Sudop uhájil přípravu tunelu Praha – Beroun. Práce nabraly rok zpoždění, ale zlevnily

Vizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop PrahaVizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop Praha

Správa železnic slibuje zahájení stavby v roce 2028. Jízda z Prahy do Berouna potrvá 12 minut.

S ročním zpožděním vybrala Správa železnic firmu, která aktualizuje dokumentaci pro územní řízení na jednu z budoucích nejnákladnějších staveb na české železnici: tunel z Prahy do Berouna.

Zakázku za 90,3 milionů korun získala společnost Sudop Praha, která se podílela už na předchozích stupních přípravy. Loni jí ale vážně hrozilo, že další práce již nezíská: v první soutěži nabídla horší cenu než společnost Afry CZ. Sudop nakonec soutěž úspěšně napadl u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a dosáhl jejího zrušení. Na druhý pokus již soutěž ovládl.

V tendru nabídl cenu 90,3 milionů korun, odhadovaná cena bylo přitom 119,9 milionů korun. V první soutěži byla odhadovaná cena ještě vyšší: 160 milionů korun.

Tunel s názvem Tachlovický a s odhadovanou cenou 50 miliard korun má spojit stanice Praha-Smíchov a Beroun a ukončit dlouhodobé trápení na koridorové trati podél Berounky. Nová dvoukolejná trať začne na upraveném výjezdu ze stanice Praha-Smíchov. V oblasti Barrandova se koleje zanoří do 24,7 kilometru dlouhého tunelu a vyústí v Berouně na novou mostní estakádu přes údolí Berounky.

Tunel až 150 metrů pod povrchem

Na pražské straně bude vybudována odbočka na Branický most ve směru na Prahu-Krč. Nový tunel bude navržený na maximální rychlost 200 km/h. Správa železnic zatím uvádí zahájení stavby v roce 2028 a dokončení o sedm let později. Tunel má vést až 150 metrů pod povrchem.

Součástí zakázky bude i zpracování aktualizace projektu podrobného geotechnického průzkumu, autorský dozor podrobného geotechnického průzkumu a vyhodnocení podrobného geotechnického průzkumu.

Nový tunel má zkrátit dobu jízdy z Prahy-Smíchova do Plzně na 44 minut, do samotného Berouna má trvat jízda 12 minut. Z Berouna se tak lidé do širšího centra Prahy dostanou rychleji než z řady jiných částí hlavního města. Ve stávající trase v údolí Berounky pak může být při zvýšené spolehlivosti plně posílena osobní regionální doprava, například ve špičkovém desetiminutovém intervalu až po Řevnice.

Možné trasy pro tunel Praha - Beroun. Foto: Sudop Praha

Možné trasy pro tunel Praha – Beroun. Vybrána byla varianta C1. Foto: Sudop Praha

Tagy Správa železnic Sudop Praha Tachlovický tunel tunel Praha - Beroun
197 komentářů