Po šesti hodinách se vrací provoz na spojnici Praha – Brno přes Vysočinu, jezdí se po jedné koleji
Rychlík na viaduktu v Dolních Loučkách na trati z Havlíčkova Brodu do Brna. Foto: Michal Málek / České dráhy
Odstraňování následků potrvá nejméně do půlnoci.
A jen mimochodem, rj sam od sebe vratil část jízdného (na kredit) z vyšších tříd na cenu lowcostu.
SZ proste chybi zalozni trasy na paternim zeleznicnim spojeni Praha – Brno. Zaloha by mela byt jen mirne pomalejsi nez ta hlavni. To by v zasade mel stanovovat zakon o drahach, ktery ale aspekt rychlosti jako ukolu pro management zeleznicni dopravni cesty bohuzel neresi. Misto toho, aby se jelo az 160 km/h, zatim byla vytvorena zpozdeni az nekolik hodin. A druha vec: pokud spadne strom na trat, ktera ma ctyri koleje, je alespon nejaka pravdepodobnost, ze cast koleji zustane i tak volna nebo rychle uvolnitelna. Kdyz spadne na jednu kolej Jihlava – Zastavka u Brna, je to spatne. PS: A… Číst vice »
Tak zrovna Praha – Brno má téměř dvě adekvátní trasy (Přes HB a Pardubice). To, že tento rok je zrovna jedna mimo provoz, tak neznamená, že přeci budeme kvůli tomu dělat i třetí (a to pominu to, že má časem stát VRT).
Hlavně že kyvadlová doprava byla Žďár nad Sázavou – Sklené nad Oslavou a ne jen do Ostrova nad Oslavou…
To je vtipný jak zafouká vítr a klíčová trať Praha – Brno stojí. Aspoň daj podnikatelům v autobusový dopravě dráhy vydělat, ale je to fakt vtipný. Prostě český vlaky jsou unikát po všech stránkách, historický vagóny i infrastruktura
Mezitím na Moravské západní dráze (úsek Šubířov – Dzbel) se ten strom trefil přesně:
https://www.facebook.com/MZDraha/posts/4607098692752542
mimochodem, pro pana Suru – automaticky dávat na waiting approval příspěvky z IP adres ZSSK wi-fi a CD wi-fi je fakt nevhodné. ti lidi ve vlaku díky pokrytí nemají jiná data a tudíž příspěvky co se tam děje…schvalujete a rozhodně to není aktualni
Omlouvám se, ale netušíte, co přes veřejné wifi občas chodí.
Jsou v dohledné době plánovány uživatelské účty tak, aby odpadlo schvalování? Díky
To tu zůstanou tak maximálně trollové, tak jako se to stalo na většině ostatních webů. Posledně na o Energetice, zůstaly tam tak maximálně ruští trollové. Myslím že současný systém je relativně OK.
Nedávno vznikl SVOD. Předpověď počasí na víkend byl silný nárazový vítr. Předvídavý dopravce by si připravil v Jihlavě a v Brně brejlovce nebo herkula pro případ nouze.
KORDIS toho brejlovce na záloze v Brně platí.
Platí ho KORDIS, tak co tahá neintegrované spoje? (I u ministerského rychlíku bych byl na pochybách)
EC272 prave zastavil ve stanici Golcuv Jenikov město. zpoždění 178minut.
z velké části způsobeno nezvládnutím odjezdu zpožděnych souprav že stanice zdar.
V Praze na hlavním nakonec 01:45.
ano, ano, byl jsem tam 🙂
jen mne tak napadá…že MD nemělo poptavat postrky v závislé trakci, ale v nezávislé…takové 4 raguliny, ty by toho teď odvozily 🙂
Když se z Brna do Lanžhota (cca 70 km) „probíjela“ naftová mašina více než 3 hodiny, aby to se 4hodinovým zpožděním stáhla do Břeclavi… neodvozily.
A té propálené nafty pod dráty, té by bylo.
ona to byla trochu nadsázka…ale EC mohl být prepojen už v Brně na hlavním. stejně jsme tam cekali 30min.
Přesně tuto situaci jsem čekal až spadne někde na Vysočině strom…
U Červenky spadl strom jen na auto. Kdyby spadl na koleje, tak bylo hotovo. 🙂
Tak to by měla být D35 červená a kolony až do Olomouce. Aspoň podle těch, kteří se snažili vytmavit ostatním to, že silnice je na tohle náchylná úplně stejně.
