Infrastruktura Železnice

Středočeský kraj začíná řešit utlumení provozu na některých lokálkách

Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást
Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást
Podle kraje jde zatím o pracovní materiál. Konec může nastat i u tratí, které nedávno prošly nákladnými úpravami.

Středočeský kraj je prvním regionem, který začíná řešit možné omezení i úplné zastavení provozu na některých regionálních tratích. V Integrované dopravě Středočeského kraje (IDSK) vznikla tabulka, která od včerejška koluje zejména mezi zastánci provozu na lokálkách. Na seznamu tratí vytipovaných k možnému omezení dopravy je celkem třináct tratí.

V tuto chvíli se nejedná o žádný oficiální materiál. Jde o jednu z několika pracovních verzí, ale mohu potvrdit, že se tím zabýváme. Vyhodnocujeme poměr přínosu uzavření tratí s celkovými náklady a lokálními výhodami a nevýhodami. Nic jsme zatím definitivně nerozhodli,“ řekl krajský radní pro mobilitu Petr Borecký (STAN). „Nemá smysl držet při životě klinicky mrtvé tratě a nemít pak na investice do těch perspektivních,“ dodal.

Mluvčí Správy železnic Nela Friebová potvrdila, že o takovém dokumentu už jednali s IDSK. „Jde o pracovní materiál, který byl ze strany IDSK předložen Správě železnic na jednání, jehož účelem bylo představit zatím ještě neschválené záměry právě proto, aby se mohlo zabránit případně zmařeným budoucím investicím,“ řekla mluvčí Nela Friebová.

Podle mluvčího IDSK Oldřicha Buchetky je důvodem hledání úspor nepříznivá ekonomická situace způsobená zásadními výpadky příjmu v rozpočtu Středočeského kraje, kdy jen do dnešního dne chybí řádově stovky milionu korun v propadech výběru tržeb. „Ze strany státu se krajům žádné finanční podpory nedostalo, proto se musí hledat různé formy úspor tak, aby se podařilo rozpočet kraje opět stabilizovat,“ dodal Buchetka.

Na seznamu tratí k možnému omezení jsou i některé, které nedávno prošly velkou modernizací. Jde například o trať z Mělníka do Mladé Boleslavi. Zatímco v úseku z Mladé Boleslavi do Mšena proběhly jen drobnější opravy, ze Mšena do Mělníka došlo ke kompletní modernizaci za půl miliardy korun. Na jiných tratích už došlo v letošním jízdním řádu k zásadní redukci, například mezi Dolním Bousovem a Bakovem nad Jizerou.

Ukázkovým příkladem nekoncepčního plánování v Česku by pak mohlo být utlumení provozu na trati Vraňany – Lužec nad Vltavou. Ředitelství vodních cest zde nedávno dokončilo soubor zdvihacích mostů včetně železničního za stovky milionů korun. Po uzavření by zůstal nevyužitý.

Plán kraje znovu otevře mimořádně vyhrocenou diskuzi na téma omezení provozu na některých tratích, kterou v posledních měsících oživily plány na změnu zákona v podobě konzervace dráhy.

Seznam tratí (úseků), kde může dojít k omezení provozu

012 Plaňany zast. – Kouřim: zastavení provozu, náhrada autobusy
014 Uhlířské Janovice – Ledečko: pouze sezónní a rekreační vlaky, jinak náhrada autobusy
062 Křinec – Městec Králové: zastavení provozu, náhrady autobusy
063 Bakov nad Jizerou – Dolní Bousov: zastavení provozu bez náhrady
064+076 Mladá Boleslav – Mělník: zastavení provozu v pracovní dny, náhrada autobusy, víkendový provoz
094 Vraňany – Lužec nad Vltavou: zastavení provozu, náhrada autobusy
095 Zlonice – Straškov: zastavení provozu bez náhrady
110 Klobuky v Čechách – Peruc: zastavení provozu, provoz pouze sezónních vlaků, náhrada autobusy
121 Hostivice – Podlešín: omezení na celé trati kromě vlaků do Amazonu a provozu Cyklohráčku
124 Lužná u Rakovníka – Deštnice: omezení provozu na víkendové vlaky a týdenní dojížďku (pondělí, pátek)
162 Rakovník – Kralovice u Rakovníka: zastavení provozu, nahrazení autobusy.
204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem: zastavení provozu, částečná náhrada autobusy
233 Čelákovice – Mochov: zastavení provozu bez náhrady.

881 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lopid

Nevím, kdo to rozhoduje ale třeba úsek Křinec – Městec Králové jsem jel v pracovní den v půl čtvrté odpoledne a ve vlaku nás bylo 15 lidí, a to je spoj na zrušení podle Středočeského kraje? Myslím, že jsou prázdnější lokálky

Václav

„Nemá smysl držet při životě klinicky mrtvé tratě a nemít pak na investice do těch perspektivních,“ – fantastická logika. Kdyby se D1 nechávala 50 let rozpadat, až by nakonec byla nesjízdná, jistě by se její zrušení také zdůvodnilo… Je na čase přestat spoléhat na eurofondy, které se hodí jen na megalomanské projekty, a začít s postupnou modernizací většiny regionálních tratí. I kdyby to bylo kousek po kousku – musí se využít každá příležitost.

jan

Vtip dobrý. Tyto strany jsou pakáž.

Petr

Jasně . zastavte vlaky a vytrhejte koleje inženýři. Třeba ve Francii omezuji letecký provoz, a posilují železnice, myslím že to smysl má, a to hlavně ekologický. Je škoda že se spíše ty tratě neroozšířují, aby byly smyslné, tedy lepší propojeni nežli je zastavovat. Lepší řešení pro ekologii a budoucnost nevidím. Zastavit či omezit dopravu je zločin pro budoucno. Co tu po nás zustane? Vykradená zem, a vytrhaném koleje, namísto aby jsme pokračovali v rozšiřování a modernizaci sítě železniční dopravy. Třeba Sedlčany smer Příbram a Plzen a dál? Nebo se čeká na vylidnení, práve tím že jim tam či tam vytrháte… Číst vice »

petr

jako co chtějí ještě redukovat u nás z Bakova do Bousova???v pracovní dny ani kolo,a o víkendu pouze v sezoně několik párů…..

Palo

Omezit klidně! Rušit nikoliv!

Tomáš V.

Zrušit. A vy si stáhněte OpenTTD nebo si na bazoši kupte krabici vláčků. Přínos i výsledek je úplně stejný a vyjde to levněji.

Willyho fanda

870 komentárov. By ma zaujímalo, či to je rekord 😁

Tom

To máme zase rok 1997 či už úplný rozpad plánovaní?

Taky Petr

Ne , projevuje se ekonomická stránka covidu.😮

Premek

Co přesně znamená ,,začíná řešit,, ? Souhlasí nebo nesouhlasí s omezením ?

Milouš Košvanec

Nechápu proč chtějí zrušit Městec Králové – Křinec. Já pojedu z Běrunic motorákem, v Městci přestoupím na bus, ten mě odveze do Křince a dále po šínách do Nymburku. Mám pocit, že to navrhují mimozemšťani z kanceláří.

Martin

Me porad fascinuje, jak jednu trat musi jezdit jedna linka, ktera musi koncit tam, kde trat konci nebo zacina… Fascinujici…
Kdyz napr. budu chtit jet ze Slaneho do M.Boleslavi, tak me S40 vyklopi v Kralupech, kde na tom samem nadrazi sednu na jiny vlak S43, ten me zas vyklopi v Neratovicich, kde na tom samem nadrazi me konecne S3 doveze do MB…
A ze takovych mist, ktere by mohli byt prujezdne je vic, Breznice, Rakovnik, Kladno, Cercany, Kralupy, MB, Hostivice, atd…
Za posledni desitky let se snad odstranil jen jeden prestup a to v Lyse do Milovic…

Martin

Zajimave je take treba linka S51 na ktere ma byt take provoz zastaven/omezen v navrhu, ale ta linka od Zatce konci v Luzne? Proboha proc? Proc nevede alespon do Kladna… K cemu linka co konci v lesich…

Leinad

Paragraf 1.
Když idsk chce přímé vozy, najde se důvod, proč to nejde. Že by Elefant z Milovic v Lysé najel na S2 a odjelo se jako souprava, zpátky naopak, to neumí.

DJS

SZDC rekonstruuje staniční budovu na Krupě. Mají v úmyslu opravit byty a podpořit podnikání v pronájmu kanceláří a skladovacích prostor. Určitě by každý klient očekával alespoň základní službu. Středceský kraj chce odstranit již omezenou službu na traktu 124. Proč utrácí 10 milionů korun za opravu nadbytečné stanice. Nedává to smysl.

https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/135830101/Nab%C3%ADdka+%C4%8D.+3+byty+Krup%C3%A1.pdf/24a49540-3d2f-4ee4-8c5c-9531138165ac

-TR-

Podnikání v pronájmu kanceláří a skladovacích prostor může klidně znamenat nedrážní služby, které akorát využijí přebytečný prostor nádraží. Na tom nevidím nic proti ničemu.

DJS

Je velmi dobré pronajmout nevyužitý prostor a zrekonstruovat stanici. Pro prospektivní nájemce by však bylo prospěšné, kdyby existovalo alespoň minimální denní vlakové spojení. Je současná 4hodinová frekvence opravdu příliš velká otázka?

mocanita

Bohužel ta víkendová turistická linka S46 na trati 095v úseku Zlonice-Straškov je zcela nová a navíc v režii Středočeského kraje a ČD, nikoliv soukromníka a s podporou ÚK, je to přesně na hranicích dvou krajů. A propagace žádná. Úsek Zlonice-Straškov bohužel zrovna vede celkem nezáživnou krajinou polí a tak jediný smysl by to mělo v případné návaznosti na turistickou linku (cyklohráček) Praha-Slaný (Zlonice), otevřené železniční muzeum ve Zlonicích a další návaznosti na turistickou linku do Libochovic /Roudnice příp. do Vraňan.

KPL

Předminulý víkend vyzkoušeno odpoledne Zlonice – Straškov – Zlonice a už tam byl o něco větší zájem ( jedním směrem 26 lidí, nazpět 13 lidí – rodinky s dětmi, dúchodci na výletě, 2 cyklisté), dokonce i pár lidí po cestě nastupovalo na zastávkách duchů v polích. Kromě kávy a sušenky už dokonce bylo nabízeno k cestě i nefiltrované pivo. Většina lidí ve Straškově přesedla na spoj do Roudnice, spoj z Břízy do Vraňan jel poloprázdný až do Ctiněvsi, kde nastoupilo 12 turistů včetně dvou psů nejspíš z pouti na Říp. Motoráček 810 z Kralup do Zlonic byl zcela natřískaný až… Číst vice »

Bjorn

Souhlas s těmi krátkými úseky na regionálních tratích mezi dvěma kraji, to nedává žádný smysl tam cestující omezovat na přestupy z vlaku do busu a zpět. V případě, že se neujme ani ten víkendový provoz na 095 ze Zlonic do Straškova, tak se nabízí optimální řešení na švédský způsob a to cyklodrezíny. V dalších případech je třeba prověřit alespoň víkendový potenciál nebo výhodnost řešení nahrazení autobusy. Celkově je na místě obezřetnost a důkladné zvažování ( viz nedávná debata na speciál čt24 o lokální železnici) a ne rovnou bezhlavá nevratná konzervace a cyklostezkizace.

