SŽDC opraví za 410 milionů podhorskou trať před nástupem Arrivy
Motorový vůz 854 u Návarova na trati Železný Brod - Tanvald. Foto: Jiří Beneš / Wikimedia Commons
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce letos opravit trať mezi Železným Brodem a Tanvaldem. Úsek vedoucí údolím řeky Kamenice je
No to je za 5 minut 12. Zrovna v místech, odkud je titulní fotka tohoto článku musí cestující přelézat koleje, aby se dostali od cesty na zastávku Návarov (nešlo by třeba to nástupiště při té rekonstrukci přesunout na druhou stranu?). No a když tam ty koleje přecházíte, tak vidíte, v jakém stavu je kolejový svršek: když jsem šel chvíli po krajích pražců, tak se hýbaly koleje, místy kolej stojí jen tak, protože je upevnění vyhnilé atd. Zkrátka z dálky je to romantika – vůně asfaltového nátěru a cvakání kolejí o spoje jako za starých časů, zblízka vidíte, že je tato… Číst vice »
Nemusíte tam přelézat koleje. To není oficiální přístupová cesta k zastávce. Ta vede od silnice ze shora. Tím neříkám, že je to v pořádku. Zda by nešlo přesunout zastávku na druhou stranu koleje je otázka zda je tam volno, zda tam je pozemek SŽDC, a zda je tam kus přímé nebo oblouku nad 300m. Teď nevím, jestli by se na menší poloměr dala vyjednat výjimka. Možná by nějaká rovná se našla pod silničním nadjezdem, což by z hlediska docházkové vzdálenosti bylo vhodné. „Nátěr“ pražců je spíš kreosolový (je to i ta aromatická složka asfaltu), pražce se nenatírají, ale pod tlakem… Číst vice »
Dobrý, k tomu ještě připočíst přes 250 mil. Kč za letos schválenou „sanaci skal“. Opět se potvrzuje, že levá ruka neví, co dělá ta pravá.
Ano, trať musí být s příchodem předem dohodnutého dopravce opravená. Přeci nebudou jezdit jako ČD. Oni musí být lepší. Co vše neuděláme pro reklamu, ČD si vyžerou výluku a máme další důvod, proč s jiným / třeba německým/ dopravcem je hned vše lepší. Prostě šaškárna…
Fuj takové věci se nepíšou. Tedy já jsem si totéž dovolil napsat před vámi a hned jsem byl jedním jistě expertem přes železniční dopravu počastován nadávkami. 😁
Proč ne… stojím si za tím
Člověk by nevěřil, jaký pedagogický efekt může mít označení Kirschnera za Třešňáka.
A pane Novotný, jelikož máte taky sklony k tvorbě debilních slátanin, mohl byste nám trochu Vaše ctěné myšlenky rozvést? Kdo bude mít jakou reklamu? Jaká je motivace SŽDC poškozovat ČD, jak se snažíte naznačit?
Hele a co Železnice Desná? Arriva tam ryla držkou v hlíně, samá výluka a PEÚ a pak přijde ČD a slízne smetanu…
Tak k první větě nerozumím. Tyhle kraviny neřeším
SŽDC poškozovat ČD… co si jiného myslet když vlak ČD a má celou soupravu na 160 10 minut někde stranou, jen aby projel žlutý a za ním černý
A Desná… to se zeptejte tam, proč neměli zájem…
Kdo na Desné neměl zájem? Arriva jasně deklarovala, že chce linku provozovat dál a jednotky eletrifikovat, a viditelně to prokázala nákupem jedné elektrické lokomotivy i přesto, že neměla pokračování vůbec jisté (a nakonec nedopadlo).
Tak na to člověk nepotřebuje mít toliko fištrónu, aby nedokázal přeložit toto přízvisko. Snad si nemyslíte, že budou všichni tleskat. Opravě trati zatleskám určitě, cinknutému výběru dopravce jistě ne. Také jsem zvědav, jestli byste dokázal svoje invektivy zopakovat face to face vy pedagogu.
