Sysel mimo provoz, nejedeme. České dráhy opět bojují s častými poruchami řídicích vozů

Řídicí vůz Bfhpvee. Foto: Aleš PetrovskýŘídicí vůz Bfhpvee. Foto: Aleš Petrovský

V pondělí jezdil jediný vůz z pěti turnusovaných.

139 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bvovka

Často tam stejně jako u Regin nefungují zámky u dveří na WC(ty posouvací). I když zase na druhou stranu jsem jednou díky tomu viděl hezkou prdelku 😂😂😂

petr

to je podobné jako u Regín.není dne aby něco nefungovalo!prostě se to nakupí.něco odejde,nějaký střet,nedávno nám nějaký horlivý cestující rozmlátil světla v oddíle…

SYN

Hm, obutá kola, grafitti – to jsou opravdu závady vyřazující z provozu… 🙁

petr

ano jistě!

Venda

Kdo to opraví. Vždyť tam o víkendu není nikdo kdo rozumí problematice. A svátcích udělají prd…

petr

bohužel….nejsou lidi!u nás šli do důchodu,taže z 12ctek udělali 8mičky a o víkendu je dílna zavřená!

petr

a bude hůř…do důchodu půjdou další

Vít Malina

Když byli lokalizovaný v DKV Libeň tohle se nestávalo vůbec! Na ONJ nemají na ně kapacitu. Navíc je jednodušší ŘV polepit než vzít kleštičky a dotáhnout lanko u dveří! Nebo je nechat na napětí u HV a ne je zahodit má víkend do brambor! Kde promrznou vyteče voda zamrzne fekál

Han van Meegeren

Ale stávalo, libeňáci se s tím trápili také fest.

petr

ono je opravdu levnější vypravit bus

Milá

I když se pan Borecký snaží,tak s tím Molochem nehne

Petr

Když ne on, tak přijde jiný mladší a ten se nezakecá.

SYN

To bude jinčí sekáč! 🙂

Jiří Kocurek

Pojízdný 1 z 5 a z toho 0 případů cizím zaviněním jako je sražená osoba nebo havárka na přejzdu. Když měl někdo jiný pojízdné 2 z 5, tři dostavené po nehodách s cizím zaviněním, tak se odebíraly licence.

Rudolf Tuček

Sysly definitivně vyřeší až hutě.

banán

Přesně tak a modernizované honekry taky,jsou ten samý šrot

Granja

Jasně, než drobné úpravy za účelem zaručení spolehlivosti, rovnou vyhodit. Tak se dobrý hospodář chovat nemá. Zdá se ovšem, že zatím to nikoho nahoře až tak nebolí.

praktik

Nejsmutnější na tom všem je, že ti „dopravní experti“ = Boreckého nohsledi na Středočeském kraji si myslí, že něco na té situaci vyřeší zvýšením sazeb pokut, a to nejlépe těch za provozování posprejovaných vozidel – a k tomu prý platí asi pět „kontrolorů“, jejichž jedinou pracovní náplní je denně jezdit VHD a vyhledávat závady = porušení „smluvní kvality cestování v PID“. Oč víc zaplatí dopravci na často zcela nesmyslných pokutách, o to méně peněz jim zbyde na odstraňování závad, takže tím spíše budou odříkat spoje kvůli tomu, že nebudou mít čím je odvézt, a tím, kdo to ve výsledku nakonec… Číst vice »

praktik

Já průšvihy s technickým stavem a neschopnostmi „syslů“ nerozporuji, mám ale ty informace, které jsem uvedl, a podle nich má Stč.kraj zájem výrazně zvýšit pokuty hlavně za provoz posprejovaných vozidel, protože prý ČD něco přispěl na odstraňování graffiti výtvorů. Pokuty za neschopnosti vozidel a odříkání vlaků kvůli nim samozřejmě oprávněné jsou, ale zvyšovat pokuty za (krátkodobý) provoz vozidel aktuálně poškozených činností vandalů, jíž dopravce může jen obtížně zabránit, mi právě rozumné nepřipadá.