Co? To se stalo na okrese mezi Červenkou a Litovlí. Ale silnice zas mají jiné bolístky, že? Třeba desetiminutovou sněhovou prehaňku.
Kudy že přijeli ti hasiči?
aktuální stav… po hodině a 25 minutach od příjezdu NAD do žďáru se objevil vlak od prahy. který zde otočí a pojede zpět. (slovenská souprava metropolitanu s loko rady 350). že hodinu a něco zde stál zbytečně rychlík s vozy bpee, který s více než hodinovým zpožděním odjel do Havl brodu, kde konci(!!!), to nemám slov. jsou tu i lidi, co vyjeli z brna o půl páté… po cestě např. získali unikátní podrobnou znalost stanice vlkov u tisnova. ještě bude veselo v praze…jedna cestující potrebuje do kralup aj. jak obvykle mám tendenci hájit modré, tak za tohle si ten, kdo… Číst vice »
Nejhorší, že nám 972 ze Žďáru ujela před nosem a teď už je v Praze…Jenom bych upřesnil že tu jsou i lidi co vyjeli tím dřívějším z Brna, tedy kolem 16h…
tak to bylo, 972 ujela těsně, ještě chvíli před ní jelo nějaké EC
Musíte akceptovat pracovní dobu lokomotivního personálu a vlakové čety … lokomotivu a vozy můžete otočit, protestovat nebudou, ale v případě personálu se musí dodržet turnus …. čili personál pokračuje NAD a pak přechází na náhradní soupravu …
Lokomotivní personál se u mnoha „Vysočin“ střídá v HB …
ono to klidně šlo i tak, že by se všichni tou vysočinou dovezl do brodu a metropolitan by se třeba otočil tam (úspora hodiny času, kupříkladu). ano, problém je, že by i následné bylo třeba dopravit cestující z Metropolitanu do žďáru na NAD. takze Vysocina by si dala ještě jeden obrat HB-Zdar-HB. vzhledem k tomu, že vlak i s personálem stál přes hodinu zbytečné ve žďáru, tak by to asi i šlo.
jenže by se muselo asi chtít.
což se zjevně nechtělo.
výsledkem je spousta vytocenych lidí. a možná zbytečné vouchery na taxiky atp.
Lidi dokonce chápali čekat 3 hodiny ve Vlkově, čekání hodinu na mrazu ve Sklennem už by taky zkousli, ale to že po příjezdu do Žďáru se dozvěděli, že 972 odjel skoro prázdný asi před 10 min…to už byla asi poslední kapka. Čety neměly informace, stěžovali si cestujícím že s nimi dispečer nemluví…
A co je třeba převézt z Prahy do Brna autem, mají-li končit v Brně a skončí v Praze? Ještě budou v cíli rychleji než přes rozvrácenou trať.
Prý kritická infrastruktura. A skončí se na tom, že se musí doržet turnus. Kdyby takhle pracovali na opravě prasklého vodovodu…
vodo netec, překročili jsme kvotu prescasu
Záznam překvapivě komplikovaného průjezdu odklonových vlaků uzlem Přerov:
https://youtu.be/2s7Y45ybKe4
Byl jsem se chvíli podívat na průjezdy odklonových vlaků přes přerovský uzel. K mému překvapení většinu vlaků tahali přes tzv. „nákladní obchvat“, který umožňuje vést nákladní vlaky tak, aby minuly osobní stanici. Tato spojka severního zhlaví s přednádražím vede až za objekty DPOV, takže vlaky po ní jedoucí nejsou z osobní stanice vidět. Jedině tedy až už vyjíždí na zhlaví směr Dluhonice či Prosenice. Je na ní rychlost 40 km/h, což průjezd celým uzlem značně prodlužuje. Odklonové vlaky na ni byly směřovány i tehdy, že na celém osobním nádraží byla obsazena jen jedna kolej a nic jiného už drahnou chvíli… Číst vice »
My sme v prerove zastavili u peronu (asi pro rozkaz pro firu?) a pak jeli nejak divne pres seradovaci nadrazi a cekali az se uvolni trat na kojetin.