Kirschnere, jestli je výběr dopravce cinknutý, tak jednoduše dokažte.
Otázce na „férový“ výběr dopravce ve Středočeském kraji jste se velmi úspěšně vyhnul, zato jsme se dozvěděli, že Arriva je německá.
Takhle si moc důvěryhodné jméno nevybudujete, Třešňáku, a soudruzi z OSŽ si budou muset najít nějakého schopnějšího trolla na tapetování hejtu do diskusí…
Vy jste do teď nevěděl fakta o dceřiné společnosti DBAG? Jako zaměstnanci této firmy by vám takto důležitá fakta neměla unikat. 😁
Kolik vlaků kde se objevují vozy řady B 249 nebo 256 objednává Ropid? Předem děkuji za vysvětlení vskutku pedagogické.
„Co vše neuděláme pro reklamu, ČD si vyžerou výluku a máme další důvod, proč s jiným / třeba německým/ dopravcem je hned vše lepší.“
Není tomu tak zdaleka všude. Např. dopravce GWTR si na trati č. 160 během svého 2letého působení „vyžral“ již několik dlouhodobějších výluk.
Nu jako strojvedoucí na této trati občas jezdící bych chtěl říct, že 30km/h je tam pouze 1x a to v krátkém úseku pod skálou těsně před Tanvaldem. Druhá 30km/h byla odstraněna aktivací PZZ u Jesenného. O jiné nevím, takže to není tak hrozné jak se nám zde web, nebo SŽDC snaží vylíčit. Tím nechci zpochybňovat opodstatněnost této investice, bezstyková kolej jistě zvýší plynulost a tím i komfort jízdy.
Dobrý den, ještě jsem to prověřil a máte pravdu, děkuji za upozornění, je to již opraveno.
Moc nechápu mínusy. Redaktor Jan přiznal chybu a napravil. Za mě palec nahoru.
To je dost, že aspoň na možnost odstranění pravidelného křížení rychlíků ve Velkých Hamrech přišli …. jen doufejme, že tam neodstraní koleje nebo výhybky. Víceméně při současném stavu by ale samozřejmě bylo ideální u této linky posunout křížení z Mnichova Hradiště do Turnova, a v Tanvaldě navazovat kolem půle na vlaky Liberec – Sklářská Poruba.
pojďme se vsadit, že odstraní, jedou přece dle plánů – dělat ze stanic výhybny, v případě nepotřeby jen nákladiště s jednou kusou kolejí (dřeva je v lesích kolem naštěstí dost) – mustr: Německý vzor -agenda 2000 – destrukce regionálních železnic … a šlape to výborně … 🙁
Beru. O co?
A nepřišli na to i v souvislosti s tím, že je větší jistota, že to německý šrot vyjezdí?
Pořád mě nepřestává fascinovat, jak u starých tratí, kde už se nedá skoro normálně jezdit, se věnuje taková pozornost ( a peníze) opravě nástupišť, podchodů a zábradlí… je to fascinující jak někdo dokáže takhle dlouho a takhle úspěšně tunelovat peníze
Vás fascinuje i to, když se trať opraví, a když by se trať neopravovala tak vás to bude pořád fascinovat. Takže co konkrétně by měl stát dělat? Zrušit všechny regionální tratě a nechat jenom koridory? Takže mimo krajských měst prostě železnice zanikne. To chcete?
A vždyť je to krásné, dokud člověka ještě něco fascinuje!
Dnes opravují , za pár let pozaviraji. To co většinou v západní Evropě dávno pochopili a penize směřovali do koridorů a dálkových tras. Taky diky tomu pres Francii můžou frčet 350 km/h , my máme lokalky s nosnou řadou drah 810 a závratnou rychlostí 80 v hodině
S těmi 80 km v hodině jste to přehnal … 5-50!
Francie má (nejen) svými železnicemi hodně daleko do následováníhodného vzoru. P. S. Náklady na ÚDRŽBU byť vedlejších tratí (kde zrovna trať č. 035 úplně tak vedlejší není) jsou řádově nižší než náklady na VÝSTAVBU + následnou ÚDRŽBU vysokorychlostních tratí, tzn. do značné míry jde o falešné dilema.