David 814-047

Kraj pochopil, že je zákazník a proto vlaky nebudou jezdit, protože bude levnější vlak nevypravit.
Likvidační pokuty nikdy nic nevyřeší.

Petr

Bylo by docela zajimavé porovnání pokut u jednotlivých smluv krajů. Zda je opravdu ta smlouva pro ČD, tak vyjímečná.

SYN

A nebudou n áhodou pokuty za nevypravení vlaku citelně vyšší než např. za posprejovanou jednotku? Kromě toho bude výpadek jízdného, ne?

Leinad

Existuje dodatek ke smlouvě, podle kterého má kraj platit dopravci za čištění. Skutečně by kraj měl platit i kdyby se nečistilo?

Václav

Ano, bohužel stejná logika, jako u tzv. sankčního systému pro strojvedoucí… alias: zaměstnance pod velkým psychickým tlakem ještě více vystresujeme, aby přestal dělat chyby… logické, co?
Ale bohužel to takhle dopadá, když o odborných věcech rozhodují lidé, kteří danému oboru vůbec nerozumí…

SYN

Už jste přišel na lepší motivační princip? Tělesné tresty by byly lepší? K sejmutí tlaku obecně by se asi mělo dělat vše možné, ale kompletně bez motivace se těžko obejdete…

SYN

Ale nenavrhujete doufám aby se standarty nedodržovaly vůbec a nedostatky se řešily po „soudružsku“ konstatováním „objektivní důvody“?

Kadlos

A hrome, pan Borecký je běsný. Tak to bude vážné. ☝️🤦🙄

Han van Meegeren

Syslograf není jen o problémech se sysly, své mouchy mají i rekopatra a peršani. Sysly jsou skutečně velký problém. Pras nevyrobil stejných 34 syslů, ale mnoho sérií. Dokumentace platí v některých segmentech na cca 1 – 3 ks, další kusy jsou zapojeny jinak. Na dílně bohužel zejména díky mizerným platům a vybavení zůstalo jen pár (chlapci promiňte) zoufalců, kteří ještě neutekli za lepším a když se to sečte s fušeřinou ze Šumperka, máme výsledek. Rozděláte u Sysla svorkovnici dveří, u jednoho máte nějaké zapojení, u druhého jiné. V dokumentaci je ještě něco jiného, k tomu skrytých pár nezapojených neoznačených drátů.… Číst vice »

Ech
Miri

Celkem „normálně“. Úroveň práce se řídí podle toho, pro koho zrovna dělají…

Han van Meegeren

Až to bude hotové a najezdí to nějaké kilometry, uvidíme. Doposud nic opravdu spolehlivého nepředvedli.

M 474 003

Tohle bylo vždycky u všech vozidel. 5 kusů nějak zapojených a dalších 5 kusů jinak. A pak amatérské předělávky elektrikářů 5 minut před odjezdem, protože vůz odjet musí, protože jsou do něj prodané místenky. Nakreslit to někam, není čas.

ksz

A objednaly ČD všech 34 syslů, alespoň formou nějaké rámcovky, nebo to objednávaly po těch 1 – 3 kusech ? Z čeho jako má vyplývat, že maj být všechny ty desítky kusů stejné, je to nějak smluvně ošetřené, nebo se to jen předpokládalo ?

Poslední, co bych chtěl, je nějaká obhajoba Prasu, ale jestli náhodou nemaj máslo na hlavě i ČD.

Miroslav Vykopal

České dráhy to je jedna velká porucha.

Petr Zdobinský

Kvalita služeb ČD radikálně klesá. Již dvakrát jsem jel za měsíc z Púchova do Prahy. Poprvé – Chyběl vůz první třídy s jídelním vozem, včera netkla voda na WC, záchod ve vedlejším voze nešel vůbec. V osobním vlaku tento měsíc netopilo.

