České dráhy po roce vybraly firmu na instalaci ETCS do „syslů“

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

Instalace ETCS naváže na projekt montáže zabezpečovače do lokomotiv 162 a 362.

Rok a dva měsíce po vypsání soutěže na instalaci evropského zabezpečovače ETCS do řídicích vozů řady 961 zná tendr vítěze.

Celkem 34 vozů s označením Bfhpvee vybaví zabezpečovačem sdružení firem ČD-Telematika, Alstom a Škoda Transportation. Hodnota zakázky je 577 milionů korun, odhadovaná cena byla nižší: 508 milionů korun. Instalace zabezpečovače do jednoho vozu tak vyjde na téměř 17 milionů korun.

Českým drahám se tím podařilo smluvně uzavřít dodavatele na další typ vozu. Řídicí vozy přezdívané sysel se používají hlavně v regionální dopravě na elektrifikovaných tratích.

„V segmentu tzv. retrofitu, tedy zpětného vybavování již provozovaných železničních vozidel palubními jednotkami zabezpečovacího systému ETCS, patříme ke špičce, což vítězství v tomto výběrovém řízení jen potvrzuje,“ uvedl člen představenstva ČD-Telematiky Tomáš Businský.

Zakázka naváže časově i technicky na vybavení ETCS u lokomotiv 362 a 162, které již běží. Právě s těmito lokomotivami řídicí vozy nejčastěji jezdí.

Tuzemští dopravci dlouhodobě bojují s nedostatečnou kapacitou firem na instalaci ETCS, řada soutěží se tak ruší kvůli tomu, že nepřijde jediná nabídka. Naposledy České dráhy vysoutěžily vybavení ETCS do RegioSharků, kde se cena za jedno vozidlo dostala pod 13 milionů korun.

Tagy Bfhpvee ČD-Telematika České dráhy ETCS řídící vůz 961
37 komentářů