Jenomže moderní trať dokáže na rozdíl od zapadlých lokálek přepravit rozumné množství cestujících. Zkuste si tedy otázku položit jinak. Kolik budeu měrné náklady na opravu, údržbu a provoz na jeden oskm. Troufám si tvrdit, že u řady lokálek budou tyto náklady mnohem vyšší, než o koridorů, nebo VRT tratí.
Viz. hned další článek…VRT Pobaltí…cena 50 miliart euro. Kolik by musela být cena jízdenky aby se to v době životnosti vrátilo? Resp. kolik cestujících musí být aby se zaplatila výstavba? Odpověď = nikdy se to nezaplatí. To stejné jako lokálky. že to je prestiž je jiná….
A kdy se zaplatí silnice, dálnice, chodníky a další infrastruktura? To není o žádné prestiži, ale o přínosech, které moderní tratě vytvářejí.
A ty přínosy cítíte za jarních večerů v oblasti pektorální, nebo jak byste nám je dokázal přiblížit? Nebo je to nesdělitelné a neměřitelné?
Když vám schází argumenty, tak je potřeba zareagovat rádoby vtipně. Zkrácení jízdní doby z Prahy do Brna na méně než polovinu je opravdu přínos skoro nulový, který nikdo nevyužije. Zato obsluha osad o velikosti jednotek domů těžkým vlakem má pro venkov přínos doslova obrovský 😉
V tom článku je uvedeno 5 miliard (s „D“ na konci), nikoli 50.
Ovšem ta vysokorychlostní trať bude mít i řádově vyšší využití (počet převezených osob,nebo nákladů).
No a mezi Prahou a Tanvaldem potenciál na VRT není, takže pokud to chcete hrodit do „VRT nebo nic“, tak tím říkáte, že se tohle má prostě a jednoduše zavřít.
Neznám místní poměry. Pokud se tady celodenně zaplní jednotka typu Desira Classic, tak s tím samozřejmě problém není. Pokud se ale vlak zaplní jenom několikrát týdně v sezóně, tak je přece jenom na zvážení jiný koncept dopravy.
Ve venkovských oblastech se nehraje na zaplňování u vlaků ani autobusů, ale jde o zajišťování dopravní obsluhy pro různé množství lidí. A v dobách, kdy nějaké množství jezdí, tak to má smysl, aby nějak dopravní obsluha byla zajištěna. V případech – dobách a místech – kdy potřeba není vždy, tak v lepším případě na požádání …. a ač to je vyzkoušeno, tak v mnoha horších případech prostě bez šance, takže lidé i vybírají a opouštějí práci podle toho, jaká je doprava vůči vyžadovaným směnám.
Ano, ve venkovských oblastech se přesně hraje na zajištění dopravní obsluhy. V případě mnoha lokálek ale vlak stojí km za vesnicí a díky zoufalé nízké obsazenosti jsou náklady na její provoz nohem vyšší, než v případě autobusu. Vlak se vyplatí zhruba tam, kde se běžně zaplní vozdilo o kapacitě 80-120 cestujících.
Jistě, přesně takové teorie v Plavech a Velkých Hamrech potřebují.
víte, ono většině normálních obyvatel je úplně jedno, jestli se do práce dostanou busem, nebo vlakem. Důležitá je zejména jízdní doba a interval mezi spoji. Pokud jsou náklady na bus levnější, tak lze logicky objednat častější spoje, ale to samozřejmě většina místních nepotřebuje, že?
Možná by bylo dobrý podívat se aspoň do mapy, ale jak koukám, i to je dnes na šotojitrnice přehnaný požadavek.
Haha, hlavní trasa na Harrachov jo.. A jak budou jezdit Pražáci na hory? Jo autem a autobusem..
Kdyby byla pořádná trať Praha Boleslav Turnov, jízdní doba by byla hodně zajimavá.
No já jsem zjistil, že autobusy nějak nejsou co bejvaly a chtěl jsem tím loni touto dobou jet z Polubného… nějak poslední spoj byl cca. okolo páté, slabota.