KPL

Speciál na ČT24 jsem viděl a většina zástupců se tam jasně vyjadřovala ve smyslu, důkladně prověřit všechny varianty, než se přikročí k nenávratnému. Ty nešťastné podřipské lokálky by se možná opravdu mohli využít ke kombinaci víkendových turistických vláčků (podřipský motoráček je již zavedenou oblíbenou atrakcí díky ÚK) a projektu cyklodrezín (na úseku Zlonice-Straškov). Zaříznout úsek Klobuky-Peruc mi přijde nesmyslné, sice tam už dnes jezdí jen motoráček 810, ale i ve směru Slaný – Louny bývá občas plný. Když jsem tam nedávno jel v sobotu, většinu osazenstva tvořila skupina postarších turistů, která jela z Prahy až do Loun, dále 1 cyklista… Číst vice »

Svojšín

S drezínama souhlas, to by někoho přitáhnout mohlo.
Nahrazování busem Zlonice – Straškov nemá důvod.
Teď tam jezdí jen projížděči (až na úplné výjimky) a pro ty nemá cenu
zavádět autobus.

Svojšín

To bych chtěl vidět, včera tam kromě projíždéčů nebyl skoro nikdo.
Na nácestných zastávkách v polích vůbec nikdo.

mocanita

Asi záleží, kdy jste jel a v kolik jste jel. Já jsem projel s kamarádem ze Zlonic přes Straškov v sobotu 1.5. v 14.42h a kromě nás dvou tam byly 2 rodinky s dětmi celkem 8 lidí a ve stanici Kmetiněves a Loucká nastoupilo po 2 osobách z místních vesnic na zvědavou projížďku do Straškova a zpět.

Svojsin

Včera

mocanita

Ta víkendová linka S46 jezdí 3x denně tam a zpátky (z toho 2x do/ze Slaného), ale jak bylo řečeno, propagace ze strany středoč. kraje a potažmo ze strany ČD vůbec žádná. Mluvil jsem s průvodčím a on říkal, že někdy má v motoráčku i přes 10 lidí, ale častěji jenom jednoho, dva, tři. A z místních obyvatel jen pár zvědavců, co se chtějí nostalgicky projet tam a zpátky.

svojsin

Průvodčího jsem tam neviděl, myslím, nikdy…
Ale to je jedno.
Teď tam je povícero lidí jako já, nebo vy.
Ale to není oblast s tur. potenciálem ani trochu.

To už raději něco jako letní cyklovlak do Kralovic.

mocanita

Dva mašinfírové v motoráčku, z nichž jeden obstarával prodej lístků a občerstvení a s nímž bylo možno i hodit řeč. Není pravda, že tam není ŽÁDNÝ turistický potenciál, jen to neumí kraj a ČD využít. Viz předchozí poznámky – ŽM Zlonice, menhiry a poutní místa, památník A.Dvořáka, návaznosti na podřipský motoráček, hora Říp atd. Na všech podřipských lokálkách by mohl opravdu zůstat jen víkendový turistický provoz + případně zkoušet projekt cyklodrezín. Nejhorší varianta by to bylo zničit nenávratně kolovratníkovou konzervací.

svojsin

To při vší úctě tam není tur. potenciál, tak aby se řešila veřejná doprava.
Tam je to jen o tzv. ZDO

Lopid

Divím se, že na seznamu není trať 236 (Čáslav – Třemošnice) to kdysi při integraci zvažoval zaříznout Pardubický kraj, Středočeský byl proti… A teď v seznamu není tak asi bude pokračovat dál…

Oldřich Sládek

Čáslav – Třemošnice je důležitá trať pro nákladní dopravu.

VTT

To ale není důod pro to, aby tam kraje objednávaly šukafony.

PeDu

V Mladé Boleslavi si třeba 12 zasloužilých turnusových jezdičů s 810 + 814 bude muset rozšířit kvalifikaci o řízení mikrobusů, nakoupených třeba s dotací. Chápu, že to pro ně bude úplně nová věc- zase se učit, budou se muset po třiceti letech od doby, kdy většina z nich položila rudou průkazku, která je bude hodně bolet. Většina z nich už počíta hodiny do předčasného důchodu a zrovna se probrali do nové doby.. Ale pokrok nezastavíš. Nebudou-li se chtít učit, příjdou jiní strojvedoucí z českolipska a liberecka a rádi po příležitosti skočí… Uvidíme sled věcí příštích. Každý je nahraditelný a jejich… Číst vice »

Tadeáš

Jste trapný. Až budete chtít na výlet s kolem a zpátky už se nedostanete protože začne pršet nebo se vám kolo rozsype, tak budete koukat až Vás mikrobusák nějaké té linky 4xx vyfuckuje…

petr

no myslím že spíš radši půjdou do důchodu!….a co když někteří nemají řidičák?….ono to spíš vypadá že časem skončí dílna..pro nedostatek lidí….

Pietro

Klubuky-Peruc?? Který „edit“, tohle vymyslel? Krom toho, jak už tu psali jiní, že tam jezdí přímé vlaky z Prahy do Loun a zpět, tak například z Peruce jezdí spousta lidí vlakem do Slaného do práce, do školy. Do Loun je v určité časy lepší autobus, zejména raní školní autobus, ale odpoledne mají lidi na výběr jak se dostat rozumně zpět, protože se doplňují s autobusy. Krom toho motoráky pendlují mezi Louny a Slaným, kde zajišťují základní obslužnost. Do Slaného se nikdo autobusem nedostane. Nemám pocit, že by se zrovna tady po celý den vozil vzduch. Když tohle udělají, bude potřeba… Číst vice »

rychlodráha

Tak kde jsou ty fotky plných šukafonů?

Už se těším na ty fotky, kde z 20 cestujících je 20 podivných individuí ve flanelových košilích s foťáky na krku dělající pravidelné cestující!

zdeněk

pojd já tě proplesknu šmejde

Cyklista

Napadate a urazit? To o vás vypovídá.

bkv

Přesně takhle se chovali komunisti v padesátých letech…

rychlodráha

Asi by to chtělo nějaké doplňující údaje. Jako kdy a kde. Nebo to je jen plané vyhrožování?
Mohl bych pana Sůru případně poprosit o e-mail a IP dotyčného hrdiny?

-TR-

Jste akorát pro smích, když se zabýváte těmito planými a hloupými řečmi druhých.

rychlodráha

Vám takový příspěvek přijde normální?

Cyklista

Vůči lidem, které TR nema rád, mu to v nejmenším nevadí. Kdyby to bylo obráceně, ohání se pravnikama a ombudsmanem. 🙂

-TR-

😀 😀 😀

Gwann

osoba zdeněk si to měla odpustit. osoba rychlodraha reagovala dle mého nerozumne

J.K.

Nešlo by část lokálek provozovat z příjmů z reklam z diskuzí o jejich případném rušení? 😀

-TR-

Zajímavá myšlenka 😀 Ale příjmy z reklam živí hlavně tento web, díky kterému se to dozvíme.

Jarek

Kdo si objedná reklamu cílenou na šotouše? Výrobci kinofilmu, ponožek a sandálů?

ABC

možná výrobce Prostenalu 🙂

Cyklista

Myslíte, z sotousi mají čas myslet na takové věci? Je uspokojuje dráha. 😀

Lopid

tam je zrušení Peruc – Kloubopuky v čechách dyt tam jezdí všechny vlaky Louny – Kralupy… To jako trať rozdělej hoši…
Koukám že nejsem sám kdo se diví

-TR-

Mám informace, že Ústecký kraj nebyl o chystaných redukcích ze strany Středočeského kraje vůbec informován a nikdo to s nimi neprojednával. To se týká i mezikrajského úseku Lužná – Žatec.

xyz

Tak o „pracovním materiálu“ snad ani informován být nemusí.

Mimochodem, Středočeský kraj byl před 2 měsíci informován Ústeckým krajem o tehdy chystaných redukcích v Ústeckém kraji?

-TR-

Jestli tento pracovní materiál má být závazný od GVD 2022, tak by Ústecký kraj měl být informován již nyní, protože to znamená změnu smluvních závazků a musí radou a zastupitelstvem projít dodatky ke smlouvám.

Co se týče redukcí v Ústeckém kraji (které nebudou), na žádné trati se nepředpokládalo zastavení osobní dopravy. Ani to neumožňují nastavení smluv, která specifikují minimální výkon, který si Ústecký kraj u jednotlivých dopravců musí objednat.

-TR-

Jinak to samé platí i pro Plzeňský kraj a úsek Rakovník – Kralovice. Musí se změnit vyrovnávka výkonů mezi jednotlivými kraji, tady by to nejspíš znamenalo to, že by Středočeský kraj doplácel větší částku Plzeňskému kraji na objednávku vlaků Plzeň – Beroun.

Jarek

A o čem má být ÚK informován, když se jedná o pracovní materiál?

-TR-

Myslím, že jsem to dostatečně objasnil výše. Uvažuje-li nějaký kraj o změně, která ovlivní dopravu v jiném kraji, měl by ten jiný kraj o tom něco vědět.

Jarek

Ani vy ani já věc neřešíme a nevíme v detailu v jakém stadiu rozhodnutí je, neznáme ani komunikaci objednatelů (potkávají se pravidelně a perspektivu těchto tratí jistě řešili).
Moudré rady, které tu dáváte, jsou dané snahou či vymýšlením procesních vad na opatření, které se vám nelíbí, toť vše.

-TR-

Mám svoje zdroje a kontakty, od kterých vím tyto informace, a troufám si říct, že do toho vidím víc než vy.

Cyklista

A k čem vám to je? Zastavíte to? 😀

-TR-

Je mi to k tomu, abych se dozvěděl informace, ke kterým přístup nemáte a nikdy mít nebudete.

Cyklista

Tr je zřejmě dost nesvítí, viditelně se mu to nelíbí, že se svet netoci podle něj. 😀

-TR-

Trollové jako vy ode mě sklidí akorát posměch 😀

rychlodráha

TR je něco jako vrátný, který si myslí, že řídí fabriku.

-TR-

A co jste vy? 😀

rychlodráha

Já si tu dělám legraci z šotoušků a modrých gum.

Gwann

jo, jo, troll…jen počkejte až si někdo udělá srandu z vás.

