SŽDC ukončila rekonstrukci podorlické trati z Týniště do Broumova
Stanice Náchod dostala nové zabezpečovací zařízení. Autor: SŽDC
V Královéhradeckém kraji tento týden skončila po roce a čtvrt přestavba trati Týniště nad Orlicí – Broumov. Tím také skončila
Ještě upravit grafikon,aby osobní vlaky Nachod-Rychnov půlhodinu neprostáli . Pak už by to byla velká konkurence pro autobusy.
Nemluví se o zvýšení rychlosti. Takže hlavně že euronastupiste.
Vem si brejle: Rekonstrukcí železničního svršku a spodku došlo k odstranění trvalých omezení rychlosti.
A rekonstrukce železničního svršku a spodku znamená zvýšení rychlosti? Dost bych o tom v čr pochyboval. Spíše uvedení do starého návrhu. Na původní rychlost.
Nebylo by špatné pustit so do rekonstrukce trati 210 minimálně do Vraného nad Vltavou. Nebo aspoň nasadit kapacitnější vozidla….
A co to má společného s článkem? 🙂
Ja jenom, když jsme u těch oprav…..
Jenže Stavební správa je už teď přetížená a je podstav zaměstnanců. Druhá věc je taky to, kolik se toho reálně udělá, neboť se začínáme bavit o stovkách mld Kč do žel. infrastruktury.
To je pravda, ale určitý komfort je potřeba všude. Naopak máte pravdu s tím, že je přetížená, ale že by se dohromady jednalo o stovkách mld. Kč bych neřekl….
A co na trati 210 chcete vlastně rekonstruovat? Proti stavu na začátku století, kdy se doslova rozpadala, je úsek Praha-Vrané v luxusním stavu – trať (je tam snad i bezstyková kolej), stanice opravené většinou i s perony 55 cm, zabezpečovačka… Chtělo by to spíš vyměnit vozidla (=dopravce), plus se povedlo trochu ještě někd zdvojkolejnit…
Ano přesně tak některé zastávky by se mohly zdvoukolejnit( viz. Pha-Kačerov a Luka pod Medníkem). Jinak pražce jdou vyměneny skoro v celé trase a to dělá občas problémy. Elektrifikace by taly neuškodila, e to bych chtěl moc. Jinak toto je dost vděčné téma na spousty hodin a i když se mnou tady někdo nesouhlasí, jsem rád, že se mnou tuto nebatu vedete
Jako pozitivní vidím, že stavba je dokončená a bude se jezdit, na rozdíl od trati přes Jaroměř, kde se další několikaměsíční výluka s „nadšením“ očekává a pro velký úspěch bude v příštích letech zopakována při realizaci následujících projektů.
Revitalizace tratě Týniště – Broumov je jen promarněná příležitost pro moderní železniční dopravu. Mrzí mne, že pan Červíček uvádí, že revitalizace umožní zvýšit četnost vlakových spojů i jejich zrychlení“, když ví, že to není pravda. V Královéhradeckém kraji SŽDC investovala za poslední roky do infrastruktury více než 7 miliard. A zrychlení? Kde je avizovaná 1 hodina mezi Hradcem Králové a Trutnovem? Ani po dokončení žst. Jaroměř a nasazení nových vozidel to nebude možné realizovat. Proč nelze zavést přímé vlaky Hradec Králové – Broumov o které měl kraj zájem? protože je nedostatečná kapacita revitalizovaných tratí. Nelze ani dělit a spojovat motorové… Číst vice »
Asi je hlavní chyba v tom, jak se tyto akce představují veřejnosti. Všechno to jsou takové spíš rekonstrukce, od kterých se dají očekávat dílčí zlepšení typu eliminace propadů rychlosti a lepší perony, ale nic víc.
Trutnovská větev je celkem dobrá regionální trať, ale nikomu se nevyplatí to tam rovnat na vyšší rychlosti. Broumovská větev se nikam nepohne bez vysokovské spojky a Náchod-Týniště se mohlo nechat dožít a pak zavřít, trať má po cestě jediné větší sídlo a tomu neumí nabídnout pro nejdůležitější směr. Náklady taky mizérie, tak co s tím…
Je vidět, že na tom konci se ví jen o Praze, HK a Pce… Co spojení na Moravu? Kratší a rychlejší trasou přes Týniště Choceň? Ranní pondělní cesta z Mezára do Brna přes Choceň zabere jen 3.5 hodiny s jedním přestupem. Proti tomu přes HK, Pce na něco málo přes 4 se 3 přestupy a to vám něco nesmí ujet – a nemluvím o zbytečném čekání ve Václavicích nebo v Náchodě. V těch končinách lidé také jezdí i jinam!
No principem železnice je rozvíjet a udržovat silné a kvalitní páteřní tratě, ne garantovat právo jet všemi směry vlakem.
