Cestovní ruch Doprava ve městě Dopravci Železnice

Arriva bude uznávat jihočeskou jízdenku Jikord plus až do Březnice, o integraci se jedná

Vlak společnosti Arriva na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlak společnosti Arriva na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Společnost Arriva vlaky, která bude od neděle 15. prosince zajišťovat provoz rychlíků z Českých Budějovic do Prahy přes Písek, se dohodla na spolupráci s Jihočeským krajem. Na své lince R26 bude uznávat krajskou jízdenku Jikord plus.

Jednodenní jízdenka, která je určena především výletníkům, vyjde na 250 korun a o víkendu na ní mohou cestovat až dva dospělí a tři děti. Arriva ji bude uznávat s přesahem do středočeské Březnice. Smlouva s krajem už je podepsaná.

Jiná situace je zatím u zapojení Arrivy do Integrovaného systému Jihočeského kraje (IDS JK), kde se o možné spolupráci teprve vyjednává. Integrace by se týkala úseku České Budějovice – Zliv. „Začínáme jednat o podmínkách a věřím, že i v tomto případě se dohodneme,“ uvedl mluvčí Arrivy Martin Farář.

„Z pohledu IDS v současné době dochází k posledním úpravám v Dohodě o zapojení vlaků dálkové dopravy do Integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje,“ doplnil šéf jihočeského dopravního organizátora Jikord Jan Aleš. Ve Středočeském kraji už je jisté, že rychlík bude součástí Pražské integrované dopravy.

Jihočeský integrovaný systém je zatím spíše v plenkách. Funguje jen v okolí Českých Budějovic a to v okruhu zhruba dvaceti kilometrů. Výhodou jsou především cenově zvýhodněné předplatní jízdenky na 7, 30 nebo 90 dní.

Zajímavostí je, že z dálkových vlaků nejsou do IDS zapojeny rychlíky Českých drah do Veselí nad Lužnicí či Strakonic, nýbrž pouze mezinárodní expres z Budějovic do Velešína-město.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír D.

Z Tábora bude nyní možné jet bez přestupu do Jihlavy, resp. Dobronína, spěšňákem přímo až do Strakonice, rychlíkem do Třeboně a Českých Velenic, a dokonce – považte – spěšným vlakem přímo až do Kutné Hory.

PetrB

Mohlo by, se doplnit, ze jizdenka JIKORD plus bude od prosince platit i na motorove vlaky spolecnosti JHMD v useku Jindrichuv Hradec – Nova Bystrice a Jindrichuv Hradec – Zar u Kamenice nad Lipou.

Kajman

Úžasné. Sice naroste o 13 % množství vlaků, zato nejvytíženější špičkové spěšné vlaky z Veselí do Budějovic a zpět skončí. Ranní v 6,43 do ČB, denně narvaný, pojede o čtvrt hodiny dřív, však co by si studenti nepřivstali, že. Budou v ČB v sedm, tak si můžou skočit do Mercury pro sváču a dát o dvě cíga navíc. A v 6,46 pojede naprosto nesmyslný osobák s příjezdem do ČB v 7,38, kdy už v žádné škole první hodinu stihnout nelze. A odpolední spěšňák ve 14,32, půlící v největší špičce interval mezi rychlíky, pro jistotu zmizí bez náhrady. Takže komu končí… Číst vice »

blekp

Od 15. prosince 2019 bude také nově platit IDS Tábor na lince R17 v úseku Tábor-Planá nad Lužnicí. (Přitom poznámka ´platí ode dne vyhlášení´ je v JŘ již od 11.6.2017)

PetrB

Cituji příspěvek z FB profilu Jihočeský kraj – oficiální uživatele Denis Novotný, ten také stojí za to: „Celý ten podělaný JIKORD si asi už z nás dělá prdel, tohle už jinak není možný! Minulý rok mezi vánočními svátky byky omezeny spoje tak, že převážná většina co musela do práce neměla spojení autobusem, přitom JIKORD slíbil, že příští rok si dá bacha, aby se situace neopakovala! Bingo a tento rok to samé, takže autobus co jezdí běžné v pracovní dny v 05:30, 06:30 a v 08:00 hod. prostě v pracovní dny mezi svátky nejede, jede spoj jen v 04:30 a další… Číst vice »

Obtloustlý Travolta

Od nových JŘ ruší zase skoro 20 vlaků, takže stále může být hůř. Stále můžou z něčeho osekávat. Zimola nastavil linii a ta je dodržována, relativně důsledně, zdá se.

