Kupkovy jednotky poprvé zasahují. 21 týmů se rozjelo do celého Česka, vezou si mobilní STK i měření emisí

Jednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČRJednotky silniční inspekce INSID. Foto: MD ČR

Inspektoři mohou na místě uložit pokutu, vybrat kauci, zadržet doklady či odebrat registrační značku.

Odebírat
Upozornit na
guest
178 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch

S 17ti letým dieselem jezdím každý den, proto ale dobře vím že se mi asi 15 minut ohřívá a zároveň taky vím, že když není ohřátý tak nemá emise nic moc, ono sice taky u euro4 není co moc splňovat, ale se studeným motorem je s emisema pošlu do p*. Klidně jim to tam nechám půl hodiny nastartovaný ať se to ohřeje, jenže mít auto zbytečně nastartovaný taky není uplně povolený. Nejhorší ale samozřejmě je, že jezdí lidé co neví že studený motor nemá jak splnit emise… Celé toto bude ale opět mít dopad na střední pracující třídu a každého… Číst vice »

george1116

Tak si říkám jestli budou mít trvalé stanoviště před Áčkama a jim podobných!🤣

Radomír V.

Velmi správně. Jen je berte.

Dart Nihilus

Vzhledem k tomu, že jezdíte na cizí karty, bez karty, stovky km, čemu se divíte? Toto je výplod z Bruselu, ne Kupky. A jen dobře. 9 hodin na svoji kartu a dalších 9 na žolíka zvládáte celkem běžně.

Marek

Fialova banda už neví kde by brala.Je to jenom čistá buzerace ve službách státu.

none

Kdy jsi naposledy použil mozek? 😀

Aquinas

Příjem z pokut za závady které budou na silnici odhaleny půjdou kam ? Na druhou stranu kam jdou peníze zaplacené za povinnou pravidelno technickou kontrolu když STK je soukromá? Každý víme jak se ceny za TK vozidla dokážou lišit.

Ceník STK?
„Zajímalo nás, jestli existuje nějaký státem vydaný ceník. A pokud ne, tak jestli mají tyto pro motoristy povinně využitelné služby nějaký cenový strop. Neváhali jsme a napsali na Ministerstvo dopravy, kde nám tisková mluvčí Alena Mühl odpověděla následovně.

„Vzhledem k volnému trhu je stanovení ceny čistě v kompetencích jednotlivých stanic, žádné cenové limity nastavené nejsou.““

Pavel

Tyhle kontroly jsou potřeba. Schválně jsem si minulý týden dával pozor, kolik těch čadících dieselů na silnicích potkám a kdy jsem musel zapínat vnitřní cirkulaci. Ne náhodou to bylo u novějších aut, které ale vypadaly již značně opotřebeně a tak se nejspíš prostě někomu nechtělo investovat do opravy.

Na druhou stranu to ale není vždy fér vůči řidičům, protože spousta STK stanic spolupracuje se servisy tak, aby auto prostě „prošlo“. Kolega například dával do servisu dost opotřebený diesel a když se zeptal, jak dopadly emise, technik se jen šibalsky usmál a řekl, že to auto tam pořádně ani neviděli.

Bisik

A kolik jste jich tedy potkal?

Pavel

Tak třeba jenom v úseku Havl Brod – Třebíč to byly tři auta. Na hodinu cesty slušný výsledek…A to se bavíme jen o těch, kde to pozná i laik. Docela by mě pak zajímaly výsledky z těchto kontrol, vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby neprošlo třeba každé třetí…

Aquinas

Hlavně všichni sundat ozdobné kryty kol, protože třeba na STK je to závada B z důvodu, že tyto neumožňují provést některé základní kontrolní úkony a neexistuje, že je technici budou sundavat. Je otázka jak to bude na silnici. A aby se zase někdo nemohl ničeho chytit tak jen dodám, že mimo těch nacvaknutých s pružinou z drátu existují i poklice pod šrouby/matice takže žádné takové, že budete mít v autě jen sadu na opravu pneu nebo asistenční službu. Pěkně s sebou vozit klíč na šrouby/matice kol 🙂

Jmeno

„INSID“ to je nějaká investiční firma? Nebo montují soláry, když už mají ty dodávky? No a co, že mají modré majáky, ty mají i vozidla dopravního podniku. Vůbec bych se nedivil, kdyby o tomhle spousta řidičů nikdy neslyšela a nějaké jejich výzvy k zastavení ignorovala.

MartinS.

Pokud řidiči neznají právní předpisy, kterými se řídí provoz na pozemních komunikacích, nemají za volantem co dělat.

Jmeno

Tak ať je nějaké povinné přeškolení řidičů, když se předpisy takto zásadně změní.

Většina řidičů nezná a/nebo nerespektuje ani předpisy současné, tak jim to pojďme ještě zkomplikovat.

Proč to samé vybavení nemůže používat PČR? Proč je třeba další útvar? A když nebude stačit tento útvar, vznikne útvar další, třeba nějaká NadInspekce?

Otto

Jako to chcete delat skoleni obyvatelstva na kazdou novelu zakona? Tak to hodne zdaru. Nicmene zrovna profi ridici pravidelnym skolenim prochazeji.

cenek

V MSK kraji si zabrali(rušili pro veřejnost) odpočívadlo směrem Frýdek Frýdlant. A předělali.
No všichni jsme svobodní. Volby se blíží. Andrej se blíží..
Jakou legislativou to schválili? Nikde se to nepíše. Bavme se o konkrétních věcech..

Franta

Jestli si myslíš, že to Babiš zruší, tak jsi hloupější než Tvůj příspěvek.

Air Traveller

jakou legislativou to meli schvalit?

