Sysel mimo provoz, nejedeme. České dráhy opět bojují s častými poruchami řídicích vozů
Řídicí vůz Bfhpvee. Foto: Aleš Petrovský
V pondělí jezdil jediný vůz z pěti turnusovaných.
V pondělí jezdil jediný vůz z pěti turnusovaných.
Často tam stejně jako u Regin nefungují zámky u dveří na WC(ty posouvací). I když zase na druhou stranu jsem jednou díky tomu viděl hezkou prdelku 😂😂😂
to je podobné jako u Regín.není dne aby něco nefungovalo!prostě se to nakupí.něco odejde,nějaký střet,nedávno nám nějaký horlivý cestující rozmlátil světla v oddíle…
Hm, obutá kola, grafitti – to jsou opravdu závady vyřazující z provozu… 🙁
ano jistě!
Kdo to opraví. Vždyť tam o víkendu není nikdo kdo rozumí problematice. A svátcích udělají prd…
bohužel….nejsou lidi!u nás šli do důchodu,taže z 12ctek udělali 8mičky a o víkendu je dílna zavřená!
a bude hůř…do důchodu půjdou další
Když byli lokalizovaný v DKV Libeň tohle se nestávalo vůbec! Na ONJ nemají na ně kapacitu. Navíc je jednodušší ŘV polepit než vzít kleštičky a dotáhnout lanko u dveří! Nebo je nechat na napětí u HV a ne je zahodit má víkend do brambor! Kde promrznou vyteče voda zamrzne fekál
Ale stávalo, libeňáci se s tím trápili také fest.
ono je opravdu levnější vypravit bus
I když se pan Borecký snaží,tak s tím Molochem nehne
Když ne on, tak přijde jiný mladší a ten se nezakecá.
To bude jinčí sekáč! 🙂
Pojízdný 1 z 5 a z toho 0 případů cizím zaviněním jako je sražená osoba nebo havárka na přejzdu. Když měl někdo jiný pojízdné 2 z 5, tři dostavené po nehodách s cizím zaviněním, tak se odebíraly licence.
Sysly definitivně vyřeší až hutě.
Přesně tak a modernizované honekry taky,jsou ten samý šrot
Jasně, než drobné úpravy za účelem zaručení spolehlivosti, rovnou vyhodit. Tak se dobrý hospodář chovat nemá. Zdá se ovšem, že zatím to nikoho nahoře až tak nebolí.
Nejsmutnější na tom všem je, že ti „dopravní experti“ = Boreckého nohsledi na Středočeském kraji si myslí, že něco na té situaci vyřeší zvýšením sazeb pokut, a to nejlépe těch za provozování posprejovaných vozidel – a k tomu prý platí asi pět „kontrolorů“, jejichž jedinou pracovní náplní je denně jezdit VHD a vyhledávat závady = porušení „smluvní kvality cestování v PID“. Oč víc zaplatí dopravci na často zcela nesmyslných pokutách, o to méně peněz jim zbyde na odstraňování závad, takže tím spíše budou odříkat spoje kvůli tomu, že nebudou mít čím je odvézt, a tím, kdo to ve výsledku nakonec… Číst vice »
Níže máte uvedenu výše pokut a motivaci dopravce uvést co nejrychleji věci do pořádku v porovnání s její výší. A znovu opakuji, problém graffiti se týkal jediného sysla v pondělí. Jestli jste si ráčil všimnout, i se směšnými pokutami lidé nejeli.
Já průšvihy s technickým stavem a neschopnostmi „syslů“ nerozporuji, mám ale ty informace, které jsem uvedl, a podle nich má Stč.kraj zájem výrazně zvýšit pokuty hlavně za provoz posprejovaných vozidel, protože prý ČD něco přispěl na odstraňování graffiti výtvorů. Pokuty za neschopnosti vozidel a odříkání vlaků kvůli nim samozřejmě oprávněné jsou, ale zvyšovat pokuty za (krátkodobý) provoz vozidel aktuálně poškozených činností vandalů, jíž dopravce může jen obtížně zabránit, mi právě rozumné nepřipadá.
Když řeknete A, je potřeba také říct B. Kraj jim výrazně přidal peníze na čištění. Odkaz na dodatek ke smlouvě je v registru smluv. Prostě na kraji konečně pochopili, že jsou zákazníci.
https://zdopravy.cz/boj-s-graffiti-stredocesky-kraj-znasobil-pokuty-za-spinave-vlaky-cd-hlasi-uspesny-odchyt-vandalu-185666/
Kraj pochopil, že je zákazník a proto vlaky nebudou jezdit, protože bude levnější vlak nevypravit.