Cyklista

Ja k životu fakt nepotřebuji vědět zákulisní informace o dopravě v Usteckem kraji. Fakt vtipná představa, ale, pane vrátný. 😀

Pink

110 Klobuky – Peruc. To je snad jen krátký úsek na 110. Vždyť to nějak pokračuje na obou koncích dál, ne? Do Loun a do Zlonic.

Nechápu

Kdo si počká, ten se dočká. Jsem zvědav, jak budou obnovovat Mladotice, když vlaky prestanou jezdit i do Čisté. Snad si to tam půjde nekdy z Rakovníka až do Mladotic projet celé na kole. Ještě jsem tam nikdy nebyl. Jinak nechápu, proč se někteří fanoušci zeleznice tak zlobí, lokálek na projíždění budou mít v okolí Prahy pořád dost a jiné kraje jim nic neruší. Pravda, nebude už v okolí Prahy tolik slabě vytížených s 810, takže si nepůjde tolik uzivat soukromou jízdu a dělat ve vlaku bordel s Branikama a tocenakem v rukou.

kakov

kdo chce obnovit Mladotice? mmj tam se normálně jezdí, jen odbočka na Rakovník už není

libor

několik málo šotoušů ano, asi aby mohli dělat své celodenní šotojízdy :)) jinak tato trať fakt nemá budoucnost… čím dříve zmizí úsek Rako-Kralovice, tím lépe…

Štěpán

Ne, kvůli šotojízdám to fakt není. Naopak, úsek do Mladotic obnovit potřebuje, aby se dalo potenciálu trati 162 naplno využít. Bez toho to vždy bude trať vedoucí do nikam.

kakov

prosím neblázněte, sám jsem velkým odpůrcem rušení železnic, ale zrovna Mladotice-Kralovice fakt přínos nemá, jak si představujete ten potenciál? byl jste tam někdy? to se jako domníváte, že v kraji s nejmenší nezaměstnaností v ČR (PLK) čekají celé Mladotice na obnovu železnice, aby mohli začít jezdit do Rakovníka do fabriky???

jinak by její potenciál zvedlo hlavně vybudování zastávky u fabrik na kraji Rakovníka.

Jarek

Jo potencial! Tak to jo…

libor

z jakého důvodu potřebuje obnovit? kdo a kam tam bude jezdit. Myslím, že pro obyvatele Kralovic jezdící do Plzně, bude pořád lepší bus. Už teď jsou Mladotice konec světa a nemyslím si, že obnovení tratě na Rakovník se to tam nějak změní… možná kdyby tudy vedl koridor na 200kmh (Most-Plzeň), pak by možná nějaké napojení lokálky stálo trochu za úvahu. Nevím nakolik tento kraj znáte?

-TR-

Pro zrušení provozu Rakovník – Kralovice je nezbytné projednání s Plzeňským krajem, zároveň by to docela solidně zahýbalo s vyrovnávkou výkonů mezi oběma kraji. Plzeňský kraj objednává Os Beroun – Plzeň v celé trase.

libor

tak se kraje budou muset domluvit jinak. třeba směr beroun objedná a zaplatí pk, směr plzeň stčk. oba u stejného dopravce. ať mi neříkají, že to nejde vyřešit jinak…

-TR-

Ale určitě to půjde vyřešit. Ovšem Středočeský kraj na tom neušetří. Plzeňský kraj bude chtít proplatit za Os Plzeň – Beroun také tu část peněz, kterou Středočeský kraj platí za provoz Rakovník – Kralovice na území Plzeňského kraje.

-TR-

Jinými slovy: částka, kterou musí Středočeský kraj platit Plzeňskému kraji za objednávku vlaků Plzeň – Beroun, je v tuto chvíli snížena o částku, kterou Středočeský kraj platí za provoz do Kralovic. Tento rozdíl bude Plzeňský kraj nejspíš požadovat.

Jarek

Ok, tak to je technikálie, na které se nějak dohodnou. S rozhodnutím o tratích to nijak nesouvisí.

-TR-

Uniká vám pointa, na kterou poukazuji. Pro Středočeský kraj půjde o zcela zanedbatelnou, ne-li nulovou úsporu.

xyz

Pro Středočeský kraj půjde o plnou úsporu za „svůj“ úsek Rakovník – Čistá – Strachovice (kde za zastávkou je hranice s Plzeňským krajem).

Jediná „neúspora“ (vámi zmiňovaná) se týká krátkého úseku Strachovice – Kožlany – Kralovice (mimochodem úseku s velmi nízkým počtem spojů; Plzeňský kraj o větší počet nemá zájem).

-TR-

No, uvidíme ještě, co přesně bude Plzeňský kraj požadovat. To ukáže čas.

Gwann

vy jste ale hospodářské zvíře…opravdu nad úrovní některých lidí mi zůstává rozum stát…

Jaaaa

Jj, prostě železniční fanatici, železnice nemá smysl, babičky i turisty nahnat do autobusů, všechny do aut, z tratí nadělat cyklostezky, ušetříme miliardy a zavládne ráj na zemi. Evidentně jste si stále nevšiml, v jakém století žijete a s jakými problémy se musí tahle civilizace potýkat. Netušíte kolik navíc stojí zajistit celoroční sjízdnost silnic pro autobusy a kolik oprav je k tomu ročně nutných a jaké jsou dopady. Na rozdíl od ostatních máme ještě použitelné střepy předchozích dopravních systémů, které jsou trvanlivější a při správných investicích zvýší udržitelnost celého dopravního konceptu ČR násobně, ale to lidi jako vy prostě nezajímá. Vám… Číst vice »

xyz

„Netušíte kolik navíc stojí zajistit celoroční sjízdnost silnic pro autobusy“
Celoroční sjízdnost silnic se zajišťuje pro veškerá vozidla (auta, sanitky, zásobování atd.), ne jen pro autobusy.

Jaaaa

Autobusy vzhledem ke své pravidelnosti a vysokému tlaku na nápravu vzhledem k ostatnímu běžnému provozu devastují povrch vozovek daleko nejvíce. Často jsou od nich v kritických úsecích vyjeté koleje už rok po opravě.

Jarek

Které úseky máte na mysli?

Bram

To nastává akorát ve velkých městech, kde jsou běžné pětiminutové intervaly. Na silnici mimo velká města, kde jede autobus (u inteligentního objednatele) jednou za hodinu mimo špičky pracovních dnů a jednou za půl hodiny ve špičkách, se to nemá šanci projevit v krátké době. A když se to za deset let projeví, tak se o to místo má údržba postarat a ne se na to vykašlat a dalších pět let kňučet, že na to nemá kapacitu.

Jarek

Tohle vychází z nevysloveného předpokladu, že důvodem nízkého využití zmíněných tratí je nedostatečný komfort a rychlost jízdy. Ono to může být nedostatečná poptávka (daná asi demograficky) a směrové vedení trati (všechny je neznám, ale na první pohled je to klíčový problém celého seznamu).
Vaše analýza je tudíž neúplná, úmyslně jste ji zjednodušil. A problémy civilizace jsou někde úplně jinde. Prohlásit svoji perspektivu za civilizační problém se vám nemusí podařit.

Jaaaa

I tady platí zásady dopravní indukce. Dopravní směry těch tratí jsou ve většině (někde po úpravách) vyhovující alespoň pro nějakou významnější část poptávky. Bude-li kvalitní nabídka dopravních spojení vyřešena celosíťově (tedy včetně návaznosti na rychlejší vrstvy a i se směry, kam vlak nevede), lidé své spotřebitelské chování postupně přizpůsobí. Fakt, že jsou dnes přepravní proudy trochu jiné, neznamená, že se nezmění. Tak jako je mění dálnice, bude je při nezbytném omezení IAD měnit železnice. A problémy civilizace jsou tedy jinde, než v nadměrné individuální dopravě v aglomeracích, v kongescích, v pokračujícím záboru půdy včetně dopravní infrastrukturou, v klesající biodiverzitě, v… Číst vice »

Gwann

prozrou až si zkusí na sídlišti nabít svůj nový povinné elektrický gumokol. pokud na něj vůbec budou mít…

Jarek

Tak problémy civilizace řekněme máte dobře, ale tyhle tratě mají k aglomeracím dost daleko. Kdybyte chtěl tunit hrbatou, liteňku, nebo ať nežeru trať do Mníšku…

off

Ta trať 121 – co tam chtějí omezovat, když tam nic nejezdí? Resp. jezdí tam jenom to, co tam tak jako tak má zůstat – obsluha Amazonu a Cyklohráček…?

xyz

Obsluhou Amazonu jsou zjevně jen spoje v čase střídání směn, ale těch spojů v úseku Hostivice – Středokluky jezdí (mmch. vcelku odnedávna) o dost víc.

petr

hlavně že před časem z Mělníka do Mšena udělali koridor a teď to má takhle skončit…..zase vyhozené peníze…inu jsme v čechách….klasika…

Lemmy

A myslíte, že to byli titíž lidé?

Jaaa

Levá ruka nechce vědět, co dělá pravá.

libor

proto by měla být jasná koncepce, a ne jen opravit, modernizovat a pak to nechat bez užitku.

kakov

přesně to tu zásadně chybí, koncepce a nějaký rozhled do budoucna

fous55

Tu rekonstrukci nedělal Středočeský kraj. Kdyby na Strašné Železnici někdo myslel hlavou, tak do rekonstrukce trati MB-Mšeno nedá ani korunu. Stačí pohled na mapu a je jasné, že tam nikdy nebude taková poptávka, aby to uživilo vlak proti autobusu.

petr

hm,tak hlavně se se před časem z Mělníka do Mšena udělal koridor,a teď to má takhle skončit….klasika…zase vyhozené peníze…no jsme v čechách no…….

-TR-

A to v prosinci 2020 současné vedení kraje, 2 měsíce po volbách, schválilo nový plán dopravní obslužnosti, v němž se k trati č. 076 píše toto:

Střednědobý výhled
● Provozní koncept
– Předpoklad posílení rekreačního charakteru provozního konceptu.
● Vozidla
– Bez specifických požadavků.
● Infrastruktura
– Bez specifických požadavků.

Tedy ani slovo o tom, že by se měl provoz na trati zastavit.

Gale

Nu a rekreační charakter provozního konceptu je tedy posilován omezením provozu mimo víkendy. Představoval by jste si to jinak?

-TR-

To se nevylučuje ani s dopravou v jiné dny, viz např. úsek Most – Moldava.

Gale

Jenže Mšeno není Litvínov, ba ani Osek.

-TR-

Litvínov nelze moc brát v úvahu, protože z Mostu se tam jezdí hlavně souběžnou tramvají. Jezdí častěji a přímo z centra Mostu.

ABC

Dycky Most!

Willy

Holt zjistili o něco později, jaký tunel ve skutečnosti představuje živení drncajících motoráků, přičemž užitek pro občany z toho limituje k nule. O negativních dopadech na životní prostředí nemluvě.