Do autobusu z Náchoda do Chocně by se vás pět, co jedete na Moravu, asi nevešli, že? 🙂
Nemáte-li dostatek informací, bude lepší příspěvky nekomentovat. Frekvence cestujících využívajících Sp vlaky do Chocně a spojení na Moravu je podstatně větší. Rychlké autobusové spojení z Náchoda na Brno bylo dávno zrušeno. Spěšné vlaky do Chocně jsou velmi dobrou alternativou pro Broumovský výběžek, jak se dostat celkem rychle s minimem přestupů na Moravu! Proto bude od prosince téměř zdvojnásoben počet těchto spěšných vlaků.
Teď už je to jedno, do tratě se investovalo, tak vám přeju, abyste si ji na maximum užili. 🙂
Do kolika autobusů?
Vlak bývá docela plný. Jízdní doba je cca 60 minut. Po silnici je to zhruba 60km, autobus by to jel déle. A až proběhne rekontrukce Týniště – Choceň, tak to bude ještě rychlejší.
Problém se spěšnými vlaky do Chocně je v minimálním přestupním čase v Chocni. Když vám ujede přípoj, nic jiného než rychlík v Chocni nestaví. Celkem luxusní krátká jízdní doba je vykoupena rizikem nepřípoje v Chocni. A že ty nepřípoje v obou směrech jsou časté není pochyb.
V prípade ujdenia prípoja v Chocni sa tam pomerne štandardne vie nechať mimoriadne zastaviť railjet.
Casto se mi stavalo, ze tam R z Prahy cekal a kdyz odjel, tak osobak do trebove cekal a tam uz to jde. Nebo jak se pise – mimoradne zastavil RJ/EC, ale to se muselo uz resit ve vlaku s pruvodcim, ktery to musel obvolat – pro jednoho nezastavi. Jinak nejsem proti drobnemu zvetseni prestupniho casu – 4 minuty je preci nekdy malo 🙂
Jak moc by tomu pomohla druhá kolej Hradec – Choceň? Čekáte mezi Týništěm a Chocní na křižování? Jestli ano, tak jsme doma.
To je super, jakožto jediný cestující do Brna máte lepší spojení 🙂
To je dosť hlúposť. V prípade spešňákov väčšinou na rýchlik do Brna prestupuje prakticky celý vlak.
Ano většina cestujících, protože nemají jinou možnost, jak se z Chocně dostat do České Třebové, kde hodně cestujících přestupuje na vlak směr Olomouc a dál. Těm zastavení RJ do Brna opravdu nepomůže. Navíc toto opatření záleží jen na dobré vůli síťového dispečera, není to bohužel pravidlo.
Jel jste nekdy z tech koncin na Moravu? Asi ne, jinak byste toto netvrdil. Ale ani pan Hecko, ani pan Cervicek.
Představte si, že mnohokrát.
Tam treba ale hľadať problém aj v tom, že MD možno až nadbytočnou striktnosťou zakázalo montovať iný typ VZ než ETCS (ušiel tomu akurát úsek Předměřice-Smiřice), bez ktorého tak nejde zvyšovať nad 100km/h.
Problém bývá mnohdy i v tom, že Centrální komise MD neschválí SŽDC projekt, protože se úředníkům na MD zdá že moc penez. Jenže za levno kvalitu nepostavíte, že? Tzv investiční akce tak mnohdy jsou spíš opravné práce, neboť technické parametry se moc nemění. Sice nezdám tam ten konec, ale tipuju, že největší problém zde činí hlavně skutečnost, že se jedná o jednokolejnou trať.
Zpochybňujete ETCS? Považujete za správné, že by se mělo podporovat zabezpečení, které umí méně než ETCS? ETCS nestojí moc, je to v podstatě pakatel. Jen tandem DS SŽDC a AŽD z toho udělal drahou záležitost. Drahé to je, když se to navazuje na zastaralé zařízení mechanického (i to jde) nebo reléového typu. Když už je to elektronického typu, tak už to není takový problém a už je to v podstatě jen o přístupu k němu. Zatímco např. Siemens svá elektronická stavědla konstruuje tak, že ETCS je integrovanou součástí stavědla, AŽD volí odlišný způsob – formou nadstavby elektronického stavědla se všemi… Číst vice »
Viete vôbec niečo o tom, ako to ETCS (a zvlášť level 2) funguje, alebo to len strieľate od boku?
Co se tady dneska člověk nedozví… 🙂
Kde myslíte to „tam“? Podívejte se na tabulku rychlostí od Dušana níže, mezi Týništěm a Václavicemi vede trať celkem nenáročným terénem mimo zástavbu a stovka je tam na 700 metrech. Problém, o kterém mluvíte, v tomto případě neexistuje.
S provozem dál nejen do Otovic, ale zejména do Polska je asi nějaký problém?