Tomáš B

V článku se píše: ,,V akci je 21 inspekčních týmů… v místech, kde obce dlouhodobě trápí nadměrný provoz nákladních vozidel.“ Zní to skoro jako cílená snaha trestat řidiče za to, že někde chybí obchvat

Tomáš B

V článku se píše: ,,V akci je 21 inspekčních týmů… v místech, kde obce dlouhodobě trápí nadměrný provoz nákladních vozidel.“
Jestli tomu dobře rozumím, tak když někde vinou státu chybí třeba obchvat, tak začneme těm řidičům, kteří jsou nuceni místem projíždět znepříjemňovat život kontrolami a oni třeba příště pojedou raději jinudy, tím bude problém nadměrného provozu v místě vyřešen.

Air Traveller

staci jehdit autama, ktera splnuji technicke pozadavky, a nikdo nikoho nebude prudit.

to je to same jako stesky o sikane u radaru.

21 je malo. melo by jich byt nekolikanasobek

Smutný jsi

Snad budou brát ty vraky, co hulí černý a modrý dým. Kdy za tým autem, se člověk dusí. A k tomu hlučné tuzing výfuky. Vykopat to z cest pryč.

Jiný Petr

Pochybuji – když to na území města nedokáže ani státní ani městská policie – a přitom jsou to pořád ta samá auta a titíž řidiči už několik let – tak pochybuji, že někdo jiný zasáhne.

none

Na ČT byla reportáž. Jedno auto chtělo vážit, ale nenašli místo, kde rozložit váhu. Tak se nevážilo.

Dálnice

A současně řekli, že ve spolupráci s krajem pokračují v hledání vhodného místa.

none

Ano. Ale to si měli domluvit předem a ne ukazovat první den měření, kdy se nedalo měřit.

Clovek

Moc se mi nelibi, ze by jen zlomek tymu mel merit emise a vetsina z meho pohledu byrokracii. Jasne neni dobry jezdit pretizeny nebo bez prestavek, ale urcite kvuli tomu nenastane tolik predcasnych umrti, jako kvuli extremne cmoudicim autu. Ty je imo potreba resit zdaleka nejvic

Aquinas

Nechtěl jste to napsat obráceně tedy že díky přetížení nebo únavě je více zraněných a mrtvých oproti počtu zraněných a mrtvých kteří zemřou na otravu výfukovými plyny?

Aquinas

„Z analýzy EEA vyplývá, že v případě suspendovaných částic je hlavním zdrojem znečištění v Evropě spalování paliv v rezidenčním, komerčním a institucionálním sektoru. Tyto emise souvisejí především se spalováním pevných paliv při vytápění budov. V roce 2020 byl tento sektor odpovědný za 44 % emisí PM10 a 58 % emisí PM2,5. Mezi další významné zdroje těchto znečišťujících látek do ovzduší patří průmysl, silniční doprava a zemědělství. Zemědělství lze rovněž přičíst převážnou většinu (94 %) emisí amoniaku a více než polovinu (56 %) emisí metanu. V případě emisí oxidů dusíku byly hlavními zdroji silniční doprava (37 %), zemědělství (19 %) a průmysl (15 %). Nebylo by lepší začít u těch největších… Číst vice »

Žluva

Tyto jednotky maj být (narozdíl od stávajících STK) skutečně neúplatné?
Jak to bude zajištěno, aby jejich technici „nepřehlédli“ co řidič chce přehlídnout?
do stanic STK se namontovaly kamery a online se kontrolují a přesto tam stále k podvodům dochází. Čili kontrolní investice do vybavení STK byly vyhozené peníze. Tihleti jsou taky lidi, mají svoje rodiny, které živí, svoje slabůstky – kdo zaručí, že to budou dělat fakt poctivě a ne stejně jako STK?
Protože jinak budou úplně zbyteční.
Ale uznávám, zvýšíme zaměstnanost.

none

Podle sebe soudím tebe…. Tak ať tě nechytnou 😀

Jiný Petr

stávající STK také spadají pod ministerstvo dopravy a Kupka (a jiní minidtři) si nedokáží sjednat nápravu, tak silně pochybuji, že to dokáže totéž ministerstvo s jinou organizací (pod stejným velením)

PEtr

Muzou/budou resit i „hlucne“ vyfuky?

Aquinas

Mohou, ale nevím jak se jim to bude venku dařit. +4dB oproti údaji zapsaném ve velkém TP (registru) a je to závada B tedy Vážná a omezení způsobilosti na měsíc s následnou povinností absolvovat návštěvu STK. Hodnota v TP je se seriovým výfukem. Pokud máte druhovýrobu pak musíte doufat, že to výrobce neošidil.

Jarda

Mohli by, bylo by to užitečné.

Petr

Když mají kontrolovat přetížená auta , tak doufám , že KONEČNĚ začnou kontrolovat i “ řidiče “ z Balkánu , vozící vraky z celé Evropy a spolu s tím , jak dodržují přestávky – když už ta jejich “ souprava “ , má více jak 3,5 tuny a někdy samozřejmě i více . Mimochodem – povinnost mít v autě ( dodávce ) tachograf , již platí několik let . . .

Kamil Novotný

Nebudou, řidič z Balkánu je problém, důchodce ve Felicii kořist 💪

Augusto Pinochet

…je to kořist…pakliže jede v pátek odpoledne v protisměru nebo 40kou v rychlém pruhu…i pro čobolovu družinu platí zákony a předpisy…

Aquinas

Augusto Pinochet? Doctor Angelicus. Ale jestli mě těší to tedy nevím. INSID těžko bude dohlížet na styl jízdy stejně jako nebudou měřit překračování nejvyšší dovolené rychlosti . Od toho je tady Policie.

Tonda

Doufám že se zaměří na nehomologovaný ledky ve světlech a budou za to na místě odebírat technickou.

Aquinas

Stejně jako na denní světla namontovaná na starších autech dodatečně a tedy bez odpovídajícího seřízení (oslňující) případně nesplňující požadavky vzdáleností nebo výšky. To samé v případě nových vozidel a jejich světel jejichž světelný výkon oslňuje protijedoucí řidiče. Nedbalé nastavení sklonu svetlometů podle zatížení vozidla (nesklopení v případě naložení zádě nebo tažení přívěsu)

Tak. A to jsme zvědavý jestli mají ve výbavě taky regloskop a nebo na něj zapoměli.

