Po šesti hodinách se vrací provoz na spojnici Praha – Brno přes Vysočinu, jezdí se po jedné koleji

Rychlík na viaduktu v Dolních Loučkách na trati z Havlíčkova Brodu do Brna. Foto: Michal Málek / České dráhyRychlík na viaduktu v Dolních Loučkách na trati z Havlíčkova Brodu do Brna. Foto: Michal Málek / České dráhy

Odstraňování následků potrvá nejméně do půlnoci.

(aktualizováno 22:21) Přes šest hodin nejezdily vlaky mezi Prahou a Brnem na trati přes Havlíčkův Brod. Důvodem bylo poškozené trakční vedení od popadaných stromů. K události došlo v úseku mezi Žďárem nad Sázavou a Ostrovem nad Oslavou. Provoz se podařilo obnovit po jedné koleji ve 21:30. Vlaky nabíraly i mnohahodinová zpoždění, musely jezdit oklikou přes Olomouc.  Na trasu už zamířily první vlaky, které by jinak musely jet s velkou zajížďkou.

Za běžné situace se jezdí mezi Prahou a Brnem přes Blansko a Českou Třebovou. Z Brna do Blanska ale kvůli opravám koridoru chybí celý rok koleje. Dopravci tak měli jedinou možnost, jak se dostat po železnici z Brna do Prahy: přes Olomouc. Provoz na trati přes Jihlavu je kvůli větru také zastavený. V úseku Žďár nad Sázavou – Ostrov nad Oslavou byla od cca 16 hodin zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava v omezeném rozsahu.

Pro cestující z Brna byla alternativou náhradní autobusová doprava do Blanska a pak rychlíky do Prahy. I u Svitav byl do 16:28 zastaven provoz kvůli spadlému stromu. RegioJet začal jezdit také přes Olomouc, detaily má na svých stránkách.

(průběžné aktualizujeme)

Tagy následky silného větru v dopravě porucha trakčního vedení Správa železnic trať 250
139 komentářů