Likvidační pokuty nikdy nic nevyřeší.
Vy pokuty po navýšení považujete za likvidační ?
Bylo by docela zajimavé porovnání pokut u jednotlivých smluv krajů. Zda je opravdu ta smlouva pro ČD, tak vyjímečná.
A nebudou n áhodou pokuty za nevypravení vlaku citelně vyšší než např. za posprejovanou jednotku? Kromě toho bude výpadek jízdného, ne?
Existuje dodatek ke smlouvě, podle kterého má kraj platit dopravci za čištění. Skutečně by kraj měl platit i kdyby se nečistilo?
Ano, bohužel stejná logika, jako u tzv. sankčního systému pro strojvedoucí… alias: zaměstnance pod velkým psychickým tlakem ještě více vystresujeme, aby přestal dělat chyby… logické, co?
Ale bohužel to takhle dopadá, když o odborných věcech rozhodují lidé, kteří danému oboru vůbec nerozumí…
Už jste přišel na lepší motivační princip? Tělesné tresty by byly lepší? K sejmutí tlaku obecně by se asi mělo dělat vše možné, ale kompletně bez motivace se těžko obejdete…
Ale nenavrhujete doufám aby se standarty nedodržovaly vůbec a nedostatky se řešily po „soudružsku“ konstatováním „objektivní důvody“?
A hrome, pan Borecký je běsný. Tak to bude vážné. ☝️🤦🙄
Syslograf není jen o problémech se sysly, své mouchy mají i rekopatra a peršani. Sysly jsou skutečně velký problém. Pras nevyrobil stejných 34 syslů, ale mnoho sérií. Dokumentace platí v některých segmentech na cca 1 – 3 ks, další kusy jsou zapojeny jinak. Na dílně bohužel zejména díky mizerným platům a vybavení zůstalo jen pár (chlapci promiňte) zoufalců, kteří ještě neutekli za lepším a když se to sečte s fušeřinou ze Šumperka, máme výsledek. Rozděláte u Sysla svorkovnici dveří, u jednoho máte nějaké zapojení, u druhého jiné. V dokumentaci je ještě něco jiného, k tomu skrytých pár nezapojených neoznačených drátů.… Číst vice »
Jak Vám do toho zapadá info z letošního jara: https://zdopravy.cz/skoda-zmodernizuje-v-sumperku-luzkove-vozy-rakouskych-drah-157548/
Celkem „normálně“. Úroveň práce se řídí podle toho, pro koho zrovna dělají…
Až to bude hotové a najezdí to nějaké kilometry, uvidíme. Doposud nic opravdu spolehlivého nepředvedli.
Tohle bylo vždycky u všech vozidel. 5 kusů nějak zapojených a dalších 5 kusů jinak. A pak amatérské předělávky elektrikářů 5 minut před odjezdem, protože vůz odjet musí, protože jsou do něj prodané místenky. Nakreslit to někam, není čas.
A objednaly ČD všech 34 syslů, alespoň formou nějaké rámcovky, nebo to objednávaly po těch 1 – 3 kusech ? Z čeho jako má vyplývat, že maj být všechny ty desítky kusů stejné, je to nějak smluvně ošetřené, nebo se to jen předpokládalo ?
Poslední, co bych chtěl, je nějaká obhajoba Prasu, ale jestli náhodou nemaj máslo na hlavě i ČD.
České dráhy to je jedna velká porucha.
Kvalita služeb ČD radikálně klesá. Již dvakrát jsem jel za měsíc z Púchova do Prahy. Poprvé – Chyběl vůz první třídy s jídelním vozem, včera netkla voda na WC, záchod ve vedlejším voze nešel vůbec. V osobním vlaku tento měsíc netopilo.
Na Puchovskem bývají většinou vozy ZSS …
Ano, bývají 2….
A s tím ČD hodlají dělat ? Buďto rekonstrukce – tj. vyházet ty elektrické debility a nahadit pneumatickými (naši předkové věděli, proč na určité věci používali vzduch), nebo to daj rovnou sešrotovat ? Ale jak znám ČD, bude pokračovat stávající onanie.
Jinde jezdí.. Nebude spíš problém v (ne)údržbě ?
No, na ústecku sice jezdí, ale s poruchami stále stejnými už z výroby, donekonečna se opakujícími.
Railjety, iterjety, comfortjety mají dveře elektrické a jsou téměř bez problémů, v elektrickém pohonu to není.
Výběrové řízení, čekání na výrobu, dodani . To máte klidně na tři roky…
Protože mít nejčastěji odcházející díl na skladě by dávalo smysl
Na náhradní díly snad je nějaká rámcová smlouva??