Petr

Zní to hezky.ale skutečnost bude omšelá.Nechme se překvapit možná kdo ví po půl roce vyhodnocení 👌 kolik pokut pokud aut bylo odstaveno ATP.

Ferda Vomáčka

Ať jedou. Oktávka 1 1,9 TDI co hulí na celý kolo už do provozu prostě nepatří, zvláště, když z toho vesničan odmontoval co se dalo a jiného buráka uplatil, aby prošel STK

Zrzek

Ovce 1.9TDi hulí, když má ve věčných lovištích emisní vynález jménem EGR ventil. U náklaďáků jsme ho zaslepovali, jinak co rozjezd to oblaka černého dýmu.

Jmeno

Dokud se kola točí, a on nějak vidí na cestu, majitele to nezajímá, však výfuk je vzadu. Takový vrak určitě do garáže neschovává, to by byla hotová plynová komora. Ti jedoucí za ním pak rychle zapínají mlhovky, vytahují okénka, zavírají ventilaci, riskantně předjíždějí,…

cenek

Octavia žere při slušném ježdění 4L/100. Je tedy na delší jízdy a při slušné úsporné jízdě to nejekologičtější, co je. Spaluje nejmíň fosilních paliv. Vypouští nejmíň CO. Přesně tak jak to hlupáci z EU před 12 lety chtěli. A teď zas všechno otáčejí a chtějí naopak? Včetně vlády a Kupky? Ne jako Vaše SUV. Nebo 2 tunový baterkový činský elektrovergl .. A mimochodem zaměstnala spoustu Čechů a taky spoustu .. ze státní správy, kteří jsou placení z jejího úspěchu a daní ostatních.

Vít

Ale on nikdo nebude pokutovat vozidla, která splňují to, co se po nich z výroby chtělo tzn. příslušné euro. Pokud je ta Octavia v dobrém tech. stavu a nejsou to splašená kamna, nikdo neřekne půl slova. Osobně mám třeba Multicar M25, která má euro 0 a dvoulitrovou atmosferickou naftu tzn. z motoru rovnou trubkou ven. Starám se o ni příkladně, motor generálkovaný, stav vozidla lepší jak z výroby… Na předepsané limity kouřivosti se dostanu s klidem a po zahřátí nekouří skoro vůbec, jen trochu smrdí. Oproti tomu právě nějaká vykuchaná vylítaná 1.9TDI, která by měla být technologicky tak o 50… Číst vice »

cenek

Jenže ta evropská úřední opička je trochu moc rozežraná. Oproti ostatním normálním zemím. A neustále mění názory.. Prodražuje. A vymýšlí naschvály.
Já jsem zas tolik kouřících octavii osobně neviděl.
Ta metodika měření je nesmyslná. A vůbec neříká nic o kouřivosti při normální jízdě. Žádné auto nejezdí na plný plyn na volnoběh z volnoběžných otáček.

Aquinas

Jen doufám, že nebudou tak aktivní a nebudou zastavovat každé kouřící auto. Ono totiž u dieslů kde je DPF čas od času probíhá regenerace kdy se musí vyčistit. Tož tak. Snad to vědí.
https://youtu.be/DwhnitN5LHE?t=19
🙂
https://www.youtube.com/watch?v=nGjIqJCskuc

Tonda

Při regeneraci dpf žádný saze z vejfuku nelítaj. Bože kam na tyhle kraviny chodíte?

Aquinas

Přijde mi, že mluvím snad Španělsky. Já někde psal, že z výfuku létají saze? Já napsal, že auto kouří. Nebo mi snad chcete říci, že vypálení DPF nebude doprovázeno kouřem? Jak chcete potom ty saze spálit? „K tomu slouží takzvaná regenerace, která během pár minut dokáže spálit saze i všechny ostatní částice na drobný popel. Přesněji řečeno proces regenerace trvá povětšinou přibližně 10-40 minut. Jedná se o opakující proces, který ale časem stejnak vede k zaplnění filtru popelem. Nejčastěji se tak stává mezi 80 až 300 tisíci najetými kilometry. Poté musí následovat profesionální vyčištění filtru, nebo případně jeho výměna za… Číst vice »

Tonda

Při regeneraci auto ani nekouří. V prvnim videu má auto vadný oxidační katalyzátor. Takže se nezapálí nafta na katalyzátoru aby se dosáhlo vypalovací teploty a proto bíle kouří. Druhej případ je nějakej extrém kdy musel být katalyzátor i dpf už nacucaný např olejem z turba. A nevim proč mi sem dáváš nějakej nesmysl od chatgpt, když o tom evidentně sám víš kulový. Prostě pokud je všechno ok auto při regeneraci nekouří.

Aquinas

„Prostě pokud je všechno ok auto při regeneraci nekouří.“

Ano, pokud je vše v pořádku což je podmínka. Není ale vyloučeno, že auto při regeneraci kouřit může pokud vše v pořádku není.

Jmeno

Pokud vše v pořádku není, nemá auto na silnici co dělat!

Ondra

Paráda, umíš používat chatgpt. Tak začni studovat, protože o tom evidentně nevíš a i ťuk. Při regeneraci dpf prostě auto nezakouří. Pokud zakouří bíle, je ko oxidační katalyzátor. To se dá ostatně uplně jednoduše diagnostikovat podle parametrů.

lvy

Takže vy chcete říct, že spálením uhlíku vznikne nějaký kouř? Vy si skutečně myslíte, že CO2 jde vidět a vypadá jako kouř?

Aquinas
Y.K.

Někdy CO2 vypadá jako kouř, ale je na to potřeba kapalný CO2 a ne spalovací motor. 🙂

Air Traveller

kde ty na ty moudra chodis? 🙂

to jsou jeden blabol za druhym.

lvy

Smutné je, že vám tady už pět lidí dalo mínus za pravdu.

Lada

To asi víte o tom úplně kulový…

none

Trochu sebevzdělání, prosím.