-TR-

Zato ale řada nových vlaků přibyla. Roste počet vlaků Os na tratích, kde jich dřív jezdilo minimum, zvláště o víkendu (Strakonice – České Budějovice, Tábor – České Budějovice). Neviděl bych to tak černě, i když leccos by se ještě dalo zlepšit.

-MS-

Není možné stoupat po desítkách procent meziročně, rozhodně tam ještě lecos k dokonalosti chybí, ale letošní GVD byla položena zajímavá kostra rychlé regionální dopravy, jako Sp ČB JH, zrychlené Os ČB PI v prokladu s R, Sp TA ST. Další rozvoj závisí na ekonomické situaci a záměrech politické reprezentace. Divcice jezdí ve špičkách z důvodu kapacitního posílení Zlivi, všechny vlaky na 190 v E trakci budou v řazení BDs a Bdt / 650 > výhledově jen 650 s kapacitou 120 – 160 os a u některých vlaků by mohlo dojít ke kapacitnim problémům ve špičkách, předpokládám že se chytnou i… Číst vice »

Obtloustlý Travolta

Pane MS, to už zde fungovalo, koncem devadesátých let, jak o tom níže píši. Zrovna ve Zlivi! Pročpak vlaky zrušili, sotva začali lidi více jezdit? Jste zřejmě obeznámen se situací, mohl byste vysvětlit pohnutky, které k zabití perspektivní kombinace vlak/auto, vedly (podivné rušení návazností s autobusy, na které si lidé za desítky let mnohde uvykli, nyní vynechám)? A kdo za tím byl? Lidé si obtížně zvykají, zvlášť na věc která fungovala, pak přestala fungovat a nyní je zase oprášena a vydávána za bůhvíjaké novum?? Nezdá se Vám hloupé takto řešit zrovna veřejnou dopravu, kde jednoznačně vítězí ustálenost dávno zažitých řešení?

Obtloustlý Travolta

V tom tkví právě celá ta parodie a vy_ůranost politických úředníků kraje, kdy se přidávané vlaky o víkendech počítají stejně, jako by jezdily každý den. Takže to není řada nových vlaků, ale třeba pouhý pár, jedoucí jen o víkendu a třeba jenom v jednom dni. Ani ne navíc, protože na konci devadesátých let jezdil a zrušen byl až po drastických škrtech v letech 2010-16. A to je další kulišárna obluzující veřejnost, protože vlaky, které už jednou jezdily, nikdo soudný nevydává za „nové vlaky“! Vlastně ano, když chce něco skrýt, zamlčet a uplést z lejna bič, udělat si očko, blýsknout se,… Číst vice »

PetrB

A videl jste ty posilove spoje na trati 190 (Budejce – Strakonice) v relaci Budejce – Zliv (-Divcice) ? Ja to proste nechapu, ani pro tu Zliv to smysl nema, natoz pro Hlubokou, Zbudov a Divcice. Zliv ma asi 3.300 obyvatel, u nadrazi na Hluboke bydli tak 300 lidi, Zbudov asi stovka lidi a stanice daleko od obce a Divcice maji cca. 500 obyvatel, ale posleme tam posilove spoje. Me smysl tech posilovych vlaku unika, neni tam tak silna poptavka cestujicich, tak proc je tam JIKORD zavedl, aby ukazal dobrou viru ci co?