-TR-

Rozhodování o takových věcech by mělo být transparentní a předvídatelné, a ne ve stylu „jednou se pan velkomožný špatně vyspí“.

ABC

nějak se začíst musí

xyz

Začalo se v roce 2006 zrušením osobní dopravy do Kolešovic, Mochova a přes Zásmuky.

Mimochodem – vhodná příležitost k dalšímu kroku toho (ne)začínání byla při sjednávání smluv v roce 2019 (resp. tedy když už zastavení osobní dopravy, tak k 12/2019). A ne vcelku nedlouho poté.

fous55

Jenomže v té době na hejtmanství seděla Jaruška Jermanová a její křoví. Od té přece nějaké strategické myšlení nemůžete čekat.

Gwann

negativní dopad na ZP má hlavně vás gumokol

xyz

Dlouhodobé koncepty častěji nemívají žádnou dlouhodobou platnost.

O pár let dřív bylo trvalým, dlouhodobým konceptem téhož kraje nemít žádnou osobní dopravu na trati do Mochova (s kteroužto „trvalou skutečností“ bylo počítáno i v projektu přestavby žst. Čelákovice).

Štěpán

14,5 hodiny od vydání článku a pětikilo příspěvků je tu 😀.

Gwann

tisíc, tisíc. a pak poslat jako pamětní spis na krajský úřad:)

Lemmy

Vytištěné na toaletním papíře…

Gwann

ten by se mohl v tiskárně snadno pomackat. to bych neriskoval

medical_examiner

Ještě by jsme tím poškodili nějakého nebohého tiskaře…

ABC

nekrepovaným!

Karl vB.

…a kolik z celkového počtu příspěvků je těch vašich? 10%?

Ketchup1970

Já vidím ďábelské číslo 666 komentářů , to by bylo lepší poslat na Ku Stc kraje

Cyklista

Velmi rozumný přístup, konečně se přestanou rozmazlovat peníze daňových poplatníků za ty největší extrémy. Velmi smutné je ale, že se za ty tratě rozhazely peníze za opravy, ač se přitom dalo očekávat, že se budou v budoucnu rušit. Zbytečná oprava Msenky, zbytečný most do Lužné. Ukazuje se, že vyhnat z kraje ANO mělo smysl. Loni v létě jsem zajel do Rožmitál a samozřejmě sám. Ono ani není divu vlak od Příbrami přijel hodinu před odjezdem do Rožmitálu, tak jsem si na nádraží v Breznici dal oběd,ale takové cestování nemá víc než jednou za rok smysl. Zpátky do Příbrami jsem na… Číst vice »

-TR-

Vyhnat z kraje ANO mělo smysl ze zcela jiných důvodů, a to konkrétně kvůli osobním skandálům Jermanové, ne kvůli zajištění železniční dopravy. Pokud jde o železnici, jediné, za co Jermanovou kritizuji, je nevýhodná smlouva s ČD, která byla podepsána pro celý Středočeský kraj jako jeden smluvní balík, se stejnou cenou za vlakokilometr, což zkresluje reálné náklady. Kdyby se soutěžilo, rozdělilo by se to na více smluv a lokálky by byly zadané jiným dopravcům, náklady by mohly být nižší. Na provozu tratě do Rožmitálu pod Třemšínem by už teď bylo možné výrazně ušetřit, pokud by se provoz oběhově svázal s osobními… Číst vice »

Cyklista

Snuska nesmyslu.

Štěpán

No pokud myslíte to, co jste napsal vy, tak ano, máte pravdu, snůška nesmyslů.

Jaaaa

Ano, vaše příspěvky.

Gwann

no, argument pro nesvazat oběh a tím ušetřit by nebyl? všiml jste si že motorak jede na volnobeh i při čekání? a že tam i ten fyra sedí, stroj stojí? naopak dobrý nápad to je

Cyklista

Všiml jste si, kde má Rožmitál nádraží, kde ho má Březnice a že do Příbrami jezdí přímý a rychlejší autobus, který proveze lidi z Rožmitálu podle jejich potřeby celou Příbrami? Řešit obehy u mrtvého koně je snuska blábolů.

ABC

Potenciál!

Gwann

Pokud čekající regina sežere za čekání 20l/hod (nevím, hádám) a jedoucí 50l/100 km (taky hádám), tak bych tam tu reginu poslal. raději než ať čeká a jede gumokol nebo sukafon.

to že je bus rozmital příbram znamená že budu z breznice do rozmitalu jezdit povinné přes příbram?

ušatá

Jste vzácně sebekritický. Všechna čest.

Marcel

Je to cajk. Vesměs úseky se vzduchem. Je to pryč. Nostalgie mne sžírá, ale jsou to vlkm o ničem. Nashle v budoucnosti 😀

xyz

„Ono ani není divu vlak od Příbrami přijel hodinu před odjezdem do Rožmitálu, tak jsem si na nádraží v Breznici dal oběd“
Ona už zase v Březnici funguje nádražní restaurace?
Přinejmenším v roce 2019 tam bylo pusto, prázdno.

Cyklista

Byl jsem tam srpen 2020. Ale bylo to u nádraží, ne přímo v něm. Najdu na mapě.

Cyklista

Byla to dle mapy Restaurace Karlův Týn.. najedli jsme se celkem slušně, jidlo bylo rychle, stihli jsme to, než jel ten prázdný motorak.

Jaaaa

Největší extrém je D3, D4, D6, D7, D35, D52… To je díra na peníze, stovky miliard zbytné infrastruktury, která jen generuje další problémy. Ale to cyklistovi nevadí. On se stará o 10 milionů.

Pro třísku v cizím oku nevidí břevno ve vlastním. Jak typické.

Lech Malý

Čili lokálka do Rožmitálu je alternativa k D4, chápu to dobře?

Gwann

tak mít jak D3 tak D4 a jak D6 tak D7 a tahat dopravu do Vídně přes Mikulov, když by to bylo šlo asi snáz kolem Břeclavi (pravda liizlo by to kraj lednickeho areálu ale…i tak by to asi bylo lepší…), ani jedno z toho nebylo nezbytne. a D35 turnov hradec taky není to nejpotrebnejsi…

s rozmitalkou to má málo co spolecne.
spíš s inovativnimi linkami na toastak, aby bylo na tohle, neni na jine

Cyklista

No, naštěstí se vás na to, které dálnice jsou potřeba, ptát nemuseli. 😀

medical_examiner

Odpověď je jednoduchá – no přece žádné!…😂

Jaaa

To si povíme za dvacet let, až vaše detičky nebudou mít jak dojet k doktorovi.

ABC

za dvacet let nebudou jezdit šukafonem?

Gwann

ok, takže je nejlepší mít z každé z duplicitních dálnic půlku odnikud nikam/koncici v poli…když tohle považujete za normal, ukazujete co jste zač naprosto jasné.

já bych nejprve dokončil D7 než bych začal patlat D6. a obdobné D4 vs D3.

narozdíl od vás, nenávistných antivlackaru, nikomu neruším dálnice a nevykrikuju za je zbytečné je stavět. a nevím co jste zač, že manipulujete to co člověk ani neřekl.

Lemmy

Jasně, šotoušek Jáááá se odstěhuje do Březnice a bude touhle „last mile“ dojíždět…

Cyklista

Ti last mile bude muset jít pěšky. Ta trať končí slušný kus před cedulí Rožmitál. 🙂

ušatá

Budete se divit, ale mně se to podařilo dojít k centru za 11 minut a to jsem ani nešel pustinou, ale kolem domů, ulicemi. Nejbližší zástavba od nádraží není ani 100 m.

Jaaa

Jj, jak dokázat, že jste debil, ve dvou příspěvcích: Vyrobit si slaměného panáka a pak nad ním halasně onanovat.

Gwann

jo, to je jeden ze způsobů manipulativní diskuze. podstrčit někomu co vůbec neřekl a pak ho za to zkritizovat a vymezit se proti tomu.

ti **** se to snad učí od bimba nebo kikiny

Cyklista

Jo 😀

Jaaa

Chápete to schválně špatně.

Cyklista

Cykliste po dálnicích nejezdí, maximálně si po nich vezou kolo ma zahrádce, takže jsou za ně rádi. A stavba dálnic snižuje počet aut na ostatních silnicích, to je pro cyklisty jen dobře.

Jaaa

„A stavba dálnic snižuje počet aut na ostatních silnicích“

Tahle blbost už tu opravdu dlouho nebyla.

Chronosphere

Takže je zvětšuje?

Gwann

na silnicích privadejicich auta právě k té dálnici zcela zjevně a jasně.

všd

Rožmitál je celkem jasný, při své poloze. V případě Mšena nebo Peruci to tak jasné není.

Jiří Kocurek

Je to zlé, je to zlé. Ruší se provoz do Mochova. Ti průměrní 4 cestující na vlak vygenerují tisíce automobilů denně.

Štěpán

Ještě se nic (naštěstí) neruší.

Lech Malý

A přitom tam je takový potenciál
.

medical_examiner

Ten by možná přišel, kdyby se ta lokálka natáhla do Poříčan…

Pepa z plzenskeho depa

Tomu nevěříte ani sám, že se tak stane, že?
Máme plno lepších kandidátů na dostavbu/opravu/novostavbu tratí, které mají vetší význam.
Ale uznávám, že by to té trati neuškodilo ba naopak. Nikdo na to ty miliardy ale nikdy nedá…

Juraj

Tak som dnes využil voľný deň a po včerajšom Mochově som vyrazil na Kouřim.
Osobák s odjazdom 15.52 neradostný: v NAD Kouřim – Plaňany som bol v celej trase jediný cestujúci, v 810 z Plaňan taktiež sám. Od Chotutic sa počet zvýšil na 3.

Chápem, že je to proti smeru špičky, ale autobusy v Kouřimi v tom čase boli predsa len plnšie. Smutná realita.

xyz

Perličkou je, že při výlukách tratě do Kouřimi dokonce jezdí (či aspoň před pár lety tomu tak při několika kratších výlukách bylo) v úseku „do Kouřimi“ jen minibus s výslovným upozorněním, že pobere max. jen cca 15 (?) cestujících.

Martin M.

Dělat průzkum v pátek během dvoutýdenní výluky na polovině trati a ještě před největším uvolněním škol které má přijít během následujících týdnů je docela mimo. Zkuste to po konci výluky v nějaký lepší čas, o víkendu v 15 hodin jede z Peček až do Kouřimi dost často našlehaný vlak, to samé ve špičkách odpoledne (před COVID), to samé ráno. To že je úsek Plaňany – Pečky vytíženější o dost – o tom není sporu. Ale i přesto má značný význam i ten druhý, v mnoha aspektech. Chystám se je sesbírat a nějakým způsobem apelovat na osoby činné v tomto procesu.… Číst vice »

idk123

Ono dokud nezmizí většina či lépe všechna omezení, tak jsou tyhle průzkumy taky na dvě věci.