Aquinas

To přeji i já všem ostatním zde. Proto, aby byli schopní si své vozidlo náležitě kontrolovat a nemuseli se spoléhat na STK, aby byli schopní odhalit závady vzniklé v době mezi pravidelnými TK aby s nimi nejezdili na silnice a nemuseli se pak divit.

Jméno

Už je to vidět. Na Ostravu dnes vezli dřevo před 6h ranní. Samozřejmě správně naložené 😉. Že by dohled nastupoval na 7h?

PS: přes den jsem je už naložené „na hrobeček“ neviděl.

Petr

Jak tady někteří píší,že zmizí orezlé vraky. Ne,staré auta mají normy lehce splnitelné a nemají filtr pevných částic. Problém nastane pro naftové auta z normou euro 4,5 a 6.

Aquinas

Co se týče emisí tak přesně řečeno. A co se týče těch orezlých vraků….čím mladší auto tím více hnije a shnije dříve než auto starší.

Swariner

Kam ne tohle čisté dezinfo chodíte? Psali na Autofóru?

Aquinas

Je to výrobce od výrobce. Kolik dávájí dnes výrobci záruku na prorezivění karoserie? 8,10,12 let? Jak kdo, že? Pak mi vysvětlete proč třeba takový Citroen Berlingo vyrobený na počátku nového milenia nehnije, nehnije a nehnije ještě ani po čtvrt století. A takových výrobců bylo. A dnes? Hnijou auta která ještě neodsloužila v provozu ani 10 let třeba jako Fabia II nebo Roomster.Porovnejte s výdrží karoserie u Fabia 1 a možná se budete divit.

Jirka

Nevím, pokaždé, když se přede mnou při rozjezdu vyvalí černý dým z auta, je většinou starší 20ti let.

Air Traveller

to jo, ale to auto stare 30 let, jestli se nepletu, bude posuzovano podle normy platne tehdy.

takze proleze ….

Ahojj

Může i nemusí.

Jirka z CB

Nějak to nechápu z legislativního ramce, co vím tak nejsem povinný někoho cizího pustit kdejakého hejhulu za volant, natož nechat nastartovaný motor. Zastavím, vypnu motor, zamknu a jdu se projít. Nechápu proč když mám platnou STK, tak tohle, navíc pokud zjistím že něco je v nepořádku tak jdu i ve svém vlastním zájmu do servisu. Že by zase, aby člověk vozil víc na všimné. Od Brněnské mafie to sedne jak hrnec na zadek.

mlokXCM

Tady se ale nepíše o nějakém hejhulovi, ale o inspektorech silniční dopravy, kteří mají pravomoc provádět technickou kontrolu vozidla, což znamená pro řidiče povinnost se takové kontrole podrobit. Vyžaduje-li to situace, pak mohou vstupovat i do vozidla.

Aquinas

A co asi tak zkontrolují? Budou toho kontrolovat více než se kontroluje na STK? Pochybuji. A už vidím jak s sebou tahají válcovou zkušebnu brzd nebo pneumatické zařízení na zkoušení zavěšení a čepů. A o zařízení na zkoušení funkce tlumičů ani nemluvě. Tlumiče se na STK kontrolují jen pohledem tedy co se týče ev. koroze a netěsnosti, ale jejich funkce se nekontroluje.Takže ne. Nezkontrolují toho více. Zkontrolují toho ještě méně než na STK.

Bisik

Ať si klidně vstoupí. Předávat mu svoje klíčky povinnost nemám.

Aquinas

Inspekce by měla kontrolovat tam kde se provádí TK a ne na silnicích. My platíme za TK nemalé peníze a je věc technika aby posoudil stav vozidla a uměl odhalit problém který je v počátku a je pravděpodobné, že se během 2 let stane vážným. Jinak . Na TK se kontrolují brzdy, je to tak? Kontrolují se vizuálně tedy co se týká stavu a opotřebení a pak jejich účinnost na válcích, mám pravdu? Tak a teď mi vysvětlete jak chcete zkontrovat stav součástí a třecího obložení u bubnové brzdy bez demontáže bubnu. Je spousta vozidel která mají vpředu kotouče a… Číst vice »

none

Ty si z každé věci dokážeš vytáhnout malý detail a na ton se vydržet točit. Dost často špatně.

Air Traveller

trosku mi pripominate jedince, co si mysli, ze policajtovi nemusi ukazovat ridicak ani obcanku…

… tak, myslet si to muzete

Bisik

Ne, dneska skutečně už nemusíte….

Eda

Doporucuji mereni emisi na prazskem okruhu, zamerit se na starsi TDI koncern a Mondea, vetsina nema OK emise

Air Traveller

opravdu “vetsina”? 🙂 tzn ze kdyz minete treba 50 skodovek, tak 30-40 by nemelo prolezt emisema.

vlastne, jak poznate, ze nemaji ok emise? vzdyt 99% aut nijak nekouri ani se jinak neprojevuje…

Louda

Jo a to víte jak ze nemají emise ok?? Starší TDi si zakouří a projde emisemi legálně, bude-li se měřit emise podle normy kdyz auta vyjela ne ze euro 3 musí splňovat euro 6

Aquinas

Kdybychom se raději zaměřili na skutečné problémy, řešili je a používali při tom rozum. Třeba za systém placení parkovného v Jablonci n.Nisou by měl někdo přijít o veřejnou funkci a to myslím zcela bez legrace.

mlokXCM

Tak jízda nezpůsobilých vozidel po silnicích je dost závažný problém. Nehledě na to, že problém s parkováním někde v Jablonci je místní problém, který si řeší místní samospráva, to neřeší státní orgán.

Aquinas

„Tak jízda nezpůsobilých vozidel po silnicích je dost závažný problém.“
Nejen jízda nezpůsobilých vozidel, ale i nezpůsobilých řidičů což je dle mého názoru problém možná ještě větší jenže s tím tihle těžko něco udělají. A s tím Jabloncem se omlouvám. Je to mimo téma. Až bude příležitost (jestli bude) můžeme to rozebrat podrobněji. Určitě je co.