Ano, V Přerově se dával rozkazy: Jeden by čekal, že odklony nově zrekonstruovanou stanicí prosviští systémem rychlých spojek a po průtahových kolejích, a ono to bylo přesně naopak… Jak by se teď hodila dvojkolejka z Přerova na Brno, která už měla být dle plánů dávno hotová…
Když sleduji ty o hodiny zpožděné vlaky jedoucí odklonem po jednokolejce z Brna do Přerova, ptám se, jestli by bývalo nebylo efektivnější provézt je s přípřeží po „staré Tišnovce“ přes Nové Město na Moravě? Nejspíš to z nějakého důvodu nešlo, jinak by se tak asi stalo, ale snažím se pochopit souvislosti, které vedou k takovým rozhodnutím.
Otázka kde to popadalo. Vagony by to asi projely, ale nevím jak elektrická lokomotiva, může tam být malá únosnost.
vagony by určitě projely, taky tam běžně jezdily. tahane brejlovci. jen se obávám, že aktuálně chybí i ti brejlovci…
a bangle netopí, ne? nehledě na to, že zlutak tam nemá co nasadit. a dále…jízdní doba je rovněž příšerná…
loko se můžou nechat v tísňové a zdaru, jen se obávám nízké kapacity a možná i délky stanic. jsou tam tři? nedvedice, bystřice, nové město?
jinak aktuálně ze stanice Zdar.
není tu žádný vlak směrem na Prahu.
přijede za 30-60 minut.
Tam je hlavně malá kapacita. Musela by se odřeknout komplet regionálka a otázka je taky, jestli by se vůbec délkově vykřižovaly příslušné soupravy. O tom že „diesel prostě není“ (no, možná mohl být jeden od Pernštejna, kdyby se zrušil) nemluvě.
To už spíš nechat lidi v Tišnově a ZR přestupovat do/z lokálky, ale je otázka zda bylo reálné ji posílit natolik, aby ty počty co do kapacity souprav zvládla – věřím, že spíš ne.
Myslím že propustnost trati pres Pernštejn bude ještě horší než přes Přerov. Tam se jezdí snad jen 40… Ale brejlovec tama občas jezdí.
Dle článku vlaky jezdí přes Břeclav, ne po trati Brno – Přerov (300)
Po trati Brno – Přerov jezdily všechny Regiojety Wien/Bratislava – Praha a opačně.
no a kde „se“ ta priprez jaksi najednou objevi? vcetne strojvedouciho se seznanim na obskurni lokalku.
priprez se objeví v majlonte, možná nějaká mašina od zrušeného rozmberku. brejlovci tam jezdí(valy) běžně, takže snad i fyra by byl.
ale i tak to je pitomost
Brejlovci jezdí minimálně na Jihlavu.
Národní dopravce před krachem nemá dostatek dieselů, ani personál. Natož někoho s poznáním po Tišnovce. Ty doby jsou pryč, když se modrá armáda snažila eliminovat zpoždění a dopady mimořádností. Bohužel.
tak nebal bych se toho, ze ty lidi i stroje ma, jen tezko rict jak ma dopredu vedet, ze maji sedet nastartovani a natankovani v tisnove a ve zdare…
Chápu že je málo lidí a strojů, ale o současné fujavici se vědělo dva dny dopředu.
My sme prerov – brno projeli celkem plynule. Mensi cekani v prerove a kojetine, celkove zpozdeni cca 100 minut. Na to ze to bylo oklikou celkem dobry…
A kde tu přípřež vykouzlíte ?
EC 272 si již vydal na Vysočinu. takze to snad nějak projede…nebo NAD v daném úseku.
zato rj 372 Vindobonna ještě pojede odklonem
a RJ melo aktuálně +140 a ani ještě neodjelo, a to má jet odklonem, stejně jako jiný s +20
Jako kdybych to neříkal. Několikrát jsem říkal, že je kardinální ptákovina mít páteřní jednu trať a bez záložní trati ať se do výluky nepouštějí. Ale ne, na SŽ jsou všichni chytří, tak ať si to pitomečkové vyžerou.
roberte, jsi genius.
tys to totiz rikal!
Jistě.
Si dělají…? Železnice asi potřebuje pořádně překopat a doplnit další prvky do systému tak aby nebyl tak zranitelný. První co by se snad dalo udělat je začít uvažovat o modernizaci a elektrizaci tratě z Brodu do Pardubic. I když to by vlastně vzhledem k místu události moc nepomohlo. Tady by spíš pomohlo modernizování a elektrizování tratě přes Zastávku do Jihlavy. Do železniční sítě je potřeba začít přidávat redundanci, která od doby zavedení elektrického provozu pro hlavní směry prostě chybí. Pokud zálohou je trať na druhém konci Moravy a při rozkopání pak záloha prakticky neexistuje, je něco hodně špatně. A to… Číst vice »
Dneska by ani ten odklon přes Jihlavu nebyl možný, tam taky foukalo.