Tomáš

Destinace Kouřim je využívaná nejvíce turisty – v Kouřimi je krásný skanzen a dále Lechův kámen odkud praotec Čech spatřil horu Říp. Tím, že je zatím turismus zavřen, tak tam frekvence místních velká nebude, ale trať znám a vím, že tam v sezóně bývá dost plno.

ušatá

Tam hlavně schází napojení autobusu u nádraží, a to nejen po městě, ale i do okolí. I proto to není pro lidi atraktivní. Dříve jsem na to upozorňoval a bylo mně decentně sděleno, že autobusáci nemají zájem, protože nechtějí navazovat na vlaky, chtějí naopak z vlaků lidi dostat do autobusů. Ale takhle to bylo a je ve více případech.

Štěpán

Během výluky je vždy méně cestujících. Připomíná mi to Soupravu, který tu vždy vřeštěl, jak jel NAD za vlak z Kácova do Zruče, jel tam spolu s třemi dalšími cestujícími a na základě této jediné zkušenosti hned odsuzoval celý tento úsek trati k zániku. Trať do Kouřimi mezi zbytečné rozhodně nepatří. Kromě Bošic jsou všechny zastávky umístěny v obcích, nebo aspoň v jiné zástavbě k obci stále patřící. Třeba Chotutice už o autobusy zcela přišly (nebyl důvod je tam nadále vozit, když je tam kvalitní obslužnost vlakem, kterým se dá za 10 minut dojet k hlavní trati), Zalešany snad nikdy… Číst vice »

Martin M.

Ano, je to tak. Já sám bych třeba uplynulý víkend do Kouřimi rád jako už mnohokrát vyrazil s kolem – jehož přeprava je v NAD vyloučena. Takže jsem nejel a bylo nás myslím víc takových – včetně rodin s kočárky který je povolen 1. Takže opravdu nemá smysl hodnotit nyní. Jinak souhlasím se vším, Radim obdobná situace jako Chotutice, jen s rozdílem že jí tam po dohodě přesměrovali jeden pečecký PID BUS po integraci v 6:25 do Kolína. Není to potřeba, BUS používalo jen pár velmi málo pohyblivých důchodců.

Martin M.

Čímž jsem teda nechtěl ty málo pohyblivé důchodce označit za méně cenné, mohlo by to tak vyznít. Právě kvůli nim se přesměroval ten ranní PID spoj.

Nechápu

Vy to z Peček na kole neujedete, jo?

Nechápu

A co když lidé chtějí jinam než k hlavní trati? Nebo co když chtějí do Kouřimi do města a ne někam na předměstí na protilehlém kopci?

Gwann

víte, ono je u te kourimi absurdní i to, že tam je celkem slušná nákladní doprava…takže asi trať trhat nebudou…takže celá slavná úspora je o jednom až dvou sukafonech co tam pendluji…a vzhledem k tomu, že i tak by byl turnus možná na dvě vozidla, tak vlastne o úsporu pár km na obratu…a to se vyplatí….

Nechápu

Pokud je tam slušná nákladní doprava, tak si tam mohou sotousi pár vlaků za rok objednat za své, ne? To už se nedokáží složit ani na tohle? Trať jim zadarmo udržuje stát a najít 20 klacků a složit se na ně ve 20 lidech po litru, to je moc, jo? Pak nemáte narok na žádný soucit. A nebose ani těch 20 zájemců ochotných dát 1 tisíc korun za svůj milovaný koníček – vláček, se za rok nenajde? Pak máte z ostudy kabát a je to hodně trapné. Řvou o to, ať se to platí bz daní druhých, podepisují petice, ale… Číst vice »

Gwann

to mělo být vtipné?

reagujete na své pomatene představy, nikoliv na to co píšu.

takže jednoducha otázka…pokud bude nadále jezdit sukafon do planan, kolik se ušetří oproti stavu kdy by jezdil až do kourim (a sloužil neporovnatelně více lidem)?

dá se dostat do pecek busem? nebo se bude zřizovat nová linka?

všd

1. Bude jezdit pouze 1 810 namísto dvou.
2. Pokud vím, ne. A zřejmě to využívá minimum lidí. Ti budou muset jezdit přes Český Brod.

Oldřich Sládek

Nákladní doprava do Kouřimi zůstane.

Martin

neslo by se uz konecne zamyslet nad tim, zda neprevest trat na lightrail, chce to zmeny norem a predpisu, ale u velkych mest se trate daji vyuzit pro tramvajovou dopravu… tram-train vlaky,…

xyz

Ale tratě z tohoto seznamu nejsou případem z kategorie „okolo velkých měst“.

Jaaaa

Ale uvedené platí. Bylo by to o dobrou polovinu levnější.

ABC

§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§10 Stejně to bude na hovno

Leinad

Vozidlo typu „moderní šukafon“ by nemuselo po tramvajové trati do centra města. Stačilo by, aby si pendlovalo na své lokálce i bez crashtestu s nákladním vlakem.

všd

Zrovna na Kouřim nákladní vlaky jezdí celkem dost.

Leinad

V Německu jsou vlakotramvaje, kde lehký motorák jezdí po stejné trati jako těžký náklad.
Stačí trochu předpisů.

Martin

Březnice – Rožmitál pod Třemšínem

Kruci, tak jsem chtel jet na dovolenou…

-TR-

Letos to ještě půjde.

xyz

Můžete tam jet i bez vlaku.

libor

..třeba na kole. je to kousek…

Jaaaa

S báglem busem? Ani náhodou.

Lemmy

Jo, v buse neplatí režijka a nedá se tam chlastat pivo.

Gwann

pivo se tam dá chlastat, vzadu. a pokud si myslíte že každý krom se prokazuje plastové kartickou, je rezista, tak si nastudujte vynalez jménem inkarta.

fakt tu spousta lidí ty rezijky nemá.

ABC

pivo se tam dá chlastat, vzadu.

… ale chce to bažanta 🙂

Gwann

nebo vydrz

Mimopražský

No výborně, pan Gwann nezná přepravni´podmínky v autobusech, minimálně těch v PIDu. Je v nich zakázáno pít a jíst. A víte proč? Protože cestující jsou dobytek, tekutinami polejí sedačky nebo podlahu, obaly od jídla nacpou kde se dá, a utečou od toho jako pes od sraní.

Jarek

Tím pádem je to ale jasné – je třeba celoroční vlak!

Gwann

neznám. taky busem jedu tak dvakrát ročně a to ještě ne vždy v PIDu.

znáte navstevni rád zámku zakupy? a musí se tam nosit pantofle? a muže se tam fotit v celé expozici?

reagujete totiz stejně nesmyslné.

medical_examiner

No to nedá, určitě by jste se polil…

Jaaa

Ty máš nějaký problém s pochopením psaného textu, nebo se prostě jen bavíš jepičí radostí nad ničením práce jiných?

Gwann

to je ono, škodolibý tydyt

Nechápu

Braník a toceňák?

Oldřich Sládek

Nákladní vlaky tam budou jezdit i nadále 🙂

všd

Do Rožmitálu jezdí nákladní vlaky? Co se tam vozí?

Ivo

Vy všichni chytří rušitelé, možná jste včera zaregistrovali, jak v rádiu všichni hlasatelé, co „znají lepší cestu“, brečí nad auty a kamiony ucpanými příjezdy do Prahy, D5 už ze Zdic!, D4 od Radotína, D1 ani nemluvím, také okruh stál oběma směry, atd. Zkuste jet ve špičce od Říčan, nebo od Kostelce. Dokonce jsem zaslechl prosbu moderátora, ať lidi v Berouně sjedou z D5, odstaví auto a jedou do Prahy dál vlakem! Jinak se totiž do Prahy neměli jak dostat. Zbytečnou nákladovost regionálních tratí totiž způsobují nesmyslné drážní předpisy. Zkusil by si někdo představit, že by třeba místo těžkých a drahých… Číst vice »

David

To by se musela za nos chytit Evropská komise a všichni bruselští progresivisté – a k tomu nedojde. To není o modré armádě, ta už si dávno předpisy a směrnice nedělá. Ale jinak porovnávat lokálky s hlavními tratěmi do Prahy, to je opravdu mimo.

rychlodráha

A seznam těch tratí jste četl? Já tam 011, 091, 171, 221 ani 231/2 nevidím.

Diesel

Přeci koncové lokálky Stč kraje řeší problémy posledních km dálnice před Prahou a pražského okruhu.

Jaaaa

Last mile?

Lemmy

Tak se šotoušek Jaaaa přesune do Rožmitálu a bude jezdit do Prahy s využitím tamní “last mile“, ok?
Pak o tom může napsat článek na zdopravy.cz, rádi se pobavíme.

Jaaa

Všichni z Rožmitálu jezdí jen do Prahy za službami, které jsou jen v Praze.

A stejně tak všichni jedoucí do Rožmitálu jsou ti z Prahy

Geniální Lemmy všemu rozumí. Geniální Lemmy ví, že existuje jen jedna destinace na světě: Praha.

Jarek

Celé tohle vlákno začalo tím, že diskutér „Ivo“ naznačil kauzalitu mezi ucpanými dálnicemi do Prahy a rušenými lokálkami.

Gwann

to je sice pravda, následně ale troll Lemmy začal prudit

Svojšín

Možná, to ale nemění nic na tom, že Ivo napsal krávovinu jak vrata.

Diesel

Holt pokrok, vše se vyvíjí a i kraj chápe , kde není poptávka tam kšeft prostě není. Ty lokálky spojují vesnice a právě na té vesnici lidé většinou chtějí co nejvíce volného času pro sebe, neb mají domy, hospodářství, zahrady atp. Těžko asi dnes bude také místo televize hrát rodině maňáskové divadlo, nebo počítat na kulivkovem počítadle místo PC. Doba dala lidem auta a lidí je chtějí využívat a ne trávit čas po peronech.

Jaaaa

Jo, to je teda progrese jak noha, investovat do škodlivější, méně kapacitní a prostorově mnohem horší dopravy.

Problém je jen a pouze v tom, že si autíčkáři neplatí plnou cenu svého ježdění.

Vašek

Platí násobně víckrát, jen na spotřební dani z paliv se vybere přes 90 miliard což je víc než 2x než kolik stojí údržba a investice do silniční dopravy dohromady. Pak si připočti dph na palivech, dph na nákupu aut, na jejich údržbu, navázané pojišťovnictví a finanční sektor, ti všichni platí daně. Dále mýto a známky, fond zábrany škod v povinném ručení atd., dále kolik to jen u nás zaměstnává lidí a ti všichni platí daně. Motorismus to je dojná kráva pro státní rozpočet a pro lidi nutnost, bez které se neobejdou. Cintáš tady akorát nesmysly a každým svým příspěvkem prokazuješ,… Číst vice »

Gwann

aaaa orgie demagogie.