Vyházet elektriku? Tak to potěš koště, jsem zvědavej jak budete zapojovat tu mezivozovou zásuvku pneumatického ovládání… s extra trubkama třeba pro selektivní ovládání levých a pravých dveří, zpětné potvrzení že je zamčeno… jo to bude chuťovčička!
Vydělaly si Sysly vůbec na sebe? Nebo je to pendolino v malém..
Na řevnických posilách jezdí myslím tak nějak trvale aspoň jedna souprava tvořená dvěma patry a dvěma peršany. V poměru kapacity a hmotnosti je to tragédie, ale odpich to má takový, že se po tom ve stanici jen zapráší 🙂
Také jsem si všiml. Původně jsem si myslel že mají kastli z olova nebo že na Berounsku jsou cestující velmi, ale velmi obézní.
Jsou-li oboje dveře na jakékoliv straně v poruše, nesmí se v tom vozit lidi. Vnitřní nařízení.
Pardon, to patřilo jinam.
To je ještě dobrá kombinace, už jsem tu jel i soupravou peršan-honecker-honecker, peršan…
Sysel není průchozí směrem dál do soupravy? Nebo se kously i ty dveře mezi vozy? Nebo jak to uvěznilo cestující?
Jsou-li oboje dveře na jakékoliv straně v poruše, nesmí se v tom vozit lidi. Vnitřní nařízení.
U „normálních“ vagonů celkem OK, ale u sysla (který je vždy na konci)… vsadím se že 99% cestujících by klidně i podepsalo prohlášení že jsou si vědomí „rizika“ když si tam budou smět jít sednout (krz mezivozový přechod)…
Být to jiný dopravce, v komentářích:
Nevydrží, šroty, do švestek!…
Doporučuji se svézt R23. 😁 Svrab a neštovice. Spadnou vám růžové brýličky.
Jj přesun z jiných dep. To by prazakum šlo. Hrajou si na důležitější a skutek utek. Dovedou tak akorát krást vozidla aby oni sami měli. Takové zálohy by se jinym jenom zdály a pořád to je prazakum málo
Na rovinu – ono totiž v Praze a Středočeském kraji oficiálně má bydliště 25 % obyvatel země – a spousta dalších je tu bez přihlášení. Tedy by bylo logické nejhustší spojení, nejvíce záloh.
Ta úměra není přímá, ale je to tak.
To znamená, že jsou něco jako nadlidi, že?
Ne, to znamená, že je to region s největší poptávkou po dopravě. A pokud jsme u kolejí, tak dlouhá desetiletí platí, že nadčlověkem je v ČR ten co jezdí mezi Prahou a Ostravou a Prahou a Děčínem. Dopravu po 171 je skutečně nutné si zkusit. Ty vlaky kterých se to dotýká jsou nejprve neschopností SŽ zkráceny po Smíchov a následně vinou ČD zrušené úplně.
Poděkovat můžeme politikům za rozkouskování železnice.
Já bych tedy neděkoval. Neboť udrží zaostalý stav, kdy v ČR je naprosto přemrštěnými 100 miliard dotací/daňových úlev udržována v provozu 4x až 5x hustší železniční síť než v Nizozemí, Portugalsku či v Británii. A konec světa tam nenastal.
Zdroj: statistiky celoevropské asociace regulátorů drážní dopravy IRG (za Česko je členem ÚPDI)
Při vší úctě, blábol jako tur domácí.
„region s největší poptávkou po dopravě.“
Tak má mít odpovídající vozidla a zázemí s lidmi.
Řešit problémy na úkor „venkova“ je nadčlověčí jednání a jeden z důvodů, proč pražáky nikde moc nemusí.
Oni jsou normální. Oni ano.
Procento záloh by mělo být naprosto stejné (na počet spojů). V absolutních číslech to asi vyjde víc. Jestli chcete vyšší procento, říkáte že pražáci jsou víc důležitější… 🙁
Plus navíc, když odřeknete jeden z deseti spojů tak je to nepříjemné, když odřeknete jeden ze dvou je to katastrofa!
Jestli ono to není také tím, že jen ty řevnické posily za hodinu přepraví víc lidí, než všechny osobáky na pravobřežce za celý den.
Taky je něco jiného musel objíždět soupravu v Lysé a muset to dělat v Praze na hlaváku nebo v Řevnicích.