Air Traveller

tak to reste s radnici v jablonci.

jak to ale souvisi s mobilnimi stk?

Aquinas

Vy máte asi nervy pevné jako ocel, že? Nikdy Vás nic nevyvedlo z míry,že? Pak nechápu, že Vás vyvedl z míry ten můj příspěvek za který jsem se i omluvil. A souvislost? Na jedné straně řešíme emise a na druhé straně parkování tedy uvedení vozidla do klidu děláme složitější. Tak to souvisí.

Mengo

A kdo bude kontrolovat je až se zjistí že beru všimne.😀

Aquinas

Spíš nevšimné, ne? 🙂

Karel

smazáno pro tupost

Josef

Ja bych naopak prosil, aby kazdy umel aspon nejak zakladne rozumet a kvaknout v cizim jazyce.

trapper

Váš jmenovec Josef J. Jungmann se musí v hrobě obracet, pokud vůbec víte, kdo to byl. Ale můžete si to kváknutí „vygooglovat“, pane Josefe.

milan

Za jízdy?

Jiný Petr

i na území ČR? proč jako? já sice jeden cizí jazyk znám, ale proč jej mám používat v úředním styku na území ČR nechápu. A ani to nechci akceptovat.

Karel

Jste v Čechách.

trapper

Také nevím, proč mám na území ČR, kde je úředním jazykem Český jazyk, číst podobný nesmysl. Z právního pohledu zajímavý postřeh :-).

trafopajka

Nesmysly píšete vy. Čeština není úřední jazyk a český jazyk se píše s malým č. Běžte se dovzdělat.

MartinS.

Neznalost zákona neomlouvá. Vzhled vozidel Inspekce silniční dopravy stanovuje právní předpis. Vy jste povinen ho znát a vědět, že Vás takové vozidlo může zastavit. Vozidlo je označeno INSID, tedy Inspekce silniční dopravy, to je myslím dost české.

Karel

Ale, já se tady bavím o úplně jiném nápisu.

milan

INSID je česky?

Aquinas

Že by to bylo třeba IN spekce SI lniční D opravy ???

Aquinas

Nejsme někde v Emérice aby tam muselo být Traffic Control. My dříve narození nadáváme často na mladé jak do Českého jazyka patlají Angličtinu a tady to příjde z nejvyšších pater. Když něco, tak tam mají mít světelnou tabuli kde by byl nápis v několika jazycích, aby to bylo pochopitelné i pro zahraniční řidiče. Nebo si myslíte, že všichni řidiči umí anglicky ?
„-Helé mámo, my jsme to asi přejeli. Támhle je auto a na něm je Traffic Control. Že my jsme už v Anglii?
– No jo táto. To je nějaký divný. Hele jeď. To bude asi nějaká provokace. 🙂

trapper

21 po celé ČR? Jen v krátkém 5 km úseku mezi Židlochovicemi a Nosislaví jsem potkal dva. Zalezlí v dodávce jak policajti v legendární Aralce (písnička). Jedno z nich postávalo skutečně u výjezdu z benzinky EuroOil.
Ale jinak ano, těch sazometů a rezavých plechů je už opravdu všude moc a snad toto opatření pomůže.

Názor

Jsem za to rád, nesnáším stará auta, které smrdí a kouří. Je to absolutní hnus a ignoranství vůči ostatním. Takové auto chytit, okamžitě odstavit, odtahovou do servisu a následně STK – takové auto mít v databázi a nahodile do 3 měsíců opět zkontrolovat. Není opraveno? zabavit, šrotace a konec.
Byl bych nekompromisní a líbí se mi Rakousko v tom, že za rychlou jízdu zabaví auto a s nikým se nebaví. Jezdit bez DPF je největší hnus !!

lvy

Auto bez DPH nejspíše okem ani nosem nepoznáte pokud nemá nějaký další zásadní problém.

Aquinas

Jasně, že nepznáte. Snad jedině se zeptat majitele jestli to měl bez DPH nebo s 🙂

Aquinas

„Jsem za to rád, nesnáším stará auta, které smrdí a kouří. Je to absolutní hnus a ignoranství vůči ostatním. “ Pak doufám, že za stejné ignoranství považujete i auta nová jejichž řidiči aby jim náhodou nebylo uvnitř teplo nechávají na parkovišti běžet motor protože klima. O to hůže když je to na parkovištích ve městech. Ono stát vedle takového moderního vozidla se zavřenými okny, s běžícím motorem s autem starým, které má motor vypnutý a je nutné mít otevřená okna aby tam člověk nezdechl v tom parnu které v současné době panuje a muset čuchat ten smrad který z výfuku… Číst vice »

Rei

Ta druhá fotka a pánem v rozepnuté košili s křížkem na krku je ikonická – připomíná mi to staré dobré časy s kšeftujícím albánským převaděčem a slovenskými celníky (bereme to s nadsázkou ano).

Neonym

Souhlasím s odstraňováním sazometů a vraků z ulic, jen pořád nechápu, jakou úlohu budou nadále plnit běžné STK? Proč mám jednou za dva roky chodit na STK, když můžu kdykoliv v tom mezidobí dostat pokutu za nevyhovující technický stav vozidla?

Koudelka

Podle mě je to zaměřený hlavně na zahraniční kamiony. Když kolikrát vidim hlavně ty rumunský a ukrajinský tak se nestačim divit.

milan

Především ty ukrajinský, že?

Jan Sůra

Já se pravidelně nestačím divit, co vypouští ze svých vytuněných vozítek místní elita ryze české národnosti.