I kdyby bylo víc náhradních tras, při počasí jaké bylo dnes by to nepomohlo. Jednodušší je vic dbát na pruseky kolem tratí.
Řekl bych že jde o to kdy ta trať zkolabuje pro mimořádnost, ne o to kde fouká. A tam při vyšším počtu poroste šance že nějaká bude sjízdná.
Tak stejne nebude po ruce fira, s poznanim te odklonove trasy. Jako pred par lety kdyz byl nejaky pruser v devinkse nove vsi, tak se ucpalo vsechno, misto toho aby poslali hungarii (a spol) z galanty pres sered, trnavu a jablonicu rovnou na kuty. Protoze na jablonicu nemel nikdo poznani…
Tak bazírování na poznání je druhý problém a otázka nakolik oprávněný v době digitální techniky a možností mít jakousi formu ukecané navigace.
„Po sto a dvaceti metrech očekávejte přejezd.“
„Právě jste projeli rychlostník sto a dvacet kilometrů v hodině)“
Druhá věc je že relativně velký dopravce by snad byl s to udělat turnusy nějak tak aby se strojvedoucí běžně dostali minimálně na dvě ze tří tratí mezi Moravou a Čechami. Což by asi nějak udělat šlo pokud by ta trať vedla ze Zastávky přes Jihlavu na Tábor.
zase na vas jdou fantasmagorie o dalsich tratich mezi moravou a cechami? uz toho opravdu nechte…
Ale jste si vědom že pomalu co čtvrt roku se ta situace opakuje a že i za normálního stavu ty tratě co jsou nestačí?
treti trat bude vrt, pokud se ji podari prosadit.
rubat nekde koleje jen tak je pomerne drahy spas.
VRT není zrovna vhodné řešení daného problému, Už třeba jenom proto že fakticky dodá jenom jednu alternativní trasu pro osobní dopravu, ale jinak bude kostra sítě v podstatě nezměněná.
Tak tady něco pro pobavení, aby to čekání trochu ubíhalo:
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kaceni-stromu-podel-zeleznic.hra-ve-ktere-ochrana-prirody-prisla-o-vsechny-dobre-karty
Bohužel ekolist je platforma plná fanatických článků lidí co vidí jenom ten svůj malinký kousiček a nejdou dál než za prvoplánová řešení.
To si nemyslím – jsou tam i články od opravdových odborníků, co přírodě rozumějí. Z nich se člověk opravdu něco dozví, proto tam taky chodím. Ale podstatná část článků je od salonních „ekologů“ někde z Letné, a to jsou pak hlody srovnatelné s tím linkovaným článkem.
A reakce těchto krasoduchů v diskuzích – to je pobavení: nulové znalosti techniky, ekonomiky, nějakých souvislostí… ale všechno vidí úplně jasně.
No právě ta podstatná část to celé stahuje dolů. Nejvíc mne tam dostávají vodní krysy brojící proti hydroenergetice s nesmyslnými požadavky (2cm přes starý jez je rybám gh protože tam bývá kamenný zához a obecně mělčina), ohýbáním středověkých o plavbě, neznalosti toho kdy se na jiných řekách plavilo (na Sázavě možná jsou propusti, ale plavilo se jenom za vysokých stavů, ne v červenci), a s jakousi pokřivenou biedermeierovskou idylkou s klapajícím mlýnem s vodníkem který si bere jenom pár set litrů jednou za rok. No nevím. To co máme doložené třeba z roku 1930 ukazuje na schopnost tehdejšího průmyslu si… Číst vice »
Vždyť jo, sice je legální vykácet celé Mariánské Hradby a Jelení, ale Sprželi to nestačí na kácení suchých nebezpečných stromů.
(Schválně kolik % z těch popadaných bylo zdravých a stabilních)
Tohle by u nas neslo?
https://youtu.be/V0ZV3aXhNAo?t=412
A co na to Ing. Nastoupil z oddělení stromy u trati?
Teď už jsou to stromy na trati, takže to není jeho problém
Navíc není 30. září 18:00
Z Olomouce na Nové Sady, Nemilany? Prostějov a Nezamyslice?
