Radotína nevíš nic a jen tu nesmyslně plácáš.
Jestli nevidíš, co je na reko Radotína v roce 2019 špatně, těžko ti vysvětlit vlastně cokoli. Nebo že bych ji narozdíl od tebe viděl?
„vsechno je spatne, nereknu vam co, ale jestli nejste kreteni, musite to videt stejne“ 😀 lol!
nick „ferenc futurista“ neni nahoda, ale program.
Jedná se o strategickou stavbu celostátní důležitosti, která bude mít větší ekonomický význam než všichni obyvatelé těch 11 dědin dohromady. Tudíž je v pořádku, že budou poslání tam kam patří.
no a proc nezacit stavet tunel hned a tuto trat jim pote zrusit? vzdyt tam stejne zadny vlak nechteji, pac je rusi!
Ano proč nezaplnit dálnice ještě víc, že? Kromě toho když dám vaše výlevy pryč, jak dlouho myslíte, že se bude stavět tunel Tachlovice? Jedno vím určitě, bez nějakého většího zásahu by se trať dříve rozsypala, něž by byl tunel.
Ani jeden z vás naprosto neví, o čem mluví.
Ale pán ví vše a všemu rozumí. Takový ch máme plné hospody.
Né, pán tu bydlí a vývoj projektu na reko sleduje asi 20 let. Proto o tom pochopitelně, narozdíl od nebožáků, kteří se dnes po ránu vyhrotili nad jedním titulkem, neví vůbec nic….
Hlavně že to ví ten, co zneužívá pseudonym legendárního herce Františka Fialy.
To jste myslel sebe, že?
Tebe musí hrozně mrzet, že mi to můžeš vomínusovat jen jednou, co?
Zase mluvíte o sobě?
No jo Praha je dědina. No já vám teda neví, ale mám takový pocit, že tam bude jezdit víc osobáků než vlaků dálkové dopravy a nákladních vlaků dohromady.
Přátelé, prosím, uvědomme si, že již nežijeme v totalitě. Nežijeme v době, kdy „smrt jedince je tragédie a smrti milionů statistika“. Nežijeme v době, kdy si jedna skupina lidí může protlačit cokoliv bez ohledu na jiné lidi. Nežijeme v době, kdy zacpáváme kritikům ústa, protože se nám to tak hodí. Nelze se divit, že lidé jsou čím dál víc naštvaní, když jim jiní lidé říkají „že raději nemají mít práva, nemají myslet, mají držet hubu a jít s davem“. Jestli jste na danou problematiku expert, tak jim běžte vysvětlit, jak modernizovaná trať při zvýšení rychlosti nepovede k většímu hluku. Já… Číst vice »
„Nežijeme v době, kdy si jedna skupina lidí může protlačit cokoliv bez ohledu na jiné lidi.“
Fakt? A není zrovna tohle příklad jak dvě prťavé vesnice omezí tisíce (spíše statisíce) lidí?
Samozřejmě. Každý hájí svoje zájmy. Kdyby Vás soused postavil heliport, pochybuji, že budete jen tak přihlížet. A taky to nejspíše pomůže více lidem, než kolika to uškodí…. A tím neříkám, že se ta trať nemá na tu rychlost postavit. Ale má se s místními komunikovat, a snažit se to udělat tak, aby negativní dopad na ně byl co nejmenší.
čím že budou omezeny ty statisíce lidí? že nebudou v plzni o 115 sekund dříve? Jasný, ty dvě minuty za zmrvení celýho dolního Poberouní fakt stojej!
No stahovat rychlost Praha-Plzeň pod hodinu je docela žádoucí..
O tom žádná, ale to se holt bude muset postavit jiná trať. Neb ta lochneska kolem Berounky půjde – a to za cenu enormniích ekonomických i dalších nákladů – zrychlit jen zcela nepatrně. Aneb „přes Všenory to prorvem 140, abysme za Třebaní zpomalili na 80….“
a nekolik vysiracich „sdruzeni“ blokuje stavby dulezitych celku??? kdepak, to se tu asi vubec nedeje!!!!
Jsem sice taky laik, ale už jen z osobní zkušenosti mohu zcela jistě říct, že i při zvýšení rychlosti na 140 km/h se hluk sníží při použití moderní technologie, bezstykové odpružené kolejnice atd. Navíc nikdo neříká, že tam všechny vlaky přeci budou jezdit maximální rychlostí. To, že trať bude mít rychlostní rezervu je dobré pro expresy apod., ale většina vlaků bude příměstská.