To seš ty, Soupravo?
Pane Hanzi, vy jste asi nějaký lízač západních bohů. VRT jako samo o sobě v menších státech, jako je Česko, Slovensko, nebo okolí Balkánu nemá vnitrostátní význam. Dálka stanic VRT bývá většinou 200-250km. A to byste obsloužil jenom Praha-Brno,nebo Pha-Ostrava. A myslím si, že ve Francii nejezdí vlaky rychlostí 350 kmh, když musí zastavit každých 40-60km.(Myslím tím rychlíky, EC a další dálkové vlaky) spěšáky zastavují i častěji než těch 40km. A jistě není dobré stavět VRT pro takové úseky. Jasně, kdybyste chtěl spojit Berlín – Pha-Brno-Vídeň tak to dává smysl. A záleží také na počet cestující. Tak když nějaká trať… Číst vice »
Tak tohle je opravdů soubor předsundů a nevědomostí. U nás máme nejsilnější ramena z Prahy na Moravu a pak dále na Polsko, Slovensko, Maďarsko a Rakousko. K tomu spojení Berlín-Vídeň přes Prahu. To jsou všechno ramena dlouhá stovky km a to už je typické nasazení pro Vr vlaky. Podívejte se třeba na veleúspěšnou trať Berlín-Mnichov, tam se zastavuje mnohem častěji, než uváděných 200-250km. Minimálně rychlé spojení Drážďany – Praha – Brno – Přerov tedy význam rozhodně má.
Ano to máte pravdu. Nevyloučil jsem dálkové vedení VRT. Např. VRT Berlín – Vídeň přes Pha a Brno se vyplatí. O tom častějším zastavení : Podívejte se na počet cestující v Německu a Česku.
No vidíte, dále spojením Brno – Přerov máte jedním ramenem spojená největší česká města a výrazné zrychlení s Rakouskem a Slovenskem spolu s dalšíchm zrychlením Prahy s Ostravskem. Oproti Německu je počet cestujících sice pořád o něco nižší, ale při pohledu na plné vlaky ve směru Ostrava/Brno na tom rozhodně špatně nejsme.
Lokálky jsou taky důležité, ale rozhodně ne všechny, všude a za každou cenu. Bohužel alespoň trochu pragmatický pohled na věc se u šotohlav moc nenosí.
„Bohužel alespoň trochu pragmatický pohled na věc se u šotohlav moc nenosí.“
Podobně jako u mnoha jejich odpůrců = jen s „opačným znaménkem“ – a tak jste všichni tam, kde jste (= na zbytečném bojišti): ještě že už to ve své pozici mohu jen v klidu z nadhledu sledovat a občas glosovat …
A kde jsem zmínil, že jsem šotohlav? Já jsem pouze podotkl, že trať, která vede takovým terénem, kde není možné zajistit plnohodnotně autobusovou dopravu, tak se vyplatí. Rozhodně nejsem pro lokálky, které vozí i ve špičce pracovních dnů vzduch nebo jednoho občana. Kdyby se s VRT začalo dřív, tak to dnes máme postaveno. Dnes se ty peníze až tak snadno nenajdou. Já na rovinu řeknu, že jak se opravuje D1 30 let a pořád se po ní jezdí 80kmh,tak je lepší ji rovnou zbourat a postavit na její trase VRT. A znovu vám řeknu, že jsem popisoval tuto trať, že… Číst vice »
další fascinací je klíč pro opravy – bývalé Sudety… a Deutsche Böhmen: Znojmo – Mikulov – Slavonice – Telč – Nové Údoli – Budějovice – Velenice – Železná Ruda – Klatovy – Plzeň – Cheb – Vary – Nejdek – Děčín – Lípa – Liberec – Frýdlant – Jablonec – Tanvald – Harrachov – Stará Paka – Jaroměř – Trutnov -a Jeseníky – a Opavsko .. /najde tam snad někdo Mladoboleslavsko? Lounsko? Kladensko? Rakovnicko? Nymbursko? Příbramsko? JIhlavsko? Kolínsko? /………
Samozřejmě i ty vnitrozemské tratě tam jsou – ale v oblastech na okrajích republiky se v minulosti investovalo mnohem méně, než ve vnitrozemí, takže teď se jen situace vyrovnává = odstraňují se některé následky té dřívější podinvestovanosti.