Aquinas

Je to snazší ukazovat na ty kolem sebe. Já tedy nepamatuji kdy jsem naposledy viděl nějaký rumunský nebo ukrajinský kamion a už vůbec si nepamatuji kdy jsem videl nějaký tahač mezinároní přepravy že by kouřil. Ale jak jsem již napsal objednáte uhlí přiveze ho IFA, objednáte vyvezení septiku přijede V3S. A to mohu garantovat, že jezdí i taková vozidla která by nesplnila ani ty tehdejší normy, protože ani v době kdy se ta vozidla vyráběla nebylo normální, že by bylo možné náklaďák který má výfuk vyvedený nahoru nad kabinu stopovat za pomoci hustého dýmu který za takovým vozidlem zůstane viset… Číst vice »

Neonym

Ještě pro upřesnění, samozřejmě, že když mi v tom mezidobí přestanou fungovat světla, prorezne karoserie, upadne kolo nebo něco podobného, tak se nebudu vymlouvat na to, že mám ještě rok platnou STK. Ale pokud závada v emisním systému nevyvolá rozsvícení pečeného kuřete nebo se nezačně z výfuku valit černý/modrý/šedý dým, tak to není něco, co mohu před každou jízdou mít kontrolované.

Václav

Jj. Já byl letos v dubnu na STK a další den mi odešel spínač světel. Naštěstí to nebylo daleko od domova.

Aquinas

Přepínač v páčce potkávací/dálková nebo vypínač osvětlení obrysová/potkávací ?

Aquinas

Technický stav vozidla se může z vyhovujícího na nevyhovující kdykoliv změnit a to ze dne na den případně z hodiny na hodinu a řidič o tom nemusí mít ani ponětí. Nevím proč by takový člověk měl dostávat pokutu za něco o čem neví protože to nemá jak zjistit. A pak jsou tady ti co vědí.Ale od toho nepotřebujeme žádný INSID. K tomu nám stačí policejní hlídky v ulicích které mohou nařídit absolvování TK, na STK (pokud je to možné),mohou zadržet doklady stejně jako zakázat další jízdu. Tak hlavně, aby když už tu inspekci máme pokutovali řidiče za to, že neumí… Číst vice »

Air Traveller

hele, ale technicka nezarucuje, ze to auto bude dalsi dva roky v cajku. jen to, ze je v cajku v dany moment.

pokud nekdy v tom mezidobi auto zacne byt nezpusobile, tak je proste nezpusobile, i kdyby bylo na stk pred tydnem.

a ze na to prijde monilni stk – ridic by mel byt jedine rad. a nenz toho delat proboem.

Aquinas

Ohledně technického stavu a jeho možné změny jsem nic jiného nenapsal. Ale to, že řidič by měl být rád myslíte vážně? Třeba když bude na cestě někam kam bude potřebovat dojet a bude mu zakázána další jízda? Nebo to, že bude platit pokutu? No to je mi tedy služba za všechny peníze.

Air Traveller

jasne ze by mel byt rad – nebo snad by rodic mel preferovat dojeti autem, ktere nebrzdi?

jako vtip dobre

Aquinas

Věděl jsem zcela přesně, že se toho někdo chytí. Nikde jsem nepsal, že auto nebrzdí protože kddyby brzdilo řidič by si toho s nějvětší pravděpodobností všiml (i ten rozdíl brzdného účinku řidič pozná pokud pustí při brzdění volant a auto se stáčí k některé se stran). Opotřebení brzdového kotouče za mez vyznačenou ryskami na kotouči neznamená, že musí být snížený brzdný účinek. Chápeme?

Aquinas

A když jste u toho nebrzdícího vozidla. Vzpoměňte si na svá slova až budete potřebovat odtáhnout z důvodi poruchy motoru na laně, protože v tom případě máte smůlu. Neběží motor=nefunguje posilovač=auto nebrzdí a pedál ztuhne. Jedině na tyči nebo odtahovka 😉

Air Traveller

zavolam si asistencku. ti mi auto odvezou z cele evropy zdarma do servisu, ktery mam asi deset kilometru od baraku. a jeste dostanu zaplacene listky na vlak/bus, abych dostal z te evropy domu sebe, pripadne zbytek osadky.

jeste neco?

Aquinas

Špatně. Ani na té tyči. Neběží motor=nefunguje servo tudíž nefunguje řízení. Aby to bylo kompletní.

Aquinas

Pokud by se mělo zjistit na silnici, že vozidlo je v nějakém stavu a je pravděpodobné , že v takovém stavu je delší dobu protože je evidentní, že daná závada nemohla vzniknout za krátkou chvíli (opotřebení brzdového kotouče až za povolenou mez protože riziko prasknutí a chladící žebra) a zjistí se, že tedy závada musela být přítomna na nedávné STK kterou vozidlo úspěšně absolvovalo pak ať si dělají inspekci tam. Pokud si řidič nechá v servisu připravit vozidlo na TK a ta je servisem provedena pak nevím proč by měl řidič lézt pod auto a kontrolovat jestli je všechno v… Číst vice »

Air Traveller

(ne ridic, ale provozovatel – ale berme to ted tak, ze ridic = provozovatel) je odpovedny za stav vozidla. a tato odpovednost je objektivni. a v dany moment. ne pred dvema roky. ne pred rokem.

proc sem tahate zavady a, b, c … nechapu uz tuplem. o tech se vubec nebavime.

fakt mi pripominate margotkare.

Aquinas

Protože pokud vám na silnici (stejně jako na STK) objeví Cčko tak jdete dál pěšky. I z STK s Cčkem jen na autě nebo podvalu. S Bčkem je to lepší tam je způsobilost na měsíc.Koho vám připomínám je mi celkem jedno.

Air Traveller

no a? tvrdim snad neco, co by to popiralo? vy se v tom tady tocite, jak zaba v mixeru. vlastne uz to ani nedava smysl

Aquinas

Ale dává to smysl jen to chce mít otevřenou mysl. Bavíme se o tom, že nyní může být závada na vozidle objevena třeba těsně po jejím vzniku a řidič o ní nemusí vědět protože se ještě ani nestačila projevit a i tak třeba bude muset zaplatit pokutu. Typickým příkladem může být poškození pneu ke kterému došlo během jízdy třeba na nějaké díře. Až bude taková inspekce fungovat hlavně za účelem prevence pak super. Docela by mě zajímalo kolik lidí zemře v důsledku technické závady na vozidle a kolik lidí zemře v důsledku nesprávného stylu jízdy nebo porušení předpisů? Ale tak… Číst vice »

Air Traveller

tomu se rika objektivni odpovednost.

najdete si to na tom chat gpt a tesime se na dalsi elaborat o nicem.

