Systém pražské a středočeské dopravy bude jednotný až příští rok
Systém pražské a středočeské veřejné hromadné dopravy bude příští rok jednotný. Postupné sjednocení zdržela opatření související s pandemií covid-19. Do
Systém pražské a středočeské veřejné hromadné dopravy bude příští rok jednotný. Postupné sjednocení zdržela opatření související s pandemií covid-19. Do systému zbývá zapojit ještě Kokořínsko, západní část Rakovnicka, Voticka, Dobrovicka, Královéměstecka, Berounska, Hořovicka, Kutnohorska, Posázaví, Rožmitálska, část Kolínska, Mladoboleslavska a Vlašimska, sdělila ČTK na dotaz Helena Frintová ze středočeského hejtmanství.
Podle dřívějších předpokladů měla takzvaná integrace veřejné dopravy ve středních Čechách skončit letos. „Pandemie do integrace veřejné dopravy zasáhla výrazně zásadním způsobem do přípravných prací, a posunula tak termíny všech zbývajících integračních projektů,“ uvedla Frintová.
Od 8. srpna by měl jednotný systém nově fungovat na Kokořínsku. Bude zavedeno devět nových linek, zajíždět budou do 33 obcí ve Středočeském i Libereckém kraji. Cestujícím to dopravu usnadní, jedna jízdenka bude platit ve všech spojích a zlepší se návaznost a četnost spojůk například na trase Mělník – Mšeno. Rozšíří se doprava o víkendech, kdy ji častěji využívají turisté.
Integrace středočeské a pražské hromadné dopravy je dokončená už ve většině regionu, například na Kladensku, Berounsku, Nymbursku, Kolínsku, Mělnicku a v dalších okresech. Regiony se připojují postupně už více než pět let, obnáší to mimo jiné nový systém jízdních řádů, aby na sebe spoje logicky navazovaly a trasy byly pokryté podle aktuální potřeby. Také dopravci potřebují čas, aby se na změny připravili, musí například nakoupit technologie pro odbavení odlišných typů jízdenek a v případě zvýšení počtu spojů zajistit vozy a řidiče.
ČTK