Vašek

Diagnóza je pořád stejná už přes sto let, viz citát:

„Vaněk vytrhl Švejkovi sluchátko z ruky a křičel rozčileně, že ajznboňáci vědí starého kozla…..“

Gwann

ted trocha faktů: dph na osobacich vozech se v převažující míře použije na odečet na vstupu a daňový štít přes odpisy. najdete si počty registrací aut a kolik koupí firmy a kolik nepodnikajici FO. spotřební daň je spotřební daň.argumentace jejím dobrodinim připomíná studii jak společnosti prospívají předčasná úmrtí na tabakismus. drtivá část místního autoprumyslu žije z exportu. což nás dožene s elektromobilitou. kolik zde jezdíme, nehraje roli. škodovka má max 30% registraci, drtivá většina vozového parku jsou oletane pekáče bůh ví odkud 15 a více let staré. kolik stojí náklady na infra se dá spočítat. ale nedá se spočítat kolik… Číst vice »

Vašek

Tady máš obrázek, jak funguje odpočet DPH, vždy je na konci někdo, kdo to zaplatí a pak to končí v rozpočtu https://cs.wikipedia.org/wiki/Odpočet_DPH#/media/Soubor:Neutralita_v_DPH.png kdybys noznačoval tu svojí dojmologii fakty, tak bys byl akorát k smíchu….

Gwann

vasiku, jsem ekonom, jak to s dph funguje vím precizně. včetně toho, jak dph neplatit…nebo jen inkasovat odečty…viděl jsem toho už dost…a dost jsem na tom zaměstnavateli vydelal

Vašek

Vydělal? Že bys byl kriminálník? Spíš tlučhuba, když o chvilku dříve jsi psal, že vlastně DPH nikdo neplatí, že to se jen odepisuje.

Gwann

škoda slov na diskuzi s podobnými lidmi jak jste Vy. urazejici arogantní hulvát.

Gwann

to že si odectu dph na vstupu neznamená že víc vyfakturuju na výstupu a tím pádem odvedu na dani na výstupu.

kdybyste někdy dělal cokoliv ve finančním řízení, tak to víte.

vy víte houby a akorát urazite okolí.

a s tím kriminalnikem, víte něco o časovém testu na dph u nemovitostí nebo zase jen placate blbiny

Vašek

Každým svým příspěvkem prokazuješ elementární neznalost, jak tím prvním odstavcem, kdy jsi zatím nepochopil ani ten mnou postovaný obrázek, i tím posledním, kdy o odpisu mluvíš jako o výdělku.

Gwann

neklikam na každý obrázek. mám vystudovane finance a živím se tím. odpis nemá co dělat s dph. a nikde to netvrdím.

zjevně nechápete nic, tudíž jako pro mateřskou školu.

firma koupí auto. zavede do majetku. požádá si o vrátkům dph. tu dostane. následně si každý rok dle odpisoveho plánu, dá proporční část pořizovací ceny bez dph do nákladů.

to, co se daní dph na výstupu, je faktura, co firma vystaví. třeba školení vasika z dph. ale ta faktura nemá jakoukoliv návaznost na to kolik firma vlastní gumokolu

Gwann

a ještě pro ty bez fantazie…proč asi firmy kupuji osobaky pro zaměstnance.

protože to je daňové výhodné…zkasiruji zpět dph (cili auto je levnější), dávají si odpisy do nákladů – cili ušetří na dani z příjmů PO.

a místo zvýšení mzdy, dostanete přiděleno auto, coz je opět výhodné, protože zaměstnanec z jedné koruny nákladů zaměstnavatele má obvykle max cca 60 haléřů. s tím že mnohde si ho pak za výhodnou cenu můžete po konci odepisování koupit…finanční úřad většinou neřeší, zda auto firma zaměstnanci koupila za tržní cenu…max kvůli dph na vystupu, které nižší cenou poněkud sidite.

Gwann

a k obrázku…ten je dost nesmyslný a zjednodušený. protože firmy můžou mít a maji i náklady, které dph na vstupu (odečet) neumožňují, protože v nich dph není…typicky mzdy či práce od neplatce dph…

ale to vy nevíte a místo toho urazite, někoho kdo ví více. ne, nejsem danar, výjimky ze zákona z hlavy neznám. ale vy o té dani nevíte vůbec nic než obrázek odpovídající ZSV/ekonomii ve třetím ročníku gymnázia.

Vašek

Ty bys složitější obrázek nechápal, navíc ho očividně nechápeš pořád. Firma totiž platí dph z toho, co prodá a teprve z toho, co jí zbyde si pak může koupit to auto, no a ten odpis z toho auta je na to, aby neplatila to dph 2x. Ty, pokud jsi někdy nějakou ekonomii studoval, tak asi na stejný škole jako Venezuela, která si zcela vážně myslí, že zajistí bohatství lidem tím, že je víc zdaní.

Gwann

takze vašiku, končíme diskuzi, jste absolutne mimo, tímto svým příspěvkem jste dokázal nade všechnu pochybnost.

krom toho urazite oponenta a manipulujete diskuzi.

vaše chápání firemního hospodaření je na úrovni jedince zcela nepolibeneho realitou čehokoliv více než praxe drobného zivnostnika, který má navíc na vse účetní, protože ničemu z toho nerozumí. zato jste ale slušně ideové zaslepen a zfanatizovan. vyborny materiál pro populisty.

přeji hezký víkend.

Vašek

Říká tzv. ekonom, který si myslí, že daňový odpis je výdělek.

fous55

Gwanne, nemá smysl ztrácet čas diskusí s jedincem, který má IQ nižší než tělesnou teplotu při zimnici. Vysvětlujete to sice perfektně a srozumitelně i pro osoby ducha lehce mdlého, ale přiznejte si, že na některé pedagogicky zvláště odolné ani Vaše schopnosti nestačí! 🙂

Jaaa

Evidentně tady je stále osobní auto bůh, u něho se na společenské náklady hledět nemusí. 🙂

Zato ty nenáviděné lokálky!

Gwann

jo, jo, osobní auto nás spasí…takový fetis.

Jaaaa

Ale jo, další takovej jednoduchej, co je přesvědčenej, že ze spotřební daně za benzín si zaplatí silnice a svoje smradění ostatním pod okny. Takže zase a znova: 1. Spotřební daň z paliv platí všichni kromě zemědělců, včetně vlaků. Nejen vaše autíčka. 2. Odečtěte z vašich paliv a dalších daní všechny škody, které provozem aut a stavbou a údržbou infrastruktury vznikají: – Rakovina – Astma – Nehody – Zkrácení života – Hluk – Zábor půdy – Odvod vody – Zábor veřejného prostranství – Dopravní policie – Solení – Ztracené příležitosti – Klimatická změna A jste za sebe a svou plechovku v… Číst vice »

Vašek

Odečtu všechny škody, přičtu všechny přínosy a vidím, že doba dožití je oproti době, kdy tu auta nebyla a byly tu jen vlaky a povozy, cca 2x taková, že všem se žije mnohem lépe, pohodlněji, zdravěji a všichni jsou bohatší, nejen finančně, ale i duševně (třeba proto, že mají na sebe a své blízké víc času, než když kysnou čekáním na vlak). Až nebudu moct vjet do města, tak tam to město nebude, hádej proč jsou města a vesnice na celém světě podél cest, proč se zástavba rozšiřuje směrem k obchvatům, proč tam, kde je doprava přidušená to jde od… Číst vice »

Gwann

no, vědí, po roce 2030 si nový spalovací gumokol nekoupíte. uz vás vidím, jak s tím elektrogumokolem jezdíte. a jak všichni ty jezdci na pekacich budou tou fobii v dieselu jezdit i po 30 letech od výroby. krásná představa…jen to nenastane. staré smrdici pekáče budou vykazany z mest

Jaaa

A jakmile lidé zjistí, že bez zaparkovaných štrůdlů aut jsou ty ulice mnohem obyvatelnější, tak budou auta obecně čím dál víc vykazována i z širších center (především jejich parkování – bude misto jen pro místní).

Ja doufám, že jednou se místo průtahu a parkujícich aut do naší ulice vrátí alej.

Jaaaa

Krásný seznam klasických argumentačních faulů, opravdu to myslíš vážně, nebo si z nás jenom děláš srandu? – Zaměňování časové koincidence za příčinu: Masové rozšíření osobních aut opravdu nemůže za nárůst průměrné doby dožití. Naopak ji snižuje. Přičítáš zásluhy falešně. Vycucal sis to z prstu. – Stejně tak nezvyšuje úroveň příjmů. Záměna hypotézy za fakt. Prostě sis to vymyslel. – „lépe, pohodlněji, zdravěji“ – Lživá manipulace: Pouze si pohodlněji vozí zadky; obezita roste, efektivita klesá, růst rakoviny a respiračních onemocnění z prachu a exhalací, růst hluku, stresu, duševních chorob z důvodu masové automobilové dopravy. O klimatických změnách ohrožujících podstatu této civilizace… Číst vice »

Gwann

no, zaostal myšlenkové v 90.letech. kdy auto bylo vyjádřením svobody. za bolševika ho každý neměl, teď může mít každý a kolik chce. a nemusi se nikomu podřizovat…

ještě zapomněl, že řízení je vlastně radost.

což je jasné vidět na těch cca 10% agresivních nebezpečných individuí za volantem, které si tak kompenzují své mindraky a nahromadenou zlost na svet

ušatá

Malý omyl. Ty investice, údržba apod. jsou za ČR kolem 200 mld Kč ročně. Ono se musí počítat vše, tedy i peníze obcí, měst, krajů, státu, SFDI apod. A to vše sečíst. Ale to je pro někoho naprosto nepochopitelné. A pak jsou tu další náklady, zvané externality a tam jde o další desítky až stovky miliard. Jen ty zdravotní dopady jsou ročně min. 70 mld. Kč. Ale to už jsem tu psal mnohokrát a řada těch odpůrců těchto faktů si není ani schopna ta čísla najít nebo i spočítat. Aspoň v hrubém rozsahu. Ono je to pracné a hlavně se… Číst vice »

Gwann

najdete si to o tom něco. svými nesmyslnými údaji kompromitujete to, za co údajně bojujete.

ušatá

Ty údaje nejsou nesmyslné, lze je najít. Podívejte se jen na investice na silnice v SFDI a jste už kolem 80 mld. ročně (kraje, města obce, jsou těžko dohledatelné, chce to hodně času a spolupráci se státními orgány – opět jde o desítky až stovky miliard – podívejte se např. jen na roční rozpočet Prahy atd.) ty zdravotní dopady nejsou počítány nějakými laiky, ale jde i o metodiku mezinárodní a ty údaje pro ČR byly počítány ještě velmi obezřetně-opatrně. Pravděpodobně jsou podstatně vyšší. (ti, co to počítali, rozhodně nejsou žádní hlupáci a mají dost vysoké znalosti – i z ekonomie).… Číst vice »

libor

kdo bydlí na vesnici toto chápe, kdo má zastávku mhd za rohem, metro v provozu do 24hod, mnoho autobusů za město i o víkendu, to nemůže nikdy pořádně pochopit….

