Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Správa železnic plánuje „dvoustovku“ od Votic na jih, u Ejpovic ji chce otestovat už v létě

Stavba 4. koridoru Ševětín - Dynín. Autor: Petr Špetlák

Právě budovaný 4. železniční koridor z Prahy do jižních Čech se možná stane první tuzemskou tratí stavěnou pro  rychlost 200 kilometrů v hodině. Správa železniční dopravní cesty aktuálně prověřuje možnost zavedení této rychlosti na úseku od Votic do Českých Budějovic, a to především v místech nově vznikajících přeložek. Uvedl to náměstek šéfa SŽDC Mojmír Nejezchleb pro časopis Silnice Železnice (SŽ) a potvrdil deníku Zdopravy.cz.

„Vzhledem k tomu, že velká část tratě již byla nebo bude realizována mimo stopu stávající jednokolejky, jedná se o ideální a dostatečně dlouhý úsek. Samozřejmostí u rychlosti 200 kilometrů v hodině je zavedení systému ETCS a absence úrovňových křížení,“ řekl SŽ Nejezchleb. Pro deník Zdopravy.cz dodal, že prověření technické náročnosti a možného navýšení nákladů staveb provádí společnost Metroprojekt (Sudop Group), výsledky by měly být k dispozici v srpnu. Nejezchleb nicméně nepředpokládá zásadní navýšení nákladů probíhajících či plánovaných staveb.

„Všude, kde to na 4. koridoru půjde, bychom chtěli zavést rychlost 200 kilometrů v hodině. Byla by škoda nevyužít toho, že se vesměs staví v nové stopě,“ uvedl náměstek. Vedle úseku Votice – Sudoměřice, kde vzniká téměř dvacetikilometrová novostavba tratě, jmenoval i úseky Soběslav – Doubí a Ševětín – Nemanice. První dva jmenované úseky by měly být hotovy v roce 2022, třetí by se měl teprve v roce 2023 začít stavět.

Jihočeský koridor se tak zřejmě utká o prvenství v zavedení „dvoustovky“ s tím západočeským, kde je nejžhavějším kandidátem již hotový úsek Rokycany – Plzeň, zatím tam ale není schválena ani rychlost 160 kilometrů za hodinu.  Dnes tam probíhá pantografická zkouška trakčního vedení pro rychlost 160 kilometrů za hodinu. „Schválení 160 km/h v nejdelším železničním tunelu je jedním z kroků k avizované 200kilometrové rychlosti. Zkoušet ji budeme už v létě,“ uvedl šéf SŽDC Jiří Svoboda na twitteru.

Zvýšení maximální rychlosti na konvenční síti z dnešních 160 kilometrů v hodině na 200 kilometrů v hodině si jako jeden z cílů vytkl při svém nástupu do čela správce železnic. V loňském zářijovém rozhovoru pro deník Zdopravy.cz mluvil o pětiletém horizontu a čtyřech vybraných úsecích o celkové délce 90 kilometrů: Břeclav – Vranovice (30 km), Dluhonice – Olomouc (17 km), Choceň – Pardubice (29 km) a Kolín – Poříčany (14 km). Na seznam se dostaly díky své délce a příhodnému trasování. Dílčí úsek Choceň – Uhersko (Choceň – Pardubice) už rovněž prověřuje Metroprojekt.

V tuzemsku je zatím jediná trať, kde se může jezdit více než 160kilometrovou rychlostí, a tou je zkušební okruh v Cerhenicích u Velimi. Vozidla s naklápěcí skříní zde mohou jet až 230 kilometrů v hodině.

177 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
573524

První trať postavená na 200 km/h je z Brna na Břeclav a také z Břeclavi směr Přerov. Přitom se tam jelo v testovacím režimu s loko od rakouských drah 203 km/h .Postavená kolem roku 2000.
Takže bych dodal že se v čechách bude stavět první trať na 200km/h.

JiP

Pendolino tam jelo dokonce 237 km/h

JiP

200 km-h je pekna vec, ale musim souhlasit se vsemi temi, kteri poukazuji ze mnohem vetsiho efektu by se dosahlo odstranenim propadu rychlosti vyrazne pod 160 km/h. Bohuzel se jedna o slovni hricku, ze ceske koridory se staveji pro rychlost do 160 km/h nikoliv na 160 km/h. Potom treba takovy usek CT-Brno je do 160 km/h ale 160 km/h se tam nejede ani metr. A pokud by se odstranily propady rychlosti v tomto useku dorovnanim nekterych useku, tak to ve vysledku udela mnohem vic, nez kdyz pojedu nekde nejaky kousek trati 200 misto 160. Vubec nemluve o energetickem hledisku, kdy… Číst vice »

Skinheads & Punks united

No zrovna udělat 160 z mezi Brnem a Třebovou je skoro to samé, jako stavět VRT. Pokud by tam ta 160 nebyla stejně jako tady ty dvoustovky, tedy několik kilometrů kolem Svitav..

JiP

nikdo netvrdi ze to lze vsude, nicmene koridor do Budejovic je etalonem jak se koridory meli stavet od zacatku. Treba takovy koridor do Plzne je vedle toho hotova parodie a pritom existovala varianta s prelozkami. Jenze nekdo vytahl chimeru VRT, ktera v tomto smeru nebude ani za 100 let a diky tomu je koridor do Plzne svymi parametry takova lepsi lokalka. Kdyby po nem jezdilo aspon to pendolino kazdou chvili, ale i to se tam podiva parkrat za den. Cela koncepce ceskych zeleznicnich trati je jedna velka tragedie a osekanim prelozek na koridorech jsme si na desitky let zabetonovali jakykoliv… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ten pokrok je zabetonovaný od výstavby Nové Tišnovky v 50. letech. V 80. létech při elektrizaci Brno – Přerov soudruzi plánovači zachovali traťovou rychlost 70 -90 km/h.

Skinheads & Punks united

To ale jen proto, že na prvním místě byla nákladní doprava a těch rychlíků jelo jen pár za den, tedy pro ten počet vlaků by se takhle neinvestovalo ani dnes.

Georg

zcubeny je i 4. koridor mezi prahou a bystrici (tj. v jeho nejvytizenejsi casti), diky chimere vrt tunelu…

JiP

To je bohuzel fakt, ktery nechce nikdo priznat, ale diky chimeram o VRT v nejruznejsich smerech, ktere jistojiste dalsi desitky let zadne nebudou, doslo k fatalnimu zmrveni stavajici site a jejimu parametrickemu zabetonovani nekde na urovni 70-80 let minuleho stoleti.