Podle Grappu jel přes Přerov.
A regiojet mlčí….
Mlčí až tak, že má aktualitu na webu a přetížený web. Tak tam neskákejte všichni.
https://novy.regiojet.cz/aktuality-z-provozu/aktualne-na-tratich-a-silnicich/mu-zdar-ostrov-provoz-prerusen
Z důvodu nesjízdnosti trati v úseku Žďár na Sázavou – Ostrov nad Oslavou v důsledku silného větru a pádu stromů na trať, budou níže uvedené spoje mezi stanicemi Kolín – Brno hl.n. a opačně vedeny po odklonové trase přes stanici Olomouc hl.n.
Z výše uvedených důvodů uvedené spoje neobslouží stanice Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou.
Opatření se dotkne spojů: RJ1035, RJ1045, RJ 1037, RJ1049, RJ1051, RJ1048, RJ 1034, RJ1036
Regiojet poslal náhradní soupravu, ale to že jede odklonem ohlásili (v Kolíně) na poslední chvíli. Cestující do HB a ŽnS mají asi smůlu. Ale lepší než zrušený vlak ČD.
Až budeme mít VTR, tam také budou růst stromy u kolejí?
Někde kvůli zpoždění výstavby i v kolejišti!
Pobavil jeste 😁👍
VTR – vysokotlaký reaktor?
Velmi Trpělivý Rektor?
Vysoce Transformované Retrofity?
Velmi Transparentní Republika? (Eh. tohle spíš asi nebude)
VTR s.r.o., velkoobchod s obuví a doplňky. Asi tím chtěl něco naznačit.
https://www.firmy.cz/detail/2073743-vtr-s-r-o-roznov-pod-radhostem.html
Vysokorychlostní trať. Ale fajn fantazie od všech.
V R T
V T R
R T V
R V T
Když do dobré správě bude ukradené jako teď tak ani.
Ano mělo být.
vy jste tam dva?
V principu ano, pokud předpokládáme vznik VRT v horizontu max. 60 let – pak nám to bude už fuk.
Tak jen dát pozor, aby na VRTku stromy nepadaly.
Na to budou stačit protihlukové stěny s dostatečnou mocností.
Vědecko-technickou revoluci?
Tam je tak široké ochranné pásmo, než se tady VRT postaví, vyrostou tam aspoň 2 generace smrků 🙂
Před hodinou (okolo 15:40) stál před nádražím v Břeclavi bus Regiojetu s cedulí Břeclav – Brno – Praha. Zřejmě náhrada za vlak.
Neprestava me fascinovat, jak neustale ruzne haluzny padaji i na ty nejvytizenejdi hlavni trate, zvlaste v okamziku, kde spojnice Praha-Brno nema objizdnou alternativu.
Zatímco o tom, že by dálnice D1 byla na několik hodin uzavřena z důvodu pádu stromu na dálnici jsem ještě neslyšel. Priority.
Já zase neslyšel, že by tratě stály kvůli namrzlým kolejím (a kvůli námraze na troleji to bylo jednou za skoro 60 let).
Aneb nadšenecké hlášení dopravy v roce 2060:
„Drazí řidiči, kteří jedete do XY, vyhněte se úseku A-B, už je tam jen vydrolený asfalt“ 😀 😀 😀
Nebo:
„Kdo jedete po jedenáctce, nejezděte přes Sobotín, spadnul tam most“
Takhle to ta zatracená banda v tom ministerském baráku dopravy hodl vede a lidi to tak nechaj.
Hloupější přispěvek by nebyl ?
Vždyť objíždějí….tady není Japonsko , přesnost je nuda.
Tady je nakrásno vidět, jak se Správa železnic připravila na ten nickolejný provoz u Blanska. Ani vysekat stromy přes Havlíčkův Brod nedokázala…
Už i loni došlo přinejmenším dvakrát k situaci, kdy „odklony“ musely jet po „neodklonové“ trase přes Českou Třebovou. Přičemž tehdy nešlo o takovou fujavici jako nyní.
Jenže nyní ta možnost „neodklonu odklonu“ už stejně není.
Ano fujavice, nebál bych se napsat vichr z hor.
V ČR existuje nějaká Správa Železnic??? Kdyt je to CHAOS!!! Začíná to stromů kolem tratí a končí to u neschopnosti CDP
a vseci kradnu!