S provozem do Otovic je problém v minimální frekvenci, pro kterou se IREDO nechce objednávat vlak a SŽDC zase rekonstruovat nějaký rozpadající se propustek (důvod omezení provozu před 10 lety).
Do Polska je potenciál i na nákladní dopravu (z Polska do Polska zkratkou) proti tomu se staví Otovice, kterým by za záhumenky jezdil vlak. Těžká věc.
Je-li to tak, co s tím? Leda tak neobjednávat jim tam autobus, když mohou mít zajištěnu dopravní obslužnost mezinárodní železniční tratí … tak si ho objednají sami, nebo budou jezdit auty, viníkům to bude jedno a nevinní to odnesou.
Nebo by se mělo vycházet z toho, že tam ta trať už prostě dávno je … ale jde o to, jestli je to v současnosti politicky a právně průchodné.
Úsek mezi místem, kde ještě leží koleje, a hranicí, byl převeden na obec Otovice. Jedná se o necelé 2 km…
Trať fyzicky ani právně neexistuje, takže by to bylo kolečko odkup / ÚR / SP jako u každé novostavby…
Tak to je peklo. Pak se divíme, že všechno vozí kamiony po úzkých silničkách a někteří se i rozčilují, proč ještě nestojí dálnice (čili další zábor a provoz s ještě více negativy).
Františku, takováhle pomalá železnice nemá šanci proti kamionu. Jestli chceš vozit kontejnery vlakem, tak to musí být elektricky, nejméně 80 km/h, na vzdálenost alespoň 300 km, alespoň 1500 tun na vlak. Vozit čtyři palety vlakem do sousedního města je nesmysl. Nákladní auto to zvládne levněji a spotřebuje míň nafty, než když bude lachtan strkat 4 vagony ložené z poloviny.
Odkud a kam by ty vlaky přes Otovice jezdily? Z Německa do Horního Slezska tudy rozhodně ne, když je o kus vedle rychlá dvojkolejka. Z Horního Slezska do Čech? Proboha proč? Přes Olomouc je to o nejmíň o 6 hodin rychlejší.
Na polské straně o dostavbu trati usilovala hlavně firma Strateg Capital, která má v Tłumaczówě rozsáhlý fungující melafyrový lom. Kámen se odtud vozí na silniční stavby.
Poláci odhadli zásoby kameniva na kopci Gardzień na 160 milionů tun a 60 let těžby. Předpokládali, že denně v průměru naloží čtyři soupravy vlaků, každou o váze 1 600 tun.
Zdroj: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/obnova-zeleznice-otovice-tlumaczow.A130416_224222_hradec-zpravy_tuu
Změna starého českého přísloví: už ne Machovský trdla, ale OTOVICKÝ trdla
Tak radši jinde jezdí kamiony a kraj rozšíří silnice až k domům. Inu, logika. Přitom ta trať vedla od domů v uctivé vzdálenosti.
Pro ty, co zajímá zabezpečovačka:
https://fel.zcu.cz/export/sites/fel/cz/about/conferences/2019/seminar_DE/materialy/09_Holinger_Dalkove-rizeni.pdf
Díky!
Tak ještě by to chtělo elektrifikaci a nebude to vůbec špatné 😊
Takových zpráv prosím více, bohužel je to většinou SŽDC ruší trať, SŽDC nechce opravit, SŽDC bourá depo, SŽDC nemá zájem o rekonstrukce a rozšiřování tratí… je to více než smutné.
Tak tady naopak můžete jásat, máte zgenerálkovanou lokálku odnikud nikam…
Člověče, kde bydlíte vy? Copak tam nežijí lidé? Žádná lokálka nevede odnikud nikam!
Ok, tak to není lokálka, ale trať z Vídně do Vratislavi.
Já jen že za 890 milionů by možná někdo ten vysokovský tunel i vyrazil a jeho využití by přece jen bylo násobně vyšší…
Tak teď ještě vysokovskou spojku…
Trať dobrá, ale nová podoba žst. Václavice je děs…
Zvýšila se maximální rychlost?
Ano, zvýšila se mezi Opočnem a Hronovem místy na 100km/h s vyjímkou úseku Nové Město – Václavice (90km/h) a Václavice – Náchod (75km/h). Ke zvýšení rychlosti došlo i ve stanicích, nejvíc je to znát asi v Náchodě, kde původně přes celou stanici byla 40km/h, nyní na Václavickém zhlaví 50km/h a dále přes celou stanici 90/85km/h.
Tato stavba mj. přinesla i možnost křižování v Bohuslavicích.
ad Petr:
Jo a dost – na odkaz dávám rychlostní profil původní a nový
https://uloz.to/!5vpgqiR9schJ/rrrr-jpg
Spíš jste se měl zeptat, zda se zvýšila průměrná rychlost. To je mnohem klíčovější parametr, který toho řekne mnohem víc než max rychlost