dkv-spojujeme

SŽDC opraví za 410 milionů podhorskou trať před nástupem Arrivy

Motorový vůz 854 u Návarova na trati Železný Brod - Tanvald. Foto: Jiří Beneš / Wikimedia CommonsMotorový vůz 854 u Návarova na trati Železný Brod - Tanvald. Foto: Jiří Beneš / Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce letos opravit trať mezi Železným Brodem a Tanvaldem. Úsek vedoucí údolím řeky Kamenice je

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce letos opravit trať mezi Železným Brodem a Tanvaldem. Úsek vedoucí údolím řeky Kamenice je dlouhodobě ve velmi špatném stavu.

SŽDC už vypsala soutěž na zhotovitele, očekávaná hodnota zakázky je 410 milionů korun. Většinu prací chce mít SŽDC hotových ještě letos. Oprava má zkrátit dobu jízdy o tři až čtyři minuty, vlaky na sebe nově nebudou muset čekat ve Velkých Hamrech.

Podle zadávací dokumentace jde v podstatě o kompletní opravu celého svršku včetně oprav 7 mostů a 7 propustků a jedné opěrné zdi. Dojde také k opravě konstrukcí šesti přejezdů.

Na trati je dnes maximální rychlost 60 kilometrů v hodině, 600 metrů před Tanvaldem se jezdí jen třicítkou.  „Provozní stav tratě je úměrný stáří tratě,“ napsala SŽDC do zadávací dokumentace. Poslední větší oprava proběhla na konci osmdesátých let minulého století.

Součástí stavby je i výstavba zábran pro vstup do kolejiště mezi Velkými Hamry a Tanvaldem. Má jít o 1,1 metrů vysoké bariéry ze silničních betonových svodidel. Dojde současně k úpravě zastávek Spálov, Jesenný, Návarov a opravě nástupišť ve Velkých Hamrech. Technická zpráva nemluví o modrém zábradlí, oblíbeném doplňku SŽDC v posledních letech instalovaném prakticky všude, kde je to možné.

Sedmnáct kilometrů dlouhá trať prochází náročným terénem, je na ní 16 mostů, 41 propustků a 2 tunely. Oprava se týká jen části z nich. Na trati se stala v roce 1990 jedna z nejtragičtějších nehod za posledních třicet let, kdy došlo ke srážce motorového osobního vlaku s nákladním vlakem a zahynulo 14 lidí.

Cestující čeká na trati tříměsíční nepřetržitá výluka od 3. září, v příštím roce ještě SŽDC předpokládá omezení na dalších 15 dní.

SŽDC odmítá, že by trať začala opravovat kvůli příchodu nového dopravce, společnosti Arriva. Ta vyhrála poptávkové řízení na rychlíky z Prahy i osobní vlaky v objednávce Liberckého kraje.  Ta na ní vystřídá České dráhy. „Opravná práce byla navržena do plánu na rok 2019 v prvním pololetí roku 2018 a na podzim téhož roku schválena Centrální komisí ministerstva dopravy. Změna dopravce nemá vliv na zařazení do plánu,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová.

(V původní verzi bylo uvedeno nesprávně, že na většině úseku je rychlost 30 km/h. Za chybu se omlouváme)

Tagy Správa železniční dopravní cesty SŽDC Top trať 035 Železný Brod - Tanvald
94 komentářů