Obtloustlý Travolta

Mýlíte se – do Zlivi vlaky v těchto počtech již jezdily, rozhodně nebyly prázdné. Otázkou, jak si na ně lidi, po odvykačce minulých krajských mocipánů zvyknou. Relace by měla rozhodně ještě větší smysl, kdyby vlaky protáhli do Netolic, kde by vznikl přestupní uzel, něco na způsob Plané u Mar. l. X autobusů jedoucích z jihozápadu kraje by tam točilo mnohem více linek, nežli dle současné praxe – kdy se ze všech zmíněných směrů téměř spojí v jeden autobusový vlak před Českými Budějovicemi, kde pak přispívají k oživení už tak zacpaných Sadů, Husovky a prostoru před nádražím (nazývat ten sprask a.n.… Číst vice »

-MS-

Vlaky jdou v novem GVD o 13 % nahoru, nikoliv dolu

blekp

Přesně tak, sice dojde k posílení na železnici, ale atutobusové JŘ se nezměnily např:
Tábor – Bechyně v X po 20:00: dnes: 21:06 vlak, 22:30 bus nově: 20:10 vlak, 22:30 vlak, 22:30 bus
nebo žst. Božejovice v X od 15.12.: odjezd Sp směr Strakonice 5:20, odjezd Os směr Tábor 5:21, příjezd busu z Jistebnice 5:24

Glo

V Plzenskem kraji mají jednodenní pro jednu osobu bez MHD Plzeň za 130 Kč což se opravdu vyplati. Ale za 250 Kč???

Glo

Má tu plzenskou se dá dojet z Prahy do Železné Rudy a zpět s litackou za skvělých 234 kc

PetrV

To mají, ale nedá se téměř nikde mimo město Plzeň koupit, alespoň podle toho co jsem pochopil a co mi odpověděli na fb. 250 Kč se vyplatí jen pro rodinu, jednotlivec musí do auta :-).

Glo

Měla by jít koupit na všech pokladnách CD v plzeňském kraji. Já osobně si ji kupoval i v Klatovech, Domažlicích a Rokycanech. nevýhoda je, že ji prodají jen na konkrétní datum.

PetrV

Tak to jsem chybně pochopil, takže z Kasejovic na jízdenku ČD do Nepomuku, kde to nestihnu na pokladnu ČD, aby mi vlak na Plzeň neujel… Tak to také nemá řešení. Jízdenka, která se nedá koupit do každého spoje není síťová. Ano, alespoň předprodej a následné označení v den cesty by bylo trochu řešení.

Glo

Vy jste z Kasejovic? Nedávno jsem tam byl 🙂 jinak jeste to jde koupit přes e-shop na plzeňskou kartu ale jen ve variantě i s MHD Plzeň za 180 Kč. Na virtuální plzeňskou kartu to zatím bohužel nejde. Prý to planujou. Mně se na jedné pokladně podařilo si ty jízdenky koupit 4 bez označení data ale pokladni tím porušila předpis tak nesmím říct kde se to bylo.

PetrB

A v Usteckem za 130 Kc vcetne MHD v Decine, Usti nad Labem, Teplicich, Biline, Moste s Litvinovem, Chomutove s Jirkovem, v Roudnici nad Labem vcetne jedne linky PID a ve Varnsdorfu. Dale tato jizdenka plati i na turistickych zeleznicnich linkach a na lodnich linkach. Dale existuje varianta za 220 Kc pro dve osoby bez omezeni veku a az ctyri deti a varianta za 330 pro pet osob bez omezeni veku.

Glo

Děkuji za tip jinak celodenní IREDO (hradecký a pardubický kraj) je už pár let za 160 Kč.

Kajman

Já mám pocit, že ani k těm plenkám nedošlo a *** jsou roztroušeny po prostoru. Jikord je parodie na koordinátora a jihočeská doprava je obecně parodie na jakýkoli systém.

PetrV

Já jsem měl před asi cca 15 lety tu „čest“ jednat s panem Študlarem a už tenkrát byl ten pán věkem i názory mimo realitu – to ještě kopal za ČD a už tenkrát opakovaně říkal, že integrace pro JČ vhodná není. Pak přešel do Jikordu a radil hejtmanům … a výsledek asi známe na jihu všichni, není to tak?