Když počítáte Slavonice (nové nástupiště + zab. zař. před 10 – 11 lety), tak byste mohl započítat i dálkovinu Jihlava – Havlíčkův Brod či Zdice – Písek. Pokud „dálkovinu“ nepočítáte, pak byste neměl počítat ani ty Slavonice (a do značné míry např. ani t-194).
Chce to měřit stejným metrem.
Mmch. mezi Nejdkem a Děčínem vám vaše teorie nějak nesedí.
A co v tom vidíte? Spiknutí bývalých příslušníků Todtovy organizace?
Příbramsko by se v tom asi našlo, a když se k tomu přidá Sedlčansko, Jeníkogolčovsko, Mšensko, Sázavozručsko, tak to dostane puklinu tak velkou, že jediným závěrem je, byste si spíš měl dát mokrej hadr na hlavu.
Mladoboleslavsko: 076; Lounsko 114; Kladensko – PRAK by byl už dávno, pokud by ho byl investor schopný protlačit ÚR/SP; Numbursko 080 + příprava 231; Jihlavsko 202; Kolínsko 1TŽK. Stačí?
Pane Klicpero,
nepochybně Opavsko — okres Opava-venkov měl sice v září 1938 nadpoloviční většinu Čechů (a navzdory tomu skončil v Německu), ale pro vás jde o Deutsche Böhmen. Hodilo by se se nejprve informovat.
Přeji Vám hezký den.
Jezdím tam jen o víkendech, ale to vlaky rozhodně nejezdí poloprázdné. V zimě je někdy problém najít místo k sezení. Navíc neexistují alternativní autobusové spoje, takže podle mě oprava docela dává smysl.
Oprava se týká jen části z nich. Proč neopraví tedy celou trať? Tohle salámování je k ničemu. I kvůli tomu pak dost pokulhává tvrzení, že se to kvůli nové objednávce „nedělá“.
Normálně se skutečně opravuje jen to, co je rozbité!
Myslím, že to naopak dokazuje, že to nesouvisí s novou objednávkou. Protože další úseky budou následovat potom a to už hezky nového dopravce postihne.
Vlaky se kříží? … Achjo… Tohle fakt tenhle web dost zabijí.. :/
díky za upozornění. opraveno.
Co ti na tom vadí mají tam napsat vyhýbají pokud ano tak proč se hlásí ve stanici z důvodu křížení na jednokolejné trati
Ne. Hlásí se v takové situaci (správný) tvar „KŘIŽOVÁNÍ vlaků na jednokolejné trati“.
Vlaky se křižují. Ne kříží. To mi na tom vadí. Relativně odborný web zaměřený na dopravu a chyb v textech (snad nevyšel článek kde by nebyla chyba) je tu mraky. Mne jde spis o to, že to pak vypadá strašně odfláknutě a vlastně jde jen o to nasekat toho co nejvic aby byla čtenost a reklamy. To si to po sobě ten člověk nepřečte? :/
Jako bývalý redaktor vám mohu potvrdit, že člověk svoje vlastní chyby a překlepy přehlédne, i když to po sobě čte.
A jako výkonný úředník s patnáctiletou praxí můžu potvrdit, že na každém papíru je chyba bez ohledu na množství a zbraně kontrolních mechanismů 🙂
Nebuďte zas takový křesťan..
Chudáci vlaky ukřižované!
Nevím, jaká je terminologie železniční hantýrky, ale normálně česky se skutečně zločinci křižují, a vlaky a psi kříží.
“ vlaky a psi kříží.“
Když se psi kříží,vznikne kříženec,který má z každého něco.Co vznikne křížením 810 a Brejlovce? 🙂
Hromada šrotu….