Bezstyková kolej je tam už teď.
… bezstyková kolej ale na pevném upevnění a starých pražcích s méně přesnou geometrií = hlavní tvůrce hluku (a také nepohodlí – Pendolino vjíždící do tohoto úseku připomíná pocitem vjezd osobního automobilu někam na polní cestu). Osobní vozy (Bdpee, Bmz) s lepším tlumením nerovností zase nejsou extra zážitkem do Ejpovických tunelů z důvodu absence tlakotěsných skříní.
No to pevné upevnění, to tam je, no. Hlučné to je, nepohodlné už moc ne. Stejně asi jde hlavně o přeložky, než o hluk.
nezijeme v totalie, nicmene zijeme v dobe, kdy jedna skupina lidi (i kdyz je minoritni) muze protlacit cokoliv. bohuzel podivejte se na vysledky voleb (procenta) a podivejte se kolik kdo ma mandatuu (procenta) ta nelinearita je velmi patrna. vynalez soudruna Zemana a soudruha Klause starsiho. A soudruh Zeman nazorne predvadi kterak ucpat kritikum usta a volne „manipulovat“ s pravdou.
Ne, že bych to nečekal tolik negativních reakcí, ale překvapuje mě ta agresivita. Já naopak obavy místních naprosto chápu a rozhodně nejsou iracionální. Na druhou stranu chápu i požadavek na rychlost. Proto je opět potřeba najít vhodný kompromis, tedy pokud možno vybudovat takovou trať, která bude ve vztahu k okolí tichá, nebude esteticky ohavná a bude zároveň rychlá. Řeči o tom, jestli stál první barák nebo železnice jsou úplně mimo, protože když se ta železnice budovala, projelo tam několik vlaků za den rychlostí šneka, takže žádný větší hluk to nenadělalo.
Zvýšená rychlost nevadí kvůli hluku (možná pár zoufalým stěžovatelům, ale rozhodně ne obcím), problémem jsou zejména hodně ignorantské demolice, rušení přejezdů apod., které načárali tragédi zs SUDOPU chovající se tak jako by kreslili dráhu přes liduprázdnou prérii. Nu, a esli by to všechno navíc mělo být jen kvůli tomu, aby se na pár let zrychlila o 2 minuty doprava mezi Prahou a Plzní, protože stavba nové trati je z kapacitních důvodů zcela nevyhnutelná, není snad těžké pochopit, že obce vidí cenu, kteriou by měly bez jakéhokoli přínosu pro sebe samotné zaplatit, jako nesmyslnou. Faktem je, že obce u Berounky naopak… Číst vice »
Až do druhého odstavce jsem vám za to chtěl dát plus, ale pak jste to zcela v duchi vaší osobnostní poruchy pohnojil. Akorát proti sobě poštváváte lidi a efekt je přesně opačný, než zamýšlíte. Nevím kolik lidí vám to bude muset říct, než vám to dojde. Nedělám si ale iluze, že na základě svého komentáře k tomu poznání dospějete. Na to jsem u vás pravděpodobně až moc velký idiot a tupec 😉
Nedojde.
Víte, ono když máte mezi přáteli spoustu lidí, kteří za místní samosprávy tlačí na reko železnice, a celý ty léta čtete stokrát vyvrácené lži o tom, jak tu obce reko blokují, tak prostě dospějete k nějakým (nelichotivým) závěrům. A to nejen o svéprávnosti lidí, kteří tyhle lži neustále opakují, ale bohužel i o obecné úrovni chápání fungování státní moci a samospráv. Jestli se v tom, co jsem napsal, poznáváte, je mi líto, za mne patříte rozhodně k tomu soudnějšímu, co se tu v diskusi vyskytuje :).
Ano, máme jiný názor než vy. Smiřte se s tím. Chceme co nejrychleji modernizaci trati. Vás nezajímají 2 minuty do Plzně a máte k tomu svůj důvod. Nás nezajímá váš přecitlivělý vztah k návsi a také k tomu máme svůj důvod. Trať se prostě zmodernizuje a tím to hasne.