Roma

Na Puchovskem bývají většinou vozy ZSS …

BDT

Ano, bývají 2….

ksz

A s tím ČD hodlají dělat ? Buďto rekonstrukce – tj. vyházet ty elektrické debility a nahadit pneumatickými (naši předkové věděli, proč na určité věci používali vzduch), nebo to daj rovnou sešrotovat ? Ale jak znám ČD, bude pokračovat stávající onanie.

PvvS

Jinde jezdí.. Nebude spíš problém v (ne)údržbě ?

oce

No, na ústecku sice jezdí, ale s poruchami stále stejnými už z výroby, donekonečna se opakujícími.

Rudolf Tuček

Railjety, iterjety, comfortjety mají dveře elektrické a jsou téměř bez problémů, v elektrickém pohonu to není.

Roma

Výběrové řízení, čekání na výrobu, dodani . To máte klidně na tři roky…

Leinad

Protože mít nejčastěji odcházející díl na skladě by dávalo smysl

SYN

Na náhradní díly snad je nějaká rámcová smlouva??

SYN

Vyházet elektriku? Tak to potěš koště, jsem zvědavej jak budete zapojovat tu mezivozovou zásuvku pneumatického ovládání… s extra trubkama třeba pro selektivní ovládání levých a pravých dveří, zpětné potvrzení že je zamčeno… jo to bude chuťovčička!

Konečně

Vydělaly si Sysly vůbec na sebe? Nebo je to pendolino v malém..

Twix

Na řevnických posilách jezdí myslím tak nějak trvale aspoň jedna souprava tvořená dvěma patry a dvěma peršany. V poměru kapacity a hmotnosti je to tragédie, ale odpich to má takový, že se po tom ve stanici jen zapráší 🙂

Luboš Beneš

Také jsem si všiml. Původně jsem si myslel že mají kastli z olova nebo že na Berounsku jsou cestující velmi, ale velmi obézní.

Kadlos

Jsou-li oboje dveře na jakékoliv straně v poruše, nesmí se v tom vozit lidi. Vnitřní nařízení.

Kadlos

Pardon, to patřilo jinam.

Indijanek

To je ještě dobrá kombinace, už jsem tu jel i soupravou peršan-honecker-honecker, peršan…

nowas

Sysel není průchozí směrem dál do soupravy? Nebo se kously i ty dveře mezi vozy? Nebo jak to uvěznilo cestující?

Kadlos

Jsou-li oboje dveře na jakékoliv straně v poruše, nesmí se v tom vozit lidi. Vnitřní nařízení.

SYN

U „normálních“ vagonů celkem OK, ale u sysla (který je vždy na konci)… vsadím se že 99% cestujících by klidně i podepsalo prohlášení že jsou si vědomí „rizika“ když si tam budou smět jít sednout (krz mezivozový přechod)…

Jadris

Být to jiný dopravce, v komentářích:
Nevydrží, šroty, do švestek!…

Kadlos

Doporučuji se svézt R23. 😁 Svrab a neštovice. Spadnou vám růžové brýličky.

Brumla

Jj přesun z jiných dep. To by prazakum šlo. Hrajou si na důležitější a skutek utek. Dovedou tak akorát krást vozidla aby oni sami měli. Takové zálohy by se jinym jenom zdály a pořád to je prazakum málo

Tomáš z MB

Na rovinu – ono totiž v Praze a Středočeském kraji oficiálně má bydliště 25 % obyvatel země – a spousta dalších je tu bez přihlášení. Tedy by bylo logické nejhustší spojení, nejvíce záloh.
Ta úměra není přímá, ale je to tak.

jal

To znamená, že jsou něco jako nadlidi, že?

Nixon99

Ne, to znamená, že je to region s největší poptávkou po dopravě. A pokud jsme u kolejí, tak dlouhá desetiletí platí, že nadčlověkem je v ČR ten co jezdí mezi Prahou a Ostravou a Prahou a Děčínem. Dopravu po 171 je skutečně nutné si zkusit. Ty vlaky kterých se to dotýká jsou nejprve neschopností SŽ zkráceny po Smíchov a následně vinou ČD zrušené úplně.