JiP

Ted jsem mimochodem jel Opava-Praha, to mnozstvi pomalych jizd po trati je tak desive, ze jsem mel pocit ze snad ani nedojedeme. Nejsme schopni dodrzet ani grafikon na 160 km/h a to tam ma napr. pendolino jeste poradnou vatu.

jan

Tak přeložky budou dražší a mnohem delší časově. Modernizace koridoru se evidentně zase musí dělat stejně znovu. Přejezdy tam nemají moc co dělat. A jestli kolej na 160 nebo 200 bude cenově asi jedno. Nejhorší stanice..

jan

A ty pseudo akce blending call stejně stojí jako normální modernizace..

Georg

jaky pseudoakce? cef blendingem se financuje i soucasna hostivar-vrsovice…

Petr

Skvělá zpráva a úžasný posun v myšlení a uvažování lidí, pamatuji si,když proběhla rekonstrukce stejné tratí od Benešova nahoru, na x úsecích po modernizaci se zvedla rychlosti z 85 na 95 Km/h. A co se tech peněz týče, cca deset let zpátky, téměř všude se na této trati poděl postavila hnusná protihluková monstra. zejména napřklad v Plané nad Lužnicí ve Směru na Tábor, kde tato ,,krásná“ zed vyrostla mezi tratí a vedlejší E55. Až za silnicí je bytová zástavba. Tak že další super posun v uvažování lidí..

Marek Sourak

Je to posun, ale porad pomale…ale VRT se uz nikdo nedozije…

Robert Šalda

Z Votic do Čekanic před oblouk u Tábora je to vzdušnou čarou 23 km. Po trati v nové stopě okometricky může být tak o 2 až 3 km více. Prosím nekamenujte mě za nepřesnost.To se opravdu na tu dvoustovku vyplatí rozjíždět. To bude časová úspora. Zvýšíme rychlost ať to stojí co to stojí. Zavání to politickým zadáním nikoliv racionálním posouzením.

ApolloXI.

Jste to trefil, samozřejmě, že je třeba zavděčit se. Tyhle krátké úseky navíc budou mít na časovou úsporu zcela zanedbatelný vliv (pokud-li vůbec budou).

mirekk

Úrovňový přejezd v Sudoměřicích, Chotovinách a Stoklsné Lhotě. První dva zrušit nepůjdou, poslední po velkých protestech a dokladech možná ano. Takže? Takže nic

simbič

Ale půjdou, ale půjdou. Mmj. po jakých dokladech?

noerf

Zase od Tábora do Doubí je trať celkem rovná, záleží jak povede nová stopa trati Doubí – Soběslav, pak až do Ševětína jsou snad jen dva oblouky a z Ševětína do Českých Budějovice má vést trasa tunely, takže vlaky stavící pouze v Táboře by někdy okolo roku 2027 mohli valit 60 km rychlostí 200 km/hod.

a8n

Jen drobná oprava, chtěl jste zjevně napsat 2037.

mirekk

Soběslav – Doubí: mapku najdete dole v odkazu
https://www.koridory.cz/stavbe-sobeslav-doubi-bylo-vydano-stavebni-povoleni/

Georg

jj, vypada to priznive, ale jeden propad tam zustava ve stanici veseli n.l.

Arimatejsky

Je to politické zadání na základě racionálního posouzení a je to dobře, že konečně někdo přechází od slov k činům.

Georg

v olbramovicich jedete 150, takze se nerozjizdite z nuly. v tabore vsechny vrstvy stavi, takze oblouk az tolik nevadi. co vadi jsou prejezdy…

Asdf

Railjety v Rakousku bezne 230 a proc tady 200 ?

Pitrys

Limitem je zde traťová rychlost, ne konstrukční rychlost Railjetu či maximální rychlost HV.

Alibaba

A proč by u nás nemohli jezdit 230, když by na to byla trať?

Petr Šimral

Protože taková trať tu není…

Alibaba

A proč se ptá na 200, když tady taky žádná trať není? (okruh není trať)

David

Když by na to byla trať, tak ano. Trať na to není.

Jiří Kocurek

Jak už psal pan Šimral. Škoda 120 má konstrukční rychlost 120 km/h. Jenže mezi Dolní a Horní Bečvou může maximálně 90 km/h a při průjezdu Prostřední Bečvou jen 50 km/h. Bývávalo povoleno 60 km/h. V okrese Vsetín je totiž jen to -nic-, dál- není a -e chybí. Být tam komplet dál nic e, mohla by Škoda 120 jet rychlostí 120 km/h.

Za humny je vlak

Je zde hodně snílků, kteří touží cestovat vlakem nejlépe rychlostí zvuku, ať to stojí co to stojí. V České republice díky dlouhodobému podfinancování kolabuje velká část (nejen) železniční infrastruktury ale místo její kvalitní, byť finančně náročné obnovy by se raději pár bláznů pokud možno už zítra prohánělo Maglevem z jednoho konce republiky na druhý a zpět jako na pouťové atrakci. Na převážné části železniční sítě se v současnosti vlaky z důvodu pomalých jízd či traťových poměrů smějí pohybovat pouze výrazně pod nejvyšší dovolenou rychlostí stanovenou pro konvenční tratě a existence úrovňových křížení se silniční dopravou na již modernizovaných úsecích dále… Číst vice »

Jiří Kocurek

To je tak. Přímlé vlaky Nemotice – Koryčany v elektrické trakci a nejlépe dvojkolejně na 200 km/h a elektricky. Suepr věc, ne? Přímý vlak je super, dvojkolejka je super, elektricky je super, takže to nemůže být špatně. Jen 200 km/h by chtělo zplepšit, to jediné je špatně. A nedívat se do mapy, co to je.
Zatímco skutečné problémy (kupříkladu narovnání Bezpráví a druhá kapacitní nákladní trasa do Německa) to je bez rychlých politických bodů, takže pro politika je lepší naslibovaná dvoustovka. Buďme rádi, že dvoustovka tady. Na trase Benešov – Budějice toho nejezdí tolik, aby z dvoustovky byl kapacitní průser.