Jaaaa

Kdo bydlí u lokálky s pravidelným provozem to taky chápe. Vy s těmi auty máte jezdit právě k vlaku a přestupovat.

Lidi ve městě cestou na vlak taky přestupují.

Gwann

a mnohdy ty smrdici pekáče fakt nechtějí moc vidat

Lemmy

Jakože pojedete autem někam a tam přestoupíte na lokálku s intervalem dvě hodiny, a tou se budete kodrcat někam dál? To jste někde v reálu viděl, nebo je to výjev z vašeho modelového kolejiště?

Jaaa

Samozřejmě. Protože nemůže jít o kodrcavou lokálku s jízdní dobou 120 minut, ale hezky jste si toho slaměnýho panáka přibásnil.

Nebo si snad myslíte, že městská populace vám vaše dojíždění bude platit navždy?

fous55

Zatím tedy venkovská populace (tj. všechny obce pod 20.000 obyvatel) platí Pražákům jejich levnou a vždy dostupnou MHD a přitom sama má jeden autobus ráno tam a jeden odpoledne zpět a o víkendech nic. Máme v ČR i sousední okresní města, mezi kterými není žádné přímé spojení.

Jaaa

Jj, místo udržitelné dopravy urážky. 😉
Ale jo, od křováků jsem zvyklý na ledacos. 😛

libor

to se dá dělat u pořádné trati, kde se jezdí aspoň 100kmh a jede to min. každou hodinu a jedu někam dál. ale toto u lokálky a jak to udělám s přesunem z konečné stanice k cíli, když tam opět nevede vlak?

Gwann

500 m pěšky? nebo i kilometr? už někomu upadly nožičky?

Jaaa

Lokálka nemusí jezdit 50. Ale to by se muselo chtít.

ušatá

Poptávka by byla, ale nabídka není taková, aby byla atraktivní a logická. A přitom efektivně dělaná.

V.N.

Dlouhodobě razím myšlenku, že by regionální tratě měly být vlastnictvím nikoliv státu, ale kraje. Kdyby byly vlastnictvím kraje , tak by takových hovadin jako jsou stamilionové investice do rekonstrukcí a poté zastavení provozu bylo minimum..

-TR-

Ani to není garance. Podívejte se do aktuálního plánu dopravní obslužnosti Středočeského kraje (který schvalovalo nové vedení!) a zjistíte, že se tam s žádným zastavením provozu nikde nepočítalo: https://www.kr-stredocesky.cz/web/doprava/dopravni-plan

V.N.

Tak jasně. Nové vedení kraje může mít na řadu problémů jiný názor než staré vedení. Souhlas , ani to není garance. Ale je to lepší. Kraj spíše s penězi hospodaří rozumněji než stát. A tak rozhodnutí o tom , zda někam nalít stamiliony je pečlivější a preciznější…

-TR-

Tady nejde o spor staré vs. nové vedení kraje, tady neřešíme spor Jermanová vs. Pecková (resp. Borecký). Plán dopravní obslužnosti Středočeského kraje byl schválen v prosinci 2020, tedy dva měsíce po volbách. A Borecký kritizoval Kolovratníkův návrh na zavedení konzervace dráhy. Současné vedení kraje tudíž popírá samo sebe.

fous55

Dva měsíce po nástupu do funkce nikde žádné vedení kraje nic převratného neschválí. Odmávali něco, co předtím připravili úředníci, a pak začali zjišťovat, možná až pod tlakem výpadku příjmů kvůli covidu19, že je třeba šetřit i na dopravě a tudíž i na náhradě dražších lokálek levnějšímu autobusy tam, kde to jde. Jsou první v republice. Časem se přidají i další.

Jaaaa

„Kraj spíše s penězi hospodaří rozumněji než stát.“

To opravdu ne. Mnohde nemá potřebný přesah a nadhled. A hlavně, do jejich sviňáren v podstatě nevidíte.

Lemmy

Když si dáte vedle sebe mapu tratí ŽSR se železniční dopravou z roku 1995 a současnou, tak spatříte až dechberoucí přesah a nadhled.

Nechápu

A přesto ty nejhezčí tratě na Slovensku jezdí dál, takže redukovat se dá úplně v klidu i u nás.

Jaaa

Pán je myslitel. Z jednoho případu usuzuje na pravidlo.

Vezměte si dopravní mapu Jihočeského kraje a pobavíme se.

Jarek

No renesance železnic v Polsku, dokonce reaktivace tratí, taky nastává až zapojením vojvodství. Jaké státy jste konkrétně myslel?

Jaaa

Pokud nedovedete pochopit, že je to o lidech a ne o územních úrovních, nemá smysl se s vámi dál bavit.

fous55

Jsem Jihočech a rád se pobavím. Netoličku a Týnku už zaplaťpámbu zavřeli (až na pár turistických vlaků). Dvořiště, kde se vozí vzduch, platí MD. Osobáky z Počátek do Horní Cerekve v dohodě s Vysočinou také zařízli. V úvahu už přichází jen LIpenka mimo sezónu.

Michal

kdo by jezdil srotem,ktery v nekterych pripadech zastavuje v polich daleko od vesnice,kdyz muze jet modernim busem,ktery zajizdi az na naves???Pro sotouse se lokalky skutecne provozovat nedaji

Gwann

proč bych jezdil busem, který sev těch zatáčkách málem zlomí, stojí na každé mezi a 15km jede hodinu?

Michal

treba proto,ze bus doveze lidi az na naves,zatimco lokalka ne??? a ta lokalka spise nekdy pripomina kostritras nez vlak

Kubík

A všichni bydlí na návsi, že? Navíc většina regionálních busů objíždí různé vesničky a pak se zase vrací oklikami, jízdní doba stokrát horší, protože to ani jinak nejde, takže se tím vyženou lidi i z busů. Například trať Straškov-Libochovice nebyla nikdy autobusem adekvátně nahrazena, kdo přijede do Bříza obec a chce jet dál, má smůlu.

fous55

A kolik lidí tam jezdilo?

bkv

Každý není takový masochista jako ty, aby chodil pár kilometrů ze zastávky vlaku někde v polích (pokud ves nemá zrovna štěstí na zastávku v těsné blízkosti) a ten čas, který ty strávíš pochodem, prosedí v autobusu…

Martin

…ale kupodivu jsou masochiste, co tech pak kilaku od vesnice najedou na cyklostezku …. coz mi taky hlava nebere…

Je to opravdu pripad od pripadu, ale urcite mi bude atraktivnejsi spoj, ktery je pohodlny a rychly, .. nyni treba jezdim vlakem + tram., i kdyz bych mohl busem, protoze bus jede v zacpach a nikdy nevim kdy dojedu,… ale nekdo to muze mit jinak…

Nechápu

Kilometr na kole je o něčem jiném než kilometr pěšky. Obvykle je to minimálně 4x menší cas.

Jaaaa

Ano, máte pravdu. Na kole k tomu vlaku 1,5 kilometru v pohodě ujedete, a ještě to budete mít eco friendly a zadarmo.

Nechápu

Na kole také neřešíte, jestli výlet má 53km nebo 54,5. Zvláště ne u rovinek. Pěšky si málokdo chce zajít 1,5km navíc jenom tak.

Martin

No, na tom kole se take da dojet k te zastavce v pohode nez to jit pesky…

Karl vB.

Ano, ale při zpáteční cestě půjdete ze zastávky v polích pěšky tak jako tak, protože odstavené kolo si někdo s kleštěmi mezitím „vypůjčil“.

Gwann

píšu, že pojedu vlakem do kamenných žehrovic či řevničova a pak si dám přespolní pochod?

neumisťujte mi do huby něco co tam není a pak se to nesnažte ukazovat jako nesmysl.

V.N.

Nehledě na to, že na x dnů za rok trať stejně Správa železnic zavře trať z důvodu nějaké údržby a lidi jsou šťastnější , že nemusí šlapat na vlak , protože náhradní autobus jim zastaví ve vesnici..

Martin

Tohle je fakt blbost, srovnavat srot s modernim busem, klidne to muze byt i naopak, kdyby se chtelo, zastavky s peronizaci, moderni vlak a rychlejsi nez bus… taky nezastavite provoz na silnci, protoze jsou tam diry a jezdi po nich stary autobus se sjetymi pneu s prosedenymi spinavymi sedackami… to s tim nesouvisi…

Vse je to o investicich a pripad od pripadu,…

Filip Jirsák

Lidé obvykle jezdí z místa A do místa B. To, že autobus v místě A zajíždí na náves je sice fajn, horší je ovšem to, když v místě B zajíždí také na náves, ze které je to na nádraží 10 minut pěšky do kopce…

Kubík

A řeší někdo, že vozí vzduch busy? Nikdy v žádném kraji jsem neviděl nic jiného než neustálé štvaní na vlaky v regionech. Už je to únavné. Vždy, jak se jen naskytne příležitost na tzv šetření odnáší to prvně regionální dráha. V roce 1992- avizováno masivní rušení sítě dle vzoru Polska (tam došlo k úplnému rozvrácení, až nyní jsou tratě zvlášť v polském Slezsku naopak obnovovány viz Svídnice-Wroclav atd.) 2006 rušil v stč kraji Bendl (ODS), 2009 avizoval další rušení Rath (ČSSD, ). Před covidem generální opravy tratí Prahy ve Středočeském kraji, avízován rozvoj a podpora, zlepšení tarifu. Když začali lidé… Číst vice »

Gwann

ano, i mnohé (skoro všechny) busy ZDO jsou vzduchovoziče.
mají jediné pozitivum – jsou nakonec levnější

svojsin

Gwan: Konkrétní příklad a řešení máte?

Gwann

řešení nemám, ono to totiž žádné řešení nemá.
Buď chceme ZDO a pak to něco stojí, ať tím někdo jede nebo ne, nebo nechceme ZDO. Následky jsou jasné pro obě varianty.

Já pochopím, že nikdo trať Skalsko – Chotětov nebude obnovovat a nebude tam jezdit šukafonem. protože tam fakt nic není. Ale prázdné tam jsou i ty busy. A řve se…blbá Mšenka…ale nikoliv prázdné busy přes kopec

Martin

…me ty ceny ale nejak nesedi… chapu to do investice do trati a kusove vyroby vozu, ale i tak je to az podezrele vysoko…
Jako ceny za udrzbu trati, kde neprosla ani noha od SZ, presto si uctovala miliony, po kritice vydali jinou tabulku a i ta moc nesedi…

Gwann

SŽ nebudu komentovat. do interních čísel jim nikdo nevidíme a je to asi dobře.

V.N.