Roman Jeschke

Poděkovat můžeme politikům za rozkouskování železnice.

Ech

Já bych tedy neděkoval. Neboť udrží zaostalý stav, kdy v ČR je naprosto přemrštěnými 100 miliard dotací/daňových úlev udržována v provozu 4x až 5x hustší železniční síť než v Nizozemí, Portugalsku či v Británii. A konec světa tam nenastal.

Zdroj: statistiky celoevropské asociace regulátorů drážní dopravy IRG (za Česko je členem ÚPDI)

Han van Meegeren

Při vší úctě, blábol jako tur domácí.

jal

„region s největší poptávkou po dopravě.“
Tak má mít odpovídající vozidla a zázemí s lidmi.
Řešit problémy na úkor „venkova“ je nadčlověčí jednání a jeden z důvodů, proč pražáky nikde moc nemusí.

vasek.beroun

Oni jsou normální. Oni ano.

SYN

Procento záloh by mělo být naprosto stejné (na počet spojů). V absolutních číslech to asi vyjde víc. Jestli chcete vyšší procento, říkáte že pražáci jsou víc důležitější… 🙁

SYN

Plus navíc, když odřeknete jeden z deseti spojů tak je to nepříjemné, když odřeknete jeden ze dvou je to katastrofa!

Juraj

Jestli ono to není také tím, že jen ty řevnické posily za hodinu přepraví víc lidí, než všechny osobáky na pravobřežce za celý den.
Taky je něco jiného musel objíždět soupravu v Lysé a muset to dělat v Praze na hlaváku nebo v Řevnicích.

Zlámalík

No a nebylo by lepší, aby si tedy pro tyhle výkony dopravce pořídil nějaké kapacitnější jednotky a netahal do provozu šroty, které to zjevně nestíhají? Stálo by to peníze, ale tohle taky stojí peníze a navíc to nejezdí. My to tak chcem, asi…

SYN

Nebo aspoň ty nejspolehlivější co má…!

Twix

A k čemu je záloha která nezálohuje?

Honza

Pars nova spras to znova. Se Sysly byly, jsou a budou vždy nějaké problémy. Asi největší v Praze. Možná je to tím, že konkrétní Sysel nejezdí stále se stejnou soupravou a mašinkou. Jako dříve v Brně. Ty některé pražské přes víkend jezdí s Brejlovci. Od pondělí s 162/362. Nejvíce poruch se vyskytuje právě v pondělí. Náhoda? Třeba má někdo více informací.

Twix

Kde jezdí syslové přes víkend s brejlovci? Myslel jsem že to platí jen pro patra (pacifik) ale ne pro řídící vozy. A na Boleslav že jezdí 954.

oce

Nesmysl. Děčínské sysly jezdí také s lokomotivou jaká je zrovna k dispozici, Peršink, Eso… V tom to není.

vbb

Kecáte, WTB Brejlovci jsou jenom na push-pully MSK.

Karel

Tento týden na lince R19 jezdí jen jeden jediný InterPanter! Ostuda.

Han van Meegeren

Podle místních i ČD mají béčka svou romantiku… a když jsou ty vánoce…)))

Pitrys

Konečně jdou IP tam kam patří

Pán jeskyně

Vzhledem k tomu, že ETCS má přijít na všechny sysly, bych útlum hned tak nečekal. V Praze budou bohužel minimálně do roku 2029, protože ušetřené elefanty z ústecké větve půjdou posilovat jiné tratě (převážně Lysou). Současně se šušká, že se nově mají syslíci zabydlet na rychlících Plzeň – České Budějovice.

krteček

Na Plzeň-Budějovice už měli jít vloni, ale nebyly esa a lepší vozy.