Pokud vím, tak orchestrion díky své ladné lehkosti odlétne bez poškození do polí…
Přemýšlím ještě, jestli se říká „On mi zkřížil cestu.“, nebo „On mi zkřižoval cestu.“.
To už tady bylo. Reko tratě 089 před příchodem nového dopravce DLB. ČD si vychutnaly tříměsíční výluku s tím spojenými problémy. No a zde již dávno předem vybraný dopravce, se přeci nebude drkotat po rozbité trati. Takže národní to zase dostane sežrat a Adamka s Prokešem se můžou jenom smát.
Taky se můžou smát lidi že je někdo tak hloupej, štvavej a žlučovitej jako vy, Třešňáku…
To je tím, že je dnes ráno na obloze krádné žluté sluníčko, tak aspoň Kirch hledá spiknutí…
„Kirch“ to je kostel, ne? Že ty si se Troníku dneska ještě nepomodlil? Tak šup a odříkat desetkrát zdrávas, třeba za žluté vlaky. 😁
Je mi Líto že se pouštíte do diskuze o věcech o kterých nemáte přehled. Toto je naprosto běžná praxe, opravují a rekonstruují se tratě na které má nastoupit soukromý dopravce v osobní dopravě.
A které že to jsou, dejte příklady z minulosti.
Železnice Desná. 😀
Pak se taky opravují a rekonstruují tratě, na nichž působí „národní dopravce“ – a co z toho plyne?
Je to spiknutí proti národnímu podniku ČD, psali to v Obzoru (případně Nářkách), tak to musí být pravda.
Copak Míšo eM, šlápnul jsem vám na kuří oko? Soudě dle trapných invektiv. Celá ta komedie s výběrem dopravce i na tuto trať slušně zavání. A není to jen můj názor. Pokud jsem vám zvedl mandle, aspoň vím, že to tak je.
Motoráčky v Pojizeří mě až tolik netankují, ale mandle mi zvedá „výběr“ dopravce ve Středočeském kraji, díky kterému jezdíme v béčkách po osmi, v Bt a Bymee…
Ve Středočeském kraji budete mít od prosince možnost ochutnat jízdní vlastnosti high-end vozidla br 628 budoucího Jediného Správného Dopravce a to na trase: Praha – Loukov u Mnichova Hradiště, Praha – Rakovník, Kolín – Bělá pod Bezdězem a Praha – Březnice. Pro začátek je to slušný počin. Jistě si Míšo vyberete :-)) Já si nechám zajít chuť. Pokud si chci vychutnat jízdu vlakem německé společnosti, s radostí se povozím přímo v BRD. Nepotřebuji se hrkat low costem určeným pro obyvatele sedmnácté spolkové země.
Modrý pán s kartičkou, která mu tam nebude platit, promluvil. Ó bóže, ó bóže…
Škoda, že Jizerská Dráha nepřežila tlak socanů, modrodrých gum, převlíkačů kabátů a kolaborantů, režijka už by ti tam neplatila přes 20 let.
Pokud vím, tak na rekonstrukci tlačily hlavně České dráhy, protože nekvalitní trať ničí podvozky jejich nových Stadlerů. Takže vaše úvahy jsou trochu mimo mísu.
Ničí to i trať na Harrachov. Tam se ale zatím nic zásadního konat nebude.
Úsek Kořenov – Harrachov je relativně nově opravený a vlaky tam jezdí těch povolených 55 km/h. docela bez problémů a bez cukání.
Tak to si to tam musí režisti stihnout projet do začátku září, chááá.
Trondo, fakt se jdi léčit.
Neboj, bude letos i 3 měsíční Nový Bor-Č.Lípa, ale tam to Blažkovi s Prokešem moc nejde, když tam do budoucna má být ještě ta velká na rekonstrukci. Ale na tu trať se těší, musí někde nakrmit Blažek německého pašíka, aby po prohře v Německu měl kam nastrčit ten svůj park.
A co taková Šumava… Soukromý dopravce si vychutnává výluky hned od začátku provozu.
🙂 takže už to tak levně nevyjde 🙂 výluky na státní dopravce:-)