Systém pražské a středočeské dopravy bude jednotný až příští rok
Nové autobusy SOR na plyn pro OAD Kolín. Pramen: OAD Kolín
Systém pražské a středočeské veřejné hromadné dopravy bude příští rok jednotný. Postupné sjednocení zdržela opatření související s pandemií covid-19. Do
Boha jeho, už je to tady. Korona tady byla tři měsíce (během kterých se navíc na řadě činností souvisejících s integrací dalo normálně pracovat) a bude z toho odklad minimálně o rok… a kdo ví jestli, já ani tomu dokončení v roce 2021 už nevěřím.
Tak Kladensko, Slánsko, Mělnicko se slibovalo snad 10 let…
No právě, to je ten problém. V tomhle státě se všechno kolem infrastruktury a dopravy táhne roky a desetiletí…
To mi připomíná ten vtipný návrh jak zaintegrovat pod PID celou ČR https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prazska-integrovana-doprava-april-jako-humor-mhd.A180401_103045_domaci_jkk
Plzeň v 10. pásmu, no tak levné to nebude 🙂 9. pásmo je teď pomezí STČ, Plzeňského a Ústeckého kraje
Kařez je sedmé pásmo PID a zároveň je v zóně 048 Zbiroh IDPK a do Plzně už jsou jen zóny 044 Mýto, 042 Rokycany a 001 Plzeň, takže 10. pásmo do Plzně je vlastně reálné 7+3. Problémem je cenotvorba, kdy nárůsty mezi pásmy PID jsou 6 Kč, ale mezi zónami IDPK 10 Kč. Ale i tak by se s 10. pásmem PID dalo dostat na hranici Plzně. Což by dalo 74 Kč z hranic Prahy na hranice Plzně a příplatek za Plzeň je v IDPK 14 Kč, takže s lítačkou je to za 88 Kč. RJ to jezdí od 89… Číst vice »
Jízdenky ČD Praha-Plzeň jsou nejlevněji za 99Kč.
S IN25 jsou od 79, ale to jsem tam nenapsal, uznávám.
No z Liberce to date pres jihlavu do Karlovych Varu na jedno pasmo… 😀
Do systému zbývá zapojit ještě Kokořínsko, západní část Rakovnicka, Voticka, Dobrovicka, Královéměstecka, Berounska…
Integrace středočeské a pražské hromadné dopravy je dokončená už ve většině regionu, například na Kladensku, Berounsku…
Tak je to na Berounsku dokončeno, či nikoliv?
Zatím není
V srpnu budou celkem 4 integrační akce (rekordní počet, to nikdy za měsíc nebylo). Do konce roku ještě snad učesání Kladenska a Slánska a Berounsko + Hořovicko.
Mělo by to být tak – ale to, že je to „rekordní počet, to nikdy za měsíc nebylo“, je logicky dáno tím, že někde integrace měla původně být spuštěna už dřív, takže připravena vlastně už byla a jen bylo odloženo její spuštění. Kromě Kokořínska s termínem od 8. srpna (s lomeným tarifem na území Libereckého kraje) má být spuštěno od 15. srpna Rakovnicko II. (až do Královic, ale ne s IDP, a Podbořan), od 22. srpna Voticko (s využitím i dálkové llinky jezdící do Jindřichova Hradce a Třeboně) a od 29. srpna Dobrovicko + nějaké úpravy na již rok fungujícím… Číst vice »
Min. to Mladoboleslavsko by to chtělo jako sůl a co nejrychleji. Alespoň linky na trase Praha-Brandýs-Benátky-Ml.Boleslav, to je VHD páteř celého regionu a nemá žádnou rozumnou vlakovou alternativu. Je ostuda, že se integrují kdejaké s prominutím p*dele na samé hranici kraje a to zásadní poblíž Prahy se odkládá na později nebo rovnou na svatého Dyndy…
PID je největší omyl veřejné dopravy. Kdyby ti inženýři vstali od stolu a šli se podívat jak to chodí v realu asi by se divili .Nesmyslné zdvojování linek časy mezi zastávkami jsou nezvládnuté jelikož od stolu je každý chytrý.Nesmyslné čekání na vlak i 20 min když další spoj jede cca za 5 min a mnoho dalšího.Píšu z vlastní zkušenosti
PID je jediný opravdu funkční IDS v ČR, v kombinaci s totálním nasycením Prahy a okolí individuální dopravou opravdu přispívá k tomu, že se lidé uchylují k veřejné dopravě. Má to své mouchy a jde to pomalu, ale kdyby to ve všech krajích fungovalo aspoň takhle…
Tak ze zkušenosti zrovna mohu říci, že to moc není zvládnuté třebas v Benátkách. V dobré víře jsem vystoupil o Sobotě roku 2019 z auta, že popojedu autobusem do Milovic. Bohužel nic jediná varianta nepidovým busem černý most pidovým busem na horní počernice a vlakem do Milovic výlet na cca 2 hodiny. Tak trocha zlepšení o této sobotě jedou v intervalu 3 hodiny 3 busy. Takže o trochu lepší než v 2019.