Luboš Beneš

To ty nejhorší šroty kolem Plzně fakt vylepší…

Kuba2

Byť tahle strana R11 je ta stabilnější, tak stejně bude aspoň pár minut čekat na přípoje a pokud mají být cílem syslizace ostré obraty, tak to bude padat jak domek z karet. Mnohem větší smysl by dávalo jejich nasazení na krátké Hradce (R10), kde jsou obraty volnější a ušetřila by se kapacita pražského hlaváku. Optimálně pak totéž provést s celou R10 a na 032 konečně nasadit dynamičtější soupravy, které sjedou provozní koncept, pro který byla ta trať upravována (Starkoč X:30 – Poříčí X:00 – Svoboda X:30).

JanJanJan

Mě spíš baví ty šroty co nyní jezdí mezi Bohumínem a Prahou. Bmz, ale interiéru mega šrot. Prosezené sedačky, špinavé sedačky.

Pan průvodčí

Přizpůsobení se žluté konkurenci. :p

Juraj

Což o to. Jeli jsme teď jako skupina z firemní akce a na IC Ostravan vystavena hrdě dvě Béčka. Chudák vlakvedoucí strávil většinu cesty vystavováním kompenzací.
Naštěstí personál to hodně zachraňoval, i když jim tu směnu vůbec nezávidím.

jal

Další pendolina mimo provoz a tak se vozy vzaly jinde. Místo nich vše, co má kola.

Pitrys

A myslím, že teď je to celkem stabilně

gwann

Jo, jo, kraj nechtel, aby vozy jezdily posprejovane. Tak nejezdi vubec.

Btw – pochopil pan Borecky ze vyssi pokuty = vyssi cena?

nowas

Jasně, ať si klidně nejezdí.

noerf

Pokud za nevypravený spoj je pokuta 5000 Kč, tak nevypravený vlak, který jede čtyři páry spojů, znamená pokutu 40 000 Kč, což je v úrovni nákladů. Pokud budete pokuta 100 000 Kč za nevypravený spoj, jako u některých jiných smluv, tak se vám vyplatí zajistit nějakou jednotku i u konkurence.

Petr

Nevěřil bych, že to někdy řeknu. Ale začínám mít s panem Boreckým stejné názory v oblasti železnice.

Pan průvodčí

Pan Borecký se řídí fakty, nikoliv dojmy. Je to vystudovaný právník, má bohaté profesní zkušenosti. Snaží se pracovat na udržitelnosti veřejné dopravy do budoucna a začal řešit nepopulární témata jako vyhazování peněz oknem u vzduchovozičů typu Vraňany – Lužec.

Petr

No například původně neměl v prioritách Berounský tunel. To nebude mít ze sebe. Zašal také chápat, že musí popohánět nejen dopravce, ale i správce infrastruktury.

Han van Meegeren

Berounský je tunel.
A ještě k tomu má hroznou žízeň.

Ech

V kontextu s vyřazováním těchto vagonů, proč se do nich bude instalovat ETCS za 17 milionů/1vagon ?
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-roce-vybraly-firmu-na-instalaci-etcs-do-syslu-95373/

PeDazOl

Protože i AŽD musí plnit plány obratu a zisku. :-))))

MHD

Tak o využití bych se nebál . Různé Sp v okolí Prahy, Krušnohory stále nemají vratné soupravy. A navíc ETCS na řídícím voze znamená, že není nutné mít ETCS na lokomotivě. Takže umožní ještě nějaké přežití 380 v provozu.

Twix

Na Sp do Tábora dejme tomu, ale na Krušnohory bych to nedával, hlavně tu verzi s první třídou.

Ech

Díky za názor

Honza

Jako Sysel + nějaké vagony + lok 380 + opět sysel?