My víme…jen Babiš-Bureš „čerpá“…
Spíš by bylo jednodušší se zeptat o co se dovedou vůbec postarat…
To ano. Na to vám bude stačit lístek formátu A6…
Jednoznačný problém SŽ, je takový problém, aby někdo kurva ty stromy v okolí tratě pokácel?
Legislativa?
Kdyz se nechce tak je to horsi nez kdyz to nejde. Takze prvni zazdime zeleznici mezi Prahou a Brnem jizdni dobou pres 3 hod a okorenime to pravidelnymi hodinovymi zpozdenimi. Takto zeleznice podporu verejsnosti a jeji zajem skutecne neziska.
Je to tak, dnes by jen blázen jel z Prahy do Brna vlakem – jízdní doba srovnatelná za parního provozu..
Leda že by si chtěl chlastat i po cestě 😀
Legislativa říká tohle, cituji s poznámkami: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-289#p22
§ 22
Bezpečnost osob a majetku
(1) Vlastníci nemovitostí nebo investoři staveb a zařízení (pozn: Mezi vlastníky zařízení patří energerici i SŽ) jsou povinni provést na svůj náklad nezbytně nutná opatření, kterými jsou nebo budou jejich pozemky, stavby a zařízení (zařízením se myslí také dráha) zabezpečeny před škodami způsobenými zejména … pádem stromů nebo jejich částí, … z pozemků určených k plnění funkcí lesa. … Vlastník pozemků určených k plnění funkcí lesa (pozn: tedy pozemků, které nepatří dráze) je povinen provedení opatření strpět.
Praxe je jiná. I SŽ prohrála soud, neboť traťák dal pokácet nakloněné stromy, a soud vyhrál majitel stromů a Sž musela nahradit škodu.
Já vám to věřím, ale bez znalosti případu soudit. Nicméně by to asi nemělo být obecným pravidlem se na to raději vykašlat.
Takže je pro SŽ levnější nedělat nic a nahradit škody dopravcům?
nejlevnější je nic nedělat a nic nehradit
A co dopravcům nahradí? Max.nějaký ten peníz za NAD. Cestující nadávají, dopravci nadávají a Škůdci Železnic jsou v klidu, vždyť zítra je taky den…
A oni nebudou muset skládat účty ze své činnosti…
On ale toho moc nehradí… vymluví se na nepřízeň počasí
Proč Správa železnic. Snad majitelé těch stromů, které jsou v ochranném pásmu dráhy. Kdyby museli vzniklou škodu zaplatit, bylo by po padání.
a) Protože majitel těch stromů nemusí být osoba odborně způsobilá k posouzení, zda ten strom ohrožuje dráhu
b) Protože si má správce dráhy sám říct, co se mu nelíbí.
….
z) proč má dráha tisíce výmluv, zatímco energetici nikoliv
a) ať si sežene správce/provozovatele/nájemníka.
b) pozemky mají nějakou hranici. Nic neházet přes tu hranici, nejlépe přes plot.
…
z) to je pravda. Energetici fungují.
Ty stromy nepadají jen tak, samy od sebe … majiteli musíte prokázat, že o narušené stabilitě stromu věděl.
Silnému větru zabránit nelze … to je OSUD ….
Ani ne tak osud, jako vyšší moc. A s pojmem vyšší moc pracuje i legislativa.
Asi sotva se dá tvářit příčetně a přitom hledat, soudit a odsoudit někoho za to, že uhodilo do kostelní věže.
musíte prokázat:
porušení právní povinnosti
a příčinou souvislost mezi porušením a vznikem škody.
občas to může být dost krušný úkol…
Odkaz na rozsudek? Bylo to vždycky?
V tom případě je i MD „hloupé“, za ty škody a neschopnost – mentální i fyzickou – železnice už mohly vysázet za jeden pokácený 100 malých do školky
Ty škody jsou marginální ve srovnání s tím kácením a vysazováním stromů … než ten nový strom začne plnit „úkol“ toho pokáceného bude to trvat desetiletí …
On se ptá na problém, nikoliv na diletantství „managementu“.
Ano je, to by nemohly být nekonečné výluky na řezání křovíčka. Pokud teda nezapomenou pilku.
Jaká je statistická pravděpodobnost pádu stromu na trať …. pokácet stromy kolem tratí by udělalo více škody než soudruh Kůrovec ….
Taková, že při každém větším větru tam nějaký spadne. Dokonce několik.
soukrome vlastnictvi?