Georg

szdc hleda pilotni useky, kde by dvoustovku mohlo vyzkouset.

a je vyrazne jednodussi zavest na novem koridoru dvoustovku nez vyresit tisic a jeden problem tunelu u bezpravi – navic se tythle dve veci nijak nevylucujou a bezpravi se samozrejme pracuje i nadale…

Skinheads & Punks united

Což docela vtipně kontrastuje s tím novým nástupištěm na fotce, který má bezpečnostní pruh moc blízko kolejím, aby se u nich dalo jezdit 200 km/h. Pořád nechápu tyhle jednou za pár let se pořád opakující prohlášení o dvoustovkách na tak krátkých úsecích, že to neudělá ani minutovou úsporu, krom propálené energie, to si na tom bude SŽDC honit triko, protože jinak je neschopná, nebo to je tlak od Babiše na jeho PR, když se loni otevřel železniční tunel delší, než kolik se postavilo dálnic?

jan

Bylo by fajn, kdyby někdo v nějakém horizontu uvažoval taky Olomouc Zábřeh. Téměř žádné přejezdy, poměrně málo stanic, relativně široké okolí.
Problém v Čr asi budou nástupiště. Že to za Klause opět navrhli špatně. A pokud se kopaly i podchody, tak to celkem pokazili. (zbytečná investice).
Ale na mnoha místech naštěstí ani pořádné nástupiště nejsou.
A kéž by někdo alespoň na Kolín Poříčany a Choceň Pardubice dělal v zastávkách oddělené výjezdové koleje. Ať osobáky nezdržují ostatní.

Gejza

Olomouc Zábřeh bude asi problém v poloměrech oblouků v CHKO Litovelské Pomoraví. Nejsou tam náhodou už dnes propady rychlosti? Asi by nebylo úplně jednoduché tam projednat případné přeložky oblouků….

David

Ano, jsou tam propady rychlostí. 160 v kuse tam má jenom moudivláček.

Jmfjv

Omlouvám se za nevědomost – co je to výjezdová kolej?

jan

No prostě, že vlak nezastaví v hlavních 2 kolejích na koridoru, ale, že vyjede na vedlejší kolej.

Johny

To By mě zajímalo jak to myslí s tím dílčím úsekem Choceň- uhersko.. To jako za uherskem je to ready na 200 km/h? Nebo tak krátký úsek se jim vyplatí? Ale jako chce to zvýšit rychlost to každopádně a třetí kolej (když už jsme u toho) by taky bodla zároveň na první krodioru z Prahy do ČT.

D.S.

Úsek Choceň – Uhersko proto, že se jedná o jeden z nejstarších koridorových úseků a není už zrovna v ideálním stavu, takže by rekonstrukce byla potřeba tak jako tak. Proto přijde na řadu jako první, potom se dodělá i zbývající úsek do Pardubic. Pro zvýšení kapacity se bude dělat dvoukolejka Choceň – Týniště – HK – Praha, takže by se část dálkové dopravy mohla přesunout tam.

železničář v důchodu

Jenže tam máte úrovňové přejezdy, a pokud je neodstraníte, tak stejně žádnou rychlost nad 160 km/h nikdo nepovolí, i kdyby už plně fungovalo i ETCS.

D.S.

Samozřejmě, že dojde k jejich zrušení nebo nahrazení mimoúrovňovými.

Martin V.

No, a přesně to je (aspoň pro mě) podstatný důvod, aby se tam zavedla rychlost 200 km/h (nebo aspoň 170 km/h 🙂 ), i když to žádné podstatné zkrácení jízdní doby nezpůsobí – minimálně v první fázi, která bude jen 10-20 km dlouhá. SŽDC bude mít neprůstřelný argument, proč všechny ty přejezdy a přechody přes trať bez výjimky zrušit. Nejen pendolino ve Studénce, ale i ta paní v Šakvicích na nedávném videu, co ji vlak ve 160 km/h odhodil, když se courala k perónu vrchem, jsou jasné argumenty, že už 160 km/h při té hustotě vlaků je prostě moc.

železničář v důchodu

V tomto případě jste překvapivě zcela mimo: tam jde o úrovňové přejezdy běžných silničních komunikací, ne o přechody ve stanicích – a tedy to znamená nejen rekonstrukci spodku a svršku trati, ale vyžadovalo by to i výstavbu několika nadjezdů či podjezdů, a to se v rámci „pouhé“ rekonstrukce či obnovy zvládá poměrně těžko.

VS

Dobrý den, možná máte smůlu, že jste zrovna Vy vyprovokoval moji odpověď. Rušení přejezdů na extrémně rychlých nebo přetížených tratí je z hlediska dopravy i bezpečnosti nepochybně dobrou snahou. Ovšem na základě dojmu, kterého jsem nabyl v předchozích diskusích (a už si nepamatuji, kdo tam diskutoval tak militantně) bych byl opatrnější ve věcech rušení přejezdů bez náhrady, Jednak to může, samozřejmě, poškodit obec či oblast, ovšem rovněž pak může jít o historické závazky ve smlouvách. A mne osobně to přesvědčilo, že pokud by mne někdy někdo konzultoval ohledně stavby železniční trati přes jeho pozemek, doporučil bych mu, aby, pokud jej… Číst vice »

Martin V.

Jo, tak to sorry. Znovu jsem si to po sobě přečetl a musím se opravit. Škrtněte slovo ZRUŠIT a nahraďte slovy NAHRADIT MIMOÚROVŇOVÝM KŘÍŽENÍM. Občas něco zrušit půjde, drtivou většinu samozřejmě nahradit. Vzorem pro mě jsou novostavby a zdvojkolejňování z 20. až 50. let minulého století (nová tišnovka, Brno-Břeclav a podobně). Zrovna směrem na Břeclav je dost prvorepublikových želbet. mostů přes trať, které dnes vedou z řepky do pšenice a kterým chybí prostřední pole z období elektrifikace v 60. letech. Po kolektivizaci nezbyla už ani ta polní cesta… A k druhému příspěvku jen dodám: samozřejmě, že to bude znamenat podjezdy… Číst vice »

Vladimir

Nechapu proč rychlost 200km/h budí tolik vášni na 4. koridoru, vždyť od začátku se kritizovalo, ze je 160satka nízká rychlost. Buďme rádi, ze už někoho konečně nepadlo ze se nemá stavět podle 20let starých plánu a ze se mají rychlosti aktualizovat. Kdyby se uvažovalo stejne, tak by ejpovicky tunel taky nebyl stavěny na 200, ale na 160. Jednou se proste zacit musí a doufejme, ze tato rychlost bude v jakkekoliv výstavbě standart.

Tomáš

Souhlas, jen napříště prosím standard místo standart 😉

Jarmil

Grammar nazi

Ferenc Futurista

a 160 místo 160satka 🙂

Alexandr Mikulka

To je přece v pořádku, to se čte „stošedesátsatka“ .

železničář v důchodu

„Buďme rádi, ze už někoho konečně nepadlo ze se nemá stavět podle 20let starých plánu a ze se mají rychlosti aktualizovat.“
Jenže ono se podle těch neaktualizovaných „20 let starých plánů“ už fakticky staví, nebo je aspoň na jejich základě vydáno stavební povolení …

Kraul

No jo, za vašeho mládí nebyla žádná EIA a kam strana ukázala, tam se mohlo stavět. Pozemky se vyvlastnili a nic se neřešilo. Dřív bylo líp, že? A ještě přihoďte nějaké urážky handicapovaných lidí.