No a nebylo by lepší, aby si tedy pro tyhle výkony dopravce pořídil nějaké kapacitnější jednotky a netahal do provozu šroty, které to zjevně nestíhají? Stálo by to peníze, ale tohle taky stojí peníze a navíc to nejezdí. My to tak chcem, asi…
Nebo aspoň ty nejspolehlivější co má…!
A k čemu je záloha která nezálohuje?
Pars nova spras to znova. Se Sysly byly, jsou a budou vždy nějaké problémy. Asi největší v Praze. Možná je to tím, že konkrétní Sysel nejezdí stále se stejnou soupravou a mašinkou. Jako dříve v Brně. Ty některé pražské přes víkend jezdí s Brejlovci. Od pondělí s 162/362. Nejvíce poruch se vyskytuje právě v pondělí. Náhoda? Třeba má někdo více informací.
Kde jezdí syslové přes víkend s brejlovci? Myslel jsem že to platí jen pro patra (pacifik) ale ne pro řídící vozy. A na Boleslav že jezdí 954.
Nesmysl. Děčínské sysly jezdí také s lokomotivou jaká je zrovna k dispozici, Peršink, Eso… V tom to není.
Kecáte, WTB Brejlovci jsou jenom na push-pully MSK.
Tento týden na lince R19 jezdí jen jeden jediný InterPanter! Ostuda.
Podle místních i ČD mají béčka svou romantiku… a když jsou ty vánoce…)))
Konečně jdou IP tam kam patří
Vzhledem k tomu, že ETCS má přijít na všechny sysly, bych útlum hned tak nečekal. V Praze budou bohužel minimálně do roku 2029, protože ušetřené elefanty z ústecké větve půjdou posilovat jiné tratě (převážně Lysou). Současně se šušká, že se nově mají syslíci zabydlet na rychlících Plzeň – České Budějovice.
Na Plzeň-Budějovice už měli jít vloni, ale nebyly esa a lepší vozy.
To ty nejhorší šroty kolem Plzně fakt vylepší…
Byť tahle strana R11 je ta stabilnější, tak stejně bude aspoň pár minut čekat na přípoje a pokud mají být cílem syslizace ostré obraty, tak to bude padat jak domek z karet. Mnohem větší smysl by dávalo jejich nasazení na krátké Hradce (R10), kde jsou obraty volnější a ušetřila by se kapacita pražského hlaváku. Optimálně pak totéž provést s celou R10 a na 032 konečně nasadit dynamičtější soupravy, které sjedou provozní koncept, pro který byla ta trať upravována (Starkoč X:30 – Poříčí X:00 – Svoboda X:30).
Mě spíš baví ty šroty co nyní jezdí mezi Bohumínem a Prahou. Bmz, ale interiéru mega šrot. Prosezené sedačky, špinavé sedačky.
Přizpůsobení se žluté konkurenci. :p
Což o to. Jeli jsme teď jako skupina z firemní akce a na IC Ostravan vystavena hrdě dvě Béčka. Chudák vlakvedoucí strávil většinu cesty vystavováním kompenzací.
Naštěstí personál to hodně zachraňoval, i když jim tu směnu vůbec nezávidím.
Další pendolina mimo provoz a tak se vozy vzaly jinde. Místo nich vše, co má kola.
A myslím, že teď je to celkem stabilně
Jo, jo, kraj nechtel, aby vozy jezdily posprejovane. Tak nejezdi vubec.
Btw – pochopil pan Borecky ze vyssi pokuty = vyssi cena?
Jasně, ať si klidně nejezdí.
Pokud za nevypravený spoj je pokuta 5000 Kč, tak nevypravený vlak, který jede čtyři páry spojů, znamená pokutu 40 000 Kč, což je v úrovni nákladů. Pokud budete pokuta 100 000 Kč za nevypravený spoj, jako u některých jiných smluv, tak se vám vyplatí zajistit nějakou jednotku i u konkurence.
Cena je daná ve smlouvě. Mimochodem, posprejovaný byl jeden.
Nevěřil bych, že to někdy řeknu. Ale začínám mít s panem Boreckým stejné názory v oblasti železnice.
Pan Borecký se řídí fakty, nikoliv dojmy. Je to vystudovaný právník, má bohaté profesní zkušenosti. Snaží se pracovat na udržitelnosti veřejné dopravy do budoucna a začal řešit nepopulární témata jako vyhazování peněz oknem u vzduchovozičů typu Vraňany – Lužec.
No například původně neměl v prioritách Berounský tunel. To nebude mít ze sebe. Zašal také chápat, že musí popohánět nejen dopravce, ale i správce infrastruktury.
Berounský je tunel.
A ještě k tomu má hroznou žízeň.