PetrB

Me by take zajimalo, proc vsichni ti hejtmani si ho tam drzi, protoze on co slovo to perla… diky bohu, ze nema vliv na MHD v Budejcich – to by bylo teprve vzruso. To on dokonce tenkrat prisel s tim napadem, aby CSAD Jihotrans (dnes GW Bus, clen skupiny Jihotrans) koupilo Dopravni podnik mesta Ceske Budejovice a zajistovalo tak MHD po Budejcich. Diky bohu, ze tehdejsi rada mesta a nasledne zastupitelstvo mesta CB bylo rozumne a tento navrh jako nesmyslny zatrhlo, protoze verili ze mestsky dopravce zajisti MHD kvalitneji a lepe nez Jihotrans…

Obtloustlý Travolta

Ano, už dokonce z v.ř. na ředitele DPMCB vzešel i koník, který měl spojení podniků s gwčkem krýt zevnitř. Co se tehdy nepovedlo pak již úspěšně aplikovali na Šumavě. Jinak zákulisní info – co GW přebralo provoz, ubyly 2/3 cestujících a stále ubývají.

-TR-

Máte nějaké konkrétní důkazy, které by dosvědčovaly pokles počtu cestujících, anebo si to jen štěbetají modří vrabci na střeše bulharského depa?

Obtloustlý Travolta

Info přímo od špiona, pane. Dejte mail, pošlu scan. Vymažu ovšem údaje s čísly vlaků, počítajícího nehodlám vystavit riziku, některého z radioaktivních. Je to materiál pro kú. Ale stran modrých máte pravdu – za nich se tam z kraje sčítači hemžili jak spermie, především v posledních 2 letech provozu, nyní to jakoby nikoho nezajímá. I přes tu tragedii. Nebo právě proto?

Tronda

A ubyli taky platící cestující, nebo je počet cestujících s jízdenkou (pozor sprosté slovo) stejný.

-TR-

Údaje bez čísel vlaků samy o sobě nemohou být věrohodné. Na vaše podmínky tedy nemohu přistoupit.

Obtloustlý Travolta

Tak si to zjistěte sám:-)

Obtloustlý Travolta

Ono to sice vypadá hezky, když dají pidi vláček velikosti KT4DR a on je během sezony furt plný, ale to je jako s tou vesnicí knížete Potěmkina. Zvláště, když běžný obyvatel kraje zjistí kde všude a v jakých počtech – hodně přes sto – se v minulosti vlaky omezily, aby pak vítězoslavně vyjelo těch několik nepohodlných, v létě „řízeně ventilovaných zařízením pro snížení teploty“(také změna smluvních vztahů?) hlučících privátních tramvajek. Kampak a kdopak asi zašil fin. rozdíl, ptá se pak Vojta z traktoru, když dává na polňačce přednost tomu sprasku…

Václav

Také bych chtěl zmínit krajského radního pro dopravu Bc. Švece, který je tam za Starosty. Kdo chce zakonzervovat současný stav, ať mu příští rok při volbách hoďte lístek.

Ferenc Futurista

Chtěl bych se seznámit s autorem názvu Jikord Plus!

Martin Jarath

>>> Výhodou jsou především cenově zvýhodněné předplatní jízdenky na 7, 30 nebo 90 dní.
Výhodou tak leda oproti jednotlivým jízdenkám. Ve verzi s MHD stojí přesně o tolik víc, co stojí jízdenka na MHD i bez IDS. Ale ano, díky změně dopravce ten paskvil s nesmyslně nastavenými zónami možná konečně začne někdo používat (dosud k tomu neexistoval minimální důvod).

Zbyněk

Velešína-městA.

Jiří Kaňa

„Jihočeský integrovaný systém je zatím spíše v plenkách.“
Velmi trefně vyjádřeno – zejména vzhledem k tomu, co po použití bývá obsahem plenek.

JirkaK

a to ani nepřiznaly, že se nejprve dohodnout nechtěly, prostě Jihočeský Kosourkov