Aquinas

„Důvodem tohoto rozhodnutí byla skutečnost, že stěžovatel v případě technické prohlídky vozidla ….., nezjistil 16. 7. 2007 blíže specifikované nebezpečné závady, které se na tomto vozidle prokazatelně vyskytovaly, a byly zjištěny pouze závady lehké. Dne 15. 9. 2007 pak došlo k dopravní nehodě, při níž řidička X.Y uplatňovala technickou závadu na vozidle…. K tomu zdejší soud uvádí, že závěry obou správních orgánů a také městského soudu považuje za skutkově podložené a právně přesvědčivé. V daném případě totiž bylo prokázáno, že u předmětného vozidla byly vážné, příp. dokonce nebezpečné, závady označeny stěžovatelem jen jako lehké, resp. vůbec, a bylo tak fakticky… Číst vice »

Air Traveller

vzdyt to rikam. elaborat o nicem.

Adam H

Nemám problém s tím, když dostanou z ulice sazomety co mají kouř viditelný jak Admiral Kuzněcov.

Ale zajímá mě jiná věc – mobilní emise/TK – pokud neprojdu tak stejně jako bych neprošel na pravidelné STK, tak dostanu výčet závad a lhůtu na odstranění, nebo na místě pokutují, odebírají značky atd?

Ano, jako řidič zodpovídám za stav vozu, ale zároveň mi stát dal papír, že jsem zkontrolovaný a za dva roky mám dojet znovu. Ale to, zda vyhovuji emisně si ráno před domem nezkontroluji.

Nepíšu to z důvodu, že snad moje vozidlo nevyhovovalo, jen mě zajímá princip, pokud někdo ví více.

Adam H

Podle mě totiž stát opět řeší následky a ne příčiny. Tyto úderky by se měly zjevit před STK a sebrat auta s čerstvou STK a jít po těch, kdo ji vydali, ne po řidičích.

Protože, když technik řekne, že to „nějak udělali a vyšlo to“, auto dostane STK a následně ho odchytne tady jednotka bude pokutovat řidiče … ehm a ten kdo to auto nechal dál jezdit bude opět nepostihnutý. Raději dostanu informaci, že jsem neprošel a budu to řešit, než tohle …

Dálnice

Nájezdy na podvádějící STK už nějaký čas probíhají. Jen vy to nevíte.

milan

Už asi před deseti lety mi technik na STK oznamoval, že veškerá naměřená data jsou okamžitě ukládána a odesílána na min. dopravy. Takže ten systém vymyslelo zřejmě min. dopr. tak, aby z něj šlo udělat zlaté tele. Nepochybuji o tom, že totéž bude s těmihle superkontrolami.
Budou také měřit hluk od „tunerů“?

Louda

To nevyřeší vůbec nic hluk tuneru protože ty si daji na výfuk klapku, udělají ze bude auto hulit když chtějí .

Aquinas

Nejen tunerů, ale i motorkářů. A to říkám jako motorkář.

Jan T.

A probíhají u několika malých provozů nebo i na ty podvodné velké značky, které si uměle žehlí statistiky?

Dálnice

Hledejte, googlete…

Eda

Pochybuju, ze Vas se spatnymi emisemi nechaji projit, aniz byste to podmazl, to nedava smysl a je to jen radoby dobra vymluva, pritom to uplne postrada logiku.
No a pokud jste to podmazl, ci uprosil, tak asi vite, ze tk nebylo tak uplne ‘cajk’z

haxor

Tak si řidič příště dá pozor a nebude se spoléhat na to, že to „nějak vyšlo“.

Eda

Meli by mit moznost auto okamzite odstavit, letaji li z nej saze, jak na vetsine 10+ let starych dieselech o ktere si nikdo nestara, ale zaroven by meli pracovat s daty a zamerit se na STK, ktera nechala tato auta jezdit atd. To je pak to reseni priciny.

Louda

No jsou 4 emisní jednotky to na ČR je skoro nic, a dýmovnice projde i když vás zastaví na silnici. Psát nebudu jak 😉

zemko

pokud budou v provozu 24/7 a opravdu se jim podari dostat z ulic ty dymovnice, tak jen dobre, subjektivne jich na silnicich posledni dobou vic a vic

lvy

Jsem absolutně pro a to i jako majitel naftového auta.

Michal M

Taky mám ten pocit. Běžná policie zřejmě nemá žádné páky smraďochy odstavit – anebo je to pro ně moc práce…

Adam H

Policie může nařídit mimořádnou STK pokud mají podezření na nevyhovující stav. Jeden místní týpek tak chvíli s nimi bojoval než se auta zbavil. (1.6 TDI Golfa neustále tuzingoval na styl R32 s dýmícím výfukem)

zemko

ale deje se to realne? staci si projet Jizni spojku v Praze a ten pocit je spis bezradnost

Aquinas

Kouří i relativně mladá auta bez úprav. Týká se to často VW, Audi stejně jako některých Škodovek. A pak hulí jak lokomotiva náklaďáky na které jsou i místa měření emisí krátká protože pokud plní co plnit mají podle toho co platilo v době kdy byla uvedena do provozu nikdo jim kouřit zakázat nemůže. To se týká zhusta V3Sek, Tater 148 stejně jako některých Tater 815. O Aviích nebo značce IFA se raději ani zmiňovat nebudu.

Adam H

U nás jezdí místní „crew“, která si říká „no smoke, no fun“ a není jim od sazí vidět ani SPZ. Přesně tihle by měli zmizet. Okamžitě.

