SŽDC ukončila rekonstrukci podorlické trati z Týniště do Broumova

Stanice Náchod dostala nové zabezpečovací zařízení. Autor: SŽDCStanice Náchod dostala nové zabezpečovací zařízení. Autor: SŽDC

V Královéhradeckém kraji tento týden skončila po roce a čtvrt přestavba trati Týniště nad Orlicí – Broumov. Tím také skončila

V Královéhradeckém kraji tento týden skončila po roce a čtvrt přestavba trati Týniště nad Orlicí – Broumov. Tím také skončila výluka, oznámila Správa železniční dopravní cesty v tiskové zprávě.

Stavbu provedlo sdružení firem Starmon, Eurovia, Chládek a Tintěra Pardubice a GJW Praha, které v tendru zvítězilo s cenou 898 milionů korun bez DPH. Podle dřívějších vyjádření SŽDC by se doba jízdy měla zkrátit až o 16 minut, podmínkou je ale nasazení nových vozidel.

V rámci modernizace bylo nahrazeno stávající zabezpečovací zařízení novým, které je možné dálkové ovládat. Rekonstrukcí železničního svršku a spodku došlo k odstranění trvalých omezení rychlosti. Proběhla také oprava vybraných mostů a propustků a byla vybudována nová nástupiště.

„Každý – byť dílčí – krok nám umožní zvýšit četnost vlakových spojů i jejich zrychlení. A přestože jsme touto investicí do tratě z Týniště nad Orlicí do Meziměstí získali zrychlení v řádu několika minut, v celkovém kontextu není bezvýznamné,“ uvedl dopravní náměstek hejtmana Martin Červíček.

Práce probíhaly především v úseku Opočno pod Orlickými horami – Hronov, celková délka revitalizované trati je 28,6 kilometru. Mimo tento rozsah zasahují pouze úpravy kabelizace a dílčí úpravy stávajícího technologického zařízení přejezdů.

Tagy SŽDC Top trať Týniště nad Orlicí - Broumov
56 komentářů