MHD

Tak nějak.

vlachjan

Toto řazení by mělo mnoho výhod: Například, pokud by jeden ze syslů měl závadu na dveřích, stačilo by jej zařadit před lokomotivu:-D

Pitrys

Potom teda ještě dodělat 18-ti žilový kabel na 380

vbb

380 se sysly jezdily (při zkouškách), dokonce v řazení sysel+380+sysel.

SYN

Anebo na konci prohodit navzájem sysla s loko…

vbb

Sysel sám o sobě objíždí dost těžko 🙂 a ještě by se musel otočit.

vasek.beroun

Jako že by se ve vratné stanici otáčely celé soupravy? Nebo na obou koncích sysel a uprostřed 380?

oce

Sysel neumí, opakuji: neumí komunikovat s Vectrony a Interjety, takže na Krušnohorech leda v kombinaci s 362WTB a vloženými vozy… Třeba Honeckery? 😀

MHD

To už je trochu vyhrocený příklad. Rychlíky Brno- Břeclav- Olomouc rozhodně s honeckery nejezdily.

Nikola

V Ústeckém kraji jezdí celkem spolehlivě. Spoje, kde sysel má být a nebyl nasazen, jsem snad ještě nezaznamenal. Je možné, že zde máme vysoký počet záložních spojů…?

troglj

Ale dveře velmi často nefungují. Nicméně vozy se kvůli tomu neuzavírají.

Nikola

Jj, to jsem si všiml.
Je pravda, že na mnoha spojích ta vratná souprava být musí, bo ostré obratové časy, nebo nemožnost objet soupravu.

Anonym ze severu

V Děčíně je aktuálně 9 Syslů. 5+1 jich jezdí turnusově, zbytek bývá v poruše/záložní.
Syslů do Děčína přišlo před rokem/dvěma pár z plzeňska? na výpomoc (031, 033 a 034).
Včera a dneska jezdila jedna souprava se zamknutým syslem (008) – nefungovaly dveře.

Jonáš

Ale vždyť za minulého vedení, kdy tam byla Jermanová z ANO, bylo vše tak skvělé a úžasné, že tady vidíme výsledky jejího vedení. Zatímco Borecký, ten dělá vše špatně.

MilanSima

Jermanová byla hejtmanka. Borecký je náměstek pro dopravu. Ale kdo byl náměstkem pro dopravu za vlády ANO už si málokdo pamatuje…

trafopajka

Kdo nic nedělá, nic nezkazí.

Desura

trochu nesouvisející dnes ráno se zase něco podělalo s loko v táboře, ranní sp 1502 do prahy nejel

Igor

Když je všude vytlačují nové vozidla, kde tedy jsou ty od Brna, Plzně?

Pepa z Depa

Moravie spíše nejezdí. A Honeckery už zbrkle protáhli slévárnou.

Hoermalmeister

Hö? Máte nějaké konkrétní data? Mně přijde, že už teď jezdí docela spolehlivě

Honza

Honekry?

M19

Ale… Na to jste přišel jak?

Han van Meegeren

Honeckery se zelenými pruhy nad okny se nyní pohybují na ose Kolín – Pardubice -…
Oranžový vládce pardubického kraje a jeho nohsledové jsou do Honeckerů zamilováni, ač by s tím evakuačním vozem nikdo z nich denně do práce nejezdil ani kdyby to bylo placené.

Anonym ze severu

Od Plzně jich je pár v Děčíně.

Karel

V Praze!!!! Nebo ve šrotu

Jan

Co jsou to vysoké poruchy?

M19

Dosaďte si „vysokým počtem“ nebo „častými.“

Jonáš

Ale vždyť za minulého vedení, kdy tam byla Jermanová z ANO, bylo vše tak skvělé a úžasné, že tady vidíme výsledky jejího vedení. Zatímco Borecký, ten dělá vše špatně.

M19

Souvislost? Zkuste psát střízlivý.

trafopajka

Asi jste myslel souvis.

M19

Trolle zalez.

jal

Posprejování až po střechu.

gpsd

to opravdu brání provozu

Honza V.

Poruchy nejvyššího vedení.