Maršál

Přesně, a navíc ta strana skoro ani nestavěla, přestože mohla. Jen pořád samé plány (včetně VRT), a skutek utek, reálná příprava / stavba (koridorů) je až dnes.

ApolloXI.

Něco si o tom nastudujte, než plácnete takhle do vody – SÚDOPu úkol vypracovat studii rychlých spojení zadán v roce 1989 po lednovém zasedání vlády nad dopravní koncepcí do r.2000 s realizací prvního úseku u Plzně v roce 1996. Máme rok 2019 a stále místo VRT máme … 😀

Georg

urcite, on byl problem udrzet GPK na 140 km/h mezi breclavi a bratislavou, prelozka rokytka se stavela 14 let, ale u plzne by urcite v roce 1996 vznikla vrt.
takovejch zasedani a koncepci uz bylo – jen na ne nebyly prachy a technologie…

Jiří Kocurek

Tak strana především plánovala. Víte kolik času zabere naplánovat tunel z Tábora až na Jadran? Než vůbec takové plánování zorganizujete? PS: A protože jste během toho plánování neplánovaně vystřízlivěli, muste zorganizovat nové stranické plánování v rámci ROH.

železničář v důchodu

Že by zakejhala potrefená husa? Tak to už začínám chápat, proč vidíte všechno okolo sebe tak černě – jen nevím, proč a co vlastně svádíte na EIA …

Petr Šimral

Na čtvrtém koridoru je rychlost 200 km/h nejméně škodlivá, skoro bych řekl, že neškodná. Má to ale jisté ALE: pokud jsem dobře sledoval různé debaty, přeložené úseky na 200 km/h ve smysluplných úsecích vyhovují tak maximálně pro Pendolíno. A nikde jsem nečetl, že by Pendolíno mělo přijít na Jižní expresy, aby to opravdu mělo nějaký, byť malý smysl.

David

A MD na žádné linky naklápěcí soupravy nepozaduje, takže až pendolino dojezdí, skončí i sen o 200 km/h.

Karel

Standard pro novostavby je 250-350, takze 4.koridor je moralne zastaraly projekt.. A SuVo neni ani na 200…

a8n

4. koridor taky není novostavba.

Jiří Kocurek

Opravdu je ve stětě standardem 250 – 350 pro tratě, kde mají jezdit nákladní vlaky a zastávokové osobáky? Jakože když je trendem stavět dálnice na 130 km/h, tak obchvat Znojma musí být na 130 km/h nebo vůbec?

liberal shark

Mě by ke štěstí úplně stačilo, kdyby byla celá trať z Prahy do Budějc dvojkolejná na 160 km/h s ETCS a Jižní expres to stíhal za 90 minut i se zastávkou v Táboře.

Martin

po D3 to date autem take za 90min… az ji postavi… mozna rychleji…

Liberal shark

Občas to dávám už teď, když se nikdo nedívá ;-). Ale dostavby D3 se už nedoziju. Sem se s tím smířil.

Martin

No je to problem, protoze se tezko presunou cestujici z aut do vlaku, kdyz vlak bude pomalejsi, pri stejne rychlosti take daji lide vice na to co jsou zvykli, tedy auto…

David

No a? Vy si myslíte, že lidi uvažujou stylem jede to 80 minut, jedu vlakem, jede to 90 minut, vytahuju auto? To žijete v nějakém vlastním virtuálním světě.

Petr Šimral

Veliký souhlas. Úplně stejně, jako na Svinov pod tři hodiny a nebo za 3:10…
Díky za připomínku.

Vít Jůza

Konvenční železniční síť u nás nepotřebuje tolik zrychlit ze 160 na 200, jako z 5-50 na 60-120 km/h.

Jiří

Taky si říkám, že zrychlení by se mělo koncepčně řešit ve stylu „ze 160 na 350“ – nějaké 160 na 200 na pár kilometrech je drahé, nekoncepční a problematické. Jenže to by se ty zakázky nesměly vymýšlet na míru stavebním firmám, že 🙂
Prostě nechat soukromého investora na tom makat od začátku se zadáním „(německo)-praha-brno-ostrava 350 km/h“ s nějakým deadlinem a ať si firma sama vyřídí všechna povolení, vykoupí pozemky a postaví koleje. Za 10 let bychom jezdili. Ne jak státní aparát pracuje ve smyslu „v roce 2035 možná začneme stavět“ … …

IGCT

Milý zlatý, Vy byste nepostavil ani obchodňák, natož trať. Podobnou ultrakravinu jsem už dlouho neslyšel.

Fedexak

Jiří: Mluvíte mi z duše 🙂 palec nahoru

mirekk

Po zemi tuhle utopii nepostaví ani ten nejvyšší nad námi. S tím se smiřte. Stačí se pořádně podívat do mapy a ne jen plácat do klábosnice milý zlatý

simbič

Co je to klábosnice?

Honza Koleno

Ty 200 kmph úseky jsou spíše na zkoušku…. Někde se začít musí, nasbírat zkušenosti a data.

Štěpán

A bude na té „dvoustovkové“ trati pořád jezdit regionova, nebo konečně někomu dojde, že něco tak pomalého (a navic motorového) nemá na té trati v pravidelném provozu co dělat?

Kraul

Tak ono tam nejezdí dost lidí ani na 810. V tomto úseku nemají zastávkové spoje (stavějící po 3-4km) už vůbec co dělat a mohlo se ušetřit za stavbu nesmyslných peronů a podchodů v pustinách. Mezi Pasovem a Plattlingem na každou chvíli zastavující couráky už taky nenarazíte. A to samé na většině hlavních německých tratí, mimo příměsta.

Štěpán

A nízký počet cestujících je důvod ke zbytečnému spalování nafty a blokování rychlé tratě pomalými vozidly? Ony snad nikde na světě neexistují nízkokapacitní elektrické jednotky, jejichž akcelerace se nepodobá rozjezdu těžkého nákladního vlaku? Zajímavé, že ve vámi neustále objahovaném Německu taková vozidla mají. A pokud jde o reálné využití osobáků Benešov – Tábor, nedivím se každému, kdo tam bydlí, že jede radši autem. Jet 814 na koridoru vážně není nic komfortního ani časově zajímavého. Tam patří vozidla s pantografem, lepší akcelerací a především vyšší rychlostí (alespoň 120 km/h, což na osobák stačí, ale 80 km/h je vážně zoufale málo). Ve… Číst vice »

VRT

Pro těch pár lidí? Proboha proč? Ty zastávky tam vůbec neměly být.

