Autobusy Dopravci Železnice

Systém pražské a středočeské dopravy bude jednotný až příští rok

Nové autobusy SOR na plyn pro OAD Kolín. Pramen: OAD Kolín
Nové autobusy SOR na plyn pro OAD Kolín. Pramen: OAD Kolín

Systém pražské a středočeské veřejné hromadné dopravy bude příští rok jednotný. Postupné sjednocení zdržela opatření související s pandemií covid-19. Do systému zbývá zapojit ještě Kokořínsko, západní část Rakovnicka, Voticka, Dobrovicka, Královéměstecka, Berounska, Hořovicka, Kutnohorska, Posázaví, Rožmitálska, část Kolínska, Mladoboleslavska a Vlašimska, sdělila ČTK na dotaz Helena Frintová ze středočeského hejtmanství.

Podle dřívějších předpokladů měla takzvaná integrace veřejné dopravy ve středních Čechách skončit letos. „Pandemie do integrace veřejné dopravy zasáhla výrazně zásadním způsobem do přípravných prací, a posunula tak termíny všech zbývajících integračních projektů,“ uvedla Frintová.

Od 8. srpna by měl jednotný systém nově fungovat na Kokořínsku. Bude zavedeno devět nových linek, zajíždět budou do 33 obcí ve Středočeském i Libereckém kraji. Cestujícím to dopravu usnadní, jedna jízdenka bude platit ve všech spojích a zlepší se návaznost a četnost spojůk například na trase Mělník – Mšeno. Rozšíří se doprava o víkendech, kdy ji častěji využívají turisté.

Integrace středočeské a pražské hromadné dopravy je dokončená už ve většině regionu, například na Kladensku, Berounsku, Nymbursku, Kolínsku, Mělnicku a v dalších okresech. Regiony se připojují postupně už více než pět let, obnáší to mimo jiné nový systém jízdních řádů, aby na sebe spoje logicky navazovaly a trasy byly pokryté podle aktuální potřeby. Také dopravci potřebují čas, aby se na změny připravili, musí například nakoupit technologie pro odbavení odlišných typů jízdenek a v případě zvýšení počtu spojů zajistit vozy a řidiče.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
janevim

Boha jeho, už je to tady. Korona tady byla tři měsíce (během kterých se navíc na řadě činností souvisejících s integrací dalo normálně pracovat) a bude z toho odklad minimálně o rok… a kdo ví jestli, já ani tomu dokončení v roce 2021 už nevěřím.

Honza Vrba

Tak Kladensko, Slánsko, Mělnicko se slibovalo snad 10 let…

MlB

No právě, to je ten problém. V tomhle státě se všechno kolem infrastruktury a dopravy táhne roky a desetiletí…

Jan

To mi připomíná ten vtipný návrh jak zaintegrovat pod PID celou ČR https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prazska-integrovana-doprava-april-jako-humor-mhd.A180401_103045_domaci_jkk

ABC

Plzeň v 10. pásmu, no tak levné to nebude 🙂 9. pásmo je teď pomezí STČ, Plzeňského a Ústeckého kraje

MartinS.

Kařez je sedmé pásmo PID a zároveň je v zóně 048 Zbiroh IDPK a do Plzně už jsou jen zóny 044 Mýto, 042 Rokycany a 001 Plzeň, takže 10. pásmo do Plzně je vlastně reálné 7+3. Problémem je cenotvorba, kdy nárůsty mezi pásmy PID jsou 6 Kč, ale mezi zónami IDPK 10 Kč. Ale i tak by se s 10. pásmem PID dalo dostat na hranici Plzně. Což by dalo 74 Kč z hranic Prahy na hranice Plzně a příplatek za Plzeň je v IDPK 14 Kč, takže s lítačkou je to za 88 Kč. RJ to jezdí od 89… Číst vice »

Kalina

Jízdenky ČD Praha-Plzeň jsou nejlevněji za 99Kč.

MartinS.

S IN25 jsou od 79, ale to jsem tam nenapsal, uznávám.

Martin

No z Liberce to date pres jihlavu do Karlovych Varu na jedno pasmo… 😀

Tomáš Tichý

Do systému zbývá zapojit ještě Kokořínsko, západní část Rakovnicka, Voticka, Dobrovicka, Královéměstecka, Berounska…

Integrace středočeské a pražské hromadné dopravy je dokončená už ve většině regionu, například na Kladensku, Berounsku…

Tak je to na Berounsku dokončeno, či nikoliv?

gotop

Zatím není

Radek

V srpnu budou celkem 4 integrační akce (rekordní počet, to nikdy za měsíc nebylo). Do konce roku ještě snad učesání Kladenska a Slánska a Berounsko + Hořovicko.

dopravák

Mělo by to být tak – ale to, že je to „rekordní počet, to nikdy za měsíc nebylo“, je logicky dáno tím, že někde integrace měla původně být spuštěna už dřív, takže připravena vlastně už byla a jen bylo odloženo její spuštění. Kromě Kokořínska s termínem od 8. srpna (s lomeným tarifem na území Libereckého kraje) má být spuštěno od 15. srpna Rakovnicko II. (až do Královic, ale ne s IDP, a Podbořan), od 22. srpna Voticko (s využitím i dálkové llinky jezdící do Jindřichova Hradce a Třeboně) a od 29. srpna Dobrovicko + nějaké úpravy na již rok fungujícím… Číst vice »

janevim

Min. to Mladoboleslavsko by to chtělo jako sůl a co nejrychleji. Alespoň linky na trase Praha-Brandýs-Benátky-Ml.Boleslav, to je VHD páteř celého regionu a nemá žádnou rozumnou vlakovou alternativu. Je ostuda, že se integrují kdejaké s prominutím p*dele na samé hranici kraje a to zásadní poblíž Prahy se odkládá na později nebo rovnou na svatého Dyndy…

Petr

PID je největší omyl veřejné dopravy. Kdyby ti inženýři vstali od stolu a šli se podívat jak to chodí v realu asi by se divili .Nesmyslné zdvojování linek časy mezi zastávkami jsou nezvládnuté jelikož od stolu je každý chytrý.Nesmyslné čekání na vlak i 20 min když další spoj jede cca za 5 min a mnoho dalšího.Píšu z vlastní zkušenosti

MlB

PID je jediný opravdu funkční IDS v ČR, v kombinaci s totálním nasycením Prahy a okolí individuální dopravou opravdu přispívá k tomu, že se lidé uchylují k veřejné dopravě. Má to své mouchy a jde to pomalu, ale kdyby to ve všech krajích fungovalo aspoň takhle…

KarelF

Tak ze zkušenosti zrovna mohu říci, že to moc není zvládnuté třebas v Benátkách. V dobré víře jsem vystoupil o Sobotě roku 2019 z auta, že popojedu autobusem do Milovic. Bohužel nic jediná varianta nepidovým busem černý most pidovým busem na horní počernice a vlakem do Milovic výlet na cca 2 hodiny. Tak trocha zlepšení o této sobotě jedou v intervalu 3 hodiny 3 busy. Takže o trochu lepší než v 2019.