Michal M

Hovada…

Eda

Na Okruhu zasadne jezdim se zapnutiu vnitrni cirkulaci, to jinak fakt nejde

Aquinas

V Blance to jinak nejde

Louda

Ale nezmizí projde i dýmovnice když vás chytnou na silnici

Aquinas

Pak se ale ptejte proč tomu tak je. Není to náhodou proto, že kvalita paliv je horší než bídná? Není to náhodou proto, že ty motory odcházejí rychleji než pokud by v nich byl použito palivo pro které byly vyrobeny?

zemko

clovek si nema kupovat opici, kdyz nema na banany, spoustu lidi prekvapi cena DPF filtru, spousta servisu to resi tak, ze DPF vyradi z jednotky, aby lidi mohli dal jezdit

kvalita paliva bych rekl, ze neni problem

Aquinas

Pro starší auta řekl bych je. I já mohu říci, že E10 je pro zlost a E5 chutná mému motoru více a je to znát nejen na jízdní dynamice, ale i na provozních nákladech. Navíc nesmrdím jak pojízdná pěstitelská pálenice. Co se DPF filtrů souhlasím. Ale jsou tady pořád auta která o téhle vymoženosti vůbec neslyšela. No a ty holt občas kouří. U nich to není o DPF, ale třeba o vstřikovacím čerpadle. A pak tady zaznělo pečené kuře. Jestli tím byla myšlena oranžová kontrolka vázaná na činnost lambdasondy tak o té by se dalo mluvit hodně dlouze. Prostě u… Číst vice »

Zrzek

Kvalita paliva je dost velký problém a jestli mám s 35 let starou naftou lepší emise než s dnešní tak je to na pováženou. To samé je porovnání emisí při měření k jednotlivým TK, kdy motor měl lepší emise a přitom měl o 100tkm víc a na motor se nesáhlo.

Air Traveller

ne.

boze, nehledejte problemy, kde nejsou. to, co tady predvadite, to je klasicka “margotkovina”.

Aquinas

Že Vy problémy nemáte neznamená, že ty problémy neexistují a nemůže je mít někdo jiný.

Aquinas

https://motofocus.cz/jine-info-zajimavosti/82870,seznam-vozu-kterym-novy-benzin-e10-nesedi-je-mezi-nimi-i-skodovka

„Někteří odborníci říkají, že biosložka může zejména starším motorům znatelně škodit. Mohou se kupříkladu zanášet vstřikovací trysky, a proto řada motoristů často přistupuje k užívání aditiv, které mají případné negativní dopady biosložky na funkčnost a životnost motoru alespoň částečně redukovat. K aditivům ale jsou i alternativy, na některých místech v rámci České republiky je totiž možné stále tankovat naftu bez biosložky.“

https://www.portalridice.cz/clanek/nafta-bez-bioslozky-a-tankovani

Air Traveller

nekteri odbornici … a vite, ze jsou i lidi, co maj titul MUDr a tvrdi, ze covid neexistoval?

Aquinas

„Ne všechny motory jsou konstruovány tak, aby efektivně využívaly palivo s vyšším oktanovým číslem. U některých motorů se může projevit pouze minimální rozdíl nebo žádný, a u jiných může být dokonce kontraproduktivní.
Vždy je nejlepší dodržovat doporučení výrobce vozidla ohledně oktanového čísla paliva, které je pro daný motor vhodné.“

none

Důležitý je, že si teď nikdo nemůže být jistý, že když si nějak zajistili projití STK, bude v klidu. A taky se půjde po těch místech, kde je nechali projít. Podle statistik máme snad nejlepší auta na světě. Všude okolo jich neprojde mnohem víc.
Ale to se vědělo už roky. Teprve teď se s tím začalo něco dělat.

zemko

po tech mistech se nepujde, to hlida Kolovratnik se Sipem 🙁

Michal M

A proč tohle nedělá dopravní policie? Ti se nedají metodicky řídit?

Martin

Asi je jednoduší sehnat lidi, kteří nemusejí mít fyzické testy, psycho a spoustu dalšího…

lvy

Konečně, jen mám obavu, že ta technika pojede sotva 40h týdně, ne-li méně. Měla by jet v režimu 24/365 samozřejmě s nutnou přestávkou na případný servis.

Jiný Petr

za mne by tuto činnost dělat dopravní policie a ne zřizovat další a další organizace. Za chvíli bude mít maják každé druhé auto

Hugo

zase máme díky tomu méně nezaměstnaných do statistik

Adam H

My tady reálně nezaměstnané nemáme 😀

Air Traveller

a proc by to nedelali jine lide? nebo snad policie ma ve svych radach lidi, co muzou delat technickou apod?

policajti taky neridi vlaky (taky by to nimoho nenepadlo po nich chtit). a tohle je stejne.

Aquinas

Silniční kontroly jsou od čeho? Myslíte si že ti chlapi nevědí kde hledat značky na té které pneu indikující její opotřebení? Že nepoznají trhlou bočnici nebo poškození v oblasti koruny ? Neumí používat posuvné měřidlo nebo že snad neumí strčit klacek do koncovky výfuku aby zjistili zda tam jsou přepážky (na to nepotřebují ani hlukoměr aby poznali dutou rouru až do svodu).Světla také zkontrolovat neumí? Tak to pak nevím jak se doposud při silničních kontrolách kontroloval technický stav vozidel. Jediné co nezměří jsou ty emise, ale na to mají možnost poslat auto na STK (pokud jim to okolnosti umožní)

Air Traveller

unika vam jedna vec. coz je s podivem, protoze se tu ohanite leccim a snazite se tvarit jako expert.

technickou vam muze delat jen clovek s prislusnym opravnenim. a tady jde o pojizdne stk. ne o silnicni kontrolu, kterou dela policie.

chapete ten rozsil?

Aquinas

Asi se tady stanicím technické kontroly moc nevěří když je potřeba inspekce. Kdyby byl problém rychle se měnící technický stav vozidel nic nebrání tomu aby se zkrátil interval technických kontrol. Mimochodem třeba u motocyklů se tento asi před dvěma lety prodlouži z 2 na 4 roky. A že by lidi kvůli zkrácení intervalu který je stejně stále ve hře nadávali? Ne. Rychle by to pochopili. Takhle tu technickou mohou mít prakticky kdykoliv a za ten rok třeba 50x.

none

Hehe 🙂 Ty máš svůj svět.