Jste demagog. Stát/Kraj/Obec je povinna zajistit dopravní obslužnost na území vlastního území. Jakým způsobem se do toho pustí, záleží čistě na volených politicích. Mě osobně se také nelíbí obrovský rozsah autobusové veřejné dopravy objednávaný Středočeským krajem. A co se týče toho „Vašeho “ štvaní proti vlakům. To máte tak. Do každého prostředí se hodí něco jiného. Pro některé území se lépe hodí autobus , jinam se hodí vlak. Vlak na trasu Mělník-Mšeno je naprosto zbytečný. Na druhou stranu si nedovedu představit řešit příměstskou dopravu mezi Kolínem a Prahou jinak než vlakem… A přirovnávat regionální tratě k nemocnicím…. to radši ani… Číst vice »

Kubík

Vážený V.N. Nemocnice politici také bez rozmyslu rušili jak je každému známo: Vejprty, Planá, plno nemocnic bylo utlumeno např. Humpolec, a teď chybí. Například politik V.Klaus byl svého času nešťasten, že musel v 90.letech otevírat novou část nemocnice Motol. Ve světe jaksi vše souvisí se vším..Před povodní 2002 chtěli politici rušit i pražský Semmernig, i na trati na Beroun (171) byl utlumen provoz. Dost zapomínáte. Z Řevnic do Prahy se vychloubal jeden soukromý busdopravce jak nahradí vlak a zkrachoval za dva měsíce.

V.N.

Nevážený Kubíku.. srovnávat rušení nemocnic s rušením tratí může jenom totální imbecil.

Jaaaa

Jo, nemocnice jsou veřejná služba a ZDO není veřejná služba.

Kubík

Označil jste se dobře

pepino

Takže Mělník – Mšeno dle vás budou o víkendech jezdit 3 busy za sebou, aby se to tam všechno vlezlo a v týdnu odpoledne ze Mšena ze školy také 3 až 4 busy za sebou. Ono v tyto časy jsou ty vlaky dost nacpané k prasknutí. Jindy ani moc né, to můžou v klidu ty busy. Naopak do Mochova to už má vlastnit nějaký spolek srandavlaků . Tam se žádná jiná doprava nevyplatí.

V.N.

Strčte si hlavu pod studenou vodu. Ono se čas od času stane , že ve všedni den odjíždí vlak z Mělníka a je v něm 0 (slovy : nula) cestujících. Takže pohádky o třech až čtyřech busech si nechte do svého šoto-pohádkového světa

svojsin

Spíš śotomagorie, prý 3-4 busy….ž
Ten pepino tam nemohl nikdy být pod 15 panáků

Josef Nový

No pracoval jsem u nádraží ve Mšeně 2 měsíce a koukal na to. Žáci že základní školy to hodně využívají a pochybuji že jezdí až do Mělníka. A o víkendech je to tam hodně plné.

fous55

O víkendech to má zůstat a těch školáků je víc než 45, aby se nevešli do autobusu?

Jaaa

Obrovský rozsah autobusové dopravy ve StČ kraji?

Kam se často jinak než autem skoro vůbec nedostanu?

Dopravní koncepce ČR je tristní a mnohde na úrovni Zimbabwe. Stavíme druhou třetí dálnici jedním směrem, do toho stejným směrem novou železnici, ale systematické řešení chybí. Tak holt všichni jedou auty a my tu stále posloucháme, jak to „jinak nejde“.

MartinS.

Fakt chcete srovnávat trať Vratislav – Svídnice, která spojuje metropoli se 600 tisíci obyvatel s městem se 60 tisíci s takovými tratěmi jako Čelákovice – Mochov, Rakovník – Kralovice nebo Březnice – Rožmitál? Ne, trať Praha – Kladno, která je srovnatelná s tou do Svídnice, nikdo rušit nechce, naopak už 30 let se mluví (a jen mluví) o jejím zrychlení, zdvojkolejnění a elektrizaci a dopravce na ní už 10 let slibuje (a jen slibuje) moderní vozidla.

Gwann

málokdo háji Mochovku či Kralovice.

ale přidat k nim i úsek bývalé hlavní trati BEB nebo kus Kralupy-Louny či Mšenku, to jako není úplně nutné.

MartinS.

A proč to není nutné? Bývalá BEB byla postavena pro přepravu uhlí, chmele a cukru. Osobní doprava na ní nikdy nedominovala. Mezi Lužnou a Žatcem projíždí „územím nikoho“, stanice a zastávky jsou v polích za vesnicemi. Tam prostě cestující nejsou. Kralupy – Louny to je podobné. Do Slaného OK, ale dál? Za Slaného do Loun je to 25 km, ale vlakem 40 a vlak to jede 50 minut. A Mšenka je totéž. Většina zastávek v polích, po silnici z Mělníka do Mšena 17 km, ale vlakem 24 za 40 minut. To přece není konkurenceschopná rychlá páteřní kapacitní osobní doprava.

-TR-

Vaše tvrzení o zastávkách mezi Lužnou a Žatcem jsou akorát kecy v kleci. Na trati byla v Ústeckém kraji loni obnovena zastávka Holedeček, která se nachází na okraji vesnice. Své cestující si už našla. A díky vrtochu Středočeského kraje by toto úsilí přišlo vniveč. Úsek Slaný – Louny je určen především pro obsluhu nácestných obcí – tedy např. Zlonice, Klobuky, Telce, Peruc, Vrbno nad Lesy atd. Shrnu to – je to spojení zapadákova s městy. Už dávno se nejedná o hlavní trať, a tak je to koneckonců i v pořádku. Úsek Mělník – Mšeno je typický případ, kdy je žádoucí,… Číst vice »

Nechápu

Omezit vlaky od Lužné do Žabce je dobrý nápad. Pokud je Ústecký kraj chce, ať si je na území Středočeského platí sám. Fakt nechápu, proč by Středočeský kraj měl sponzorovat váš Ústecký.

-TR-

Třeba proto, že i z Milostína, Mutějovic nebo Krupé je potřeba udržet spojení do Prahy. Autobusy jsou směřované spíš do Rakovníka.

Jaaa

Ona vede blízko dálnice, tak holt každej jede autem.

Karl vB.

Gratuluji! Aspoň jednou z vás vypadlo něco rozumnýho.

Lemmy

To je úplně normální. Běžný šotouš je pologramotný blbec, který neumí věci kvantifikovat a až pak o nich uvažovat, ani netuší pro koho ty vlaky vlastně jezděj (nebo před 150 lety začaly jezdit). Ale ví, že mají jezdit a odněkud z nebes padají korunky a těmi se to platí. S tou bezrozměrností souvisí i žvást, že „my tratě rušíme a v Polsku se obnovujou“, protože šotoušský pablb vůbec netuší, že v Polsku to všechny Mladotice-Kralovice mají minimálně 30 let za sebou a teď se obnovují tratě s přepravními objemy „Praha-Kladno“, přesně jak píšete. Takže vzkaz pro všechny šotoušky a lokálkové… Číst vice »

V.N.

Přesně tak. A nejde jenom o Polsko. Takové Mladotice-Kralovice se v Německu rušily tak před padesáti lety a taktéž to nikdo neobnovuje..

Nechápu

Moje řeč..

Jaaa

Jistě, v době ropného boomu a obecných neznalostí dopadů masové automobilové dopravy.

Protože už není co obnovovat

Jaaa

Zato vy jste geniální dopravní technolog a ekonom a vidíte všechny vazby a závislosti od stolu na první dobrou; všechny hodnoty promarněných příležitostí a dopadů máte z jednoho pohledu do mapy a jednoho projetí tratě v malíku.

Takovejch jako vy už tady bylo a jen díky lidem jako vy jsme v takových s*ch, v jakých jsme. Sežrali moudrost světa a chtějí rozhodovat.

Jarek

Co myslíte sračkami tam neupřesňujete, ale jestli je to zátěž způsobená IAD v obydlených aglomeracích, tak uvedené tratě tento problém řeší zcela marginálně.

Jaaa

Je to především totální nekoncepce. Jediná koncepce, na kterou se myslitelé typu Lemmyho zmůžou, je „auta, dálnice, no a teda ten autobus, když teda ta ZDO jakože musí být“, a pár náhodných nefunkčních vlakových výstřelů.

Lemmy a jemu podobní nevidí fakt, že těmito směry se prostě aglomerace Prahy bude rozšiřovat. Nevidí Milovice.

Jan Dobiáš

Nejvíc nedává smysl rušit průjezdné tratě spojující různé regiony, tedy střední a severní Čechy přes Žatec a přes Louny. Tyto trati by si naopak zasloužily napřímení a modernizaci, aby alespoň částečně nahradily naprosto tristní spojení Prahy a Podkrušnohoří.

Georg

do podkrusnohori se jezdi vlakem pres usti, ne? navic podkrusnohori (cca. od r. 1945) neustale upada, takze v souladu s tim neexistuji spojeni, ktera existovala v 60. letech…

Jaaa

Ale pročpak upadá, tam už vaše úvaha holt nesahá.

Jan Dobiáš

Já bych ani neřekl, že upadá, třeba Teplice se za posledních 30 let ohromně zvedly. K dalšímu rozvoji by ale lepší železniční spojení do Prahy pomohlo, ale bohužel už od dob Rakouska-Uherska chybí…

Karl vB.

Podkrušnohoří jsou bývalé Sudety – více viz: https://interaktivni.rozhlas.cz/sudety-clanek/www/

Jan Dobiáš

A to souvisí s omezováním spojů v roce 2021 jak? 😁 Ale ano, jistá souvislost tu přece jenom je. Z důvodů bezpochyby politických měla podkrušnohorská města mnohem lepší spojení do více než 400km vzdálené Vídně než do cca 80km vzdáleného zemského hlavního města Prahy. A tento rakouskouherský dluh by bylo záhodno napravit.

Georg

kdyby to nebyla jen paka na stat s zadosti o dosyp, ale delalo se to za normalnich okolnosti, tak tomu zatleskam.

-TR-

Zajímalo by mě, zda nové vedení Středočeského kraje zruší bezplatnou přepravu v autobusech pro důchodce od 70 let, která má za následek to, že kraj nedostává kompenzace od státu za slevy 75 %. Jednoduše proto, že není jak tyto jízdy vykázat. Stát totiž platí kompenzace na základě konkrétních vydaných jízdenek.

Na tom kraj tratí desítky milionů korun, a ještě k tomu tím diskriminuje železnici, kde důchodci platit musí. V přílohách k usnesení zastupitelstva Středočeského kraje o zdražení tarifu PID jsem zrušení této bezplatné přepravy nenašel.

-TR-

Poznámka pro mínusáře: nejedná se o zrušený projekt Středočeské jízdné. Tu informaci si lze najít tady, když si rozkliknete odkaz „Kdo cestuje za 0 Kč?“: https://pid.cz/primestske-cestovani/

idk123

Toto také nechápu, těch 25% jízdného důchodce nezabije a kraj za ně dostane celé jízdné…

-TR-