Štěpán

Vždycky tam byly, tak proč tam najednou nemají být?

BoH

Jestli má smysl dělat pro tyto úseky rychlost 200 km/h je samozřejmě na debatu (záleží na tom, kolik kilometrů by reálně ten vlak mohl jet touto rychlostí). Co ale určitě argument není, že nejsou pro tuto rychlost lokomotivy a vozy. Když se podíváme například na https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_350, tak vidíme, že již v roce 1973 se začaly vyrábět lokomotivy pro 160 km/h (a šlo je upravit i na 200 km/h). Na kolika úsecích v té době šlo jezdit takovou rychlostí? Nicméně to byla investice a sakra dobrá investice, protože i po téměř 50 letech mohou tyto lokomotivy skvěle sloužit (kdyby byly tedy… Číst vice »

Neználek

Já bych radši 160km/h z Vysočan do Lysé nad Labem..

Jakub

Úsek Praha Horní Počernice – Čelákovice na 160 km/h bude…Če-Ly bude na 140 km/h, Ly-Nb bude na 160 km/h, Nb-Hk také na 160 km/h. To bude pro Elefanty a Sysly opravdu velkorysá jízda. Samozřejmě rychlíky tu rychlost využijí. To vše ale až po rekonstrukci a s osazením ETCS.

VRT

Ale jen do Mstětic. Pak by se musela dělat přeložka a to asi není moc pravděpodobné. Na druhou stranu, pokud nebude ETCS, zůstáváme na 100. Tedy žádná změna proti současnému stavu…

Vlada

Protoze na jih nikdy nepovede vysokorychlostni zeleznice (ani v useku na Benesoc),tak je to dulezity,aby 200km bylo i v tomto useku aspon. Diky tomu praha tabor o dalsi 4 minuty rychlejsi a kdyz to udelaji az bo budejic,tak praha budejovice bude atakovat 1:20!!!

Kraul

4min ušetříte jízdou 200 místo 160 na 20km úseku???

Matematiku jste střední škole neviděl ani z rychlíku?

Kraul

A jen pro zajímavost, pro lidi s kouskem mozku a leností to počítat… pokud 20km profrčím místo 160kou 200kou a celý úsek nebrzdím ani nemusím zrychlovat, ušetřím přesně 1,5 minuty.

Ferenc Futurista

Někdo viděl z rychlíku matiku, někdo češtinu…..

VRT

Na druhou stranu, Plavecký styl má pravdu. Já jsem osobně pro, aby tady byla 200, ale vidět jí jako Svatý grál a spásu železnice, co přinese zásadní zkrácení JD, to opravdu ne. Aby to opravdu nastalo, musely by ty úseky být sakra delší. No a na to už je těch 200 km/h zase sakra málo. Nemluvě o snižování propustnosti na stávajících úsecích. Tam je zvyšování rychlost prostě kontraproduktivní. Takže máme-li se někde dočkat vyšší rychlosti, je 220 ideální. Všude jinde buď po přidání kolejí, nebo s novou tratí, kde to ale zase klidně může být i víc.

Martin

Tam jsou problemy dva, do Budejovic se jednoznacne melo stavet na 200-230km/h, jinak oproti dalnici to nebude zadne terno, a v nekterych usecich meli byt predjizdne koleje…
Druhy problem je prosazovani VRT na Brno severni trasou, takze zustane uzke a dlouhe hrdlo z Prahy do Benesova s rychlosti 75-100km/h s hustou mestskou dopravou…

Kdyby se stavelo na jih v parrametrech 200-230 ve vetsi,e useku a VRT na Benesov, tak to vlak z Prahydo Budejek po dokonceni da i za hodinu… oproti dalnici D3 to by byl vyrazny skok….

Petr Šimral

Do Budejovic se mělo –> jenže se nestavělo a buďme rádi za stav, na který se to staví.

Martin

Tak ano, radi byt muzeme, ze tam vede koridor, tedy ze se stavi dvoukolejka na 160, ale tech 160 nebude vsude, natoz planovanych 200…
Proste je to skoda, ze se parametry trochu neposunuly…

babilon

Já bych se spokojil i s tím, kdyby se na páteřních tratích jezdilo všude aspoň 120. To by mělo daleko větší přínos než dvoustovka na pár desítkách km.

Martin V.

Ano, čistě z fyzikálního pohledu máte pravdu. Ale jsou pomalé úseky, s nimiž v blízké době nehnete, proto je potřeba problém paralelizovat a řešit to jako umění možného. Tedy někde z 80 na 120, jinde ze 160 na 200 a na přeložkách třeba ze 70 na 200 km/h. Že to zpočátku nebudou souvislé tratě, je sice nemilé, ale podle mě nutné. Čekáním na souvislé úseky bychom se nikam nepročekali. Kromě rychlosti považuju za velmi podstatné i zkrácení trati! Na několika úsecích se to už povedlo a šetří to jak čas, tak energii v provozu.

Martin

Tak to mate jako s jakoukoliv dopravni tepnou, proste stavite po kouskach… nekdy vetsi usek jindy par kilometru…

mirekk

Ano, naprostý souhlas

Honza

Coz na 160km useku by bylo v idealnich podminkach nejakych 12min. To je velke zrychleni…

Vít Jůza

V článku je kromě 20km úseku řeč ještě o dalších dvouch.

Kraul

A ty nějak zkrátí úsek praha-tábor, o kterém tu psal dotyčný?

Zesp

Jak hezky potichu vyšuměla trať Brno – Přerov… A to už podle prvních plánů měla být defacto hotová… Mezitím se nenápadně začíná obnovovat a se tam zvyšovat rychlost alespoň na tu stovku… To znamená, že nějaká zásadní reko hned tak nebude… A u toh 4. koridoru – i na těch nových přeložkách – bude tam na těch 200 km/h směrové trasování???

železničář v důchodu

„bude tam na těch 200 km/h směrové trasování???“
Pokud někdo neupraví projekty, tak asi nebude: nedávno tady byl popis přeložky trati mezi Doubím a Soběslaví a kdosi v komentáři správně poukázal na to, že dva krajní oblouky tam neumožní ani rychlost úplných 160 km/h …

Ondřej

Někteří t uzapomínají, že se ta trať nestaví na 20 let. Je dost možné, že po ní hned po postavení jezdit nebude, ale vlaky se jednou obmění a
nějaké příměstské jednotky, které jezdí 190-200km/h se tam určitě uživí. Doufám, že oblouky jso unaprojektovány potenciálně i na vyšší rychlost.

