Správa železniční dopravní cesty zahájila velkou rekonstrukci další výpravní budovy. Za devět měsíců má projít kompletní proměnou strakonické nádraží. Naváže na už dřívější velkou modernizaci samotné stanice, kde došlo k vybudování nástupišť. Oprava vyjde na 52 milionů korun.
Součástí rekonstrukce jsou kompletní stavební úpravy výpravní budovy, kdy se kromě všech vnitřních instalací nutných pro bezpečný provoz nádraží opraví také krov a vymění se střešní krytina. Dále dojde k výměně stropních konstrukcí dvou pater a odsušení celého objektu. Nově zrekonstruovaná a zateplená fasáda si zachová historizující ráz.
Pro cestující vznikne bezbariérově přístupná, prostorná a moderní odbavovací a čekárenská hala, prodejní prostory s novinami a s občerstvením, pokladny dopravců a v neposlední řadě nové sociální zázemí s bezbariérovými toaletami. Díky novému informačnímu systému se cestující dozví aktuální odjezdy a příjezdy nejen vlaků, ale i autobusů v sousedním dopravním terminálu. Přístup na něj bude novými třetími dveřmi z boku budovy, vedoucími přímo do prostoru autobusového nádraží.
No konečně. A že tam ten nápis se sundaným „S“ vydržel dlouho.. 😉
http://www.strakonice.eu/sites/default/files/clanek/2015/prijezdove_trasy/vlak_nadrazi1.jpg
Budovy jim jdou, to bude dobré. Ty kolejiště jsou horší.Chtělo by to aspoň ta bývalá okresní města, měla slušná kolejiště. Takový Písek a Příbram, ty mají spíš biokoridor, než kolejiště..
Petr: Z hlediska železniční dopravy je Písek vcelku nevýznamné nádraží, což vzhledem k velikosti města je zvláštní.
Což je dané pouze zoufalou infrastrukturou. Jet do Prahy 120 km, dvě a půl hodiny rychlíkem v 21 století, je zoufalost
Zlín je krajské město. Biokoridor? Trefné, bohužel. https://www.turistika.cz/mista/vlakove-nadrazi-zlin-stred/foto?id=551337
Taky pěkné i když Zlín je aspoň v pohraničí a daleko od Prahy.:-(
„Odsušení“ znamená zavlhčení?
Taky mě to napadlo. Odvlhčení bych chápal, vysušení také…
Ona ta „čekárenská hala“ je rovněž jazykovou perlou :-(.
Plány jsem neviděl, každopádně je jen dobře že se do budovy investuje.
Také doufám že z celé té veliké budovy bude cestujícím sloužit víc než jen malá průchozí chodba jako je to teď.
Hans: Nahoře byli byty a něco bylo prázdné. Řízení provozu je v nové technologické budově. Mimochodem tato budova měla název přijímací budova, výpravni byla při pohledu z kolejiště vpravo. Po odchodu výpravčích do nové budovy byla prodána městu Strakonice.