SŽDC podepsala smlouvu na stavbu koridoru Soběslav – Doubí, povolení už má

Správa železniční dopravní cesty dnes podepsala smlouvu se sdružením firem Eurovia, Strabag a Metrostav na výstavbu úseku 4. koridoru mezi
Správa železniční dopravní cesty dnes podepsala smlouvu se sdružením firem Eurovia, Strabag a Metrostav na výstavbu úseku 4. koridoru mezi Doubím u Tábora a Soběslaví. Oznámil to na twitteru šéf SŽDC Jiří Svoboda. Sdružení zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun.
„Úsek bude dvoukolejný s rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Hotovo bude v dubnu 2023,“ uvedl Svoboda. SŽDC zároveň nedávno oznámila, že úsek prověří pro možné zvýšení rychlosti až na 200 kilometrů za hodinu. Drážní úřad už ke stavbě vydal stavební povolení a nyní běží lhůta na odvolání. Přípravné práce by mohly začít vzápětí. „Stavební firmy zahajují intenzivní přípravné práce s plánem začít v srpnu. Což ovšem neznamená, že už v srpnu budou vidět na stavbě bagry,“ doplnila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

Míjení s rychlíkem v Roudné na staré trati Soběslav – Doubí. Po modernizaci povede koridor v jiné stopě.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Trať povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná. Její součástí bude nový 370 metrů dlouhý tunel, který nese pracovní název Zvěrotický. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy.
Zahájení stavby (výkres zde) nabralo už několikaměsíční zpoždění, koridor měl být ve výstavbě od loňského podzimu. SŽDC následně mluvila o zahájení letos v květnu, a to kvůli nutnému přesunu chráněných obojživelníku, především žáby blatnice skvrnité. Protáhla se i samotná soutěž, u které správci železnic několikrát posunuli uzávěrku.
Na 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi tak bude zbývat poslední jednokolejné úzké hrdlo, a to mezi Nemanicemi a Ševětínem. SŽDC tam plánuje dva dlouhé tunely, které by se měly začít stavět v roce 2023.