Ferenc Futurista

Šotologika přece velí nejdřív si pořídit vozidla, ne? Pendolino by mohlo vypravovat :))

TomikV

Hmm a co s tím mají šotoušové společného. Mám pocit, že se tu probírá trať (hlavně) a ne její uživatelé ať je to kdokoliv.

Ferenc Futurista

Ano, ale probírají ji tu – bohužel – také šotouši a padá z nich to, co by nikdy nemělo opustit půdorys uzavřené terapeutické diskuse na k-reportu.

VRT

Nejsem si jistý jestli ta skupina je terapeutická…

Martin

Ja si pamatuju devadesata leta, kdy se tu predstavovali vlaky TGV, ICE, ETR401, koukali jsme na to jak z visne, stat mluvil o VRT a koridorech na 200 a vic… konzorcium CKD, Fiat, MSV, Siemens melo dodat 10 vlaku Integral…
No dopadlo to tak, ze po 30 letech neni ani jedna trat na alespon 200km/h, a vlaky dodal Alstom az po dlouhe dobe diky krachu CKD a to v dobe, kdyz uz technicky byl vlak zastaraly…

Skinheads & Punks united

Největší šotoušovina je tady psát o dvoustovkách, které by na nejdelším úseku stáhly možná minutu u pár Ex vlaků a to ještě v jen jednom směru, jinak jenom opravdu vteřiny a propálenou elektřinu, ale to se nestane, protože už z fotky u článku je patrné, že aby vznikl tento nonses, tak by za a) musely změnit Evropské normy, nebo za z b) přestavovat úplně nové nástupiště nebo i jiné zařízení na trati, které by takovou rychlost mohlo umožnit. Tohle nemůže být nic jiného, než politické mlácení slámy, které jsme tu mohli slyšet už nejednou.

BoH

Tento úsek, pokud bude postaven, tak bude určitě první. U stávajících tratí se bude minimálně ještě deset let debatovat o tom, jestli má smysl dát tomu to razítko na 200 km/h nebo nemá.

ApolloXI.

Vzhledem k tomu, že vím, co všechno by se muselo v projektu překopat, aby se těch 200 v úseku SudoVo mohlo a kolik by dané úpravy stály, bude to malý zázrak, pokud opravdu dojde k realizaci. A budu věřit, že pan inženýr, než toto vypustil z pusy, to ví též, vzhledem k jeho vzdělání. Bylo by tedy dobré říct taky ty detaily, neboť projekt je na 160 (vyjma tedy GPK).

BoH

Tak to jsou zajímavé informace. Tak, uvidíme, jestli se někdy alespoň těch 200 km/h dočkáme 🙂

Kraul

Tak tak, tunely počínaje.

Martin V.

SudoVo mi přijde dost natěsno, jsou tam oblouky R = 1400 m s převýšením 124 mm, to je max. na 170-180 km/h pro klasiku a 200 km/h pro naklápěčky. Nadějnější vypadá druhý úsek Soběslav – Doubí, tam jsou poloměry kolem 2600 m, kde už by se 200 km/h jezdit dalo. Ale jak známo ďábel se skrývá v detailu, tak bude zajímavé sledovat, kolik detailů vypluje na povrch. U dalších projektů už by to snad mohli dát „z jedné vody načisto“, ne?

Roman Svačina

Za pár dní mě čeká cesta do Gdyně. Zatím se svezu 200 km/h jen na některých úsecích v úseku Zawierce-Warszawa. Příští léto to už bude až do Gdynie (konkrétně 47% tratě bude 200 km/h) Kurde, když to zvládnou Poláci tak proč né my? Tak pojďme!

Vbb

Zkuste se podívat na mapu a provnat rozlohu Polska a ČR.
Co myslíte, bude VRTka v Lucembursku nebo San Marinu? I Vatikán by byl dobrý příklad 🙂

Vít Jůza

Třeba František překvapí …

Ferenc Futurista

Možná to pro vás bude nová informace, ale VRT mají tvořit evropskou síť…

Vbb

Samozřejmě, ale pro malé státy, kam ČR patří, nemá smysl budovat VRTku dříve, než se může potkat na hranicích s pokračováním u sousedů. Na rozdíl od velkých států, kde VRTka tvoří i vnitrostátní páteřní síť.
Lucembursko může teoreticky ležet na VRTce mezi Německem a Francií (i když bych to spíš viděl jako přípoj Lucemburk – Méty, ale to je vedlejší). Rozhodně ale nebude budovat svou vlastní VRTku.
Na rozdíl od Německa, Francie a i toho Polska.

Maršál

Takže protože až na nase hranice nevedou VRT, my na ně taky kašleme. Výborná logika

Vbb

Nikoliv. VRTka z Prahy do Brna nemá sama o sobě ekonomický smysl. Smysl bude mít až po napojení na evropskou síť. To ale neznamená, že jí nemáme začít připravovat dopředu, a to nejlépe tak, aby se na těch hranicích fyzicky potkala s právě dokončenými úseky sousedů.
Plus mínus rok či dva nebo i pět není v tomto případě žádná míra. Důležité je, aby se na hranicích potkaly (a ne že si my vymyslíme přechod na pravém břehu Labe a Němci na levém, každý postaví to svoje a pak nastane veliké divení)

Martin

Jestli jste to myslel tak, ze mame spolupracovat, tak to ano, urcite, plany musi byt na obou stranach… nicmene i tak ma VRT velky prinos i jako vnitrostatni spojeni…

Alibaba

Já bych naopak řekl, že Praha – Brno (čistě VRT) bude právě svým vytížením nejekonomičtější.
O spolupráci s okolím se s váma nepřu, otázka je, zda má být přechod čistě VRT nebo smíšená doprava (v do 200), která tu ekonomiku taky zachraňuje. Jako třeba právě s těma Němcema a tunelem do Drážďan.

Ferenc Futurista

Přičemž v tom Lucembursku je bude stavět Německo nebo Francie, žejo… A i zbytek toho, co píšete, jsou nesmysly.

Vbb

Aha, takže podle vás je ČR „velká země“, a Lucembursko je celé žhavé, aby si od jedněch svých hranic ke druhým postavilo svou vlastní VRTku bez ohledu na Německo a Francii.
A že to v tom Luc. budou stavět (a řekl bych, že i projektovat) Němci či Francouzi je velice pravděpodobné, proto Lucembursku se nevyplatí pro těch pár kilometrů vyvíjet či nakupovat know-how, technologie, stroje a zařízení.