Při vzetí do úvahy všech faktorů ty argumenty ohledně rychlosti iracionální jsou. To, že z neinformovaného úhlu pohledu se zdají být racionální, neznamená, že se k nim musí přihlédnout.
Když jim nevadí současný hluk, tak až se tam daj nový koleje s pružným upevněním, tak ani nepoznaj, že jede vlak.
Jednu výhodu by vyhovět požadavkům mělo, mimo to, že by to snáz prošlo přes obce – nedosáhlo by se časů v SP Praha – Plzeň, čímž by se zvýšil ekonomický přínos tunelu na úsporu času o cca 4-5 minut. To znamená větší rezerva přepínacích hodnot, a, přestože mi tuším cca 7 % ERR varianty C přijde dostatečných, míň prostoru pro SŽDC a CK MD se z tunelu vykroutit.
No centrální komise MD a SŽDC se klidně vykroutit může, ale snad každému rozumnému člověku musí být jasné, že pokud se ten tunel nepostaví (ideálně varianta C), tak jde železniční spojení Praha – Plzeň – … do kopru.
*mohou
Já si myslím, že je mnohem lepší a levnější, kdyby Babiš vyřadil legislativně u železnice tyto samozprávy z kecání.. Nemají do toho co kecat. Je to v původní stopě je.. Je to tam 150 let je.. Je železnice nejekologičtější je.. Byla ta trať od jakživa pro nákladní.. byla.. Si neměli tam tu nemovitost kupovat, ale měli si ji koupit v někde v zadku na kopci a jezdit busem.. Jestli si někdo myslí, že republika za ně bude stavět za 50 mld tunel, dávát 13 krát víc.. a jim tam milostivě pak budou jezdit jen jejich požadované příměstské vláčky, jak chtějí… Číst vice »
Tyhle furt dokola omílané „argumenty“ nejsou o nic méně blbější než ten požadavek starostů na rychlost. Jsou to snad ti samí lidi jako před 150 lety? Je tam ten samý provoz? Lidi v dálkových vlacích mají nějakou vyšší hodnotu, zvlášť když se nejspíš sami ve svém okolí chovají úplně stejně?
Jasně, Vůdce všechno vyřeší…. jinak, to, co píšete, svědčí jasně o tom, že naprosto nevíte, co se tu kolem trati děje, ale co by člověk čekal od lisdkého odpadu z ANO, žejo…
jan: Jen tak na okraj: co všecko ještě chcete, aby za Vás a občany volené samosprávy vyřešil Babiš? Až si přečtete debatu, zjistíte, že problém není v rychlosti, ale v humpoláctví projektanta a necitlivosti modernizace v porovnání s přínosy. A jakpak by to asi ten Bureš vyřešil, pokud autorem projektu je SUDOP a jeho obecná afinita k vládnoucí nomenklatuře?
Tady by mělo být řešení: zadat nový projekt s vedením trati PŘESNĚ v původní stopě. Jako se dělaly koridory v devadesátkách 🙂
Skoro si připadám jak v 19. století, kdy starostové taky protestovali proti železnici a ta tak díky tomu vede i několik km od měst… Holt jak řekl Einstein: „Lidská blízkost je nekonečná.“
oprava: ne blízkost, ale hloupost
To jsou ty autom. opravy na mobilu…
Ubezpečuji vás, že žádný – opakuji žádný – ze starostů (ergo samospráv) mezi Prahou a Berounem nemá ani náznakem nic proti železnici.
Rozdíl mezi genialitou a hloupostí je, že genialita má své hranice.
A proto se dnes malují přeložky opět několik km od měst, a není to primárně těmi starosty…
To je fakt banda idiotů. A ať mě klidně smaže správce stránek.
To víte, to je tak, když někdo vychází ze současné hlučnosti a neuvědomuje si, že po rekonstrukci se výrazně sníží. Ale chtějme po lidech komplexnější uvažování… To je pro některé téměř nadlidský výkon 😉
A není v těch zásuvkách nějak moc voltů páni starostové? 180V musí stačit. Hned budou ty sekačky, cirkulárky o dost tižší a vo to jde, ne?
nebudou… mnoho jich je na benzin
Zmíněným starostům resp. obcím zrušit stanice a zavést autobusy ať se kodrcají do Phy 2 hodiny.
Díky zmíněným starostům, kteří mimo jiné léta marně volají po rekonstrukci zchátralé trati, je údolí dolní Berounky jediným souvislejším ostrovem civilizace západoevropského střihu v celé naší zemi.
Fascinuje mě, že rychlost +- 120 km/h, kterou považuji za rozumné absolutní MINIMUM po rekonstrukci, považuji starostové za příliš rychlé a navrhují zpomalení… To mi přijde jako postoj obce Studenec při stavbě současné trati 240 Brno – Jihlava, tehdy Českomoravské transverzálky. Dnes je železniční stanice několik km od středu obce.
Já bych je asi znovu nevolil, protože vlastně chtějí, aby lidé jezdili např. z práce domů DELŠÍ DOBU.
Nebojte, oni těch pár hlasú od šoutošú oželí a naprostá vetšina lidí co je volí ocení ten klid. Problém je v tom, že stavbu, která svým významem výrazně přesahuje dané obce, mohou tyto tak zásadně ovlivňovat. O lokálkách mají rozhodovat kraje, o hlavních tratích ministerstvo. Obce se pak mají vyjadřovat k takovým věcem, jako je umístění zastávek, protihlukové zdi apodobně.
Co je divného na tom, žře se můžete vyjjadřovat k tomu, co vám chce někdo stavět „přes zahradu“? Líbilo by se vám, kdyby si váš soused mohl postavit naprosto co libo, a vy jste k tomu nesměl říci vůbec nic, protože vyjádřit se může kraj?
Pokud se bude moct vyjadřovat každý ke všemu, nepostaví se nikdy nic. Při stavbě dálnice taky vlastníka vyvlastníte a je jedno co si o tom myslí. Základní dopravní síť se proto musí řešit na úrovni, pro kterou slouží. Tato trať je celostátního významu, proto musí rozhodovat stát.
Vám se muselo za boševika žít bezvadně, co?
Vážení obyvatelé a starostové. To fakt myslíte vážně? To je fakt těžký úlet. Mít požadavek na zpomalení veřejné dopravy. Uvědomte si, že železnice tam byla dříve ve většině případech, než vaše baráky. Taky si uvědomte, že se to nestaví jen pro vás, ale i pro ostatní daňové poplatníky, kteří cestují úplně jinam a ne, aby kochali pohledem z pomalu jedoucího vlaku na vaše vilky. Staví se to pro budoucí generace. Co se nepostaví teď, tak se nepostaví dalších 50 let.
Vzhledem k velkému počtu zastávkových osobních vlaků vůbec nevadí, že maximální rychlost pro osobní vlaky bude „jen“ 105 km/h. Nechal bych to být, obce se nažerou a železniční doprava zůstane celá a naopak jí ještě přibude. Nemá smysl obce dráždit, soustředil bych se na co nejrychlejší projednání a co nejdřívější zahájení celé stavby od Radotína do Berouna. Současná trať je paradoxně v nejlepším stavu, v jakém kdy byla, ale dodělává hlavně zabezpečovací zařízení a také neexistence odboček mezi Radotínem a Dobřichovicemi velmi rdousí provoz při jakékoliv výluce. Pro budoucí generace je zmíněný tunel a můžete jen poděkovat rozmlsanosti některých osob,… Číst vice »
Ten rychlostní limit je samozřejmě kravina, ale tenhle ohraný argument, že železnice tam byla dřív, je taky kravina. Protože když si tam ty baráky stavěli, tak byla NĚJAKÁ intenzita provozu, NĚJAKÁ skladba vozového parku a s tím do toho šli. A kdžy za 100 let je intenzita x-násobnná, rychlost a hlučnost spučasných vozidel taky x-násobná, tak se nelze divit, že to začne někomu vadit. To je jako u nás, taky bydlíme u dráhy u Lovosic a najednou tam začaly jezdit rychlý nákladní expresy, který i přes protihlukové stěny (které jsou tam naprosto k ničemu) dělají značný hluk a hlavně vibace.… Číst vice »
Naopak, oproti dobám parních vlaků je dnes hlučnost mnohem nižší. Bezestykové koleje, odpružené koleje, protihlukémé stěny (i ty nízké), elektrické vlaky, lepší podvozky.
Jak kde. Rekonstrukce, jak píšete, neproběhly všude.
Ale zde rekonstrukce proběhnout má. Proto je třeba osvěta. Ti lidi možná ani nikdy nebyli u jiné trati a znají jen tu svoji.