V kontextu s vyřazováním těchto vagonů, proč se do nich bude instalovat ETCS za 17 milionů/1vagon ?
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-roce-vybraly-firmu-na-instalaci-etcs-do-syslu-95373/
Protože i AŽD musí plnit plány obratu a zisku. :-))))
Tak o využití bych se nebál . Různé Sp v okolí Prahy, Krušnohory stále nemají vratné soupravy. A navíc ETCS na řídícím voze znamená, že není nutné mít ETCS na lokomotivě. Takže umožní ještě nějaké přežití 380 v provozu.
Na Sp do Tábora dejme tomu, ale na Krušnohory bych to nedával, hlavně tu verzi s první třídou.
Díky za názor
Jako Sysel + nějaké vagony + lok 380 + opět sysel?
Tak nějak.
Toto řazení by mělo mnoho výhod: Například, pokud by jeden ze syslů měl závadu na dveřích, stačilo by jej zařadit před lokomotivu:-D
Potom teda ještě dodělat 18-ti žilový kabel na 380
380 se sysly jezdily (při zkouškách), dokonce v řazení sysel+380+sysel.
Anebo na konci prohodit navzájem sysla s loko…
Sysel sám o sobě objíždí dost těžko 🙂 a ještě by se musel otočit.
Jako že by se ve vratné stanici otáčely celé soupravy? Nebo na obou koncích sysel a uprostřed 380?
Sysel neumí, opakuji: neumí komunikovat s Vectrony a Interjety, takže na Krušnohorech leda v kombinaci s 362WTB a vloženými vozy… Třeba Honeckery? 😀
To už je trochu vyhrocený příklad. Rychlíky Brno- Břeclav- Olomouc rozhodně s honeckery nejezdily.
V Ústeckém kraji jezdí celkem spolehlivě. Spoje, kde sysel má být a nebyl nasazen, jsem snad ještě nezaznamenal. Je možné, že zde máme vysoký počet záložních spojů…?
Ale dveře velmi často nefungují. Nicméně vozy se kvůli tomu neuzavírají.
Jj, to jsem si všiml.
Je pravda, že na mnoha spojích ta vratná souprava být musí, bo ostré obratové časy, nebo nemožnost objet soupravu.
V Děčíně je aktuálně 9 Syslů. 5+1 jich jezdí turnusově, zbytek bývá v poruše/záložní.
Syslů do Děčína přišlo před rokem/dvěma pár z plzeňska? na výpomoc (031, 033 a 034).
Včera a dneska jezdila jedna souprava se zamknutým syslem (008) – nefungovaly dveře.
Ale vždyť za minulého vedení, kdy tam byla Jermanová z ANO, bylo vše tak skvělé a úžasné, že tady vidíme výsledky jejího vedení. Zatímco Borecký, ten dělá vše špatně.
Jermanová byla hejtmanka. Borecký je náměstek pro dopravu. Ale kdo byl náměstkem pro dopravu za vlády ANO už si málokdo pamatuje…
Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Tak on pan Petrtrýl do práce až tak často nedocházel:-)Zhruba podobná pracovní docházka jako Mr. Hrabáč v Ústí. Ne náhodou je oba spojuje stejná stranická knížka.
trochu nesouvisející dnes ráno se zase něco podělalo s loko v táboře, ranní sp 1502 do prahy nejel
Když je všude vytlačují nové vozidla, kde tedy jsou ty od Brna, Plzně?
Moravie spíše nejezdí. A Honeckery už zbrkle protáhli slévárnou.
Hö? Máte nějaké konkrétní data? Mně přijde, že už teď jezdí docela spolehlivě
Honekry?
Ale… Na to jste přišel jak?
Honeckery se zelenými pruhy nad okny se nyní pohybují na ose Kolín – Pardubice -…
Oranžový vládce pardubického kraje a jeho nohsledové jsou do Honeckerů zamilováni, ač by s tím evakuačním vozem nikdo z nich denně do práce nejezdil ani kdyby to bylo placené.
Od Plzně jich je pár v Děčíně.
V Praze!!!! Nebo ve šrotu
Co jsou to vysoké poruchy?
Dosaďte si „vysokým počtem“ nebo „častými.“
Ale vždyť za minulého vedení, kdy tam byla Jermanová z ANO, bylo vše tak skvělé a úžasné, že tady vidíme výsledky jejího vedení. Zatímco Borecký, ten dělá vše špatně.
Souvislost? Zkuste psát střízlivý.
Asi jste myslel souvis.
Trolle zalez.
Posprejování až po střechu.
to opravdu brání provozu
Poruchy nejvyššího vedení.