Martin

Teda porovnat Lucembursko s CR, to je trochu moc ne?
Mj. CR ma celkem dobrou polohu pro propojeni mest jako HK+Pardubice, Plzen, Prahu, Usti, Brno, Ostravu VRT uplne v pohode… Navic jsou to prestupni uzly celych kraju… Samozrejme, ze propojeni se zahranicim je bonus v danych smerech,…
Mit postavenou VRT Usti-Praha-Jihlava-Brno, tak se na ni budou chtit napojit i Rakusane s Vidni a Nemci S Drazdany a Berlinem… je to presne naopak, vnitrostatni useky jsou prioritou kazdeho statu pred propojenim se zahranicim, kdyz nezacnem stavet, tak mohou byt vyuzity alternativni trasy v okolnich zemich…

VRT

Dovolím si mírně nesouhlasit… VRT není (stejně jako dálnice) svatý grál (to už jsem to tu dneska jednou psal). VRT je rychlé kapacitní spojení, jeho úkolem je zkrátit JD tak, aby byla v osobní dopravě konkurenceschopná autu. Zde je třeba jedna poznámka: řada lidí netuší (jako třeba pan Štěpán), že jízdní doba v jízdním řádu ještě nic neznamená. Důležité je taky se nějak na to nádraží dostat a zároveň: zatímco auto mi stojí u domu/v garáži a mohu jet v zásadě kdykoliv, vlak má interval. Proto je důležité, aby čistá úspora času při jízdě vlakem byla ještě výrazně lepší, než… Číst vice »

VRT

Tak kousek od Vatikánu VRT je. Do Milána se můžete na Poslední večeři zajet podívat na otočku… po VRT.

Alibaba

Tak vlak by klidně mohl končit na vatikánským nádraží, jen nevím, zda by se tam vešel (na délku) a jestli by tam dojel sám (maj tam e-trakci)?

Jiří Kocurek

Z fotek to vypadá docela přesvědčivě.

Martin

no a ted si vemte mapy z dob pred 30, 20, 10 lety a porovnejte stav trati a dalnic v CR a Polsku, pred 20 lety nam zavideli, dnes zavidime jim…

Jiří Kocurek

Mno tak moment, jdu na web SNCF. A co nevidím? https://en.oui.sncf/en/tgv-france-luxembourg
TGV tam zajíží, ale jelikož je to koncový úsek, tak je možná pomalejší. Ostatně ani do Paříže se nejede 300 a pak brzdit na poslední chvíli. A jelikož je jízdní doba 2:10 – 2:15 tak to je nejenom trén ale je i grande vité.

Kraul

Tratě podle pravítka?

Dario z Polska

200 km/h až do Gdynie? Příští léto? Tohle je nejlepší žert v dějinách!

jirka

a máme něco co tou dvoustovkou na jih bude jezdit?????

David

My ne, dopravci ano.

Par

Další pohádka, Brno – Břeclav už slibují 20 let a furt nic… Brno – Přerov 350km/h, později 200, nakonec 180, ještě se nekoplo a ani nekopne, Praha – Drezden 350? v roce, 2030 nebo 2230? Co Praha Beroun v roce 2100?? už i v Rusku jezdí 250km/h, sice jen na 600km, v Maroku, v Turecku atd… To jsou příklady že když se chce tak tak to jde… , od roku 1989 se postavilo 544km Dálnic, Kolik se postavilo železnic ? kolik stojí trať na 200km/h oproji dálnici??? Proč stát mele pohádky od VRT 350kmh, Dyť by stačilo mít Brno Praha… Číst vice »

BoH

„Brno – Přerov 350km/h, později 200, nakonec 180“ // Jak to 180? Od kdy něco takového platí? Pravda, stejně se ani těch 180 nedožiju, protože na tuto trať bude potřeba ještě alespoň 10 studií proveditelnosti.

Martin

Abyste zajel Praha-Brno za 60min., tak by trat musela byt rovna/prima a bez zastavek, jinak musite mit vlaky s dobrou akceleraci a vyssi rychlosti nez 200, idealne prave 300… tpi teto rychlosti u trati cca ve smeru dnesni D1 to vyjde na cca 50min (Centrum-Centrum)… a jeste pri plnem pohodli a servisem behem cesty…

Jan Pytela

60 min je nesmysl. Ale trať s rychlostí 250-300 km/h bude ekonomicky obhajitelnější. A taky nesmíme zapomínat na „konvenční“ rychlíky s rychlostí někde kolem 200-230 km/h. Nebudou tam jezdit jenom vlaky Drážďany-Vídeň…

Jiří Kocurek

Při jízdě nonstop, bez zbytečných zajížděk by to za 55 minut bylo možné zvládnout i při vmax 300. Ale to se ten vlak nesmí flákat přes půl Prahy a nesmí jet 50km závlekem přes Třebovou.

Medvěd

Souhlasím. Už aby to bylo. Ale z Prahy do Benešova bude hrdlo láhve………………proč tam nejsou 3 koleje (S-Bahn) a 4 koleje do Uhříněvsi (kontejnerové překladiště) ?

David

Ideálně VRT Praha – Bystřice.

VRT

Protože se tlačí RS 1 severem a kvůli příměstu se to zjevně nevyplatí. Přidávat nové koleje už bohužel nejde. Takže asi máme navždy úzké hrdlo tam, kde ty 4 koleje už měly být. Prioritou.
Ale zas budeme mít peronizované lokálky…

Kraul

A opravíme dráhu z Lovosic do Teplic a Kozí dráhu, Vepřovou dráhu, Hovězí dráhu i Slepičí dráhu. Ještě to chce modernizovat Jablečnou dráhu, Bukovou dráhu a Hruškovou dráhu. To jsou páteřní tratě v republice. Výlety železničních nadšenců jednou do roka po každé trati je třeba bohatě sponzorovat veřejných rozpočtů.

Ferenc Futurista

Hovězí dráhu tu předvádíte tak vy…

Vít Jůza

Ano, na těch neúplněkoridorových je toho třeba skutečně dohánět mnohem více, aby byly opět funkčními lokálněpáteřními tratěmi, a nejen skanzeny.

Kuba

Což ovšem nejde dělat stylem, jakým se to dělá, že se mírně hne s GPK a vyčaruje místo padesátky 60 na horní rychlostník.

Martin

Projedte si ten usek, tam je misty i 70km/h a primesto je tam celkem silne a stale se zvysuje zastavba… teren je tak akorat na ty 2 koleje…
Tam je to zrale na novou trat… take je v UP vetsiny obci v parametrech VRT,… Bohuzel, ano, objevily se nektere zajmy trat stavet severni variantou, kde ma vniknou zaklad nove VRT smerem na HK a vedou tam jiz dve trati na Podebrady… Bude se setrit na nespravnem miste…

Vbb

Pro další 2 koleje VRTky je v územním plánu příprava (a třeba mosty a podjezdy se stavějí už s touto vizí).

Cargo

200 km/h to je to magické číslo. A teď mi někdo řekněte, co tam bude jezdit ? Klasický rychlík má ještě “koženky” rychlost 200 je vyloučena. Ex by teoreticky mohl. A další zajímavá otázka, vyplatí se to ? U jízdních dob dojde ke zkrácení max. 10 minut, ale za předpokladu vyšší spotřeby energie, vyšší opotřebení brzdných destiček a to nejvíce důležitě, zkrátí se interval mezi prohlídkami lokomotiv v depu. Zrovna řada 380 není ta lokomotiva, kde by šlapalo všechno, jak má. U nás v ČR potřebujeme navyšovat rychlost o tom žádná. Jestli jsou na to připravené i ostatní věci, které… Číst vice »

Ferenc Futurista

Maj recht, jdou se postavit na císařskou silnici, forman Šejtroček jich za 5 krejcarů odveze až k Újezdskej bráně..

Paja

Bohužel i u jižního ex je stále víc než 140-160km/h vyloučeno. Kmenové soupravy z Bee a Bdpee vmax 160 a posilové koženky vmax 140 + polovinu ex tahají ESA.
Navíc, aby to mělo skutečně smysl, byla by třeba úprava i již zrekonstruovaných úseků Benešov – Olbramovice – Votice a okolo Tábora a navýšení vmax i tam. Což blokují ponechané přejezdy v Chotovinách a Plané na Lužnicí (i když v Plané je snad plánované zrušení).
🙂

Ferenc Futurista

A máte pocit, že tento stav tu nutně musí být i za těch 10 let, což je velmi optimistický odhad, kdy nějaké proto-VRT budou stát?

S. Kaisler

Ještě Tábor Čápův Dvůr …

Vbb

Vy neumíte počítat?
nejdelší úsek je 30 km. Dvoustovkou ho projedete za 9 minut, stošedesátkou za cca 11. Kde tam vidíte prostor pro úsporu 10 minut?
Čím jezdit? Railjety, Bmz, 380, Větroně, příp. rakouské Taurusy.
„Zdroje jsou“.

Nekdo

jakakoliv jizda rychlosti 42 km/h by mela byt zakonem zakazana. je vedecky dokazano, ze pri vyssich rychlostech proudeni vzduchu kolem vlaku dramaticky snizi tlak vzduchu ve vagonech, vytahne z nich vzduch a cestujici umrou ve velkych bolestech na uduseni a zaroven budou krvacet z telnich otvoru. navic pri takhle vysokych rychlostech draha plasi skot, kone a dalsi zvirata!

David

A co nový ejpovický tunel? Předtím se říkalo, že ten bude první…

ApolloXI.

Úkol zněl jasně: magické číslo na rychlostníku bude, ať to stojí, co to stojí 😀

VRT

Zase jste si tak trochu vymýšlel a oni vám do toho hodili vidle, co?

Petr Šimral

A pak budeme číst tiskové zprávy, jak je ta SŽDC na dopravce hodná a oni to vůbec nevyužívají…

VRT

To už je snad každého věc. Pokud si dá stát do podmínek dálkové dopravy, že se bude jezdit podle horních (if possible), tak to tak bude…

Radovan Komínek

V článku jsem neobjevil zmínku o úseku Přerov-Brno, který se měl dle vyhlášení z roku 2015 realizovat od roku 2018 a který by měl být první skutečnou modernizací tratě v Česku a někdy je nepřesně zmiňován jako vysokorychlostní trať.

Tomáš Záruba

Taky asi jediná z uvažovaných tratí, kde to nepovede k prohloubení kapacitních problémů…

Honza D.

Ono na trati mezi Voticemi a Budějicemi také není zrovna přecpáno.

Honza D.

Blbě jsem to napsal, myslel jsem že pan Záruba reaguje na pana Komínka. 🙁

Robert Šalda

S kapacitou tady asi problém nebude, ale ke otázka zda je ten úsek dost dlouhý na to, aby se to vyplatilo. Blbé je, že se to na Budějovice celkově moc zrychlit nedá, povede-li brněnská VRT Polabím. Nějaký rychlý výjezd z Prahy na jih jen tak nebude, i když je ta trať samý oblouk se silným příměstem.

ApolloXI.

Povede-li VRT na Brno vůbec někdy někudy, pak tedy Polabím totálně celou investici na jih zabili, protože Praha-Tábor průměrnou rychlostí 100 (hodina cesty, vzdál. 100 km) v roce 2021 je výsměch.

Paja

To by samozřejmě smutné bylo, na druhou stranu VRT na jih by měla mít územní rezervu, která pokud se ponechá, tak by do budoucna mohla dávat naději na postavení alespoň toho IV. TŽ v nové stopě z Benešova do Prahy (podobně jako se někdy možná postaví nová stopa z ČB do Rakouska)

Kraul

Benešov-Praha moooožná někdy ano. Dál do Rakouska by se musel stát zázrak. To je pustina, kde nic není a především Rakušáka ten úsek v podstatě nezajímá. Můžeme být rádi, že ho vůbec ještě udržuje a dotuje, davy tam nejezdí. Zrychlit cestu Čecháčkům do hor a k moři vlakem není něco, do čeho by Raki chtěl rvát miliardy. Oni Čecháčci přijedou i tak, autem. A Rakimu pro cesty do Prahy či Drážďan stačí investice, co jsme udělali my. Do Berlína má letadlo a německou VRT. Do Krumlova a na Lipno auto. A do Budějek na pivo to holt vydrží… pro něj… Číst vice »

Haha

Tak většinu Rakouska řeší novostavba do Mnichova, která už vychází ve variantě Donau-Moldau (dvojkolejka na 20O0) a Vídeň. Přes Mnichov to bude do Salzburgu rychlejší než dneska přes Linz.

Ferenc Futurista

ANo, protože po tratích se jezdí akorát k moři a na pivo. Pardon, ale vy jste chytrej jak troky, fakt…

Paja

Třeba turisti z Asie do toho Krumlova rádi i vlakem, ale v tom stávajícím stavu to je takový … spíš pro srdcaře.

Petr Šimral

Bez pokračování do Brna nikdo superdrahou VRT do Benešova nepostaví. Na to tam opravdu osobní přeprava není a ani by nikdy nebyla. A nevyšlo by to ani na nultou etapu Zahradní město – Strančice.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO